Thursday, September 20, 2018

PEMIMPIN BERSATU DIBUAI KUASA DI SINGGAHSANA MEREPUT..

Itu persepsi yang paling tepat,  boleh jadi 100% betul pun..

Ketika peningkatan ahli PKR dan AMANAH naik mendadak,  Tun asyik memberi statement ke arah menghalang kemasukan pemimpin.

Kemasukan pemimpin akan membawa bersama penyokong dan meramaikan ahli yang boleh menggerakan parti di akar umbi. 
Pemimpin akan keluar dan pergi,  parti memerlukan pelapis. 

Pemimpin dan ahli BERSATU sekarang ini pun merupakan sebahagian pihak yang kalah dan kecewa semasa di umno dan mereka juga tidak sesuci mana pun. 

Sokongan ikhlas dan padu kepada BERSATU datangnya dari luar, atas pagar dan pemerhati politik,  non partisian,  tiada baju politik,  colourless. 

Mana² pemimpin yang mahu join BERSATU hendaklah diletak kepercayaan dan prasangka yang baik,  soal niat mereka,  itu tak nampak dan bukan kerja Tun untuk menilai. 

BERSATU harus cepat keluar dari bayangan Tun,  harus berdikari dan ada identiti sendiri.. Ramai masuk parti AMANAH bukan kerana mat sabu tapi kerana kesederhanaan pemimpin parti tersebut. Itu cara yang sihat dan jangkapanjang. 

Masuk pkr kerana anwar atau masuk bersatu kerana Tun adalah satu kesilapan besar dalam jangkamasa panjang, manusia dan pemimpin boleh rosak dengan cepat dan mudah. 

(Muncul parti baru  PIBM yang kecil tetapi kaya,  kuat dan berpengaruh) 





Sebelum PRU15 kita berharap parti² mewakili melayu dapat dikecilkan atau disatukan... 

DAP dan PKR tidak boleh disatukan,  salah satunya mesti jadi pembangkang...

BERSATU dan AMANAH perlu cepat bersatu,  jika tidak,  parti ini akan mewarisi umno dan pas, macam kucing dengan anjing. 

Pas dan umno perlu dibubarkan...

Selepas 2020 cukuplah anwar dan mahathir sebagai sejarah,  bukan lagi coach atau pengurus, kami mahu yang baru. 


# Kelayakan anwar bertanding di PD dan status pengampunannya sedang dipertikai? - Gara² kalut. 


34 comments:

  1. Tak perlu terima org luar ke dalam bersatu. Kerana mereka mempunyai niat tidak baik. Presiden ppbm boleh membaca hati setiap manusia. Itulah pemimpin bani Tamim spt yg ust doll beritahu kita selama ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telah dijawab di bawah sana di 1:20

      Delete
    2. Hagak2lah.... bani tamim lah sangat.... jangan jadi bani kemam sudahlah.... tak payahlah merendah2kan bani tamim sehingga nak anggap Tun lah pengibar spender gelap.... kalau beginilah perangai khalifah bani tamim.... memalukan seantero umat melayu.... ptuiii....

      Delete
  2. Saya sokong 100% pandangan tuan admin.Tun terlalu tegas dan ketat dalam soal kemasukan ahli kedalam BERSATU...sebab itulah BERSATU kelihatan semacam LESU sahaja.

    Sepatutnya inilah masanya BERSATU dibuka kepada semua.Diharapkan pandangan ini mendapat perhatian segera dari Tun.

    ReplyDelete
  3. Abah sokong BERSATU buka pintu seluas luas nya kepada semua penyokong lawan.. tetapi tidak kepada peminpin parti lawan.. RAKYAT MUAT DAN MELUAT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp abah, org kata tun gunakan pakcik daim utk ugut pemimpin parti lwn utk keluar parti jd bebas sekejap, lps tu masuk bersatu. Abah tak dengar ke? Bising dh org cakap sana sini. Tun tak jumpa sendiri tp suruh pakcik daim yg pegi jumpa. Kata org siap ugut nak hantar sprm siasat kalau tak keluar parti. Abah tau ajelah, pemimpin dlm parti yg dimaksudkan tu kan kebanyakkannya kaya², nanti semua rahsia camane boleh kaya terbongkar. Itu yg org ckp Tun gunakan utk ambik pemimpin parti lawan jd geng. Itu yg org cakap abah, angah sampaikan aje.

