Saturday, September 8, 2018

ANWAR TIDAK SELAMAT DI KAWASAN MAJORITI MELAYU

Berikutan cadangan mengosongkan kerusi parlimen untuk Anwar perlu mengambil iktibar peningkatan undi calon PAS 100% di Seri Setia atas kerjasama umno.

Anwar lebih selamat jika kawasan tersebut majoriti pengundi melayu tidak melebihi 60% kerana orang Melayu kini sanggup memberi undi 100% kepada calon umno pas. 

Anwar juga berhadapan dengan pelbagai serangan isu peribadi yang akan terus di eksploitasi pembangkang dan kena juga diingatkan Anwar tidak akan dapat 100% undi dari ahli PKR sendiri kerana keceluparan mulut Rafizi dan Abdullah Sani dalam kempen pertandingan dalaman PKR bakal makan diri. 

Jumlah keluar mengundi juga akan merosot lebih teruk sebagai protes pembaziran duit rakyat mengadakan pilihanraya kerana sengaja dikosongkan untuk kepentingan peribadi. 

Apakah sokong dan menangkan Anwar dilihat sebagai keperluan negara atau kepentingan peribadi?

Apakah mission Anwar menggantikan Tun Dr Mahathir sebagai PM akan menjadi negara lebih baik?

Rakyat akan mudah dihasut,  apa perlu tiga beranak berada di dalam kerajaan dan apa motif wan azizah dan nurul izzah tidak kosongkan kerusi mereka untuk Anwar.

Parlimen Sungai Petani akan jadi kubur Anwar jika bertanding di situ kerana penyokong Mukhriz tidak akan membenarkan cita² Johari untuk singkirkan Mukhriz sebagai MB. 

Mengosongkan kerusi parlimen dalam situasi kerajaan baru belum benar² mantap dan masih banyak isu yang belum selesai sangat merbahaya untuk Anwar.
Nampak mudah menang untuk Anwar tetapi tiada siapa boleh jangka apa tsunami apa kebangkitan apa isu apa perkembangan semasa bakal berlaku... 

Ingat,  rakyat lebih matang kini... 

47 comments:

  1. Kalau 3 beranak jd MP, ia akan menjimatkan perbelanjaan kerajaan dan mengurangkan kesesakan lalulintas kerana mereka boleh datang ke parlimen menarik satu kereta shj.

    ReplyDelete
  2. Dimana saja DSAI bertanding DSAI PASTI dan DIJAMIN menang walau 20 ribu majority undi PH hilang di PRK Seri Setia hanya dkm masa 100 hari

    DSAI perlu segera bertanding sebab kerosakan ekonomi dan akidah umat islam akan jadi lebih parah lagi selagi kepala perompak berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya rakyat dah kembali menyokong umno. PRU 15 nanti umno akan menang 2/3 majoriti dan dedak akan kembali spt biasa. Muahahaham.....

      Delete
    2. Akidah bergantung kepada individu itu sendiri, sejak bila pula berpandukan kepada PM atau Ostat atau lobai?

      Beriman dengan Presideng ke dengan Al Quran?

      Delete
    3. Ya, nampaknya rakyat akan kembali bersama kepala perompak.

      Delete
    4. Kalu rakyat tolak ph dlm prk akan datang kerana pemimpin ph perasan bagus dan rakyat bodoh. Bang non mungkin kalah bukan kerana pas dan umno makin kuat, tapi sikap bongkak pemimpin pkr yg perasan bagus dan fikir rakyat mudah digunakan untuk kepentingan peribadi. Aku undi ph pru14, tapi tidak akan undi ph jika ada kepentingan peribadi pemimpin. Rakyat bukan bodoh macam ahli pas, umno dan pkr.

      Delete
  3. Sapa pulak kata akidah bergantung pada penguasa atau PM nj.. cuma jangan dipesongkan akidah oleh penguasa PM yg haprak kaya dengan slogan idlam dan bula rules of lawa syariah mula nak tentang balik... pantekkk la haii..


    hahhh ni sah kena delete ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak ada siapa yang boleh pesongkan sesiapa kalau dia beriman dengan Al Quran.

