Saturday, December 22, 2018

APAKAH PANDANGAN DAN PENDEKATAN TUN TERHADAP UMNO YANG SUDAH BERALIH PUCUK PIMPINAN

Apakah ada usaha² positif sedang dilakukan oleh kedua pihak supaya yang kalah tidak kalah semua dan yang menang tidak menang semua.

Sudah tentu sesuatu jika itu baik untuk Melayu dan Islam, kena sokong.
BERSATU dan UMNO mempunyai ideologi perjuangan yang tidak berbeza untuk mudah duduk semeja.

UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION / MELAYU BERSATU

Jangan geli dengan saki baki UMNO yang ada, sekurang-kurangnya kita dah tahu setakat mana kudis dan kurap mereka.


12 comments:

  1. Biarlah UMNO membangun di bawah Tok Mat Hassan. UMNO akan jadi alternatif bagi org Melayu andainya Tun Mahadir sudah pergi dipabggil illahi. Ini pun kalau umno bebas dpd geng klept. GENG klept umno+PKR, takda pilihan. Lebih baik pangkah terus DAP. Alang-alang menyelok pekasam....

    ReplyDelete
  2. Perbincangan turut sentuh penyatuan Umno-PPBM, kata Mohamad Hasan

    Mohamad Fadli - December 14, 2018 9:07 PM
    14k
    Shares

    KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan mengesahkan pertemuan beliau bersama pemimpin Umno lain dengan Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad ada membincangkan tentang keluar parti.

    Beliau juga mendedahkan pertemuan turut menyentuh penyatuan Umno dan PPBM, yang juga dipengerusikan perdana menteri itu.

    “Macam-macam kita bincangkan. Boleh jadi kita bincangkan penyatuan, tentang penyatuan antara PPBM dan Umno,” katanya kepada FMT.

    “Saya tak nafikan perbincangan itu, tetapi berbagai topik, khususnya tentang kelangsungan Melayu dan Islam.”

    Ditanya mengenai keluar parti, bekas menteri besar Negeri Sembilan itu menjawab: “Saya tidak pernah cakap (keluar Umno). Saya tidak akan keluar Umno, saya tetap dengan Umno.

    ReplyDelete
  3. Orang2 dlm umno yg tidak digemari oleh tun madey sudah tidak berkuasa dan sudah didakwa...masalahnye orang umno nak kekal dgn jenama umno dan tun madey dgn gengnye nak kekalkan jenama Bersatu...jika tun madey hijrah semula kpd umno jawatan pm nye berisiko dan blm tentu puak umno setuju tun madey jadi presiden...

    Puak umno sudah selesa dgn tok mat...tak akan ada lagi lompat katak...yg nak lompat kalo ada pon ahli biasa saja seperti rahim tambi chik yg tidak ade faedah kpd tun madey.....

    Tun madey yg kempunan nampaknye...

    ReplyDelete
  4. Penyatuan umno dan Bersatu sesuatu yg tidak mungkin berlaku....kalo Bersatu sebagai pembangkang baru boleh mereka bersatu....

    Semangat 46 bersatu kembali dgn umno baru setelah semangat 46 dibubarkan...

    Ahli umno tetap takkan setuju umno dibubarkan dan Bersatu juga tidak mungkin dibubarkan kerana tidak mau hilang kuasa...

    ReplyDelete
  5. Pembentukan kerajaan antara Bersatu umno pkr dan amanah boleh wujud atas kertas untuk kuatkan melayu....tapi pkr takkan setuju tinggalkan Dap rakan lama dan puak pkr bimbang percaturan licik tun madey yg akan pinggirkan mereka...rekod yg lepas tidak boleh dilupakan...

    Lagi pon puak umno blm tentu setuju serahkan kuasa kpd tun m kerana kerusi Bersatu sangat sedikit...tun madey tak mungkin setuju lepaskan kuasanye...

    banyak konflik untuk wujudkan kesatuan melayu...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Kesatuan melayu hanye boleh wujud bila pemimpin2 yg ade tidak berebut kuasa dan tidak main kotor...tapi sukar sama sekali...

    ReplyDelete
  8. Saya kira pendirian Tun berkenaan isu ini adalah jelas, dan saya 100% bersamanya.

    UmNo telah jelas mengkhianati orang-orang Melayu semasa di bawah Najib. Ruh perjuangan UmNo itu sendiri telah mati.

    Walau siapapun yang mengambil alih tampuk kepimpinan di dalam UmNo, ia tidak akan mengubah sejarah bahawa UmNo telah menjadi jemaah yang khianat kepada kaum Melayu. Malah UmNo adalah kaum yang berpaling.

    Jenama UmNo itu sendiri telah rosak. Mahu melihat perpaduan Melayu yang murni, maka bubarkan UmNo dan ahli-ahlinya sertai PPBM. Penggabungan UmNo dan PPBM bukan satu pilihan. Saya berkeyakinan Tun juga menyedari perkara tersebut dan sedang berusaha menarik seramai mungkin ahli-ahli UmNo untuk tinggalkan UmNo dan sertai PPBM (dengan saringan tentunya).

    Ramai yang telah melakukannya (tinggalkan UmNo dan sertai PPBM) dan itulah yang sebaik-baiknya.

    In shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Udah2 le tu berpolitik 24 jam.. asyik2 hidup melayu la... ketuanan melayu la.. survival melayu la..penyatuan melayu la.. tak ke manapun pun kalu hangpa memekik dlam blog ni... contoh org cina berpolitik, nama je ahli mca ka, gerakan ka, dap ka.. tapi bila time cakap bab politik depa jugak yg untung..

    ReplyDelete
  11. Harga barang makanan akan lebih mahal tahun depan, kata aktivis pengguna

    Minderjeet Kaur - December 23, 2018 8:06 AM
    506
    Shares

    Harga barang keperluan yang mahal kekal sebagai isu utama dalam kalangan pengguna.

    PETALING JAYA: Pengguna perlu membayar lebih banyak untuk barang makanan tahun depan berikutan ekonomi yang lembab disebabkan kelemahan ringgit, kata seorang aktivis pengguna.

    Jacob George, yang mengetuai Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (Cassa) berkata, Putrajaya boleh mengurangkan kesannya ke atas pengguna dengan meningkatkan tindakan terhadap aktiviti sorok, penyeludup dan pihak yang terlibat dalam manipulasi harga.

    Beliau berkata, harga barang tidak akan turun.

    “Ia merupakan trend sejagat apabila berlaku peningkatan kos barangan dan perkhidmatan.

    ReplyDelete