Saturday, October 27, 2018

AKHIRNYA NAJIB TEWAS DAN EMOSI..



Berani kerana benar,  takut kerana salah,  akhirnya tewas dalam mempertahankan sesuatu, emosi yang tidak dapat dikawal...

Di dalam mahkamah dengan puluhan dan mungkin ratusan tuduhan, ke mana emosi najib jika diasak?

Panas baran dan emosi ini juga kedapatan pada Anwar dan terkini Zahid. Sudah tentu kerana soalan wartawan sangat mengganggu mereka?

14 comments:

  1. Segala rahsia akan terbongkar...
    Takkan dapat lagi berpura-pura...
    Kerana ia akan terjadi..
    Ia akan pasti tiba...

    Berani kerana benar sedang takut pula adalah kerana tahu dan sedar diri sendiri adalah pendusta.

    Para pendusta sampai masanya pasti akan terkantoi dan tidak lagi mampu untuk terus berdusta. Akan sampai masanya di mana segala pendustaan mereka dibongkarkan dan mereka sendiri akan mengakui segala pendustaan dan kepura-puraan mereka selama ini. Tunggu sajalah pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut, bagaimana kegerunan dan ketakutan mereka melihat karamah Pasukan Panji Hitam membuatkan mereka tidak lagi berdaya untuk berdusta melainkan mengakui sendiri segala pendustaan mereka selama ini.

    Najib, seperti juga Zahid dan Shafie Abdullah yang mahu menggunakan psikologi untuk menunjukkan konon mereka tabah di sebalik pendakwaan jenayah yang dihadapi akhirnya tewas kerana hakikat fakta dan teori psikologi menunjukkan mereka bukanlah orang-orang yang tabah, sebaliknya mereka adalah pendusta yang telah ditewaskan dan kini sedang kegusaran menanti hukuman.

    Tun Mahathir adalah satu-satunya pemimpin kepada pasukan yang tidak lari dari soalan sedang dia pula sentiasa menang. Kini dia menang lagi di dalam perang psikologi.

    Terbaru, Lim Kit Siang sendiri telah menyedari hakikat itu apabila ia menyebut Tun Mahathir telah 'menewaskan' Najib, Zahid dan Shafie.


    (Bersambung)

    ReplyDelete
  2. (Sambungan)

    Nah para macai UmNo, bacalah dan bersukarialah selagi ada tempoh:-


    You lose! Kit Siang says Dr M beats Najib, Zahid and Shafee's 'mind games'

    26 Oct 2018, 2:57 pm (Updated 26 Oct 2018, 3:42 pm)


    Lim Kit Siang has accused former premier Najib Abdul Razak, his ex-deputy Ahmad Zahid Hamidi and his lawyer Mohd Shafee Abdullah of attempting to use psychological tactics.

    However, the DAP veteran said Prime Minister Dr Mahathir Mohamad had outplayed them when he said more BN leaders would be hauled to court.

    “There were three mind games, which had been defined as psychological tactics used to manipulate or intimidate, which went horribly wrong yesterday,” he added in a statement this afternoon.

    Malays warming up to Harapan, says Guan Eng

    The first, he said, was when Zahid, who is also Umno president, turned up at the Kuala Lumpur Sessions Court to provide moral support to Najib, who was slapped with an additional six charges, bringing the total charges against him to 38.

    Zahid later tweeted a photograph of the two of them seated together and stated that the “relentless attack” against the pair would not break their spirit.

    Lim noted how Zahid also described the litany of charges against Najib and him as an “overkill” which would erode trust in the government and benefit the accused.

    Last week, Zahid was slapped with 45 charges of money laundering, criminal breach of trust and for receiving gratification when he was home minister.

    The second mind game attempt, according to Lim, came from Shafee when he mocked the fresh charges against Najib as “foolish” and claimed that while the defence “would have fun, the prosecution would have a nightmare”.

    “The third was Najib's claim that he was unfairly prosecuted in the six new charges as his decisions staved offMalaysia from default on a national debt and that his conscience was clear.

