Tuesday, October 23, 2018

BERSATU UMNO DAN PAS PERLU KE ARAH BERGABUNG SINGKIRKAN DAP DARI KERAJAAN.

Langkah pertama yang perlu dibuat ialah singkirkan pemimpin masing² yang mungkar... 

37 comments:

  1. Setuju.....


    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isunya Pas dan Amanah bleh
      bersama tak dlm satu gabungan.

      Delete
    2. Jgn sebut amanah, pas tak kenal. Sebut pan, atau jahanam pan. Melompat lompat lebai Suka. TaK Caya try test.. Dan kalau nak join bleh. Syarat utama, kena Dengar cakap pas, singkir semua menteri Dari amanah, silap, pan. Dan lantik tuan president Jadi pm. Tu OK utk mereka. Kalau rakyat tak setuju lantak la, Janji Aku ade kuasa. Lagi Satu. MB selangor mesti pas. Cuba offer Dia org. Aku kerat leher sendiri la kalau Dia org tolak.

      Delete
    3. buang ajer lah amanah mat sabu parti ayam tambatan dap.

      kan tajuk buang dap.

      aper bodoh sangat abah turun tak boleh baca pemikiran KD yg dah jauh ke hadapan!

      Delete

    4. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

      Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

      Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

      Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

      Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

      Delete
  2. Menyorot persidangan parlimen sekarang, jawapan dari soalan² mp² yg paling rare adalah bila menteri kewangan menjawab. Memang susah nak jumpa manusia yg begini. 1 dlm sejuta. Bila tersepit dgn kata²nya di dalam dan di luar parlimen maka dia akan mengalih perhatian kpd menyalahkan kerajaan lama. Tanggungjawab sebagai kerajaan tiba² selesai bila boleh salahkan kerajaan lama. Jawapan serba bijak dan serba cerdik, macam taik kucing! Tanggungjawab sebagai 'government today' ialah mencari siapa salah, tak perlu fikir apa inisiatif bagi memperbaiki yg rosak, menambah yg kurang dan menyenangkan rakyat yg susah. Kepala bana sungguh, itu yg layak utk menteri kewangan. Cakap dlm parlimen cpt², takut dipintas oleh mp lain lps tu tutup utk sebarang persoalan. Aku rasa, tun madey sendiri rasa nak muntah dgn prestasi kerja menterinya yg ini. Yg lain tu normallah, prestasi bawah 50%. Nampak gaya, rakyat kena bnyk² sabar bagi memberi peluang ahli² parlimen kerajaan jd matang dan jadi faham tentang tanggungjawab sebagai kerajaan. Nk twist pemikiran pembangkang kpd sebagai kerajaan kena ambil masa lebih kurang 22 tahun...kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh... Biasalah tu. Macam umno buat dulu. Tak dpt jwb salahkan DAP, salahkan PAS, salahkan Yahudi. Sekarang rasalah pulak. Amacam? Pedih ke? Kahkahkah.

      Tp kita faham, nak twist fikiran org yg biasa jadi kerajaan, mmg susah. Kurang2nya perlukan 500 tahun utk betulkan kebodohan mereka. Kikikikikikikikikiki

      Delete
  3. Selepas pru 14, umno yg diketuai zahid dah sampai tahap letak kepala di kaki pas, tp ada pas jd lembut Hati ikhlas ke nak berbaik ngan umno? Sy percaya tak mungkin org melayu akan bersatu Dan mahu bekerjasama satu sama lain dengan ikhlas melainkan ada udang sebalik Batu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyatuan sebenar bangsa Melayu hanya akan berlaku apabila kebathilan itu dilenyapkan. Selagi pasukan-pasukan bathil di kalangan bangsa Melayu masih wujud, selagi itulah perpaduan sebenar bangsa Melayu tidak boleh berlaku.

      Yang bathil itu pasti lenyap. Hanya masa yang memisahkan. Bangsa Melayu pasti akan bersatu di bawah satu panji yang sama. In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Madey yg banyak banyak bathil...

      Delete
    3. jon bo do lagi bnyk bathil...dah lah bodo dan bathil, pekak bebal pulak tu.

