Sunday, October 28, 2018

BILA KAPIR SEKOLAHKAN HADI, SUKAR JUGA UNTUK DIPERTAHANKAN...


https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/10/28/guan-eng-ill-continue-helping-kelantan-despite-immoral-label-by-hadi/

32 comments:

  1. Eloklah KD, teruskan sokongan tak berbelah bagi kau pd kapir ni. Nanti bila mati boleh minta kapir uruskan jenazah kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat dah tak ade orang islam di malaysia ni?..hanye ko dgn lobai pas sesat saja yg islam?..

      Delete
    2. Ada brp, Najib Zahid, mat Sabu, a Samad Said, Anwar Ibrahim, Mahathir, yb babi...

      Delete
    3. syukurlah ... Pas sudah tidak bersama DAP Kini besama kapir UMNO.. kah kah kah

      Delete
    4. Ko ingat ko tinggi sangat iman?..ppooodaah ...perompak pon ko bela...

      Delete
    5. Kalau nk jdk melayu kena dptkn dulu kebenaran dari zahid.

      Kalau nk jdk islam kena dptkn dulu kebenaran dari hadi.

      Kah kah kah kah...

      Najib masih marah lagi ke dgn wartawan?

      Kah kah kah kah kah

      Delete
    6. Kalau nk jdk Pesta Arak kena dapatkan dulu kebenaran dari PH

      Keh keh keh...

      Delete
  2. Lobai pas memang kuat putarbelit...memalukan islam...

    Ape yg lobai pas reti selain cakap pasal ugama saja?...itu pon cakap saja ikut pon sebagian saja...cakap haram makan duit haram ...haram subahah...tapi lobai pas lah buat yg haram tu...

    Seolah2 hanye lobai pas saja yg tahu pasal islam di mesia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pengikut kapir yg tulin, tuduh tanpa bukti. Teruskan, jgn toleh belakang LG nanti kapir tu marah, merana hidup kau.

      Delete
    2. Bukti kapla bapak ko..

      Delete
    3. Pesan kat Husam, jangan lari kalau kami hantar surat saman - Mohd Amar

      Vivi Sumanti, Astro Awani | Published Mac 09, 2018 10:17 +08
      MOHD AMAR: Ini saya nak maklum, kalau ada orang Amanah sini tolong maklumkan kepada encik Husam, kita ada lima saman menanti dia. - Gambar fail
      MOHD AMAR: Ini saya nak maklum, kalau ada orang Amanah sini tolong maklumkan kepada encik Husam, kita ada lima saman menanti dia. - Gambar fail

      KOTA BHARU: : Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memaklumkan terdapat lima saman yang akan dikemukakan oleh kerajaan negeri dan juga anak syarikatnya terhadap Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan, Husam Musa dengan terbaru saman dari Air Kelantan Sendirian Berhad, AKSB.

      Writ saman yang akan dikemukakan itu kerana tindakan Husam yang didakwa membuat fitnah dan kenyataan tidak tepat melibatkan beberapa isu termasuk isu air, isu penerokaan tanah dan sebagainya.

      “Ini saya nak maklum, kalau ada orang Amanah sini tolong maklumkan kepada encik Husam, kita ada lima saman menanti dia, pesan kat dia jangan lari kalau kami hantar saman ke rumahnya” katanya ketika menyampaikan ceramah Bangkit Pertahan Kelantan di kampong Badang, di sini malam tadi.

      Menurut Mohd Amar lagi, pihaknya sebelum ini sudah menghantar saman ke rumah Husam namun beliau enggan menerima sehingga notis penyampaian saman berkenaan terpaksa disampaikan melalui akhbar tempatan.

      Beliau yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berkata Husam mengeluarkan banyak kenyataan tidak tepat dan cuba memesongkan fakta sehingga menimbulkan kekeliruan dalam isu-isu yang dibangkitkannya.

      Sebelum ini Husam mencabar kerajaan negeri Kelantan mengemukakan saman terhadapnya sekiranya dakwaan beliau berhubung kelulusan projek Skim Bekalan Air Merbau Condong Fasa II bernilai RM27.1 juta tidak tepat atau berunsur fitnah.

      Husam yang juga bekas exco kanan kerajaan Kelantan turut mendedahkan mengenai rakaman audio yang dakwanya mengandungi suara Ahli Parlimen Pas Pasir Mas, Nik Mohamed Abduh Nik Aziz yang dikatakan menerima sejumlah wang dari UMNO.

      Delete
    4. Hey lobai dungu...mana samannye?...hahahaha...tulur ade kaa?....lobai kelakar mega...

      Lobai pas bohong sunat..

      Delete
    5. 3:00

      Beruk x Babi = Bebi

      Delete
    6. Babi umno tak boleh sondol dah meroyan...hihihi..

