Tuesday, September 25, 2018

PENYAKIT ALA ALA NAJIB SUDAH MULA SAMPAI PADA ANWAR

Mengangkat dirinya Terlalu Melayu dan Islam.. 

MENGANGKAT DIRINYA TERLALU MELAYU DAN ISLAM

Apakah itu FAKTOR yang anwar mahu orang lain percaya bahawa itulah yang menyebabkan ramai yang tidak bersetuju dan menyerangnya..

Siti kassim mungkin percaya tetapi tidak pada yang lain.. 

Di mana melayu nya anwar?
Di mana Islamnya anwar? 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=239204493412755&id=170782270254978


Tak pasti anwar sudah di angkat taraf negarawan atau tidak tetapi ucapannya di Majlis Syarahan Negarawan DBP dengan menyerang siti kassim budak hingusan nyata tidak relevan. 
Negarawan dont talk about small kids ....

Belum ada kuasa,  sudah  keparatkan orang lain yang berbeza pendapat dengannya... 

31 comments:

  1. Dia dari dulu lagi mmg cenggini.. masuk bakul angkat sendiri. Tanpa dia segala benda dlm negara x akan berfungsi. On top of that suka look down on others.. melayu kata suka pandang rendah, perlekeh org. Apa la yg boleh dia sumbang kat msia sehingga taksub nk angkat dia jd pm. Skrg anak beranak round negara.. buat mcm msia ni hak milik keluarga. Duk ungkit citer masuk jel.. haish.. cer buat sumpah laknat gak.. baru la ada umph..

    ReplyDelete
  2. Semalam, presiden (yg belum disahkan) parti keADILan iaitu DSAI telah mengumumkan keputusan parti MEMECAT dua orang ahli parti tapi yang menarik perhatian saya ialah yang seorang tu beliau tidak tahu namanya.

    DSAI sekadar menyebut "yang ada dalam video tu" kerana insiden lempar kerusi semasa proses pengundian pemilihan jawatan parti baru-baru ni.

    Saya terkedu.
    Bukankah parti keADILan seharusnya ADIL?

    Nama ahli yang dipecat tu pun tak diketahui namanya? Habis tu, dia tak dipanggil untuk bela diri ke? Takde peluang untuk menjelaskan sebab2 kenapa dia mengamuk?

    ADIL benar nampaknya parti keADILan ni.... hmm...

    Hujung tahun ni, kalau DSAI ditakdirkan dapat perintah negara, mungkin tak, akan ada ramai yang kena tindakan tanpa diberi peluang bela diri? hmm....

    Teringat sidang media yang popular tu.... " You siapa? You tanya I saman!.."

    hihihiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR semakin besar...ahli mendadak bertambah ramai....Anwar kena tegas dan berani untuk kawal PKR dari sekarang seblm penyakit bertambah berat...

      Ahli yg bertambah ramai kerana ramai yg mahukan anwar jadi pm...anwar prihatin dgn nasib rakyat...

      Delete
  3. Siti kassim rambut omputih tu....anak pak kassim yg berangan nak jadi omputih...sudahlah siti cakap ko berapa kerat sangat yg laku....bapak kontobersi anak pon kontrobesi...pejuang hak lgbt sudah hot...tubuh aje parti sebdiri....Amanah patut terima ahli yg tutup aurat...tapi mat sabu kelabu mata...siti kassim yg dajwah mat sabu dan mujahid...

    ReplyDelete
  4. Makin dekat prk makin kencang KD serang anwar...makin kuat anwar...kalo nak kalahkan anwar KD bertanding aje di PD...tunjuk berani sikit...kan ko kata anwar sudah ade kes liwat....ini pluang ko nak jatuhkan anwar...disini tak laku....berape jerat sangat yg baca dan setuju dgn ko..ade brani?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam posting yg lepas ANWAR MENGUNDANG CELAAN, aku dah cadangkan Anwar terjun dalam bidang dakwah dan memadai siffu politik seperti daim selepas diberi pengampunan.

      Itu akan mengekalkan rasa hormat kepadanya.

      Terus dalam politik, memburu jawatan.. Ertinya berenang di lautan luas bersama sekumpulan jerung yang ganas.



      Delete
    2. Nasihat ko tu baik tapi tak sesuai untuk anwar...dia bukan cari kekayaan...sesuai untuk daim sahaja yg dah kayer rayer tapi tak mampu selamatkan anak bayar utang hingga di mufliskan oleh singapore..

      Delete
    3. Yup, anwar juga menabung sejak kecil... Tak ada kawan tak ada kroni...

