Monday, December 17, 2018

BERSATU PERLU TERIMA SEMUA YANG MENYERAH DIRI DAN MEMATUHI SYARAT YANG DIKENAKAN....

Berdasarkan sejarah penulisan saya di blog ini, di sekitar dua bulan kemenangan PH, saya berharap Anwar dapat segera menggantikan Tun di hujung Disember 2018 atau awal 2019.

Situasi semasa tidak menunjukan tanda² tersebut malah sudah ada artikel membayangkan Tun berundur bukan satu option selari dengan adanya saranan Tun pegang terus sepenggal.

Berbalik kepada kata² Tun, dia akan pegang janji dan serahkan kepada Anwar sekitar dua tahun..sekarang berbaki setahun lebih sehingga Mei 2020..

Niat awal mengundurkan Najib tetapi kedegilan umno menyebabkan niat bertukar kepada ambilalih Puterajaya, selamatkan Malaysia dan alhamdulillah berjaya.

UMNO sudah terima hukuman, keluar dari Puterajaya, pemimpin yang terbukti busuk dan bersubahat sudahpun didedahkan sebahagiannya, puluhan tuduhan tidak mampu datang dari konspirasi atau balas dendam melainkan kebenaran, hanya menunggu masa disahkan.

So, next apa?

Membangunkan semula Malaysia.

Bagaimana Melayu dan Islam?
Pemimpin mana yang boleh disandarkan kepada perjuangan Melayu Islam?

Sekadar menyebut beberapa nama mungkin boleh tetapi "kekuatan" tidak cukup, kebolehan juga kurang.


( Sekadar menyebut nama Hadi Awang, pemimpin parti Islam, yang diberi gelaran Tok Guru oleh penyokong sendiri itu tidak cukup - Ilmu Al Quran bukan sekadar pandai menghukum halal dan haram tetapi  menggerakan negara dan dunia kepada nilai Islam itu sangat bermakna.

 ( Hanya pemimpin Islam yang berani dan bijak berhadapan dengan segala musuh Islam dan kuasa besar seperti Yahudi. Israel, Amerika, China lebih menggambarkan kualiti pemimpin Islam bertaraf dunia.

 ( Sekadar anti DAP dan takut²kan penyokong dengan DAP adalah pemimpin jenis lorong dan simpang.

 ( Sekadar menjerit di jalanan anti ICERD, anti DAP tidak cukup untuk menunjukan Islam itu sangat kuat malah itupun meniru cara orang kapir membuat bantahan.

Dan langkah awal ke arah itu ialah penyatuan, berjemaah bersatu dan kekuatan mesti datang dari satu bumbung untuk mendominasikan yang lain.
Mesti berketuakan seseorang yang sangat strategik walaupun tidak sempurna.

Dalam hal ini lah, yang buta, yang pekak,  yang capek, yang kusta perlu di alu²kan bersama kerana bersama keburukan, ada kebaikan dan saling lengkap melengkapi.

Dalam perang  demi ugama bangsa dan negara selagi mereka sanggup menggadai nyawa tidak ada alasan untuk menolak penyertaan mereka.

Kualitinya adalah "penyatuan" itu sendiri yang dipimpin oleh seseorang seperti Khalid Al Walid.

BERSATU tidak punya alasan untuk menolak sesiapapun atas sebab masa lampau mereka (itu semua sudah berlaku) asalkan mereka menyerah diri dan mematuhi syarat² hadapan yang dikenakan.

Dalam peperangan, musuh yang menyerah diri tidak boleh ditembak, dihukum mati tetapi dipulihkan dan diberi tugas² ringan yang tidak memudaratkan.

Jika kamu tidak boleh memaafkan sesama kamu, saudara kamu bererti kamu sanggup menyerahkan mereka kepada kaum lain untuk "disembelih"?

Anwar adalah pengganti terbaik selagi dia menyokong Mahathir.


57 comments:

  1. Musuh politik yg telah bertobat boleh diterima...tapi kalo musuh yg bertobat dan diterima lebih ramai dari ahli sendiri kemudi kapal akan dikuasai musuh...tobat orang politik bukan tobat taqwa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah.. ko takyah bangang sangat ..majoriti melayu semua dalam umno lebih nya dalam pas..bersatu pulak parti peribumi.. kalau semua orang melayu umno nak masuk bersatu kena tolak. baik bubar je bersatu

      dah ada syarat nak masuk bersatu untuk bekas orang kuat umno.. yang kena tobat tu nuar.

