Tuesday, October 30, 2018

HARI² ADA CERITA "MENIPU" SANA SINI..

Samada secara langsung atau tidak langsung dengan kepimpinan dan ketajaan lama. 
Majoriti melibatkan Melayu. 

Itu agaknya yang nak dibanggakan ketuanan melayu oleh pemuda umno? 

Patutnya rakyat ada masa dan ruang untuk fokus kepada kelemahan  kerajaan baru dan menggesa mereka membangunkan rakyat,  malangnya kelemahan² itu tertutup dengan gangguan pendedahan demi pendedahan pengurusan lama. 

Rakyat jadi kenyang dengan cerita korupsi pengurusan lama. 

Lebih sadis,  ada yang masih mempertahankan denga alih tiang gol,  masih ulang cerita basi Tun,  memang mangkuk. 

51 comments:

  1. Ya, dengan mengalihkan cerita mengenai parti lawan, rakyat tidak lagi ulang soalan mengenai janji pilihanraya dan manifesto PH. Kalau bodoo, takkan lah parti 13 kerusi, dia boleh jd PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg bodoo....walau menang 1 kerusi pon tun sudah diistihar seblm pru akan jadi pm kalau PH menang..

      Delete
    2. Rakyat tak pernah tanye pasal manipesto...engko dgn puak umno yg menyibok...rakyat nak rega minyak tak naik dan harga barang tak melambong...

      Delete
    3. Yg PH buat manifesto tu utk siapa?
      Untuk rakyat atau utk beruk dua ekor mcm kau 6:56 & 6:53?

      Delete
    4. Manifesto tu untuk rakyat yg berfikir waras. Yg berfikiran macam beruk spt kau tak termasuk. Kahkahkah.

      Delete
    5. Ada manifesto yang gagal di laksanakan lantaran laknatullah bernama Jho Low,Najib & Rosmah....!!

      Delete
    6. Ni sekor lagi beruk. Masa buat manifesto tu, tak fikir pulak ttg Jho Low Najib & rossmah sbb....

      "Kami buat manifesto tu sbb kami tak jangka boleh menang"...ni statement dari bapak beruk.

      Kpd shafiek abdat beruk.

      Delete
    7. Pi mampus la dgn manifesto..janji umno pas bungkus..kikiki

      Delete
    8. Manilesto PH untuk tipu umno dan BN..aje..

      Sape yg masa nak undi tanye ape manipesto PH?...selepas pru sape yg tanye manipesto PH?...puak umno bodoo jer...umno dah tunai janji di pahang dan perlis?...

      Delete
  2. anom 707...PH buat manifesto untuk berok berok mat yeh macam John Doe anom benggong 653

    malu lah KLENTONGTOKKASI, DEDDYKASI..PAKAI KASUT HITAM SABOTAJ EKONOMI??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manifesto tu untuk rakyat yg berfikir waras. Yg berfikiran macam beruk spt kau tak termasuk. Kahkahkah.

      Delete
    2. Sbb masa buat manifesto tu, fikiran tak waras.
      "Kami buat manifesto tu sbb kami tak jangka boleh menang" ... kahkahkah

      Beruk punya statement.

      Delete
    3. Macai umno dah kelaparan mcm beruk. Padan muka.... KahKahkahk

      Delete
    4. Macai UMNO pula yang disalahkan. Tentu mak ayah sedara mara ko senang kat kampung. Adik beradik ko tentu dah senang sebab pendidikan hampir percuma sama dengan zaman BN.