      Kalau beriman dan taksub dengan parti dengan pemimpin, memang jamin masuk longkang..

      Delete
    2. Puak yg merasakan dirinya tiba2 mulia selepas kalah. Hahahahaha....

      Delete
  4. Rafizi di dalam kempen untuk jawatan Timbalan Presiden mengatakan Azmin mahu menghalang DS Anwar menjadi PM, dan DS Anwar langsung tidak memarahi Rafizi mahupun menegurnya supaya tidak menggunakan modal tersebut. Malah terbaru Rafizi mengatakan Azmin mahu DS Anwar agar berundur terus dari politik dan biarkan Azmin menjadi Presiden.

    DS Anwar juga kini mahukan satu kerusi parlimen dikosongkan untuk ia mengisi tempat itu. Khabarnya pilihan sedang dibuat di antara Permatang Pauh dan Nibong Tebal.

    Permatang Pauh telah menyaksikan ahli keluarga DS Anwar kekal menang di sini selama 20tahun selepas DS dipecat dari jawatan TPM pada tahun 1998. Dari sudut moralnya DS Anwar mestilah memilih Permatang Pauh. Apatah lagi Permatang Pauh kini diwakili oleh anaknya, dan amat tidak patut untuk ia mengorbankan orang luar sedang 'pengorbanan' itu mampu dituntut daripada anaknya sendiri.

    Persoalan saya apa akan jadi kepada cita-cita DS Anwar sekiranya Rafizi gagal untuk mengalahkan Azmin bagi jawatan TP PKR, dan DS Anwar pula tewas di PRK yang diciptakan untuk memberi laluan kepadanya menjadi ahli parlimen?

    Sebab berdasarkan prinsip demokrasi DS Anwar tidak wajar dipertimbangkan untuk menjadi PM seterusnya apabila partinya sendiri tidak teruja untuk ia menjadi PM (dibuktikan melalui tewasnya Rafizi yang menggunakan modal Azmin sbg penghalang untuk DS Anwar menjadi PM) dan ia pula tewas di PRK yang diciptakan khusus untuk membuka laluan kepadnya untuk menjadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dah buat kajian kawasan mana yg boleh menang...tak de persoalan...

      Rafizi kalah tak beri kesan kpd anwar kerana azmin pon orang anwar jugak...azmin tak akan pindah kpd Bersatu kerana boleh ancam laluan boboi menjadi TPM dan TPM...tun mahathir takkan biarkan kerana tun tahu boboi sangat lemah membina pengaruh...

      Ramai yg tak setuju jika pertandingan azmin dan rafizi dihalang termask KD...

      Elok mereka bertanding untuk hidupkan demokrasi dlm PKR...

      Delete
    2. apa kelebihan/manfaat pada rakyat kalau anwar jadi PM?

      Delete
    3. mau tarik balik banned guna duit 500 dan 1000 ka?

      Delete
  5. Kikiki.. jon doe apa ke bangang seandainya DSAI kalah di PRK .. DSAI pasti dijamin kemenanganya..

    Yg rakyat.nak segerakan peralihan kuasa itu jerrr... ekonomi dan akidah makin rosak dirosakkan oleh melayu.mudah lupa ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekonomi kau yg rosak. Kita org okay je. Kikikikiki

      Delete
    2. DSAI telah dijamin kemenangannya? Hehe, kalau macai yang sama yang dulu kata BN akan menang 2/3 kerusi parlimen, maka sewajarnyalah pandangan ini tidak dijadikan sandaran.

      Bagaimana rasa kek hanya akan diketahui selepas ia ditelan. Telan dulu baru tahu

      Delete
    3. aku setuju dgn JD bahawa tiada jaminan kedudukan AI menang mudah walau kesnya telah dibersihkan. isu moral sangat kuat, apatah lagi penunggan agama.. PIS pasti boleh memberi saingan tanpa gangguan umnok.

      Delete
  6. Aku kagum undi pas dan umno meningkat di sri setia kerana melayu....60% tidak kluar mengundi...kalau kluar adekah jaminan pas umno akan menang?...ato hanye ade 9000 sahaja penyokong umno pas di sri setia?