      Delete
  2. Aku rasa lebih baik Bersatu kluar dari PH...ambik semua umno dan pas...boleh perintah sendiri..peminat Bersatu tak ngam dgn anwar dan dap jadi jangan bergantung dgn orang yg kita tidak ngam....cakap aje banyak tapi penakut..

    ReplyDelete
  3. Yg lompat parti mcm katak tu adalah org yg menyangka tidak duduk dlm umno menjanjikan kerusi selamat. Org mcm ni nk diberi muka? Ooooo...nak pastikan kerusi ppbm bertambah dgn menambahkan sampah dlm kapal ppbm. Itu baik ke itu akan menghuruharakan ppbm dan mungkin juga ph? Jangan konfiden sgt dgn mp² umno yg lompat parti ni. Nanti ada kedai dlm kedai dan ada umno dlm bersatu. Tak ke haru? Lantak kau la labu...

    ReplyDelete
  4. Jiwa yang kecil ialah jiwa yang takut pada bayang² sendiri.

    Orang kalah ialah orang yang takut kepada kelebihan orang lain.

    Juara tidak menang sekadar hebat di puak sendiri, dalam kandang sendiri, dalam tempurung sendiri.

    Orang Islam menang dan tawan empire bukan kerana kuantiti tentera tapi kualiti askar.

    Tun PM bukan kerana kerusi banyak tapi kerana paling layak.

    umno mwrapati BERSATU bukan kerana merebut kerusi tetapi membawa kerusi tanpa tawaran jawatan dan pangkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Orang Islam menang dan tawan empire bukan kerana kuantiti tentera tapi kualiti askar."

      Setuju sesangat. Sebab itulah kita tidak perlu mengorbankan kualiti semata-mata untuk menambahkan kuantiti.

      Delete
    2. Politik ade mcm2 strategi...yg berkuasa nak kekal kuasa....yg hilang tempat bergantung berpindah ke tempat yg selamat...alasan bangsa negara dan ugama hanye yg terakhir..janji yg tersurat tidak selari dgn yg tersirat...ade pelbagai alasan yg boleh direka...dlm politik sekarang tak wujud lagi jiwa kecil ato besar...

      Delete
    3. Umno blm merapati BERSATU tetapi segelintir saja yg ade tujuan jangka panjang...kalo BERSATU tumbang aku berani bertaruh tiada siapa dlm umno mahu pandang BERSATu malah matdey akan mati dlm penjara..

      Delete
    4. Habis tu, biar ajelah puak² lompat parti tu tergantung tidak berparti. Padan muka. Ph teruskan agenda rakyat tanpa ambil peduli nasib si katak dan si kodok yg nampak bayang² air di tengah panas. Nak kutip buat apa jika kualiti lebih baik dpd kuantiti? Ada ke patut....

      Delete
  5. ARI NI KECOH PASAL KES BUNUH
    BLOG KD BUAT2 TAK TAHU MCM GAMPANG..!
    RULES OF LAW KEPLA TONGONG MUH..!!
    ALJUBORI VS ATOK PANJI BUNUH DIJULANG


    .. PANJI HITAM PANJI PEMBUNUH... TAK BOLE BEZA KEEWW...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bodoh menunjukkan kedunguannya.

      Delete
    2. Dia menyesal tak jadi polis..kalo dia jadi polis pembunuh sudah boleh ditangkap...

      Delete
    3. Sdr anon 7:04

      Saya kira dia sebenarnya menyesal kerana tidak dilahirkan sebagai Superman.

      Pada jangkaanya sekiranya dia dilahirkan sebagai Superman, maka dia akan berjaya mengagalkan sebarang percubaan membunuh mahupun jenayah membunuh dan apa-apa jenayah yang boleh membawa kepada kematian tidak patut ke atas seorang manusia.

      Delete
    4. Dia juga mungkin menyesal dgn taqdir tuhan keatas Adib..