      Delete
    2. Angah itu cadangan Abah je.. takkan le depa nak ikut cakap Abah.. Abah bukannya ada kuasa pangkah sejuta undi.

      Delete
    3. Kalau betullah seperti yang angah cakap, tentulah jumlah pemimpin umno semuanya berebut-rebut keluar party dan istihar jadi BEBAS. Setakat ni, cuma LIMA ORANG SAHAJA. Keanapa Hishamuddin Tun Hussien Onn yang kononnya berbincang 2 jam dgn Tun Mahadir m, istihar tak keluar umno.............??????
      Tengok tajuk KD ni sahaja kita dah boleh buat kesimpulan - semua cerita angah ni, tipu geng UMNO yang termalu kerana Tok Pa dan Anifah Aman keluar umno. Nak cover malu, keluarlah cerita merapu ni. Kalau betullah Tun M ugut pemimpin umno tentu dia istihar SEMUA PEMIMPIN UMNO YANG KELUAR PARTY BOLEH DIPERTIMBANGKAN MASUK PPBM bukan sebaliknya!!!!!

      Delete
    4. Angah bukan apa makcik minah, kesian ke org melayu je. Bnyk sgt partinya. Makcik tentu tau berapa bnyk parti org melayu ni. Kalau stakat parti harijadi takpe la, ini parti utk survival org melayu. Bukan kena seronok sbb melayu bnyk parti tp itu tanda melayu berpecah. Tengok org cina, ada dua parti je tp sokongan solid kpd satu parti. Yg satu lg tu dummy je, org kata jgn langsung takde. Itu game org cina, cerdik sbb pakai akal. Yg melayu ni akal dipakai tp nombor 18. No 1 nafsu nafsi, dendam, dengki & khianat. Takde maknanya angah nk pertahan pemimpin umno tu. Yg angah risau pasal survival melayu akan dtg. Dah la kuasa ekonoi melayu ni ciput, kuasa politikpun makin terhakis. Nk salahkan cina kira tak adil. Cina fikir apa yg baik utk survival kaum dia tp melayu buat apa yg baik utk survival diri sendiri. Apa yg angah maksudkan ialah biarlah kecikkan jumlah parti² nelayu ni. Jgn obses sgt dgn umnonya, ppbmnya, pasnya, amanahmya, pkrnya dan lain². Kalau perlu biar tinggal pas dan bersatu je. Satu jd kerajaan satu lg pembangkang. Baru la akan wujud melayu itu kuat kuasa politiknya. Dan hujung² boleh la rangka bagaimana nak kejar kuasa ekonomi di negara ini. Pru dh lama berlalu, apa asyik bal fikir utk kelahi dgn sesama parti melayu. Fikir dan buatlah apa yg paling baik utk survival dan maslahah Islam dan melayu. Makcik minah jgn la salah sangka pulak. Pendapat angah je, risau la dgn nasib melayu ni.

      Delete
    5. Makcit pun setuju dengan pendapat angah. Memang elok kalau cuma ada DUA party je untuk orang Melayu - satu jadi kerajaan dan satu lagi jadi pembangkang. Malangnya, orang Melayu ni sejak dari zaman Kerajaan Melayu Melaka, sentiasa penuh dengan hasad dengki. Takda PRIORITY dalam hidup bahkan tak kenal pun yang mana satu antara senarai yang nak dikejar itu adalah PRIORITY atau benda yang perlu diutamakan terlebih dahulu. Tak tahu priority inilah yang menyebabkan Melayu sentiasa bercakaran - saling tuduh menuduh antada satu sama lain, takda langsung sifat kejujuran. Orang Cina kenal prioritynya sebab mereka kaum mendatang. Kutamaan mdereka ialah SURVIVAL. Melayu terlalu banyak priority - ketuanannya, agamanya, rajanya.......angah tambahlah lagi. Takda langsung priority SURVIVAL BANGSANYA.

