Thursday, December 13, 2018

DAP KENA CERMIN MUKA..

Langkah penyatuan Melayu cuba dihalang...


Rubbish atau tidak, mereka dipilih oleh rakyat, kerusi umno jauh lebih banyak dari DAP.




LIHAT SIAPA PULA YG JOINT BERSATU DI PERLIS..





16 comments:

  1. Oh my english. Join lah. Bukan joint. Joint tu sendi/sambungan etc. Penyokong PH ni, kriteria utama dia, kena jd bodoh ke mcm mana? Lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesalahan tatabahasa adalah isu besar.

      Manakala menyokong kleptokrat adalah isu kecil.

      Pandang muka dalam cermin jerit kuat2 BODOH!!!!!!

      Delete
  2. LET PAS LEAD THE UMMAH
    DSAI VS TUN IN 2ND ROUND KINI
    INI PERTARUNGAN HARAMJADAH
    AKIDAH IMAN TARUHAN & DILACURI


    PUIIIII ...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS?
      Kenapa tidak umno?
      Sebab nk jual islam pulak ke lepas jual melayu xlaku?
      Nk pertahankan agama ke kuasa?
      Kalau nk pertahan agama kenapa sokong kleptokrat?
      Kalau nk pertahan kuasa kenapa nk pas duk didepan?

      Aduh.. cacai najis semakin tiada hala tuju selari dgn jowo ponorogo.
      Tiada objektif tiada misi tiada visi.
      Yg ada hanya ambisi mengumpul kekayaan ikut jln mana sekalipun dan terlepas dari hukuman.

      Delete
  3. Parti kominis malaya (PKM) ditamatkan bukan dengan peperangan tetapi melalui perjanjian baling.
    Nak matikan pokok bukanlah sekadar potong dahan. Kerana bila potong dahan, pokok akan tumbuh dengan lebih rimbun. Jadi pangkal dengan tunjang pokok kena cabut kelauar dari tanah supaya pokok terus mati.
    Dalam pru14, bukan semua yang undi PH itu menyokong PH. Ada sebahagiannya kerana nak tumbangkan kerajaan najib. Dalam hati mereka masih mengharapkan najib dan yang sekutu dengannya keluar umno, dan pemulihan berlaku maka mereka akan kembali mengundi umno. Kerana sebahagian ini juga tidak bersetuju dengan parti-parti tertentu dalam PH. Namun kerana misi untuk singkirkan najib yang utama, maka mereka lakukan juga undi PH dengan berat hati.
    MAKANYA, mana-mana pemimpin yang boleh mengembalikan kekuatan pada umno mesti ditarik keluar dari umno sebelum umno menjadi kuat. "Kuasa" untuk menarik pemimpin ini keluar ada pada BERSATU atas aura tun.
    Realitinya, suka atau tidak, PH tidak akan kemana jika tanpa bersatu walaupaun kerusi yang dimenangi bersatu adalah kecil.
    Jika PKR, DAP dan PBS bergabung di pru15, bukan laluan mudah untuk anwar berjaya menjadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGKAAN SAYA:

      UMNO + PAS + DAP + 1/2 PKR + 2/3 AMANAH + SULTAN²

      VS

      BERSATU + 1/2 PKR + WARISAN + GPS + BEBAS (EX UMNO) + 1/3 AMANAH

      LIHATLAH KENYATAAN BERBEDA DSAI & TDM YANG MENUNJUKKAN ADA PERTENTANGAN

      MEREKA SEDANG MERANCANG & MENGUMPUL KAWAN/LAWAN UNTUK IKUT TEAM MEREKA MASING²

      Delete
  4. Kalau melayu & bumiputera Sabah Sarawak bergabung, DAP bungkus tapi cam biasa, DAP akan mulut murai nk tunjuk sket kat melayu mereka ada power juga (sbb 85% cina sokong DAP).

    Nazeri umno bagi signal, boleh kawtim dgn DAP.

    Hadi pernah pinang bersatu dan pernah pinang dap tetapi bersatu dan dap tunggu perkembangan dulu.

    DSAI mesti pastikan menang, kalau tak boleh lawan atok tua pasni, bungkus terus! Jangan main² dgn atok hah!

    Kekeke...

    ReplyDelete
  5. DSAI confirm je boleh makan TDM (dapat sokongan padu) akan lawan TDM secara terangan tetapi malangnya atok tua ada jampi sakti. Sultan pun cuak².... Hahaha.

    ReplyDelete
  6. Org2 yg kalah pru14 dan sdg didakwa berkomplot utk cari talian hayat. Purely selfish personal interest. Nothing more.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan begitu .Anda terlupa melayu akar umbi. Langkah penghijrahan, penggabungan atau istilah politik, lompat katak para pemimpin adalah cetmicer harapan dan kehendak orang melayu untuk kembali bertaut.
      Sementelah pemimpin yang bersalah, tetap bersalah dari segi perundangan mahkamah tetapi hati dan jiwa pemaaf melayu, tetap menerima penjenayah, bekas penjenayah yang keluar dari penjara sebagai saudara Islam mereka.
      Cuma kita yang berakal, janganlah mengikut kesalahan yang telah terlajak mereka lakukan.
      Sebab itu melayu sangat kaya dengan peribahasa yang terselit falsafah dan pengajaran.
      Cuma bila 2 kepala pemimpin melayu sedang membuka silat untuk tunjuk kehandalan masing², satu anak guru satu lagi tok guru, maka orang kampung kenalah berfikir dengan tajam dan bertanya kod diri sendiri diri, anda mahu sokong pendekar mana.

