Tuesday, December 11, 2018

DAP MULA KEPANASAN DENGAN TUN

Antara isu utama, apabila Tun menolak ICERD dan membenarkan perhimpunan 8/12/18

Kedua..
http://feedproxy.google.com/~r/limkitsiang/rss/~3/WgJZBZ9KJGQ/


33 comments:

  1. Semasa Tun M menjadi PM-4, dia juga telah menerima banyak cabaran dan tekanan untuk berbuat itu dan ini. Ia bukan setakat tekanan yang datang daripada parti-parti sekutu BN bukan Melayu-Islam, malah juga tekanan-tekanan daripada golongan ekstremis Melayu-Islam serta golongan diraja.

    Kini sebagai PM-7, ia masih situasi yang sama. Dia masih menerima tekanan-tekanan itu dan ini daripada parti-parti sekutu bukan Melayu-Islam di dalam PH, orang-orang Melayu Islam yang terpengaruh dengan pendustaan melampau oleh para pemimpin UmNo dan PAS, dan juga golongan diraja.

    In shaa Allah, sebagai PM-7 Tun M mempunyai kekuatan yang cukup untuk menangani segala tekanan-tekanan dan cabaran-cabaran ini sekali lagi, ibarat menarik rambut di dalam tepung, rambut tidak putus dan tepung tidak berselerak.

    Sekiranya dia telah berjaya menghadapi cabaran dan menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai semasa ia menjadi PM-4, in shaa Allah ia juga telah, sedang, dan akan kekal menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang telah, sedang, dan bakal ia hadapi sebagai PM-7, sehinggalah berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS yang bakal memberi kemenangan mutlak kepada pasukannya, iaitu satu pasukan yang Tun telah pun membawa panji-panji pasukan ini selama lebih separuh abad zaman fitnah berlangsung.

    Di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia telah ketuai dan menang, kemenangannya itu telah membawa kebaikan kepada Melayu, Malaysia, Muslimin dan mengelakkan kebinasaan kepada 3M ini sekiranya ia telah tewas, demikianlah hari ini, sebagai PM-7, Tun M perlu menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia sedang dan bakal hadapi kerana ketewasannya di dalam mana-mana PERTEMPURAN bakal membawa malapetaka kepada agama, bangsa dan negara.

    Dan paling penting ialah Tun M memang perlu diberikan kemenangan mutlak ke atas kesemua pasukan lawannya semasa ia masih lagi menjadi Perdana Menteri disebabkan segala petunjuk menunjukkan bahawa selepas Tun M, tidak ada seorang pun pemimpin politik Melayu-Islam di Malaysia ini yang kelihatan mampu menjaga bangsa Melayu khususnya, rakyat Malaysia amnya, selain menjadi suara pembelaan kepada umat Muslimin keseluruhannya, sebagaimana Tun M telah menjaganya.

    Tun M telah mencecah 93 tahun dan ia tidak mungkin akan hidup lagi separuh abad untuk terus menjaga bangsa Melayu dan negara Malaysia, serta terus menjadi suara pembelaan kepada kaum Muslimin sedunia sehingga umat Muslimin menghadapi kiamat kecil mereka, maka pasukannya benar-benar perlu diberikan kemenangan mutlak itu ketika Tun M masih hidup, masih sihat, dan masih Perdana Menteri yang sah.

    In shaa Allah Tun M dan 313/314 ahli pasukannya yang terdiri daripada anak-anak bangsa Mim yang merupakan orang-orang yang benar di akhir zaman, akan diberikan kemenangan mutlak tersebut pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Mahathir Mohamad = MM

    MM = Malay Muslim
    MM = Malaysian Malay
    MM = Malaysian Muslim

    Mahathir Mohamad = Malay, Muslim, Malaysian.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taksub gila ko dgn tun madey. Aku sokong apa yg baik oleh tun tp bukan pentaksub gila mcm ko. Contoh, bila dia kata malaikat juga buat silap, aku tak boleh terima. Ketika mana dan bila malaikat buat silap? Betul la malaikat tu makhluk dan makhluk tu lemah. Tapi malaikat dicipta utk patuh sepenuhnya arahan dan larangan Allah. Malaikat diciptakan Allah utk tidak buat silap. So, apa pandangan ko tentang ini wahai john doe? Masih taksub gila tanpa ada pengecualian?

      Delete
    2. Apa maksud angel dlm bahasa english......adakah maksudnya malaikat atau org yg baik semacam malaikat....

      Delete
    3. pas pulak cakap lebih baik kawan dengn setan dari umno...

      kah kah kah

      Delete
    4. John Doe ni memang gila isim! ada ke patut MahaKUTTY yang hina Nabi Muhammad SAW didakwanya sebagai keturunan Bani Tamim! Dr. Hasmah sendiri mengesahkan yang MahaKUTTY tak benarkan dia tutup aurat!!!

      Delete
    5. Betul.. dorang ni semua berkawan dgn azazil kot.

