Monday, September 3, 2018

MUKHRIZ @ HUSAE SEBAGAI TPM KEPADA ANWAR

Tidak ada siapa yang lain kecuali Muhyiddin layak sebagai TPM selepas Anwar ambil alih PM dari Tun. 

Bagaimanapun atas faktor usia dan kesihatan Muhyiddin, sangat sesuai Mukhriz sebagai TPM, pelapis terbaik. 

Ini menjadikan Azmin agak tersisih dan tercicir dan Rafizi sendiri sedang merangkak naik dan sukar untuk mereka digandingkan kerana tidak satu kepala,  berlaga angin. 

Juga tidak molek kalau Anwar PM dan Azmin TPM atau Anwar PM Rafizi TPM kerana mereka dari satu parti. 

Gandingan Azmin PM Mukhriz TPM merupakan satu lagi gandingan bagai pinang di belah dua. 

Apapun siapa tahu akhirnya Anwar PM Mat Sabu TPM atau Anwar PM Lim Guan Eng TPM? 

Bagaimanapun berdasarkan teori MAHATHIR,   Husam Musa adalah calon yang paling dominan selepas A@Anwar@Azmin.

25 comments:

  1. Setakat mana peningkatan taraf kemajuan negeri Kedah dibawah mukhriz selama hampir sepenggal?...

    Siapa yg telah terbukti cemerlang antara azmin dan boboi mukhriz?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang punya perbandingan..

      Kau suruh Anwar jadi MB Kedah, tanam padi keluar emas?

      Kau suruh Azmin jadi MB Kedah, toreh pokok getah keluar minyak?

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Baik dia xsuh bandingkan mukhriz dgn pasir salak. Xpun dgn bagan datoh.

      Kah kah kah kah kah kah
      Melayu tulen baling pun boleh jgk kalau nk suh compare.

      Kah kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  2. Boboi kena perkukuhkan parti Bersatu dulu sebelum layak diangkat sebagai TPM...pru 15 Boboi kena pastikan PH boleh tubuh kerajaan dgn mendapat simple majoriti tanpa harap belas ihsan pembangkang lagi....kepimpinan diperingkat parti dan gabongan menjadi ukuran kelayakan seseorang pemimpin boleh diangkat ke peringkat lebih tinggi..

    Kalo Bersatu malap diperingkat negeri2 dan parlimen bagaimana nak iktiraf pemimpin Bersatu layak ke kerusi TPM?...

    Ayoh boboi atur strategi untuk kuatkan Bersatu dan PH di pru 15..Buktikan kebolehan anda...

    ReplyDelete
  3. Antara Mukhriz dan Anwar, uang tumpang tui Tun bukanlah Mukhriz tetapi Anwar.
    Diheret masuk umno dan sekelip mata jadi Timbalan Perdana Menteri mengatasi otai lain seperti Ku Li. Apa jasa dia pada negara? Kosong...



    Berdasarkan track rekod terima sahajalah azmin dan lim guan eng sebagai PM dan TPM.

    Untuk melihat bukti Mukhriz membina Kedah adalah sesuatu yg bukan mudah kerana Kedah negeri miskin kedua dan sepenggal dua belum cukup membawa Kedah keluar dari miskin menjadi maju.

    ReplyDelete
  4. Retorik Label jd dadah khayal Layu Isle.
    Terengganu sebat Lesbian.
    Hukum ikut hasil bukti mcm mana? -4 pegawai intai melalui tingkap kereta?
    Tapi mana tahu mereja tengah baring gosip bawang?
    -Ada rakam .rampas adegan menjari atau alat?
    Tapi mana tahu mereka sedang mencukur bulu?
    -Mereka mengaku?
    Tapi mana tahu mereka dimomok ugut, ditakutkan utk mengaku?
    - Sebat utk mencegah masyarakat?
    Tapi mana tahu hukuman khalayak itu, lebih kpd memuaskan nafsu penguasa?
    -Islamic ikut Quran?
    Tapi apakah kaedah itu satu aplikasi sah dan universal diantara Islam sejagat?
    Yang pasti..
    Ianya lebih bersifat pendapat dan ego setempat, bukan Islam yg suci murni ikhlas.

    Hah. Makilah,Ana supoh , tepuk la apa lah kalau tak dpt berhujah. Tapi ingat, tindak balas akan hanya menjauhkan keyakinan akidah, disebabkan penguasa separuh iman yg kuat Retorik dan Label.

    Hanya Allah berhak dan menjadi pemilik pemusatan kepercayaa setiap individu...bukan sekupulan penguasa atau Ostard Maggie mee.

    Semua hambaNYA.
    Itu Akidah.
    Ini Hakikat.
    Isle la sgt, Melayu la konon

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.10
      mung cakap gapo ni.. tak pahe tok pahe...

      cercito bebetul gapo dio nihh..

      Delete
    2. 507.
      ko ni mesti murtad dah ataupun Siti Kasim. Tak pun pungikut Ayoh Al Hudi, sbb pikiran ko sehala jumud

      Delete
    3. Ko nak cakap apa ni sengal? Pas laksanakan hukum sebat? DUN terengganu x bersidang lagi mcamana depa draft undang2? So apa yang ko nak sampaikan ni?

