Wednesday, October 17, 2018

DAP TAK NAK PINGAT PUN BISING?

Bagi pengumpul pingat, ini isu besar,  tanda soal yang paling besar.. Ada yang sanggup bayar dan tertipu dengan sendikit. 

Penjawat awam kalau 4 bulan masih dalam kursus selepas melaporkan diri...  Cikgu kalau kena tukar ke pendalaman sabah,  masih terkial kial menyesuaikan diri.
Tetapi jika ada tiba tiba tanpa sengaja,  tanpa diduga atau mungkin ada yang dipaksa - 4 bulan kerja sudah dapat Datuk,  itu rezeki... Bayarlah secara bermaruah dan amanah... Tangkal semangat kerja lebih kuat!!!!?? 

DAP tak mahu pingat bukan perkara baru.  Lim Guan Eng kalau mahu pingat,  setiap bulan dia boleh dapat semasa jadi KM. 

Jangan lupa ada yang gila nak Datuk ini sanggup bayar walaupun title itu dari seberang. 
Hari ini ada seorang Datuk nak buat soladariti untuk pemimpinnya Dr. Phd di depan bangunan SPRM... 


21 comments:

  1. Itu bezanya pemimpin melayu dan india berbanding cina. Tak kabur dgn imbuhan peribadi yg nampak. Dap memang akan tolak datuk @ datuk sri sebab tujuan utama bukan peribadi, tp kelangsungan perjuangan dan bangsanya. Kalau melayu dan india dpt datuk bukan main bangga, tp cina kalau dpt datuk akan mengekang tujuan asal dan agenda politik mereka. Mereka berjuang utk kikis hak² bumiputera dan mengambilnya utk mereka. Melayu dan india yg bodoh hanya fikir apa yg diri sendiri akan dpt bila jadi pemimpin. Bezakan perjuangan cina berbanding melayu dan india? Walau melayu rasa sakit kena kutukan aku tp itulah hakikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takla... sama je manusia semua sama. melayu cina india... semua ada orang jahat ada orang baik

      ko ni macam babi tau ..suka menyondol tak tentu pasal

      Delete
    2. Hakikatnya DAP sentiasa berharap tidak ada keujudan raja2 Melayu.. oleh itu tidak ada sbb utk mereka mengiktiraf anugerah dr Raja2. Jangan terlebih sayang kat DAP tuu..

      Delete
    3. Mereka tak pernah mengiktiraf Raja-raja Melayu. Tak ada nilai bagi mereka. Buat apa mereka nak terima?
      Melayu bongok je payah nak faham.

      Delete
  2. Setuju.. Yg byr tu xtahan. Sanggup melompat laut semata2 nk pangkat. Balik2 org tnya dato negeri mana, buat2 xdgr la pulak..

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Kata individu tu, anugerah datuk seri boleh membuatkan dia bekerja dgn kebih tekun. Jadi apa kata kita bg anugerah tu utk semua pekerja kat malaysia termasuk Bangla, Indon, Myanmar dan tak lupa juga macai supaya mereka bekerja dgn lebih tekun dan gigih.

    ReplyDelete
  4. Kegilaan orang-orang Melayu kepada gelaran ini sebenarnya berpunca daripada pokoknya.

    Ramai orang melihat kemaruknya kepada gelaran ini berpunca daripada para pembesar yang berebut gelaran. Sebenarnya ini adalah tanggapan yang salah. Ia berpunca daripada pucuk gelaran itu sendiri.

    Bangsa Melayu adalah satu-satunya bangsa di dunia yang memberi gelar kepada raja-raja mereka hampir-hampir bersifat blasphemous iaitu menyamakan mahkluk dengan Tuhan apabila menggelarkan raja-raja mereka sebagai Duli Yang Maha Mulia.

    Bangsa Turki yang memegang kerusi khalifah selama ratusan tahun dan terkenal dengan perbuatan memberi gelaran yang panjang kepada Sultan-sultan mereka juga tidak boleh melawan kehebatan gelaran yang diberi oleh orang-orang Melayu kepada Sultan-sultan mereka. "Duli Yang Maha Mulia" hanya memiliki 4 kalimah tetapi ia menewaskan gelaran-gelaran kebesaran yang berjela-jela yang diberikan oleh bangsa Turki kepada Sultan-sultan mereka. Berbeza dengan bangsa Turki yang hanya memiliki seorang Sultan pada sesuatu masa, bangsa Melayu pula memiliki ramai Sultan dan kesemuanya bergelar Duli Yang Maha Mulia.