      Delete
  3. nak cerita menifesto, cerita 4 tahun lagi. cerita sekarang pasal klepetokrasi pun tak habis lagi. lagi banyak pasal salah guna kuasa berkaitan wang. kalu ph tak menang pru14, memang lagi galak duit masuk poket dan akaun sendiri dan tak ambil tahu langsung punca wang. asal pendamping cakap punca duit dan hadiah dari raja arab, terus percaya. yang pasti hutang mesti melangit bila belanja ke laut. memang sakit hati bila belanja sekarang serupa dulu jer, banyak pulak hilang tambahan duit buta. tapi bersyukur juga kerana pencuri dah disekat. tapi bimbang la pulak bila bang non bakal jadi pm, dah ramai pembodek dan pencuri melekat dengan bang non. tak lama, 2 tahun lagi, segala pelaburan akan dapat hasil kembali. betul juga cakap tt, rapat jer dengan bang non. paling cepat, tukang hasut kata 31 dis, tukar pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dakwa klepto, ada dlm manifesto
      Nak mansuh PTPTN, tol, hutang Felda...ada dlm manifesto tak? Kenapa tak buat?
      Sbb rakyat tak tanya lg pasal manifesto?
      Habis tu, buat manifesto utk sapa?
      Utk beruk mcm kau sbb kau tak tanya?

      Delete
    2. Rakyat tak peduli pun pasal manifesto. Yg kita nak tengok macai meroyan mcm beruk selepas BN tumbang. Kahkahkah....

      Delete
    3. Ya, rakyat yg berperangai beruk mcm kau je yg tak peduli pasal manifesto. Beruk mana ambik tahu pasal manifesto.

      Delete
    4. Beruk umno meroyan kalah. Mcm le srlama ni umno najib tunaikan manifesto. Padan muka kau. Kikikikiki

      Delete
  4. Hari2 cerita umno korup..tapi nak pulak wakil rakyatnya...haha..KD2 baik anda buat blog resipi masakan dapat jugak ilmu daripadanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak masak pun terganggu dengan berita² tv3

      Tajuk berita:
      Penyamun kantoi lagi..

      Tengok muka, muka dia lagi..

      Mode masak spoil
      Kikikikiki

      Delete
    2. Tak berbaloi dah nak masak kat rumah sbb bila semua barang keperluan turun harga, harga makanan siap masak semua dah turun.
      Tambahan lg, rakyat dah tak terbeban utk bayar tol, minyak pun dah 1.50/liter.
      Makan kat kedai je KD...jimat masa.

      Delete
    3. syukurlah... mat maslan pandai memasak

      Delete
  5. Cara perang rasuah melalui NKRA tak jalan, lantik menteri NKRA perang rasuah...pun tak jalan. Malah Malaysia dibawah kerajaan BN dilabel teruk oleh rakyat dan dunia apabila mengamal dwistandard ketika barisan pemimpin mereka didedahkan bukti dan berita terlibat dengan korup dan penyelewengan kuasa.
    Makna rasuah ketika ini perlu diperangi dan Tun M sudah tentu akan dilabel juga atau tidak disukai oleh sesetengah pihak atas sikap perubahan mendadak beliau yang bersungguh memerangi rasuah. Membina semula imej negara dan memastikan usaha kerajaan utk perang rasuah ini secara realistik sudah pasti ia mengambil suatu tempoh masa . Bagaimana Hong Kong , China atau Singapura berjaya keluar dari masalah kemelut rasuah tidak berlaku dalam hanya sekelip mata.
    Kini dipelbagai lapisan kementerian dan jabatan kerajaan juga sedang digempur dan tidak mustahil akan lahir keluar lagi mereka yang terlibat berdepan dengan bukti dan pertuduhan dimahkahmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakal PM ke 8 kita pun masuk penjara kali pertama kerana salah guna kuasa, apa masalahnya?

      Delete
  6. Maaf tuan admin saya nak alih tiang gol lagi....saya dah naik muak dah dengan telatah A.Kadir Jasin...nampak sangat beliau ni lebih sudu dari kuah....sepatutnya bukan beliau yang seharusnya menguar-nguarkan tentang 40 orang MP umno yang nak masuk BERSATU, biarlah orang yang lebih layak dan lebih berpengaroh dalam PBBM yang mengeluarkan kenyataan!!...ternampak lagak beliau ini seakan lebih besar dari presdent PBBM itu sendiri.Janganlah kerana sikap bodoh dan mengada2 beliau ini membuatkan orang memandang jijik kepada PBBM dan Tun Mahathir.

