Sunday, December 9, 2018

ANWAR, SHAFIE APDAL ANTARA YANG BELUM ISTIHAR HARTA...

Demikian dilaporkan SPRM.



Menteri Yang Paling Sengal Di PH. Isi borang la badigol...


30 comments:

  1. Anwar dah lama dlm penjara...gaji wakil rakyat pon blm terima....harta ape yg ade?...incometax pon blm layak bayar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelakarnya... sedangkan talipon boleh masuk penjara.. inikan pulak gaji yang tak perlu masuk penjara...

      kah kah kah

      Delete
    2. kah kah kah... bukan pasal berapa juta.

      macama mana tipon beh masuk .. camne surat boleh keluar..

      licik si sheikh... mana orang caya.

      duit gaji mungkin tak de ..harta karun ? sprm tak kan jumpa.. korek korek mungkin jumpa

      kah kah kah

      Delete
    3. Ko tak baca ker daim berlagak jadi loyar nak masuk jumpa anwar...ape yg nak peliknye..

      Delete
    4. hahaha .. penyokong jubori sebijik penyokong najibi.. kah kah kah

      Delete
    5. Kalau ada basikal burukpun, apa salahnya declare. Lain la kalau rumah atas nama bini, kereta atas nama bini. Bini dah declare harta tu...

      Delete
  2. Sah Najib & Arul arrested.
    Sah TH hilang 4B.
    Sah pembayaran dividen PRU14 salah segi undang2.
    Sah Melayuhudi UmPas masih nangis sokong Pengklepet.
    Sah Pope Eddy masih yakin dgn penjelasan Nabi Arul.
    Hidup Melayuhudi Harbi Isley Ma La Uu Aqq La Unta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kekal bersih. SPeRM main wayang,trial by media, tp kesian le atok perompak tua, sampai skrg 'modal cash king' jatuhkan Najib dan UMNO belum dapat2 balik
      Pakai hanguslah..kroni tgh kemurungan tak boleh samun
      Kikikikiki

      Delete
    2. Najib kekal bersih licin sakau duit negara. Tahniah...

      Delete
    3. 38 tuduhan...haiya manyak bersih..

      Delete
  3. Bingkisn Khas buat warga Pantai Timur yg dikasihi.

    https://youtu.be/Vr1VGAfyyTU

    ReplyDelete
  4. Hebat sprm..t.kasih. Tangkap dan tangkap lagi. Reman je seminggu baru bebas ngan jaminan. Jibon tu pengkianat negara. Seb baik tukar kjaan, klau harap UMPAS negara ni terjual.
    Akal ada kah? Simpanan TH makcik penoreh diguna utk bayar Dividen TH Pru14.

    ReplyDelete
  5. Kepala bapak hng mahapundek
    Duit pendeposit haji tak disentuh, kos haji kekal rendah tak naik2 mcm plan maderr
    Tapi boleh bayar bonus tinggi kepada semua pendeposit, rompak kepala atok hang la maderr pundek!
    Hang rompak TH tahun 1998 dlu hg cuci dosa dhke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. TH buat repot duit dia digunakan dsngan cara tak betul, tapi hang yg tersentap. Hang ni siapa? Sedarlah diri tu sikit, hang tu cuma macai. Ulang balik takut hang tak dengaq....MACAIIIIII

      Delete
    2. Mungkin dia kot yang dr maza maksudkan tu sebab dia sentap.

      Delete
  6. kah kah kah... menteri bodo buat kenyaataan bodo.. ko dapat gaji menteri tu dah kira harta .. ko punya kereta harta ko punya rumah harta..

    soalnya banyak mana.. nak menipu pun bodo

    tak de harta kepala hotak ko..
    bangang..

    ReplyDelete
  7. Bro KD yang baik hati,

    Mohon izin untuk menampal tulisan saya di blog lain sebagai jawapan kepada komen orang lain di sana. Tulisan ini tiada kaitan dengan entry bro di atas, ditampal sebagai perkongsian kepada para sahabat dan peringatan kepada para lawan dari pasukan-pasukan bathil yang bakal bersekutu.

