Friday, October 12, 2018

KELIBAT SIAPA YANG PALING KURANG BERKEMPEN UNTUK ANWAR DI PRK PORT DICKSON (?)

   

Mempertahankan jawatan Timbalan Presiden dan Merebut Jawatan Timbalan Presiden adalah perkara yang lebih utama dan penting daripada nasib Anwar di PRK yang tiada masalah besar untuk menang, di atas kertas. 

91 comments:

  1. Dengan parti lawan dah sah bermusuhan
    Dalam pakatan sendiri ada bermusuhan
    Dalam parti sendiri pun bermusuhan
    Bila masa kamu bekerja utk negara?
    Dah 5 bulan jd KERAjaan, apa yg kamu buat?

    Mungkin dengan bergaduh, kos sara hidup rakyat boleh dikurangkan dan hutang negara boleh dikurangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam lima bulan menda yang ko boleh buat.. kalau aku la baru take over kedai... aku susun kemas kemas dulu.. baiki dulu mana yang rosak.. sapu sapu ... tengok kat mana yang bersawang ..nak tukar yang baru ke nak pakai yang lama..tampal sini tampal sana.. tengok hutang ada hutang tak.. pekerja ok tak ada yang suka songlap duit ke..

      mungkin tahun pertama aku bersih dulu... kalau semua ok.. baru boleh buat kerja dengan selesa

      kah kah kah

      Delete
    2. Aku ade agenda besar...aku kena yakinkan dulu rakyat hutang kerajaan dulu sangat besar jadi penghalang tunaikan janji buang tol dan ptptn...

      Aku perlu duit banyak untuk buat kete baru...lebuh raya perlu tol...dua2 ni ade peluang kroni aku dan anak aku kaut duit..

      Penyokong PH semua tu bodoo2...jon doe dah janji buat panji2 hitam untuk aku....

      Delete
    3. ini... rakyat mmg dah yakin najib kleptokrat ... sebab tu bungkus pru 14

      kah kah kah

      Delete
    4. Majib kleptokrat..

      Madey belitokrat dan tipukrat..

      Delete
    5. Ko ckp najib kleptokrat. Entah ye entah tidak. Hakikatnya rakyat zaman berPMkan najib tak la melarat sbb kerajaan masih beri bantuan. Skrg bukan kata nak tunaikan janji manifesto, bantuan yg dh ada dlm belanjawan 2018pun habis ditarik. Ini kerajaan apa ni? Kerajaan yg minta rakyat berkorban adalah kerajaan pilihan rakyat. Cerdik celah mana majoriti rakyat malaysia ni? Rakyat singapura gelakkan pilihan rakyat malaysia sebab bodoh!

      Delete
    6. Anwar peliwatkrat dan kelentongkrat.

      Delete
    7. Anwar liwat jubo ko...sejak masuk penjara jubo ko berkarat karat tak ade tukang servis...hihihi..

      Delete
    8. oh .. singapore gelak ko dengar .. yang satu dunia ejek najib klepet ko tak dengar .. masa tu dedak banyak sangat kot .. sampi buta pekak bisu..

      Kah kah kah

      Delete
  2. Replies
    1. Salam saudara john doe..izinkan saya untuk berhubung dgn saudara. Bagaimana saya mau contact?...

      Delete
    2. Nak beli panji2 hitam?..

      Delete

    3. Salam sdr Don Locco,

      Niat saya mahu stay discreet sehinggalah ada alasan untuk keluar. Saya kira alasan itu hanya akan wujud apabila PERTEMPURAN KLIMAKS yang saya selalu sebut itu benar-benar berlaku dan Tun M benar-benar telah membuat seruan yang berkenaan.

      Walaubagaimanapun apa kata saudara berikan email saudara, dan saya akan hantar salam melalui email tersebut untuk memulakan perhubungan kita?



      Jawapan kepada anon:-

      Panji Hitam tak perlu dibeli. Sesiapa yang mahu menjadi sebahagian dari anggota Pasukan Panji Hitam hanya perlu menyahut seruan Pembawa Panji Hitam untuk mengirinya masuk ke Seri Perdana di Putrajaya bagi meneruskan tugas-tugasnya sebagai PM yang sah, apabila YDPA mengisytiharkan darurat akibat perbuatan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu mahu menjatuhkan si Pembawa Panji Hitam.

      Jumlah bakal ahli pasukan adalah terhad kerana 'hanya yang benar-benar cekal dan tabah sahaja yang dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya'.

      Hanya 313/314 sahaja ahli pasukan ini, sama dengan Anggota Pasukan Tentera Thalut dan Anggota Pasukan Badar (kedua-duanya memiliki 313 anggota), dengan kelebihan hanya pada seorang sahaja.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Tol: Padahal dia yang beri konsesi berat sebelah, kata Najib

    FMT Reporters - October 12, 2018 4:15 PM
    426
    Shares
    PETALING JAYA: Datuk Seri Najib Razak mempersendakan Pakatan Harapan selepas perdana menteri hari ini berkata lebuh raya tanpa tol tidak mungkin wujud.

    Bekas perdana menteri itu mengingatkan gabungan itu yang berjanji mahu menghapuskan tol, malah berkata ia boleh dilakukan tanpa belanja yang terlalu besar.

    “Putar belit setiap hari padahal dia yang beri konsesi berat sebelah,” katanya di Facebook, tanpa menamakan individu tersebut.

    Najib juga berkata beberapa ahli politik PH bercakap mengenai perkara itu dan ada yang membikin video dan poster yang disukai dan ditonton jutaan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa berkuasa tak nak hapuskan tol. Sekarang baru nak menyalak. Pegi raaaa... Prottttt

      Delete
    2. Sape janji hapus tol?...mau tipuu kaa?..

      Delete
  4. Dah ramai sangat yg kempen untuk anwar di PD...muhyideen yg blm sihat pon sanggup turun demi anwar...

    ReplyDelete
  5. Tinjauan: Anwar di depan, PAS mungkin hilang deposit

    12 Okt 2018, 9:33 malam (Dikemaskini 12 Okt 2018, 9:41 malam)

    A A
    PRK PD | Calon Pakatan Harapan (HARAPAN), Datuk Seri Anwar Ibrahim berpeluang paling besar untuk memenangi pilihan raya kecil Port Dickson esok, menurut satu kajian Ilham Center.

    Dalam satu kenyataan, pengarah eksekutif Ilham Centre Azlan Zainal berkata tinjauan itu melibatkan 817 responden di kawasan parlimen itu, menggunakan kaedah pensampelan rawak, antara 8 dan 11 Oktober lalu.

