Thursday, October 18, 2018

ITU JAWATAN PM AHMAD ALBAB YANG PUNYA



Bersihkan nama secara Islam,  secara mudah,  lakukanlah tanpa dolak dalik... 

Aku cadangkan juga semua kes anwar dibicarakan semula supaya mahkamah dapat membuat keputusan sekali lagi berdasarkan fakta yang telah dikemukakan. 
Anwar boleh lantik semula peguambelanya yang sama atau yang lebih baik dari Karpal Singh di hadapan Hakim yang berbeza. 
Perundangan Malaysia dijangkan tidak membenarkan tetapi bukan sesuatu yang mustahil untuk dilaksanakan.

Bolehkan Anwar mempunyai sikap terbuka dan akur dengan keputusan itu nanti???  Atau akan ada lagi dakwaan konspirasi'2 dan reformasi'2 (?)

53 comments:

  1. Setuju 100% cadangan Kluangman..

    ReplyDelete
  2. FUYOOO BERSIH NAMA ALJUBORI
    BUKAN KE MAT SABU NAMA DI BERI
    BANG NON KENA TANYA MAT SABU NIH..
    KALAU TAK 'ITU' BELAKANG SETTEL KASI


    KIKIKIKI... HAAHHA TEPUKKKK DELETTTTTT...!!



    KIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah terperosok dlm jamban kena penendang Kuda tua...hihihi..

      Delete
  3. Aku tak tahu nak cakap apa dah pasal Anuar Ibrahim ni sekor.Sejak dulu sampai sekarang tak pernah henti2 berbohong sampai sanggup guna nama agong.

    Anuar seolah2 terlupa yang orang2 zaman ini sudah cerdek pandai dan dapat berfikir dengan matang. Hari2 Anuar berbohong pasal agong dan berani pula mengubah maksud sebenar kata2 nasihat yang agong beri kepada beliau.Adalah sangat mustahil agong mengatakan supaya Anuar membersihkan diri dari TUDUHAN LIWAT. Sedangkan apa yang agong maksudkan adalah supaya Anuar MEMBERSIHKAN DIRI DARI PERBUATAN/AKTIVITI LIWATNYA DARI DIULANGINYA LAGI. Malu sungguh aku dengan gelagak Anuar yang ramai orang kata tidak siuman ini...dan lebih mendukacitakan lagi apabila aku fikirkan apakah ini bakal PM MALAYSIA??...

    Dan akhir sekali untuk kesekian kalinya ingin aku menyeru kepada saudara2ku sekelian seluruh rakyat Malaysia, marilah kita bersama2 tendang manusia BANGANG yang bernama Anuar Ibrahim ini dari menjadi pemimpin kita...semuga dipermudahkan,InshaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kau kena bohong dgn anwar?...Agong cakap dgn kau bila atau kau bijak sangat tahu maksud Agong?...kau yg kuat bohong...

      Delete
  4. Kerajaan PH hati ini lahir drp asas FITNAH.

    Biarlah Anwar Ibrahim Al Juburi menjadi PM Malaysia yg ke 8.

    Supaya lengkap segala fakta...welcome kpd semua... nak main bontot ker, nak main bini orang ker, nak main dgn anak orang ker, nak tonggang terbalik ker...

    Rakyat dah boleh tanam dan minom ketum, minom arak kat kedai kopi lagi best.

    Kalau iman kuat tak buat semua.

    Bila bulan puasa, siapa tak nak puasa..tak payah tangkap, kasi mereka makan minom siang hari di tempat terbuka.

    Nak syok lagi, bagi sedekah mereka makan apa2 yg tertinggal tak sahur malam tadi. Hah..kan tak membazir nama nya.

    Nak kawen pon senang, pakai register jer..tak payah buat kenduri kendara. Rasa tak sesuai jer..bileh dump jer bimi ker laki..cari yg lain.

    Masalah pengangguran..kalau seks bebas, tak payah kawen bagai kat mane2 pon boleh main, tengah minom kat kedai kopi pon boleh henjut, TANGGA gaji tak payah nak naik..turunkan ajer.

    Ada masalah...minom arak ker todi ker samsu ker, nanti mengantuk tidor jer kqt mana mana, tepi jalan pon ok.

