Sunday, December 30, 2018

APAKAH BERSIH DAN REFORMASI AKAN MENJAGA KESUCIAN ISLAM DAN KEPENTINGAN MELAYU..

Adalah lebih baik pilih SaHAja PAS, atau pilih semula umno jika jawapannya tidak atau tidak pasti.

BERSATU masih kurang jelas dari segi kepimpinan dan arah tuju. Sesuatu yang drastik perlu diambil seperti bergabung dengan AMANAH untuk satu uniti Melayu Islam.

Sendirian, hanya akan menjadi makanan serigala.

PAS bukanlah yang terbaik tetapi setidak tidaknya daripada terjun gaung lebih baik sekadar terbabas di lereng.

PERJUMPAAN di Morocco, satu kebetulan.

112 comments:

  1. Seingat aku org yg mula2 mengatakan anwar peliwat adalah mat sabu dan lom kit siang...
    Betulkan aku jika tersalah ingatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata saja tak jadi masalah..

      Delete
    2. Yg jadi masalahnye madey pemfitnah pertama..

      Delete
    3. Sapa kata anwar meliwat Fitnah?

      Yang jelas Anwar takut kena cross examined masa perbicaraan...KENAPA?

      SEBAB TAKUT KERANA SALAH.....period

      Delete
    4. Hahaha..ko pergi lah buat cross plak..bodoss...

      Loyar dan hakim pon tak kisaah..sibodos yg nyibok...hihihi.

      Delete
    5. Madey burukkkk....
      Anwar bagusssds.....
      Madey peluwat....
      Shahbudin blogger bagusss

      Delete
    6. Kah kah kah..
      Sekor lg duk ratib zikir fitnah. Dah serupa tingkah laku seekor pencacai najis.

      Kah kah kah..
      Kalau menyatakan keputusan mahkamah kes liwat 1 dan 2 yg menyatakan anwar meliwat, adakah masih dikira fitnah?

      Kah kah kah..
      Kalau fitnah xde segan silu pulak terima pengampunan. Dh buat salah lepas tu dpt ampun. Lps tu nk amput lagi kah?

      Kah kah kah..
      Bila nk lawan keputusan bertulis mahkamah kes liwat 1 & 2. Dari ramai kawan smp sorg2 pergi meninggalkan brader anwar bin ibrahim masih xnk membuktikan dirinya difitnah?

      Kah kah kah..
      Serupa mcm tindakan najis siang malam kata fitnah tapi saman selasa depan xkunjung tiba. Biarlah umno melingkop sekalipun individu lebih penting dari parti.

      Kah kah kah..
      Ini yg pentaksub brader susah nk hadam. Xtau dia taksub dgn orator brader atau kalimat reformasinya.

      Kah kah kah..
      Sekurang2 najib lagi bagus sebab xmengamalkan seks sejenis. Malu nk takbir bersama peliwat berwajah seribu.

      Delete
    7. Memang Anwar tu peliwat, jubo mak ko pun dah kena liwat, tu yg kluar ko tu! Kihkihkih

      Delete
  2. Nak pilih pas?...kalo nak exam baru aku pilih pas...

    ReplyDelete
  3. Reformasi habuk tak der

    PKR of anwar by anwar for anwar
    Reformasi of anwar by anwar for anwar

    Anwar tak ada track court...satu pun tak der....zero tapi berlagak hero

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer ko lebih bijak dari anwar...tapi anwar pernah mendapat menteri kewangan terbaik asia..

      Cai peroyan terbaik..

      Delete
    2. tapi anwar pernah mendapat menteri kewangan terbaik asia..hahahahahahahahahahahhaahhahahha

      Delete
    3. anwar ada track record....PELIWAT....anak melayu cina india indayak kedazan ANK IKAN anak dia......hahahahahahahahahaha

      Delete
    4. Betul tu..kerana ko yg dah kena liwat..lubang jubo dah membesar laj...berak mesti lawas...syooknye?...hihihi..

      Delete
  4. Bersatu sudah jelas..untuk kekalkan kuasa dan belanja bahagian kena sapu kontrak..

    Ini ikut islam?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr bg kontrak kpd kroni, kau ade ingt islam x?

      Sokong peliwat tapi nk jual nama islam. Blaja dari ustat pas ke?

      Ikut islam berani kerana benar. Bila nk lawan keputusan bertulis kes liwat 1 & 2?

      Delete
  5. Kerajaan jaga islam tapi individu ikut ajaran setan...masalah jugak...lobai pas pon hentam duit haram najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno pom jaga islam..tapi prediden merompak seluruh ahli tutup mata...

      Delete
  6. PAS bukanlah yang terbaik tetapi setidak tidaknya daripada terjun gaung lebih baik sekadar terbabas di lereng.

    Presiden Pas dah jatuh gaung poon...orang buat salah..dia buat masuk sorga...

    Presiden pas blm islamkan semula umno yg dah dikapirkan oleh presiden pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO kapir nada Dr Mahathir jd presiden dan PM
      Apalah yg bodoo sgt Anjing ni sekor.

      Delete
  7. Pkr terbaikkkk....
    Anwar terbaikkkk....
    Madey terburukkk....
    Najib torbaikkk....

    ReplyDelete
  8. Mari kita pakat2 bersama dgn blogger shahbuden utk nyahkan madey drp arena politik negara......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujahan budin ada fakta yg bernas...hingga mahacai senak otak nak balas hujjah..

      Delete
    2. Fakta bernas ......dan yg pasti bukan peliwat bernas....

