Wednesday, October 24, 2018

ANWAR AKAN LEBIH BAIK DARI TUN

Tun akan serahkan jawatan PM kepada Anwar sebagai gantinya apabila sampai masa,  tiada pilihan,  itu yang termeterai...

Itu yang sekurang²nya tugas terakhirnya (Tun)  tetapi rakyat yang tidak terikat dengan sebarang perjanjian boleh bersetuju untuk tidak bersetuju.

Samada kita perlu berfikiran positif dan menanamkan satu harapan Anwar akan lebih baik dari Tun,  lebih baik bukan sahaja soal memajukan negara tetapu mengendalikan komponen.

Sebelum itu,  apakah Anwar lulus dalam soal kendalikan PKR itu sendiri, telus dari bersetuju atau bersekongkol dengan politik wang serta salahguna kuasa.
Pemecatan ahli tanpa surat tunjuk sebab dan pembelaan diri?
Apakah Anwar akan bersikap kebal dan tidak terjejas dengan pelbagai tuduhan dan kejian ke atasnya?

Pemantauan rakyat ke atas Anwar dalam perjalanan sebagai PM lebih kritikal dari dalam PH sendiri berbanding perjalanan Mahathir sebagai PM.
Situasi sebelum PRU,  Tun selesa mendapat sokongan tetapi tidak pada Anwar selepas PRU.

Satu situasi Anwar lebih baik dari Tun kena diujudkan.

41 comments:

  1. HEHEHE....Ya, Anwar akan jadi lebih baik daripada Najib atau Tun M.
    Sekarang ni pun dia dah membuktikannya.
    Dia satu kelaurga tidak guna JET KERAJAAN dan membebankan rakyat menanggung belanjanya.
    Dia sekeluarga kesana dan ke sini berjetting guna JET PRIBADI big-big businessman.
    Jadi Anwar lebih baik, kan...kan....KAN......?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa jangan mimpi Anwar nak jadi PM. jika Anwar jadi PM dalam masa terdekat ini kedudukan Dr Mahathir dan keluarga dalam bahaya kerana dendam Anwar masih membara. Setiap salahlaku dan pennyelewengan kuasa yang dilakukan akan dicari hingga kelubang cacing. Penjara sedang menanti Dr Mahathir dan keluarga.
      Jika Azmin Ali kalah dalam pemilihan PKR nanti Dr Mahathir akan memujuk Azmin menukar parti. Dr Mahathir amat menyukai Azmin dan akan memberi jawatan TMP kepadanya. Dalam keadan sekarang pun kita dapat melihat keakraban kedua-dua mereka. Dr Mahathir akan menjadi PM sehingga 2 penggal. Dipentas PRK PD lepas hanyalah "drama" ahli politik. Kita mesti ingat Dr Mahathir amat licik dalam berpolitik dan dia tak pernah tewas dengan musuh politiknya.

      Delete
    2. Sokong! Tun memang terbaik sebab tu dia Tak pernah tewas. Anwar Tak mungkin yg terbaik sebab dia dah tewas berkali Kali. Khalas.

      Delete
    3. Dulu madey ade kuasa penuh dlm umno dan BN sebagai pm...boleh guna kuasa kalahkan musuh..sekarang madey tak ade kuasa lagi dlm PH...

      dulu sape brani jerkah madey depan2?...nak.mampoos..sekarang baru kena jerkah sikit dgn pemandu teksi langkawi madey dah cakap nak letak jawatan...itu lah brzanye madey dulu dan madey sekarang..hihiihi..

      Delete
    4. Dapat jerkah Madey dah kira hebat ke? Hello, gunung tak runtuh dek kerana salakan anjing. Jadi sila hadamkan pepatah org tua2 tu dan juga pemilihan perkataan anjing.

      Muahahahahaha........

      Delete
    5. 8:20, yg pastinya penjara sedang menanti najib dan zahid. Yg lain bakal menyusul. Siap sedialah.

      Delete
    6. Anjing tak bodoh, tak dpt runtuhkan gunong anjing akn naik diatas gunong dipijak pijaknya puncak gunong lepas tu berak dan kencing atas gunong sepuas puasnya, gunong hnya berdiam diri tak boleh buat apa2 apabila puncaknya dipenuhi taek anjing. Kahkahkah

      Delete
    7. AnonymousWednesday, October 24, 2018 8:44:00 PM

      Sokong! Tun memang terbaik sebab tu dia Tak pernah tewas. Anwar Tak mungkin yg terbaik sebab dia dah tewas berkali Kali. Khalas.