      Delete
    5. Orang yang beriman tidak akan menyesali taqdir. Mereka akan mensyukuri kebaikan yang ditakdirkan ke atas mereka dan bersabar di atas keburukan yang ditakdirkan ke atas mereka.

      Mengingkari takdir atau menyesali takdir adalah satu dosa besar (kabair).

      Orang-orang yang menyesali takdir adalah orang-orang yang berdosa dan selayaknya ditimpa siksaan neraka saqar.

      Ini adalah keterangan AlQuran ke atas golongan pembenci atau penyesal kepada takdir Allah.

      Surah Al-Qamar

       إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ (47) يَوْمَ يُسْحَبُونَ فِي النَّارِ عَلَىٰ وُجُوهِهِمْ ذُوقُوا مَسَّ سَقَرَ (48) إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ (49)

      Sesungguhnya orang-orang yang berdosa berada dalam kesesatan (di dunia) dan dalam neraka (di akhirat). (47)
      48. (Ambillah peringatan) pada hari mereka (akan) diseret ke di atas muka mereka (sambil dikatakan kepada mereka); “Rasakanlah oleh kamu sentuhan neraka saqar". (48)
      "Sesungguhnya Kami menciptakan segala sesuatu menurut qadar (taqdirnya)" (49).

      Sesungguhnya seorang penyesal takdir telah pun diberikan nasihat dan peringatan dan demikian dia sesekali tidak akan teraniaya.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


      Wallahu a'lam

      Delete
  6. Mohon berbeza pandangan dengan sdr KD,

    Sekiranya seseorang itu bersifat ada tidak menambah dan tiada tidak mengurang, maka terimalah ia ke dalam kumpulan kita kerana ia akan memberikan tambahan kepada kuantiti.

    Walaubagaimanapun sekiranya penyertaan seseorang itu bakal membawa pencemaran imej kepada kumpulan kita, maka adalah lebih baik untuk tidak menerimanya.

    Kita hanya tidak menerimanya ke dalam kumpulan kita, bukan mengkafirkannya ataupun menghukumnya sebagai fasiq, munafiq dan seumpamanya.

    Yang demikian itu adalah pandangan peribadi saya yang jelas turut didokong oleh ramai lagi ahli dan pendokong PPBM.

    Pun begitu sekiranya Tun M yang membuat keputusan untuk menerima, maka saya akan menerima keputusan itu dengan senang hati kerana saya percaya Tun M mempunyai pandangan dan analisa yang tajam yang dibantu oleh ilham yang benar.

    Sebagai PM-4 selama 22 tahun, dan kemudian ketua pasukan PH yang menumbangkan BN, saya kira Tun M telah banyak melakukan dan melalui 'trial and error' dan sebagai PM-7, ia tidak lagi akan melalukannya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa matdey BN akan tumbang jua...tu sebab matdey berani lawan najib...kalo matdey yakin umno tak boleh tumbang matdey takkkan lari dan lawan najib...matdey pon bukan berani sangat ambik risiko masuk penjara....13 kerusi dari 50 kerusi parti ketua?....biar betol..

      Delete
    2. 7.03

      You are wrong. Witbout TDM leading PH in pru14..BN cud win easily.

      The presence wily fox TDM made it happen....do not forget that. If anwar or azozah headed PH, we staying in overseas wud never come to vote. To us azizah is not a politician and anwar is a tainted one though was given a pardon on his sodomy case. In reality he was an ex convict of sodomy...period

      Delete
    3. Tepat sekali.

      PKR telah wujud 20 tahun sebelum PPBM wujud dan PH ditubuhkan tetapi mereka gagal di dalam setiap percubaan mereka untuk menjatuhkan UmNo-BN. Malah ketika mereka membentuk Pakatan Rakyat untuk tujuan tersebut, mereka tetap gagal.

      Itu bermakna faktor utama yang telah menjadi pemangkin kepada kejatuhan UmNo-BN ialah satu faktor yang tiada pada mana-mana percubaan PKR sebelum itu. Satu faktor itu tidak lain dan tidak bukan ialah Tun dan PPBM.

      Ia sudah tentu bukan faktor tunggal, tetapi ia adalah faktor utama. Hanya yang busuk hati sahaja yang akan menafikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Trend dari 2008 kerusi majiriti BN makin menurun walaupon matdey bersama dan berkempen untuk umno dan BN...