      Delete
  9. Tak kiralah parti melayu mana mana yg perintah asalkan tol kosong harga minyak rendah harga barang munasabah dgn pendapatan yaitu hidup sejahtera...jangan cakap nak tolong rakyat jaga islam tapi dia hentam kiri kanan buncitkan perut anak branak hinngga lupavlubang kubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti anwar torbaikkk....
      Shahbuden.com torbaikkk..
      Madey n bersatu bole gone case....

      Delete
    2. Permintaan yang sangat Dangkal..

      Delete
    3. Jenis2 106 ni kalau boleh semua dia nak free. Bangsa makan tanggung berak cangkung macam tu lah. Keje malas komplen lebih. Org suh tadah tgn untuk berdoa pada Allah, melayu jenis 106 tadah tgn mintak sedekah. Ptuiiii kat muka ang, melayu tarak guna.

      Delete
    4. Ko tak nak free.....muka temberang...naib presiden bersatu mintak kontrak dan projek free...puak kuat temberang...

      Delete
    5. Naib presiden bersatu tu pun sekoq lagi jenis melayu shortcut. Akal pun tarak. Yang baik ikut yang bangang tinggalkan. Macamana nak maju kalau mentaliti terus begitu.

      Delete
  10. aljubori terbaik... idob aljubori!

    ReplyDelete
  11. Perjumpaan di Morocco satu kebetulan? I seriously do not think so! Kalau Kita perhatikan betul2, Hisham seperti sudah bersedia utk berpaling arah, cuma keadaan tidak mengizinkan. Tidak sprti kj, mat hassan, zahid Dan beberapa org kanan najib yg lain, he is laying low for awhile. Incident in juga Ada kaitannya dgn rafizi Dan nurul berjumpa dgn kj. Azmin juga seperti lupa akan dirinya apabila disogok dgn jawatan menteri kanan, sampai sanggup melawan anwar.

    App yg sedang berlaku sekarang ni ialah mmg terdapat usaha utk mendapat undi mp2 Umno sekiranya berlaku perebutan jawatan PM setelah tun berundur nanti.

    Tun akan berundur alright, tapi penggantinya belum tahu lagi. Plot citer Makin menarik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tun berundur....anwar lah jadi piem.....tanyalah blogger shahboden.com...anwar bukan peliwat....tanyalah izzah dan azizah.....anwar anugerah ilahi...shahboden.com mesti setuju.....

      Delete
    2. Kami sayang Aljubori!... idob aljubori

      Delete
  12. Biarkan apa2 yg nk berlaku asa yg jadi pm bukan aljubori

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangnye ko tak de kuasa sebab ko selalu kena belit dgn msdey...hihihi

      Delete
  13. Tatkala aljubori menjadi pm. Dap akan bantu develop negara dengan lebih pantas...
    Singapura kiblat kita.. idop aljubori

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidooppp anwar.....hidup dap....hidup pap singapore....hidup shahboden .com.....

      Delete
    2. Mahacai meraban sudah....kecian ku lihat mahacai mahacai gundah gulana...

      Di belit keling madey lebih seronok gaknye..

      Delete
    3. ulat2 bangkai Umno... masa utk kalian berehat... Hidup aljubori

      Delete
  14. Bagus bagi balik penyamun UPNO berkuasa semula.Bagi mereka songlap, kebas, curi ,rompak semua aset.Banyakkan pengemis Di merata tempat. Bagus juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahacai bekas penyokong umno...dna umno masih ade..

      Delete
    2. Kalau bg pd UMNO, kau sbg anjing nak menyalak kat mana pulak? Kubur cina?

      Delete
  15. Hidup guan eng
    Hidup anjing-anjing yg jaga Guan eng
    Guan eng dah stabilkan harga minyak yg sepatutnya lebih rendah.

    Hidup melayu DAP babi.

    ReplyDelete
  16. Reformasi tahi kucing

    Apa reformasi PKR buat....ZERO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahacai utak biola...meraban sudaah..

      Delete
    2. Reformasi lubang jubor

      Delete
    3. Biar apa org kata..
      Aljubori tetap dihati..
      beliu WARAQ..

      Delete
    4. Mahacai Otak jubor..

      Delete
    5. Kalo madey kojol mahacai akan berkabong 40 hari 40 mlm..

      Delete
    6. Kalau aljubori kojol mahacai akn berkabong 100 hari 100 malam.

      Delete
  17. 'Penurunan harga minyak ditangguh ke akhir minggu pertama 2019'

    31 Dec 2018, 5:06 pm (Dikemaskini 31 Dec 2018, 5:34 pm)

    A A
    Harga runcit petrol nampaknya akan kekal sehingga Jumaat ini apabila kerajaan memutuskan untuk menangguhkan pelaksanaan semula penetapan harga minyak mingguan, yang sepatutnya bermula 1 Januari 2019.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempat madey pungut dulu juta2 dlm seminggu...

      Bengap otak kerajaan madey nak pikior cara boleh turun segera...cerita nak turun dah 2' minggu lepas...

      Elok lepaskan segera jawatan pm tuu...tak berguna lagi lama2 sebagai pm...

      Mahacai kena belit lagi dgn madey..

      Delete
  18. Pada aku selepas Tun meletakkan akan jawatan secara logiknya mestilah aljubori yang akan diangkat menjadi PM...lebih2 lagi nampaknya kebanyakan rakyat Malaysia ini bersetuju drngan perlantikan itu.....al-maklum sahaja kan ke Anuar itu difitnah sehingga dua kali masok penjara dengan kes yang sama!!....

