Sunday, September 23, 2018

TUN BAWA IMEJ WIBAWA SAMPAI KE LUAR NEGARA - WARTAWAN DUNIA TERTUNGGU TUNGGU

Nampaknya PM Dr Mahathir Mohamad akan kembali ke suatu tempat yang pada saya seorang tukang karut ini, beliau ada apa yang orang putih kata 'a love-hate relationship'.

Beliau akan berucap sekali lagi di Perhimpunan Agung Bangsa-Bangsa Bersatu, 15 tahun setelah bersara mulanya dan kini muncul semula sebagai ketua kerajaan Malaysia.

Pada saya Dr Mahathir ini boleh terima keujudan PBB. Namun yang dia tak boleh terima ialah ujudnya ketidak adilan didalam banyak urusan PBB itu, khususnya yang mengenai kuasa veto kuasa-kuasa besar dan lumpuhnya badan dunia itu terhadap penganiayaan terhadap masyarakat lemah seperti di Palestin oleh rejim Zionis.

Pernah sewaktu saya bertugas di New York dahulu Dr Mahathir datang ke PBB selepas melawat kilang Motorola di Chicago. Tapi di PBB itu dia tidak pergi pun bertemu Kofi Annan yang ketika itu setiausaha agungnya.

Sebaliknya Dr Mahathir cuma kesana untuk bertemu rakan baiknya, Presiden Cuba, Fidel Castro. Tajuk satu berita di New York esoknya, "Mahathir snubbs Kofi Annan".

Saya jangka media asing sedia menunggu ketibaan beliau disana. Banyak soalan dia kena bersedia untuk jawab rasanya.

Sudah tentu dia ditanya tentang DS Najib dan 1MDB, tentang hubungan M'sia dan China serta juga dasar luar Malaysia dibawah pentadbirannya kini.

Tapi dari pengalaman saya buat liputan Dr Mahathir ini diserata dunia, tanyalah apa pun padanya, letaklah beratus pun microphone depannya dan silau macamana pun matanya oleh flash camera, beliau tetap akan jawab semua soalan.

Senang betul buat liputan berita Dr Mahathir itu. Banyak story boleh buat.

Mustapha Kamil 





Ex Head Chief Editor NST .....


Klik ADA YG MAHU DERMA TAPI ADA UDANG DI SEBALIK BATU

29 comments:

  1. Eh vavi.... orang paling tinggi dalam dunia... manusia paling kecil... justin bieber... paris hilton hatta pelakon lucah jepun pun mendapat perhatian pemberita.... inikan pula TUN YANG TERCATAT MANUSIA PALING TUA TAK SEDAR DIRI MENYORONG PIPI JADI PM KALI KEDUA.... pertama kali dalam dunia berlaku.... maka sibuklah mereka nak buat laporan.... bukan sebab apa yang TUN NAK cakappun lah VAVI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peris hilton berjoli sakan dengan jholow.. anak angkat najib..kah kah kah.

      kuat najib jholow yang berat tu pun nak diangkatnya.

      Delete
    2. Kikiki..
      Cacai najis smp arini butthurt.

      Hari2 maki org tua dgn harapan org akan sokong umno.

      Cai, presiden umno yg baru ni patung ke tunggul?

      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  2. WARTAWAN DOOONI KRNA GORENG DENGAN LIDAH BERCABANG.. REPORTER LUAR NRGERI BOLE LA SI LIDAH BERCABANG GORENG HANGUS BUKAN RAKYAT MALAYSIA YG DAH CUKUP KENAL DENGAN SI RENTA LIDAH BERCABANG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phoenix dan anon 5:25 adalah orang yang sama..

      Delete
    2. Memang betul spesis haram jadah bapak sepuloh kalau tak dia tak aksn menghina pemimpin negara sendiri. Bapak dia yang bangkit agak nyer..

      Delete
  3. S'wak Report: Peguam Jho Low cari penyelesaian dengan DOJ

    23 Sep 2018, 8:16 malam (Dikemaskini 23 Sep 2018, 8:20 malam)

    A A
    Ahli perniagaan yang dikaitkan denan skandal 1MDB, Jho Low, didakwa sedang cuba mencari penyelesaian dengan Jabatan Kehakiman (DOJ) AS, lapor portal Sarawak Report.

    Menurut laman sesawang itu seorang peguam, bekas pendakwa raya AS dan gabenor New Jersey, Chris Christie, mengetuai pasukan peguam Jho Low dan sudah mendapat kebenaran bertemu dengan pegawai atasan DOJ.