      Bankrap, tertiarap, bungkus, gulung, jatuh, tutup biasa dalam busibess dan korporat.. Bukan korup.
      Itulah ramuan kejayaan, untuk bangkit semula. .

      Delete
    4. kah kah kah.. aku ketawa dulu.

      ramai yang sabar selagi anwar tak main belakang. hormat dengan tun walaupun banyak benda yang nuar buat meloyakan

      kali ni harap nuar ikut jalan lurus.

      lepas tun tak lagi pm atau dah tak ada..aku rasa lagi ramai yang terbuka untuk sokong atau kritit nuar secara terbuka.

      Delete
  5. Siti Kasim hentam Anwar kerana kritik ‘super liberal’

    FMT Reporters - September 25, 2018 10:17 PM
    751
    Shares

    Siti Kasim berkata Anwar melancarkan perang terhadap golongan yang akan mempertahankan haknya.
    PETALING JAYA: Aktivis Siti Kasim menghentam Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana komennya mengenai “super liberal”, mengatakan golongan itulah yang akan melindungi hak individu, termasuk orang yang dituduh meliwat.

    Siti berkata dia tidak dapat temui takrif “super liberal”. Liberal bagaimanapun percaya kerajaan diperlukan untuk melindungi individu daripada bahaya dan mengakui kerajaan juga boleh mengancam kebebasan.

    “Jadi, apa yang saya boleh agak adalah seorang ‘super liberal’ adalah seseorang yang prihatin tentang hak individu, termasuk orang yang dituduh meliwat atau kesalahan-kesalahan berkaitan yang tiada mangsa.

    “Kamu fikir menjadi ‘super liberal’ sesuatu yang memalukan dan jenayah?” kata Siti.

    ReplyDelete
  6. Bekas pelayan bar ini berazam 'lemaskan' Anwar di PD
    26 Sep 2018, 1:49 tengahari (Dikemaskini 26 Sep 2018, 1:58 tengahari)

    A A
    Ketika parti-parti besar keberatan, seorang penggiat seni meluahkan hasrat bertanding melawan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil Port Dickson bulan depan.

    Stevie Chan, 51, dari Segambut, Kuala Lumpur, mengumumkan perkara itu, yang antara lain, mahu memastikan pentadbiran sekarang memenuhi janji-janji pilihan raya.

    “Sering kita dikecewakan dengan janji-janji manis ahli politik.

    “Saya akui bahawa ada usul-usul saya yang mungkin sukar untuk dilaksanakan, tetapi sebagai wakil Bebas, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk sekurang-kurangnya membawa perbincangan ini ke peringkat nasional,” katanya.


    Kalo anwar PM banyak janji yg ditunaikan tanpa alasan....anwar prihatin nasib dan masalah rakyat

    Masa jadi menteri kewangan dividen tabong haji dan ASB sangat tinggi...

    Selepas Daim ambik alih hingga zaman najib dividen ciput...

    ReplyDelete
  7. Kurangkan copy n paste..
    Guna ayat sendiri untuk komen lebih baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti orang kata reka citer sendiri plak...vopy lebih jelas...

      Delete
    2. copy n paste tu kerja si bapok tua bangka bodoh yg bermati2an mempertahankan. peliwat tua kaki kelentong.

      Delete
    3. Ko tersentap hiii...cian ko yeek..

      Delete
    4. tak ada yang pendapat salah atau betul ia hanya pendapat. kenapa ko tak ada otak dalam tempurung kepala ko ke apa ? sampai ko sendiri tak jelas dengan pendapat ko..

      Delete
  8. Melayu dan Islam la sangat Anuar tuh1!......mana cina doll??...mana Saiful Bukhari??....lu fikirla sendiri ??!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko habye ambik secara hearsay saja...

      Delete
    2. Ko patut bawak sefool jumpa madey kenape sanggup kerjasama dgn anwar dan ampunkan anwar...sefool tengah takut nak tunjuk muka....

      China doll ko kena tanye rahim tambi chik yg dah buat pengakuan..

      Delete
    3. Saiful: Mahathir ketepi keadilan demi politik

      14 Dis 2017, 12:20 tengahari (Dikemaskini 14 Dis 2017, 1:44 tengahari)

      A A
      Bekas pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan menyatakan kekesalannya dengan gesaan Tun Dr Mahathir Mohamad agar Ketua Umum PKR itu dibebaskan daripada penjara.

      Dalam kenyataan di Facebook hari ini, Saiful menyifatkan Mahathir mempolitikkan kes jenayah yang telah diputuskan di mahkamah demi kepentingan politik.