    Mestilah Malaysia akan bertambah terkenal nanti sebab berperdana menterikan seorang PM yang konon2nya ditudoh PELIWAT!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluruh dunia dah tahu..tinggal ko aje tido dlm gua temporong...cuma hearsay..

      Delete
    2. Etdogan hormat anwar...pegawai penjara sungai buluh hormat anwar..sanggup kempen di PD..

      Delete
    3. etdogan sayang penjubur.

      Delete
  19. Kosmo Online/Jurnal/
    Laluan Anwar menjadi 
Perdana Menteri
    HELMI MOHD. FOAD
    23 Jun 2018 2:30 AM

    BEBERAPA hari lalu, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkunjung ke Istanbul, Turki untuk memenuhi jemputan sahabat baiknya, Presiden Erdogan Tayyip Erdogan. Hubungan mereka kelihatan mesra apabila Anwar dilayan selama dua jam di kediaman Erdogan.

    Inilah lawatan kali pertama Anwar ke Istanbul selepas dibebaskan daripada penjara pada 16 Mei lalu. Kali terakhir tokoh gerakan reformasi itu bertemu Erdogan ketika beliau menjadi Perdana Menteri pada 2012 iaitu selepas tercetusnya Arab Spring di Asia Barat.

    Erdogan yang ditemui Anwar itu mempunyai kedudukan yang kuat. Bagi golongan Islamis atau muslim demokrat di Malaysia, politik Turki boleh dianggap sebagai pendekatan baharu untuk Malaysia. Politik Islam dikatakan bakal menuju senja. Ramai yang mahu menjadikan parti pimpinan Erdogan iaitu AKP sebagai model mereka. Sudah pasti Anwar dilihat bakal memimpin Malaysia melalui pendekatan tersebut.

    ReplyDelete
  20. Sape tokoh reformasi .....dasai
    Sape puteri reformasi...anak dasai
    Sape bonda reformasi....bini dasai
    Apa bukti reformasi????
    Tu kena tanya blogger shabodin.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg telah direfomasikan??????
      Madey telah direfomasi.....

      Delete
    2. Refomasi anak ikan.....
      Hehehe....eeeeaaawwwaa

      Delete
    3. Bagus jugak tukang sebar fitnah..semoga mati terjulur lidahnye...aamin.

      Delete
    4. Penjubo mati terjulur kotenya.

      Delete
  21. LUAR BIASA ERDOGAN MENUTUP TIRAI 2018

    1. Tahukah anda, Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan pernah dipenjarakan 20 tahun lalu hanya kerana membaca puisi berikut:

    “Masjid-masjid ialah berek tentera kita
    Kubah-kubah masjid ialah topi keledar kita
    Menara-menara masjid ialah bayonet kita
    Orang-orang yang beriman pula ialah tentera kita”

    2. Siapa sangka, 20 tahun kemudian beliau telah diizinkan Allah untuk bukan sahaja mengalahkan pakatan ‘ultra-sekular’ yang menguasai politik Turki sejak sekian lama, bahkan lebih gemilang lagi berjaya menyatukan aset ketenteraan berskala besar dari Timur (Rusia) dan Barat (Amerika) di tangan Turki. Tentulah bukan mudah bagi beliau untuk mencapai kedudukan hari ini.


    3. Beliau bukan lelaki sempurna. Pelbagai percaturan politik dalaman Turki dan juga politik dengan kuasa besar terpaksa dilakukan Erdogan – hingga ke tahap di mana pelbagai pengorbanan yang besar terpaksa diambil. Pengorbanan ini termasuklah hingga ke tahap memutuskan hubungan dengan rakan dan sekutu rapat serta bekerjasama dengan beberapa bekas musuh tradisi.

    4. Malah dalam keadaan yang tertentu, nyawa dan darah menjadi taruhan Erdogan seperti mana dalam kes pembunuhan Jamal Khashoggi, cubaan rampasan kuasa 2016, serta keputusan menembak jatuh pesawat pejuang Rusia.

    5. Menjelang penutup tirai tahun 2018, Erdogan berjaya ‘menjinakkan’ satu kuasa besar yang memiliki perbelanjaan ketenteraan sebesar USD700 bilion setahun yang sejak sekian lama berlagak seolah-olah ‘polis dunia’: terutama sekali di Timur Tengah. Untuk perbandingan, perbelanjaan ketenteraan Turki hanya sekitar USD10 ke 15 bilion setahun.

    6. Hanya dalam sekelip mata, Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump secara tiba-tiba membuat satu demi satu pengumuman yang mengejutkan. Sepuluh hari sebelum tahun 2018 berakhir, Trump mengumumkan bahawa Amerika akan mengundurkan tenteranya dari Syria – sejurus beliau berbual dalam telefon dengan Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan.

    7. Tidak lama kemudian, Jabatan Negara Amerika mengesahkan bahawa kerajaan AS telah bersetuju untuk menjual pakej peluru berpandu Patriot kepada Turki – secara tepatnya, 80 peluru berpandu Patriot beserta dengan 60 PAC-3 ‘missile interceptors’ – atas dasar melindungi Ankara sebagai ‘sekutu NATO’.

    8. Pakej penjualan Patriot kepada Turki ini dianggarkan sekitar USD3.5 bilion – mengatasi jumlah pakej sistem pertahanan peluru berpandu S-400 Rusia yang turut dijual kepada Turki dengan nilai USD2.5 bilion.

    9. Tidak cukup dengan kesemua keputusan ini, Trump bahkan turut memaksa Setiausaha Pertahanannya James Mattis agar meletak jawatan segera kerana tidak bersetuju dengan keputusan beliau yang memberi sebegitu banyak kelebihan kepada Turki.

