Wednesday, September 19, 2018

PERKARA KECIK "TAK DENGAR NASIHAT" TAPI KESANNYA BESAR...

Apa yang berlaku kepada Najib dan Rosmah sekarang sejak umno kalah pru14 seperti dilaporkan media sosial adalah sangat malang sedih dan simpati sebagai seorang rakyat dan muslim. 

Walaupun ia hanya masih sekadar pertuduhan dan mahkamah belum membuat apa² keputusan tetapi tumpuan media kepada mereka sangat membebankan lebih² lagi kena turun naik mahkamah dan pejabat SPRM,  sudah tidak ada secebis kuasa untuk berkata NO. 

Berada di puncak kuasa dengan segala keistimewaan dan layanan penuh kini berada di bawah dan selfservice. Dari seorang anak bangsawan,  lahir dengan sudu emas kini berhadapan dengan satu suasana asing dan hina. 

Mana kawan² sahabat dan saudara.  Mujurlah lokman adam masih ada dalam saki baki perjuangannya walaupun penyokong tetap 50 orang. 

Semua ini tidak berbaloi sekadar ignore nasihat. Bermula dengan nasihat Tun dan beberapa orang lain termasuk keluarga sendiri. Najib sendiri tahu samada nasihat itu betul atau fitnah... 

Kalau itu sekadar fitnah,  persepsi atau konspirasi ia tidak mampu semudarat sekarang. 

Hari ini politik bergolak lagi,  akan ada yang ignore  nasihat dan overdo,  

Mereka yang berada di jalan yang salah,  di penghujungnya akan kalah terhukum juga. 

Sesal dahulu pendapatan.. 

7 comments:

  1. Ungkapan tuan admin begitu sinis dan meresap sampai ketulang hitam!!...

    ReplyDelete
  2. Tepat sekali tuan admin. Setuju 100%.

    Cuma satu perkara kini menjadi persoalan. Mengapakah di dalam setiap perhimpunan yang dibuat oleh Lokman, jumlah penyokongnya tepat-tepat 50 orang, tidak lebih dan tidak kurang. Adakah kerana itu adalah 'jumlah bajet' yang telah ditetapkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya manusia jenis Lokman Adam menerima nasib macam mendiang Altantuya kena C4 terus ghaib......!!

      Delete
  3. Dunia belum kiamat.. Jadi belum tahu sapa benar sapa salah sapa menang sapa kalah.... Tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah tunggu kiamat lah,, Dah jelas dan terang Najib & Rosmah memang jahat nauZubillah

      Delete
  4. Tepat sekali telahan saudara john doe....kesian juga saya tengok siLokman tu tak letih2 meraung bagai!!...malam ni dibawanya pula siSahara Yaakob....agaknya siElly Suryati terkena sore throut tak larat nok meraung malam ni.Wah semangat betul nampaknya siLokman Adam ni melalak seolah2 hanya dialah yang berani memperlekehkan Tun Mahathir,malah bukan Tun sahaja yang diperlekehkannya tetapi termasuk juga orang2 umno sendiri seperti KJ dan lain2.

    ReplyDelete