      Komen balas JD:-

      Tepat 100%. Tun M sebagai ketua pasukan tidak pernah tewas. Anwar pula hanya merasai kemenangan apabila berada di dalam pasukan yang diketuai Tun. Apabila ia berada di dalam pasukan yang berlawan dengan Tun, ia kekal tewas.

      Tun adalah satu-satunya pemimpin kepada pasukan yang tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan lain.

      Delete
    8. Tun dapat menang kerana berada dlm pasukan anwar...tanpa anwar tun mungkin sedang di lenyek oleh najib seperti kata lim gone eng..

      Delete
    9. 9.34... Malu pm di jerkah depan khalayak wooo....

      Delete
    10. Tun berada di dalam pasukan Anwar atau Anwar berada di dalam pasukan Tun? Siapa sebenarnya general PH di dalam PRU14?

      Hehe. Faktanya sudah jelas melainkan bagi orang yang kekal dalam kebingungan.

      Delete
    11. Sape yg jumpa sape?...sape yg ajak sape?....satu dunia dah tahu..

      Kalau anwar tak layan tun jadi general pasukan kerdil yg akan dilapah hidup2 oleh najib....hihihi..

      Delete
    12. Tun adalah orangnya yang mengambil inisiatif berjumpa Anwar dan kemudian tertubuhlah PH.

      Maka siapakah pengasas PH yang sebenarnya? Yang mengambil inisiatif atau yang ditemui?

      Sekali lagi faktanya sudah jelas kecuali bagi orang-orang yang kekal dalam kebingungan.

      Delete
    13. Kalau Anwar tak layan Tun, PH akan dilapah hidup2? Silap sangatlah membuat andaian tanpa mengambil kira kehendak dan izin Allah.

      Pada satu ketika disebabkan Tun tidak dapat menerima syarat Anwar dan PKR Tun telah call off segala perbincangan dengan keluarga Anwar menunjukkan Tun bersedia teruskan tanpa Anwar.

      Anwar pula menghantar puterinya Nurul Izzah untuk memujuk Tun teruskan perbincangan dan sudah tentu ia dan keluarganya telah back off syarat yang Tun tak boleh terima sebagai syarat untuk teruskan kerjasama. Itu menunjukkan sangat-sangat memerlukan Tun dan tak sanggup kehilangan Tun dalam pasukannya.

      Tun juga bertanding di Langkawi tanpa meminta mahupun menerima bantuan kempen Anwar mahupun keluarganya.

      Anwar pula telah memulakan langkah PD tanpa pengetahuan Tun tetapi apabila kelihatan terdesak, Anwar telah meminta Tun turun berkempen untuknya di PRK PD dan Tun telah oblige.

      Di antara Tun dan Anwar, Tun bersedia kehilangan Anwar sekiranya ia tidak boleh menerima syarat Anwar. Anwar pula tak sanggup kehilangan Tun dan sanggup back off syarat-syaratnya asal saja Tun kekal di dalam pasukannya.

      Siapa sebenarnya naga? Siapa sebenarnya pengasas dan general PH? Siapa sebenarnya ketua kepada pasukan yang tak pernah tewas?

      Semuanya telah nyata kecuali bagi orang-orang yang kekal dalam kebingungan.

      Delete
    14. syukurlah lebih ramai orang umno sokong nuar berahi jadi PM dari penyokong PH..

      Kah kah kah

      Delete
  2. http://kedahku.blogspot.com/2018/10/anwar-ibrahim-keluarga-ke-sana-ke-sini.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah ...kenape ko mudah kena temberang?...seblm ni blogger gila temberang ko...

      Cuba ko tengok dlm gambar blog temberang tu betul2 ...betul ker muka anwar dan nurul izzah?...ade jugak melayu bodoo..yg mudah ditemberangkan...

      Pstutlah ko kesian sangat dgn sefool kaki temberang....aku pon nak temberangkan ko jugak...sebab ko bodooh sangat....hihihi...entah2 laki ko temberang pon ko tak tahu...hihihi...

      Delete
    2. Cik minah sendiri pon kaki temberang.....laki dia pon dia temberang...bahaya dapat bini mcm cik minah...

      Delete
  3. Kedudukan Anwar sebagai PM sudah disah dan dikenalpasti. Tidak ada keraguan.

    Jika pun ada sebahagian rakyat tidak bersetuju, itu normal tetapi tidak ada piluhan untuk menghalang.