    Baca lanjut

    https://kedahlaniie.blogspot.com/2018/12/luar-biasa-erdogan-menutup-tirai-2018.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adekah tun madey pojaan hati Mahacain sehebat Erflfogan rakan baib Anwar Ibrahim?...

      Jauh api dari panggang..

      Delete
    2. Reformasi cara endorgan ker???hehehe

      Delete
    3. Dah study sejarah turki ker????sejarah turki sama dgn msia ker????dh mengembara ke turki ker?????hehehe

      Delete
    4. Bukan soal turki..ngok...kehebatan dan keberanian Erdogan tundukkan Trump...madey?...hihihihi..

      Delete
    5. Tundukkan trump?????agak2lah.....

      Delete
    6. Tundukkan trump????yahudi gelak sakan atas statement syok sdri kamu tu....hehehe

      Delete
    7. Trump undurkan tentera dari syria atas tekanan erdogan daa...

      Delete
    8. Sibodoh mahacai tak reti baca posting kat atas..tapi nak lagak terer..

      Delete
    9. Trump tak bodoh undurkan tentera di syria.......syria dh hancur.....syiah telah berkuasa disana.....ahlil sunnah dah kalah......jgn buat statement bodoh kaitkan endorgan ngn syiah

      Delete
    10. Tentera usa di wilayah kurdish laa...

      Delete
  22. Turki bertindak balas
    Tingkat tarif dua kali ganda ke atas import AS

    Turki menaikkan tarif dua kali ganda terhadap import barangan 2
    TURKI menaikkan tarif dua kali ganda terhadap import barangan Amerika Syarikat termasuk kereta.
    16 Ogos 2018 3:00 AM


    ISTANBUL 15 Ogos - Turki hari ini mengumumkan langkah untuk me­ningkatkan tarif kepada dua kali ganda ke atas import dari Amerika Syarikat (AS) seperti kereta, alkohol dan tembakau dalam apa yang didakwa naib presiden negara ini sebagai tindakan balas terhadap serangan Amerika secara sengaja terhadap ekonomi Turki.

    Langkah itu dibuat ketika me­ningkatnya ketegangan an­tara kedua-dua sekutu Pertubuhan Per­janjian Atlantik Utara (NATO) itu berhubung tindakan Ankara memenjarakan tokoh agama Kristian dan pelbagai isu diplomatik lain yang menyaksikan mata wang lira merosot ke paras terendah berbanding dolar AS.


    Jumaat lalu, Presiden AS, Do­nald Trump berkata, beliau meluluskan tarif yang lebih tinggi ke atas import keluli dan aluminium dari Turki.

    Satu dekri diterbitkan dalam Gazet Rasmi Turki dan ditandatangani Presiden Recep Tayyip Erdogan menaikkan tarif kepada dua kali ganda ke atas kereta penumpang kepada 120 peratus, minuman alkohol (140 peratus) dan daun tembakau kurang daripada 60 peratus.

    Turki turut menggandakan tarif ke atas produk seperti kosmetik, beras dan arang batu.

    “Duti import juga mening­kat ke atas beberapa produk di bawah prinsip timbal balas sebagai reaksi terhadap sera­ngan sengaja pentadbiran AS ke atas ekonomi Turki,” kata Naib Presiden, Fuat Oktay menerusi Twitter beliau.

    Pertelingkahan dengan Wa­shington mendorong lira jatuh ke paras te­rendah dengan mata wang itu kehilangan lebih daripada 40 peratus nilai berban­ding dolar tahun ini memaksa bank pusat untuk campur ta­ngan.

    Lira kembali melantun seba­nyak lapan peratus semalam di­dorong oleh berita tentang cada­ngan satu persidangan esok yang mana menteri kewa­ngan akan menyakinkan pelabur antarabangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua copypaste.....kamu tau berapa hutang luar turki....agak2lah ....jgn tau nak copypaste jer...

      Delete
    2. Hutang luar ke hutang dlm ke ekonomi turki lebih baik..rakyat malaysia berpusu ke turki..

      Delete
    3. Rakyat mesia berpusu???itu jawapan ttg hutang turki....kalu bodoh ckplah bodoh.....

      Delete
    4. Ape kaitan hutang turki dgn kehebatan dan keneranian erdogan tundukkan trump?..

      Delete
    5. SIBERKLIK.COM – Turki menjadi salah satu negara emerging di kawasan Eropa yang terimbas krisis global dan tekanan atas dollar AS. Kondisnya bisa dibilang mirip dialami Indonesia walau sebagian pengamat beranggapan krisis di Turki lebih parah.

      Saat ini Turki tengah berjuang untuk memulihkan perekonomiannya. Diantaranya menangani pelemahan Lira dan inflasi yang melejit.

      Namun berbeda dengan apa yang dilakukan sebagian negara lain yang terdampak krisis ekonomi global, Turki menegaskan tak akan menggunakan jasa dana moneter internasional (IMF) dalam upaya pemulihan ekonomi meraka.

      Hal ini dikatakan Presiden Turki Tayyip Erdogan saat berpidato dalam rapat konsultasi Partai Keadilan dan Pembangunan (AK) di Ankara, seperti dikutip dari Anadolu, dan CNNIndonesia.com, Senin (8/10). “Turki menutup bab IMF dan tidak akan membukanya lagi,” kata Erdogan.

