Saturday, December 29, 2018

APAKAH SEKARANG SUARA ANWAR DIBUAT MELALUI http://shahbudindotcom.blogspot.com/

Bukanlah suatu yang salah atau bimbang tetapi pembaca boleh juga menggunakan saluran yang sama berkomunikasi secara tidak langsung dengan Anwar.



#ambil Secara positif

56 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Adekah budin telah sahkan kpd KD?...jangan buat andaian saja...

    Tapi Budin pemalas tapis komen sampah seperti kopipes panjang yg tak berkaitan langsong dgn tajuk entri dan tidak ada fakta menyokong hujahan dlm komen serta pantun2 gila babi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa anjing perlu mintak pengesahan... bila budin buat posting juga bedasarkan andaian merapu puak anjing reporbasi dan rasisme

      Delete
    2. Anjing kurap bersatu memang bodooh...menyalak dan kencing merata....

      Delete
    3. aku belum masuj bersatu lagi.. setakat ni masih umno..

      aku nak berkubor bersama umno..

      ko nampak tak walau 13 kerusi orang umno lebih suka tun m dari kepala reporbasi dan rasis.

      rata rata orang umno sokong mahathir.. kecuali geng panglima klepet dan jahit pornorogol la..

      kah kah kah..

      Delete
    4. Orng umno suka tun mader pembelit?...hahaha...lucuuu...

      Kenape tak.masuk Bersatu?...suka kepala bapak ko....hihihi...suka orang bongok teww...

      Delete
    5. abih yang puak anjing reporbasi rasis ngok ngoek pasal umno masuk bersatu masuk bersatu ... umno 2.0..

      abih yang geng klepet bising pasal mp umno kluar parti ..sampai jahid kena cuti tu pasal apa

      bodo punya anjing ... ni mesti anjing buta ..tapu konon konon celik.

      terus ikut style dogman.. menyalak pakai lobak

      kah kah kah

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bersama bertungkus lumus seblm pru diketepikan...selepas pru baru nampak batang idung terus dilantik jadi ketua....Rais anak yatim tak bersusah payah semasa pru lepas pru jadi boss Bersatu negeri sembilan...mana tak berantakan Bersatu negeri sembilan...

      Lepas ni mustapha plak..

      Tun mader hanye pikir kedudukan dia dan boboi saja...

      Delete
    2. Cara tun mader tak ohsem laa...

      Delete
  4. Kalau Budin dah jadi suara anwar Celah Gelegar suara siapa plak?...dah ade blogger yg dulu sokong kuat tun mader dah beralih angin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suara Najib agaknya sebab selalu sgt siarkan luahan rasa hati mamat terbuang tu.

      Delete
  5. Kepada pentaksub tegar tun mader yg tak suka kpd Budin angkat anwar sila sampaikan rasa gundah gulana anda di blog Budin supaya anwar tahu...

    Tak guna melalak dan menyalak di sini...cedik sikit laa...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman pon dah anti budin...hihihihi.....budin hanye sampaikan masalah orang Bersatu...

      Delete
    2. Kluangman dah tak masuk komen blog Budin dan celegar gelegar lagi?....hihihikk...

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Setuju dengan bro KD

    Shahbudin dotcom adalah suara Anwar Ibrahim. Saya telah menyatakannya di blog tersebut sendiri. Mahu tahu apa pandangan atau kehendak Anwar di dalam sesuatu isu, maka lihatlah apa yang diperkatakan oleh Rafizi Ramli, Johari Abdul dan terbaru Shahbudin Husin.

    Shahbudin Husin telah menjadi anggota terbaru di antara tentera-tentera Anwar di dalam perang sarafnya sebelum serangan ke atas Tun M dilancarkan di atas alasan Tun M yang enggan menunaikan janji untuk berundur dan menyerahkan kerusi PM kepada Anwar selepas 2 tahun, maka sebab itulah kami telah melancarkan serangan sebelum tempoh 2 tahun itu lengkap.

    Perhatikan betul-betul tulisan2 Shahbudin Husin kebelakangan ini, ia memang menjurus kepada tuduhan dan alasan 'Tun M yang kelihatan tidak mahu menunaikan janji'.

    Hakikatnya ialah menuduh Tun M tidak mahu menunaikan janji ketika tempoh perjanjian masih belum tamat hanyalah bukti nyata kepada yang sebaliknya. Yang menuduh itulah sebenarnya yang telah memungkiri janjinya kerana membuat gangguan ketika dia sendiri sedang berada di dalam tempoh perjanjiannya untuk tidak mengganggu.