    Hubungan baik dengan Istana, menambahmudah perjalanan Anwar sebagai PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukriz dlm tgn jd TPM...Dan anwar wajib bg anak anak mahathir projek kerajaan...ini perjanjian mudah anwar nak jd PM!!!

      Delete
  4. Perjanjian pemimpin tak sama dgn rakyat. Pemimpin boleh jer nak pass baton pm, tapi rakyat punya pilihan sendiri. Umno punya peluk pm najib, habis tempias najis kena pada parti, rakyat tolak pilihan umno. Pas letak ular mak, calon pm, rakyat kentut jer. Jangan samakan rakyat dengan penyokong yg buta mata, buta hati dan tuli. Rakyat bebas memilih. Ahli ikut pwmimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat bebas memilihh tp parti yg menang bebas memilih siapa calon PM. Parti yg kalah sila diam.

      Delete
    2. Penyokong yg buta hati pekak telinga penyokong umno dan pas...

      Najib dan zahid di dakwa kerana bukti dokumentasi yg jelas pon dikatakan zalim...lobai hentam duit haram walaun tetap setia..

      Delete
  5. PH penuh dengan pemimpin Munafiq dan penyayang kepada kaum Nabi Lut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg lebih besar munafiq...otak ade akai tarak...

      Delete
  6. Tak nampak satu cara pun rakyat boleh halang. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minoriti atau kumpulan nyamok saje yg tak setuju...

      Delete
    2. Tun ada kuasa penuh utk lantik sesiapa pun menjadi PM. Cuma dalam pru15 nanti, tun tidak boleh memastikan pengundi yang undi PH dipru14 akan kembali undi PH di pru15.
      Itu yang tun maksudkan, rakyat yang akan menentukan. Dulu umno menakutkan melayu kononnya jika BN kalah maka melayu akan merempat dan akan dikuasai DAP. Kini rakyat sudah pun buang BN dan berada dibawah kerajaan PH yg dianggotai DAP. Selepas ini, rakyat sudah tidak takut lagi untuk undi mana2 parti yang bertanding.
      Pertandingan dalam PRU akan menjadi lebih terbuka.

      Delete
    3. kali ni lain.. satu tun dah janji.2 parti tun bukan parti yang ada suara majoriti..

      walaupun aku tak suka nuar berahi .. tapi siapa lagi yang punya aura seperti anuwar berahi sebagai pemimpin yang boleh beri kata putus untuk buat keputusan

      nuar banyak masalah... tapi layak sebagai pemimpin

      soalnya.. adakah pemimpin yang baik atau hanya syaitan bertopeng manusia

      syukurlah malaysia masih ada wak dan panglima kelepet

      Delete
  7. Uuii! Tuduh org munafik Dan Sayang kaum nabi lut! Ini dah Kira fitnah ni! Tak baik fitnah org Tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak tu tak kisah kerana puak yg kalah...dah tak ade pluang lagi nak menang...

      Delete
  8. Sdr KD telah menulis "Tun akan serahkan jawatan PM kepada Anwar sebagai gantinya apabila sampai masa,  tiada pilihan,  itu yang termeterai..."

    Benar Tun tiada pilihan. Selepas Mei 2020 Tun mesti letakkan jawatannya untuk diambil alih oleh Anwar.

    Di atas token yang sama, Anwar juga tiada pilihan melainkan menunggu sehingga Mei 2020 sebelum Tun 'turun takhta' untuk ia pula naik menggantikan Tun.

    Persoalan Tun akan turun takhta pada Mei 2020 sudah tidak menjadi isu. Tun telah berulangkali menyatakan komitmennya kepada perjanjian ini.

    Sebaliknya isu yang menjadi tanda tanya terbesar hari ini ialah 'mampukah Anwar menunggu sehingga Mei 2020?'

    Isu inilah yang akan menjadi 'fenomena yang bakal menyebabkan banjaran Titiwangsa benar-benar terbelah dua'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kamu abu yaa yg cakap awal 2019 akan berlaku pertemporan paling klimaks...

      Delete
    2. Memang mei 2020 tun kena turun kerana tun dah tak ade kuasa mutlak lagi dlm PH...payah lah sikit nak putarbelit mcm dulu..kecuali tun boleh pujuk amanah dan dap supaya sokong tun kekal...tapi agak sukar kerana dap dan amanah telah lama bersetiakawan dgn anwar...