    Menurut Sarawak Report dengan pendekatan itu ia menunjukkan Jho Low menyedari dia tidak mampu meyakinkan mahkamah AS untuk memulangkan aset - bernilai AS$1.2 bilion - yang dirampas pihak berkuasa negara itu sebelum ini.

    Semua aset terbabit disita kerana disyaki diperolehi melalui dana yang diselewengkan dari 1MDB.

    "Bagaimanapun, dengan tercapainya persetujuan itu hartawan terbabit yang menghadapi tuduhan jenayah di Malaysia, Singapura, Switzerland dan beberapa tempat lain - termasuk AS - berharap dapat terus memiliki sebahagian daripada aset berkenaan," kata laporan tersebut.

    Dakwa Sarawak Report perkembangan itu berlaku ketika pasukan peguam Jho Low - atau nama sebenarnya Low Taek Jho - sendiri dibayar menggunakan wang yang dicuri dari 1MDB.

    Mengenai kesediaan DOJ membincangkan kemungkinan penyelesaian itu, Sarawak Report berkata, ia diambil supaya pihak berkuasa AS boleh memberi tumpuan kepada aspek lain dalam skandal 1MDB.

    Antaranya lapora portal itu ialah mengenai peranan firma kewangan gergasi Goldman Sachs mengatur bod berbilion ringgit untuk 1MDB sebelum dia kemudiannya didakwa diselewengkan.

    "Bank itu memang dimarahi dan sangat tidak disenangi rakyat AS kerana peranannya menyebabkan krisis kewangan pada 2008 dan setakat ini belum ada mana-mana bank firma itu dihukum.

    "Kecuaian ketara dan sejumlah wang yang besar diperoleh firma itu melalui 1MDB menyediakan bukti yang jelas buat penyiasat AS untuk mengambil tindakan ke atas bank utama yang diyakini tidak bertanggungjawab," kata laporan berkenaan.

    Bagaimanapun menurut Sarawak Report penyelesaian itu tidak akan diterima baik oleh pihak berkuasa Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo betul laporan ni kerajaan malaysia kena buat bantahan...

      Dah 2 tahun DOJ blm kemukakan tindakan mahkamah keatas jho lo untuk rampas aset yg disita dan pendakwaan jenayah...berape lama lagi US perlukan masa?...

      Delete
  4. SUSAH SANGAT KR NAK TANGKAP JHO LOW..?

    ReplyDelete
    Replies



    1. Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

      Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

      saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp15 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

      Pembayaran yang fleksibel,
      Suku bunga rendah,
      Layanan berkualitas,
      Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

      Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

      Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

      Delete
  5. dulu mcm kimak tunjik perassan tangkap jho lo... skg dah jadi kjaan apasal tak boleh tangkap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lg Lambat lg baik utk macai, eh pecacai spin cerita 1mdb. Main tarik tali, pusing cerita dsb. Sampai rakyat pening dan muntah. So KERAjaan tak perlulah kerja keras utk bangunkan negara. Main putar belit isu je. Buktinya selepas melepasi 100 hari ph jd kerajaan, apa yg baik utk rakyat? Sama saja malah ada yg lebih teruk. Nak kata apa lg?

      Delete
  6. Dulu tanya. .
    Kenapa tak dakwa lagi najib?
    Dah dakwa.. Kimak
    Tanya pula kenapa lum ttangkap jho low...
    Fah tangkap nanti... Kimak
    Tanya pula kenapa tak dakwa rosmah..
    Bila rosmar didakwa.. Kimak tanya pula kenapa umno belum diharamkan...
    Bila diharamkan... Kimak

    Pecacai dah tukar nama ke "kimak"...lepas ni kd kau jangan panggil lagi macai panggil je puak ni, kimak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn² awak maksudkan mak awak. Tak baik mcm tu. Lucah dan biadap beb...

      Delete
  7. Tambahan:-

    Pemimpin terulung di akhir zaman. Tiada seorang pun manusia lain baik yang beragama Islam mahupun bukan Islam yang dapat menyamai rekod yang ia pegang:-

    1. Di dalam dunia demokrasi ia telah mengetuai pasukannya di dalam 6 pilihanraya dan pasukannya menang kesemuanya. 5 kali menang sebagai ketua pasukan BN dan 1 kali menang sebagai ketua pasukan PH yang menumbangkan BN.

    2. Di dalam dunia monarki ia adalah pemasyhur kepada 5 orang raja iaitu YDPA ke-8 sehingga YDPA ke-12. Tidak ada mana-mana pemimpin mana-mana Kingdom yang lain di dunia ini yang telah memasyhurkan bilangan raja yang lebih daripadanya.