      Delete
    6. Mohon berkongsi jawapan saya kepada isu 'Malaikat pun buat silap' yang telah dibangkitkan di blog CG.

      Tiada paksaan untuk sesiapa mempercayai telahan saya bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam yang bakal menang mutlak ke atas lawan-lawannya, pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, asal kelak jangan sesiapa pun berkata 'kalau ada seseorang yang telah memberitahu kami bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS'.

      Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya, dan kelak jangan sesiapa pun berkata John Doe tak payung, ok.

      Wallahu a'lam.

      -------------------


      john doeDecember 8, 2018 at 11:57 PM

      "We are not perfect people, although most of us are angles. But even angles sometimes make mistakes. So when angles make mistakes they turn around."

      Those are the exact words uttered by the honourable Tun. U dont need a professor in English to understand that the word angles was meant as a sarcasm against those people who make allegations against others as if they are angles. 

      "ALTHOUGH MOST OF US ARE ANGLES", the word us in the sentence connotes the same species as the utterer of the word i.e a human being. 

      Only someone who doesn't understand simple English wouldn't understand the sarcasm behind the statement. 


      "فلا تزكوا انفسكم هو اعلم بمن اتقى"

      What a pity...

      Delete
    7. Dengan izin tuan blog.

      Bagi menjawab tuduhan si bingung sdr Paul Bagio, saya mohon kopipes jawapan saya berkenaan isu ini di blog lain.

      Saya tidak mahu menjawab panjang kepada isu tidak menutup kepala / rambut kerana saya kira kebanyakan manusia yang ada pada hari ini langsung tidak memahami perbincangan tentang perkara ini. Memadailah untuk saya katakan bahawa ia adalah satu isu 'lamam'. Apa itu lamam ada pada jawapan di bawah.

      Delete
    8. john doe26 November 2018 at 02:01

      Adakah Tun M maksum? Jawapannya sudah tentu tidak kerana maksum adalah satu kemuliaan yang Allah berikan kepada hamba2Nya yang dimuliakan daripada kalangan para Nabi dan sifat maksum ini telah pun hilang daripada manusia dengan kewafatan baginda Rasulullah saw. 

      Walaubagaimanapun Nabi Muhammad sendiri pernah bersabda bahawa Allah akan memelihara agamanya melalui seorang mujaddid yang diutuskan setiap hujung kepala 100 tahun. 

      Bagaimana para mujaddid ini boleh menjaga agama Allah selepas kewafatan Nabi Muhammad saw sekiranya mereka sendiri tidak maksum. 

      Maka jawapannya ialah di sana ada satu lagi kemuliaan yang Allah berikan kepada hamba2Nya yang beriman yang disebut sebagai 'mahfuz'. 

      'Mahfuz' bermaksud terpelihara atau terjaga, adalah kemuliaan yang Allah berikan kepada para wali-wali Allah yang mulia. 

      Kesemua para mujaddid agama Islam yang dimunculkan di tengah umat selepas setiap 100 tahun memiliki kemuliaan mahfuz ini. 

      Sekiranya para Nabi yang maksum terpelihara daripada melakukan dosa, para wali yang mahfuz pula tidak terpelihara dari melakukan dosa, tetapi mereka sentiasa dipelihara daripada berterusan berenang-renang di dalam lautan dosa dengan sentiasa bersegera beristighfar dan bertaubat apabila melakukan dosa.

      Itu yang pertama, dan yang kedua pula ialah sekiranya mereka melakukan dosa dan tidak bertaubat nasuha dengannya, dosa-dosa yang mereka lakukan ini adalah dosa-dosa yang bersifat 'lamam'. Lamam ialah kesalahan manusia selain dosa-dosa besar dan perkara-perkara keji, dan dosa-dosa yang bersifat lamam ini adalah terhapus melalui sifat rahmat dan keampunan Allah.

       الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ ۚ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ ۚ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ

      "Iaitu orang-orang yang menjauhi dosa-dosa besar dan perkara-perkara keji kecuali perkara-perkara lamam. Sungguh Tuhanmu amat luas pengampunannya. Dia mengetahui tentang kamu sejak Dia menciptakan kamu daripaa tanah dan sejak kamu masih lagi menjanin di dalam perut ibu kamu. Maka janganlah kamu menyangka diri kamu itu suci. Dia lebih mengetahui siapa di kalangan kamu yang bertaqwa." (An-Najmu : 32).

      Termasuk di dalam kategori lamam ialah dosa-dosa kecil, perkara-perkara khilaf, dan perkara-perkara adab. 

      Lihat kembali segala tuduhan ke atas Tun M, semuanya adalah dari kategori lamam. Tun M tidak dikaitkan dengan liwat, membina kilang arak di Shah Alam, membina pusat judi di Genting, menggelapkan wang rakyat mahupun berterusan menjual agama untuk mencari kesenangan duniawi. 

      Kemudian lihat pula ayat sebelumnya iaitu ayat 31.

