Thursday, December 20, 2018

APAKAH PERLU HALANG PERCATURAN POLITIK TUN MEMBINA SEMULA KUASA MELAYU..

Tun lebih AWAL bersedia..

Kuasa POLITIK dominan Melayu lebih menstabilkan Negara dan memberi keadilan sosial daripada kuasa campuran pelbagai kaum yang banyak pertikaian, tuntutan melampau dan drastik.

http://celahgelegar.blogspot.com/2018/12/perang-kit-siang-dap-akan-keluar-kjaan.html?m=1


49 comments:

  1. Bagus akhirnya paham jugak KD dgn strategi tun.
    Percayalah jikalau tun pergi dgn komposisi kerajaan hari ini, malaysia akan dilanda satu lg musibah perkauman.

    Hal ini yg sukar dipahami dap dan pkr yg cuba mengambil kesempatan di atas kemenangan yg baru diperolehi. Apa mereka fikir rakyat tidak bertindak balas dgn tindakan mereka yg berkuasa.

    Hal najib mengenai salah laku, rakyat boleh bersabar dan menanti saat pru. Tetapi dgn tindak tanduk dap dan pkr yg masih mentah menjadi kerajaan pusat akan merosakkan lg negara lebih teruk dari bn.

    Bukan mudah utk tun laksanakan. Menarik rambut di dlm tepung. Tentu shj pkr dan dap akan melatah dgn kemasukan umno kerana mereka sedar mereka tiada lagi leverage. Tapi apa yg membingungkan adlh melayu yg sblm ni beriya2 menyokong tun kini terikut rentak dap dan pkr termasuk shahbudin.

    Tidak tahulah jikalu dia xphm permainan belakang tabir atau mmg dia penyokong kuat anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shahbudin dah buat u-turn,,entah Kan dedak masuk waullahuaklam.
      Dalam dunia politik dan penulisan tiada musuh dan sahabat yang kekal.........!!

      Delete
    2. Doakan Tuan Budin balik ke pangkal jalan..

      Delete
    3. Tuan budin orang lama dlm umno...dia dah masak putarbelit DKK mahdey....dia dah nampak halatuju putarbelit mahdey...

      DKK nak perkuatkan kedudukanye saja....melayu tak penting bagi DKK...DKK kuat kroni kuat anaknye bertambah kaye...

      Delete
    4. 2.43
      Kehebatan najis dan para cacainya.
      Tiada segan silu menunjukkan kebodohannya malah bangga dgn tindakannya.

      Kalau mahathir nk kayakan kroni diturutkan shj permintaan dap dan pkr xperlu bawa masuk org umno.

      Org bodoh mcm nilah yg membuatkan org meluat dgn umno. Satu geng dgn lokman adam dia punya bebal.

      Delete
    5. Atok takut anuar jadi pm..ko hingat sedikit ke kerosakan yg atok buat pada anuar..rase2 sedikit pun tkder ke terpalit rasa dendam di hati anuar..anuar umpama..tk dapattengkup..telingga akan di pulas oleh anuar..jadiii sebelum kena pulas..baik aku terajang jatuh dulu..bunuh..hancur reputkan..
      Ini lah mainan politik..umpama politik rimba..

      Delete
    6. Takot kpd anwar?
      Kah kah kah..

      Budak mentah nk sembang lebat.
      Baru keluar penjara dah pergi indon samb aktiviti menyudu.

      Tiada siapa yg merosakkan anwar melainkan diri dia sendiri.

      Cacai najis xde lain sokong anwar konon2 kalau anwar naik najis dan ponorogo terlepas kes mahkamah.

      Kamon cai.. logik dan arimetik korg terlalu mudah dibaca.

      Delete
    7. kalau takut nuar .. buat apa dia lepaskan nuar.. buat apa dia tolong nuar kat pd..