    Diharapkan pandangan ikhlas dari saya diatas mendapat perhatian daripada Tun dan seluruh kepimpinan tertinggi PBBM.Sekian dan terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf Anon 8:25, nak alih tiang gol lg..dah Naik muak dah dengan telatah najib Hari Hari ada kes kena dakwa Kat mahkamah..lebih senduk dari mangkuk...sepatutnya bukan beliau yg nak sembang pasal ekonomi..sedar la ko tu dah kalah melingkup..jangan lah kerana beliau membuat org memandang jijik kepada rosmah dan umno..ini pandangqn ikhlas..sekian terima kasih

      Delete
    2. Kadir jasin jugak dah mula tunjuk belang...berani sentuh hal raja...kadir ni jurucakap dan jurutembak madey...beliau bukan politikus...

      Delete
    3. Kau pulak jurmacai Najib, sebab tu bercakap macam politaek.

      Delete
  7. Nak bincang bangunkan negara agak sukar pada mssa ni ..kerana wang kurang....kalo harga minyak mcm dulu baru boleh sembang pasal bangunkan negara....

    Madey pinjam dgn jepun kerana nak bayar hutang najib...

    Hasil yg ada hanye cukup untuk perbelanjaan operasi pengurusan negara...

    Pelabor asing blm sedia datang malaysia...madey kena usahakan tarik FDI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu harga minyak macam dulu tu, berapa usD satu barrel?
      dulu tu maksudnya bila, tahun berapa, bulan berapa?
      harga minyak sekarang berapa? berapa USD satu barrel?

      setakat tulis secara umum mcm tu tak cukup.
      fakta biar lengkap sikit.

      Delete
    2. Kau nak minyak apa? Minyak disel, minyak petrol, minyak masak, minyak minyak kapal terbang, minyak urut, minyak gamat, minyak zaitun,
      minyak BIJAN? Atau bijan jual minyak? Spesifik sikit. Kalau setakat tulis umum macam tu tak cukup. Fakta biar lengkap sikit.

      Delete

  8. Lebih separuh hutang baru negara untuk bayar balik hutang sedia ada

    31 Okt 2018, 7:18 pagi (Dikemaskini 31 Okt 2018, 7:50 pagi)

    A A
    Lebih separuh pinjaman baharu yang dibuat kerajaan sepanjang tahun ini bertujuan membayar hutang sedia ada, Dewan Rakyat dimaklumkan hari ini.

    Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah berkata dari Januari sehingga September 2018, jumlah hutang baharu negara adalah RM87.5 bilion, dan daripada jumlah itu sebanyak RM46.3 bilion digunakan untuk menampung hutang lama yang telah matang.

    “Memang sebelum kerajaan bertukar tangan pun sememangnya ini berlaku dari semasa ke semasa apabila ada hutang yang telah matang, jadi untuk bayar balik hutang itu…kerajaan berhutang pada kadar lebih rendah untuk bayar hutang yang telah matang, ini memberi keuntungan kepada pihak kerajaan,” katanya.

    ReplyDelete
  9. Investors are making a comeback to Malaysia, says Dr M
    NATION
    Wednesday

    KUALA LUMPUR: Investors are making a comeback to Malaysia as they have confidence with policies set by the new government, says Tun Dr Mahathir Mohamad.

    He said those who had previously refused to invest in Malaysia indicated now that they were happy with the treatment accorded by this government.

    “They are happy because nobody asked for 30% shares or refused to approve appli­cations because they didn’t want to bribe (government) officers,” he told reporters after opening the Anti-Corruption Summit 2018.

    The Prime Minister was asked on foreign countries’ perception on the Pakatan Harapan government.

