Saturday, October 27, 2018

JOIN BERSATU TIDAK ADA JAMINAN..

Perkhabaran 40 Ahli Parlimen umno akan sertai BERSATU sangat kurang enak bagi umno sendiri,  kurang selesa bagi komponen PH dan mengganggu strategi banyak pihak.

BERSATU juga tiada pilihan terpaksa buka pintu belakang kerana umum tahu BERSATU hanya menempek di PH. Untuk kekal relevan,  mereka perlu kekuatan.

Semua ini,  penghijrahan puluhan ahli parlimen umno+(?) ke BERSATU akan berlaku sebelum Perhimpunan Tahunan BERSATU pada Disember nanti (?)
Sesuatu yang sukar dibendung kecuali ada keajaiban.

Jangan lupa teori Azmin akan pindah ke BERSATU bersama ahli parlimen PKR juga merupakan satu lagi grand master design. Tidak semestinya Azmin perlu kalah untuk berhijrah?

25 comments:

  1. Jika benar telah ada 40 orang ahli Parlimen UMNO hendak masuk Bersatu, semalam juga Tun Mahathir sudah umum besar-besaran kemasukan mereka.

    Satu dunia sudah tahu Mahathir terdesak dan berusaha berusaha keras untuk dapatkan semua ahli Parlimen UMNO kecuali Najib Razak, Zahid Hamidi, Annuar Musa dan Azeez Rahim.

    Jika pejabat Tun Daim di Menara Ilham boleh bercakap mungkin ia boleh memberitahu kita berapa ramai wakil rakyat UMNO yang telah dipujuk dan digertak. Namun rancangan ini masih buntu.

    Minggu ini sudah beberapa kali beliau mempelawa ahli UMNO masuk Bersatu.

    Pelik juga ketika mendakwa parti beliau bersih dan anti rasuah, mengapa mahu diambil ahli-ahli Parlimen UMNO yang beliau dakwa korup dan bersengkongkol dengan rasuah.

    Penerimaan Mustapha Mohamad lagi pelik kerana beliau salah seorang Menteri kabinet Najib Razak yang sudah tentu terbabit dengan 1MDB secara tidak langsung.

    Beberapa hari lalu Mahathir mencemuh dan menghina ahli dan penyokong UMNO yang tidak ada dalam kabinet sebagai penyokong kleptokrasi.

    Mereka ini juga yang menyokong beliau selama 22 tahun dihina begitu sahaja.

    Lucunya hari ini beliau menerima bekas Menteri UMNO yang secara langsung terbabit dalam penentuan polisi kerajaan pimpinan Najib Razak.

    Pemimpin dan penyokong Bersatu perlu berhenti menjadi munafik jika UMNO ini parti penyamun dan penyangak jangan terima sesiapapun ahli UMNO.

    Namun sudah tentu ia tidak berlaku demikian kerana agenda Mahathir bukan agenda anti rasuah, Malaysia Baharu atau kepentingan rakyat.

    Beliau perlu kuatkan Bersatu untuk kroni dan anak-anaknya sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politics is fhe art of the possible.

      Delete
    2. Aku pun pelik banget. Setelah bertahun2 mengata dan mengutuk Mahathir dgn pelbagai penghinaan spt Atok, baling gelas tak pecah, org tua nyanyuk, kutty, pengkhianat Melayu dsbnya dgn tiba2 mereka berbondong2 nak masuk parti Atok itu. Kalau benar mereka nk perjuangkan Melayu kenapa mesti tunduk pada tekanan (jika ianya benar2wujud)? Tp melihat kpd senario sms mereka sebenarnya nk menyelamatkan periuk nasi mereka shj.

      Delete
    3. Kau ni takde jiwa melayu sebab tu kau tak faham

      Delete
  2. Kita tinggalkan seketika pasal politik. Kita cerita pasal bola sekejap.
    Tahniah Perak kerana berjaya memenangi piala Malaysia kali ini. Cuma aku nak syorkan supaya FAM ujudkan hadiah bagi kategori pengadil paling bodoh, bangang, sial mulai tahun depan. Walaupun tahun ni belum ada, tapi pengadil final piala Malaysia mlm tadi adalah pemenang anugerah pertama utk kategori itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay, kita dah cerita pasal bola skrg kita balik semula ke politik. Dikhabarkan ramai rakyat Malaysia terkejut melihat Najib panas punggung sms wawancara dgn wartawan aljazeera. Dari seorang yg selama ini dikatakan cool kali dia betul2 menggeletar, tp bukan disebabkan sejuk sebaliknya kerana ada sesuatu yg telah terclamping.