    ReplyDelete
  7. itu baru 40 keluar mengundi undi swing 100% kalau 100% yg keluar memgundi..

    ko rase camner...?? kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau 40% pun tak menang, tak payah cerita pasal 100%. Sure juga tak menang. Keh keh keh.

      Delete
  8. Aku tak pasti yg pangkah PH di sg petani adalah mestinye penyokong mukhriz boboi......boboi tak mampu tawan kedah hingga perlu bantuan umno untuk tubuh kerajaan yg rapuh...ini bermakna penyokong boboi tak sampai separuh di kedah yg pernah diperintah oleh boboi....boboi blm cukup popular di kedah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bangang ke apa, PH menang pun bukan perlu semua orang undi dia.. Cukuplah 5% swing.. Kan umno dah lingkup.

      Delete
    2. Anon 6:59 tu kerja dia pacak bendera, sekeping sehinggit..mana dia tau percaturan politik.

      Delete
    3. KD cakap pengundi boboi takkan bagi undi kpd anwar kalau anwar bertanding di sg petani...maknanye anwar akan kalah kerana ramai sangat peminat boboi sedangkan boboi tak popular pon...

      7.12 kau blm matang berpolitik...jadi cacai aje..

      Delete
    4. matang la sangat setakat gelar org lain Boboi

      Delete
    5. Anon, asal popular je jadi penentu menang ke?
      Khalid nordin bungkus walau dia popular daripada lawannya..

      Shabery chik pun bungkus..
      Nazri pun bungkus..

      Kalau nak kalah, satu undi kurang pun kalah.. Tupasal aku kata kau tak boleh campur politik, kau tunggu je, kalau ada job pacak bendera. Aku panggil kau k. .

      Delete
  9. 1. apa keperluan Anwar bertanding bukan dalam musim piliharaya?

    2. melepaskan kerusi hanya untuk Anwar adalah

    a. tak perlu kerana pembaziran untuk pilihan raya kecil....kecuali penyandang meninggal dunia atau sakit teruk tak dapat berkhidmat

    b. Anwar menang pun dianggap no value hanya untuk jadi PM on a silver platter ...what a shame.

    3. Mengapa tak sabar tunggu pru 15? sebelum pru15..nak tanding suka hatilah....betul2 menyampah

    4. PKR hanya mahu anwar jadi pm sedangkan rakyat mahu selamatkan negara

    5. rafizi saifuddin nasution mp kapar adalah macai anwar untuk pastikan PM akan dipegang oleh anwar. iru bukan kehendak rakyat.

    6. berani saya katakan jika anwar yg leading pru14.....PH pasti kalah.

    7. mengapa sokong SODOMITE? Kan haram sokong LGBT???

    8. MANA AGAMAWAN DAN MUSLIM FIGHTERS??? mengapa butakan mata pekakkan telinga dan bisukan mulut? hypocrisy tahap teratas?????

    pandangan netizen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo tak nak bazir pas dan umno tak perlu bertanding....tak de pertandingan....selesai...

      Delete
    2. anwar jgn sibuk nak bertanding sehingga ada yg kena serah kerusi kat dia...BUAT APA? bodoh hanya untuk jadi pm ...piiirah

      Delete
  10. KD ni berbelit2 laa...sekali cakap rakyat nudah dihasut...sekali cakap rakyat sudah matang...

    KD ni sendiri masih keliru...

    Kalo undi melayu meningkat kpd pas dan umno di sri setia mesti kah sama ditempat lain?....meningkatkan sedikit sangat..

    lain padang lain belalang..

    ReplyDelete
  11. Kalau sy pun pengundi kawasan tersebut, tidak akan keluar mengundi, bukan tidak menyokong PH tapi sudah cukuplah rakyat diheret dlm politik berlebihan, disamping pembaziran wang dan tenaga. Biarlah PRK diadakan sekiranya terdapat kekosongan atas sbb yg tidak dpt dielakkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Hassan,

      Saya tidak akan mengundi DS Anwar walaupun saya penyokong PH.