      Dgn isu 1 mdb dan tekanan kos sara hidup matdey telah nampak BN akan tumbang sebagaimana cakapnye ketika memaksa umno undurkan najib...

      Matdey takkan lawan najib kalo dia tak yakin umno akan tumbang kerana dia pon takut di penjarakan oleh najib dan rosmah dan mati dlm penjara setelah umor 93 tahun...

      Dgn hanye dapat 13 kerusi dikawasan umno menunjukjan matdey bukan popular lagi...umno masih tetap sokong najib...

      Delete
    5. Seseorang ahli sejarah tidak pernah membaca sejarah secara andaian sekiranya begitu dan begini maka akan berlaku sebegitu dan sebgini. Ia adalah andaian, dan andaian tiada tempat di dalam sesuatu fakta sejarah.

      Fakta sejarah yang tidak dapat dinafikan ialah Tun M kekal menang di dalam setiap PRU yang ia ketuai. PH menang PRU14 menumpaskan BN adalah di bawah pimpinan Tun M.

      Hanya orang-orang yang kuat imaginasi, busuk hati selain memiliki jiwa yang sakit sahaja yang akan membaca sejarah berdasarkan analogi 'sekiranya begitu dan begini' kerana ia tidak mahu menerima fakta solid yang telah menjadi sebahagian daripada sejarah yang benar.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Saudara John Doe..

    Di dalam sesuatu jemaah, kualiti imam sangat perlu tetapi mana datang berkatnya kalau sekadar makmum di belakang ada tok bilal dan noja..

    Di Parlimen, undian memerlukan suara majoriti..PM boleh tumbang bila² masa dalam undi tidak percaya, kualiti kah yang menentukan?

    Sediakan payung sebelum hujan. Kualiti tanpa kuasa sekadar satu lidi yang tidak boleh menyapu sampah.

    Tun bukan dilahirkan untuk memimpin sekadar manusia² baik tetapi memimpin musuh dan mereka yang bermasalah, Itulah kualiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Anonymous,

      Saya berkeyakinan penuh bahawa sekiranya Allah berkehendak yang kecil itu akan menewaskan yang besar. PPBM telah menewaskan UmNo di dalam PRU14 adalah buktinya.

      Saya tidak pernah mempersoalkan tindakan PPBM menerima masuk AP UmNo yang tidak tercemar.

      Walaubagaimanapun saya tidak akan menerima mereka yang telah tercemar ke dalam PPBM.

      Sama juga halnya saya tidak menerima bekas-bekas pemimpin UmNo yang bukan wakil rakyat yang telah tercemar di dalam PPBM.

      Memadailah apabila kuantiti yang diterima tidak sampai ke peringkat menjejaskan kualiti.

      Kuantiti itu penting tetapi apabila wujud konflik di antara kuantiti dan kualiti saya akan memilih kualiti.

      Empayar-empayar besar dahulukala tidak tumbang disebabkan bilangan anggota mereka sedikit, sebaliknya mereka tumbang kerana sekalipun bilangan mereka ramai, tetapi di kalangan mereka wujud parasit, pendurhaka, dan yang sama waktu dengannya.

      Sebagai PM, memang Tun menjadi pemimpin dan ketua pasukan pentarbiyah kepada seluruh rakyat negara ini.

      Walaubagaimanapun sebagai ketua pasukan pentarbiyah, Tun tidak boleh menerima sesiapa sahaja ke dalam kumpulan pentarbiyah ini. Hanya yang tidak melanggar kriteria asas kelayakan sahaja yang patut diterima. Itu baru dinamakan menjaga integriti.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Cubalah tanding sendiri tengok ular lidi kuat ke tidak....hihihi...umno masih dapat 54 kerusi berbanding tun madey hanye 13 kerusi..

      Delete
    3. Di dalam PRU, kedua-dua pasukan yang bertempur BN dan PH ada di dalamnya orang-orang yang kafir, para pendusta dan ahli fitnah. Adakah mereka ini yang menjadi kebanggaan dan sandaran kepada golongan yang terlalu berbangga kepada angka yang lebih besar. Sungguh mereka ini telah tersesat di dalam kebingungan membuat penilaian yang benar.