    Tinjauan itu juga menunjukkan Isa Samad merupakan pencabar terdekat Anwar, manakala PAS mungkin kehilangan depositnya.

    "Tumpuan hari-hari akhir kempen bertumpu kepada arah dan pola pengundian di kalangan pengundi Melayu-Umno untuk membuat keputusan dalam pilihanraya ini.

    "Ternyata pengundi Umno yang mengundi Barisan Nasional dalam PRU-14 lalu berada dalam situasi yang tidak dapat ditelah dengan tepat.

    Anwar calon tunggal paling terkehadapan

    "Pilihan mereka sama ada mengundi Tan Isa Samad bekas pimpinan Umno... mengundi calon PAS atas dasar Islam-Melayu... atau mengundi Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana Umno telah tewas teruk di sini...

    "Calon nombor 1, Anwar Ibrahim selesa dengan kelebihan undi bukan Melayu dan kedudukan ini gagal dicabar oleh calon-calon lain," kata Azlan.

    Beliau berkata kajian itu menunjukkan Anwar yang menang tanpa bertanding Presiden PKR terlalu kuat untuk dicabar dalam PRK ini.

    "Menuju saat-saat akhir pembuangan undi, Anwar kekal menjadi calon tunggal yang paling terkehadapan dalam siri kempen yang dilakukan.

    "Gerak kerja kempen yang lebih tersusun, jentera yang berpusat di setiap pusat pengundian dan variasi bahan-bahan kempen yang boleh dilihat sekitar Port Dickson.

    ReplyDelete
  6. Saturday, October 13, 2018

    Manifesto PH ingat Tak Menang: Najib kata Ditulis Dengan NIAT MENIPU, Tiada Niat Nak TUNAIKAN


    Semalam kecoh is Pengerusi Pakatan Harapan bahawa masa mereka tulis manifesto mereka dulu, mereka tak sangka akan menang, jadi sekarang ia jadi beban.

    Biar saya tolong translate, maksud sebenar mereka adalah manifesto itu ditulis dengan niat nak menipu rakyat, tanpa niat pun nak tunaikan.

    Dia ibarat, pemuda yang sedang cuba nak pikat gadis, berjanji bulan dan bintang, tapi lepas dapat dan kahwin, habuk pun tak ada.

    Berbeza dengan Barisan Nasional. Kita buat manifesto memang dengan niat untuk tunaikan.

    Di sebalik sindiran Janji Dicapati oleh pembangkang dulu, rekod kita menunjukkan sebahagian besar janji memang kita telah tunaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu jib...madey bukan nak tipuu..madey cuma nak belit sebab ade agenda besar...masa untuk hidup sudah terhad...kena selesaikan dlm tempoh 5 tahun laa..

      Buku harapan bukan kitab suci kata madey munapik...madey masih tetap anggap melayu bodoo...

      Delete
    2. Ahhh, Najib lagi penipu. Janji nak turunkan harga kereta, tp sampai dia turun, harga kereta tak jugak turun. Mmg hampeh. Tak mcm PH, tak sampai setahun PH menang, harga kereta terus jatuh. Barang lain, tak payah bayar GST. Harga minyak maintain tiap minggu. So, najib tak payah byk ckp. Simpan suara tu utk bela diri kat mahkamah nanti.
      Kikikikikikiki

      Delete
    3. Najib penipu

      Madey pembelit..

      Delete
    4. 707,
      Pope Eddy Pelawok hahahaqq tooi

      Delete
    5. Yer betul...dia klentong ko sorang...

      Delete
    6. 1:19
      ko bnyk mkn taek kaki klentong sebab tu ko sentap terkedu menggelebah kepanasan, hnya pengelentong mempertahankan sipengelentong. Hahaha

      Delete
  7. Syarat sah jadi munafik

    Bila berjanji dia tak tepati
    Bila bercakap dia berbohong
    Diberi amanah dia khianat.

    Kalau ada di mana-mana pihak harap maaf.

    ReplyDelete
  8. DAH TUA RENTA USIA PANJANG SIA SIA
    FITNAH JIJIK PENIPU JADI AMALANYA
    KUBO MARI CNI RUMAH BERAMBOS KAU SAJA
    CUKUP2 TU PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA

    PENIPU PEMBELIT LIDAH BERCABANG
    TUA RENTA OTAI FITNAH MASIH BERBISA
    KUBO MAI SINI RUMAH TGGU MASA BUANG
    CUKUP2 LA TU USIA PANJANG SIA2 BELAKA
    PAHALA TIADA BUAT DOSA BERGANDA GANDA


    ALAHAI.... KALAU LAHIR UNTUK MENIPU LIDAH BERCABANG NI TETAP TAK BERUBAH
    KALAU NAJIB BOLE BINA LEBUH RAYA TANPA TOL DI RAWANG BORNEO... ALASAN BANGANG SI LIDAH BERCABANG UNTUK MACAI BANGANG SAJA..

    TAHNIAH MENTRI LGBT DAPAT TAN SRI
    SI RENTA PENIPU SI LIDAHNYA BERCABANG
    NAJIB HIWAY TANPA TOL BOLEH BUAT LAGI
    MACAI BANGANG UNTUK PEMIMPIN BANGANG

    HAAHH HADAP LA PEMIMPIN PENIPU UNTUK MACAI PENIPU... HAHHH TEPUKK..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. menusuk jarun kusumat,
      nanah fitnah mengalir pekat,
      islam ditunggang sampai penat,
      dh telanjang bogel org lihat.
      retorik warong dikampong hebat.
      kampong timur miskin merempat,
      kna keluar cari makan dibarat.
      akal tutup,serban makin ketat.
      ckp pandai mulut terkumat.
      konon bijak bab akhirat.
      tak ubah sami padri siosetat.
      pope dimarang,taek melekat

      Delete
  9. Reporter Ostolia: How is Hiudiud carried out by PAS?
    Ustod : Owww, easy one only. We cut up to here only.
    (*tnjuk siku)

    Fahaman context soalan dgn intelek tak seimbang.
    Itu pun ada hati nk perintah?
    Itu pun ada mangkok nk ikut ?
    Itu pun nk jd jaguh angkat islam?
    Itu pun nk ikut sedap label org?
    Itu pun nk disanjung , bak padri serambi n pope marang?

    Tepuk kangkang tanya telur

    ReplyDelete
  10. WAHAI SI LIDAH BERCABANG TUA RENTA
    PINTU TAUBAT MENGANGA LUAS TERBUKANYA
    CUKUP&UDAH2 LA MENIPU FITNAH SEADANYA
    KUBO SAY MAI SINI API NERAKA DAH BERNYALA


    TAK SERIK MENIPU FITNAH JIJIK ..