      Saya juga tidak akan mengundi PAS yang hidup di atas takfir mahupun UmNo yang telah berpaling dari jalan yang lurus.

      Sebaliknya saya akan undi calon ketiga @ calon bebas sekiranya calon itu wujud.

      Delete
  12. ini demokrasi lantak la depa nak tanding ... takut ssgt DSAI menang ni pasai apa....?

    kikiiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. sapa kata takut dengan anwar bertanding?...gunalah sikit otak tu

      2. yang sipertikaikan mengapa perlu suruh irang lain kosongkan kerusi hanya untuk dia bertanding?

      3. kan buat pru kecil pembaziran. si penyandang bukan mati. masih hidup untuk berkhidmat...

      4 hanya anwar nak kerusi PM. hanya rafizi mp kapar dan nasution hendak anwar jadi pm...piiiirah. raktat malaysia yak mahu A SODOMITE as pm...period

      Delete
    2. Ada sesiapa di sini yang takut Anwar menang?


      Awak salah masuk rumah kot?

      Delete
  13. Yang dok kalut ssgt pasai kena kosongkan kerusi ni pasai apa...?

    bjar la DSAI nak tanding ini demokrasi lantak pi la depa nak kosong kan utk DSAI...

    Takottt ka DSAI menang...??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang a sodomite as well????

      azizah kata haram sokong lgbt...sodomite is part of lgbt....get it???

      Delete
    2. Anon 804, hang buta dan pekak ke sebab apa ada pertikaian kosongkan kerusi.

      Sudah ditulis diulas, akai hang letak mana?

      Bagi hang, apa boleh makan, sumbat, halal haram belakang kira.

      Delete
  14. Ketaq lituit bila DSAI nak tanding.. lutuit atok tetiba longgar bula DSAI menang...

    Atok tak yah takot ngan bayang bayang sendiri la klu DSAI menang... cuma atok kena ingat takut mati jer...!!


    kikiki... haaah clapsss.. clapss..

    ReplyDelete
  15. Orang beri NASIHAT tapi kita menghina dia, fikirlah apa kesannya kepada pahla yang anda
    kumpul bila kantung kitu bocor................


    KANTONG BOCOR

    Imam Masjidil Haram Almakki dalam khutbahnya, mengatakan :

    إحذروا #الكيس المثقوب
    Hati-hati dengan kantong yang bocor

    " تتوضأ أحسن وضوء " لكــن. .. تسرف في الماء #كيس مثقْوب
    ```Engkau telah berwudlu dengan sebaik² wudlu, akan tetapi engkau boros memakai air (itu sama dengan)``` kantong bocor

    " تتصدق عَلى الفقراء بمبلغ ثم .. تذلهم وتضايقهم #كيس مثقْوب.
    ```Engkau bersedekah kepada fakir-miskin, kemudian engkau menghina dan menyulitkan mereka (itu seperti)``` kantong bocor

    تقوم الليل وتصوم النهار وتطيع ربك" لكــن. .. قاطع الرحم #كيس مثقْوب
    ```Engkau sholat malam hari, puasa di siang hari dan menta'ati Tuhanmu, tapi engkau memutuskan (tali) silaturrahmi (jelas itu adalah)``` kantong bocor

    تصوم وتصبر عَلى الجوع و العطش" لكـن .. تسب وتشتم وتلعن #كيس مثقْوب
    ```Engkau sabar dengan haus dan lapar, tapi engkau menghina dan mencaci (sama dengan)``` kantong bocor

    " تلبسين الطرحه والعباية فوق الملابس لكـن .. العطر فواح #كيس مثقْوب
    ```Engkau memakai baju kerudung dan kebaya, tapi minyak wangi menyengat (itu)``` kantong bocor

    تكرم ضيفك وتحسن إليه لكـن .. بعد خروجه تغتابه وتخرج مساوئه #كيس مثقْوب
    ```Engkau memuliakan tamumu dan berbuat baik kepadanya, tapi setelah dia pergi engkau menggunjingkanya (sungguh itu)``` kantong bocor