      Delete
  3. Lebuh raya rakyat pas dah lebur setelah balak dlm laluan lebuhraya dah licin.....ade hati plak nak bina sendiri ecrl...nak balak lagi ker?...

    Hutang lama tak bayar nak tambah hutang baru plak...hidup dgn berhutang....cabar suruh tunjuk bukti kunun....dah bagi bukti kata tak bermoral plak...tak tunjuk buktinkata fitnah plak..

    Permainan politik cedik lobai pas... Penuh putarbelit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam masam punya pasal, orang lain yg kena tuduh. Husam dah tidur satu katil dgn kau, tanyalah dia.

      Delete
    2. Bila husam tidak lagi jadi exco lebuhraya pon ghain..

      Delete
    3. Mengulas kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar yang pernah memberitahu sebuah bangunan pun tidak boleh siap dalam tempoh 100 hari, beliau berkata, pentadbiran kerajaan negeri masih seperti dahulu walaupun sudah lebih empat tahun Pas menang PRU13.
      Terdahulu, reaksi Mohd Amar yang juga Naib Presiden Pas itu selepas Prof Agus mendakwa kerajaan negeri Kelantan tidak melakukan apa-apa perubahan selepas menang PRU13.
      “Tidak ada apa-apa perubahan yang besar selain hanya mengikut pentadbiran yang telah ditinggalkan Almarhum Tok Guru,” ulang Hazmi lagi.

      Laluan yang dibuka di Berangan, Machang berhenti separuh jalan dengan kawasan penanaman getah oleh Felcra.
      Beliau ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini turut memberitahu kerja-kerja pembinaan fasa pertama projek lebuh raya itu dari Bukit Tiu, Machang hingga Dusun Damar di Kuala Krai sejauh 30.5 kilometer yang dirasmikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob pada 27 Ogos 2014 juga masih belum siap.
      Sehubungan itu, Hazmi berharap wakil kerajaan negeri dapat membuat kenyataan terkini berhubung status sebenar pembinaan Lebuh Raya Rakyat yang menjadi tanda tanya rakyat Kelantan.
      Untuk rekod, kerajaan Pas Kelantan turut difahamkan menukar kontraktor yang dilantik beberapa kali selain terdapat syarikat yang memfailkan saman kerana mendakwa ditamatkan kontrak tanpa menurut prosedur.

      Delete
  4. Macam berdosa pulak bercakap benar, kata Guan Eng

    Koh Jun Lin
    28 Okt 2018, 2:31 tengahari (Dikemaskini 28 Okt 2018, 2:31 tengahari)


    A A
    Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata dia serba-salah semasa membantu Kelantan.

    Katanya walau apa pun yang dilakukan - termasuk meluluskan permohonan bantuan dari negeri terbabit - PAS tetap menyalahkan dirinya.

    Berucap di Konvensyen DAP Wilayah Persekutuan di Kuala Lumpur hari ini Lim berkata apabila beliau mendakwa Kelantan tidak mampu membayar gaji kakitangan awamnya, pemimpin PAS mencabar supaya ditunjukkan bukti.

    "Anda cabar saya tunjuk bukti, saya tunjuk buktilah.

    "Kalau saya tak tunjuk bukti salah, tapi selepas saya tunjuk bukti, itu pun salah. Buat pun salah, tak buat pun salah.

    "Dah tunjuk bukti yang mereka cakap sendiri mereka perlukan bantuan untuk membayar gaji, dan saya luluskan juga. Kerajaan juga luluskan. Luluskan pun kena marah," katanya.

    Isu kemampuan ekonomi Kelantan untuk membayar gaji kakitangan awamnya bermula pada 22 Okt lalu apabila Lim secara bersahaja mempertikaikan pertanyaan seorang anggota parlimen PAS yang membangkitkan kemungkinan Kelantan dan Terengganu melakukan inisiatif menyiapkan Rangkaian Kereta Api Pantai Timur (ECRL).

    Dituduh moral tak baik

    Ia dibangkitkan anggota parlimen Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan.

    Beberapa pemimpin PAS kemudian mendakwa Lim memfitnah negeri yang ditadbir parti terbabit dan mendesak supaya anggota parlimen Bagan itu menunjukkan bukti.

    Lim kemudian menunjukkan sepucuk surat ditulis dan dihantar pegawai kanan kerajaan Kelantan kepada kementerian kewangan bertarikh 18 Jun 2018.

    Surat itu menyatakan permohonan Kelantan mendapatkan bantuan pinjaman dari Putrajaya bagi membayar gaji.


    Kata Lim dia juga berasa hairan apabila dituduh tidak memiliki moral yang baik oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana menunjukkan surat ditulis Kelantan kepada Putrajaya.