    HAAAHH MACAI SEKELIAN TEPUKKK..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 pun rakyat majoriti yg waras ada satu harapan. Satu permintaan kecil.
      Jgn tarik balik saman Claire diLondon tu.

      Rakyat nak lihat.
      Sipa yg nak kiamat.
      Jgn ada cuba muslihat.
      kita pakat tgk silat ketupat.

      Delete
    2. Yaaah ! Betul tu. Biar punah dari terus dicelakakan oleh melayu banggang kuno isle palsu selma 60 tahun. kikikitepokk amai amai

      Delete
  11. PLURALISMA MURTAD MESIA BARU
    ISLAM MADANI SLOGAN ALJUBORI BELAKA
    HATI2 PEMIMIPIN LIDAH BERCABANG TU
    SOKONG DEPA PAHALA TIADA DOSA BERGANDA


    HAAHHH TEPUKKKK MACAI TOMATO SEKELIAN

    TOL PERCUMA JANGAN HARAP LA LAGI
    MACAI TERKINJA SAMPAI LUPA DIRI
    LIDAH BERCABANG KETAWA KIKIKIKI..!!
    TENGOK MACAI NYA KENA TIPU KINI


    HAAAHHH ... TEPUKKKK...!!

    ReplyDelete
  12. Masih nak bersilat melayu sama melayu? Islam sama Islam? Masih bodoh dan dibodohkan oleh dap?
    Perancangan dap semakin berjaya..... kebodohan melayu PH semakin terserlah.

    Yang akan menimpa bala sudah tentu keseluruhan bangsa melayu dek sebab segelintir melayu yang bodoh dan berlagak suci.

    Rancangan DAP nak rompak aset negara.

    Mula2 gagalkan projek, kerohkan hubungan dengan China, kata hutang RM1 trillion dan persalahkan Najib.

    Maka dipotong program2 mesra rakyat, batalkan projek, potong elaun Felda, nelayan dan petani, tiada naik gaji penjawat awam dll.

    Skrg samun ramai2.

    Ambik kau !!!

    Tak cukup kutip derma drp rakyat, tp entah kemana duit derma tu, kini aset kaum melayu pula hendak dijualnya.

    Dari dulu kami dah kata jgn percayakan dap. Mereka memang hendak hapuskan melayu secara perlahan2. Tapi kamu semua tak percaya. Cara nak hapuskan melayu adalah dengan melemahkan sedikit demi sedikit.

    Nah sekarang ambillah...

    Tony Pua ni siapa ?

    Dalam kerajaan jawatan dia hanyalah pegawai khas menteri sahaja. Tetapi mengapa dia boleh umumkan perkara yg sebegitu besar ?

    Kerana jawatannya dalam dapdap l besar. Dan tugas dap adalah melemah dan melenyapkan melayu.

    Dalam banyak2 benda yg boleh dijual, kenapa harta atau aset yg melibatkan orang melayu yg dap pilih utk dijual terlebih dahulu ? Kah kah kah...padan muka melayu bodoh.

    PNB adalah badan yg menguruskan ASB dan pelbagai saham amanah lain. Makan angin keluar asaplah dividen ASB korang tahun ini dan tahun2 mendatang.

    Alasan dap kononnya nak membayar hutang negara. Kah kah kah kah...ada lg melayu bodoh yg terima penipuan dap itu..

    Woiii...aku nak bgtau kamu semua. Waktu Najib mula2 jadi PM tahun 2009, aset Khazanah ada RM33.7 Najib turun dari jawatan PM, beliau tinggalkan aset Khasanah RM115.7 bilion.

    Aset PNB pula, waktu mula2 Najib jadi PM asetnya, RM120 bilion. Waktu Najib turun aset PNB ada, RM279.2 bilion.

    Faktanya: Najib kerja keras tambah aset orang melayu dan harta kerajaan.

    Datang dap beritahu...oh hutang negara perlu dikurangkan dan kita perlu jual aset yg dimiliki org melayu. Kah kah kah kah...padan muka korang....mesti sakit hatikan baca benda di atas dan kata macam². Spt biasa, kekalkan kebodohan dan hulur tengkok utk disembelih oleh dap. Biar bodoh asal benci najib...kah kah kah

    ReplyDelete
  13. PULAU RIMAU AYAQ MELELEH
    HATI PUNYA MAU BIAQ DIA REBEH
    haa Tepuukkkkk

    ReplyDelete
  14. Awas kesan buruk cukai baru lebih tinggi, kata pakar ekonomi

    Robin Augustin - October 13, 2018 11:26 AM
    52
    Shares

    Angka Pusat Maklumat Harta Tanah Negara menunjukkan 34,532 unit rumah siap bernilai RM22.26 bilion tidak terjual pada suku pertama tahun ini. (Gambar Bernama)
    PETALING JAYA: Seorang pakar ekonomi mengingatkan kesan buruk ke atas sektor perniagaan sekiranya kerajaan memutuskan untuk mengenakan cukai baru atau menaikkan kadar cukai sedia ada.

    Bercakap kepada FMT, Carmelo Ferlito dari Institut Demokrasi dan Hal-ehwal Ekonomi (Ideas) berkata, cukai baru atau cukai lebih tinggi akan membantutkan pertumbuhan perniagaan dan adalah lebih baik kerajaan mengurangkan perbelanjaan sekiranya ia bimbang tentang kekurangan hasil.

    Beliau mencadangkan kerajaan memberi tumpuan kepada langkah penstrukturan semula perkhidmatn awam dan syarikat berkaitan kerajaan.

    Ferlito memberi respons kepada cadangan ahli ekonomi kanan Maybank Chua Hak Bin supaya kerajaan menaikkan duti setem ke atas transaksi hartanah

    ReplyDelete
  15. Itulah, gatal dan tergila-gilakan janda orang. Janji bulan bintang asal jandi dapat dimiliki. Akhirnya bila janda dpt dikahwini, rupanya bukan setakat dpt janda, bersekali dgn hutang² keliling pinggangnya. Bukan itu saja, anak² tiri yg ramai mcm anak tangga semua kena tanggung. Siapa gatal maka dia la yg dpt bala. Padan muka, nak sangat tanggung hutang orang. Ingat seronok dpt kawin janda, rupanya bala yg terpaksa dipikul.

    ReplyDelete
  16. Kurangkan harga tol, buat perjanjian telus, desak pakar ekonomi

    Minderjeet Kaur - October 13, 2018 8:08 AM
    375
    Shares

    Yeah berkata kerajaan perlu faham bahawa lebih ramai rakyat tinggal jauh dari bandar untuk mengelak kos sara hidup yang tinggi.
    PETALING JAYA: Seorang pakar ekonomi mahu kerajaan yang diterajui Pakatan Harapan (PH) mengurangkan kadar tol selepas gagal menepati janji menghapuskan kutipan tol di lebuh raya.