    Kelak, apabila Anwar sendiri yang melancarkan serangan terbuka dan bukan lagi melalui proksi-proksinya seperti Shahbudindotcom, maka perjanjian tersebut akan dikira batal dengan pihak yang mungkir adalah Anwar sendiri dan bukan Tun M.

    Bagus juga sekiranya Shahbudindotcom menjadi jurucakap Anwar, kerana bak kata sdr KD, ia kini menjadi salah satu wadah untuk berkomunikasi dengan Anwar.

    Dengan Shahbudindotcom telah menjadi wadah Anwar, maka Anwar tentu telah menjadi pembaca setia komen-komen di blog tersebut dan ia pasti telah membaca komen-komen John Doe bahawasanya daripada telahan John Doe, Tun M adalah Pembawa Panji Hitam dan demikian ia tidak akan dapat ditewaskan.

    Walaubagaimanapun usaha untuk menewaskannya itulah yang akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara Tun M dan musuh-musuhnya daripada pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, dan PERTEMPURAN KLIMAKS itulah yang akan menyaksikan kemenangan mutlak pasukan Tun M ke atas lawan-lawannya yang bersekutu yang akan ditandakan dengan berkibarnya Panji-panji Hitam di seluruh negara.

    Supaya kelak, apabila mereka ditewaskan secara mutlak, mereka tidak akan dibenarkan untuk berkata ; "Sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawasanya Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, maka sudah tentulah kami tidak akan menentangnya dan cuba menjatuhkannya sehingga membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS."

    Silakan merancang untuk menjatuhkan Tun M sebelum masanya, asal kelak apabila kalian tewas mutlak jangan cakap John Doe tak payung.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang bodooh saja tak kenal taktik mamak tun mader...lain di mulut di hati...boleh tipu hutang 1 triliun kerana tak mau tunaikan manipesto yg dia sendiri lancarkan...kecian budak ptptn...

      Delete
    2. Sebab kami tak yakin menang jadi kami buat manipesto yg cantik....KD kata PH menang bukan kerana manipesto...

      Kalo tak yakin PH menang tun madey tak berani lawan najib...dia cuma tak yakin Bersatu dapat tewaskan umno...memang pon Bersatu tewas kpd umno...nasib baik tumpang pasukan yg kuat...

      pembelit no 1...

      Delete
  9. Budin pernah dalam 1 entrinya mempersoalkan mengapa golongan profesional yang bukan politik dilantik ke jawatan² penting GLC dan bukannya golongan politik.
    Budin mewakili golongan² tersebut atas kepentingan fulusnya @ dia jugak berangan² dapat jawatan.
    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana ko tahu budin berangan dapat jawatan?...ko buat fitnah yeek...

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Dr M ulang ucapan ‘Melayu malas’ di AGM Pemuda PPBM

    Nor Athirah Mohd Hanapiah - December 29, 2018 7:45 PM
    161
    Shares

    PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengulangi ucapan “Melayu malas”, di hadapan 800 perwakilan Pemuda PPBM yang bersidang sempena mesyuarat agung tahunan sayap parti Melayu itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

    Pengerusi PPBM itu berkata sikap malas orang Melayu menyebabkan mereka jauh ketinggalan dalam pelbagai bidang khususnya ekonomi yang kini dimonopoli kaum lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cnp ni gerenti KD tak buang...

      Aku nampak yg tersangat rajin kroni dan anak2 mader jer...kerana nak kayer free..

      Nelayan petani penoreh dan pekerja pasaraya semua melayu malas...

      Delete
    2. Peniaga2 pasar malam pon malas jugak ikut cakap mader...

      Boboi rajin sebab tu kedah jadi negeri termaju...boboi rajin balik kl...

      Delete
    3. Agaknye melayu kena kerja siang mlm baru rajin ikut mader penipu...tak perlu rehat tak perlu beribadat..

      Delete
  12. Kerana melayu umno yg diasuh oleh tun mader dulu yg sentiasa harapkan bantuan dan kayer free mader tuduh semua melayu malas termasuk KD...

    Dasar umno pimpinan mader sendiri yg miskinkan melayu...umno tak mau ramai melayu kaye kerana takut lawan tokey...

    ReplyDelete
  13. Kalau TAK MALAS, buktikanlah, jangan asik nak merungut. Bangla, indon, kempucha, miangmar semua datang sehelai sepinggang. Boleh antar duit balik negeri. Buat rumah besar di negeri assl dan ada yg jadi billianer menggajikan rakyat dan menteri Malaysia. Cina dan India datang jadi kuli boleh berakhir jadi tokey gula, tokey kapal terbang, tokey astro, maxsis, tokey judi. Melayu siang malam duduk merungut kerajaan mungkir janji, sepatutnya kami Melayu boleh goyang kaki, tak perlu bayat utang, kerajan mahazalim...kui, kui, kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg merungut?....orang kampong relax jeer...cuma tak puashati hingga sekarang keadaan tak berubah tak sepadan dgn cakap.masa kempen dulu..