      Mahu melihat pertembungan hakikat di antara kebenaran dan kebathilan di mana 313/314 ahli-ahli pasukan yang benar daripada anak-anak bangsa Mim menewaskan ahli pasukan yang lebih besar dari mereka, yang terdiri daripada ahli-ahli fitnah di kalangan bangsa Mim? Maka tunggulah hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS dan kemenangan mutlak pasukan yang benar ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu.

      Hari PEMBUKAAN tersebut telah semakin hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Tak maen la hari PEMBUKAAN kita nak hari klimaks jerr..

      harihariklimakssquirtmembasahipanjipanji...

      kikikiki..

      Delete
    5. Teruskan mempersenda asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Delete
  8. MahaKUTTY @ Father of Corruption = Corrupt Ex-UMNgOk MP & ADUN!
    ...toksah berlakon 'letak syarat' masuk PPBM! PPBM & UMNgOk 2.0 (Baru) kedua-duanya diasaskan oleh tokoh Rasuah yang sama @ MahaKUTTY Al-Munafiqun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Paul....

      If u r a muslim be prepared to answer to Allah in thr hereaftet. If u r not one, hope retribution find its way to u before u go.

      Delete
    2. Mudah2an Paul Bagio insaf sebelum ia dipanggil pulang dan sebelum retribution itu menimpanya.

      Sekiranya ia berlaku sebaliknya, maka saya bersaksi bahawa manusia sebenar di sebalik nama samaran Paul Bagio ini langsung tidak teraniaya. Ia hanya ditimpa apa yang selayaknya bagi dirinya.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. How many times do you forgive someone?

      Islam - As much as you want Allah to forgive you.

      Christian - 149 times in bible.

      KD - aku setuju je kalau mp umno diberi peluang untuk memperbaiki diri tapi perlulah menjalani hukuman kepada yang melanggar undang2.

      Anwar sebagai pm - aku belum ada confident lagi.

      Delete
    4. Aku pon tak yakin dengan tun madey pembelit...awal2 lagi dah belit tak mau turunkan harga minyak tak mau turunkan tol tak mau tangguhkan bayaran ptptn...harga sawit makin merudum...BANTUAN MUSIM TENGKUJUH DI HAPUSKAN..hutang peneroka blm diselesaikan..

      KUNUN HUTANG NEGARA 1 TRILIYUN...YG BUKAN HUTANG PON DIKIRA HUTANG...TAPI NAK BUAT KERETA BARU..LIDAH BIAWAK SEJAK TAHUN 82 LAGI..

      Delete
    5. Anon 9.01

      Ko suruh umngok pulang balik semua duit2 yg dirompak....mara, tabung haji, kwap, kwsp, felda, felcra, 1mdb, petronas. Baru boleh buat yg ko sebut tu.

      Hati ko ni betul busuk. Dia nak buat kereta baru bukan guna duit negara. Guna duit pelabur kaya dari Qatar. Nak tingkatkan ekonomi dan beri peluang pekerjaan pd rakyat. Takyah buka mulut kalau ko tak tahu cerita. Menyemak je.

      Delete
    6. Qatar blm cakap pon nak melabor projek kereta baru yg berisiko tinggi...

      Najib jual separuh saham proton kpd Geely kerana proton rugi tun mahdir bising ....kununnye jual proton kpd cina tapu bila geely nak jual suv dgn cop proton tun mahdir sibok pergi rasmikan majlis pelancaran...lepas tu puji plak geely...geli betul aku tengok orang tua ni...konar baring tak bertempat..

      Delete
    7. Qatar baru cakap badan pelaboran Qatar sedia melabor di mesia ade yg tak cedik cakap Qatar nak melabor dlm projek kereta madey..

      Khalid samad yg nak jemput Qatar melabor dlm projek kereta baru...

      Madey nak kluarkan wang kerajaan buat kereta prototype dan RnD dlm keadaan hutang 1 triliyun....poooraah..

      Delete
    8. Bawak ke mahkamah untuk tuntut balik wang MARa felcra felda...ape yg bodooh sangat penyokong mahdir ni....

      Mahdir dah hilangkan wang forex perwaja maminco berpuluh billion ...lebih besar dari wang Mara felcra 1 mdb dan felda dan petronas...semua sepi...