      Sekian pandangan saya. Hehehe

      Delete
  7. Salam Jumaat bro KD dan sahabat2. Saya rujuk kepada komen-komen berikut :-

    ---------------

    orangjohorThursday, December 13, 2018 9:19:00 AM

    JANGKAAN SAYA:

    UMNO + PAS + DAP + 1/2 PKR + 2/3 AMANAH + SULTAN²

    VS

    BERSATU + 1/2 PKR + WARISAN + GPS + BEBAS (EX UMNO) + 1/3 AMANAH

    LIHATLAH KENYATAAN BERBEDA DSAI & TDM YANG MENUNJUKKAN ADA PERTENTANGAN

    MEREKA SEDANG MERANCANG & MENGUMPUL KAWAN/LAWAN UNTUK IKUT TEAM MEREKA MASING²

    ---------------

    AnonymousThursday, December 13, 2018 9:48:00 AM

    DSAI confirm je boleh makan TDM (dapat sokongan padu) akan lawan TDM secara terangan tetapi malangnya atok tua ada jampi sakti. Sultan pun cuak².... Hahaha.

    ----------------

    AnonymousThursday, December 13, 2018 9:35:00 AM

    Kalau melayu & bumiputera Sabah Sarawak bergabung, DAP bungkus tapi cam biasa, DAP akan mulut murai nk tunjuk sket kat melayu mereka ada power juga (sbb 85% cina sokong DAP).

    Nazeri umno bagi signal, boleh kawtim dgn DAP.

    Hadi pernah pinang bersatu dan pernah pinang dap tetapi bersatu dan dap tunggu perkembangan dulu.

    DSAI mesti pastikan menang, kalau tak boleh lawan atok tua pasni, bungkus terus! Jangan main² dgn atok hah!

    Kekeke...

    ---------------

    AnonymousThursday, December 13, 2018 12:28:00 PM

    Org2 yg kalah pru14 dan sdg didakwa berkomplot utk cari talian hayat. Purely selfish personal interest. Nothing more.....

    -------------------

    Komen John Doe :-

    Sejak PH menang dan Tun M mengangkat sumpah sebagai PM-7, John Doe telah pun menyatakan tentang akan berlaku pertembungan ini semasa Tun M masih PM yang sah.

    Kini selepas melihat perkembangan semasa, ramai yang mula memperkatakan tentangnya.

    Sebelum ramai mula memperkatakan tentangnya, John Doe telah pun mengatakan bahawa Tun Mahathir bakal muncul pemenang mutlak apabila berlakunya pertembungan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu untuk menumpaskannya.

    Percubaan mereka untuk menjatuhkan Tun M bakal membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan gabungan mereka dengan pasukan Tun.

    Keputusan telah pun diberitahu oleh John Doe sejak Tun M berjaya mengangkat sumpah. Bagi yang terlupa ini keputusannya :-

    1. Pasukan Tun Mahathir menang mutlak.

    2. Pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu tewas mutlak.

    Petanda kemenangan mutlak pasukan Tun M ialah berkibarnya Panji Hitam di seluruh negara.

    Pembenci Tun M dipersilakan mencuba, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung ok.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Atok tua renta tak leh nak lawan kononnya sebab ada jampi sakti..walhal lawannya bangsat bangsat belaka kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok tua sign je, agung nk ckp apa...
      Follow... Itulah jampisakti atok tua. Tak tahulah tuan faham ke dak kias saya ni.

      Delete
  9. KIKIKI.. KLU 20 KALI ALJUBORI TIMBALAN PIDANA
    20 KALI ITU JUGA ATOK RENTA KASI MAIN SAMA DIA
    KESIAN KEPALA JUBO PLURALISMA MURTAD ANUTANYA
    KAT LUAR ATAU DALAM KERAJAAN DI GAMA ATOK RENTA...


    KIKIKIKIKI...


    KERAJAAN PH INI HAPRAK SEMATA MATA
    WAYANG TINGGI KATA JANJI SUMA DUSTA
    KARMA FITNAH JIJIK SUDAH DEPAN MATA
    PADAN LAH MUKA MUJAHIT SYIAH ADANYA

    AKHIRNYA DEPA DAP PKR BERSATU BERANTAKAN SEMUANYA
    DOA PENEROKA NELAYAN MISKIN JANGAN DIBUAT MAIN
    ORANG DIZALIMI DISAKITI TIPU MUSLIHAT PERMAINAN DEPA
    DOA DIZALIMI CEPAT JADI NYATA KARMA FITNAB BALIK KE MUKA



    KIKIKIKI... HARI HARI MAKIN PANAS HATI HATI MAKIN GANAS SESAMA DEPA..


    KERAJAAN YG DIASASKAN OLEH SENTIMEN DAN FITNAH JIJIK TAK KEKAL LAMA..


    #BANGKITLAWANFITNAHSYAHID

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangnya parti yg anda anut dgn taksub akan not in service tak lama lagi.
      Deria hidung anda sepertinya tidak dapat menghidu sesuatu yang akan terjadi.

      Delete