      Delete
    2. Cuba tanya soalan² yg memberi tekanan kpd madey atau anwar, pasti reaksi yg sama akan ditunjukkan. Bulan lepas madey dah tunjuk reaksi begitu bila ditanya oleh wartawan wanita dari u.s. Itu normal la sebagai manusia. Aku tak terkejut bila lihat reaksi marah atau kurang selesa madey atau anwar bila ditanya soalan yg menekan, apa hal pulak ko serius sgt bila lihat reaksi tak selesa najib? Kalau ko ditanya dgn soalan tak selesa oleh bini ko, agak² ko senyum ke mula tunjuk marah?

      Delete
    3. Aku tak hairan dan tak terkejut kalau Mahathir dan Anwar melenting apabila ditanya soalan menekan sbb mereka tak pernah digambarkan sebagai cool mcm Najib. Dan lepas baik korang cabut gelaran tu dari dia. Tak cool langsung.

      Delete
    4. mana tak orang pelik bia lihat najib macam cacing kepanasan...hihihi sendiri declare pahlawan bugis konon,pigidah..

      Delete
    5. Pahlawan bugis? Kahkahkah... Lawak tu bro.

      Delete
    6. Apa Tun M hilang cool?

      Silaplah.. Tun bukan saja sentiasa cool, malahan apabila ada wartawan yang mahu kenakan Tun, wartawan tersebut yang selalunya hilang cool dan sentap dengan jawapan Tun yang 'kenakan' mereka balik.

      Tun bukan saja berani kerana benar, bahkan juga luar biasa bijak.

      Sebab itu lawannya dan pembncinya hanya mampu gunakan kaedah mencerca ke atasnya. Sebab mereka tahu, mereka tak akan mampu menang ke atas Tun.

      Hidup Tun!!! Pemimpin kebanggaan Malaysia.

      Delete
  3. Insyaallah, ada UMNO version 3 sebaik shj usai pru14, saya sudah menyatakan TDM akan mengusahakan.
    Jika utk kekuatan dan kebaikan orang melayu sendiri, teruskan. TDM politician yang licik dan hebat. Tidak ada istilah pelik dalam politik kecuali saudara² buta politik.
    Sementelah cina dalam diam pun mempunyai cita² besar sebaik TDM tiada, maka politician melayu pun mempunyai perancangan mereka. Seperti di luar nampak berkocak tetapi jika ada kepentingan agenda melayu, mereka kena bersatu walaupun dalam diam.
    Buanglah perangai bingai saudara² jika tidak tahu benda tersirat, diam sahajalah lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bingai tu awak. Konon nk menasihat tp gunakan bahasa kasar. Kalau tak tahu cara menasihat diam sahajalah lebih baik.

      Delete
    2. Saudara lah yang bingai. Tidak tahu ujung pangkal, hendak naik angin kenapa. Jika ada bingai, simpanlah untuk diri sendiri.

      Delete
    3. Kereta 2.0 pun susah nak jual, inikan pula 3.0. Begitulah ibaratnya umno. Susah nak laku setelah org Melayu mulai sedar dan melihat sendiri jumlah duit dalam saku pemimpin mereka. Itukah yg dinamakan perjuangan Melayu? Tak usahlah nak menjual bangsa dan retorik basi tu kat sini. Macamlah kami ni tak boleh fikir agenda TERSIRAT korang. Kami bukan bingai.

      Delete
    4. da tak payah gaduh2× apa apa pun tahniah la yeop pasukan perak juara piala malaysia dan untuk team ganu syabas kerana ke final cuba lagi dimasa depan.