      Kah kah kah

      Delete
    4. Hehehe.. Teruskan mencerca.. Itu saja yang kalian mampu.. Lagipun itu sahaja yang boleh mengubati hati kalian yang merekam akibat kekalahan demi kekalahan..

      Teruskan mencerca.. Kerana kita sama-sama mengetahui.. Hakikat bahawasanya kalian tidak akan mampu menang.

      Teruskan berusaha untuk menewaskan kami.. Kerana sesungguhnya usaha itulah yang akan membawa pertempuran di antara kebenaran dan kebathilan itu ke klimaksnya.. Dan apabila berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.. Kebenaran akan menewaskan kebathilan.. Dan kebathilan itu akan lenyap.. Dan kebathilan yang lenyap itu tidak akan kembali lagi.. Buat selama-lamanya..

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Kerajaan yg ada sekarang sudah cukup baik
    Selepas GST mansuh, dah tak ada barang naik
    Semua harga barang dah turun, sangatlah baik
    Getah, sawit, currency, bskl tak naik-naik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun? Kahkahkahkah....

      Delete
    2. salah tuuh,,, Kerajaan yang ada sekarang tak ada barang yang turun semuanya NAIK.. NIE NAK KENAKAN CUKAI BARU LAGI

      Delete
  5. Janganlah Kita tukar kpd kerajaan yg lain
    Yang ada sekarang memang lain dari yg lain
    Jgn kacau org berkhalwat, itu hal dlm kain
    LGBT pun sama, itu masing-masing punya kain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun? Kahkahkahkah

      Delete
    2. Cikgu kejora bapuk tua dah mula nak pantatun..

      Delete
  6. Seronok tengok auta menteri kewangan kita
    Dia ni akauntan, memang hebat kira mengira
    Di tunjuk fakta, mulanya diam tak terkata
    Masih nak spin, pegawai saya yg silap kira

    ReplyDelete
  7. yang lebih menariknya ramai bekas menteri dan mp umno sebenarnya sokong tun m ngan nuar berahi.. aku rasa baik umno keluar sahaja bn buat masa ni.. jadi pembangkang dengan penuh tanggungjawab.. persetankan geng geng dedak dan anjing K9 (lokman dan tun faisal)

    ReplyDelete
  8. Kita mesti akur bahawa politik perkauman tidak akan membawa kita ke mana-mana....
    Jika orang Melayu bersatu mungkin boleh membentuk kerajaan. Tetapi Pulau Pnang, Wilayah Persekutuan, Sabah dan Sarawak akan dikuasai pembangkang bukan Melayu. Lambat laun kita akan bergaduh sesama sendiri atau terjadi peperangan....

    ReplyDelete
  9. TAJUK ENTRI KD NAMPAK DAH KELEMASAN
    TELO ATOKNYA KRN CLAMPING SGT B'KESAN
    PEDIH NGILU TELO NYE TOP DOG KERJAKAN
    MELUTUT KAT UMNO/PAS MINTA DAP SINGKIRKAN

    KIKIKIKI...

    TOKONG DISUCIKAN GAP LGBT RUPANYA
    GELI GELEMAN TEMAN TENGOK GAMBONYER
    TAK LALU MAKAN TEMAN NENGOK AKSINYA
    MACAI TOMATO BANGANG TERKINJA SUKA..


    WEEEKKKKKK.... YEOPP OOIII TEMAN NI ASYIK TERKENANGGG JER AKSI MENYONDOL APEK SESAMA JANTAN... TULAH SIOOOR 40 HARI YEOOPPP OOIII...!!


    KIKIKIKI... YEOPP NI DAH MALAYSIA DARUL
    LGBT YEOOPPP..!!


    BALA JANGAN DI CARI YEOPPP... JAHANAM MRSIA YEOPP..!!!

    ReplyDelete
  10. tak ada pendirian ke tengah atau ke tepi
    adakah cadangan ini datang di dalam mimpi?
    atau blogger ini sengaja nak cuba main api
    tak takut ke kepada tuan besar parti DAP?

