Sunday, October 21, 2018

MANA²PEMANDU TEKSI YG BIADAP, SILA MOGOK SEUMUR HIDUP...

47 comments:

  1. grab pun nak cari makan teksi pun nak cari makan.. cuma teknologi, undang undang dan sikap pemandu.. membezakan.. aku tak rasa kalau undang-undang sama dipakai untuk dua dua.. teksi boleh bersaing dengan grab

    teringat cerita seniman bujang lapok.. lu punya nasib lu makan dia punya nasib dia makan apa salah makan sama sama

    namun kerajaan wajib sediakan padang sama rata untuk bersaing secara sihat..

    ReplyDelete
  2. Dengan izin tuan blog,

    PER : PEMBEBASAN 11 TAHANAN UIGHUR OLEH TUN M PETUNJUK TERKINI BAHAWA TUN M ADALAH PEMUDA TAMIM @ PEMBAWA PANJI HITAM (siri 1/4)
    -------------------------

    Saya telah menulis beberapa siri untuk menyokong telahan saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim. Semakin hari petunjuk bahawa Tun M adalah orangnya semakin jelas. Terkini ialah tindakan Tun M yang membenarkan 11 tahanan Uighur warga China berlepas ke Turki, dan memekakkan telinga kepada tuntutan China supaya mereka ini "dihantar pulang" ke China adalah satu lagi buktinya.

    Bagi yang tidak mengetahui Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim ialah salah seorang di antara tiga pembela umat di akhir zaman yang dikhabarkan di dalam hadith2 Nabi saw. Dua lagi ialah Imam Mahdi dan Nabi Isa a.s.

    Kesimpulan daripada hadith-hadith yang banyak tentang lelaki ini ialah dia adalah seorang pemimpin sebuah negeri Islam di Timur, ketua kepada satu pasukan yang menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan di bawah pimpinannya, pasukannya menang di dalam kesemua pertempuran itu. Munculnya PPH di tengah umat adalah mengikut hierarki masyarakat dari bawah sehinggalah ia menjadi pemimpin bertaraf dunia.

    Tun M adalah calon tunggal yang memiliki kesemua ciri-ciri ini dan demikian dia adalah orangnya. Tindakan terkininya yang membebaskan 11 tahanan Uighur adalah bukti terkini bahawa Tun M adalah orangnya.

    Di dalam Al-Maidah : 54 telah diceritakan bahawa "kaum yang didatangkan" iaitu kaum yang berada di atas petunjuk, mereka memiliki dua ciri iaitulah :-

    1. Mereka prihatin terhadap orang-orang yang beriman dan mereka tegas terhadap orang-orang yang kafir.

    2. Mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca.

    Pada bab ciri yang kedua iaitu; 'tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca' ciri ini telah pun terbukti apabila baru-baru ini Tun M sendiri telah meminta agar orang-orang yang mencerca dirinya tidak ditahan dan diambil tindakan, menandakan segala cercaan ini langsung tidak menjadi kudis baginya.

    Ada pula disebabkan namanya ialah Mahathir, Tun M telah menjadi orang yang paling dahsyat menerima cercaan di akhir zaman ini seperti mahafiraun, mahakutty, mahababi dsbgnya sedang pendokongnya pula digelar mahacai. Ini menjadikan nama Mahathir bin Mohamad sebagai nama yang tepat bagi kod 'Shuaib bin Soleh'. Bagi yang tidak mengetahui 'Shuaib bin Soleh adalah kod nama yang disebut di dalam hadith tentang lelaki bergelar PPH ini.

    Sekarang mari kita analisa pula ciri yang pertama di dalam Al-Maidah : 54 iaitu :-

    أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ

    "Mereka prihatin terhadap orang-orang yang beriman, sedang mereka tegas terhadap orang-orang yang kafir."

    Apabila disebut "tegas terhadap orang-orang yang kafir", maka kita perlu rujuk pula nas AlQuran yang membahagikan di antara kafir harbi dan kafir yang bukan harbi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud kau 'imam' yang bunuh 14 arwah syuhada di Memali?

      Delete
    2. Memali tu mati bodooh aje...taksub dgn patwa amanat sesat lobai pas...lobai hidup senang lenang...boleh putar sana putar sini...

      Delete
    3. Kau tu pengikut Munafiq Tegar Laknatullah bernama MahaKUTTY! Mesti ikut tuan dia sekali!

      Delete
    4. Apa? Memali itu syuhada?

      Tunggu sajalah kebenaran yang bakal terbongkar pada hari berlangsungnya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Para pendusta akan tewas total pada hari tersebut.

      Delete
    5. Tambahan.

      Pada zaman baru kelak si 'Mahakutty' ini akan bergelar At-Tamimi sedangkan Paul Bagio akan menyorokkan dirinya selama-lamanya agar orang tidak kenal siapa dirinya.

      Hehehe..

      Delete
    6. Paul baggio ..jgn memandai mandai...buat digelak dek orang je

      Delete
    7. MahaKUTTY Al-Munafiqun adalah keturunan Keling Pariah dari Kerala, Tamil Nadu, India!

      Delete
  3. PER : PEMBEBASAN 11 TAHANAN UIGHUR OLEH TUN M PETUNJUK TERKINI BAHAWA TUN M ADALAH PEMUDA TAMIM @ PEMBAWA PANJI HITAM (siri 2/4)
    -------------------------------------------
    Mari kita lihat terus kepada sumbernya iaitu Al-Quran sendiri.

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ ۙ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي ۚ تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ ۚ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi wali, dan kamu melihat kepada mereka dengan pandangan mesra, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran yang sampai kepada kamu; mereka MENGUSIR Rasul dan kamu, disebabkan kamu beriman kepada Allah sebagai Tuhanmu, sekiranya benar kamu berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keridhaanKu. Kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka ia telah sesat dari jalan yang lurus" (Al-Mumtahinah : 1).

    لا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ (٨)

    "Allah tidak menghalang kamu daripada berbuat baik kepada orang-orang (kafir) yang tidak MEMERANGI / MEMBUNUH kamu disebabkan agama kamu dan tidak pula MENGUSIR kamu dari negeri kamu, untuk kamu berbuat baik dan berlaku adil kepada mereka" (Al-Mumtahinah :8).

    إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (٩)

    "Sesungguhnya Allah menegah kamu (daripada berbuat baik, berkasih mesra apalagi bersekutu ) dengan orang-orang (kafir) yang MEMERANGI / MEMBUNUH kamu disebabkan agama kamu dan yang MENGUSIR kamu dari negeri kamu, sedang amat jelas mereka mahu MENGUSIR kamu, daripada kamu mengambil mereka menjadi wali (penasihat, sekutu dan pemimpin), barangsiapa yang mengambil mereka (yang demikian sifatnya) menjadi wali maka sesungguhnya mereka itu adalah orang-orang yang aniaya. " (Al-Mumtahinah : 9).

    Keywords kepada ciri kafir harbi ialah kalimah "yuqotiluuna" dan "yukhrijuuna".

    "Yuqotiluuna" adalah kalimah fiil mudhori' jamak yang berasal dari kalimah 'qatala' (قتل) yang bermaksud 'membunuh' atau boleh juga bermaksud 'memerangi'.

    Kalimah "yukhrijuuna" pula adalah fiil mudhori' jamak yang berasal dari kalimah khoroja (خرج) yang maksud asalnya ialah 'keluar'. "Yukhrijuuna" bermaksud 'orang-orang yang mengeluarkan' atau 'orang-orang yang mengusir'

    Berdasarkan ayat di atas, dua ciri kafir harbi yang jelas disebut di dalam AlQuran ialah :-

    (1) mereka membunuh dan memerangi umat Islam disebabkan agama mereka;

    (2) mereka mengusir umat Islam dari negeri mereka.

    Kalimah "yukhrijuuna" yang bermaksud mengusir apabila dirujuk silang dengan terma di dalam Al-Maidah : 33 ( أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ) yang bermaksud "dibuang dari bumi" akan membawa dua maksud iaitu :-

    1. Diusir keluar dari sesuatu negeri ;

    2. Dikurung si satu tempat khusus dan dihalang dari keluar (misalnya hukum penjara).

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa ko patut buat blog jon do... share je link blog ko kat sini.. tak payah komen berjela kela..

      Delete
  4. PER : PEMBEBASAN 11 TAHANAN UIGHUR OLEH TUN M PETUNJUK TERKINI BAHAWA TUN M ADALAH PEMUDA TAMIM @ PEMBAWA PANJI HITAM (siri 3/4)
    -------------------------

    Selepas kita mengetahui 2 ciri-ciri jelas bagi kafir harbi, sekarang mari kita lihat pula kepada DAP yang kini adalah sekutu kepada PPBM di dalam PH.

    DAP telah melengkapkan 2 penggal pentadbiran di negeri Pulau Pinang tetapi di dalam tempoh ini dan kini masuk penggal ketiga, tidak ada seorang pun orang Melayu Muslim yang dibunuh atau diperangi oleh DAP disebabkan agamanya dan tidak ada seorang pun Melayu Muslim yang diusir keluar oleh DAP dari negeri ini mahupun yang ditahan di dalam penjara semata-mata disebabkan agama mereka. Di mana pula letaknya sifat harbi DAP yang digembar-gemburkan oleh UmNo? Jelaslah UmNo adalah parti para pendusta.

    Sekarang mari kita lihat pula fakta berikut tentang 3 kumpulan yang dengan jelas memiliki sifat-sifat kafir harbi dan telah diambil sebagai wali (penasihat, sekutu dan pemimpin) oleh UmNo di bawah Najib dan lihat pula bagaimana Tun M menangani puak-puak ini.

    1. Yahudi Zionist Israel.

    Mereka ini adalah kafir harbi kerana membunuh, mengusir dan memenjarakan kaum Muslimin Palestin disebabkan agama mereka.

    UmNo di bawah Najib telah mengambil APCO sebuah syarikat Yahudi Zionist Israel sebagai penasihat mereka dengan bayaran yang lumayan. UmNolah yang sebenarnya bermesraan dengan kafir harbi.

    Tun M pula terkenal sebagai dengan ketegasannya membela kaum Palestin daripada penindasan oleh Israel. Terkini, ia membela lagi Palestin di dalam Hard Talk BBC selepas menjadi PM-7.



    2. Kristian Zionist USA

    Mereka ini adalah kafir harbi kerana membunuh, menindas dan memenjarakan kaum Muslimin Iraq dan Afghanistan.

    UmNo di bawah Najib telah mengangkat mereka menjadi pemimpin apabila memberi wala mutlak kepada Donald Trump dengan berkata 'your enemy is my enemy'.

    Tun M pula telah membela kaum Muslimin Iraq dan Afghanistan yang ditindas oleh mereka hatta ke peringkat membicarakan dan mendapati pemimpin terdahulu mereka George Bush Jr sebagai bersalah melakukan jenayah perang ke atas Iraq melalui Yayasan yang diasaskan dan dipimpinnya iaitu Yayasan Keamanan Sejagat (Global Peace Foundation).


    3. China Komunis

    Mereka ini adalah kafir harbi kerana membunuh, mengusir dan memenjarakan kaum Muslimin Uighur, pemilik asal negeri Turkistan Timur yang dijajah oleh China secara kekerasan dan dijadikan wilayah Xinjiang.

    UmNo di bawah Najib telah menyerahkan satu demi satu wilayah dan kedaulatan negara Malaysia ini kepada China.

    Tun M pula sebaik mengambil alih sebagai PM-7 telah membatalkan apa saja projek yang menjurus kepada penyerahan kedaulatan negara ini kepada China.

    Di bawah Najib, 11 orang Muslimin Uighur telah ditahan oleh Malaysia. China Komunis yang tekenal membunuh, mengusir dan memenjarakan kaum Uighur telah menuntut 11 orang ini 'dihantar pulang' ke China untuk 'menjalani hukuman'.

    Mujurlah Allah telah mengizinkan PH pimpinan Tun-M mengambil alih kerajaan negara ini sebelum Najib sempat 'menghantar pulang' mereka ini ke China.

    Sebagai PM-7 Tun M bukan sahaja telah membebaskan mereka, bahkan telah membenarkan mereka pergi ke Turki, negara yang sebangsa dan seagama dengan para tahanan Uighur tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila terjadi pertempuran KLIMAKS panji panji hitam akan jdi lusuh dan pudar apabila bertepur dgn pembawa panji panji clorox.

      Delete
    2. Jon doo kuat berkhayal kerana terlampau taksub...hihiji...

      Nasib baik jon doo tak kata dia diberitahu dlm mimpi jumpa nabi..

      Delete
    3. Sudah sudah la kau dgn panji hitam kau ni john doe. Tak larat baca, panjang lebar merepek-repek. Mcm fiksenpun ada. Mcm komikpun ada. Tak ikut tajuk langsung. Baik bukak blog sendiri, kasi link dgn blog kd.

      Delete
    4. Saudara John doe patut tulis satu buku panji hitam yg akan diserahkan oleh tun mahathir pemuda bani tamim kpd imam mahdi...

      John ade dalilnye....bukan rekaan atau khayalan..

      Mesti laris buku tulisan John ....boleh jadi jutawan...

      Cuma nama orang putih kena tukar nama arab sikit...nanti orang tak percaya buku orang putih....sesuai al yahya...atau pun abu ya...

      Delete
    5. Tak apa, tunggu saja hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Sdr anon 5:26,

      Bukan wang yang saya cari dengan berkongsi penemuan ini. Sekadar nasihat dan peringatan kepada orang-orang yang masih tidak sedar mereka berada di jalan yang salah.

      Apa pun kebenaran pasti akan timbul pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut, in shaa Allah.

      Panji hitam berkibar dari arah Timur adalah hadith yang sahih. Ia adalah khabar nubuwwah maka ia pasti akan berlaku.

      John Doe adalah nama keturunan saya di dalam bahasa Inggeris. Sekiranya saya tukarnya kepada Bahasa Arab maka ia hanya akan membawa satu makna sahaja sedang di dalam Bahasa Inggeris, John Doe boleh bermaksud 'si fulan'.

      Kita kena akui bahawa di akhir zaman ini Bahasa Inggeris adalah bahasa pengantar yang utama di dunia. Malah OIC sendiri menggunakan Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Pengantar yang utama.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. PER : PEMBEBASAN 11 TAHANAN UIGHUR OLEH TUN M PETUNJUK TERKINI BAHAWA TUN M ADALAH PEMUDA TAMIM @ PEMBAWA PANJI HITAM (siri 4/4)
    -------------------------

    Nah, lihatlah sendiri bagaimana Najib membawa UmNo menjadi kaum yang berpaling dengan mengasihi, bersekutu dan bahkan berwala kepada kaum kafir harbi, dan lihatlah pula bagaimana Tun M menunjukkan keprihatinan kepada kaum Muslimin ini dan menunjukkan ketegasannya kepada 3 negara kuasa besar ini tanpa sebarang rasa takut.

    Tun M adalah pembela kaum Muslimin yang menepati ciri pertama kaum yang didatangkan iaitu "mereka prihatin terhadap orang-orang yang beriman sedang mereka tegas terhadap kaum yang kafir".

    Tun M adalah calon tunggal yang ada pada dirinya segala ciri-ciri Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim dan demikian dia adalah orangnya.

    Tidak seperti Imam Mahdi yang merupakan rahsia tertutup Allah yang hanya akan terbuka pada hari dia benar-benar muncul di tengah umat dan menunjukkan karamah-karamah yang menggemparkan dunia, Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim pula adalah rahsia yang terbuka. Ciri-cirinya telah diceritakan secara tersurat mahupun tersirat di dalam AlQuran dan Al-hadith dan kita hanya perlu mengkaji dan merenungi untuk mendapat jawapan siapakah orangnya.

    Selama 17 tahun saya tertanya-tanya siapakah gerangannya lelaki yang disebut sebagai Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim ini dan pada tahun 2018 saya telah mendapat jawapan yang jelas dan saya kongsikan dengan semua pembaca tanpa sebarang upah. Mudah-mudahan bermanfaat.

    Bagi para pembenci Tun M, teruskan membenci dan mencercanya dengan cacian super dahsyat seperti 'Mahafiraun, Mahababi' dsbgnya. Kalian hanya membuktikan Tun M memiliki ciri kedua 'kaum yang didatangkan' di dalam Al-Maidah : 44, sedang kalian tidak akan mampu menang ke atasnya disebabkan hadith-hadith Nabi saw sendiri telah mengkhabarkan bahawa pada zaman fitnah, lelaki ini telah memimpin pasukannya di dalam banyak pertempuran dan mereka MENANG DI DALAM KESEMUANYA.

    Hadith juga telah memberi pesan awal "عليكم بالفتى التميم" yang bermaksud 'ke atas kamu untuk bersama-sama Pemuda Tamim' yang bukan saja jelas telah memberi kredit bahawa Pemuda Tamim ini adalah orang yang berjuang pada jalan yang benar, malah juga memberi satu petunjuk (kinayah) bahawa Pemuda Tamim ini bukan rahsia yang tertutup, sebaliknya dia adalah rahsia yang terbuka. Sekiranya dia dicari dengan hati yang tulus dan ikhlas, nescaya orangnya akan ditemui. Saya telah menemui orangnya dan berkongsi penemuan saya dengan semua di sini tanpa meminta sebarang balasan.

    Bagi yang tidak mahu percaya atau masih ragu-ragu bahawa Tun M adalah orangnya, itu tidak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

    Tunggu saja apabila kebenaran itu benar-benar muncul pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara Pasukan Panji Hitam yang padanya ada lelaki Pembawa Panji Hitam ini dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu mahu menjatuhkannya.

    Sama ada segala telahan saya ini betul atau meleset, masa akan memberikan jawapan yang tepat.

    Apapun hakikat yang akan diakui oleh kesemua manusia pada hari tersebut termasuklah golongan pendusta ialah 'menyesal kemudian tiada gunanya'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa yg blm tahu siapa yg akan serahkan panji2 hitam legam kpd madey sila jumpa jon doo...

      Delete
    2. Tun M tidak menerima panji hitam daripada sesiapa. Dirinya sendiri adalah Pembawa Panji Hitam.

      Umurnya dipanjangkan dengan kesihatan sebegitu baik bukan untuk perkara yang sia-sia, sebaliknya untuk satu HARI BESAR di akhir zaman.

      Tun M yang akan menyerahkan Panji Hitam kepada khalifah akhir zaman, sedang Tun sendiri tidak tahu siapa dirinya dan bagaimana panji hitam itu akan diserahkan.

      Segala-galanya akan terbongkar pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Masanya sudah semakin hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Madey dibiadapkan oleh pemandu teksi di langkawi...hal yg tidak pernah berlaku kpd pm seblm ni...

    Masa kempen madey buat janji...bila menang madey napikan pernah berjanji...

    Menteri pengangkutan jadi kambing hitam...cara biasa madey cuci tangan...

    Bangkali masa buat janji kempenn di langkawi beliau sendiri tidak paham ape yg dia cakap...jadi madey bukan menipu atau mungkir janji....maklumlah usia sudah lanjut...

    Atau madey sendiri sebenarnye tak bersetuju dgn janjinye sendiri..dia buat janji kerana tak jangka boleh menang...

    Tapi tak mau hapus tol ptptn dan pendidikan percuma madey jelas...dia paham ape yg dia cakap...dia cakap dia tak pasti boleh menang dan dia memang tak setuju dgn manipesto yg dia lancarkan..

    Jadi antara cara nak elakkan dari tunaikan janji madey istiharkan hutang najib 1 trillion...yg rasmi 687 billion dan jaminan hutang lebih 300 billion...

    Yg ditulis di buku laporan RMK 11 hutang rasmi sahaja 687 billion ...

    Kalau madey jamin hutang seseorang kemudian madey pohon pinjaman adekah bank akan kira madey ade hutang bila madey jadi penjamin hutang?...

    Madey ade agenda tersembunyi?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey madey...dh tua sgt gamaknya. Lupa apa dia pernah ckp...

      Delete
    2. Madey pakar ekonomi?....madey pakar kewangan?....

      Madey pakar putar belit keling...

      Delete
    3. Kami undi ph sebab nak kerajaan jerung bn jatuh bukan nak tuntut janji yang tak mampu dibuat dalam keadaan negara berhutang. Ada faham.

      Delete
    4. Yg bongok memang mudah jadi makanan pembelit..

      Delete
    5. Malaysia masih aman dan bertambah aman sejak PH memerintah. Yg tak suka, sila pindah. Yg bongok lagi dialu-alukan keluar.

      Delete
    6. Apa alat ukuran yg kamu pakai bertambah aman?...

      Polis dan askar ramai untuk jaga keamanan...memang lah aman...

      Delete
    7. Malaysia masih aman. Yg tak aman macai umno. Sekarang poket dah kempis. Kikikiki

      Delete
  7. 5:18, 6:09 dah tak waras. jgn peduli dia

    ReplyDelete
  8. Kami undi PH kerana terpikat dengan manifesto, bukan nak dengar si munafik ni auta bohong tipu kelentong.

    Syarat sah nak jd munafik - bila cakap dia menipu, bila berjanji dia mungkir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terpikat dengan manifesto?
      Kikikikiki

      Agak twrlewat untuk menyamar jadi penyokong PH, 100% kami habya mahu Najib kicked out..

      Lain² kami nilaikan 2023..

      Delete
    2. Bukan persoalan manifesto lagi...tipu atau belit?...nak sampai 2023 berape guni agaknye tipu belit dan main wayang tamil?...ape tujuan dan agenda di sebalik wayang tamil ni?

      Delete
    3. Kd takut pd bayang2 manifesto bukan kitab suci yg akan buat pH tersungkur pru 15

      Delete
  9. Janji najib penyamun dh kena tendang. Kerajaan patut nengok balik permit2 teksi yg kena sapu dgn puak umno nie samada dpt cara halal ke haram. Pastu yg dok kurang ajar tu kita ramai2 boikot kalau ada yg pegi melancong ke langkawi.

    ReplyDelete
  10. TUN MAHATHIR MAHA CILAKA

    MAMPUH LAH KAU KALI INI

    MAMPUH SEMUA ANAK BERANAK KAU MAHA JAHANAM

    MAPUH SEMUA KRONI KAU

    HAHAHAHAHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan mencerca. Kalian tak akan mampu menang.

      Delete
  11. Para pemandu teksi kena muhasabah, tanya kenapa penumpang memilih grab. Dari pengalaman saya:
    1. Sulit untuk mendapatkan perkhidmatan, menunggu lama, kekadang di dalam cuaca yang tidak baik
    2. Pemandu selektif kepada destinasi yang nak dituju
    3. Keadaan fizikal teksi yang tidak memuaskan
    4. Memeras penumpang dengan tambang yang tinggi tanpa meter
    5. Bagi perkhidmatan di bandar luar dari KL, tambang perkhidmatan begitu tinggi, 2 kali ganda

    Berdasarkan sembang santai dengan pemandu teksi, bagi yang rajin dan ikhlas bekerja, tidak ada masalah sebenarnya untuk menjalani kehidupan yang selesa.



    ReplyDelete
  12. Saya bukan nak jadi perdana menteri. Saya bersara dah tapi orang panggil balik. Sebab itu saya datang. Kalau tak nak saya jadi perdana menteri hari ini pun saya letak jawatan. Tak ada masalah bagi saya," katanya.

    Tun Mahathir kata “Saya pernah membangkitkan perkara ini dalam Kabinet... saya beritahu Menteri (Pengangkutan) supaya memperbetulkannya, tetapi malang sehingga kini tiada kemajuan langsung."

    Dah biasa cuci tangan dgn kambing hitamkan menteri..

    ReplyDelete
  13. Penyokong Tun M ugut TERBALIKKAN & BAKAR semua TEKSI

    Jangan sampai kami terbalikkan semua teksi dan bakar teksi kalian.

    Begitulah marah dan aggresifnya penyokong Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap pemandu-pemandu teksi yang menuntut hak-hak yang telah dijanjikan kepada mereka sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang lalu.

    Ini berikutan berlakunya insiden kekecohan di majlis perjumpaan Perdana Menteri itu bersama persatuan pemandu teksi di Langkawi apabila beberapa orang anggota persatuan bertindak biadap keluar majlis dan berteriak kerana tidak setuju dengan pandangan beliau berhubung perkhidmatan e-hailing, Grab.