      Seperti diketahui Turki telah melunasi seluruh utangnya kepada lembaga peminjaman internasional pada 2013 lalu. Erdogan menambahkan Turki tak lagi memerlukan pinjaman dan bantuan teknis dari IMF.

      Selain tak membutuhkan bantuan IMF dalam upaya menstabilkan perekonoiannya, Turki juga baru saja menerbitkan pengecualian untuk kebijakan larangan menggunakan mata uang asing dalam perjanjian bisnis, termasuk kontrak terkait ekspor, instrumen pasar modal, dan kontrak kerja yang melibatkan orang asing. Hal tersebut termuat dalam lembaran resmi pemerintah.

      Pengecualian larangan diberikan pada bidang-bidang seperti penjualan perangkat lunak yang diproduksi di luar negeri, kontrak sewa kapal, dan kontrak yang melibatkan lembaga negara, jika mereka tidak terkait dengan properti atau pekerjaan.

      Jika ada kegagalan untuk menegosiasikan kembali kontrak yang saat ini dalam mata uang asing, maka akan dikonversi ke lira dengan nilai tukar resmi 2 Januari, dan meningkat sejalan dengan tingkat inflasi harga konsumen.

      Sementara itu, Menteri Keuangan Turki, Berat Albayrak menyebut kondisi perekonomian Turki kini tengah memasuki proses stabilisasi

      Delete
  23. KD takut bila aku tunjukkan kehebatan Erdogan sahabat baik Anwar...hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasai nk tumpang nama endorgan kerrrr????hehehe

      Delete
    2. Anwar dihormati oleh erdogan daa..

      Delete
    3. Kesian geng Pak Sheikh. Perlu menunjukkan kehebatan Erdogan untuk menaikkan nama Pak Sheikh dengan menjaja keakraban pak Sheikh dengan Erdogan. Ingat tu bukan Erdogan yang menjaja keakrabannya dengan Pak Sheikh tetapi sebaliknya. Syok sendiri? Rasanya ya. Hahahaha.

      Berlainan dengan Tun yang mana pemimpin-pemimpin dunia Islam berebut untuk dilihat bersahabat dengannya untuk menaikkan rating mereka di negara mereka dengan cuba menunjukkan mereka bersahabat dengannya sebagaimana Pak Sheikh cuba menaikkan ratingnya di negara ini dengan menjaja keakrabannya dengan Presiden Erdogan.

      Apa pun, Tun telah menewaskan Erdogan bagi gelaran individu Muslim paling berpengaruh di tahun 2018.

      Menanahlah hati pembenci Tun dengan pengiktirafan dunia Islam ke atas Tun. Hahahaha...

      -------------

      Dr M dinamakan 'lelaki Muslim tahun ini'

      30 Dec 2018, 5:08 pm (Dikemaskini 30 Dec 2018, 5:09 pm)

      A A

      Perdana Tun Dr Mahathir Mohamad dinamakan sebagai 'lelaki Muslim tahun ini' oleh buku The 500 Most Influential Muslims edisi 2019.

      Penerbitan itu menyebut kejayaan Mahathir memimpin Pakatan Harapan (PH) pada PRU ke-14 dan seterusnya sekali lagi menjadi perdana menteri sebagai pencapaian utamanya untuk tahun ini.

      Ia juga menyifatkan beliau sebagai satu dalam sejuta yang membawa Malaysia menjadi negara utama dalam ekonomi Asia Timur ketika pertama kali memimpin negara.

      Ketua Editor The 500 Most Influential Muslims Prof S Abdallah Schleifer dalam edisi itu mengimbas kembali dua era pentadbiran Mahathir.

      "Tempoh pertama kepimpinannya, pertama sebagai timbalan dan kemudian perdana menteri, ketika era pembangunan ekonomi dan sosial luar biasa di Malaysia.

      "Pada 2017 beliau mendaftar parti baru dan secara rasmi menyertai gabungan pembangkang Pakatan Harapan. Pada 8 Januari 2018, PH mengumumkan beliau sebagai caqlon perdana menteri. PH menewaskan BN pimpinan Najib Razak dan Mahathir mengangkat sumpah sebagai perdana menteri."

      Beliau juga menyifatkan Mahathir sebagai individu luar biasa dengan kerjaya politik penuh dinamik selama 70 tahun dan pengarang kepada 17 buku.

      "Selain dua memoir, kesemuanya adalah naratif langsung berkenaan masalah semasa yang dihadapi ekonomi dan tadbir urus Malaysia, hal yang sering kali turut terkait dengan Asia secara keseluruhan dan ekonomi global dan rancangannya untuk mengatasi masalah itu.

      "Tidak terlalu buruk untuk seorang ahli politik berusia 93 tahun yang pernah dua kali mengalami serangan jantung dan satu pembedahan pintasan jantung," katanya seperti dipetik.

      The 500 Most Influential Muslimsadalah penerbitan tahunan yang mengiktiraf tokoh-tokoh beragama Islam di seluruh dunia yang melakukan perubahan signifikan dari segi budaya, ideologi, kewangan, politik atau bidang-bidang lain di dunia.

      Ia diterbitkan oleh Royal Islamic Strategic Studies Centre yang berpusat di Jordan.

      Delete
    4. Betul ker endorgan hormati dasai?????siapakah idola endorgan?????kamu tau sejarah endorgan????jgn asyik copypaste sj.....hehehe

      Delete
    5. Kamu malas membaca patut banyak tak tahu..daah bagi kat atas tpi jenis pemalas..

      Delete
    6. 6:10...ko rajin baca laporan mengarut sebab tu ko bodoh sentiasa tewas...hihihi..