    3. Disebabkan namanya 'Mahathir', maka ia menjadi orang yang menerima cercaan yang paling dahsyat daripada para pembencinya. "Mahataik, Mahazalim, Mahafiraun, Mahakutty, Mahababi, Mahamamak" dan 1001 lagi cercaan yang berpunca daripada namanya semata-mata. Cercaan adalah salah satu kaedah yang digunakan oleh pembenci kebenaran yang tidak mampu berhujah. Cercaan yang super dahsyat ke atasnya menunjukkan bahawa pembencinya tiada modal untuk mengalahkannya di atas fakta. Malah fakta juga menunjukkan bahawa di sebalik segala cercaan ia kekal menjadi 'ketua kepada pasukan yang sentiasa menang'.

    Satu soalan untuk dijawab oleh semua; Sekiranya umat Muslimin akan dianugerahkan seorang khalifah di akhir zaman ini, siapakah orangnya yang lebih sesuai daripada Tun Mahathir untuk menjadi 'pemasyhur khalifah'?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 kali pru bersama umno pemuda ba ni ta mim yg hebat gagal tawan selangor...

      Delete
    2. Pendusta masih mahu berdusta di atas perkara yang telah dijawab.

      Teruskanlah berdusta kerana ia akan membuatkan proses melenyapkan kebathilan itu lebih mudah.

      Delete
  8. pemasyur kalipah ialah Anwar Ibrahim


    napee... tak caye eehh..


    kikikiki..

    ReplyDelete
  9. 'Ramai tak bayar PTPTN kerana janji pembangkang dulu'

    23 Sep 2018, 5:13 petang (Dikemaskini 23 Sep 2018, 5:44 petang)

    A A
    Ramai peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak menjelaskan pinjaman pendidikan mereka kerana terpengaruh dengan janji pembangkang terdahulu.

    Anggota Parlimen Lenggong, Shamsul Anuar Nasarah berkata terdapat banyak faktor mengapa peminjam tidak menjelaskan pinjaman tabung berkenaan, selain tidak memiliki pekerjaan tetap.

    "Saya akui ada sebahagiannya memang sengaja tidak mahu membayarnya walaupun mereka sudah punyai pendapatan tetap.

    "Bagaimanapun, ada juga faktor lain yang menyebabkan mereka tidak bayar misalnya masih lagi tidak bekerja, ada yang bekerja tetapi pekerjaan mereka masih di bawah tahap kelulusan yang mereka miliki.

    "Kalau hendak diteliti banyak lagi faktor lain, tetapi juga ramai yang tidak bayar hutang sebenarnya kerana terpengaruh dengan janji pembangkang dahulu yang menjadi kerajaan sekarang," katanya dalam satu kenyataan.

    Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini berkata ramai peminjam PTPTN tidak amanah menyebabkan jumlah hutang tabung itu meningkat kepada RM36 bilion.

    Mahathir berkata, tindakan yang tidak amanah itu menyebabkan orang lain sukar mendapatkan pinjaman untuk membiayai pelajaran mereka ke peringkat lebih tinggi.

    Kenyataan tersebut diselar Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaludin Abu Bakar yang mengatakan kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) sendiri membenarkan penangguhan bayaran balik pinjaman PTPTN kepada graduan yang bergaji kurang RM4,000 sebulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptptn dimulakan zaman mahathir dulu setelah berpuluh bilion lesap kerugian perniagaan dibawah pimpinan mahathir...forex bmf perwaja maminco dll...rakyat yg merana dgn tol dan ptptn...

      Delete
  10. Sdr KD,

    Mohon berkongsi komen balas saya di blog tuan Shahbudin di sini. Lari tajuk sikit ya.

    Sebagai tambahan buat pak Othaman dan rakan-rakan:-

    Ia adalah Malaysia dan bukan Indonesia. Saya mengetahui tentang ramalan masyarakat Jawa tersebut tetapi saya kira ia bukan Indonesia sebaliknya adalah Malaysia. Indonesia hanya akan menjadi negara pengikut kepada Malaysia apabila negara mereka dipimpin oleh pemimpin negara mereka yang ke-7 iaitu Presiden Jokowi.

    Cuba lihat penggal Presiden Jokowi dan penggal YDPA ke-15. Kedua-duanya terletak di dalam tempoh mandat Tun M sebagai PM.