    Aiih...senang semua orang happy..tak der susah... jumpa kalau ok boleh terus main kat situ...nak melancap tepi pon dibenarkan...

    Tak der tempat...aissh...Kuil kan ada 500,000 biji...nak main makan minom pon ok.. gereja dan masjid pon banyak...boleh mandi manda...nak tidor pon boleh..

    Pendek kata...apa ada hal..kan best..SEMUA FREE...

    MALAYSIA BARU BOLEHLAH..

    SEMUA FREE... anak nak main dengan mak ayah atau sebaliknya semua ok boleh..freedom kan.

    Jadi tak der perlu susah susah lagi dah...

    Jom srmua Happy happy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ko patut di fitnah kerana merompak wang rakyat..

      Delete
    2. Ko rakyatkan? Bnyk ke wang ko kena rompak?

      Delete
    3. Kepala perompak marahkan perompak

      Delete
    4. Ko buta dan bodoh bangang ..tak tahu ape yg berlaku...dari mana ko ni?
      .

      Delete
    5. Ini orang dari gua temporong bro....hahahaha

      Delete
    6. Dah kalah tu buat cara kalah...bagi PH pulak tadbir negara..move on bro..

      Delete
  5. Syor ini memang baik...tapi dari perbicaraan dulu dah nampak tak betul....saksi dr osman dari hospital pusrawi yg mula2 memeriksa jubo sefool di ugut dan dihalang dari jadi saksi...

    laporan pemeriksaan oleh dr osman mengesahkan tiada berlaku tusukan batang jantan dlm jubo sefool..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sefool ni bodooh sikit ...tak pas sekolah tinggi...patutnye dia cari benggali taruk satu round seblm ke hospital....baru dr boleh sahkan kena liwat...dia kan ade ky jelly.

      Delete
    2. Hampir mustahil perbicaraan semula boleh dilakukan...kalau jadi memang LAWAK!! Mampukah nanti saksi², pihak pembelaan dan pendakwa terpaksa petik nama PM ke 7. Silap² pm ke 7 terpaksa hadir selaku saksi pendakwa...hahaha lagi haru. Tp semua ini boleh dijadikan lakonan depan rakyat. Skrip boleh ditulis dan dirombak ikut kehendak kerajaan Malaysia Baru....zaman yg mustahil jd logik.

      Delete
    3. Kes liwat 1 dah dibebaskan mahkamah rayuan masa pm dollah...pm 7 dah tak de kaitan lagi..

      Delete
    4. Kalau betul Dr Osman diugut dan dihalang dari dari jadi saksi, peguam-peguam Anwar akan ambil tindakan yg sewajarnya sbb peguam2 Anwar tak bodoh mcm kau.
      Adalah mustahil barisan peguam Anwar tidak berbuat sesuatu sekiranya Dr Osman yg mula-mula memeriksa saiful dihalang memberi keterangan spt yg kamu dakwa.
      Bodoh duduk diam. Kau ingat Karpal Singh tu level dia bodoh mcm kau ke?

      Delete
    5. Nak minta maaf kat Tuhan bukan kat agung..
      Kalau betul tak bersalah pergilah bersumpah..
      Siapa agung boleh besih atau maaf kan org.. kalau mcm ti suruh lah agung maaf kan org lain.. sudah sudah lah tu..
      Najib oergi lah jumpa agung minta maaf bersih kan nama..
      Apaaaa Najib belum di jatuh kan hukum.. ohhhhh mcm tu..
      Ini semua kerja gila

      Delete
    6. Nak ambik tindakan ape?..dr osman rakyat myanmar...mudah diugut..dr osman sudah buat akuan bersumpah dan sidang media di majlis
      peguam....

      5.01 ade sikit bodooh.

      Delete
    7. 5:15
      Rakyat Myanmar ke, Thailand ke, kalau dia berpotensi jd saksi yg kredibel dan relevan dgn kes yg dibicarakan, dia boleh dipanggil saksi, boleh disapina.

      Ni ulangan ke 2 utk kau. Kalau bodoh duduk diam. Kalau kau diam orang tak tau kau tu bodoh. Tapi kalau kau hantar komen, satu Malaysia tahu kau ni bodoo. Kalau Dr Osman kena ugut, report laa polis. Bodoo laa kau ni.