    Dr Mahathir said this was a departure from the previous practice which resulted in many of them serving their personal interest


    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/10/31/better-times-ahead-of-us-investors-are-making-a-comeback-to-malaysia-says-dr-m/#52PydeAWFmbYTKPP.99

    ReplyDelete
  10. Harga lama vs harga baru gas memasak
    Dulu 12kg = RM26.80, sekarang RM31.00
    Dulu 14kg = RM29.80, sekarang RM35.00
    Mana ada tipu, SST menyebabkan harga barang turun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua salah najib....bla bla bla

      Delete
    2. Pencerahan. Harga baru tu utk gas yg dihantar ke rumah.

      Delete
  11. syukurlah ... Kini Pas ganti Umno juarai isu Melayu lepas parti melayu layu sejak kalah pru14 yang mana panglima bugis klepet di hempuk oleh atok pendita nyanyok. untuk rekod kini umno ti perintah oleh wak pornorogol

    bersatu terus jadi syed sadiq .. budak baru baligh

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa letak pas juara? Ko sendiri ke dol? Kot manalah hebatnya pas tu, bab mana ntah yg boleh declare pas jd juara.

      Delete
    2. Kalaulah kau ni ahli seumur hidup pas, amat malang bagi pas. Jd ahli yg berjuang utk pas tapi sahsiah, sikap dan sifat beriman seorang muslim jauh tersasar ke laut. Aku ambil contoh, perkataan pornorogol tu kau ambil dpd perkataan ponorogo, satu pecahan dpd kaum masyarakat jawa. Kenapa kau mempersenda suatu kaum hanya untuk merujuk kpd seseorang yang kau tak suka? Begitu juga dgn istilah² atok pendita nyanyuk dan panglima bugis klepet. Semuanya bersifat menghina dan hanya untuk kepuasan nafsu kau tapi memberi implikasi buruk kpd pas. Kesian pas, ada ahli macam kau.

      Delete
    3. aku suka blog ko kd makin hari makin banyak babi politik menyodol kat sini..
      kah kah kah

      Delete
  12. PENGUMUMAN PENTING

    Sempena sambutan Hari Deepavali tahun ini, kerajaan bersetuju MENURUNKAN harga gas memasak dari 28.00/tong kepada 31.00/tong mulai esok, 1/11/2018. Terima kasih kepada kerajaan dan tahniah kepada pengundi-pengundi yang memilih Pakatan Harapan menerajui malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap maaf.
      Harga sebenarnya ialah 3.10/tong, pegawai saya silap titik perpuluhan.

      Delete
    2. Meroyanlah kau... Dah mcm beruk mat yeh...

      Delete
    3. sentap jugak beruk uganda ni rupanya...
      kihkihkih..
      barang dah turun harga, suka lah sikit anon 12;19

      Delete
    4. BN pun dah turun. Yg tukang songlap ramai dah turun. Gaji macai pun turun. Jgn sentap ye kongkang. Kikikikikiki

      Delete
    5. Kongkang Ketot, brg kontot.

      Delete
    6. harga gas dah turun?
      SST ni baguslah, boleh menurunkan harga
      bagus betul menteri babi tu
      dengan SST harga barang betul-betul turun.
      tapi melayu babi pun ramai jugak kat sini
      melayu babi kat atas ni,
      tepuklah sikit, gas dah turun harga
      tak bagi sokongan moral langsung pada YB babi
      kalau melayu babi tak sokong YB babi
      sapa lagi yang nak sokong?

      Delete
    7. Siapa lagi kalau bukan engkau bapak babi? Kikikikikiki

      Delete
    8. 2:58 - telor kau sebijik dah masuk dalam.
      jangan sentap sangat, nanti dua-dua bijik masuk dalam

      Delete
    9. Nasib baik ada telur. Kau hado? Kalau tak ado pi pinjam telur beruk uganda. Kikikiki

      Delete