      Anihnye kroni dan anak2 mahdir billionaire..

      Delete
  9. TOLONG KAMI RAKYAT MISKIN... Harga sawit PALING RENDAH dalam tempon 12 tahun

    Harga minyak sawit paling rendah tempoh 12 tahun yang lalu.

    Bantuan sara hidup dan bayaran hasil sawit tidak dibayar kepada peneroka sejak bulan lepas.

    Bantuan musim tengkujuh dimansuhkan dan kos sara hidup.

    Bantuan lain seperti BR!M dan bantuan sekolah dikurangkan atau dimansuhkan.

    Kos sara hidup yang semakin meningkat sejak SST dilaksanakan.

    Hutang FELDA juga tidak dimansuhkan seperti dalam janji manifesto.

    Adakah kerajaan PH tidak tahu atau pura-pura tidak mahu ambil tahu kemelut yang sedang dihadapi warga Felda sekarang?

    2 minggu lagi sekolah buka...pegawai kerajaan dapat jugak 500.... Yg lain2 dapat habok pangkah Tun Madir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian... Kalau macam buatlah 2 kerja mcm yg menteri terdahulu sarankan. Dia sendiri pun buat 3 kerja. Kalau dia boleh, macai dia pasti 10 kali boleh.

      Delete
  10. Mana2 janji yang sudah di tunaikan tolong tanda ya?

    MANIPESTO BUKAN KITAB SUCI.TAK BUAT PON TAK APE...APE BEZA SANGAT NAJIB DGN TUN MAHDIR?...DUA2 SUSAHKAN RAKYAT MARHAEN
    ==============================


    Mengurang kos sara hidup dengan pelbagai inisiatif peduli rakyat.

    Menstabilkan harga minyak dan memperkenalkan semula subsidi petrol secara bersasar.

    Menyasarkan hutang yang ditanggung peneroka dan

    lepasan universiti dan

    perlindungan untuk suri rumah dan isi rumah berpendapatan 40% terendah (B40):

    Menghapuskan hutang-hutang tidak wajar yang dipaksa ke atas peneroka Felda.

    Memperkenalkan skim caruman KWSP untuk suri rumah.

    Menangguhkan pembayaran balik pinjaman PTPTN kepada semua peminjam bergaji kurang dari RM4,000 sebulan dan memansuhkan dasar senarai hitam ke atas peminjam.

    Memperkenalkan Skim Peduli Sihat dengan memberi RM500 pembiayaan untuk rawatan asas di klinik swasta berdaftar untuk golongan B40.

    Dalam 100 hari itu juga, Pakatan Harapan akan mewujudkan suruhanjaya dan jawatankuasa untuk mengkaji dan menangani isu-isu kontroversi

    ReplyDelete
  11. Alasan tun mahdir nak ramaikan mp Bersatu dengan terima mp umno untuk mudahkan luluskan undang2 bila korum PH mencapai 2/3..

    Tak ade ke sape2 yg nampak tun mahdir nak menipu ato buta perlembagaan?...

    Yg tersiratnye mahdir nak kukuhkan kedudukanye supaya janji lepaskan jawatan setelah 2 tahun boleh di capati...

    Dia ini kaki capati lidah BIAWAK..

    ReplyDelete
  12. KD tokey blog ni langsung tak pedulikan nasib dan kesusahan melayu dibawah tun madey...

    cakap pasal melayu tapi nasib petani penoreh nelayan dan pekerja berpndapatan rendah yg majoritinye melayu KD tak ambil posing pon...

    Ape guna parti melayu kuat tapi nasib melayu terumbang ambing?..

    ReplyDelete
  13. Kerana skandal bmf jalil mati...BMF hilang 2 billion...mahdir nak lepaskan kerugian 2 billion kpd tg razaleigh ...mengikut cakap tengku razaleigh sebahagian wang ini digunakan untuk PWTC yg diilhamkan oleh tun mahdir...tun mahdir senyap tak berani napikan..

    ReplyDelete
  14. KITA TENGOK ATOK BUAT KEPUTUSAN
    KEKAL PARIA ATAU TELO DICLAMP LAGI
    TOPDOG TERKINJA KINJA KERIANGAN
    UMPAN MENGENAKAN ATOKNYA MENJADI..