      Delete
  24. Sahabat-sahabat semua.

    Tidak lama dahulu, sebelum PRU14 berlangsung saya telah mengatakan bahawa Tun Mahathir bakal diiktiraf menjadi individu Muslim paling berpengaruh di dunia mengatasi Presiden Erdogan.

    Ini memandangkan di dalam satu mesyuarat OIC apabila para peserta diminta menamakan siapakah individu Muslim paling berpengaruh di dalam dunia Tun Mahathir menduduki tempat kedua di belakang Presiden Erdogan. Pada masa tersebut Tun M sudah tidak menjadi PM. Apabila ia kembali menjadi PM-7 ia akan memotong Presiden Erdogan dan menduduki tempat pertama. Ini adalah disebabkan Tun adalah Pembawa Panji Hitam yang tugas akhirnya ialah memasyhukan khalifah Akhir Zaman di Masjidilharam.

    Sungguh seperti yang saya telah katakan, Tun M telah dipilih sebagai individu Muslim paling berpengaruh dan paling banyak meninggalkan kesan di tahun 2018.

    Para pembenci Tun M boleh terus mencerca dan mencacinya, tapi kalian tidak akan mampu menafikan :-

    1. Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

    2. Tun M telah dipilih sebagai individu Muslim paling berpengaruh di tahun 2018.

    3. Di dalam dunia demokrasi Tun M telah memimpin 6 PRU dan pasukannya menang di dalam kesemuanya.

    4. Di dalam dunia monarki Tun telah memasyhukan 5 orang Raja (Agung ke 8 sehingga Agung ke 12).

    Teruskan mencerca Tun kerana cercaan itulah yang membuatkan Tun lebih menepati ciri kaum yang didatangkan iaitu 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'. Cercaan itulah yang akan mengesahkan lagi penemuan saya bahawa Tun M adalah orangnya.

    Pemuda Tamim telah dikenalpasti. Pembencinya bakal terbungkang pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS kelak, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    --------------------

    Dr M dinamakan 'lelaki Muslim tahun ini'

    30 Dec 2018, 5:08 pm (Dikemaskini 30 Dec 2018, 5:09 pm)


    Perdana Tun Dr Mahathir Mohamad dinamakan sebagai 'lelaki Muslim tahun ini' oleh buku The 500 Most Influential Muslims edisi 2019.

    Penerbitan itu menyebut kejayaan Mahathir memimpin Pakatan Harapan (PH) pada PRU ke-14 dan seterusnya sekali lagi menjadi perdana menteri sebagai pencapaian utamanya untuk tahun ini.

    Ia juga menyifatkan beliau sebagai satu dalam sejuta yang membawa Malaysia menjadi negara utama dalam ekonomi Asia Timur ketika pertama kali memimpin negara.

    Ketua Editor The 500 Most Influential Muslims Prof S Abdallah Schleifer dalam edisi itu mengimbas kembali dua era pentadbiran Mahathir.

    "Tempoh pertama kepimpinannya, pertama sebagai timbalan dan kemudian perdana menteri, ketika era pembangunan ekonomi dan sosial luar biasa di Malaysia.

    "Pada 2017 beliau mendaftar parti baru dan secara rasmi menyertai gabungan pembangkang Pakatan Harapan. Pada 8 Januari 2018, PH mengumumkan beliau sebagai caqlon perdana menteri. PH menewaskan BN pimpinan Najib Razak dan Mahathir mengangkat sumpah sebagai perdana menteri."

    Beliau juga menyifatkan Mahathir sebagai individu luar biasa dengan kerjaya politik penuh dinamik selama 70 tahun dan pengarang kepada 17 buku.

    The 500 Most Influential Muslimsadalah penerbitan tahunan yang mengiktiraf tokoh-tokoh beragama Islam di seluruh dunia yang melakukan perubahan signifikan dari segi budaya, ideologi, kewangan, politik atau bidang-bidang lain di dunia.

    Ia diterbitkan oleh Royal Islamic Strategic Studies Centre yang berpusat di Jordan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anugerah tak dak ape makna pon .ekonomi komoditi dan matawang hancur beb..

      Delete
    2. Kah kah kah.. Menanahlah hati kamu, Tun telah mengatasi Erdogan yang kamu jaja keakrabannya dengan Pak Sheikh.

      Tiba-tiba saja bertukar nada apa sangat anugerah tu, selepas dibuktikan Tun mengatasi Erdogan dan selepas kamu menjaja nama Erdogan utk naikkan nama Pak Sheikh.

      Menanahlah hati kamu... Tun kekal ketua pasukan yang tidak pernah tewas dan kini individu Muslim paling berpengaruh di dunia bagi tahun 2018.

      Hahahahaha...

      Delete
    3. Joh doe..siape lebih hebat antara tun madey dan erdogan?

      Delete
    4. Jawapan pada ghalibnya.

      Ia adalah Tun M. Lihat saja pada rekodnya:-

      1. Tun M telah dipilih sebagai individu Muslim paling berpengaruh di tahun 2018, mengatasi Presiden Erdogan. Sebelum itu kira-kira 7-8 tahun dulu ketika Tun bukan PM, ia telah diundi kedua selepas Erdogan. Ingat tu, ketika itu ia bukan PM pun tetapi diundi tempat kedua.

      2. Di dalam dunia demokrasi Tun M telah memimpin 6 PRU dan pasukannya menang di dalam kesemuanya. Erdogan tidak pun menyamai rekod tersebut.