      Delete
  6. Dr. Osman pertahan akuan bersumpah periksa Saiful

    10 years ago

    Dr. Mohamed Osman Abdul Hamid, doktor perubatan pertama yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, muncul semula hari ini selepas menghilangkan diri lebih sebulan dengan mempertahankan kandungan akuan bersumpahnya bahawa tiada kesan dia diliwat.

    Sambil mempertahankan kandungan laporan bersumpah itu, Dr. Mohamed Osman berkata, beliau mahu menyatakan keadaan sebenar berhubung dengan akuan bersumpah tersebut.

    Pada sidang media di Majlis Peguam hari ini, beliau berkata, pemeriksaan yang dijalankan olehnya menunjukkan tiada kesan Saiful dilihwat.

    Akuan bersumpah beliau telah dihebahkan secara meluas pada 28 Julai lali dalam laman web Malaysia Today, yang telah disambung perkhidmatannya semalam selepas dikenakan halangan kira-kira seminggu.

    Kata Dr. Mohamaed Osman, akuan bersumpah tersebut adalah dibuat oleh beliau sebelum meninggalkan Malaysia.

    Dr. Mohamed Osman merupakan rakyat Myanmar telah berkhidmat di beberapa hospital di negara ini lebih satu dekad.

    Beliau bagaimanapun menegaskan, penyebaran akuan bersumpah tersebut adalah di luar pengetahuannya.

    Dalam akuan bersumpahnya itu, Dr. Mohamed Osman tetap berpegang kepada laporan perubatan berhubung pemeriksaan yang dilakukan ke atas Saiful.

    Dr. Mohamed Osman berkata, beliau telah mengambil cuti ekoran tekanan yang dialaminya selepas disoal siasat oleh polis.

    Beliau menolak bimbang dengan keselamatannya.

    Dalam pada itu, Pengurus Besar Pusrawi, Wan Mahmood Wan Yaacob ketika dihubungi mStar Online sebentar tadi berkata Dr. Mohamed Osman belum kembali bertugas.

    “Belum, dia belum kembali bertugas,” katanya.

    Ketika ditanya sama ada doktor berkenaan masih berkhidmat di hospital itu beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

    “Maaf, saya tidak boleh komen,” kata beliau sambil menambah, tindakan susulan bergantung sama ada Dr. Mohamed Osman melaporkan diri ataupun sebaliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmana nak ada kesan kalau pakai KY jelly.
      Lagi pun Dr ni cuma buat pemeriksaan biasa je, dia tak korek dlm dubur cari kesan air mani utk buat ujian DNA.
      Takkan barisan peguam Anwar yg hebat tak faham?

      Delete
    2. Ko lebih bijak dari doktor?...ko ade sama ker masa jubo sefool di periksa?...banyak teori andaain plak...

      Delete
    3. ko pulak lagi bijak dari hakim ? banyak serkap jarang baca sikit sikit petik sikit sikit teks bicara yang sokong hujah .. pastu kononya nuar tak salah

      Delete
  7. INI LA CONTOH MANUSIA GILA KUASA
    USIA PANJAMG RENTA MASIH MABUK DUNIA
    PANJANG USIA TIADA MAKNA DOSA PAHALA
    KALAU PENGISIAN HIDUP CUMA SIA SIA


    CUKUP CUKUP LA ... RAKYAT MELUAT RASA
    KRONI ANAK CUCU KAYA RAYA ROMPAK NEGARA
    HARTA BERTIMBUN PUN HANYA TUNGGU MASA
    KAU MAMPOS ANAK CUCU KAU TAU PADAHNYA


    ... CUKUP LA RAKYAT MELUAT SUDAH PERANGAI FITNAH JIJIK YG TAK SUDAH SUDAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat dah lama meluat dgn prrangai gila ko tuu...tu pasal ko ditendang oleh kuda kayu hingga ke dlm jamban..hihihi..

      Delete
  8. Zahid tiba di mahkamah, dijangka menghadapi 45 pertuduhan
    19 Okt 2018, 9:17 pagi (Dikemaskini 19 Okt 2018, 9:36 pagi)

    A A
    Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tiba di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di mana beliau dijangka menghadapi 45 pertuduhan.

