Wednesday, December 19, 2018

AMARAN KEPADA PH SAHAJA TIDAK CUKUP, APA SOLUSINYA..

Kos sara hidup yang semakin tinggi, puncanya kerana kerajaan PH tidak tunai janji?

Apa janji jika dilaksanakan kos sara hidup akan rendah?

Apakah kos sara hidup tinggi kerana kerajaan berjimat?

Ada berlaku rasuah besar²an atau keberhutangan yang tinggi?

Jika Anwar PM Rafizi Menteri Kewangan Nurul Menteri Ekonomi masalah politik dan ekonomi negara selesai?

Atau negara diambilalih PAS, atau dikembalikan kepada Najib,  semua akan sempurna?

Jika ada jaminan, jom kita desak Tun berundur.

ATAU SEBENARNYA KESEMPATAN MENCIPTA ISU (?)


SESUATU YANG TUN PERLU CONTOHI DAR HONDA BERHUBUNG STATUS MENTERI PUTUS WAYAR..


13 comments:

  1. Ada dua pilihan LGE atau IMF

    ReplyDelete
  2. Kerana dividen.TH nak di hancurkan.tq Phancing

    ReplyDelete
  3. Pinjam la duit anak2 nya..kan juta biliana...Nnt dah ok gantilah balik..Pilih aje anak yg mana2 pun boleh...yg lelaki nya pun kayaraya, yg pompuannya pun kayaraya...Duit sendiri yg triliun tu pun x berusik lagi...kamu rakyat biasa ni..manalah ada duit...nak makan pun susah...ni sikit lagi nak sekolah dah...nak bagi anak sekolah
    ..mcm2 la kena beli...hai...mana nak cari duit ni...? Kesian la...kat kami....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jet pribadi dan kete porcshe boleh sewakan untuk isi tabong Harapan ..

      Delete
    2. Aku lagi bosan dgn macai BN. Sejak kalah, 24 jam menyalak. Tak renti2 memekak. Bosanlah...

      Delete

  4. MENTERI AMANAH, TINGKATKAN PRESTASI

    Saya meletakkan tajuk seperti di atas untuk melahirkan kekesalan saya dengan kenyataan menteri Amanah yang meminta rakyat bertenang dan menganggap kematian Muhammad Adib, wira bomba kita hanya sebagai takdir.

    Mengapa tidak berikan kenyataan yang lebih tegas, sekurang-kurangnya mendesak supaya hal ini disiasat segera dan diambil tindakan keras kepada pelakunya.

    Jika dahulu menteri Amanah ini konsisten dalam memperjuangkan nasib rakyat, tetapi sekarang sudah banyak kenyataan mereka yang pelik-pelik.

    Ayam dan telurnya mahal diberikan alasan selsema burung. Diberikan juga alasan kerana eskport ke Singapura. Selepas itu, beritahu akan tubuhkan Jawatankuasa untuk mengkaji isu ini. Aduh, kenapa tidak umumkan langkah penyelesaian. Contohnya, umumkan kementerian akan perbanyakkan penternak ayam, dan perbanyakkan makanan ayam bermutu dengan harga yang rendah.

    Bukan hanya itu. Ada menteri Amanah yang cakap kita dapat pelaburan dari Qatar sebanyak USD400 bilion untuk projek kereta nasional ketiga, dan lain-lain jenaka semasa Konvensyen Amanah yang baharu berlalu. Jika hendak disebutkan banyak sangat. Alahai!

    Menilai prestasi menteri Amanah ini, tiga perkara sahaja jawapannya. Pertama, tingkatkan prestasi bagi memenuhi ekspektasi rakyat. Kedua, jika tidak mampu letaklah jawatan. Ketiga, jika ada rombakan kabinet, jangan dilantik lagi menteri yang tidak ada idea ini.

    Saya sudah bosan sejak sebelum PRU-14 lagi dengan pemimpin yang hanya beretorik. Jumpa lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg dikatakan professor Agos ade benarnye...dulu rakyat yg pilih PH harap tun mahdey bawak perubahan....sedikit sangat yg dibuat...klentong hutang 1 triliun kununye....mahdey oh mahdey...pru15 kamu akan gagal...boboi tak kemana...

      Delete
  5. Tunai janji takkan turunkan kos sara hidup tapi boleh ringankan beban...penanggohan bayaran ptptn kurangkan tol dll....minyak dunia dan turun tapi minyak tun mahdey masih tak bergerak...

    ReplyDelete
  6. Gunilah.....tak payah memekak. Kuasa di tangan anda. pru15 nanti pangkahlah umno atau Pas. Tak payah ugut-ugut atau merengek, mengutuk. Hasilnya cuma dosa kering

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manipesto bukan kitab suci...tak tunai tak dosa kaan?....

      Awal2 lagi membelit kununnye hutang 1 triliun....PH punah kerana DKK putarbelit ni....melayu mcm cik minah ni selalu kena belit dgn DKK mahdey...

      Delete
  7. secara logiknya... adakah cina india akan sokong bn jika ph gagal. atau cina akan sokong mca balik atau india solong mic balik...hrmm. menarik untuk dikaji

    atau dap keluar pakatan.. dan semua rakyat sokong dap.. kah kah kah

    atau umno bubar.. bersatu naik sebagai ganti umno dan orang melayu akan sokong bersatu

    buat gabungan kerjaan ketuanan melayu dengan pas.. adakah selesai isu rasis india melayu cina..

    adakah sabah untuk sabahan sarawak untuk serawakian tidak lagi dituntut.

    adakah jika dap buat gabungan parti baru.. dan menang pilihanraya adakah melayu akan duk diam je..


    apakah akan terjadi keluarnya negeri negeri melayu dari
    persekutuan tanah melayu atau malaysia.. atau adakah dap dapat majoriti 2/3 maka kuasa sultan akan dihapuskan...

    adakah sultan akan perkenan pm dap jika dap menang pru

    ini soalan spa boleh jawab.. kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Mgaku jer lah PH punya menteri terlalul bodoh nak memerintah!

    ReplyDelete