      3. Di dalam dunia monarki Tun telah memasyhukan 5 orang Raja (Agung ke 8 sehingga Agung ke 12). Erdogan tidak pernah memasyhurkan walau seorang pun raja. Ia tiada kelayakan untuk memasyhurkan khalifah akhir zaman.

      4. Presiden Erdogan adalah Penguasa Istanbul sedang Tun M adalah penguasa Putrajaya. Perbezaan di antara mereka ialah Presiden Erdogan 'mewarisi' Istanbul sedangkan Tun M 'mendirikan' Putrajaya.

      Meminjam jawapan Presiden Putin apabila ditanya tentang Tun Dollah dan ia menjawab 'Abdullah is a good leader, but Mahathir is a great leader', maka jawapan saya ialah 'Erdogan is a great leader but Mahathir is the greatest Muslim leader today'.

      Izinkan saya berkongsi khabar nubuwwah berikut :-

      Di akhir zaman, ketika zaman fitnah berada di hujungnya, Istanbul akan jatuh, dan bandaraya ini akan diselamatkan oleh seseorang daripada 'Bandaraya Akhir Zaman'. 'Bandaraya Akhir Zaman' telah pun saya kenalpasti dan ia adalah Putrajaya, kesinambungan kepada Istanbul sendiri.

      Ketika Nabi Musa a.s membuka jalan untuk Bani Israel menduduki Palestin, baginda mempunyai satu pesanan bahawa hanya dua keturunan sahaja yang berhak memerintah Palestin. Dua keturunan ini adalah kabilah yang menurut perintah Baginda 40 tahun sebelum itu.

      Disebabkan doa baginda dua kabilah ini terpisah daripada kabilah-kabilah yang lain sedikit demi sedikit. Orang-orang Yahudi percaya mereka membentuk kabilah baru yang tidak beragama Yahudi.

      Mereka adalah kabilah yang diketuai oleh Joshua Bin Nun dan kabilah yang diketuai oleh Caleb Bin Jeffuneh.

      Kepercayaan saya keturunan Joshua adalah bangsa Turki sedang keturunan Caleb adalah bangsa Melayu.

      Ketika Palestin dibuka oleh Bani Israel, ketuanya ialah Joshua sedang Timbalan ketuanya adalah Caleb.

      Bangsa Turki sentiasa mendahului bangsa Melayu pada kurun-kurun sebelum ini, tetapi ia bakal berubah pada zaman baru, kerana sebuah bangsa dari Timur akan mengambil alih kehebatan bangsa Turki. Ini adalah kesimpulan saya daripada khabar-khabar nubuwwah sendiri.

      Baginda saw menyebut Constantinople pada zaman mengigit dan menyebut 'sebuah bandaraya di Timur' pada zaman baru.

      Bangsa dari Timur ini telah saya kenalpasti. Ia adalah bangsa Melayu. Dengan terpilihnya Tun sebagai pemimpin no. 1 dunia Islam bagi tahun 2018 mengatasi Erdogan, maka khabar-khabar nubuwwah ini semakin menghampiri realiti.

      Putrajaya akan menyelamatkan Istanbul, in shaa Allah.

      Bagaimana ia akan berlaku? Itu kita kena tunggu dan lihat kerana hanya setelah ia berlaku maka kita akan mengetahui itulah dia peristiwa yang telah dikhabarkan 1400 tahun dahulu.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Selagi Tun M belum berjumpa dgn Panji Hitam Semesta Alam selagi itu lah apa yg dibuatnya tak jalan dan tak menjadi.

      Delete
  25. Erdogan: Harapan Baru Kepimpinan Dunia Islam

    AUG 12, 2014 HIT: 5361 WRITTEN BY
    FONT SIZE

    Recep Tayyib Erdogan kini adalah ikon umat Islam seluruh dunia. Beliau yang baru sahaja menang Pilihanraya Presiden Turki mengukuhkan lagi sokongan rakyat Turki terhadap kepimpinan beliau. Ianya bukan jalan mudah setelah mengalami beberapa protes dan cubaan untuk menjatuhkan kredibiliti beliau pada tahun 2013. Beliau tetap popular walaupun pernah menutup media sosial untuk beberapa ketika untuk mengelakkan rahsia negara tersebar di internet. Kredibiliti beliau bertambah apabila berjaya mengakali kelompok “Ergenekon” dalam tentera yang sentiasa mencuba merampas kuasa dari kerajaan demokratik.

    Kini, tentera Turki yang seringkali campur tangan dalam urusan politik kerana menganggap mereka sebagai pelindung Kemalisme sudahpun tunduk atas kuasa rakyat. Rakyat, bukan jeneral, yang menentukan siapa pemimpin mereka. Kalau rakyat mahu Erdogan dan AKP, maka itulah yang mereka akan undi. Cabaran Erdogan paling besar adalah apabila sekutu kuat beliau, Fethullah Gulen mula merancang menjatuhkan beliau melalui ‘tangan-tangan’ halus dalam kerajaan AKP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erdogan ni bukan bagos pon. Bnyk ulama aliean tlen ahlul sunna waljamaah x stuju ngn erdogan. Aritu tahun bila ntah, nk naikkan imej nya dan memerintah lebih lama sannhup menuduh gulen n pengikutnya konon cubaannk rampas kuasa. Kuat drama jgak erdogan ni klau nk tau yer.

      Delete
  26. https://m.facebook.com/notes/majlis-taklim-miftahus-surur/recep-tayyip-erdogan-presiden-turki-pemimpin-baru-islam/1877830172244124/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau kuat mkn taik erdogan dn taik pak sheikh aljuburi sebab tu kau semakin bodoss dan kalah...hahaha..