    Profesor Ekonomi Sekolah Perniagaan Universiti Sunway Dr Yeah Kim Leng berkata kerajaan perlu mengurangkan harga tol mengikut kemampuan Putrajaya dan pada sama sebahagian daripada beban itu dikongsi bersama rakyat.

    “Ini berdasarkan prinsip pengguna membayar.

    “Penurunan kadar tol ini boleh dibuat hingga ke tahap tidak menjejaskan defisit negara mahupun membebankan rakyat,” katanya kepada FMT.

    ReplyDelete
  17. Ini temberang joh dooo...

    Saya menjangka Anwar akan mendapat undi tertinggi di kalangan semua calon, tetapi jumlah undinya tidak akan mencecah separuh pun, sedang undi kesemua calon lain apabila dikumpulkan akan melebihi undi yang diperolehinya.

    Ia akan menimbulkan persoalan undang-undang sama ada dia benar-benar telah mendapat undi 'majoriti' kerana definisi majoriti ialah 51% ke atas dan bukan di bawah 49%, sedangkan sistem pilihanraya di Malaysia tiada peruntukan untuk 'pusingan kedua'.

    Anwar akan masuk ke Parlimen sebagai wakil rakyat PD tetapi legitimasinya akan dipersoalkan oleh seluruh rakyat Malaysia terutama para pengamal undang-undang.

    Saiful Bukhari akan 'tewas' dan barangkali akan hilang deposit tetapi akan memperolehi kemanisan berentap dengan Anwar apabila mendapati penyertaannya di dalam PRK ini telah menafikan 'majoriti' Anwar. Sekalipun ia tewas, ia sebenarnya 'menang di dalam kekalahan'.

    Ketika Anwar berduka dengan keputusan pemilihan yang kelihatan tidak memberikan majoriti kepadanya, Saiful Bukhari pula bergembira kerana berjaya menafikan 'majoriti' tersebut.

    Pada akhirnya legitimasi Anwar sebagai wakil rakyat memang akan menjadi pertikaian.

    Jon doo boleh ambik kalkulator kira undi yg diperolehi oleh calon dan banyak mana jumlah undi dan adekah anwar dapat kurang separuh dari jumlah undi?...

    Tak rasmi: Anwar menang PRK PD
    13 Okt 2018, 7:33 malam (Dikemaskini 13 Okt 2018, 8:25 malam)

    A A
    PRK PD | Keputusan tidak rasmi menunjukkan calon Pakatan Harapan (HARAPAN) Datuk Seri Anwar Ibrahim memenangi pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson.

    Setakat 7.30 malam, Anwar telah meraih 24,682 undi.

    Malaysiakini menganggarkan peratusan keluar mengundi adalah 60 peratus, yang bererti calon yang mendapat 22,700 undi ke atas akan memenangi PRK itu.

    Peratusan keluar mengundi rasmi setakat 4 petang tadi adalah 54 peratus.

    PAS setakat berita ini ditulis berada di tempat kedua dengan 6,540 undi, sementara bekas menteri besar Negeri Sembilan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad di tempat ketiga meraih 3,574 undi.


    Selain Mohd Isa, calon bebas lain dijangka hilang deposit.

    Ketika ini, bekas pembantu Anwar, Saiful Bukari Azlan meraih undi paling rendah iaitu 84 undi.

    Selebriti Twitter, Stevie Chan, meanwhile pula mendapat 271 undi; Lau Seck Yan, 174; dan Kan Chee Yuen 127.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIDAK RASMI: Anwar menang di PD [METROTV]

      Wartawan NSTP
      Sabtu, 13 Oktober 2018.
      KEPUTUSAN tidak rasmi Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memperoleh majoriti 21,932 undi iaitu melebihi jumlah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).


      Jon doo ko kira lah sendiri...ko blm berpengalaman bust analisa ....mcm budak sekolah..

      Delete
    2. Tidak rasmi: Anwar peroleh majoriti lebih besar

      Calon Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim (tengah) semasa

      Calon Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim (tengah) semasa meninjau pusat pengundian di Sekolah Kebangsaan (SK) Linggi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, hari ini. - UTUSAN ONLINE/IZZUL AHMAD
      Badrul Hafizan Mat Isa
      13 Oktober 2018 8:01 PM

      31
      PORT DICKSON 13 Okt. - Majoriti undi yang diterima Datuk Seri Anwar Ibrahim setakat ini dikatakan telah melebihi undi majoriti yang diperoleh Datuk Danyal Balagopal Abdullah semasa Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu.

      Unofficial, @anwaribrahim has surpassed the GE14 majority achieved by Dato’ Danyal Balagopal Abdullah

      Total votes counted: 36,335
      DSAI: 25,409 (69.93%)
      Majority: 18,790
      Majority GE14: 17,710

      7.33pm

      Delete
    3. Hehe..

      Nampaknya memang orang berminat dengan telahan saya. Ya betul, saya silap pada bab saya menjangka Anwar tidak akan dapat undi majoriti.

      Walaubagaimanapun telahan saya bahawa Anwar akan masuk ke Parlimen di dalam keadaan legitimasinya dipersoalkan itu telah benar-benar berlaku. Itu adalah perkara pokok yang saya bangkitkan iaitu Anwar berjaya ke Parlimen sedang legitimasinya dipersoalkan. Hanya ia bukan pada soal majoriti', tetapi pada bab kelayakannya untuk bertanding.

      Jangan lupa, kes mahkamah yang mempersoalkan kelayakannya untuk bertanding di dalam pilihanraya masih berjalan.

      Anwar yang terdesak mahu segera memegang kuasa seorang PM untuk menutup terus persoalan tentang legitimasinya akan menjadi sasaran mudah kepada godaan UmNo yang terdesak untuk kembali berkuasa dan PAS yang terdesak meroyan mahu merasai memegang kuasa.

      PERTEMPURAN KLIMAKS hanya akan berlaku apabila korumnya telah cukup. Dengan masuknya Anwar ke Parlimen, pintu untuk muncukupkan korum kini telah pun terbuka.

      Kemaruknya Anwar untuk menjadi PM akan menjadi punca kepada kebinasaannya. Perkara terbaik untuk Anwar lakukan ialah melepaskan terus hajatnya mahu menjadi PM.

      Sama-sama kita nantikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Bukan silap...kaki temberang..