    -------------------

    Ketika para pendusta dan ahli fitnah amat-amat berharap PERTEMPURAN KLIMAKS itu tidak akan berlaku; atau berharap ia akan berlaku lama lagi; atau berharap ia akan berlaku di lokasi lain, tempat lain, negeri lain; atau berharap bahawa Pembawa Panji Hitam itu adalah orang yang lain selain dia yang mereka benci dan tentang, sedar tak sedar PERTEMPURAN KLIMAKS itu telah pun berada benar-benar di bawah hidung mereka, dan tindakan-tindakan merekalah yang sebenarnya telah membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

    Malahan pada ketika PERTEMPURAN telah bermula pun, mereka masih berharap bahawa yang sedang berlaku di hadapan mata mereka itu bukanlah PERTEMPURAN KLIMAKS yang berkenaan. Sehinggalah PERTEMPURAN telah berada di pertengahan jalan dan ketika itu barulah mereka tersedar bahawa ia benar-benar adalah PERTEMPURAN KLIMAKS yang selama ini mereka perolok-olokkan, pada ketika itu mereka tak akan sempat lagi untuk berpatah balik ataupun melarikan diri.

    Pada hari itu mereka akan ditimpa oleh apa yang mereka perolok-olokkan. Di antara tempoh mereka menyedari akan tewas mutlak ke tempoh mereka benar-benar tewas mutlak, mereka benar-benar akan melalui tempoh berputus asa.

    Tarikh akhir untuk PERTEMPURAN KLIMAKS berlaku; Mei 2020. Formulanya ialah : Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku ketika Pembawa Panji Hitam sedang memegang kekuasaan yang sah di Bandaraya Akhir Zaman. Dibaca dengan fakta semasa, kesimpulannya ialah; PERTEMPURAN KLIMAKS akan berlaku ketika Tun Mahathir menjadi penguasa yang sah ke atas Seri Perdana, Putrajaya.

    Berdasarkan perjanjian di antara Tun M dan DSAI tempoh untuk Tun M menjadi PM yang tidak boleh dipersoalkan atau diganggu gugat oleh sesiapapun ialah sehingga Mei 2020. Maka, PERTEMPURAN KLIMAKS akan berlaku pada atau sebelum Mei 2020, in shaa Allah.

    Pembenci Tun M bakal terbungkam. Sebahagian kecil di antara mereka (para pendusta dan ahli fitnah) bakal ditewaskan secara mutlak dan dijadikan pengajaran kepada sebahagian besar yang lain (para ruwaibidhah; orang-orang yang bingung di dalam menilai di antara kebenaran dan kebathilan). Seluruh bangsa Mim bakal berbai'ah kepada Tun M sebagai Perdana Menteri mereka sebelum Tun M melaksanakan tugas akhirnya sebagai Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam iaitulah memasyhurkan khilafah akhir zaman.

    Teruskan mempersenda, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung, ok.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAIIKK ARI TU BERIA KATA FEB 2019
      ARI NI JON DO U TURN JUGAK MEI 2020 MCM CIBAI
      93 , 94, KRISMAS ATAU RAYA PIDANA KAN
      KIKII..SINDRI SYOK SINDRI JUGAK U TURN BAGAI...


      KIKIKI.. KO YG BAGI DATE LINE KO YANG U TURN BALIK... KIKIKIKI.. PANJI MANA SEMPAT KA TAK SEMPAT NI.... KIKIKKIKI.. U TURN JON DOE JANGAN TAK U TURN... KIKIKI..

      BODO PUNYA OLANG GILA ISIM PUIIII ...!!

      HAAHHH DELETE...

      Delete
    2. Hehehe... Februari 2019 adalah telahan di atas alasan ia akan berlaku selepas lebih sedikit daripada 101 tahun daripada kemangkatan Sultan Abdul Hamid 2 Uthmani yang meninggal pada Februari 1918.

      Hadithnya menyebut di atas kepala 100 tahun, bermaksud 100 tahun dan lebih sedikit.