    Lebih dikesalkan kata Lim kenyataan itu dibuat oleh seseorang yang dianggap memiliki ilmu Islam yang sangat tinggi.

    "Macam saya lakukan dosa (kerana) bercakap benar," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciss...kapiaq cakap mcm tu boleh kau percaya.

      Delete
  5. Ade yg bercakap pasal islam ..kunun lebih islam dari yg lain ...tapi bersubahat dgn kemungkaran yg ditegah tuhan...bersubahat dgn prompak wang rakyat...melakukan perbuatan keji...hati tak bersih tapi bercakap nak cara dan hukum islam....islam ikutan ..

    Orang kapir ketawa melihat perangai orang iselam yg sesat...mcm lobai pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, kapir mcm kau mmg ketawa.
      Tambahan kapir kau istimewa sikit

      Beruk x Babi = Bebi = kapir 5:41

      Delete
    2. Ko lah serupa kapir...buat kerja mungkar...hj hadi dgn amanatnye pon dah kapirkan ko....baik ko pegi tobat dulu dgn hj hadi...tak masuk syurga ko..

      Hihihi..

      Delete
  6. Saya hadiahkan Rosmah sebuah Bentley, kata ahli perniagaan

    Robin Augustin - October 27, 2018 9:30 PM
    39.2k
    Shares

    Deepak Jaikishan mendakwa beliau menghabiskan kira-kira RM300 juta untuk menyogok Najib Razak, tetapi bekas perdana menteri itu menyifatkan dakwaannya ‘rekaan semata-mata’. (Gambar fail)
    PETALING JAYA: Seorang ahli perniagaan yang memfailkan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, mengakui beliau menghadiahkan barangan mewah bernilai jutaan ringgit kepada pasangan itu demi mendapatkan kontrak kerajaan.

    Deepak Jaikishan menerusi temubual dengan sebuah stesen penyiaran berita antarabangsa yang belum disiarkan mendakwa beliau memberi pasangan itu wang tunai, barang kemas, kereta mewah dan hartanah di Malaysia serta United Kingdom yang berjumlah hampir RM300 juta.

    “Saya sudah diberikan pelbagai kontrak dan beliau menuntut beberapa ganjaran,” kata Deepak yang memfailkan saman RM656 juta terhadap Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor serta 2 yang lain baru-baru ini, atas dakwaan wujud campur tangan dalam perjanjian hartanah menyebabkan syarikatnya mengalami kerugian besar.

    Katanya, antara hadiah yang diberikan kepada Rosmah ialah sebuah kereta Bentley Flying Spur berharga hampir RM2 juta di Malaysia serta sebuah rumah di negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auta keling pun kau boleh percaya. Kau ni sama level dgn keling paria berak atas rel keretapi tu.
      Malah, kau lebih paria dr keling Deepak tu.

      Delete
    2. Keling paria sogok 300 juta?
      300 juta rupiah ke rupee?
      Keling jual kain ela ada duit 300 juta. Kau kelas pemulihan sekolah mana dulu ni?
      Tua nak mampus pon bodoo lagi.

      Delete
    3. Sogok ke auta ke saman ratus juta sudah kluar...mahkamah dalam najib boleh cerita dan tunjuk bukti...

      Jangan lari bila disoal..

      Delete
  7. Nak jawab lge, jawablah dengan fakta.

    Jawab dng maki, nampak sangat bodo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi bodoo umno boleh nyondol maki hamun dan meroyan aje..

      Delete
  8. Alert Mayday!! Mayday.
    LGE baru boleh sign wang tuntutan petroleum setelah Pas tarik blk kes mahkamah:
    walau pun Minyak gas diluar pantai negeri.
    Walaupun dihamun diparlimen bab gaji klate.
    Walau dicemuh tak bermoral oleh Eddu sbb sambut cabaran hamunan Taki utk tnjuk bukti diluar.

    Namun timbul sedikit masalah.Wang tuntutan diageh melalui senator dari negeri klate. .Senator klate ini ada masalah sbb beliau diHARAM masok sebarang bangunan pejabat negeri klate.
    Untuk ini wang akan dipegang oleh senator sehingga Eddy membuat urusan pusingan round about ketiga.
    Kesian senator ini, kan?