      Delete
    5. Tak jadi majoriti ....kelayakan plak...pusing jon pusing lagi jon....bila mahkamah sahkan okey ape plak temberang kau jon dooo.?....

      Delete
    6. Madey kuat belit keling tak mau tunaikan janji manipesto...

      Kereta nasional ke3 tak perlu ..cukup dgn perodua dan proton yg bersama dgn geely...

      Madey sepatutnye beli saham proton dari syed mokhtar...geely sudah ade kepakaran volvo dan lotus...

      Madey ade agenda nak teruskan kete ke3... Vendor yg mustahak...anak dan kroni boleh kaut duit seblm madey bersara...

      Lebuhraya bertol satu lsgi o
      Peluang kaut duit...

      Delete
    7. Hahaha..

      Isu pokoknya kekal, Anwar masuk ke Parlimen tetapi legitimasinya dipertikaikan. Isu pokok telahan saya benar-benar telah berlaku walaupun puncanya adalah berlainan.

      Bukankah saya telah katakan Anwar akan merasai kekalahan di dalam kemenangan sedang Saiful akan merasai kemenangan di dalam kekalahan. Malam ini Anwar bergembira tetapi dia tetap kegelisahan bukan saja kerana petisyen seseorang yang lain yang telah masuk ke mahkamah tetapi kini Saiful mempunyai 21hari untuk terus menghambatnya.

      Dulunya saya menyangka Saiful akan merasai kemenangan itu apabila ia berjaya menafikan majoriti Anwar, tetapi nampaknya apa yang timbul pada malam ini jauh lebih baik daripada itu.

      Walaupun Saiful telah kalah tetapi dengan menjadi calon dia telah memberikan dirinya locus untuk memfailkan petisyen mahkamah untuk satu perisytiharan bahawa kemenangan Anwar adalah tidak sah di atas alasan Anwar tiada kelayakan untuk bertanding.

      Siapa yang membangkitkan isu kelayakan tersebut sebelum pilihanraya berlangsung? Ia adalah Tun Hamid Omar, bekas Ketua Hakim Negara sendiri. Ini adalah satu kreditasi yang sangat besar bahawa Anwar sememangnya tiada kelayakan.

      Cari dan cubalah google prinsip votes thrown out untuk memahami apa yang telah saya sampaikan.

      Saya kekal mengatakan kemaruknya Anwar mahu menjadi PM akan membawa kebinasaan kepada dirinya. Sayangnya ia masih tidak dapat melihatnya.

      Sama-samalah kita tunggu dan lihat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. Hakim pencen yg benci kpd anwar sama mcm ko berhati busuk..

      Delete
  18. Rasmi: Anwar menang besar
    9.20pm - Calon Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim memenangi PRK Port Dickson selepas meraih 31,016 undi, seperti diumumkan SPR.

    Anwar mendapat 23,560 undi majoriti ke atas pesaing terdekatnya, calon PAS Mohd Nazari Moktar yang memperoleh 7,456 undi. Calon bebas Tan Sri Mohd Isa Samad berada di tempat ketiga dengan 4,230 undi.

    Menurut SPR, peratusan keluar mengundi adalah 58.25 peratus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua cincorot hilang deposit...

      Delete
    2. Paling kaciwa jon doo cik minah dan rahman jpc...sefool dapat 82 undi...jual jubo tak laku..

      Harapan jon dooo supaya sefool kurangkan majoriti anwar berkecai..

      Anwar bakal PM yg diharapkan tunaikan manipesto PH...madey belit keling...

      Pengundi PD tidak peduli pengumuman madey kenakan tol yg bertentangan dgn manipesto PH..

      Delete
    3. Pelik. Mengapa jon do benci sgt dgn anuar. Dulu mmg aku hormat pd jon tp le ni..naik menyampah pulak. Cik minah dan rahman adalah sekutu jon..

      Delete
    4. Silakan membenci saya kerana tidak bersetuju seorang pesalah liwat yang diampunkan menjadi PM Malaysia. Ia langsung tidak menjadi kudis kepada saya.

      Sebaliknya bersaksilah bahawa saya telah mengatakan yang kemaruknya Anwar mahu menjadi PM akan menjadi punca kebinasaan ke atas dirinya.

      Sama-sama kita tunggu dan lihat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Ulang siar.

      Hahaha...

      Isu pokoknya kekal, Anwar masuk ke Parlimen tetapi legitimasinya dipertikaikan. Isu pokok telahan saya benar-benar telah berlaku walaupun puncanya adalah berlainan.

      Bukankah saya telah katakan Anwar akan merasai kekalahan di dalam kemenangan sedang Saiful akan merasai kemenangan di dalam kekalahan. Malam ini Anwar bergembira tetapi dia tetap kegelisahan bukan saja kerana petisyen seseorang yang lain yang telah masuk ke mahkamah tetapi kini Saiful mempunyai 21hari untuk terus menghambatnya.

      Dulunya saya menyangka Saiful akan merasai kemenangan itu apabila ia berjaya menafikan majoriti Anwar, tetapi nampaknya apa yang timbul pada malam ini jauh lebih baik daripada itu.

      Walaupun Saiful telah kalah tetapi dengan menjadi calon dia telah memberikan dirinya locus untuk memfailkan petisyen mahkamah untuk satu perisytiharan bahawa kemenangan Anwar adalah tidak sah di atas alasan Anwar tiada kelayakan untuk bertanding.

      Siapa yang membangkitkan isu kelayakan tersebut sebelum pilihanraya berlangsung? Ia adalah Tun Hamid Omar, bekas Ketua Hakim Negara sendiri. Ini adalah satu kreditasi yang sangat besar bahawa Anwar sememangnya tiada kelayakan.

      Cari dan cubalah google prinsip votes thrown out untuk memahami apa yang telah saya sampaikan.

      Saya kekal mengatakan kemaruknya Anwar mahu menjadi PM akan membawa kebinasaan kepada dirinya. Sayangnya ia masih tidak dapat melihatnya.

      Sama-samalah kita tunggu dan lihat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. Bila perbicaraan semula kes liwat anwar kau akan tahu kau dan sefool sama2 kaki temberang..

      Delete
    7. Jon doo tolong jual jubo sefool di PD...orang PD tak percaya kaki temberang...jubo busuk sefool tak laku...hihihihi...jon doo putar lagi....

      Delete
    8. Jon doo pon dah sodok jugak jubo busuk sefool?..

      Delete
    9. Dr Mohd osman hospital pusrawi adalah doktor pertama yg memeriksa jubo sefool....Dr osman sudah mengesahkan sefool tidak diliwat..

      Dr osman di ugut dari jadi saksi..