    Perhatikan potongan ayat berikut; "The place of my father shall have many palaces, and they shall have blasphemous names".

    Gelaran kebesaran DYMM ini telah menyebabkan seorang anak merampas takhta daripada bapanya sendiri dan kini si anak tersebut sedang menduduki takhta raja terulung, dan menjadikan Kingdom yang bernama Malaysia ini benar-benar sedang memiliki 10 orang raja yang memakai 10 mahkota (tengkolok) berlainan.

    Ia juga telah menyebabkan salah seorang anak Sultan yang digulingkan daripada takhta tersebut iaitu, dia yang diangkat menjadi pemangku Sultan oleh kekandanya yang menggulingkan ayahanda mereka, menggunakan gelaran 'Yang Maha Mulia' ke atas dirinya sendiri, dengan membuang kalimah Duli untuk membezakan di antara makhluk dan khalik. Kini sifat blasphemous Kingdom ini sudah pun lengkap, didorong oleh kegilaan manusia terhadap pangkat dan gelaran kebesaran.

    Sebuah Kingdom yang memiliki 10 orang raja yang memakai 10 mahkota yang berlainan dan di Kingdom ini berlakunya blasphemous yang memberi gelaran yang menyamakan manusia dengan Tuhan sedang benar-benar berlaku di negara yang bernama Malaysia ini. Negara yang bahagian Malayanya menepati ciri "ma wara an-annahar' iaitu negara yang berhadapan dengan sungai iaitulah Selat Melaka yang membelah Malaya di antara dan Sumatera.

    Dengan Pembawa Panji Hitam telah dikenalpasti dan ia benar-benar sedang memegang kekuasaan sebagai Perdana Menteri di Kingdom ini, kewujudan 10 orang raja yang memakai 10 mahkota, dan berlakunya blasphemy di dalam Kingdom ini, maka hampir lengkaplah segala ciri-ciri yang telah dikhabarkan tentang negara tempat bakal berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di akhir zaman.

    Lokasi pusatnya juga telah dikenalpasti. Ia adalah Putrajaya, bandaraya Islam yang diasaskan oleh Pembawa Panji Hitam itu sendiri, pusat pentadbiran dan kekuasaan Pembawa Panji Hitam. Sebuah bandaraya yang wujudnya terus bertaraf bandaraya (Madinah) dan tidak pernah melalui taraf kampung (qaryah) sedang nama lamanya ketika ia masih hanya sebuah dusun ialah Prang Besar yang bahasa Arabnya ialah Al-Malhamah Al-Kubro.

    Prang Besar @ Perang Besar @ Al-Malhamah Al-Kubro semuanya adalah kod yang tepat kepada PERTEMPURAN KLIMAKS.

    Dengan gempa-gempa yang berturutan sedang benar-benar berlaku di bumi Indonesia, tetangga kepada Malaysia, zaman fitnah benar-benar sedang menghampiri klimaks dan penghujungnya.

    Sama-samalah kita menunggu dan melihat.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemuda bani tamim dgn panji hitamnye...jon tak henti berharap madey bawak panji hitam...hidup dlm khayalan..

      Delete
    2. Saya langsung tidak berkhayal apabila mengatakan Tun M adalah Pembawa Panji Hitam.

      Saya juga tidak berharap ia adalah Tun M. Saya tidak mencari dalil untuk membenarkan telahan saya bahawa Tun M adalah orangnya. Sebaliknya selama 17tahun saya melihat dalil-dalilnya dan pada 2018, dalil-dalil itu telah membawa saya kepada jawapaannya dan jawapannya ialah ia adalah Tun M.

      Orang-orang yang tidak mahu percaya akan cuba menjatuhkannya dengan cara bersekutu sesama sendiri. Rancangan mereka tidak akan berjaya sebaliknya ia hanya akan membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS dan apabila ia berlaku, mereka akan mengalami KETEWASAN MUTLAK.