    Adui, Husey pegang tabung tin milo pulak!!
    Macey mano tu.
    Rosak progreh. Tok meraso Messeroti la lobai.
    Nok juwaah Kayu pun , abeh tebng doh...

    sambil itu....
    Jok2 ceamoh pun tak byk ni!!
    Mana tin milo? pangge budok2 tu....(bersambong)

    ReplyDelete
  9. Taktik halus meracun minda sedang diaktifkan semula sejak ketua bugis tersepit, dan wak 45 tercirit.
    Operasi Fasa hasut sedang diaktifkan.
    Caitrompah Umno Khmer Rouge Nazi Komunis bersama PASTALIBAN mula mengganas.
    Berulang kali kantoi pun mereka langgar semula. Perang propaganda bermula.
    Rakyat waras akan bangun semula.
    Petualang tiada tempat dibumi kita.Mereka sudahpun merosakan tunggal begitu byk hutang. Islam Raja2 dan adu domba rakyat.
    Bagi UmnopasBN Moral budaya sudah remeh. Klepet diutamakan.

    ReplyDelete
  10. Perkara penting yang semua orang perlu belajar dari Datuk Seri Najib
    Abu Ays Saturday, October 27, 2018

    Bila tengok apa yang berlaku pada Datuk Seri Najib, bekas Perdana Menteri Malaysia yang berjaya memimpin Barisan Nasional dan UMNO untuk dijatuhkan oleh Pakatan Pembangkang, ada satu perkara penting yang kita semua boleh belajar.

    Perkara penting tersebut ada di sebut dalam ayat berikut di bawah;

    “If you tell the truth you don’t have to remember anything?”

    Ayat itu dikatakan disebut oleh Mark Twain, seorang penulis Amerika yang hidup antara tahun 1835 hingga 1910.

    Walaupun tidak ada kepastian samada betul atau tidak Mark Twain yang buat ayat menarik itu, namun begitu, makna yang terkandung dari ayat itu amat benar sekali.

    Berkata benarlah dalam apa keadaan sekalipun, dengan siapa sekalipun. Bila anda sentiasa berkata benar, tak tipu, anda tak perlu lagi nak ingat apa yang anda dah kata, dengan siapa dan bila. Sebab semuanya benar dan kalau ditanya sekali lagi perkara yang serupa, anda akan ulang semula kata-kata benar itu.

    Cakap bohong perlukan banyak usaha

    Kalau nak cakap bohong juga boleh. Ertinya boleh saja nak buat dan perlu tanggung akibatnya. Tapi perlu diingat yang anda perlu benar-benar kuat berusaha untuk mengingati semua kata-kata bohong itu.

    Perlu juga ingat di mana dan dengan siapa anda berbohong.

    Kalau banyak yang anda tipu, maka semakin sukar dan banyak tenaga diperlukan untuk ingat semua perkara dan keadaan.

    Itu memang satu kerja yang amat berat.

    Datuk Seri Najib tipu pasal RM2.6 billion
    Satu saja contoh sudah memadai untuk membuktikan amalan cakap bohong itu perlukan usaha yang kuat dan daya ingatan yang amat hebat.

    Kita boleh tengok kes Najib cakap bohong pasal derma dari Tok Arab yang masuk terus dalam akaun peribadinya sebanyak RM2.6 Billion. Kenyataan demi kenyataan nampak bercanggah sama sekali dan semua orang seluruh dunia boleh nampak perkara itu.

    Ternyata Datuk Seri Najib tak berusaha dengan secukupnya untuk mengingati segala apa yang beliau telah sebut pasal duit derma RM2.6 Billion itu.

    Versi yang sebelum ini dia kata memang derma tu datang dari Tok Arab. Dia tahu kenapa derma itu diberikan dan untuk apa. Masa interbiu dengan 3 wartawan dari TV3, NST dan Utusan Malaysia dia dengan amat tenag dan bergaya sebut pasal derma itu yang kononnya semua orang tahu termasuklah MACC.

    Pi tengok interbieu itu kat sini.

    Mungkin dia dah tak ingat apa yang dia cakap masa itu ketika ditemuramah oleh Al-Jazeera baru-baru ini. Dia sampai bangun ugut nak belah tak mau jawab lagi dah bila diasak sakan oleh wartawan tersebut.

    Dalam interbieu itu dia kata dah tak tahu la pulak dan tak semak dari siapa datangnya duit RM2.6 billion yang masuk ke dalam akaun peribadinya. Semua nada dan gaya cakap jadi berbeza dan akhirnya saya sendiri tak ahu mana betul mana yang tak betul.

    Dan yang pastinya, sekurang-kurangnya dia telah berbohong sekali. Atau paling teruk, semua yang dia cakap selama ini adalah pembohongan semata-mata.

    Tak payahlah nak tulis panjang-panjang lagi.

    Kebenaran kata-kata yang dikaitkan dengan Mark Twain tu memang amat betul dan tepat.

    Kalau anda sentiasa bercakap benar, tak payah nak teruk-terk lagi nak cuba ingat semula apa yang anda dah katakan sebelum ini. Sebab, tak ada apa-apa yang nak disorokkan.

    Sumber gambar dari sini.

    ReplyDelete