      Perbicaraan semula akan membolehkan dr osman memberi keterangan....tiada siapa lagi boleh menjaga jubo sefool...

      Jon doo memang bodoo kerana terlampau taksub dgn madey belit keling..

      Sefool yg akan kepenjara...

      Delete
    10. PRK Port Dickson: SPR sahkan Anwar layak bertanding

      Arfa Yunus, Astro Awani | Published Oktober 09, 2018 14:56 MYT
      Anwar layak bertanding pada PRK Port Dickson, kata pengerusi SPR Azhar Harun. -Gambar fail
      Anwar layak bertanding pada PRK Port Dickson, kata pengerusi SPR Azhar Harun. -Gambar fail

      PORT DICKSON: : Datuk Seri Anwar Ibrahim layak bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Harun.

      Katanya, kelayakan Anwar disahkan berdasarkan pengampunan penuh yang diberikan kepadanya oleh Yang di-Pertuan Agong.

      Namun sekiranya kelayakan Anwar terus dicabar, Azhar berkata itu terpulang kepada mahkamah untuk membuat keputusan.

      "SPR menerima pencalonan Anwar berdasarkan pengampunan yang diberikan oleh Yang di-Pertuan Agong.

      "Kami sedar akan satu tindakan undang-undang yang difailkan keatas beliau tetapi terpulang kepada mahkamah untuk membuat keputusan.

      "Setakat ini, Anwar sah menjadi calon PRK Port Dickson dan akan bertanding," katanya dalam sidang media di Pusat Latihan Asas Tentera Darat (PUSASDA) di sini, hari ini.

      Sebelum ini, seorang pengundi Port Dickson, Noraziah Mohd Sharif memfailkan saman pemula bagi mencabar kelayakan Anwar bertanding.

      Pengerusi SPR seorang Peguam berpengalaman....

      Delete
    11. Jon doo... hakim pencen dah tak ade kuasa lagi...

      Pentafsiran antara hakim tak sama..

      Delete
    12. Bekas hakim Tun Hsmid tidak mengatakan anwar tidak layak bertanding...tun Hamid srah kpd mahkamaj..

      jon doo kurang paham kenyataan bekas CJ kerana nak temberang..

      Petikan....

      Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Istana Negara Datuk Wan Ahmad Dahlan Abdul Aziz sebelum ini berkata Anwar dibeirkan "pengampunan penuh" tetapi Hamid memaklumkan istilah itu tidak digunakan dalam perlembagaan negara.

      Hamid juga berkata di bawah Perkara 42, perlembagaan tidak mentakrifkan "pengampunan bebas." Justeru, katanya terserah kepada mahkamah untuk memutuskan maksud "pengampunan bebas" dan "pengampunan penuh" serta jika kedua istilah memberikan erti yang sama.

      Delete
    13. Telahan jon doe gagal mutlak. Majoriti anwar lebih besar dari sangkaannya. Calon yg disokong oleh jon doe hilang deposit. (saya simpati - sungguh). Apapun, apa yg saya nk ungkapkan disini ialah bahawasanya undi terbesar ini adalah isyarat bahawa sebenarnya rakyat mahu tun mahathir undur segera. Rakyat dah muak dgn gaya dan corak pemerintahan tun mahathir. Rakyat tidak sangka tun mahathir begitu lemah dalam mendepani dap. Alang² mencuba tukar kerajaan, adalah lebih pragmatik mencari pemimpin yg lebih memahami permasalahan rakyat. Bak kata jon doe, legimitasi anwar dipersoalkan. Siapa yang persoal? Rakyat pd beri undi gila² kpd anwar la jon doe! Saya hampir pasti tun mahathir gusar dgn keputusan prk tersebut. Walaupun tun turun kempen, pastinya tun tidak jangka undi kpd anwar begitu gila. Apa nak kata, rakyat dh beri isyarat. Maka kena mula berkira-kira bila nak kosongkan kerusi pm. Ingat tun dan penyokong, rakyat tanpa mengira parti sebenarnya nak sangat tun undur, undur dan undur. Sebab? Tun lemah dan tidak sekuat ketika menjadi pm ke 4 dulu. Dengan dap tun kelihatan sangat layu dan kaku. Tak percaya? Lihat pembentangan bajet oleh menteri kewangan daripada dap hujung bulan ini. Khazanah utk umat melayu akan digadai tanpa mampu disekat oleh pm. Maaf, ada rakyat yg kata pm ke 7 umpama kayu. Keras tapi tak boleh berfikir. Maaf tentang itu, tapi itulah apa yg rakyat fikir.

      Delete
    14. Tun madey buat kenyatsan lebuh raya tanpa tol tak boleh dibina disaat akhir kempen prk PD semasa di bali...

      Madey nak sabotaj anwar secara halus supaya undi anwar kurang?...

      Pengundi PD bagi isyarat jelas tolak madey...pas kuat kempan madey tipu manipesto..

      Rakyat di PD mahukan anwar pm supaya janji PH boleh di tunaikan..

      Sedarlah diri wahai pentaksub madey belit keling..

      Delete
  19. Kongsi komen ..Pis dah gilo ko apa?

    Calon PAS: Peratusan keluar mengundi rendah kerana kenyataan Dr M.

    apa yg nko merepek ni mat nazari mokhtar oiii .
    cer nko tengok isa samad 'kecik atau beso .. JANJI MENANG ' . tu baru dikata ' nak bertanding n berani bertanding ' . ni nko lom apa2 dah terkucil n salahkn Tun M . kata le ... ' kalah menang adat brtanding ' . apekebenda ler nko neh . meroyan tak memasal .

    Wahai calon pas yg bistari.
    Lebih Baik ko kata Malaikat tak dapat mendarat diPD sebab cuaca buruk tadi.
    Isle sesat tul laah ko. Dah la tu, Melayu kuno boleh percaya lagi.
    Tak bau syurga. Lawan ketentuan Allah.
    Taubat lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengundi PD tak pedulikan kenyataan madey...orang PD percaya anwar akan laksanakan janji PH...madey belit keling tak di percayai lagi..

      Delete
    2. Yg boikot prk ni orang BN hingga Isa hilang deposit..

      Ramai jugak melayu penyokong BN bagi undi kpd anwar..

      Delete
    3. Isa tak hilang deposit. Ko ni salah baca paper kot. Tp yg pasti anwar menang besar! Legimitasinya tiada yg persoal, kecuali jondo, raman jpc, kd dan suku sakatnya. Marah? Telahan yg total salah. Org PD dah tolong jondo, raman jpc dan kd buat correction. So, inshaa Allah akan dtg anwar akan jd pm pulak.