      Delete
  5. Assmin kan kalah bulan Okt ni..teori mana Kau amik...rafizi tu calon bani tamim yg akan melakukan perubahan.. ahaksss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah terlambat untuk sesiapa pun calon-calon lain menonjolkan diri sebagai calon Pemuda Bani Tamim.

      Pemuda Bani Tamim muncul dahulu sebelum Imam Mahdi, dan pada saat Imam Mahdi sangat hampir untuk muncul, pemuda Bani Tamim sudah boleh dikenalpasti bagi mereka yang memahami prosesnya daripada dalil-dalil yang ada.

      Pada Mei 2018, umat ini sudah berada di tahun ke-100 kemangkatan Sultan Abdul Hamid Uthmani (mangkat pada Februari 1918). Berdasarkan hadith Allah akan mengirimkan seorang mujaddid setiap 100 tahun, maka tempoh untuk mujaddid terakhir umat muncul adalah pada Februari 2019. Pada Mac 2019 ia akan menjadi 101 tahun.

      Satu klu paling mudah untuk mencari siapakah pemuda istimewa ini maka carilah seorang lelaki yang merupakan ketua kepada satu pasukan yang telah menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang dalam kesemua pertempuran itu, dan lelaki ini berasal dari sebuah negeri Islam di Timur.

      Hanya ada satu calon yang menepati ciri ini..

      Delete
    2. Bani Tamim atau Bani Mim yg nak berjihad sehingga terpaksa menjalani kursus di Janda Baik? Kikikikikiki

      Delete
    3. Saudara john doe, kalau bukan Mahathir seperti yang dijangka pembawa panji hitam..

      Siapa pula yang terarah..

      Delete
    4. XSdr KD,

      Terima kasih di atas soalan.

      Jawapannya ialah selain Tun M, tidak ada sesiapa pun yang menepati ciri-ciri yang telah disebutkan secara tersurat mahupun tersirat mengenai si Pembawa Panji Hitam ini.

      Disebabkan itulah saya berani mengatakan dengan yakin bahawa Tun M adalah orangnya.

      Disebabkan itu jugalah saya telah meminta sesiapa pun yang percaya kepada hadith-hadith Nabi saw berkenaan kewujudan lelaki istimewa ini di akhir zaman ketika berlakunya pertukaran zaman fitnah kepada zaman baru (zaman terakhir umat Islam) untuk menyebut satu nama lain selain Tun M yang memiliki ciri-ciri ini. Supaya ia semakin jelas memang tiada calon lain selain Tun M.

      Sesiapa yang berkata kisah lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam ini adalah khayalan, maka mereka telah menafikan hadith-hadith Nabi berkenaan kemunculan lelaki ini di akhir zaman. Berlainan dengan Imam Mahdi yang muncul melalui satu big bang, lelaki ini akan menaiki hierarki masyarakat daripada bawah sehingga menjadi pemimpin bertaraf dunia.

      Imam Mahdi digelar al-muntazhor yang bermaksud (orang yang ditunggu). Gelaran ini tidak diberikan secara langsung di dalam hadith tetapi melalui kesimpulan yang dibuat oleh para pengkaji hadith-hadith peristiwa akhir zaman ialah Imam Mahdi tidak boleh dicari dan sesiapa yang mencarinya tidak akan bertemu dengannya dan ia hanya akan muncul apabila sampai masanya.

      Walaubagaimanapun sesiapa yang ingin menjadi sebahagian dari pasukan Imam Mahdi, dia disarankan untuk mencari seorang lelaki yang merupakan pembawa panji Almahdi dengan gelaran Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim @ Shuaib bin Soleh. Ini sesuai dengan banyaknya hadith yang menganjurkan sedemkian khususnya satu hadith yang berbunyi 'a'laikum bil-fata at-tamimi' yang bermaksud 'ke atas kamu untuk bersama-sama dengan pemuda Tamim'.

      Bergabunglah dan jadikan diri kita sebahagian daripada anggota pasukan yang diketuai oleh lelaki ini disebabkan wujud khabar yang mengatakan dia adalah orang yang pertama yang akan berbaiah dengan Imam AlMahdi di Masjidilharam, dan dialah orangnya yang akan menjadi individu yang akan mengukuhkan pemerintahan sang khalifah akhir zaman. Hanya seorang yang bertaraf pemimpin dunia sahaja yang boleh memiliki kemampuan ini dan Tun M memang memilikinya.

      Daripada puluhan atau mungkin ratusan hadith akhir zaman yang saya pernah temukan, dibaca secara bersilang dengan ayat-ayat AlQuran tentang kaum yang muncul selepas kaum asal berpaling dll, dan khabar akhir zaman yang diberitakan oleh Nabi Daniel a.s saya dapati Tun Mahathir adalah calon tunggal yang menepati ciri-ciri yang disepakati tentang lelaki ini iaitu 'seorang pemimpin sebuah negeri Islam di Timur, ketua kepada satu pasukan yang menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah, dan mereka menang kesemuanya".