      Februari 2018 - genap 100 tahun
      Februari 2019 - genap 101 tahun
      Februari 2020 - genap 102 tahun.

      Ia tidak mungkin melebih tempoh di atas. Telahan saya ialah 2019, Februari atau mungkin lebih sedikit.

      Walaubagaimanapun Febuari 2020 masih lagi di dalam tempoh Tun Mahathir sebagai PM yang sah. Telahan saya ialah 2019 berdasarkan keadaan dan perkembangan semasa.

      Walaubagaimanapun tempoh akhirnya kekal pada Mei 2020, tarikh akhir untuk Tun M kekal menjadi PM yang sah tanpa diganggu gugat oleh sesiapa.

      Kesimpulan; ia pasti akan berlaku di dalam tempoh berkenaan.

      Teruskan mempersendakan, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung, ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. DAH KANTOI MENILIK KO BUAT ALASAN
      ADA AKU HERAN KAU PUNYA TEMBERANG
      KAU YANG TILIK KAU YANG GI HEAD GO STANT
      94 KA 93 KA KRISMAS KA RAYA PIDANA TAUN DEPAN..??


      .... SKANDAL BINI ORANG CAP BUNGA DAH MEMBASAHAI PANJI KLIMAKS KU... AAARGHHHHH..!!

      Delete
    4. Dey! Appa lu cerita. Tajuk ni pasal ada menteri belum declare harta. Yg lu hari² mengarut pasal pertempuran klimaks ni apa hal? Wey, muak la. Nak cerita apapun ikut tajuk la. Ambik kesempatan blogger kd ni geng ko, ko asyik ulang tayang pasal inzal ko tu. Ini dah salah guna ni. Sebab blogger ni kwn ko, ko boleh isi dgn komen yg isinya kelaut...tak ikut tajuk.

      Delete
    5. Org yg main² dgn kata² malaikatpun buat silap boleh pulak jd pemuda bani tamim pemegang panji hitam. Tolong terangkan ketikamana dan bila masa malaikat buat silap? Silap bawa wahyu yg sepatutnya utk saidina Ali dan bukan nabi Muhammad? Itu pandangan syiah beb! Atau ketika diminta utk tunduk hormat kpd Adam tapi menolak dan ingkar? Itu iblis! Ada kejadian lain?

      Delete
  8. Ada orang kata Bila ada Perhimpunan Pertahan Tanah Melayu ( Tanah ) dan Islam pasti ada Melayu yg menghalang .

    Ehhh...masa Tanah Keretapi Tanah Melayu dijual pada Singapura ...takde pula ko nak berhimpun membantah ?

    - Masa DS Najib mansuhkan DEB , hapuskan MECD , mansuhkan pelbagai Agensi Kerajaan yg menjaga kepentingan Orang Melayu ...tak pula korang berhimpun membantah ?

    - Masa Tanah Melayu ( Kem TUDM Sg Besi ) diserah pada China Komunid ...takde pula ko nak berhimpun membantah ?

    - Masa Tanah-tanah di Iskandar Johor dijual kepada China Komunis ...takde juga ko berhimpun bantah ?

    - Masa Proton ( kebanggan Malaysia ) dijual pada China Komunis ... Pun takde ko berhimpun bantah ?

    - Masa Tanah-tanah orang Melayu diambil oleh Kerajaan BN dan diserah kepada China Komunis utk buat HSR pun takde bantah ?

    - Masa tanah Melayu di Gebeng diserah pada Syarikat2 China Komunis , pun pakat diam .

    Tapi bila Kerajaan PH dah pun kata putus tidak akan ratifikasi ICERD ....Beriya benor ko nak berhimpun bantah ( nak bantah apa lagi benda yg takde ) ...Ibarat Lembu yg dah mati , beriya nak sembelih lagi ...Kenapa ?

    Semua di atas berlaku ketika Tanah Melayu dibawah pimpinan DS Najib..

    Nie lagi satu.. Sekarang ni.. Tabung haji... Aper citer weyyyy...... Bantah...
    Bantahh......