      Delete
  2. Rasanya orang seperti Budin tu tak perlu kita doakan untuk balik kepangkal jalan...kalau balik pun kita sudah tidak boleh mempercayainya lagi.Budin duibaratkan seperti lalang...ada sesuatu yang dia harapkan daripada Tun,tetapi setelah permintaan/harapan nya itu tidak dapat Tun tunaikan dia mula berpaling tadadasar manusia keparat.

    Kini dia cuba menjadi penyokong kepada Anuar...kerana dia mengharapkan apabila Anuar jadi PM nanti dia akan mendapat tempat dihati Anuar...mana tahu Anuar akan melantik beliau menjadi penasihat kepada kerajaan seoertimana Tun melantik A.Kadir Jasin...dan itulah impian Budin yang sebenarnya yang tidak kesampian....sebab itulah beliau sangat menyimpan dedam kepada Tun kini.

    Oleh itu kepada saudara2ku seperjuangan semua marilah kita sama2 sepakat memboikot blog Budin tanda protes kita semua kepada Budin diatas sikap kurang hajar beliau terhadap Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hal pulak nk boikot blog budin? Apa yg rugi bg dia? Nak keluarkan pandanganpun nk kena boikot...plaster mulut dh turun harga ke?

      Delete
    2. Ayuk bersama sama memboikot blog Shahbudin Hussin

      Delete
  3. pendirian saya konsisten drpd dulu.

    tun m wajib menerima 'jemputan' utk kembali memimpin UMNO/BERSATU bagi kestabilan politk negara n utk terus memperkukuhkan kedudukan kaum melayu.

    kita tiada pilihan lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju DKK mahdey nyah dari PH..ph rosak kerana putarbelit DKK ni.....

      Delete
    2. Dato Rahman

      Sad to know time is not on TDM's side. Equally frustrating is Anwar's quality of leadership.....i do not see he can lead malaysia to greater height.

      Wallahuaklam

      Delete
    3. Mohon untuk menyatakan perbezaan pendapat.

      Tun M telah menyatakan dengan tegas tidak akan kembali kepada UmNo dan saya setuju 100% dengannya.

      Tun M juga telah menyatakan bahawa demi perpaduan Melayu, UmNo mesti dibubarkan dan ahli-ahlinya menyertai PPBM. Isu UmNo dan PPBM bergabung adalah lansgung tidak timbul. Saya juga bersetuju 100% dengannya.

      Menyertai semula UmNo bukan satu pilihan. Di bawah Najib, UmNo telah menjadi jemaah yang bathil dan ia tidak boleh terus dibenarkan wujud lagi. Ia akan lenyap apabila tiba masanya, in shaa Allah.



      Petikan sajak Perjuangan Yang Belum Selesai karya TM.

      Biarkan bertatih...
      Asalkan langkah itu yakin dan cermat...
      Bagi memastikan negara merdeka...
      Dan bangsa terpelihara...
      Air mata sengsara...
      Mengiringi setiap langkah bapa-bapa kita...

      Trust me, everything is going smoothly on TM's side. On the day of the final battle, his team will emerge victorious.

      Do not fear, have faith.

      In shaa Allah.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. tun m tahu apa dia buat...

    masa tun m nak jatuh si klepet dan selamatkan malaysia ..puak reporbasi pkr cakap apa.. boleh kerjasama tapi kena lepaskan banduan dan bagi ampun kat banduan dulu...

    orang tengah nak selamatkan negara... sebok tuntut macam macam.. ini la perangai puak keparat

    kalau banding dap dengan pkr ... lagi baik dap dari pkr..

    pada tun ..setakat nak keluar kan sekor banduan untuk selamatkan malaysia bukan satu masalah besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik DKK mahdey dan Bersatu kluar dari PH...masuk umno balik....ade dlm PH hanye merosakkan PH dgn putarbelit koling..