    Cuba lihat hikmah-hikmah berikut:-

    1. Malaysia apabila ditulis terbalik akan berbunyi Aisyalam. Aisyalam adalah gabungan Bahasa Ibrani (ai syalom) dan Bahasa Arab (ya salam) yang sekiranya diterjemah kepada bahasa Melayu akan membawa maksud yang sesuai sebagai 'Selamatlah Malaysia'.

    2. Kedua-dua Malaysia dan Indonesia khususnya Malaya dan Sumatera memiliki ciri sebuah negeri yang berhadapan dengan sungai 'ma wara an-nahar'. Sungai itu adalah Selat Melaka yang memisahkan Sumatera dengan Malaya. Walaubagaimanapun ia tidak mungkin Sumatera kerana Sumatera bukan pusat pentadbiran mahupun pemerintahan negara Indonesia sedang Malaysia pusat pentadbiran dan pemerintahannya memang terletak di Malaya. Apatah lagi Indonesia tidak mempunyai sebuah bandaraya yang layak menjadi ibukota kaum Muslimin akhir zaman. Malaysia memilikinya iaitulah Putrajaya.

    3. Di Timur, hanya ada 3 negeri Islam dan Malaysia adalah satu-satunya yang memiliki kedua-dua sistem pemerintahan iaitu demokrasi dan monarki. Brunei hanya ada monarki sedang Indonesia pemerintahan mereka adalah demokrasi mutlak.

    4. Paling penting dan lebih jelas lagi, Malaysia mempunyai Tun Mahathir yang menepati segala ciri-ciri yang dikahabarkan tentang Pemuda Tamim sedang Indonesia tidak memilikinya.

    AISYALAM MALAYSIA
    (Selamatlah Malaysia)

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak ko la jon albodoo dgn teori karut marut...madey dah 93 tahun blm tentu sempat serah bendera hitam kpd almahdy...kuda madey ade di argentina...

      Delete
    2. jondo sudah jauh tersesat dlm kepompong taik.

      Delete
  11. Teruskan Kerja2 FITNAH....dan hangan risau ttg mati...

    ReplyDelete
  12. Salam kepada semua warganegara Malaysia, indonesia dan semua ASIA, nama saya adalah Puan Kim Wani, sila, saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang kehidupan di sini di platform ini untuk semua warga Indonesia, Malaysia dan semua warga Asia, terutamanya warganegara Malaysia saya berhati-hati dengan peminjam pinjaman di internet, Allah telah benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik Puan Ivana Pedro

     Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM 3,500 dengan pemberi pinjaman yang berbeza selepas membayar beberapa yuran dan tidak mendapat pinjaman .

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Ivana, yang merupakan Pengarah sebuah syarikat LoanMe, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Ivana, jadi saya berkumpul berani dan hubungi Puan Ivana.

    Saya memohon pinjaman sebanyak RM 150,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman saya hanya diperintahkan untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak RM 150,000. Saya sangat gembira bahawa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga ALLAH memberkati Puan Ivana Pedro untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Ivana melalui e-mel: (ivanapedro85@gmail.com) untuk pinjaman anda

    Terdapat syarikat palsu lain dalam talian menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan mementingkan diri mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, sila berhati-hati terhadap orang-orang ini.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian yang benar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Sekali lagi nama saya ialah Kim Wani, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: kimwani305@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Salam kepada semua warganegara Malaysia, indonesia dan semua ASIA, nama saya adalah Puan Kim Wani, sila, saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang kehidupan di sini di platform ini untuk semua warga Indonesia, Malaysia dan semua warga Asia, terutamanya warganegara Malaysia saya berhati-hati dengan peminjam pinjaman di internet, Allah telah benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik Puan Ivana Pedro

     Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM 3,500 dengan pemberi pinjaman yang berbeza selepas membayar beberapa yuran dan tidak mendapat pinjaman .

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Ivana, yang merupakan Pengarah sebuah syarikat LoanMe, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Ivana, jadi saya berkumpul berani dan hubungi Puan Ivana.

    Saya memohon pinjaman sebanyak RM 150,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman saya hanya diperintahkan untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak RM 150,000. Saya sangat gembira bahawa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga ALLAH memberkati Puan Ivana Pedro untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Ivana melalui e-mel: (ivanapedro85@gmail.com) untuk pinjaman anda

    Terdapat syarikat palsu lain dalam talian menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan mementingkan diri mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, sila berhati-hati terhadap orang-orang ini.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian yang benar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Sekali lagi nama saya ialah Kim Wani, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: kimwani305@gmail.com

    ReplyDelete
  14. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete