Friday, October 19, 2018

SEKURANG KURANGNYA SEKARANG KITA TAHU KENAPA ZAHID DAN RAKAN² TIDAK SEPERTI MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ BERANI TENTANG NAJIB KETIKA BERKUASA.. ... MEREKA ADA FILES??????

54 comments:

  1. file byk pulak tu.. Mana brani lawan. Hahahaha

    ReplyDelete
  2. File bukan sebarang file,
    Kategori X-File sangat misteri;
    This is one man most vile,
    Must lock him up in Sg. Buloh and throw away the key.

    ReplyDelete
  3. Sebab itulah kita perlu ada seorang Perdana Menteri yang bersih dari sebarang fail-fail lama walaupun fail-fail tersebut adalah berbentuk peribadi.

    Fail-fail lama ini boleh digunakan untuk mengugut subjek supaya tunduk dan kantau. Kalau yang diugut supaya kantau itu adalah pemimpin nombor satu bayangkan saja apa yang ia sanggup lakukan untuk pastikan failnya itu tidak terbongkar. Negara adalah pertaruhannya.

    Sanggupkah kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak de file sebab isi file dah serah kpd kroni...kroni pass kpd anak madey...tangan madeyb bersih..

      Delete
    2. Kalau tgn madey bersih maknanya tangan yg penuh tahik tu tgn kau.
      Hahahahahaha

      Delete
    3. Disebabkan Tun M tiada fail yang boleh digunakan sebagai bahan, maka Najib terpaksa menubuhkan RCI Kangaroo untuk menyiasat kerugian Forex 3 dekad yang lalu.

      Di atas sebab yang sama juga para pembenci dab penentangnya hanya mampu mencerca dan memaki hamun ke atasnya disebabkan tiada bahan yang solid.

      Disebabkan itu juga Tun M tanpa sebarang rasa takut kepada China telah melepaskan tawanan Uighur di negara ini untuk pergi ke Turki dan tidak menyerahkannya kepada China Komunis kafir harbi pembunuh Muslimin Uighur. Kalau Najib habis diturutnya segala yang 'diarahkan' China.

      Ini barulah ciri sebenar Pembela Kaum Muslimin. Membela Palestin dari Yahudi Zionist Israel, membela Iraq dari Kristian Zionist USA dan kini membela Uighur dari China Komunis. Ketiga-tiganya adalah Geng Najib.

      Nah baca ni:-

      China has always wanted a corrupt leader such as Najib Razak to lead Malaysia for obvious reason. A crook such as ex-premier Najib could easily be bribed, controlled and manipulated. Likewise, neighbouring Singapore also loved Najib, so much so that its founding father Lee Kuan Yew took the trouble to visit Najib’s wife, Rosmah Mansor, at her home in 2009 – a very rare visit request.

      However, it’s also true that a corrupt leader, unless he is as brutal as Adolf Hitler or Kim Jong-Un, is typically quite dumb. Unlike Thai’s Thaksin Shinawatra or the Philippines’ Marcos, both Najib and Rosmah – drunk with power and arrogance – had failed to flee the country after their stunning defeat in the May 9th general election, thanks to their over-confidence.

      Mahathir Mohamad is the last person both China and Singapore want to see as the prime minister of Malaysia. They would prefer prime-minister-in-waiting Anwar Ibrahim than the 93-year-old Mahathir as the leader. And they can’t wait for Mr. Anwar to take over.Anwar is easier to deal with at the “negotiation table”simply because he isn’t as smart as the old man.

      Additionally, at his advanced age, Mahathir has nothing to lose so he can’t be intimidated, blackmailed, threatened and bribed. Adding salt to the injury, the old fox is also a man who talks in riddles. He said there’s nothing to fear from economic superpower China yet he was foaming at the mouth talking about a new form of colonialism during his August visit to China.

      PM Mahathir also expressed his belief that fugitive financier Jho Low (full-name: Low Taek Jho) is in China. Speaking at a meeting with the renowned U.S.Council on Foreign Relations in New York, he said – “It is quite tricky for us to accuse China of hiding him, so we are trying to work out some ways or private efforts to get back Jho Low from China.”

      Can you see how the premier cleverly accuses China of harbouring Jho Low without actually accusing the superpower? It makes Beijing cracking its head whether to condemn Mahathir or not. As much as Jho Low, Najib’s partner-in-crime, is badly needed for his crime back in Malaysia, Mahathir has refused to ask “a favour” from Beijing for his repatriation.

      (Bersambung)

      Delete
    4. (Sambungan)

      The price will be exorbitant for the return of Jho Low as he holds the key to tens of billions of ringgit stolen from the national coffers. But every dog has its day.When Mahathir freed 11 ethnic Uighur Muslims who fled to Malaysia after a Thai jailbreak, he offered an unbelievable lame and childish excuse – that they did nothing wrong and had not broken any Malaysian laws.

      It that was true, why were they being detained and charged with illegally entering Malaysia after breaking out of the Thai prison last November? Does that mean the Myanmar Rohingya Muslims can pull the same stunt and enter Malaysia illegally and thereafter demand to be sent to other countries of their choices? Should not the Uighur Muslims at least sent back to Thailand to face trials?

      Under previous Najib regime, Malaysia was under great pressure from China to hand them over to China and not to Thailand. Beijing has accused the 11 Uighur Muslims, part of a group of more than 200 Uighurs detained in Thailand in 2014, as separatist extremists among the Uighur minority of plotting attacks on China’s Han majority in Xinjiang and other parts of China.

      Not only Mahathir government dropped charges against the Uighurs on humanitarian grounds, the supposedly extremists were not deported to Thailand but instead sent to Turkey – their preferred destination. Obviously, it was a slap in the face of China because they are all Chinese nationals, not Turkish. Of course, China was furiously mad.

      China – which had asked for their extradition – said last week it “resolutely” opposed Malaysia’s decision to release the 11 Uighurs and send them to Turkey, disregarding its request to hand them to Beijing. Back in February, under Najib regime, Malaysia said it wasconsidering China’s request to extradite the 11 men. But Mahathir clearly refused to grant Beijing its satisfaction.

      It was only partially true that the 11 Uighurs Muslims, desperately needed by Beijing, were freed under humanitarian ground. The release was deliberately carried out because Mahathir wanted to send a message. Since China refused to extradite Jho Low, Malaysia can on the same note refuse to extradite 11 Uighurs too.

      By allowing the Uighur Muslims to travel to Turkey, the defiant Mahathir hopes to kill many birds with a stone.Besides protecting fellow Muslims in the Islam world, the prime minister is now seen as the beacon of human rights in the eyes of the West who refuses to be intimidated by a superpower. But the secret message to China is this – protecting fugitive Jho Lowcomes with a price.

       

      Delete
    5. john do sumber please .. tq

      Delete
    6. Jon doo...madey yg bathil dgn menipu dan fitnah hutang malaysia 1 trillion...

      Perang klimaks nanti madey akan dibuang kerana bathil....panji hitam tu ko simpan jer laa.

      Delete
    7. lawak la ko john doe. mana ko tau madey takde file (files)? sepanjang jadi pm ke 4, bohong kalau takde sebarang salah laku dan salahguna kuasa yang madey perbuat. rujukan ada dalam laporan oleh kit siang, mat sabu, anwar ibrahim dan lain-lain. cuma untungnya madey sekarang telah comolot dengan bekas musuh-musuhnya, maka file (files) tersorok kemas. mukhriz dan muhyidin bersih dan tiada file ke kd? jangan 'cong' lebih la. sebab orang-orang ni berada dalam kem ph maka mereka terlepas. aku rasa kes-kes pendakwaan ni sebenarnya lebih bermotif politik je, tidak telus dan tidak menyeluruh. hanya orang-orang yang membahayakan ph khususnya ppbm sahaja yang diserang. ko rasa macamana kd, john doe?

      Delete
    8. Macai UmNo memang dikenali memiliki kebodohan yang melampau. Pasti ini hasil makan dedak.

      Keseluruhan hutang yang ditangggung oleh Kerajaan Malaysia memang mencecah 1trillion. Jumlah 686.8b itu adalah yang dipinjam oleh kerajaan di atas nama kerajaan sahaja. Selain 'pinjaman' ialah 'jaminan' yang diberikan oleh kerajaan ke atas pinjaman GLC seperti 1MDN contohnya, dan juga sejenis 'usahasma' yang direka oleh kerajaan Najib untuk menutup fakta ia adalah 'jaminan hutang'. Kalau dah jamin, dan pemiutangnya tidak mampu bayar, siapa yang menanggung kewajipan pembayaran?

      Hutang Kerajaan 686.8b. Jaminan Kerajaan kepada entiti yang tidak mampu bayar hutang 199.1b. Public Private Partnership 201.4b. Jumlah : 1.0873t.

      Panji Hitam memang masih tersimpan rapi. Ia akan dikibarkan apabila tiba masanya. Pembenci kebenaran tidak akan mampu menghalangnya walau bagaimana benci pun mereka itu kepada Pembawa Panji Hitam. Ia adalah khabar nubuwaah maka ia pasti akan berlaku.

      Orang-orang yang menuduh Tun M dengan berbagai tuduhan sehingga ke hari ini tidak mampu substantiate dengan apa-apa yang solid pun. Daripada cerita kotak sampailah ketika Jibby berkuasa tiada satu tuduhan berfakta yang boleh dibuat. Jibby yang terdesak akhirnya menubuhkan RCI Kanggaru ke atas kehilangan wang akibat Forex 3 dekad yang lalu. Itupun tiada pendakwaan yang mampu dibuat. Kini mereka masih terus mahu gebang konon ada banyak fail ke atas Tun M. Nyatalah macai-macai ini memang mempunya kebodohan dan kedunguan yang melampau-lampau.

      Akhirnya mereka terpaksa memujuk hati mereka dengan maki hamun dan cercaan sahaja. Setakat itulah kemampuan mereka.

      Mereka kelihatan masih tidak berputus asa dan mahu mencari jalan menjatuhkan Tun M. Mereka akan gagal, sebaliknya usaha mereka itu hanya akan membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS dan apabila ia berlaku, mereka akan tewas dan dilenyapkan bagi memberi laluan meninggalkan zaman fitnah.

      Masanya sudah semakin hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    9. Jaminan hutang bukan mestinye hutang...jadi hutang kalo.kerajaan yg bayar...tapi kenape flm buku rmk 11 di cetak hutang 687 billion...bukan 1 trilion?...bodoh ko jon.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Anwar akan hilang sabar dan bertindak agresif termasuk diktator jika isu "liwatnya" (walaupun sudah mendapat pengampunan) dimainkan oleh pihak tertentu semasa dia menjadi PM kelak?

    Rule of laws akan tercemar dan tergugat..

    Zahid akan diminta bercuti? Md Hassan terajui.. Kj diberi peranan penting?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ pon ade file yg blm selesai jugak...

      Delete
    2. Anwar sebagai pm boleh buat undang2 baru untuk polis dakwa yg permainkan isu liwat...rule of law ...anwar boleh relaks jer..

      Ade kuasa boleh buat..bukan mcm ko KD...tunggu kucing bertanduk lah tunggu KJ jadi pm..

      Delete
  6. rasanya ada.juga tapi tidak sebesar panglima klepet wak jahid...

    nuar pun file besar ..tapi pengikut buta perut ramai.. tu pasal masih hidup sampai skang

    kalau ada file mesti dah lama boboi dan mudim lepak kat sungai buloh

    kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Ye nanti Anwar jd pm akan ada banyaaaak lg fail akan dibuka kembali.. Kikiki

    ReplyDelete
  8. 8 PUNCA Dakyah hutang RM1 trilion DIREKACIPTA, antaranya Elak Penuhi Manifesto, Jual Aset Negara


    Dakyah hutang RM1 trilion yang direkacipta sendiri oleh kerajaan PH amat penting untuk mereka dalam mencapai pelbagai objektif untuk kepentingan politik mereka. Antaranya ialah:

    1. Memburukkan kerajaan BN sebelum ini.

    2. Alasan untuk menjual aset-aset negara.

    3. Alasan untuk tidak memenuhi janji-janji manifesto

    4. Alasan untuk mengurang atau menghapuskan program pemberian dan kebajikan untuk rakyat.

    5. Alasan untuk mereka membatalkan projek-projek kepada kawasan-kawasan parlimen yang bukan di bawah PH.

    6. Alasan untuk membuka tender semula projek-projek dan beri peluang kepada pihak-pihak tertentu..

    7. Alasan untuk menaikkan cukai sedia ada atau memperkenalkan cukai-cukai baru serta meminta rakyat berkorban.

    8. Alasan untuk menuding jari kepada kerajaan BN apabila keadaan ekonomi di bawah mereka merosot.

    Oleh itu, kerajaan PH akan terus menggunakan ayat "trilion" kerana ia amat mudah difahami oleh orang ramai walaupun pelbagai agensi kerajaan seperti Kementerian Kewangan, EPU dan BNM serta badan-badan asing seperti Bank Dunia dan semua agensi penarafan antarabangsa tidak menyatakan hutang negara sebagai RM1 trilion.

    Rakyat perlu tahu Bank Dunia baru-baru ini mengeluarkan kenyataan bahawa hutang Malaysia bukan ada ditahap yang luar-biasa tinggi manakala laporan rasmi RMK11 minggu lepas dari Unit Perancang Ekonomi merumuskan:

    "Malaysia masih diberi penarafan yang menggalakkan dengan prospek stabil oleh agensi penarafan antarabangsa yang utama berdasarkan asas ekonomi negara yang kukuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak...bijak atok putar...

      Delete
    2. Hahahahahaha.... Jawab aje kat mahkamah nanti. Hahahahahahahah

      Delete
    3. ini betul betul bijak!! atok pendita mmg lebih bijak dari pahlawan bugis...

      pahlawan bugis buat rci forex ..tapi atok langsung tak terkotek.. jauh sekali tecerdera

      malah atok hanya menggunakan jurus hembus untuk menangkis serangan pahlawan bugis klepet... mampus menyebah bumi

      itulah beza atok pendita dengan pahlawan klepet bugis

      kah kah kah

      Delete
    4. ko nampak macam atok tak tercedera kan anon 708.... ko jangan lupa, ketuaannya itu adalah kecederaan paling teruk, belum kira dengan 'karburetor'nya yang dah tak berapa molek tu. takut-takut terus jem tak jalan. so, jangan sombong menganiaya orang sebab hayat atok tu dah makin pendek.

      Delete
    5. cedera sebab ketuaan.. kah kah kah

      lantak ko la jibby rugi duit ko bayar anjing k9 belaan

      cedera sebab tua... kah kah kah

      aku tak sombong tapi hakikat ..

      sebelum bertanding lagaknya si pahlawan bugis klepet menyalak pendita tua dah tua nyanyok .. stupid.. baling gelas tak pecah

      nah ambik.. skang masih dengan lagak yang sama?

      ... terbukti lagak ini bukan lagak sebarangan

      pendekar klepet tewas dengan pendita tua berkaburator c50

      tu si tua baru guna jurus hembus..belum guna jurus eksos berapi, kalau guna entahla

      kah kah kah

      Delete
  9. ZAHID DI BERI COTI NYA
    KJ PULAK DI BERI PERANAN
    TOK MAT PULAK ATOK MINTAK
    SENANG ATOK MAIN PERANAN

    SEMUA NYA SUDAH DIATUR OLEH ATOK LIDAH BERCABANG...

    BILA BANG NON DAH TAHU AUTA ATOK KEPALA PEROMPAK NEGARA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak buah kepitokrasi dah meroyan. Hahahahaha

      Delete
  10. Zahid kena tangkap
    Yang lain bakal masuk lokap
    Walau tua atok memang cekap
    Macai tidur malam tak lelap

    Hah tepukkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  11. Pemimpin PH perlu ‘disekolahkan’ - A. Kadir Jasin

    Pemimpin PH yang memegang jawatan perlu ‘disekolahkan’ sebelum rakyat hilang keyakinan kepada kerajaan sekarang.

    Wartawan veteran, Datuk A. Kadir Jasin berkata, beliau yakin menteri akan mendapat kebaikan jika ‘disekolahkan’ bagi mengubah acuan minda mereka daripada pembangkang kepada kerajaan.

    Katanya, ia juga dapat mengubah mereka daripada bercakap kepada bekerja dan daripada omong kosong kepada mengisi kekosongan.

    “Sebelum terlambat dan rakyat jelata hilang keyakinan kepada kerajaan PH, saya rasa elok menteri, menteri besar, ketua menteri dan semua wakil rakyat PH ‘disekolahkan’. Rasanya tidak memadai Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad seorang menjadi guru dan mentor.

    “Memanglah hebat dan istimewa dididik oleh Perdana Menteri, tetapi masa terlalu suntuk untuk tujuan itu,” katanya di blognya hari ini.

    Kadir turut memberi cadangan untuk menggunakan modul kem bina semangat perdana pada awal tahun 1990-an.

    “Saya bernasib baik menjadi salah seorang ‘lepasan’ kem bina semangat perdana di Negara Sembilan, yang dimentorkan sendiri oleh Dr Mahathir pada awal tahun 1990-an. Modul itu masih boleh digunakan,” katanya.

    Beberapa hari lalu, Kadir menegur tindakan beberapa menteri yang menerima darjah dan bintang kebesaran.

    Beliau menyifatkan, masih ramai yang belum jelas jasa dalam parti masing-masing sehingga melayakkan mereka menerima darjah kehormatan itu. - SH

    ReplyDelete
  12. Sunday, October 21, 2018
    Zikir Hutang RM1 trilion rupanya "AJARAN SESAT"


    KENAPA HUTANG NEGARA BUKAN 1 TRILION DALAM DOKUMEN KAJIAN SEPARUH PENGGAL RMK11 YANG DIBENTANG PM DI PARLIMEN?

    Bukan rahsia, zikir hutang Negara 1 trillion bermain sentiasa di bibir pemimpin PH dan penyokongnya sejak mereka menang PRU lepas. Atas alasan hutang itu, pelbagai projek dibatal dan bantuan yang ada sebelum ini ditiadakan.

    Nak dijadikan kisah, semalam, 18.10.2018, Tun M bentangkan Kajian Separuh Penggal RMK11 di Parlimen. Aku tak sempat ikuti secara langung jadi malam tadi cari teks ucapan beliau untuk faham apa yang PH cuba buat dalam baki RMK11 ni.

    Aku jumpa dokumen ni kat Laman Web Parlimen.

    http://www.parlimen.gov.my/ipms/eps/2018-10-18/CMD.22.2018%20-%20RMK%2011%20BM%20Combine%20file.pdf

    Ini kira dokumen rasmi kerajaan bawah Kementerian Hal Ehwal Ekonomi yang Menterinya Azmin Ali.

    Belek punya belek sekali aku terjumpa Jadual dan Carta yang bersumberkan dari Kementerian Kewangan. Menterinya Lim Guan Eng.

    Tajuk Jadual dan Carta ni, KEDUDUKAN FISKAL DAN HUTANG KERAJAAN PERSEKUTUAN , 2010-2017.

    Punya la aku cari dalam carta tu tahun bila yang hutang Negara kita ni sampai 1 Trillion. Rupanya TAK DAK!

    Antara 2010 sampai 2017, hutang Negara paling tinggi yang dicatatkan ialah pada 2017 iaitu sebanyak 686 Billion. Itu pun nisbahnya hanya 50.8% dari KDNK. Undang-undang kita benarkan sampai 55%. Maknanya realiti hutan Negara ni masih dalam kawalan pun. Angka ni sama la apa yang Kerajaan dulu bagitau.

    Aku belek lagi dokumen rasmi ni sampai habih. Tak jumpa jugak hutang Negara 1 Trilion dalam tu. Hilang pi mana? Ni dokumen rasmi kerajaan ni. Takkan takda?

    Yang aku jumpa sebaliknya angka-angka dan statistik yang menunjukkan pertumbuhan mampan Negara kita dari tahun 2010 - 2017. Ini bukan aku kata tapi ayat-ayat dalam dokumen ni yang kata. Hempa boleh baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWal2 memerintah dah menipu...Kenape atok madey kuat menipu?...habislah rakyat malaysia kalo bagi madey 5 tahun....perangai menipu 22 tahun berulang kembali..

      Kete porsche jet peribadi rumah besar anak2 dan billionaire ape lagi madey mahu dgn menipu?...dah dekat nak mati pon masih meniou...sifat bathil masih bersarang di hati madey..

      Delete
    2. Ulang siar :-

      Macai UmNo memang dikenali memiliki kebodohan yang melampau. Pasti ini hasil makan dedak.

      Keseluruhan hutang yang ditangggung oleh Kerajaan Malaysia memang mencecah 1trillion. Jumlah 686.8b itu adalah yang dipinjam oleh kerajaan di atas nama kerajaan sahaja. Selain 'pinjaman' ialah 'jaminan' yang diberikan oleh kerajaan ke atas pinjaman GLC seperti 1MDN contohnya, dan juga sejenis 'usahasma' yang direka oleh kerajaan Najib untuk menutup fakta ia adalah 'jaminan hutang'. Kalau dah jamin, dan pemiutangnya tidak mampu bayar, siapa yang menanggung kewajipan pembayaran?

      Hutang Kerajaan 686.8b. Jaminan Kerajaan kepada entiti yang tidak mampu bayar hutang 199.1b. Public Private Partnership 201.4b. Jumlah : 1.0873t.

      Panji Hitam memang masih tersimpan rapi. Ia akan dikibarkan apabila tiba masanya. Pembenci kebenaran tidak akan mampu menghalangnya walau bagaimana benci pun mereka itu kepada Pembawa Panji Hitam. Ia adalah khabar nubuwaah maka ia pasti akan berlaku.

      Orang-orang yang menuduh Tun M dengan berbagai tuduhan sehingga ke hari ini tidak mampu substantiate dengan apa-apa yang solid pun. Daripada cerita kotak sampailah ketika Jibby berkuasa tiada satu tuduhan berfakta yang boleh dibuat. Jibby yang terdesak akhirnya menubuhkan RCI Kanggaru ke atas kehilangan wang akibat Forex 3 dekad yang lalu. Itupun tiada pendakwaan yang mampu dibuat. Kini mereka masih terus mahu gebang konon ada banyak fail ke atas Tun M. Nyatalah macai-macai ini memang mempunya kebodohan dan kedunguan yang melampau-lampau.

      Akhirnya mereka terpaksa memujuk hati mereka dengan maki hamun dan cercaan sahaja. Setakat itulah kemampuan mereka.

      Mereka kelihatan masih tidak berputus asa dan mahu mencari jalan menjatuhkan Tun M. Mereka akan gagal, sebaliknya usaha mereka itu hanya akan membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS dan apabila ia berlaku, mereka akan tewas dan dilenyapkan bagi memberi laluan meninggalkan zaman fitnah.

      Masanya sudah semakin hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  13. UNDI PH ANAK KRONI ATOK YANG KAYA
    RAKYAT DI SUH BERKORBAN UTK NEGARA
    TABUNG HARAPAN@JANJI PH APA CHER..
    MACAI KONYITOMATO GAK YG TERKINJA KINJA


    KIKIKIKI... BODOOO MACAI KENA BODO SAMPAI MASUK LIANG KUBOOOO...!!!

    WAK JADIT DI TUDUH ITU INI
    22TAHUN BERIBU RIBU KES MACAM NIH..
    KO TUNGGU JER KO TURUN TAHTA NNTI
    ANAK CUCU TAK CUKUP TANAH NAK LARI

    KIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja tuduhan songlap dan 1001 rekaan tidak dapat dibuktikan, malah tuduhan konon nama di dalam IC Tun ialah Mahathir a/l Iskandar Kutty pun masih gagal dibuktikan.

      Rakaman video? Hehehe.. Wak memang kuat pembohong. Sama dengan macai UmNo dalam blog ni.

      Delete
  14. Yuran pengajian Universiti Malaya NAIK, pendidikan PERCUMA hanya Mimpi rakyat


    KUALA LUMPUR: Kementerian Pendidikan akan membincangkan isu kenaikan yuran pengajian dengan Universiti Malaya (UM), kata Menterinya Dr Maszlee Malik.

    Beliau berkata pihaknya telah berhubung dengan universiti itu bagi mengadakan perbincangan lanjut mengenai isu berkenaan.

    "Saya maklum perkara itu dan sedang berhubung dengan UM. Cuma beberapa perkara berkaitan dengan universiti awam, mereka mempunyai autonomi berkaitan yuran," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Keselamatan Kanak-Kanak Sahabat Bijak Selamat dan Lindung bersempena Hari Kanak-Kanak Sedunia 2018 di Dewan Bahasa dan Pustaka, hari ini.

    Sekumpulan pelajar UM sebelum ini mendakwa kenaikan yuran pengajian itu dilakukan tanpa sebarang notis pemberitahuan awal atau surat pekeliling.

    Terdahulu, dalam ucapan perasmian program tersebut, Maszlee berkata kementerian akan melaksanakan beberapa penambahbaikan dalam sistem pendidikan negara menjelang tahun depan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok madey tipu hutang malaysia 1 trilion kerana tak mahu tunai janji manipesto rupanye...pendidikan percuma...ptptn di kurangkan..tol dihapuskan...

      Kenape atok madey tak mau tunai janji manipesto?..kenape atok kuat menipu mcm 15 tahun dulu?...

      Ad saper2 yg boleh jelaskan?...

      Delete
    2. atok sekarang bukan la sebijak pakcik yg menjadi pm ke 4 dahulu. umur atok dah berapa sekarang. hampir 100 tahun beb! pastinya banyak sel-sel otak tidak seaktif dulu. cuma sifat-sifat dendam dan lain-lain sifat mazmumah masih kuat dalam dirinya. cuba bayangkan, punya la tak mampu nak kekang mainan menteri kewangan lantikannya. dari hari pertama jadi kerajaan, dicanang hutang kerajaan lebih 1 trilion! hakikatnya dalam dokumen separuh penggal RMK11, hutang 1 trilion tu pembohongan je. ini dokumen rasmi beb. sifat kayu (keras, menyakitkan tetapi tidak boleh berfikir) jelas ada pada pm kita sekarang. ikut sahaja mainan dap untuk ' membunuh' bumiputera khususnya melayu. batal projek-projek usahasama dengan china untuk apa beb? supaya china marah dan batalkan kontrak pembelian komoditi dari malaysia. getah dan sawit ni punca pendapatan siapa kalau bukan orang kampung yang majoritinya melayu? akhirnya nawaitu ahbeng untuk memusnahkan melayu sedikit-sedikit tercapai. ahbeng tukang cakap je, yang bodohnya ialah yang jadi kayu, setakat keras tapi tak mampu berfikir. so, jawapan untuk soalan ko ialah, atok tak menipu tapi dah uzur sampai tak mampu berfikir dengan wajar.

      Delete
  15. dunia dah hampir kiamat sebab itu majoriti rakyat memilih kerajaan munafik sebagai pemerintah. makin banyak kemungkaraan oleh rakyat yang tidak mampu dikekang oleh kerajaan, malah kerajaan sendiri terbentuk dari sifat-sifat kotor, bohong, fitnah menjadikan asbab untuk kemurkaan Allah. negera jiran dah diberi amaran oleh Allah. rakyat negera ini ada otak untuk berfikir semula dan insaf atas kekhilafan memilih pemerintah. jika dahulu fikir bahawa kerajaan baru boleh memberi perlindungan dan membela rakyat dan kini kelihatannya retorik belaka, maka ada ruang untuk fikir semula. tak perlu bangkit memikul senjata, cuma gunakan kuasa demokrasi untuk bersuara. kalau itupun tak mampu, tunggulah hari dimana Allah mengirim makhluk lain memberi pengajaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meroyanlah kau sampai ke tua. Kahkahkah...

      Delete
    2. Makhluk pembawa panji warna kelabu asap akan memberi pengajaran.

      Delete
    3. Matilah di dalam keadaan hati bernanah. Kalian takkan mampu menang.

      Delete
  16. Tak de sesiapa yg berani jelaskan kenape atok madey kuat menipu...setiap saat hampir ke kekubur...atok blm insaf..

    Jon dooh dan rahman jpc semua membisu 2 ribu bahasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tipu ko seorng aje...sebab ko bodoh mudah ditipu dan senang dibodohkan.
      Kahkahkah

      Delete
    2. Kah kah kah.

      Anon 8:26, terbaiklah. .

      Delete

  17. Mukhriz pertahan beli Volvo untuk kegunaan rasmi

    21 Okt 2018, 10:44 pagi (Dikemaskini 21 Okt 2018, 10:50 pagi)

    A A
    Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir mempertahankan pembelian kereta Volvo baru untuk kegunaan rasmi.

    Menurut Mukhriz, pembelian kereta itu dilakukan selepas membuat perniagaan tukar beli (trade-in) dengan dua kereta lama kerajaan negeri, lapor Sinar Harian.

    “Setelah diperiksa, terdapat beberapa kenderaan lama tidak digunakan sebab rosak, yang didaftarkan bawah pejabat Menteri Besar, saya buat keputusan lupuskan kenderaan itu secara trade in dan diganti kereta baru.

    “Sebab itu harganya tak terlalu mahal walaupun ia kereta hybrid. Ini juga menunjukkan kerajaan negeri prihatin isu alam sekitar dan cuba kurangkan penggunaan minyak dan pencemaran udara,” beliau dilaporkan sebagai berkata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukhriz beli kereta mewah untuk mb dgn wang kerajaan...madey beri 10 juta untuk kedah baru2 ni kerana kedah hadapi masalah kewangan ...rupanye untuk boboi beli kete mewah...

      Rakyat melayu kedah majoriti miskin...

      Kes ni tak masuk file untuk pm...tapi file ni untuk rakyat kedah adili...

      Madey dan beranaknye memang kaki tipu...madey beli selipar bata kerana tak ade duit kununnye..

      Delete
  18. FUYOOO ATOK SEDEH TAK TERPERI SEDU SEDAN
    LIDAH BERCABANG MOHON SEMPATI BILA DIMAKI
    JANGAN PERCAYA LA SI RENTA MAJUK LETAK JAWATAN
    AUTA BODOH BANGANG LIDAH BERCABANG TAK LAKU LAGI


    KIKIKIKI...

    ATOK LETAK JAWATAN BILA DI MAKI
    DI MAKI HAMUN OLEH PEMANDU TAKSI
    AUTA LIDAH BERCABANG LEPASKAN DIRI
    ANAK CUCU KRONI BELUM SETTEL LAGI


    ALAHAI ATOKKKK GORENG LETAK JAWATAN NI DAH LAPUK BEBENAU LA ATOK... LIDAH BERCABANG BILA TAK LEH JAWAB ATOK BUAT MUKA SEPOSEN JER..


    KIKIKIKI.. ATOK PEGANG JER JAWATAN TU SMPI MASUK LAM KUBO... MACAI RESAH GELISAH BANG NON DAH DAPAT KUASA .. ATOK JADI KUDA KAYU DAP AJER..

    ReplyDelete
  19. Majlis perjumpaan Dr M kecoh, pemandu teksi marah isu Grab

    Bernama - October 21, 2018 12:08 PM
    758
    Shares

    Dr Mahathir berkata sebagai perdana menteri beliau cuba membantu pemandu teksi pulihkan pendapatan mereka. (Gambar Twitter)
    LANGKAWI: Majlis perjumpaan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bersama persatuan pemandu teksi di Langkawi hari ini kecoh seketika apabila beberapa orang anggota persatuan bertindak keluar majlis dan berteriak kerana tidak setuju dengan pandangan beliau berhubung perkhidmatan e-panggilan, Grab.

    Sekitar 10 orang pemandu teksi itu berteriak dan mengeluarkan kata-kata kesat sambil berjalan keluar selepas perdana menteri berkata beliau akan terus mencari jalan terbaik untuk menyelesaikan isu berkenaan demi manfaat semua pihak.

    Kekecohan itu berlaku sekitar 2 minit dan selepas keadaan reda, Dr Mahathir berkata beliau sebagai perdana menteri hanya cuba untuk membantu golongan pemandu teksi untuk memulihkan kembali pendapatan mereka.

    “Kalau tak percaya saya boleh buat, buat sendirilah. Tengok apa jadi. Saya nak tolong. Tapi kalau tak ada bantuan kepada saya, saya tak boleh tolonglah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kempen pru dulu berapi2 cakap nak bantu pemandu teksi langkawi.....

      Pemanfu teksi dah rssa ditipu oleh mamak penipuu tegar....mana tak marah...

      Madey rosakkan nama baik PH...
      PH di cop menipu kerana madey..

      Kalo 5 tahun jadi pm merana rakyat malaysia kena tipu...baru 5 bulan pon dah ditipu mcm2 oleh madey...sanggup ker bagi 2 tahun untuk ditipu oleh madey?...

      Delete
  20. 'Kalau tak nak saya jadi PM, hari ini saya letak jawatan'

    21 Okt 2018, 12:20 tengahari (Dikemaskini 21 Okt 2018, 12:33 tengahari)

    A A
    Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini meluahkan rasa kecewanya dengan sikap pemandu teksi yang enggan mendengar penjelasannya berkaitan isu e-hailing.

    Kejadian itu berlaku apabila kira-kira 10 pemandu teksi bertindak mengeluarkan kata-kata kesat dalam satu sesi dialog yang diadakan bersama perdana menteri di Langkawi.

    Sesi dialog itu dihadiri hampir 200 pemandu teksi yang mendakwa pendapatan mereka terjejas ekoran perkhidmatan Grab yang dikatakan ‘mencuri’ pelanggan mereka, lapor Berita Harian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak lah jawatan dulu..madey buat gempak nak tipu lagi.....tak letak pon jawatan walo didesak...sape tak kenal madey putar keling alamatnye dah dekat nak mampos laah...

      Delete
  21. Madey kena pulihkan balik imej Bersatu dan PH yg terjejas teruk kerana di label penipu disebabkan manipulasi hutang 1 trillion...puak umno berjaya selongkar dari laporan RmK 11 hutang malaysia hanye 687 billion dan keadaan ekonomi masih mantap...

    Manipulasi hutang kerana madey tak mau tunaikan janji manipesto pendidikan percuma pengurangan PTPTN dan hapuskan tol....madey ade agenda tersembunyi?...

    Dan terbaru pemandu teksi marahkan madey dlm perjumpaan dgn pemandu teksi langkawi...

    PH boleh lingkup pru 15 jika parti2 gabongan dlm PH tidak bertindak segera...

    ReplyDelete