Sunday, September 9, 2018

ISU INTIPAN..


Pihak Istana mempunyai saluran langsung dengan KDN dan JPM,  adalah wajar berhubung terus dan mendapat penjelasan. 

Jika individu dan pegawai tersebut memberi maklumat palsu wajar diambil tindakan. 

Pendedahan dibuat secara umum kepada rakyat hanya menimbulkan prejudice.

Sedangkan rakyat dihadkan kebebasan untuk mengemukakan pandangan balas. 

Banyak lagi isu rakyat kais pagi makan pagi yang belum selesai dan perlu diberi keutamaan.





Apabila kerajaan menafikan,  adalah perlu TMJ membuktikannya atau hentikan...



# Ketika politik sedang panas, ketika hubungan Tun dengan Istana Johor dikatakan tidak begitu molek, ketika lokman adam sedang mencari isu..  jangan ada yang sengaja mengambil kesempatan mengeluarkan bahan untuk memburukan kerajaan pilihan rakyat. 


14 comments:

  1. Kalo betul kena intip TMJ bersedialah tunjukkan pegawai berkenaan...intip pon media sisial...

    ReplyDelete
  2. Takde masa nak melayan intip mengintip Johor ni. Banyak benda lain rakyat nak melayan dan fikir. Bukan ada pekdahnya pun. Lantak dua beranak tu lah. Bukan boleh buat rakyat Malaysia Johor bahagia kenyang perut nak melayan keluhan 2 beranak ni. Senang cakap, hal lu..

    ReplyDelete
  3. Isu istana ni org luar jgn campur la. Hak tmj atau sultan nak hebah atau tak, cu bagi rakyat mcm kuta ni terus kan hidup je. Dan paling penting adalah, jgn melokman adamkan diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat without a king can survive...anytime

      BUT can the king survive without the rakyat?

      think!!!!!!!!!

      Delete
    2. Melokmanadamkan tu apa bende?
      Sejenis pil kuda yg kau selalu telan ke?

      Delete
    3. Betul. Jgn masuk campur ni ade dua maksud bab mcm ni. 1 jgn masuk campur pasal kita hormati raja kita, dan lagi 1 plak, jgn masuk campur kalau taknak masuk dlm. Belayar kat sg buluh, sape nak bagi anak bini makan. Bagi saya kebanyakan org akan pilih yg no2. Tul tak. Kita ni dah dididik hormat raja, pasal org cakap raja ni wajah tuhan dibumi. Betul atau tak, saya tak pasti. Jadi utk elakkan dari belayar lama2. Elok jauhkan diri dari komen2 yg buat pihak isatana rasa tak selesa. Tu je. Oger.

      Delete
  4. Kelak umat Islam di Malaysia akan terbahagi kepada dua kumpulan. Kumpulan pertama adalah kumpulan yang menyokong Tun M sedang kumpulan kedua adalah kumpulan yang menentang Tun M.

    Apabila saya berkata semua, maka saya maksudkan semua.

    Dengan taktik Rafizi berkempen untuk jawatan TP PKR dengan menyerang Azmin dan mengaitkannya dengan Tun M, maka kelak PKR pun akan terbahagi di antara dua kumpulan. Kumpulan pertama menyokong Tun M sedang kumpulan kedua menentang Tun M.

    Kepada semua yang mahu membuat pilihan maka saya nasihatkan, pilihlah untuk bersama pasukan Tun M kerana segala petunjuk menunjukkan bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam @ pemuda tamim dan demikian pasukannya yang akan berakhir sebagai 'golongan yang diberi kemenangan'.

    Nabi Muhammad saw juga telah bersabda:-

    عليكم بالفتى التميمي

    "Ke atas kamu untuk bersama dengan pemuda tamim".

    Saya menjangka pertembungan kelak akan turut membabitkan 10 orang lelaki bertengkolok di Malaysia. Sebahagian akan memilih bersama Tun M dan sebahagian akan memilih bersama pasukan lawan Tun M.

    Maka nasihat saya ialah pilihlah bersama pasukan Tun M memandangkan ini adalah pasukan yang benar.

    Ingatlah juga bahawa sebagai pembawa panji hitam, Tun M memiliki karamah tersembunyi yang hanya akan terbongkar apabila ada keperluan dan keperluan itu akan timbul apabila karamah perlu bertembung dengan daulat.

    Apabila karamah bertembung dengan daulat maka karamah akan menang, sebab karamah terletak hanya di bawah mukjizat.

    Saya memberikan nasihat ini sebelum ia berlaku sebab daripada proses yang saya fahami ia akan berlaku.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong sgt. Dulu saya raspek sgt kat rafizi ni, berani dia, terus terang. Tapi sejak ph menang, dah tun janji nak beri kuasa lepas 2 tahun, nampak mcm dia ni gopoh. Bertahun boleh tunggu. 2 tahun dah huru hara. Sabar la. Tun setakat ni la. Dia kata nak buat, dia buat. Cepat atau lambat. Sabar, tuhan kalau dah tetapkan tak lari kemana. Ade masa kita tak payah kejar, benda tu sendiri akan masuk kedakapan kita. Yg penting yakin, percaya. Ph tgh nak kuatkan perpaduan. Kalau ade org mcm ni elok tak payah simpan la. Bahaya. Cukup la lokman adam tunjuk bodoh dia. Tak payah yg kat dlm ni pun nak menyebok. By the way, ape khabar saudara john doe. Sihat. Lame kita tak borak. Ade mase jemput la dtg klang. Bleh ngeteh. 😊😊😊😊😊

      Delete
    2. Alhamdulillah sihat bro.

      In shaa Allah satu hari kita akan bertemu .

      Delete
  5. fuyyooo jon doe

    bravooo alfonso de al kunteee...!!

    pooodahhhhhh...!!!

    ReplyDelete
  6. Sesungguhnya aku bersaksi kamu adalah penipu dan penfitnah besar dari timur

    ReplyDelete
  7. Aku bersaksi bahawa tiada pendusta dan penipu yg suka buat cerita mengarut lagi sesat melainkan john doe si kepala taek.

    ReplyDelete