      Sesiapa yang tidak mahu percaya, tidak ada paksaan tetapi memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

      Masanya sudah teramat hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Semoga rafizi beroleh kemenangan.bina Malaysia baru yg sebenar

    ReplyDelete
  6. FITNAH DAJAL SI LIDAH BERCABANG
    TERKIAL KIAL NAK CARI BOKTI SKG INI
    NI FITNAH JIJIK ATOK PALING GAMPANG
    GAME LAPUK BANGANG MENJERUT DIRI KINI


    HAAAAHH MACAI MACAI SEKELIAN TEPUKKK..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dajjal ni kena penendang Kuda tua blm mau mampos lagi..boleh lah meroysn..

      Delete
  7. KSU Datuk sri...timbalan KSU datuk..ketua Pengarah Datuk...Timbalan Ketua pengarah pon datuk..menteri en ato puan sahaja...pembangkang dalam parlimen Datuk sri....setiausaha kerajaan pon Datuk seri..

    Menteri kena panggil KSU datuk sri...

    Sesuai lah jawatan menteri bergelar Datuk sri...
    Tak perlu dipertikaikan...

    ReplyDelete
  8. Orang bawahan datuk..boss kosong..

    Samseng dapat datuk...artis dapat datuk sri..jasa amende tuu?..

    ReplyDelete
  9. Kalo yg bukan menteri mb dan exco hanye pegang jawatan dlm parti ato setakat senator dapat datuk wajar dipertikaikan..

    ReplyDelete
  10. Menteri: Terpulang kepada rakyat untuk berhenti ‘bermimpi’ miliki lebuh raya tanpa tol

    Mohamad Fadli - October 18, 2018 11:18 AM
    89
    Shares

    Baru Bian dilaporkan berkata, keputusan berhubung penghapusan tol lebuh raya akan diketahui dalam 2 hingga 3 bulan lagi.

    KUALA LUMPUR: Menteri Kerja Raya, Baru Bian berkata terpulang kepada rakyat sekiranya mahu berhenti “bermimpi” untuk memiliki lebuh raya tanpa kutipan tol di negara ini.

    Beliau berkata dasar kerajaan jelas dan telah membuat keputusan tidak akan melaksanakan lebuh raya tanpa mengenakan kutipan tol sehingga kewangan negara stabil dan dipulihkan sampai satu tahap yang sihat.

    “Itu keputusan kerajaan sekarang. Soalan dibangkitan sama ada rakyat Malaysia (behenti) bermimpi itu terpulang kepada rakyat,” katanya di Dewan Rakyat hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan tambahan Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari (PAS) yang bertanya, berdasarkan kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini adakah rakyat Malaysia sudah boleh berhenti bermimpi memiliki lebuh raya tanpa tol di negara ini.



    Pada 13 Oktober lalu, Dr Mahathir berkata pembinaan lebuh raya tanpa mengenakan kutipan tol tidak mungkin dapat diwujudkan.

    Dr Mahathir mendedahkan, beliau sebenarnya tidak bersetuju dengan janji hapuskan tol di dalam manifesto Pakatan Harapan (PH)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adekah menteri dan madey mau r rakyat cakap terpulang lah kpd PH nak mimpi perintah lagi selepas pru 15?

      Delete
    2. Najib kata

      Ketika saya Perdana Menteri, saya berjaya menghapuskan beberapa tol pada masa ke semasa kita berupaya, membantu Sarawak menghapuskan semua tol pada 2016, menghalang sebarang kenaikan tol di lebuhraya dimiliki PLUS dan mebina lebuhraya baru bebas tol seperti Central Spine Road (CSR) dan lebuhraya Pan-Borneo.

      Mengapa PH tidak dapat melakukan sedemikian?

      Jika kerajaan PH tak mampu tunaikan janji manifesto mereka untuk menghapuskan tol, sekurang-kurangnya mereka boleh mengurangkan kadar tol. - Najib Razak

      Delete
    3. Ini cabaran najib kpd madey dan PH...

      Boleh membawa maksud jika madey dan PH tak mampu serah kan semula kpd rakyat buat keputusan.

      Delete
  11. Elok juga kalau menteri belia dan sukan diberi gelaran datuk supaya dia lebih kuat main game dlm pejabat dan berdebat dgn peniaga pasar malam serta pasar tani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok juga kalau lokman adam dan macainya diberi gelaran dato seri supaya dia org lebih kuat meroyan.

      Delete