      Delete
  14. Ada kah Al Arkam bibit kemajuan orang Melayu di sekat oleh Pembesar melayu sendiri...?

    ReplyDelete
  15. Ramai terkedu disebut malas
    Terus menyinga menyerang balas
    Lihat Melayu..tersangat belas
    Mencari ilmu bersikap culas!

    60 tahun rasa selesa
    Bangsa kita jadi ketua
    Bab ilmu 'tiada masa'
    Kenyang projek..lelap sendawa!

    Bila diajak program ilmu
    Ramai mengelak buat tak tahu
    Kalau rombongan..dia tak jemu
    Suka hiburan seronok melahu!

    Bila ini Mahathir tegur
    Terus marah mahu bertempur
    Melayu berilmu tak kan gugur
    Malas berilmu berpalit lumpur!

    Kerana ilmu Mahathir gemilang
    Kemana pergi dia cemerlang
    Kuasa besar berani dihalang
    Kuat kerja tak curi tulang!

    Jika teguran mahu dinista
    tanda Melayu hatinya buta
    Masuk politik hanya nak harta
    Bab ilmu payah nak kata!









    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa sekolah dulu cikgu matematik suruh pelajar beli calculator. Tapi tak ramai yang mampu beli. Kebetulan sekoalh pula di pendalaman.
      Sambil mengangkat calculator, cikgu pun berkata;
      Otak jepun (calculator) ni bukan lah mahal sangat. Ada lagi otak yang lebih mahal. Siapa tahu otak apa?
      Bermacam2 jawapan yang diberi oleh pelajar hingga ada yang menjadi bahan ketawa.
      Akhirnya cikgu beri jawapan;
      Otak orang melayu. Sebab otak orang melayu jarang digunakan, malah ada yang brlum digunakan. Masih original. Hinggakan syarikat besar tak mahu ambil orang melayu bekerja sebab tak mampu nak bayar harga otak yang terlalu mahal.
      Mendengar jawapan cikgu, kami semua ketawa dalam kelas.
      Motivasi yang berguna.. walaupun sudah 35tahun berlalu.

      Delete
  16. kita berpolitik bukan untuk bergantung pada politik.. kata tun m ..tekedu aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mader bergantung kpd politik...anak2 dia kayer free kerana politik..

      Delete
    2. madey lagi cakap.. kita bersidang bukan untuk jadi perdana menteri..

      terkedu anjing reporbasi dan anjing rasis

      Delete
    3. Tak nak jadi perdana menteri tapi sanggup tunggu dlm kereta berjam2 di istana negara hingga mlm......hihihihi...

      Saper yg terkedu?....

      Delete
  17. ANAK CUCU BILLIONAIRE KATA NYA
    PANDAI BERNIAGA UNTUNG GANDA GILER
    BILA RUGI PETRONAS BAILOUT SEMUA
    NIAGA ROTI LINGKUP KAT MNA PANDAINYA


    PUIIIIIII....!!!!

    ReplyDelete
  18. Aku dulu.skarang sokong tun bukan anwar..budin dia punya jilat pun lain mcam gak kan....agak agak klau tun tk bwak ph tu hari rasanya merasa tk anwar kluar jel lepas tu dgn maka takk malu nk jadi pm...anwar dgn pkr bykab la caya punya ..pkr parti rojak semua hati nk jaga laat skali terlalu nk jaga sangat hati rakyar menoriti ..tu yg gaduh kt kuil s.alam mati Melayu sorang yg anwar plak mebgeoabah tak tau nk komeb mana tak nyer india menoriti yg gadoh kr kuil ru ada yg ahli pke..parti rojak..dia prwsiden bini dia anak dua..tu yg aku cakap rojak pada budin aku tunjuk FUUUCK jadi wartawan mskin tua makin serabut...bagi aku tun yg buat menang ph tu hari.dulu pakai pakatan rakyat..ada menang..dulu mana rakyat pakat sokong anwar..pkr undi melsyu nak undi cina nak indua pun nak..pkr apa pun tk bolee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey dah nampak umno akan tumbang kerana banyak skendel...trend dari 2008 lagi kerusi BN merosot...tu pasal dia berani lawan najib....kalo dia tak yakin umno tumbang dia takkan berani lawan najib...kojol awal mader dikerjakan oleh najib dan rosmah...jadi dia yumpang kekuatan pakatan Rakyat...