      Delete
  4. KADIAQ JASIN BARUA ATOK KE DEPAN
    MAKLOM LA SIANG MALAM BUAT HEBAHAN
    TERDESAK SUNGGUH SKG ATOK MENCIPAN
    40 MP UMBO DIHINA KINI JADI HARAPAN

    MUSUH LIDAH BERCABANG ANWAR ALJUBORI
    UMNO MP JADI BUDAK BELASAHAN KUTTY
    ALJUBORI DAH 'UP' LINE UP KABINET KINI
    BOBOI DAN AASMIN TERKELUAT SAMA SEKALI

    ATOK KAU MAKIN LAMA MAKIN GELABAH
    PEMILIHAN PKR KINI BRRLABUH SUDAH
    MP UMNO DI UGUT PULAS SAMPAI KEBAH
    DEMI BOBOI KESAYANGAN YG MAKIN PARAH

    LIDAH BERCABANG PENIPU TERBAIK DONIA
    PEMIMPIN UTARA SUMA HARAMJADAH BELAKA
    ADA GAY COMAMGO ISLAM DI LACUR DEPA
    AKIDAH& AJARAN PLURALISMA MURTAD DIJAJA

    ... HAAAHHH DELETEEE..TEPUKKK..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telur Najib diberitakan terclamping dan melepek mcm tomato benyek setelah Al Jubeir mengatakan derma 2.6bilion tak ada kena mengena dgn Arab.

      Delete
    2. Al Jubeir dan Al Juburi adalah org berlainan. Harap maklum. Sekian terima kaseh.

      Delete
  5. Kalau boleh Najib, Zahid, Annuar Musa, Nazri Aziz pun nak lompat masuk BERSATU.

    Tapi mereka sendiri sedar mereka tak akan diterima. Orang-orang yang menjadi punca kerosakan dan kejatuhan UmNo tak akan diterima menjadi ahli BERSATU. Kalau tidak BERSATU juga akan menjadi seperti UmNo.

    Dan seperti kata sdr KD, tidak ada sebarang jaminan sekiranya mereka lompat ke BERSATU. Tiada jaminan mereka akan dilepaskan daripada sebarang pertuduhan sekiranya mereka ada melakukan kesalahan, kerana BERSATU bukan tempat untuk salahguna kuasa mengelakkan pendakwaan.

    Ini yang meresahkan mereka sebenarnya. Akhirnya mereka tahu mereka tiada pilihan melainkan untuk kekal dalam UmNo. Hanya parti yang dipenuhi dengan penyamun, pendedak, orang-orang bodoh sombong dan orang-orang bingung sahaja yang boleh diharap akan 'membela' mereka.

    Setakat itulah sahaja kemampuan mereka. Mereka tetap telah kalah dan sedang menuju ke kekalahan total.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah tahu UMNO dipenuhi oleh penyamun, pendesak, org bodoh, kenapa susah payah ajak tok PA sertai PPBM?
      Takkan dlm UMNO tok PA sorang je yg baik?
      Yg sudi pulak jumpa 40 orang lagi mp UMNO, tak rasa jijik ke?

      Cuma nak beritahu satu. Dlm ramai menteri ph, tak dak sekor menteri pun yg boleh menyamai tok PA sorang, bekas pemimpin UMNO.
      Level menteri PH yg ada sekarang, cuma layak jd mandur kontrak cuci jamban je.

      Delete
    2. Kalau menteri ph mandor cuci jamban...dah tentu pencuci jamban tu anon 8.32

      Delete
  6. KIKI JON DOE LAYAN SEDAPKAN ATI
    LIDAH BERCABANG YANG SUSAH HATI
    BOBOI ASSMIN DAH DITOLAK KE TEPI
    ATOK VS ALJUBORI UMNO STILL STEADY


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  7. Adapun ini kisah menteri kita punya negara
    Rakyat harap kpd perubahan, tetapi sengsara
    Dulu janji lain, dah berkuasa jadi lain cara
    Bodoo punya menteri tak ubah mcm beruk kera

    ReplyDelete
  8. Menteri belia sesuai utk 18 tahun kebawah
    Menteri pendidikan layak utk drj 6 kebawah
    Menteri pertahanan utk 21 tahun ke bawah
    Menteri kewangan sesuai utk pt3 ke bawah

    ReplyDelete