      Delete
    6. Rumusan nya angah dan cik minah kita nak yg mana satu parti Melayu yg patut jd kerajaan dan yg mana jd pembangkang.. cadangan dibuka..

      Delete
    7. Abah turun dan cik minah patut jadi pejuang satukan parti2 melayu....bubarkan Bersatu masuk umno semula...Bersatu pon hidup segan....melayu kampong masih totok dgn umno...

      Delete
    8. Pada pandangan sayalah Abah Turon, biarkanlah PAS & UMNO bergabung jadi pembangkang. Manakala party-party Melayu dalam HARAPAN PPBM,AMANAH & PKR bergabung jadi kerajaan.
      Mana-mana ahli parti dari kedua-dua gabungan tak sehaluan dengan dasar party yg mereka anggotai, bolehlah keluar dan join yg satu lagi. Umpamanya Tok Pa, Anifah dan 3 orang umno yg dah keuar tu, bolehlah join HARAPAN. Boleh bantu perkukuhkan kerajaan HARAPAN.
      Anon 4.40:00AM kat atas ni, patut join PASNO.

      Delete
    9. Angah setuju dgn makcik. Ni bukan lawak bodo² ni. Serius. Biar umno dan pas join jd satu parti. Parti melayu dlm ph bentuk je satu parti. Bnyk parti melayu dlm ph akan jdkan ph lemah sbb akan wujud isu tak sehaluan kelak. Lihat pr dulu sebagai contoh.

      Delete
    10. Tak payah merapu parti Melayu nak berjuang untuk Melayu. Masing-masing bagai enau dalam belukar. Niat bersatu UMNO PAS cuma satu. Tidak perlu bersaing dua kelompok untuk sasaran yang sama. Itu penting untuk survival parti sendiri. Sebab 2 parti Melayu ideologi berbeza akan berebut pengundi yang sama. Kerja bodoh. Bukan perjuangan Melayu sangat.

      Delete
  4. Saya setuju 100% dengan Tun M yang berhati-hati menerima ahli baru.

    Tidak semua di antara mereka adalah ikhlas. Ada juga yang mahu melompat kerana melihat peluang sekiranya bersama PPBM.

    Apabila kita menerima kemasukan beramai-ramai tanpa tapisan semata-mata untuk menjadikan ahli parti kita ramai, maka kita akan berisiko menjadi seperti UmNo yang ramai pada ahlinya tetapi hampir tiada sebarang kualiti, dan bahkan boleh memudaratkan.

    Ahli yang sedikit tidak semestinya lemah, sedang ahli yang ramai tidak semestinya kuat. Tumbangnya UmNo-BN di tangan PPBM-PH telah membuktikan perkara ini.

    Malah AlQuran juga telah merekodkan bagaimana Raja Thalut telah menghalang lebih 80% daripada askar-askarnya untuk turut serta di dalam pertempuran dan sebaliknya hanya mengekalkan kurang 20% untuk bertempur dan mereka akhirnya menang. Bukti jelas kualiti dan keimanan kepada Allah lebih penting daripada jumlah ahli yang ramai.

    كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ 

    "Berapakah daripada kumpulan kecil yang telah menang ke atas kumpulan yang besar dengan izin Allah, dan Allah bersama-sama orang-orang yang sabar" (Al-Baqarah :249).

    Apatah lagi Nabi Muhammad saw sendiri telah mengkhabarkan ahli pasukan Panji Hitam yang akan menewaskan kebathilan pada hujung zaman fitnah jumlah mereka hanyalah 313/314 orang sahaja, iaitu jumlah yang sama atau hampir sama dengan ahli Badar dan ahli Thalut.

    Apabila kebathilan itu telah lenyap, maka jumlah yang ramai ataupun sedikit tidak lagi menjadi persoalan kerana kesemua orang yang melihat kebenaran akhirnya akan mengikuti kebenaran itu. Kebathilan yang telah lenyap pula tidak akan kembali lagi.

    Pada akhirnya hanya ada satu pasukan yang akan menang iaitulah pasukan 'mereka itulah orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka dan mereka itulah golongan yang menang'.

