Wednesday, September 26, 2018

PAS PERLU MELAKUKAN SESUATU YANG LUAR BIASA DI PORT DICKSON

Persetujuan PAS untuk bertanding di PRK Port Dickson metupakan satu langkah yang tepat,  penyuburan demokrasi dan berpotensi menang.

Sesuatu yang luar biasa tentang calon yang sesuai perlu diambilkira. Tidak mustahil meletakan calon dari kalangan pemimpin umno yang sesuai dengan perjuangan PAS bagi meraih undi penyokong umno di PD yang kecewa dengan keputusan umno yang tidak meletakan calon.

Calon dari bukan Melayu juga wajar dipertimbangkan kerana undI majoriti 60% bukan Melayu.

Atau seseorang pemimpin PAS Negeri Sembilan yang mempunyai nama dan ketokohan.

18 comments:

  1. Ikut KD pas boleh letak calon mana2 pon....hihihi...lokeman adam lah yg sesuai...tapi pas mau ker?...

    lokeman kena pikir dulu atas lambang bulan 55% pengundi bukan islam anti pas..

    ReplyDelete
  2. Kalo KD yg bertanding aku lagi sokong...jon doo dah sponsor almajid...

    ReplyDelete
  3. Abang long dah boikot...pas tak ikut abang long?...cari nahas lawan anwar di negeri PKR...

    Ini masa yg sesuai untuk anwar kerana dah ada penyokong madey dah mula boring dgn tindak tanduk madey...

    Anwar lebih prihatin nasib rakyat...madey nak hapuskan bantuan kpd rakyat..dari dulu lagi ade alasannye...tapi yg kaya bertambah kaya...

    Kerana kerugian berpuluh bilion madey hapuskan biasiswa ganti dgn pinjaman....kenakan tol lubuhraya...rakyat dah bayar roadtax...

    ReplyDelete
  4. https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/50056

    NGO Gesa siasat kes rasuah Dr Mahathir..

    ReplyDelete
  5. Sudah diketahui umum Pas tidak diterima oleh bukan melayu dan sebahagian melayu di sebelah pantai barat...mereka tak suka dgn perangai lobai pas yh tonggang hudud dan islam untuk kepentingan politi...lobai makan duit haram sedekah najib..

    Walo pon pas terhegeh2 bantu kempen mca diBalakong mca tetap sergah Pas kerana Pas nak kawal BN...

    ReplyDelete
  6. Tahniah Pas...Pas berani tempah maut di kawasan majoriti bukan islam......

    Pru 14 pas takut tanding dikawasan majoriti melayu fi kota tinggi sembrong dan penggerang...pas sentiasa berubah2 kerana lobai pas bijak..

    Pas ade pakar penyelidik dr Zuhdi yg tak pernah ramal pas kalah..

    ReplyDelete
  7. Pegangan Pas kalo tuhan nak bagi pas menang tuhan hantar malaikat pangkah pas...tapi tuhan dah marah pas kerana permainkan dan peralatkan hudud dan ruu 355 yg lobai Q7 cakap hukum Allah untuk kepentingan politik..

    ReplyDelete
  8. Pas ade calon hebat...lobai tontowi alporno fil germani dan lobai mokhtar snake almaunah layak lawan anwar....

    Tapi nak dapat sokongan kapir susah sikit...mca pon anti pas..

    ReplyDelete
  9. Persetujuan PAS untuk bertanding di PRK Port Dickson metupakan satu langkah yang tepat, penyuburan demokrasi dan berpotensi menang.

    Berpotensi menang?...hahahaha...KD boleh kerjasama dgn dr Zuhdi pakar penyelidikan Pas...kajian Zuhdi seblm hari undi pas boleh menang...lepas buang undi pas tak jadi menang...hahahaha...

    ReplyDelete
  10. KD nampak sangat nak anwar kalah tapi tak berani turun masuk calon...hihihihi...jon doo hanye berani bagi sumbangan ciput...

    Kalo nak anwar kalah kena bersunggug lah...berani jual rumah...cikit2 tak jadi ape..

    ReplyDelete
  11. Calon yg selari dgn perjuangan pas hanyelah Fathul jaya...pakai kopiah boleh baca hadis dan bini 2.....lokman pakai topi...

    ReplyDelete
  12. Bagi sesiapa yang yakin sangat Anwar pasti menang, menang mudah, menang besar, aku sarankan mereka join umno, sebab itu sama dengan pemikiran umno.

    Bawa tikar bantal kain baju tumpang tidor rumah zahid.

    Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar blm tentu menang besar ato menang mudah tapi rasanye boleh menang...negeri 9 dah jadi negeri PKR...jenteranye banyak dan kuat...jiwa anwar jiwa pejuang...

      Ini pertandingan beberapa penjuru....

      Lobai hadi kata Pas bertanding untuk latihan kpd pasukan petugas pru akan datang...
      Zahid dah umum tiada jentera umno untuk prk ni...Pas kena bergerak sendiri...parti kapir dah tak suka dgn pas...orang kapir pon kurang senang sikap lobai pas...

      Yg berharap pas menang boleh turun bantu pas kempen...yg harap bebas menang boleh jual rumah bagi bantuan...

      Hihihihi...syoooklah mimpi dan harap...

      Delete
    2. PRM akan menang mudah sebab disokong oleh semangat panji2 merah...kikiki

      Delete
  13. Saya percaya DS Anwar boleh menang di PD. Alasannya ialah demografi PD sendiri di mana kaum Melayu hanya membentuk 42% daripada jumlah pengundi.

    Walaubagaimanapun sekiranya undi kaum Melayu menunjukkan bahawa majoriti menolaknya maka ia akan hilang legitimasi untuk menjadi PM Malaysia yang kaum Melayu Muslimnya sekitar 65%.

    Itu saja sudah memadai bagi saya.

    Berkenaan dengan PAS maka jawapan saya ialah 'TIDAK'. Mereka memperolehi sokongan selama hampir 3 dekad dengan cara mengkafirkan orang UMNO.

    Ia bukan pekara kecil yang boleh disapu di bawah tikar di atas apa-apa alasan sekalipun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau percaya DS Anwar boleh menang kenapa kau bersusah payah sponsor almajid? Kan ke bodoh tu...Hehehe

      Delete