    Rentetan daripada insiden ini, Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, penyokong Pakatan Harapan (PH) serta media-media KERAjaan melabel semua pemandu-pemandu teksi sebagai biadab yang mengundang respon daripada Persatuan Teksi Wilayah Persekutuan yang berikrat akan melumpuhkan Kuala Lumpur kerana hinaan dari pihak KERAjaan itu

    Penyokong Tun Mahathir yang kuat 'menjilat' dilihat mempertahankan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang 'diserang' mengajak penyokong-penyokong untuk terbalikkan dan membakar teksi-teksi sekitar Kuala Lumpur. – AbuLeman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih bagus kalau lubang bontot haramjadah dan kote ko yg diterbalikkan dan dibakar...kikiki..

      Delete
  14. KALAU KAMU BERANI NAK TERBALIK KAN TEKSI COBA LA...COBA LAH

    AKU SEMBELIH KAU HIDOP HIDOP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ade yg mati di langgar teksi..

      Delete
  15. Jual Menara Felcra, Kerajaan PH tak boleh lepas tangan

    Dilaporkan bahawa FELCRA berhasrat menjual projek Menara Felcra yang sudah 50 peratus siap.

    Projek ini yang terletak di lokasi strategik di Jalan Sultan Yahya Petra (Jalan Semarak) berdekatan dengan KLCC adalah pembangunan bercampur termasuk sebuah menara pejabat 35 tingkat, sebuah menara kediaman 43 tingkat dan pusat konvensyen antarabangsa yang kesemuanya meraih nilai pembangunan kasar (GDV) RM1.1 bilion apabila siap tahun depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jual?...kerana hutang 1 triliyun?...habis harta kerajaan...nak dapat harta bukan senang....dah ada nak jual plak..

      Delete

  16. FMT News

    E-hailing kekal, setahun laksana penuh peraturan baru, kata Loke

    Bernama - October 22, 2018 7:33 AM
    1.2k
    Shares

    Loke berkata, apabila dilaksanakan sepenuhnya peraturan baru itu akan meletakkan khidmat e-hailing dan teksi pada kedudukan sama.
    SEREMBAN: Peraturan baru yang dikenakan ke atas perkhidmatan e-hailing akan mengambil masa setahun untuk dilaksanakan sepenuhnya, kata Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook.

    Beliau berkata peraturan itu telah digazetkan Julai lepas menerusi Akta Pengangkutan Awam Darat (Pindaan) 2017 dan Akta Lembaga Pelesenan Kenderaan Komersial (Pindaan) 2017.

    Beliau berkata ia mengambil masa yang lama untuk dilaksanakan sepenuhnya bagi mendaftarkan syarikat dan kira-kira 100,000 pemandu e-hailing di seluruh negara.

    “Memang kita (kerajaan) telah laksanakan peraturan terhadap e-hailing selepas kerajaan menetapkan membenarkan perkhidmatan itu di negara ini.

    ------------------------------

    Perdana menteri tak tahu kerja Menteri?..takkan tak tahu tiap minggu mesyuarat kabinet...

    Nak kambing hitamkan menteri?

    Atau

    Lupa ape yg telah dilaporkan menteri?

    Atau

    Ade agenda lain?...

    Hingga kecoh isu teksi...

    ReplyDelete
  17. Rasuah dan salahguna kuasa Zahid Hamidi:
    Babit RM20,833,132.99, Rupanya Yayasan Akalbudi Hanyalah ‘Halimunan’?
    21/10/2018 1959 0


    Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ketika ini menghadapi 45 pertuduhan yang secara keseluruhannya melibatkan RM114 juta.

    Dari semua pertuduhan itu, Zahid didakwa atas 10 tuduhan pecah amanah Yayasan Akalbudi melibatkan RM20,833,132.99 milik yayasan tersebut.

    Kini timbul persoalan di manakah sebenarnya pusat atau pejabat Yayasan Akalbudi itu?


    Menyorot laporan The Malaysia Insight, menurut rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), yayasan itu beralamat di NO 69E-4 Jalan Raja Abdullah, Kampung Baru.

    Namun lokasi yang dinyatakan hanyalah satu tapak lapang yang kosong.

    Yayasan yang sepatutnya didaftarkan sejak Mac 1997, namun menurut beberapa penduduk di sekitar Kampung Baru, mereka tidak pernah mendengar nama yayasan itu.

    ReplyDelete