      Delete
  20. HAAAH TEPUKKK DELETE... KIKIKI..

    FUYyooYOOOOO ALJUBORI MENANG LAGI
    ADA LA YANG MERANGKAK MEROYAN KUTY
    MASA DAH TAMAT KUBO PUN KATA MARIII..
    KRONI ANAK CUCU JADI GALANG GANTI..

    ALJUBORI MENANG DENGAN MAJORITY
    KITY KE KUBO ANAKCUCU KRONI GELISAH NI
    TAK DAPAT KUTY ANAK CUCU GALANG GANTI
    BIAR MAMPOS KETURUNAN KUTY INI KALI..

    MOKRIS AL KUTTY PANAS BONTOT DAH
    KUTY KE KUBO ANAK CUCU MAKIN GELABAH
    RAKYAT DAH FED UP SI FITNAH HARAMJADAH
    KASI AJAR SI LIDAH BERCABANG LAHH..


    KIKIKIKI... MASA RAKYAT KASI AJAR CUKUP CUKUP SI LIDAH BERCABANG MAHA FITNAH INI SEADANYA... RAKYAT FED UP MUAK MENYAMPAH DENGAN SI LIDAH BERCABANG LAGI CEPAT SI LIDAH BERCABANG NBERAMBOS LAGI CEPAT CAP BUNGA MAMPOS..

    LAGI CEPAT KERAJAAN PH MAMPOSSS..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1136,
      Ko Hangat, kotey berasap. Baru ada akal...PD DAH MAMPOSKAN PIS !!
      Tinggal ko BABI seekor menyondol2. Tk boleh terima ketentuanNya.
      Ko Osetat kapir lberal ek?

      Delete
    2. Wak kojola kengkang meroyan kerana dah lama tak merasa kote anwar...hihihi..

      Delete
  21. Jon doo...

    Kaki temberang dan pembohong tidak layak jadi salah seorang dari 4 saksi kes zina dan liwat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bnyk kali dah katakan bahawa jon doe adalah PENDUSTA. Haaa skrng tengok lah, kan betul ckp saya dulu tu.

      Delete
    2. Hairan bin Ajaib,

      Mereka berkata seorang pembohong tidak layak untuk menjadi saksi padahal orang yang mereka tuduh bohong itu membuat laporan polis sebagai seorang mangsa liwat dan bukan sebagai seorang saksi.

      Ia juga telah memberi keterangan bersumpah dan disoal balas, serta telah bersumpah laknat membenarkan tuduhannya.

      Anehnya mereka terus menyokong seorang pesalah liwat yang diampunkan untuk menjadi Perdana Menteri.

      Sedangkan si pesalah ini ketika perbicaraan dulu memilih untuk tidak memberi keterangan bersumpah dan tidak boleh disoal balas dan memberi 1001 alasan untuk tidak bersumpah laknat untuk menyangkal tuduhan dan keterangan Saiful ke atasnya.

      Sekiranya sesorang yang dituduh pembohong tidak boleh diterima sebagai saksi ke atas dirinya sendiri maka sudah tentulah lebih-lebih lagi seorang yang telah disabitkan dengan kesalahan liwat tidak boleh menjadi PM sebuah negara Islam bernama Malaysia.

      Delete
  22. John doe tengah senak. Sombongnya telah memakan diri. Senyap sunyi mencari idea nk bela diri. Kalah tetap kalah john doe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga dia tak terjun lombong taik akibat tertekan.

      Delete
    2. Jon doo terjun dhn panji2 hitamnye...biarkan ..biarkan..

      Delete
    3. Jon doo rahman jpc cik minah KD dan suku sakatnye bukan bijak sangat dlm politik...

      Delete
    4. Hehehe. Saya senak?

      Sejak dari mula lagi saya telah mengatakan Anwar bakal masuk ke Parlimen di dalam keadaan legitmasinya menjadi persoalan. Ia telah pun benar-benar berlaku.

      Tertekan kerana Anwar masuk ke Parlimen sama seperti telahan saya dari mula? Aduhai sungguh kelakar sekali. Mengapa saya perlu tertekan pada ketika saya sudah menjangkakan Anwar pasti masuk ke Parlimen melalui jalan PRK PD.

      Nah, terimalah telahan saya yang seterusnya. Anwar tidak akan mampu menahan diri untuk tidak menganggu Tun M sebagai PM selama 2 tahun seperti persetujuan mereka, selagi ia tidak melupakan terus hasratnya untuk menjadi PM.

      Sama ada ia isytiharkan menarik diri daripada apa-apa hasrat untuk menjadi PM dan melepaskan Tun M daripada perjanjian dengannya untuk turun selepas 2 tahun, atau ia sendiri akan melanggar persetujuan itu dengan cuba melanggar Tun M sebelum berlalunya tempoh 2 tahun itu.

      Sekiranya ia masih menyimpan hasrat untuk menjadi PM, ia pasti akan termakan umpan UmNo yang terdesak untuk kembali berkuasa dan PAS yang terdesak untuk merasai memegang kuasa.

      Di akhir zaman fitnah, pasukan-pasukan bathil akan cuba menjatuhkan Pemuda Tamim aka Pembawa Panji Hitam dengan cara bersekutu sesama mereka. Mereka akan tetap gagal, sebaliknya usaha mereka itu hanya akan membawa pertempuran di antara pasukan-pasukan mereka dengan pasukan Pembawa Panji Hitam ke klimaks dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung mereka akan menemui KETEWASAN MUTLAK.

      Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

      Sama-sama kita nantikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Pembawa panji hitam tentunya seorang yg warak, betul john doe? Warak ke orang yang awak katakan bakal pembawa panji hitam tersebut? Hukum hakam agama Islam yg basicpun ada yg dia tak setuju, kot mana warak dia? Hal² anak² cucu dia yg ikutan agamanya simpang siur belum kira lagi. Camane tu john doe? Kalau ada pencerahan boleh kongsikan di sini...

      Delete
  23. ANWAR MENANG ATOK KAU YG GELABAH
    TELO DICLAMPING TOPDOG TAK KEBAH LAGI
    ANAK CUCU KRONI SUDAH MOLA GELISAH
    MME NAK MAMPOS ANAKCUCUNYA KALI INI..

    LIDAH BERCABANG MULA KECUNDANG
    USIA PANJANG SIA SIA AKHIRNYA
    DOSA BERGANDA PAHALA MELAYANG
    ANAK CUCU AKHIR USIA GAGAL DIBELA

    PADAN LA MUKO KAU TUA RENTA LIDAH BERCABANG..