      In shaa Allah Tun Mahathir memang orangnya.

      Apa pun hanya masa yang akan membuktikan sama ada telahan saya betul ataupun meleset.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Jika Tun pembawa panji hitam, siapa pula kamu?

      Sudah tentu Tun tidak keseorangan dalam menjunjung missi besar ini, siapa²kah mereka itu?

      Delete
    6. Pd pndgn saya, TDM cuma asbab pembuka jalan kpd perkara² penting di masa mendatang. Maksudnya setiap benda/keputusan/pergerakan sulit yang TDM buat boleh mencorak kpd asbab lain samada di Malaysia @ ASEAN). Pada saya, TDM bukan pemuda bani Tamim spt yg saudara doe Joe mksudkan. Pembukaan jalan² ini akan menyebabkan perkara lain berlaku dan saling berkait (utk pecahkan puzzle akhirnya).
      Saya lebih percaya seseorang lain yg akan ke depan menyudahkan misi² tersirat. sebab itu pd pendapat saya sebelum ini, seseorang yang bukan terkenal sgt (pd pandangan orang kebanyakan iaitu melayu Malaysia/ASEAN) akan muncul di kalangan kita di saat peristiwa genting terjadi. Ini cuma naluri saya shj sebab saya pun tidak tahu siapakah orang itu.
      Mungkin sudah ada depan mata kita @ seseorang yang jauh di Sabah @ brunei @ philipina tetapi mempunyai hubungan kekeluargaan yang berantai² di seluruh nusantara, maka sebab itu kemunculannya nanti akan diterima oleh pembesar² melayu/ulama melayu/orang alim (sebab mereka lah yg kenal jalur keturunan orang ini) tetapi bukan terkenal pada kebanyakan rakyat biasa.
      Wallahua'lam.

      Delete
  6. MUKHRIZ @ HUSAE SEBAGAI TPM KEPADA ANWAR

    Hanya kalau Anwar jadi PM. Hahaha..

    ReplyDelete
  7. Ciss ...Blogger bacul buat lagi...sembang pengecut memang lebih..

    ReplyDelete
  8. Sering dimomok stigma ayat keramat kunci tegur.
    Hina Islam, apa tak cukup suci kah islam seadanya , sampai perlu kasta lebai pope brahmin utk jadi referee?
    Hina melayu, apakah bodoh hudoh lemah kurang jatinya senanh begitu ayat2 keramat dibatu tandakan? Dan perlukah hulublalang Sang Klepet sj yg boleh jd pengawal emosu melayu itu.
    Siapa Islam? Individu . kumpulan atau label?
    Siapa Melayu? Paras Kumpulan atau Kewibawaan individu?

    Usahlah terikut mainan2 sehingga melokmankan diri, menghadikan akidah anda.
    Kita vs Meraka, last2 semya masuk neraka.
    Usahlah zahirkan hukum semata utk puaskan nafsu lobai setempat. Islam itu sejagat.
    Piawai pun nk dilonjak kasta setempat? Apahal dgn aplikasi sedunia yg tak sekata?
    Ganu Klate syurgawi kalas pertama?
    Apa Negeri lain nk dicatu peruntukan bidadari mereka?
    Label , tepuk, terkejut..itu semua budak2 melayu lalut,lemau lalok, anu kecil
    Grow Up!! !

    ReplyDelete
  9. DLM SATU KOALISI, JANGGAL KALU PM N TPM DRG NYA DRPD SATU PARTI.

    PD PENDAPAT SAYA , SIAPA JUGA PM, DS MUKHRIZ AKAN TETAP MEMAINKAN PERANAN PENTING DLM PH. CALUN TPM DRPD BERSATU ? MUNGKIN!.

    ReplyDelete
  10. Soal sebat bani ganu klate pimpinan ElHudi Wali Senvilang Fuluh

    Hukum Allah semestinya semesta. Kita sama2 tak peetikai perkara ini.
    Sample paling asasi:
    Tolong jawap mcm mana hukum berlainan di Medan dan KT?
    Penguasa setempat yg tentukan kan?
    Habis, ko nm kata Isle Ganu Klate syurga 1st class kah?

    Sila jawap dgn ilmiah hakiki, sebab akidah anda sudah jadi pertaruhan sini.

    ReplyDelete
  11. Dlm PH semua parti sama level..jangan lupa Amanah pun ade calon yg bagus sbg TPM waima PM pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....
      Tak tau lah nape saudara KD beria² nk promote Muhkriz. He².. Nama dia bukan melekat sangat kat hati orang melayu sebab orang tak nampak apa bagusnya dia sebab mungkin dia ni slow macam siput dan kurang tangkas di gelanggang politik. Kata bahasa mudah, skema sangat.

      Delete
  12. Bodoh punya blog sama dengan kerajaaan sama dgn penyokong sama2 bodoh

    ReplyDelete
  13. sebenarnya belum boleh bagi teori baru.. sebab teori rahman sedang dibetulkan semula... jadi siapa n selpeas anwar.. kompom la nurul izah.. pm wanita pertama malaysia..kah kah kah

    sapa percaya teori ni mmg bangang..

    ReplyDelete