    Sumber-sumber SPRM berkata Zahid akan berdepan proses pendakwaan berhubung siasatan salah guna kuasa, pecah amanah dan pengubahan wang haram melibatkan dana sebuah yayasan.

    Beliau tiba di mahkamah itu pada pukul 8.15 pagi dengan sebuah kenderaan dari Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah mak datok ....banyaknye pertuduhan...lebih banyak dari najib....

      Selamat berehat di sg buluh ratusan jutawang....

      Dilu boleh lah tunjuk samseng...
      Boleh temberang...

      Delete
  9. Anwar 'jelak' pelajar terus bangkitkan isu liwat

    M Fakhrull Halim
    18 Okt 2018, 7:05 pagi (Dikemaskini 18 Okt 2018, 1:04 tengahari)

    Datuk Seri Anwar Ibrahim jelas menunjukkan reaksi jelak apabila terus diajukan dengan soalan tentang tuduhan liwat ke atasnya.

    Katanya, isu itu tidak lagi sepatutnya timbul memandangkan sudah terlalu banyak maklumat terperinci bagi menjawab tuduhan itu sudah tersebar dalam pelbagai bentuk.

    Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan seorang pelajar kepadanya ketika sesi soal jawab program Meet Anwar Ibrahim di Dewan Canselor Universiti Selangor (Unisel) di Bestari Jaya, malam semalam.

    Seorang pelajar memintanya mendedahkan sama ada dia benar-benar bersalah ataupun hanya menjadi mangsa fitnah.

    Menurut pelajar itu, selama ini rakyat hanya mendengar cerita daripada pihak pendakwa dan belum ada penjelasan dari pihaknya sendiri.

    “Saya mulakan ucapan saya tadi dengan nasihat supaya mahasiswa belajar bersikap terbuka, dan dengar (maklumat).

    “Sekarang sudah 2018. Kalau kamu masih tak faham lagi (tentang kes liwat), kamu baca apa? Kamu dengar apa?

    “Kita dah terangkan di Youtube, di Facebook, dan ada buku yang menerangkan semuanya sekali. Bacalah, jangan malas,” jawabnya disambut tepukan gemuruh hadirin.

    Anggota parlimen Port Dickson yang baru mengangkat sumpah dua hari itu turut memberitahu bahawa rakyat sudah tidak berminat dengan isu itu.

    “Apakah kita nak menjadi mangsa fitnah orang, atau hendak mencari kebenaran dengan mendengar dan membaca semua maklumat?

    “Bukan saya marah, saya ingatkan,” pesannya lagi.

    Anwar turut mengulangi pesanan Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V kepadanya setelah dibebaskan dari penjara.

    Katanya, baginda memberi keampunan kepada beliau bukan semata-mata kerana baginda ada kuasa, tetapi kerana baginda yakin dia tidak bersalah.

    Komen:-

    Anwar tak akan mampu mengelakkan stigma liwat ke atasnya dan tidak mungkin mengubah sabitan ke atasnya memandangkan dia sendiri telah bersetuju menerima pengampunan.

    Stigma ini akan kekal menghantuinya sampai bila-bila. Adalah terbaik untuk dirinya terus bersara dari politik dan melupakan terus hajatnya untuk menjadi PM. Tiada siapa lag akan mempersoalkan kes semalamnya apabila ia telah mengisytiharkan mengundur diri dari politik dan melepaskan Tun M daripada perjanjian penyerahan takhta selepas genap 2 tahun.

    Salam Jumaat tuan blog dan sahabat2 semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doo risau benar tun msdey kena serah takhta..hihihi...tak sempat serah panji hitam kot..

      Buat panji warna yg lain lah plak jon...pemoda bani tamim bukan orang tua jon...

      Delete
    2. Tak de benda nak risaulah. Apa nak dirisaukan kepada satu perkara yang telah dikhabarkan di dalam hadith ia pasti akan berlaku.

      Ikut jadual kiraan saya PERTEMPURAN KLIMAKS di Putrajaya akan berlaku pada tahun 1440H, sedang Mei 2020 ia sudah pun masuk 1441H.