      Delete
    3. Ya benar dan In shaa Allah, due datenya ialah awal 2019, ketika Tun M masih di dalam tempoh menjadi PM-7, dan Anwar masih di dalam tempoh perjanjiannya untuk tidak menganggu Tun M sebagai PM.

      Tak lupa juga ialah awal 2019 ialah ketika YDPA 15 masih di dalam penggalnya. Ia mesti berlaku di dalam penggal YDPA 15, kerana hanya di bawah YDPA 15, Malaysia menjadi Kingdom yang memiliki 10 orang raja yang memakai 10 mahkota.

      Delete
  9. SAHAM MERUDUM JATUH NI ANGKARA SAPA
    LAWAT LUAR NEGARA LANSUNG X BAWA HASIL
    ANAK CUCU RIANG KENYANG KE LUAR NEGARA
    RAKYAT DIMINTA B'KORBAN MACAI TERKINJA

    MACAI TERKINJA PEMIMPIN DEPA LGBT
    AKHLAH MORAL BUKAN JADI SANDARAN LAGI
    EKONOMI MERUDUM RAKYAT TERSEPIT KINI
    SIAPA MENGUNDI PADAN LA MUKO KALI INI

    APEK TOKONG COMOLOT SESAMA JENIS
    KEMBANG TEKAK PUTUIH SELERO MAKAN
    PUTRAJAYA MERECIK MEMGUNYIT NAJIS
    HARAP TOHAN MALAYSIA DI SELAMATKAN


    BALA JANGAN DICARI... HAAH MACAI KUNYITOMATO SEKELIAN TEPUKK.. TEPUK..!!

    BERSELFI BOGEL MENTERI YANG MUDA
    KO DAH KENAPA BONTOT DITAYANGKAN PULA
    SPECIES LGBT SUDA MENGUASAI MALAYSIA
    TUNGGU HARI SESUAI RAKYAT BONGKAR SEMUA


    HAAHHH MACAI SEKELIAN TERKINJA KINJA LA DULU SAMBIL TEPUK TANGAN..

    ReplyDelete
  10. ‘Ramai lagi akan ke mahkamah, kita buat satu per satu’

    25 Okt 2018, 7:26 malam (Dikemaskini 25 Okt 2018, 7:26 malam)

    A A
    Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan akan ada ramai lagi bekas menteri dari BN bakal diheret ke muka pengadilan.

    Berucap di hadapan ahli Dewan Perniagaan Malaysia-Thailand (MTCC) di Bangkok, katanya, kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) akan berterusan memerangi rasuah, salah guna kuasa atau kesalahan lain yang dilakukan oleh kerajaan BN terdahulu.

    Katanya, tindakan itu selari dengan prinsip kerajaan hari ini yang mahu bertindak berlandaskan kedulatan undang-undang.

    “Sudah tentu. Kami sengsara hampir sembilan tahun. Mempunyai kerajaan yang tidak memikirkan rakyat dan mereka berterusan melakukan kesalahan.

    “Biasanya bila anda melakukan kesalahan, ada akan berdepan dengan segala kemungkinan. Apa yang anda lihat hari ini, sudah tentu akan ada lagi tindakan yang diambil terhadap individu lain.

    “Kami tidak boleh membawa ramai individu ke mahkamah dalam satu masa. Kita akan buat satu per satu dan memberi lebih perhatian kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak,” katanya yang dipetik oleh Sinar Harian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa yg dituduh kelepet, rasuah & salah guna kuasa itu masih ada kuasa, takde la rakyat susah mcm sekarang. Dh la barang makin mahal, komoditi tak laku, duitpun nilainya menyusut teruk. Bantuan utk rakyat telah dipotong. Apa sebenarnya yg berlaku? Duit² bantuan utk rakyat oleh kerajaan dahulu tu dibuat dgn daun kayukah? Atau ada sandaran nilai emas yg tertentu? Knp tiba² negara jd miskin papa kedana sehingga bantuan utk rakyat dipotong mcm melapah kulit kambing.... Siapa yg penipu sebenarnya?

      Delete
    2. Hidup tu biarlah bersyukur...tak perlu nk salah orang sana sini...cermin diri sendiri dulu baru nak salahkan orang lain...baru rasa susah sikit dah menggelupur...bersyukurlah pada Allah dgn apa yang masih dinikmati di dalam hidup ini.

      Delete
    3. ko baru rasa susah ? aku start najib ambik tahta dah rasa susah sampai skang.. dari 2015 .. tapi geng jibby cakap apa masa tu ?

      syukurlah malaysia masih aman

      Kah kah kah

      Delete