Monday, September 3, 2018

MELAYU BANGKIT,, LOKMAN ADAM LAMBAT BANGKIT

Tanpa umno,  melayu bangsat..itulah kata kunci umno sebelum PRU..

Akhirnya umno kalah,  dan hari ini di kerajaan baru,  Melayu sudah terbangsat,  terbiar dan tidak terbela,  mereka ini masih ada setia menyokong umno.

Dan hari ini,  barulah mereka  bangkit bersama lokman adam. Bangkit dari mimpi? Apakah 4 juta ahli akan hadir,  atau 400 ribu atau 4 ribu.
Kalau yang datang 400 orang pun termasuk yang lalulalang sudah dikira cukup baik...


Melayu selain mereka sudah bangkit awal,  bangkit menghumban umno keluar dari Puterajaya di PRU14 dan kini sedang menunggu untuk talkinkan sisa² melayu umno..




10 comments:

  1. Jgn cakap besar sangat
    Takdir Allah tak siapa tahu
    Nanti jd mcm kapal titanic yg dibanggakan & diagungkan oleh juruteranya, tenggelam dlm pelayan pertama

    Jgn menghina orang lebih-lebih sangat
    Takut jadi mcm Mat Sabu dgn Mahathir
    Takut jadi mcm Kit siang dgn mahathir
    Takut jd mcm Anwar dgn Mahathir.
    Takut jd mcm Zunar dgn Mahathir.

    Kita belum tentu lebih baik daripada orang yg kita hina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat ini tak ada pula dulu semasa Tun dihina difitnah, tua nyanyuk..
      Bila dah kena batang hidung baru "bangkit"..

      Delete
    2. Betul kd. Bn kalau menang, lagi teruk tun dihina. Bila dah kalah terus guna ayat alim tahi kucing.

      Delete
    3. Ayat pemimpin umno puji melangit dan kemudian caci dan hina tdm tak mau tulis ke ? Memang patut kita tidak hina orang waktu susah kerana putaran hidup bagai roda.

      Delete
    4. Ayat mcmtu terpakai kalau sendiri kena je. Macam macam dalil keluar

      Delete
    5. Takde niat nak hina UMNO..sbb UMNO adelah parti terbaik yg pernah ujud dibumi Melayu..sehinggalah dirampas dek Najib.. hancur..

      Delete
  2. Walaupun yg jadir hanya 40 org sekali pun...kami yg tak hadir ni tetap berada dibelakang dan menyokong UMNO..percaya lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dua bang...
      Satu bangkit.
      Satu bangsat..

      Kena hadir melokmankan diri, itu baru bangkit. .
      Kalau sokong di bibir dari jauh itu bang...

      Delete
    2. Ok tu..berad di belakang..senang nak cabut lari kan..hehehe

      Delete