      Saya kasihan melihat Anwar yang masih tidak sedar kemaruknya kepada jawatan PM akan menjadi punca kepada kebinasaan diirnya.

      Melihat keadaan dirinya hari ini terdapat kebarangkalian besar Anwar adalah orangnya yang akan mencukupkan korum PERTEMPURAN KLIMAKS dengan Pasukan Panji Hitam.

      Menyesal kemudian tiada gunanya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Maksud sebenar hsdis bukan deperti yg jon paham...

      Pemuda umurnye muda lah..tamim nama satu puak...tun bukan nama puak hanye gelaran di mesia
      sahaja...

      Hihiji...

      Delete
    4. Tunggu sajalah hari penentuannya, hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Delete
  10. saya dah jemu n rimas mendengar kelentong anwar yg 'connoisseur' buntut ni.

    soalan yg d tanya senang n straight forward saja - ada kah awak seorang homo atau bisexual ?

    jwb aja lah ye atau tidak. yg duk pi gebang benda lain buat apa?

    ramai yg dah rasa 'cemuih'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya ialah yg bertanya tu seolah-olah bersalah, yg tak jawab soalan dan berbelit-belit, kona kiri kanan dan tergagap gagap tu disanjung pulak.

      Reformasi kepala taik apa ni?

      Delete
    2. Untuk ape ditanye?..

      Delete
    3. Betul bro 11:51. Mcm Najib dulu. Org tanya dr mana dpt 2.6b, berbelit2 nak jawab. Yg herannya macai boleh pulak percaya. Agaknya kan bro dalam kepala macai tu mesti byk taik.

      Delete
    4. 1:01, bezanya Najib tak buat kerja jijik menjubo mcm ko...kikiki..

      Delete
    5. Rahman degil tak pegi kempen untuk sefool....mcm mana nak kalahkan anwar..

      Masa kempen rahman kena tunjuk cara mana anwar rogol sefool...lakonkan semula..sefool nonggeng bukak seluar...rahman sorong tarik...baru orang PD percaya....oooops sebelum tu sapu ky jelly dulu....sefool sentiasa ready ky jelly..

      Kesian sefool hangus deposit..

      Delete
    6. You ulang I saman...

      Delete
    7. 1.01 ko ni bodoo sikit..najib dah jubokan altonya..

      Delete
    8. 1:28 mana kau tau 1:01 menjubo. Kau dah kena ke dgn dia? Amacam rasa? Jalan kengkang tak?

      Kahkahkahkah....

      Delete
    9. 2:25....Knpa jubo kau pulak yg kepanasan? Jubo kau dah kena sondol oleh kote 1:01 yg dibuboh cili api ke? Padan muka kau siang mlm jubo rasa terbakar.


      Kahkahkahah....

      Delete
  11. Anwar dapat majoriti rakyat berbilang kaum. Amat sesuai galas tugas sbg pm pd waktu skrg.

    ReplyDelete
  12. KERAJAAN INI ASASNYA FITNAH JIJIK
    LEPAS KEPALA PEROMPAK KEPALA MONTOT
    MACAI TOMATO BODO UTK KEPALA TAIK
    RAKYAT DIPAKSA KORBAN ANAK CIUMOLOT

    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiya lu ckp maciam tala otak
      Itu montot tempat belak
      Lakyat suka lu dia kasi atas letak
      Sudah kalah selupa anjing lu nyialak

      Haiya manyak bolo ini kejola. Kicik kicik tak nak mamput, sudah busat jadi balua.

      Kikikiki...

      Delete
  13. Mengikut hadis yg Jon do baca, pemuda bani Tamim tu umur 93 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu sajalah hari penentuannya, hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Delete
    2. Seblm pertemporan klimaks pemuda bani tamim palsu khayalan jon ni kojol dulu..

      Delete
    3. Tak kisahlah. Janji BN dah kiok di tangan Tun.

      Delete
  14. Sekali lagi you ulang, I saman you.

    ReplyDelete
  15. john doe, kejora, ted manoff...azren

    OKTOBER FEST DAH ADA

    BILA NAK BUAT BONTOT FEST KE JUBORI FEST KER..


    HIHIHIHI TAK SABOR ANA NAK TUNGGU KEMUT KELILING FEST..KIH KIH KIH

    ReplyDelete