    Ia sudah pasti Pasukan Panji Hitam pimpinan Sang Pembawa Panji Hitam yang telah dikhabarkan di dalam hadith sebagai 'pasukan yang bakal menang', dan Nabi Muhammad saw telah memerintahkan di dalam hadithnya supaya pasukan ini dibaiah selepas telah jelas bahawa merekalah pasukan Panji Hitam yang dimaksudkan walaupun perlu merangkak di atas salji. Kinayah kepada kemenangan pasukan ini akan ditandakan dengan turunnya salji di tempat kemenangan tersebut. Telahan saya, ia adalah Putrajaya.

    Ia adalah khabar nubuwwah, maka ia pasti akan berlaku. Hanya masa yang memisahkan.

    2020 bukan isu lagi kerana pada telahan saya tahun kejadian kemenangan Pasukan Panji Hitam ini ialah pada 1440H sedangkan pada 1 Januari 2020 kita sudah pun berada di tahun 1441H, dan pada masa itu umat ini telah pun meninggalkan zaman fitnah, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok nujum tak bertauliah...jadi calon bebas di PD lagi baik...kibarkan panji hitam..baju hitam dah siap...

      Delete
  5. Bila ahli2 umno yg ramai dlm Bersatu tenggelamlah lah Bersatu...mukhriz muhyidin dan madey sendiri boleh dihanyutkan...kecuali madey buat undang2 yg tidak demokratik satu pencalonan dapat 10 undi bonus...

    Madey paling takut boboi yg lemah akan terpinggir dari Bersatu....dilemma madey...

    ReplyDelete
  6. Jangan diharapkan lagi parti melayu boleh bersatu...parti cina pon banyak...di sabah dan srawak mcm2 parti ada...lagi meriah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu ditubuhkan untuk jatuhkan najib saja....sekarang Bersatu boleh bubar balik semula kpd umno....baru melayu boleh kuat bersama pas...

      Delete
  7. BERSATU dan AMANAH perlu cepat bersatu, jika tidak, parti ini akan mewarisi umno dan pas, macam kucing dengan anjing.

    --------------------------;------

    Angan2 dgn harapan ni....Amanah masih mewarisi sebagian besar perlembagaan pas dgn imej islam...Bersatu dgn imej melayu...warna yg berlainan....hanye boleh bersefahaman...

    Bersatu yg patut dibubarkan masuk umno ato Amanah...Bersatu sudah terbantut pembesaran dan pengembangannye...madey bukan popular lagi mcm dulu...

    ReplyDelete
  8. Menteri2 dari Bersatu yg dilantik oleh madey tidak ade bakat kepimpinan selain dari muhyidin..

    ReplyDelete
  9. Azmin, Rafizi ada sekali, pasal apa tak tanya, kata Anwar

    Alyaa Alhadjri
    21 Sep 2018, 2:56 tengahari (Dikemaskini 21 Sep 2018, 3:05 petang)


    A A
    Penampilan sulung dua pesaing jawatan timbalan presiden PKR, penyandang Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pencabar Rafizi Ramli yang turut hadir bersama-sama pada sidang akhbar di ibu pejabat parti itu hari ini tidak mengundang soalan pihak media.

    Pemimpin tertinggi PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyimpulkan atas sebab itu pihak media tidak lagi berminat dengan persaingan kedua pemimpin berkenaan kerana semua soalan diajukan kepadanya.

    Hal ini susulan Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga Timbalan Perdana Menteri mengumumkan Anwar sebagai calon HARAPAN bagi pilihan raya kecil Port Dickson.

    "Pasal apa Azmin dan Rafizi tak tanya?

    "Apabila mereka tidak ada bersama, semua kamu sibuk bertanya... malah ketika saya di Singapura saya masih ditanyakan (tentang mereka)," kata Anwar yang turut disertai dua pemimpin itu dan kepimpinan kanak PKR.

    Anwar juga berkata media hanya tertarik untuk bertanya mengenai persaingan kedua pemimpin itu tetapi tidak berminat apabila mereka menunjukkan setiakawan.