      Delete
  27. Landong tak dengar madey disebut pemimpin dunia islam

    PREMIUM

    Presiden Israel Diteriaki "Pembunuh" oleh PM Turki

    Jumat, 30 Januari 2009 | 09:52 WIB
    DAVOS, JUMAT

    — Perdana Menteri Turki Tayyip Erdogan beranjak meninggalkan Forum Ekonomi Dunia di Davos, Swiss, Kamis (29/1), setelah menyebut Presiden Israel Shimon Peres sebagai "pembunuh." Sebutan itu dikumandangkan oleh Tayyip Erdogan sebagai bentuk keprihatinan terhadap sikap Shimon Peres yang mendukung operasi militer Israel di Gaza.

    Peserta debat yang bertopik Gaza, seperti penasihat Presiden Barack Obama, Valerie Jarret, tersontak melihat Erdogan dan Shimon Peres terlibat debat sengit dengan nada tinggi dan penuh emosi. Dalam debat yang memanas itu, Peres tetap membela posisi Israel dalam serangan militer selama 23 hari terhadap militan Hamas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aljubri jumpa le sesapa.. waima pop vetiken sekalipun... nama aljubri tatap manjadi pojaan hatiku sebagai PM...
      idob aljubri..

      bodo pya penyokong reformasi..
      xde ilmu. ada otak tp xmo guna

      Delete
    2. Betul laa tu pojaan hati ko sebab ko dah di juburi ....lobang jubo pon dah besar..

      Hihihihihi..

      Delete
    3. Yg kena belit keling dgn madey lagi cedik..

      Delete
    4. Anak2 dan kroni madey kayer rayer..mahacai kayap kena belit dgn hutang 1 triliun kununnye...mahacai pon pemalas
      ikut ksta madey....otak dah terbelit..hihihi..

      Delete
  28. Aku suka tun madey kerans tun madey bijak putaqbelit melayu bodoo...hutang 1 triiiun...tu pasal ekonomi harga komoditi dan matawang merudum dah 7 bulan...hukan kerana tun madey tak bijak dan tak mampu uruskan ekonomi..

    ReplyDelete
  29. Mahacai semua dah cabut lari...hihihi.

    Pertikai reformasi kunun...tapi tak tahu amende reformasi..mcm pandai sangat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reformasi jubur tahik....

      Delete
    2. Reformasi janji penipu utk dpt memerintah....rakyat makin susah....reformasi palat

      Delete
  30. Hadiah Tahun Baru 2019! Harga Petrol Tak Jadi Turun!

    Sebelum ini kerajaan pakatan sudah kantoi kutip cukai petrol. Senyap-senyap rembat poket rakyat. Harga minyak mentah dunia telah jatuh beberapa bulan, tapi harga runcit kekal tanpa sebarang penurunan.

    Setelah didedahkan rompakan duit rakyat melalui cukai petrol. Kerajaan mengambil langkah terdesak mengumumkan harga petrol akan turun menjelang 1 Jan 2019.

    Genap seminggu, tidak semena-mena menteri kewangan umum harga petrol tak turun pula hari ini. Nampaknya rompakan poket rakyat melalui cukai petrol diteruskan untuk beberapa minggu lagi.

    Kerajaan pakatan memberi alasan tindakan kekal harga petrol adalah bagi mengambil kira pandangan pengusaha stesen minyak.

    Perut pengusaha dipelihara, perut majoriti rakyat sebagai pengguna terus dibiar kebulur.

    Menteri boleh bercuti di luar negara dgn anak branak..

    Pakatan Menang, Rakyat Bengang! MahaCai2 bangang!

    ReplyDelete
  31. Ada yg kata anugerah pd tun xde makna pun. Alahai, cuba anugerah itu d beri pd nuar aljub, berpesta lah blogger shabudin dan yg sewaktunya. Dah bolih tuntut skrang jugak pm ke8 untk nuar aljub. Poodah

    ReplyDelete
  32. Anwar kena ingat banyak org tk minat dia jadi pm....undi india .cina melayu.sabah serawak semua dia nak..gambaran seorang yg tamak.sama dgn rafizi..bila jadi kes kuil kt shah alam semua ahli pkr mcam orang biul melayu pkr jadi bangang sbab takut india pkr marah..budak bodo nama rafizi pun bole jadi bdngong spatah pun tk cakap .tkut la tu...anwar patut kena jaga2 dgn rafizi.org klau pandai sangat mesti ada bodo tempat lain yg aku nmpak la yg tipu rakyat skrg ni semusnya org ni ada sijil baikbaik dan aku tk rasa rafizi tu baik..aku rasa anwar ni batu loncatan dia utk jadi pm...hahaha pkr ni mana bole cayw tengok ketua dia anwat.azizah.nurul izah.azmin.nasation.rafizi dgn india dgn vina campuran parti rojak yg tkda pendirian sokong Nelayu india dgn cina matah begitula sebaliknya. Aku tunjuk fingrr FUCk kt pkr parti yg bagi aku parti lalang...caya la pkr ni bakal bagu Melayu melingkup..korang melayu pkr jangan la dok petasan anwar tu hebat kitaorg yg kt luar pkr ni nampak abwar ni tkda telor...korang ingat kes pesta arak dgn pegang bulu anjing dulu kt selangor..anwar sepatah tak cakap sbab takut dgn cina dap..tula pendek crita anwar ni dayus..aku tnhah tunggu dia jadi pm lepas ni senang nk belasah dia plak mcam belasah najib dulu...apapun fuck kt pkr..

    ReplyDelete