    ReplyDelete
  11. Cadangan KD memang bagus ..ideal...tapi hampir mustahil bagi pas umno dan bersatu nak tukar dgn pemimpin2 baru...tentu tak de pengalaman....lagi haru...

    Parti yg berasaskan bangsa dah tak berape relevan lagi bagi anak2 muda zaman sekarang...rasis...

    ReplyDelete
  12. Teksi: Hanya Dapat RM10 Sehari.. Bukan Biadap Tapi...
    BEBERAPA pemandu teksi menunggu penumpang di Terminal Feri Langkawi di Kuah, semalam. - UTUSAN/ MUHA
    BEBERAPA pemandu teksi menunggu penumpang di Terminal Feri Langkawi di Kuah, semalam. - UTUSAN/ MUHAMAD IQBAL ROSLI


    Pendapatan pemandu teksi Pulau Langkawi terjejas teruk.


    LANGKAWI 23 Okt. - Hanya RM10, itu jumlah yang diperolehi seorang pemandu teksi, Senapi Mustapa, 71, selepas lebih 10 jam menanti dan berlegar-legar di sekitar Terminal Feri Langkawi di sini, hari ini.
    Senapi atau dikenali sebagai Pak Napi perlu menerima hakikat hanya itu jumlah pendapatannya hari ini meskipun seawal pukul 6 pagi sudah keluar rumah untuk mencari rezeki bagi meneruskan kehidupan.
    Bukan hanya Senapi yang le­bih 40 tahun memandu teksi perlu menghadapi hakikat itu, malah pemandu-pemandu lain di pulau peranginan itu turut mengakui pendapatan mereka terjejas teruk dalam tempoh dua tahun ini ter­utama selepas kewujudan perkhid­matan e-hailing Grab.
    “Hari ini, pukul 6 pagi sudah keluar rumah menanti di lapangan terbang seterusnya di terminal ini. Namun setakat pukul 4 petang ini hanya dapat seorang penumpang. Nasib baik dapat juga RM10 hari ini, sebelum ini pernah satu sen pun tidak dapat.
    “Sejak kewujudan Grab, kami pemandu teksi susah hendak cari makan. Orang ramai bukan lagi hendak naik teksi, tetapi lebih selesa memilih Grab. Jika dahulu pendapatan harian saya boleh mencecah ratusan ringgit, hari ini hendak dapat RM50 pun susah,” luah warga emas itu ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.
    Situasi sama turut dikongsi seorang lagi pemandu teksi, Hamizi Che Mid, 45, yang me­ngakui pendapatannya terjejas teruk sejak akhir-akhir ini.
    Katanya yang sudah 18 tahun mencari rezeki memandu teksi, jika dahulu dia mampu memperoleh lebih RM200 sehari, sekarang hendak dapat RM50 pun sangat sukar meskipun menanti pelanggan sehingga te­ngah malam.
    “Saya masih mempunyai empat anak yang bersekolah, sewa rumah dan pelbagai hutang lain. Dengan pendapatan yang kecil ini tidak cukup untuk menampung perbelanjaan harian,” katanya.
    Ahmad Sidek Ani, 59, pula berkata, dahulu Pakatan Harapan berjanji membantu menyelesaikan masalah pemandu teksi yang terpaksa bersaing dengan perkhidmatan Grab.
    “Saya harap kerajaan dapat membantu pemandu teksi. Kalau pendapatan harian hanya RM10 atau RM20 bagaimana kami hendak teruskan kehidupan,” katanya. (Utusan)
    Bukan biadab, hanya menuntut janji – Pemandu teksi

    Pemandu kereta sapu pon banyak di langkawi...pihak berkuasa kena sapu dulu kete sapu...pemandu grab boleh jadi pemandu sapu yg sedia tunggu penumpang di jeti...

    ReplyDelete
  13. Kalau mengarut tu kasilah kt kd. Nk umpan komen netizen la tu. Ada yg bongok² bg idea bongok, yg taksub dgn panji hitam, tak habis² dgn pendapat org itu bathil org ini bathil. Yg suci org yg dia taksub tu. Org umno, pas & bersatu mcm biasa la. Mcm berok kena belacan. Saling kutuk mengutuk keji mengeji...hai kd..kd.... Suka sgt menyakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lah ini umpan untuk geng dedak dengan anjing k9 je

      kah kah kah

      Delete
    2. Taksub dengan panji hitam?