    Kenyataannya itu mengundang tawa para pemberita.

    Kedua-dua Rafizi dan Azmin telah membentuk pasukan masing-masing yang bersaing merebut pelbagai jawatan parti, daripada kepimpinan pusat sehingga ke peringkat cabang parti.

    ReplyDelete
  10. MAMAK BANGKA MUDAH LUPA HATI HATI TRRIMA KEMASUKAN PEMIMPIN BARU SBB SI BANGANG BOBOI TU SAJA... BOBOI NI BODOH PIANG NNTI MASUK ANGIN MELEPAS BOBOI DLM PARTI YG PAPA BANGKA NI TUBUHKAN.

    TAK GITU JON DOE...??


    KIKIKI..

    ReplyDelete
  11. Alah Rafizi tu datang sekadar tak nak bagi orang kata dia tu bangang jee...padahal hati didalam penoh dengan dendam kesumat dan dengki hasad kepada Azmin,sedangkan Azmin datang dengan penoh ikhlas dan penoh ketokohan.Dari body languge semua orang sudah dapat mengenali hati budi kedua2nya dan dapat memilih yang mana intan dan yang mana kaca.

    ReplyDelete
  12. Rilek lah tuan....bila tun m dah xde BERSATU akan habislah...xkan nak harap pada muhyidin..

    Tun m nak sgt pemimpin umno masuk bersatu supaya bila dia xde nnt at least bersatu akan terus hidup...tp.percayalah bersatu xkan lama

    ReplyDelete
  13. Cap munga ni gah kat pusat jer.. kat kampung lansung tak ade sambutan.. org kampung dah menyampah meluat kena tipu ....

    ada atok kau buat bancian brapa parti cap bunga kat kampung kampung... hammmpehh....!!

    ReplyDelete
  14. Dah dua tiga tahun kritik Tun, dia makin bagus dan meningkat, PM lagi... Dunia pun hormat dan pandang tinggi.

    Mana pemimpin yang kamu sokong? Apa nasibnya, mana wangnya, mana king nya?

    Mana partinya? Pemimpinnya bercakaran?

    Dan apa yang kamu ada kamu dapat mempertahannya?
    Makin sihat, majin bahagia, makin diberkati, makin dirahmati..

    Cuba pandang cermin.. Lihat diri sendiri, huduh dan buruk..
    Cik minah kata, buncit dan boroi..

    ReplyDelete
  15. Selagi tak mampos lahanat ni perpaduan umat islam sukar dicapai... Malaysia taknpernah aman dengan mamak.lidah bercabang ni...kalau sihat hebat anak beranak kaya raya sihat semua tido kenyang buntang menghanjing nikmat bersifat istidraj... diberi semua yang dia nak di dunia ni tiada bahagian lagi di sana nanti...

    ReplyDelete
  16. Selagi tak mampos lahanat ni perpaduan umat islam sukar dicapai... Malaysia taknpernah aman dengan mamak.lidah bercabang ni...kalau sihat hebat anak beranak kaya raya sihat semua tido kenyang buntang menghanjing nikmat bersifat istidraj... diberi semua yang dia nak di dunia ni tiada bahagian lagi di sana nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umat Islam yang macamana, macam kamu?

      Setakat Islam tapi tidak berakhlak, tidak beriman..apa nilai yg ada?

      Delete
    2. 713.
      contoh penganut Label Islam plastik buatan kilang haram China.

      Delete
  17. KERAJAAN YG DIASASKAN SENTIMEN DAN PERSEPSI FITNAH JIJIK TAK KEKAL LAMA

    KAYA SLOGAN ISLAM MADANI KEPIMPINAN MELALUI ULAMA ISLAMIC FUNDMENTALIS STATE TAPI LGBT GAY PLURALIST MURTAD SYIAH ... IMAN DAN AKIDAH DI LACURKAN SEMAHU MAHU NYA.. INI KAH ISLAM YG KD NAK SSGT...?


    INI FAKTA BODOSS.. BUKAN FITNAH JIJIK...


    HAAHHH DELETEE..DELETE.. DAH MIAMG BADAN KO TU KD...!!

    ReplyDelete