    أخيرا ً لا تجمعوا حسناتكم في كيس مثقْوب . تجمعوها بصعوبة من جهة .. ثم تسقط بسهولة من جهه أخرى..
    يا رب اسألك لي ولأحبتي الهداية والغفران.
    Pada akhirnya engkau hanya mengumpulkan kebaikanmu dalam kantong bocor, satu sisi engkau mengumpulkan dengan susah payah, kemudian engkau menjatuhkannya dengan mudah di sisi lain.
    ```Yā Råbb, kami mohon hidayah dan ampunan atas kami dan orang² yang kami cintai.```

    عجائب الشعب العربي:
    Keganjilan² orang² Arab ( secara khusus dan kaum muslimin umumnya )

    1- لايستطيع السفر للحج لأن تكلفة الحج مرتفعه .. لكن يستطيع السفر رغبةً في تغيير الجو !
    ألا إن سلعة الله غالية
    1. Tidak mampu pergi haji/umroh ke tanah suci karena biayanya besar, akan tetapi sanggup pergi wisata mengganti suasana,
    bukankah perdagangan Allah itu mahal

    2- لايستطيع شراء الأضحية لغلاء السعر لكن يستطيع شراء آيفون لمواكبة الموضة.
    ألا إن سلعة اللَّـه غالية
    2. Tidak sanggup membeli hewan qurban karena harganya yang mahal, tapi sanggup membeli iPhone sekedar ganti model.
    bukankah perdagangan Allah itu mahal

    3- يستطيع قراءة محادثات تصل إلى ١٠٠ محادثه في اليوم ..
    ولا يستطيع قراءة ١٠ آيات من القرآن بحجة ليس لديه وقت لقراءة القرآن
    ألا إن سلعة الله غالية
    3. Sanggup membaca chatingan hingga seratus percakapan tiap hari, namun tidak sanggup membaca 10 ayat Al-Qur'an dengan dalih tiada waktu yang cukup untuk membaca.
    bukankah perdagangan Allah itu mahal

    قليل من سيرسلها لأنه يشعر بالحرج .
    Sedikit yang mau mengabarkannya karena merasa berat..

    تخيل ان الله يراك وانت تنشرها لاجله.
    Angankan dibenakmu bahwa Ållah selalu melihatmu.. Dan engkau mengabarkannya karenaNya..

    اذا اعجبتك الفكرة .. فانشرها .
    وإذا لم تعجبك .. فمر كأنك لم ترى شيئا.
    ```Jika engkau terpanggil sebab tulisan ini, maka kabarkan ..```
    Namun jika tidak, maka anggap engkau tidak pernah lihat..

    يارب من يرسلها ترزقه من حيث لايحتسب
    ```Yā Råbb... Siapa yang mau menyampaikan nasehat ini, berilah rėżėki dari arah yang tidak disangka²...``` Aamiin...

    ReplyDelete
  16. tak nak komen dng mambang cik minah@kd ni.. bazir tulih sah kena delete dng si mambang KD...

    haahhh mambang sekelian... clapsss.. clapsss...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang-kurangnya KD beri peluang orang mengeluarkan pendapat kat blog dia.
      Blog KAMU, hampeh................langsung tak disiarkan.
      Ada hati nak kutuk orang delete posting kamu.
      Posting sampah, penuh maki hamun, memang patut dibuang ke tong sampah.
      TEPOKKKKKKKKKKKKKKKKK....TEPOKKKKKKK.
      Boleh kenal blog mana yang suka tepok macam budak terencat akal.

      Delete
  17. Ada masa aku delete..
    Ada masa aku bagi peluang tunjuk bodoh..
    Ada masa aku komen balas. .
    Ada masa aku bo layan..

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. antara ph dan bn nampaknya ph lebih ramai pelapis yang popular dan kaliber. ini bagus untuk ph.. orang umno pun lebih suka sebut pemimpin ph dari pemimpim umno... sedangkan pemimpim umno cuma ada sorang yang popular ketika ini lokman adam... sekiranya umno kembali berkuasa lokman adam wajib dilantik menjadi pm ...kah kah kah

    ReplyDelete