      Parti madey tewas dgn umno...

      Delete
    2. sebabtu dulu izzah sampai pegi london.. jemput madey. kah kah kah

      Delete
    3. Tempoh anwar dlm penjara tamat bulan jun selepas pru...kalo kalah pon anwar kluar jugak dari penjara....ko tak tahu ape pon rupanye..

      Delete
    4. Ko pon pegi sama ker?...sebab tu ko tahu...sebab tu madey menang 13 kerusi....lebih banyak dari umno tuuu....di kelantan terenggaanu satu kerusi pon tarak...

      Delete
    5. Pas lebih berani dari tun mader dan bersatu...berani bertanding sendirian....mampu menang 18 kerusi parlimen dan 2 negeri..

      Bersatu?....pooooodaaah....tumpang jee lah supaya boleh cakap besaaar...

      Delete
    6. Anon 758...

      Pas ada byk duit.
      Bertanding hampir semua kerusi Parlimen.
      hanya menang 18 kerusi..
      Itukah yg dikatakan kuat dan berani..?
      Ternyata Pas tamak kuasa...king makers katanya..

      Delete
  19. Melayu malas ????? Bukan melayu malas , istilah ni British yang bagi. Sebenarnya British gelar Melayu malas sebab Melayu dizaman itu protes terhadap British. Jadi bila British suruh buat apapun, orang Melayu masa tu buat tak tau jer. Itulah sejarahnya Melayu malas. Olehkerana malas membaca dan mengcungkil sejarah maka Melayu hari ni angguk jer bila orang kata Melayu pemalas. Atau hanya mengambil kesempatan dari kata-kata British utk kpentingan diri sendiri.

    {Boleh Rujuk surat yang ditulis oleh Alfonso D"Albuqueque kepada Raja Manuel III pada tahun 1507.Dalam surat tersebut menceritakan hal ehwal orang Melayu dari segi ekonomi, sosiologi .budaya, sistem kehakiman, agama dan lain2.}

    Dek kerana British bengang dgn protes orang Melayu ni, maka British panggil pendatang Cina yang nak dihukum mati dibawak kesini. Kbnykan pendatang Cina adalah penagih candu dan pelacur.Pendatang India menyusul kemudian.

    Ada yang kata Anwar akan terus jadi Bakal PM utk selama-lamanya. Yang jelas PKR dah terbagi 2. Kem Azmin pasti melompat kpd Tun Mader. Armagaddon dalam PH sudah bermula. Video seks Nurul Izzah dan Anwar sedang berlegar2......Bagi aku simple as that , PH will last longer.

    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo azmin nak lompat dah lama dia lompat...azmin tersepit sekarang...anwar pon bijak lantik orang2 dia dlm majlis pimpinan...kalo dia lompat ke bersatu dia mesti berada di belakang boboi...ini yg azmin tak suka...orang azmin yg tak berape orang pon dah terasa sekarang...

      Delete
    2. Rakyat malaysia dah lali dgn vedeo seks dan liwat...tak heran lagi dgn kerja kotor ...

      Delete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. Anon atas

    Ph will last longer......Aku x nmpk PH akan bertahan lama. Dah macam nak tenggelam jer aku nampak PH ni.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH dah mula rosak kerana putaqbelit tun mader...

      Delete
  22. Malaysiakini

    Dr M: Bekas ahli Umno tak boleh pegang jawatan sampai PRU ke-15

    M Fakhrull Halim
    29 Dec 2018, 10:38 pm (Dikemaskini 29 Dec 2018, 10:39 pm)

    A A
    Bekas ahli Umno yang menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14 tidak dibenarkan memegang jawatan sehingga PRU ke-15.

    Pengerusi Bersatu memberikan jaminan itu dalam ucapan pada Perhimpunan Agung Tahunan Kali Kedua Bersatu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ker ape yg tun madet cakap ni?

      Rais anak yatim kena letak jawatan ato madet lucutkan jawatan Rais yatim...

      Tak boleh pegang jawatan parti...jawatan kerajaan ?....bijak2 pembelit ni..

      Delete
    2. Mp umno yg lompat bukan nak jawatan dlm parti...jawatan parti tak ade gaji...jawatan kerajaan yg penting ...

      Delete
  23. TUKAR TIUB DAH MULA MENYERANG
    SERANG ORANG YANG DIA SOKONG DOLU
    SERANG BERANCHOK PADA BAPAK IKANG
    KIKIKI 2019 MERIAH LAH KEM PH BERSATU


    KIKIKI.. SESAMA KEM BERANCHOK ANCHOK KAN KIKIKIKIIKI...

    ReplyDelete