    Haa..tepok 👏👏

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa ni ti semua keje najib yeop eh mati mati kawan ingat tu semua TUN dgn DAP nya kerja.hish haramjadah betol la...

      Delete
    2. Ko ni demam ke apa? Pasal tanah ktm dijual kpd spore tu, baik ko tanya pm ke 4 sbb rundingannya masa tu dgn dialah. Jgn nk main petik ikut perut ko je. Cari fakta dari mula, bukan petik fakta separuh masak.

      Delete
  9. Audit: Tabung Haji bayar dividen guna simpanan pendeposit

    10 Dis 2018, 2:25 tengahari (Dikemaskini 10 Dis 2018, 3:50 petang)

    A A
    Tabung Haji (TH) didapati membayar hibah (dividen) menggunakan simpanan pendeposit, menurut semakan kedudukan kewangannya pada 2017 oleh syarikat audit bebas PriceWaterhouseCoopers (PWC).

    Bagaimanapun, atas kertas, TH memberikan gambaran bahawa hibah dibayar menggunakan keuntungan syarikat, menurut laporan yang dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini.

    Dalam langkah pertamanya, TH menjual saham-sahamnya dalam Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) bagi menunjukkan keuntungan syarikat.

    Bagaimanapun, saham-saham itu kemudian dibeli kembali dengan penambahan kos pembrokeran.

    Selain itu, anak-anak syarikat TH juga mengisytiharkan dividen yang tinggi kepada dana itu tetapi jumlahnya tidak dibayar penuh.

    “Walaupun transaksi itu dilihat tindakan komersial, kami faham bahawa niatnya untuk membolehkan Tabung Haji melaporkan keuntungan lebih tinggi untuk untuk pengagihan kepada pendeposit.

    “Ini hanya membuatkan hibah didanai oleh wang tunai daripada dana simpanan pendeposit dan bukannya keuntungan keuntungan,” kata PWC dalam laporan itu.

    Dalam urusan pertama, TH menjual 2.551 billion saham BIMB untuk mendapatkan keuntungan RM553 juta.

    Bagaimanapun, pada tahun sama, dana umat Islam untuk mengerjakan haji itu kemudian membelinya semula dengan harga RM2.688 bilion.

    Justeru, kata laporan itu, penjualan itu tidak memberikan sebarang faedah tunai kepada TH sebaliknya hanya menaikkan keuntungan untuk untuk tahun kewangan 2017 sebanyak RM553 juta.

    PWC juga berkata mereka telah mewawancara peniaga ekuiti Tabung Haji yang mengakui penjualan dan pembelian semula saham BIMB itu hanya demi menunjukkan keuntungan sementara untuk mewajarkan pembayaran dividen

    ReplyDelete
  10. Dulu Aku baca harakah atau keadilan ke tak ingat. Dulu la, zaman Arwah, Bukan baca sgt pun Pasal semua ade dlm HP. Beli kerana support... Ade Satu adun ni, dari bebas rasanya, dari pulau pinang pun rasanya. Dia Memang takde harta, Cuma Harap elaun sebagai YB. Bila ditanya, Dia cakap kalau nak kaya Jgn ceburi bidang politik. Meniaga. Rasa2 la kan, Berapa ramai ahli parlimen kita Yg mcm ni... Kalau kaya kerana keluarga meniaga, atau bini ade kerjaya Yg Hebat, atau warisan keluarga tu tak hairan la. Tapi Yg tak Tau mana dtg ni la masaalahnya... Tu Belum lagi yg buat perniagaan atau ape2 la, Tapi bila chek, banggunan pun takde. Aku takde opis. Tapi ade jugak bengkel kecik tak kaya pun. Tapi cukup Dan Insyaalah halal.

    ReplyDelete
  11. Aku naik heran laa
    Menteri badigol tu masih kekal
    Tak reti bahasa rupanya menteri sekor ni
    Kalau tak ada harta, isi borang juga, tulis mcm ni..."saya cuma ada 2 biji telor utk diisytiharkan. Kote tak payahlah sbb jarang guna".

    ReplyDelete