    KIKIKIKI...PANJI PARIA KERELA HITAM PANJI PEMBUNUH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu sajalah apabila tiba hari di mana karamah Pembawa Panji Hitam benar-benar akan membuatkan kamu terbunuh...

      Pada masa itu barulah Tun M selayaknya ditanya bagaimana kamu boleh terbunuh...

      Oh ya, memandangkan kamu terbunuh akibat ditimpa karamah dan bukan dibunuh sendiri melalui tangan seorang manusia, maka Tun M tidak akan dituduh sebagai pembunuh kamu sekalipun kamu membuat pengakuan akhir tentangnya.

      Jangan sesekali kamu menyesal, kerana kamu yang sentiasa mendambakan kematian di dalam menentang Tun M dengan hashtaq popular kamu; #bangkitlawangitnahsyahid.

      Malah kamu sendiri bakal membuat pengakuan kebenaran itu apabila ia sedang berada di depan kamu ketika kamu sedang melalui tempoh berputus asa tersebut.

      Asal kelak jangan sesekali kamu katakan John Doe tak payung.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. KIKIKI KEMAIN GILA ISIM SAMDOL
      PANJI HITAM KE PANJI PEMBUNUH..?
      KERAMAH KAPLA TONKOL BERJAMBUL
      2 KES PEMBUNUH MASIH BEBAS TUHH.!


      TAKDIR KEPALA TONGKOL MAK LU.. TEO BANG HOCK TU KIRA TAKDIR JUGAK KAN.. KANNN... KANNN..!!

      PANJI HITAM KA PANJI PEMBUNUH
      ASAL JADI PM ADA LA KES BUNUH
      TAKDIR WAK TONGKOL KERAMAH TUH.!
      TOBAT LA MACAI SBLUM MAMPUIH..!

      PANJI MANA ... PANJI...!!!

      Delete
    3. Teruskan mempersenda asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Delete
    4. Makhluk pendusta mcm jon do memang layak dipersenda...kikiki..

      Delete
  15. Dalam pada itu, di media sosial kini sudah tersebar gambar-gambar longgokan borang keahlian Bersatu yang mana ada di antaranya dikatakan untuk di agih-agihkan ke Sabah?

    Untuk apakah borang-borang itu?

    Benarkah Bersatu selama-lamanya tidak akan dikembangkan ke Sabah atau tidak lama selepas ini akan ada kenyataan "u-turn” berkaitan dengannya? (ShahbudinHusin 18/12/2018)

    PENGERUSI BERSATU PAKAR U TURN...PAKAR CAPATI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara peribadi saya percaya PPBM akan menubuhkan cawangannya di Sabah sebelum PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlaku, dan melengkapkan kewujudan wadah kaum Melayu-Muslim yang kekal berada di atas jalan yang benar, di kesemua negeri-negeri yang bersekutu di bawah Persekutuan Malaysia ini. Sesuatu yang UmNo telah gagal untuk mencapainya selama hampir 6 dekad mentadbir Malaysia kerana PBB di dalam BN menghalang kemasukan UMNO ke Sarawak.

      Walaubagaimanapun penubuhan ini tidak akan dibuat dengan membelakangkan parti Warisan yang telah menjadi sekutunya di dalam PRU14, malahan ia akan menjadi titik pertemuan yang lebih manis di antara Semenanjung dan Negeri Sabah apabila PPBM dengan rasminya dibuka di Sabah kelak.

      Malah kedua-dua DS Shafie Afdal dan Dato Lajim Ukin telah menjadi pembesar UMNO yang turut menyumbang kepada kewujudan UMNO di Sabah ketika Tun M menjadi presidennya.

      Lihat kepada PKR dan fakta bahawa parti ini sendiri adalah gabungan di antara PKN dan PR. (Atau mungkin Tn Budin telah pun berpegang kepada prinsip kalau ia berkaitan DSAI dan PKR maka semuanya boleh dan tidak salah, sedang kalau ia selainnya, semuanya tiba-tiba menjadi satu kesalahan).