      Delete
    2. kenapa pulak bersatu kena keluar ph .. yang tak setuju dengan ketua ph la patut keluar ph.. apsal anjing punya logik selalu ke laut

      kah kah kah

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. PERANG) Kit Siang: DAP akan keluar k'jaan PH

    Pemimpin-pemimpin DAP, tidak kira yang berada dalam atau luar kerajaan, tidak akan teragak-agak untuk keluar dari gabungan kerajaan jika objektif Malaysia Baru diketepikan, kata Lim Kit Siang.
    Katanya, mereka tidak akan sesekali menjadi “lembik” seperti pemimpin MCA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sangat setuju dgn tindakan DAP...biar PH berpecah supaya DKK mahdey putarbelit koling tidak bersama PH lagi...DKK mahdey telah merosakkan PH ...berambos balik kpd umno semula...

      Boleh perang klimaks nanti..

      Delete
    2. Masa dalam umno dia merosakkan umno dgn kroni dan kayekan anak2 dia...merompak melalui pintu belakang....menggunakan melayu untuk kemewahan anak branak dan kroni...

      kerajaan hilang berpuluh bilk
      Lion....menindas rakyat dgn ptptn dan tol...legasi merompak dan buncitkan perut diwariskan kpd pemimpin umno...melayu marhaen terus miskin...

      Dia sekali lagi nak gunakan ayat kukuhkan melayu...putarbelit tak mau tunai manipesto..

      Delete
    3. Yang lebih utama adalah penyatuan majoriti Melayu&Bumiputera di bawah satu payung. UMNO kini bagaikan kapal yang karam manakala BERSATU pula ialah kapal yg baru dan gagah. Jadi selayaknyalah BERSATU pimpinan Tun menjadi payung utk majoriti Melayu&Bumiputera berteduh.

      Utamakan yang perlu diutamakan bukannya mengungkit benda yg remeh-temeh melainkan kamu itu ialah anxxxg parti rasis.

      Delete
    4. Dulu semua cakap..lebih baik dap dr umno..
      Sanggup makan babi dgn gone dr makan ayam dgn najib..
      Sikarang..melayu..melayu..melayu..apa pasat..sudah manyak silap kaa.
      Sikalang sulah boleh telima aaa..itu ph. Manyiak tutuk lali itu BN..atak mutut kaa..

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Ketakutan utama parti rasis dan parti future PM ialah Melayu&Bumiputera menjadi kuat semula di bawah naungan PPBM pimpinan Tun. Parti rasis tahu semangat Kemelayuan Tun tidak akan hilang dgn menyertai PH tetapi semakin bertambah.

    Sudah ada kedengaran ugutan2 dp parti rasis utk menjatuhkan kerajaan pimpinan Tun. Maka persilakanlah utk melaksanakannya!

    #BubarUMNOPerkasaBERSATU

    ReplyDelete
  10. Sdra KD (dan Sdra John Doe jika ada lawat laman KD?

    I think the losers in the pru14 are quite firm and consistent in their stand and actions to create political instability viz exodus of mps assemblymen and members to PH co.ponent party(ies?)

    I am particularly sad CG and Shah have become the mouthpieces of the losers. As usual the religious peddlars in as well...panning on issues to destabilise the govt of the day.

    Sad.....perhaps TDM is seen being too slow, indifferent when problems are being thrown to his face.

    I know as a doctor he needs to diagnose the problem but perhaps corrective actiond are not forthcoming.

    The final battle or grand finale may become anti-climax though i still go with your cautious but confident analysis. Nonetheless things have to change and TDM has to get these changes not only being seen but acted upon. Time could be not on TDM's side....

    Just to share with both of you my thoughts and concerns....wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr PR2

      Izinkan saya kopipes komen balas saya kepada dua orang taiko yang lain di blog shahbudin sbg jawapan.

      -------------------

      Kekandaku Pak Rahman dan kekandaku pak Othman yang dihormati.

      Yakinlah sahaja bahawasanya segala perancangan manusia itu pada akhirnya akan dibuktikan bahawa kesemuanya sekali adalah sebahagian daripada rancangan Allah sendiri.

      Kebathilan itu pasti tewas mutlak dan lenyap apabila tiba masanya.

      Yakinlah, nescaya hati akan tenang menanti HARI PEMBUKAAN tersebut.