      "Sebagai bekas perdana menteri, beliau sepatutnya lebih tahu. Sayalah mangsa sebenar tindakan jenayah Anwar Ibrahim.

      Delete
  9. Hey, kau orang belum tau ke?
    PM kita dah lantik Tony Fernandes mengetuai sebuah GLC.
    Apa jenis mangkuk jamban buat pilihan ni?
    Takkan kau orang tak tahu siapa keling ni sebelum PRU 14 dulu.
    Memang dah nyanyuk betullah PM kita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blm nyanyuk...baru nak nyanyuk...perangai 15 tahun dulu masih melekat..

      Delete
  10. http://shahbudindotcom.blogspot.com/?m=1

    INGATAN KEPADA TUN MAHATHIR - JANGAN KETEPIKAN TERUS ORANG POLITIK...

    Lantikan madey di pertikai oleh penyokong madey sendiri....madey dah tak rasional lagi?...

    ReplyDelete
  11. Rungutan lantikan skmm Mara dan perbadanan stadium di kalangan penyokong madey tunjukkan dah ade tak puashati dgn madey...perlahan2 lah tu..

    ReplyDelete
  12. Sangat lucu bila madey lantik tony fernandez yg sibok dgn kapalterbang sebagai pengerusi perbadanan stadium...ape rationale nye hingga penyokong madey pon kehairanan....dah tak ade yg layak lagi?...ato madey dah kurang rasional kerana peningkatan umor?...

    Pengerusi Mara plak orang kuat maybank...Mara nak bagi bantuan supaya melayu berkembang ato nak berniaga pinjaman supaya Mara untong besar mcm bank?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknye bukan 5 tahun 1 tahun pon tak berbaloi...pm bergantung dgn syor penasihat?...patut berundur digantikan anwar...

      Delete
    2. Bolehkah dalam kesibukan beliau menguruskan AirAsia dan perlu terbang ke banyak negara, dalam masa yang sama memberi tumpuan sebagai Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia?



      Tidak cukup dengan itu, Tony Fernandes juga dilaporkan masih mempunyai hutang tertunggak berjumlah ratusan juta dengan Malaysia Airport Berhad atau MAB sekarang ini.

      Lihat betapa untungnya beliau, orang lain lain kalau ada hutang tertunggak dengan kerajaan, bukan saja jangan harap hendak dapat apa-apa jawatan, bahkan nama juga akan disenaraihitamkan oleh Jabatan Imigresen.


      Madey...madey...madey...ape jasa fernandez yg banyak hutang kpd madey?...ade aper2 ker...jangan plak tebiat 22 tahun berulang kembali..

      Delete
    3. ada masalah apa ya ? tony jadi pegerusi ?.. adakah dia tiada kelayakan ? pada aku dia layak sebab pernah uruskan satu staduim dan kelab QPR...

      kalau ada sebab dia tak layak bagitau kenapa dia tak layak ? sebab dia kroni maksud ko ? kalau sebab kroni tidak menjadikan beliau tidak layak

      sangat lucu ? ... sebab dia sebok jaga kapal terbang ? kah kah kah.. memang lucu ini hujah.

      dia mmg jaga kapal tebang 24 jam dia duk kat airport tunggu kapal terbang dia tiap tiap masa .. pekerja dia makan gaji buta.

      kah kah kah

      Delete
    4. mara ni kebanyakan nya berkaitan dengan duit ... yang nak jaga mara mestilah orang tau pasal duit.. kalau orang politik mmg habis disebatnya buat urus stadium bola..

      kah kah kah

      Delete
    5. Umno lantik kabinet angan2 ...kata anuar muso man to man marking...

      Ku nan marking dbkl kerana jual tanah kerajaan..dlm siasatan sprm

      Anuar musa dan azwan bro marking mara...beli aset mara dan taja bola..

      Azeez kling marking Tabong Haji..

      Zaid komedi marking PATI

      KJ marking KBS...100 juta blm selesai..

      Hishamudin marking mat sabu...ade kes hospital veteran blm selesai..

      Johari marking dui gst dan incometax yg lesap...

      Shahrizat marking lembu dlm kondo...240 juta hutang blm bayar..

      Delete
  13. BAGI SEMUA KESALAHAN ANWAR YANG DIHUKUM MAHKAMAH TELAH DIBERI PENGAMPUNAN DIRAJA.

    OLEH ITU SESIAPA YG INGIN MENYEBUT KESALAHAN ANWAR MESTI JUGA DISEBUT KESALAHAN ITU TELAH DIAMPUNKAN..

    ReplyDelete