Sunday, September 16, 2018

GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI...






Ulasan admin atas tajuk - posting akan datang.. 
Yang tersirat sudah tetsurat... 


13 comments:

  1. Replies
    1. Kah kah kah..
      Sapa punya idea tu?
      Najis dgn komedi ke?

      Kah kah kah..
      Kasihan cacai abata xtau apa percaya je skrip yg diberikan.

      Kah kah kah..
      Cayalah cacai najis dgn plan mentah najis dan konco2 nya.

      Kah kah kah..
      Kau ingt anwar nk sgt gabung dgn umno? Punahlah reputasi politik dia dan pkr kalau gabung dgn umno.

      Kah kah kah..
      Dia guna umno utk ugut tun m bg jawatan pm ke dia je.

      Kah kah kah..
      Umno bkn main sokong lg anwar konon kalau anwar jdk pm lg senang nk serang dan jatuhkan ph.

      Kah kah kah..
      Sekarang cacai dh boleh phm main politik hari ini?

      Kah kah kah..
      Paling sedih komedi ponorogo. Bkn nak ambil hati org melayu cuma nk dptkn kuasa je.

      Kah kah kah..
      Lg org melayu meluat dgn umno adalah.

      Delete
  2. Sabar KD sabar KD...

    Kenapa marah-marah ni!!

    Sampai nak perang!!!

    Kan Malaysia Baharu!!!

    BTW..cerita umno dgn pas dah habis ke?

    (Mesti tak siar komen aku ni)

    KD hati tisu!!

    ReplyDelete
  3. Anwar: Dua ahli PKR akan dipecat jika terbukti salah

    Geraldine Tong
    16 Sep 2018, 6:21 petang (Dikemaskini 16 Sep 2018, 7:20 malam)

    A A
    Presiden PKR yang menang tanpa bertanding, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pihaknya mengambil serius penahanan dua anggota PKR oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.

    "Jika betul terbukti, saya tak akan simpati. Saya akan kemuka usul pecat mereka sebagai ahli. Itu pandangan tegas kita," kata Anwar semasa dialog bersama anak muda di Kuala Lumpur hari ini.

    "Sokong kerana ada wang. Sokong kerana janji ada jawatan. We have to avoid all those (Kita perlu elakkan semua ini)," katanya.

    SPRM pagi ini menahan reman kedua-dua suspek sehingga Jumaat ini.

    Kedua-dua mereka ditahan kerana disyaki meminta suapan berkaitan pemilihan bahagian PKR di Kedah.

    Menurut sumber, suspek pertama berusia 48 tahun ditahan pada pukul 12.20 tengahari di sebuah restoran di Alor Setar manakala suspek kedua yang berusia 46 tahun pula ditahan pada pukul 3.25 petang di Plaza Tol PLUS Pendang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecat je lah, tak perlu usul pun, tak perlu meeting, bincang je dengan 3,4 orang lepas tu buat keputusan. ..

      Kosong kerusi tak ada usul pun?

      Delete
  4. Veteran tentera derma jutaan ringgit kpd balagopal?...wow jutawan rupanye veteran tenrera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda ingat semua Veteran Tentera tu sengkek sangat ke? Lepas bersara hanya duk goyang kaki main dgn cucu ajer ke? Kalau pesara kerajaan yg lain boleh berniaga, takkan Veteran Tentera tak boleh berniaga?

      Anda ingat semua Veteran Tentera mempunyai sijil setakat SPM ajer ke?

      Jangan hina Veteran Tentera!
      Kalau tak reti nak ingat zaman darurat memerangi komunis dulu, ingat ajer Peristiwa Lahad Datu!

      Siapa yg berjuang berkorban nyawa demi negara menentang penceroboh Sulu tu?
      Siapa!!!???

      Tolong jangan ingat semua Veteran Tentera miskin hina! Mereka juga berhak mencari kekayaan di bumi Malaysia ni. Bukan anda sahaja yg boleh.

      Delete
  5. Bila mp beri laluan dgn melepaskan kerusi adalah satu juaL beli?...repotlah sprm kalo iainye rasuah...

    Langkah kajang dulu tak sebut pon jual beli...

    ReplyDelete
  6. Wau!!! Hebat jugak geng komponen ph ni main duit. Ingatkan hanya umno yg dituduh busuk...aduyaii...

    ReplyDelete
  7. Dan PERTEMPURAN KLIMAKS pemuda Ta-Mim di Kingdom yang bernama Ta-Mim semakin menghampiri.

    Kepada semua para sahabat, izinkan saya memberi peringatan dan nasihat sekali lagi.

    Daripada telahan saya Tun M adalah Pembawa Panji Hitam @ PemudaTamim yang dikhabarkan di dalam hadith2 Nabi saw dengan gelaran Shuaib Bin Soleh At-Tamimi. Tun M sendiri malah masih tidak menyedarinya. Ia hanya sedang tahu dan sedar bahawa dirinya mempunyai perjuangan yang belum selesai (seperti sajaknya), tetapi ia langsung masih tidak menyedari bahawa perjuangan itu memang telah ditakdirkan ke atasnya. Ia juga sentiasa merancang untuk menang tetapi ia masih tidak menyedari kemenangan itu memang telah dijanjikan ke atasnya. Ia hanya sedang memenuhi asbab untuk bertempur dan asbab untuk menang di dalam pertempuran.