      Ia tetap akan berlaku, dengan izin Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Ya..yg bathil itu kapir..apa bila bergabung nya orang2 melayu dibawah pimpinan madey..akan tertegak lah negara islam yg bardaulat..kapir2 berterbangan
      Apa bila panji2 hitam berkibar..madey cuma pembuka jalan..yg mengibar nnti ialah..pemimpin yg tk didendang..tk gitu jendole..

      Delete
    3. Wahai si bodoh.

      Bukankah UmNo juga bersekutu dengan kaum kafir di dalam BN? Apa yang kamu cuba putarbelitkan?

      Telah berapa kali aku katakan, pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS ia adalah PERTEMPURAN di antara 313/314 anak-anak Melayu Islam anggota pasukan Tun M (pasukan PPBM) menentang pasukan-pasukan bathil di kalangan jemaah Melayu Islam sendiri.

      Jemaah-jemaah daripada kaum bukan Islam seperti DAP, MCA, Gerakan dll tidak akan menyertai PERTEMPURAN ini.

      Jadi apa isunya wahai pendusta yang bodoh?

      Delete
  11. Puak klah UmPas tak abis2 rasa manis.....
    sikap sifat dengki kesunat pekat ini tertanam dlm hati mati yg hitam lebam.
    tak mungkin ini senua jadi kpd genetik atau sesuatu kaum.
    Ini cuma hasil dari benih didedah dlm persekitaran pembesaran terhad dalam ruang kecil spt tin milo atau bawah tempurong yg tercemar.
    Juga akibat mentaati suara angkuh syaitan bertopeng agama.
    Rasa manis ini hal individu atau kumpulan individu berciri kuat maki.
    Asas manusia adalah sifat murni ciptaan Illahi.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Rasa manis ini hal individu atau kumpulan individu berciri kuat maki".

      contoh dah naik.
      Doktor2 terkemuka mengesyorkan rawatan renjatan letrik berkala,tpi meni gkat kpd individu spt 538.

      Delete
  13. cara lembut tak jalan dahh... dah renta ni cara maki jer baru bole onn kot...

    itu pun tatau lagi.. onn ke tak onn..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu lagi ciri sampingan selain maki.
      puak bingai Assobiyah,Kwarij Takfiri Zionis Bigot begini juga gemar tunjuk gagah, riak kononnya hebat dan kuat, kaki gaduh.
      Walhal sgt penakut bila berdepan. Habis2 cuba tunjuk amok hilang akal.
      Rawatan renjatan elektrik didahi mumgkin dapat selamatkn individu2 ini.

      Delete
  14. TDM tahu apa yang dia patut buat.
    Dia seorang politik lagenda dan licik.

    Sebagai rakyat yang cintakan kesatuan, kita sokong sebarang langkah penyatuan bangsa melayu/bumiputera dalam 1 platform.

    Sebagai seorang ahli politik, anda sepatutnya bermuhasabah dan kembali ke pangkal jalan bagi menjayakan misi TDM sebelum dia tutup mata (sangat penting)

    Sebagai DAP @ Malaysiakini @ Malaysia Chronicles @ fmt & bangsa bukan Melayu/bumiputera, tidak mengherankan jika anda menolak gerakan ini sebab kita tahu tujuan dan matlamat anda.

    Jika semua orang melayu/bumiputera bersatu walaupun berlainan parti, DAP bukanlah sesiapapun dalam PH @ luar PH, 45 kerusi + kerusi bukan Melayu/bumiputera PKR (jika ada) tidak membantu anda untuk perintah Malaysia.

    Kenyataan terbaru LKS mengesahkan dia merasa kecewa dan berharap TDM akan mendengar 'rayuannya' tapi sebelum pru14, TDM dah punya cita² dan perancangan lain. Dia buat muka poyo, naif dan sepertinya orang yang boleh dikudakan / dipergunakan sebab mereka guna angka umurnya, tapi terlupa untuk mempertimbangkan otaknya dan seni politiknya menghancurkan musuh dengan style kuntaunya tersendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah pada akhirnya kesemua umat Melayu akan hanya akan bernaung di bawah satu panji.