      Hehehe..Sudah semestinya. Memandangkan khabar mengenai Panji Hitam ini adalah khabar nubuwwah. Maka ia pasti akan berlaku.

      Membencinya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku.

      Sebaliknya apabila Panji Hitam dikibarkan, bagi sebahagian manusia yang dilenyapkan; menyesal kemudian memang tiada gunanya.

      Hanya masa yang memisahkan.

      Itu pun tak lama mana dah, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Panji hitam bukan abu ya yg serahkan...abu ya geng bathil...blm ade tanda lagi imam mshdi dah turun..

      Delete
    4. Dalam hadis itu, Rasulullah pernah bersabda, bahwa sungai yang mengalir di tiga negara besar, Turki, Suriah, dan Irak itu pada saatnya nanti akan menyingkapkan harta karun yang besar berupa gunung emas. Selain itu, dalam kitab Al-Burhan fi `Alamat al-Mahdi Akhir az-Zaman, diungkapkan bahwa keringnya sungai Eufrat merupakan saat datangnya Al-Mahdi sebagai akhir zaman.

      Delete
  14. Guan Eng: Kelantan negeri gagal

    Lu Wei Hoong
    24 Okt 2018, 12:23 tengahari (Dikemaskini 24 Okt 2018, 12:28 tengahari)


    A A
    Kembali menyanggah Kelantan, Lim Guan Eng hari ini tampil mengemukakan data daripada Kementerian Kewangan untuk membuktikan negeri terbabit mengalami kekurangan dana untuk membayar gaji kakitangannya.

    Bercakap kepada media di parlimen hari ini Lim menunjukkan surat dari Pejabat Perbendaharaan Kelantan yang meminta bantuan pinjaman daripada pusat untuk membayar gaji kakitangan yang berkhidmat dengan kerajaan negeri.

    Surat itu ditulis Pegawai Kewangan Negeri Kelantan Datuk Nik Kazim Nik Yusoff.

    “Ini (surat) bukan daripada saya, dari Kelantan," katanya.

    Melalui salinan surat itu, Nik Kazim menyatakan kerajaan Kelantan terdedah kepada kelewatan pembayaran gaji kakitangan serta bil semasa.

    Surat bertarikh 18 Jun 2018 itu menyatakan Kelantan perlu pendahuluan dana sebanyak RM97 juta pada Julai bagi menampung perbelanjaan luar jangka serta ketiadaan punsa baru sumber hasil.

    "Implikasi shortfall ini akan menyebabkan kerajaan negeri terdedah kepada kelewatan pembarayan gaji kakitangan termasuk sambilan sebanyak RM24.5 juta sebulan, serta bayaran bil-bil melebihi 14 hari," kata surat itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jelas bhw royalti minyak adalah hak kerajaan negeri, kenapa tak beri?
      Sebab jahat penipu hati busuk bapak komunis.

      Delete
    2. Ko tukang sahkan?...telaga minyak nun jauh dari pantai kelantan..kelantan pon tak keluarkan modal 1 sen pon gerudi telaga minyak...

      Delete
    3. Ya aku dah sahkan. Kau pergi punggah balik pelantar yg telah dipasang tu. Kalau benci'sgt, suruh mamakdey keluarkan kelantan, trg, Sarawak & Sabah dari Malaysia. Kami nak usahakan sendiri. Penipu, kapitalis bastard.

      Delete
  15. JOHN DOE..UDAH UDAH LER KAU DOK MEREPEK PASAI PANJI HITAM SAMA MACAM PUAK SYBER TROOPERS DAP DOK SIBOK BERLAKON ANINOMUS LAH BAGI KOMEN PASAI UMNO

    KAU DAH GILA KER JOHN DOE...JANGAN KAU BUAT KERAJAAN LANGIT BARU AYAH PIN UDOH LER..YEOP PEGI BALIK BAWAK GRAB LAH LAGI BAGUS JOHN DOE

    ReplyDelete