    “Maybe Najib expected the nation to be eternally grateful to him for securing recognition from no less a figure than the US attorney-general Jeff Sessions for 'kleptocracy at its worst' for the international 1MDB corruption and money-laundering scandal and causing Malaysia to be regarded worldwide as a global kleptocracy.

    “The mind games by Zahid, Shafee and Najib went horribly wrong when later on the same day, the prime minister said in Bangkok that 'one by one, more BN leaders will be hauled to court',” he added.

    Lim also questioned the public donations Najib had sought to assist him and other “anti-government activists” in their legal cases.

    “Why is there no public accountability as to how much funds had been raised so far?” he asked.

    ReplyDelete
  3. Salah najib juga kenapa dulu tak belajar dengan mahathir bila berhadapan dengan wartawan...haha...mahathir jugak pandai kawal emosi walaupun anak beranak dia semua kerja kat sawah padi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Sayangnya Najib belajar dengan macai yg kerjanya cuma mengharapkan segenggam padi sebagai upah, atau setidak2nya taburan dedak.

      Delete
  4. FUYOOOO JON DOE BICARA PASAL KLIMAKS
    KLIMAKS SKANDALKU TADI TAK ABIS LAGI
    GORENG FITNAH ADU DOMBA SI 'KIMAKS'
    CITER PANJI HITAM NAK SEDAPKAN HATI

    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuiyoooooooo... Najib dua kali bangun dari kerusi. Itu baru sorang wartawan soal. Kalau ramai macam pemandu teksi kat Langkawi hari tu, agaknya merangkak masuk bawah kain rosmah.

      Kikikikikikikikikiki

      Delete
    2. Hehehe..kelakarnya..

      Hanya orang yang sedang mengalami kekalahan dan gusar menghadapi hukuman sahaja yang akan bercakap untuk pujuk hati sendiri. Dalam control cool tu pun akhirnya kantoi.

      Ada pula kami, pasukan yang sentiasa menang, akan kekal cool sehingga ke akhirnya kerana kami bukan setakat yakin malah kami telah mengetahui dengan sebenarnya bahawa pasukan kami akan sentiasa menang walaupun pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Delete
    3. Rasanya pertempuran tu sedang berlaku..nampak macam anuar kalah lg.

      Delete
  5. Agak2 dlm mahkamah nanti najib akan lari tak bila disoal oleh pendakwaraya?...

    ReplyDelete
  6. Najib tak suka disoal...dia dah biasa bercakap sorang...satu dunia dah tengok najib cabut lari..

    ReplyDelete
  7. sebenar nya najib ni tak pandai menipu.

    bila kita cuba menipu utk 'cover' penipuan yg lain, maka akhir nya kita menjadi keliru dgn penipuan sendiri.

    'the saga continues'.

    seronok tengok bila kes2 mereka d bicara dlm makhamah nanti kerana dlm kandang saksi, jika d dapati 'menipu', maka ia nya adalah satu kesalahan .

    'two lies do not make one truth'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langit tak selau cerah..Padan muka najib dan rosmah..kikiki

      Delete
  8. Kita tidak sokong Najib juga tidak menyebelahi beliau
    Tapi kita juga tidak harus setuju jika Najib di buli oleh org luar
    Biar lah Najib di adili oleh sisterm perundangan di bawah PH
    Apa yg kita perolehi jika kita semua setuju Najib di buli
    Berapa banyak duit kita yg di ambil oleh Najib (jujur pd diri)
    Berapa banyak kah incometax yg kita bayar,, berapa banyak kah GST yg kita bayar dari perbelanjaan harian kita
    Biar lah Najid di adili oleh perundangan dan jgn kita lebih lebih sedang kan tiada lansung sumbangan kita pd Negara
    Org bersorak kita bersorak org untung kita yg rugi,, hati hati menetukan keadilan, hukumla h dgn SEADIL ADILNYA

    ReplyDelete