    Apa yang Tun M sedang lalui sekarang ini adalah sama seperti apa yang telah dilalui oleh Sultan Muhammad Al-fatih yang telah pun dijanjikan akan menjadi Pembuka Istanbul (hadith menyebutnya 'Al-Qonstantiniyyah' iaitu nama Arab bagi Constantinople) tetapi Baginda Sultan Al-Fatih sendiri tidak tahu dengan pasti bahawa dirinya adalah orang yang dimaksudkan itu, sehinggalah pasukannya benar-benar mengalahkan askar-askar Constantinople dan membuka Bandaraya tersebut di bawah pemerintahan Islam dan kemudian menjadi ibu kota kaum Muslimin selama berabad lamanya bermula Sultan Selim i sehinggalah khalifah terakhir zaman monarki Abdul Mecid Effendi.

    Sebagai Pembawa Panji Hitam, Tun M bakal melalui satu PERTEMPURAN KLIMAKS di mana ia akan mengetuai pasukannya menentang pasukan-pasukan lawan yang bersekutu untuk menewaskannya, dan dengan izin dan kehendak Allah, ia tetap akan memenangi pertempuran klimaks tersebut.

    Tanda-tanda ia adalah pertempuran klimaks :-

    1. Apabila pasukan lawannya bersekutu sesama sendiri untuk menewaskan pasukannya;

    2. Apabila hampir kesemua umat Melayu Muslim Malaysia termasuklah 9+1 lelaki yang memakai tengkolok khusus di dalam Kingdom yang bernama Ta-Mim ini terbahagi kepada dua pasukan, satu menyokong si Pemuda Ta-Mim dan satu lagi menyokong kumpulan yang menentangnya dan mahu merebut kuasanya sebagai PM melalui 'pintu belakang';

    3. Apabila pertempuran tersebut kelihatan mustahil untuk dimenangi apabila dinilai melalui 'perbuatan tangan manusia' tetapi tidak mustahil pada sifat qudrah dan iradah Allah. Pertempuran klimaks ini akan dimenangi melalui perantaraan karamah ahli-ahli pasukan Panji Hitam termasuklah Tun M sendiri selaku 'Pembawa Panji Hitam'. Hanya ada satu cara pertempuran seperti ini boleh berlaku iaitu 'apabila karamah bertembung dengan daulat'. YDPA selaku raja terulung negara ini sudah pasti terlibat di dalam proses membuat keputusan.

    Sekiranya pada masa tersebut, serentak dari bumi Mekkah, Raja Arab Saudi yang menjadi penjaga Baitullah telah mangkat dan berlakunya perebutan takhta 3 orang putera Raja sedang seorangpun di antara mereka gagal menguasai, maka itu tandanya 'timing' untuk kemenangan mutlak pasukan panji hitam sudah tiba. Timing ini disebut secara jelas di dalam hadith yang bertaraf sahih.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
  8. (Sambungan)

    Maka pada masa tersebut berpeganglah kepada hadith Nabi saw yang berbunyi "a'laikum bil-fata at-tamimi" yang bermaksud "ke atas kamu untuk bersama-sama pemuda Tamim" (dibaca secara hikmah Ta-Mim yang bermaksud Tun Mahathir) disebabkan pada hadith yang lain disebut "thumma taqbalu ar-royatus-sud min qibalil-mashriq" yang bermaksud "kemudian akan muncullah panji-panji hitam dari arah Timur".

    Semua manusia memahami bahawa apabila sesuatu panji dikibarkan, itu bermakna pasukan yang membawa panji berkenaan telah pun menang pertempuran mereka. Maka, apabila panji hitam berkibar bererti pasukan si Pembawa Panji Hitam telah pun memperolehi kemenangan mutlak mereka, dan kemenangan mutlak bermaksud 'telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu telah lenyap' dan 'apabila yang bathil itu telah lenyap ia takkan kembali lagi'.

    Ia adalah khabar nubuwwah maka ia pasti akan berlaku. Hanya pada kaedah ia akan berlaku sahaja barangkali saya silap membuat bacaan. Pada bab ia akan berlaku itu sudah pasti kerana ia adalah khabar nubuwwah.

    Untuk pengetahuan sahabat-sahabat semua, daripada bacaan-bacaan dan kajian-kajian yang saya lakukan, 17 tahun yang lampau saya telah memahami proses 'penyerahan kuasa' daripada Pembawa Panji Hitam kepada khalifah terakhir umat, tetapi tidak dapat mencatumkan kesemua puzzlenya. Hanya pada awal tahun 2018 apabila Pakatan Harapan ditubuhkan dan bersetuju sebulat suara untuk melantik Tun M sebagai PM sekiranya memenangi PRU14, barulah puzzle tersebut saya dapat selesaikan. Kesemua khabar-khabar akhir zaman berkenaan sebuah negeri Islam di Timur, seorang pemimpin Islam dari Timur, adalah amat tally dengan watak Tun Mahathir hari ini, dan tally pula dengan sifat dan lokasi Putrajaya dan Malaya @ Malaysia.

    Masa akan membuktikan, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  9. Kd ada dengar khabar mengatakan bahawa selewat-lewatnya awal 2019 atau seawal akhir tahun 2018 pkr, umno, pas, mp² dari sabah dan sarawak akan membentuk pakatan malaysia menggantikan pakatan harapan. Mcm tak logik dan berita paling kau benci kan kd. Tp dlm politik mcm² boleh berlaku.

    ReplyDelete