      Mahu tahu Panji pasukan yang mana, maka carilah satu pasukan yang tidak pernah tewas di dalam mana-mana PERTEMPURAN sebelum itu.

      Tidak lain dan tidak bukan ia adalah Panji PPBM.

      Pasukan inilah yang akan menang mutlak pada HARI PEMBUKAAN tersebut, hari di mana Pani-panji hitam akan dikibarkan sebagai tanda kemenangan mutlak mereka, in shaa Allah.

      Masanya sudah kian hampir. Zaman fitnah sudah berada di hujungnya dan zaman baru pula sudah melambai-lambaikan tangannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Bukan semua. Mesti ada suku-sakat dna melayu + Yahudi yang akan berlawan dgn team TDM sokong tokong DAP. Elok beno lah ye, senang tau mana satu pengkhianat dalam selimut.

      Puashatilah, TDM berjaya gunakan DAP untuk naik kerusi PM.

      Sesuatu yang dah dijangka oleh otai² dlm blog KD, sebelum pru14 dan sebaik usai PRU, apa² calculator & bacaan² kita semua, makin menghampiri terjadi.

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Kalau Melayu berciri Islam tiadalah unsur2 negatif dlm pentadbiran -spt sikap ketat tegar junud Assobiyah,Kwarij Takfiri,Bigot sgt mirip kartrl mafia ala Zionist
    Kalau cuma kuat gelar diri Melayu Islam, tapi sah mengklepet dan menyokong comolot, ..itu BUKAN ciri kpd kaum. Tapi cuma sikap individu atau kumpulan individu, MELAJEWS ISLANG/ISLE.
    Sifat buruk juat dengki yg dilaknati Allah SWT ini , terjana hasil dari mentaati bisikan Syaitan bertopeng. Ia melata dn tumbuh sebab didikan dan persekitaran , smbil terperangkap dalm Tin Milo karat ataupun dibawah tempurong.
    Individu sedemikuan bukan manusia biasa, tetapi adaah kalangan Khadam Syaitan yg kuat domba.
    Penyisihan yg Bathil sudah jelas, KEBENARAN YG AKAN TETAO MENANG . Itu kuasa Illahi.
    Bukan satu Pilih pun? Suka tak suka.

    ReplyDelete
  17. cucu madey mamakkutty si ally mukhriz macam pelacur harum sundal malam


    pegi menyyundal di quebec dengan wang rakyat..pukimak kau mukhriz botak


    keturunan madey memang cilaka

    ReplyDelete
  18. Anda bukan sesiapa. Rakyat marhaen koyak rabak jiwa dan peribadi. Who cares you. Nobody. Kecuali monyet dan ungka tahap IQ you.
    hehehe

    ReplyDelete
  19. Dear Anuar Ibrahim! The mass exodus of UMNgOk MP meant MahaKUTTY (The Munafik ONE) are ready to kick you from becoming Malaysia 8th PM and instead, MahaKUTTY and his Team ready to prosecute under Projeck SODOMY 3! MahaKUTTY real intention is for his son to become PM and protect him from being prosecuted, especially if you Anwar make a deal with PAS and Najeeb to topple MahaKUTTY!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong bawa naik balik klepet dn penyokong kleoet yg sudah merobekkan negara.
      Jelaslah Paul ni pemuja kemungkaran. Wajah Khadm syaitan sudh nyata.

      Delete
    2. DEAR ANUAR IBRAHIM...DALAM FORUM INI ANDA AKAN DAPATI PENYOKONG TUDUHAN SODOMI 1.0 TERHADAP ANDA

      Delete
    3. paul bagio habis ide sampai merayu "tolong la selamat kan dewa kami nuar berahi"

      kah kah kah

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. ingat judi ingat dompetQQ agen PokerV terbaik

    ReplyDelete