    MOKRIS MARINA PERLU TANGKAP SEGERA
    ISLAM DI HINA BONGKAR RASUAH ANAKNYA
    JGN TAKOOT SANG FITNAH DAH GAYUT USIA
    TUNGGU MASA JER MAMPOS LA SI DURJANA


    ANAK CUCU MAKIN GELABAH TANGKAP RAMPAS HARTA BAILOUT SAMBIL MENCURI DAN MEROMPAK KEKAYAAN NEGARA..

    BONGKARRR SEGERA....!!! AYOHHH TANGKAP SI LIDAH BERCABANG....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sembelit lagi pagi ni...patut meraban....makan lah julab cap batang..

      Delete
  24. http://pahangdaily.blogspot.com/2018/10/bintang-filem-india-kamal-hassan-doa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)&m=1

    Kamal hassan doakan kemenangan anwar....syabass

    ReplyDelete
  25. Terbukti tanpa bantuan kempen azmin dan rafizi anwar boleh menang besar...snwar boleh atur sendiri gerak kerja kempen ...

    Azmin dan rafizi yg perlukan anwar...tun madey pon perlu bantuan anwar...tanpa persetujuan anwar PH tak wujud...tun madey tak mampu tumbangkan najib sendirian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSAI adalah roh atau nakoda PH. Tnpa DSAI PH akn kucar kacir dan terumbang ambing tnpa haluan.

      Delete
  26. Anwar menang besar sebagai signal dpd rakyat pm kena fikir untuk bersiap-siap meninggalkan kerusi pm. Sekali pandang seolah ph semakin kukuh dan kuat tapi sebalik yg perlu dilihat ialah rakyat mahu urusan peralihan kuasa dipercepatkan. Kerana apa? Sebab rakyat menilai pm ke 7 terlalu lemah mendepani karenah rakan kongsi dlm ph iaitu dap. Ada pengundi yg menggelar pm seumpama kayu, keras tapi tak boleh berfikir. Kasar perumpamaan tersebut tetapi itulah hakikat yg perlu diterima. Rakyat nak cuba pm yg baru sebab pm yg ada hanya tunggul yg menurut perintah dap. Aset² negara berteraskan melayu akan 'dilelong' konon utk bayar hutang negara. Harap signal rakyat cepat difahami oleh si tuan punya badan. Kekuasaan hampir berakhir dan jgn create sebarang krisis utk selamatkan kerusi. Jalan mukhriz utk jd pm telah ditutup oleh rakyat port dickson.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakal Pm yg baru sudah ade rekod cemerlang semasa menteri kewangan dan tpm...tak ade rekod bolot harta negara untuk diri sendiri dan anak2... Hanye fitnah murad yg ketar lutut bila digertak nak saman..

      Delete
  27. Mungkin kah ade lagi perjanjian sulit berat sebelah bila madey berkeras lebuhraya tanpa tol masih diperlukan?...

    Lebuh raya plus dan jembatan pulau pinang sentiasa sesak...dah tak cukup 2 lorong...syarikat konsesi ni blm untung ker hingga blm mau dihapuskan tol ato dikurangkan tol?...

    Madey ade agenda tersembunyi?..

    Ape perlu lagi kereta nasional ke tiga?...

    Ape agenda tesembunyi madey?

    Vendor untuk kaut duit untuk kroni dan anak?...

    Kereta nasional rugi tak pe...kerajaan boleh guna wang rakyat suntik modal tambahan...vendor tak akan rugi..

    Rakyat yg tanggong beban..

    Madey nak kenakan cukai baru untuk kereta no 3 atas alasan bayar hutang...

    Kalo dah tahu tak mampu buat ape
    kereta no3?...potong lah gaji elaun menteri dan mp yg puluh ribuan..

    Madey nak belit lagi..

    ReplyDelete
  28. ALJUBORI MENANG MAJORITY BERGAYA
    KUBO DAH GALI UTK SI LIDAH BECABANG
    TANGKAP ANAK BINI CUCU KRONI SEMUA
    JOM BELI POPKON BOLE MASUK TGK WAYANG

    JOMMMM WAYANG COMBAT DAH MULA... KIIKIKI..

    TUNGGU KEPUTUSAN ASSMIN & RAPIJI
    LEPAS TU SAH PERANG SAUDARA KEMBALI
    SI LIDAH BERCABANG KITA KASI MATI
    CAP BUNGA BLOM BERKEMBANG LAYU KINI

    KIKIKIKI..

    ATOK DAH MERACAU MEROYAN SAKAN
    ANAK BINI BELOM SELAMAT LAGI KAN..
    UMO JER PANJANG DOSA BER TAN TAN
    KUBO DAH GALI JOM KITA KEBOMIKAN


    KIKIKIKI... ATOKKK MASA KAU DAH TAMAT ATOKK..

    LIDAH BERCABANG NI MASA NAK KEBOMIKAN IDUP IDUP PUN BOLEHHHH...!!

    KEBOMIKAM SKALI DENGAN BANI TAMIL TU..


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jubo Ko salah sorang mangsa aljubori..tu pasal ko kuat meroyan...betul kan?..

      Hahahaha..

      Delete
  29. ndependent candidates left licking their wounds after losing deposit


    Posted on 13 October 2018 - 11:05pm
    Last updated on 14 October 2018 - 09:30am
    Ashwin Kumar
    Newsdesk@thesundaily.com

    PORT DICKSON: Five independent candidates for the Port Dickson by-election including former Negri Sembilan mentri besar Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad lost their deposits.

    Election Commission (EC) chairman Azhar Azizan Harun said Mohd Isa Abdul Samad, Mohd Saiful Bukhari Azlan, Lau Seck Yan, Stevie Chan Keng Leong and Kan Chee Yuen who were contesting under independent tickets lost RM10,000 after failing to secure one-eighth of the total votes.

    He said only PAS candidate, Lt Kol (Rtd) Mohd Nazari Mokhtar and the winner Datuk Seri Anwar Ibrahim did not lose the deposit as they acquired 7,456 votes and 31,016 votes.

    ReplyDelete
  30. STRATEGI KAMI MUDAH AJER
    SOKONG ALJUBORI TURUN SI RENTA
    LEPAS SAJA SI RENTA TURUN TAHTA
    KEPALA JUBO NI KITA HAPUS PULA

    KIKIKIKI..

    KEDUA DUA NI HATAMJADAH SEMUANYA
    DARI UTARA AKIDAH IMAN DILACUR SEMUA
    HARAP.SLOGAN SAJA YG HEBATNYA
    MELAYU ISLAM PLURALISMA MURTAD DIJAJA


    MME KITA KEKAH SATU PER SATU..

    ReplyDelete