      U-turn bukanlah sesuatu yang buruk pada setiap keadaan. Apabila ada berlaku perubahan kepada keadaan semasa, maka sudah tentu perubahan kepada strategi dan tindakan itu adalah wajar. Di dalam sesetengah keadaan, U-turn adalah wajar. Malah di dalam sesetengah keadaan lain, misalnya apabila sesuatu jemaah yang kita anggotai telah berpaling dari jalan yang lurus, maka U-turn bukan sekadar menjadi wajar, bahkan menjadi wajib.

      Saya berdoa dan percaya PPBM akan wujud secara rasmi di Sabah. Adalah tidak wajar untuk kaum Muslimin di Sabah dinafikan peluang untuk menjadi ahli satu pasukan yang bakal menjadi pemangkin kepada satu jemaah yang bakal menjadi pemenang mutlak pertembungan di antara kebenaran dan kebathilan di negara ini pada hari PEMBUKAAN kelak.

      Pada akhirnya akan hanya ada satu panji sahaja yang berkibar di seluruh negeri di dalam Persekutuan Malaysia, dan in shaa Allah, ia adalah Panji yang dibawa oleh Tun M dan pasukan PPBM yang ia sedang ketuai.

      Sekiranya ditanyakan, panji manakah yang paling wajar untuk menjadi panji tunggal yang dikibarkan secara mutlak di negara ini bagi menggantikan kesemua panji lain yang pernah digunakan oleh kaum Melayu Muslim selama ini, maka sudah tentulah jawapannya ialah ia mestilah panji kepada satu pasukan yang tidak pernah tewas di dalam mana-mana PERTEMPURAN mereka selama Malaya merdeka dan kemudian diikuti dengan pembentukan persekutuan Malaysia.

      Hanya satu pasukan yang memiliki kelayakan ini, iaitulah pasukan PPBM. PPBM adalah kumpulan orang-orang yang bermufaraqah daripada UmNo. Ketika ahli-ahli jemaah ini berada di dalam UMNO, mereka menang kesemua PERTEMPURAN mereka. Selepas mereka bermufaraqah daripada UmNo dan menentang UmNo, mereka masih kekal di dalam kemenangan.

      Pasukan Panji Hitam ialah Panji pasukan PPBM yang masih berada di bawah pimpinan Tun M. Pasukan inilah yang bakal mengibarkan Panji-panji mereka pada hari PEMBUKAAN kelak, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Menumpang kekuatan Pakatan Rakyat dgn hanye 13 kerosi pon nak cakap besar....dlm umno masih ramai yg tak suka tun mahdey laa...tun mahdey berharap mp umno masuk Bersatu untuk kukuhkan agenda peribadinye......cuba istihar berape ramai ahli PPBM sekarang...

      Delete
    3. U turn kerana ade gaung didepan okey laa..tapi capati ni per hal?...nak capati bagi alasan kerana ada gaung didepan....menipu namanye....golongan munafiquun..

      Delete
    4. Layak ker munafiqin pegang panji hitam?...konar sana konar sini kerana nak capati..

      Delete
    5. Walaupun BERSATU hanya ada 16 kerusi parlimen dan UMNO ada 37 tetapi sedarlah wahai Melayu Bumiputera pisau di tangan BERSATU manakala UMNO hanyalah timun yg menanti utk dihiris2 dan dimakan.

      Melayu Bumiputera perlu pragmatik. Lompat keluarlah dp kapal UMNO yg semakin karam dan naiklah di kapal BERSATU utk bersama2 mempertahankan agama dan bangsa dp parti rasis dan puak Melayu mudah lupa.

      Delete
  16. Politics is the game of numbers. The word Finality is never in the dictionary of politicians

    ReplyDelete
  17. Semakin kelihatannya Shahbuddin.com semakin celaru...macam orang mabuk ketum.Ayoh kenkawan ramai2 kita boikot blog Budin...

    ReplyDelete
  18. Bubar UMNO dan perkasa BERSATU di bawah pimpinan Tun demi agama, bangsa dan negara tercinta. Tolak future PM yg tidak jelas pendiriannya berkenaan Islam dan Melayu/Bumiputera.

    Semoga Tun diberikan kesihatan yg baik utk kekal sebagai PM sekurang2nya utk tempoh satu penggal.

    ReplyDelete