      "Dan bagi Allah segala di langit dan segala di bumi, supaya dia membalas kepada segala pembuat kejahatan di atas kejahatan yang mereka kerjakan dan membalas dengan kebaikan kepada orang-orang yang melakukan kebaikan" (An-Najmu :31)

      Tun M telah melakukan begitu banyak kebaikan kepada umat Melayu, rakyat Malaysia, umat Muslimin sedunia dan manusia sejagat. Dia pasti mempunyai saham kemuliaannya di dalam segala kebaikan tersebut. Putrajaya, UIAM, KLIA, KLCC dan banyak lagi adalah ibarat terusan amal kebajikan yang akan mengalir pahalanya kepada pengasasnya selagi ada bulan dan bintang, sedang dosa-dosa yang ia lakukan semasa hidup akan terhenti selepas ia meninggal dunia. 

      (Bersambung)

      Delete
    9. john doe26 November 2018 at 02:02

      (Sambungan 1)

      Tun M juga seorang yang tidak kenal rasa takut dan kecewa. Perkara ini bukan sahaja dapat dilihat pada sajak 'Perjuangan Yang Belum Selesai' yang ia tulis, malah juga pada pelakuannya. Dia telah memperkukuh UMNO selama 22 tahun sebagai ketua pasukan UMNO, dan dia juga yang menjadi ketua pasukan yang menumbangkan UmNo yang kelihatan gagah perkasa selepas melihat UmNo tersasar dari jalan yang lurus. 

      Pada segala pelakuan dirinya adalah jelas dia memang memiliki ciri wali Allah iaitulah tidak merasa takut dan tidak pula berdukacita. 

      أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

      "Dan demi sesungguhnya wali-wali Allah itu tiadalah mereka merasa takut dan tidak pula mereka berdukacita" (Yunus : 62).

      Para wali Allah bukanlah orang-orang yang langsung tidak berdosa, tetapi mereka adalah orang-orang yang mempunyai kebaikan yang jauh lebih banyak daripada dosa-dosa mereka sehingga kebaikan mereka itu menenggelamkan dosa-dosa mereka, selain mereka adalah orang-orang yang apabila melakukan dosa mereka bersegera di dalam bertaubat. 

      Semasa menjawab komen seorang sahabat bahawa saya memakai nama Kristian (yang sebenarnya nama samaran saya ialah nama di dalam bahasa Inggeris tetapi bukan nama Krisitan sama seperti Abraham, Aaron dan David), saya telah memberikan ayat 44 surah Fussilat tentang hikmah Alquran boleh dirasai oleh orang-orang yang diberi hikmah sekalipun sekiranya mereka tidak memahami AlQuran di dalam Bahasa Arab. 

      Dari pengamatan saya Tun M memiliki hikmah ini tanpa memahami bahasa Arab. Saya telah menyedari perkara ini 20 tahun yang lampau. Semenjak itu saya selalu melihat dan menganalisa tindakan yang ia ambil dan jawapan saya selalu sama sahaja iaitu ia sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan. 

      Saya kongsikan pengamatan saya 20 tahun dahulu untuk iktibar dan bukan untuk mengungkit kisah silam. 

      20 tahun dahulu ketika kisah tentang Timbalan Tun M terlibat dengan pelakuan songsang mula bertiup, Tun M pada mulanya telah menolak dakwaan tersebut. Walaubagaimanapun beliau telah bertabayyun dengan menyiasat secara teliti dan memanggil sendiri saksi-saksi dan mendengar cerita mereka, kemudian ia siasat lagi dan mendengar dari kedua-dua pihak sehingga ia benar-benar berpuas hati bahawa dakwaan itu bukan rekaan, barulah ia bertindak dengan apa yang sesuai sewaktu itu. Sekalipun Tun M tidak bergelar agamawan dan tidak pula memahami bahasa Arab tetapi tindakannya menunjukkan ia memahami secara halus apa itu tabayyun. 

      Tidak lama selepas dipecat, Timbalan Tun M telah menulis satu surat sahaja kepada seorang yang begelar ulamak iaitu Dr Yusuf Al-Qardawi. Tanpa sebarang tabayyun, tanpa mendengar penjelasan dari Tun M, melainkan hanya dengan satu panggilan telefon sahaja, Dr Yusof Al-Qardawi telah menulis satu kenyataan yang secara jelas bermaksud mengatakan Timbalan Tun M itu telah difitnah. Kenyataan ini telah disebarluaskan untuk mendapat sokongan menjatuhkan Tun M melalui rusuhan jalanan. Sejarah telah menulis bahawa gerakan ini gagal dan Tun M kekal menang. 

      (Bersambung)

      Delete
    10. john doe26 November 2018 at 02:02

      (Sambungan 2)

      Renungkan kembali tindakan di antara keduanya. Tun M tidak memahami BA tetapi memahami secara halus dan hikmah apa itu tabayyun. Ada pula Dr Yusof Al-Qardawi memahami BA, telah menulis banyak kitab-kitab agama (kebanyakan kitab2nya kalau tak semua pun telah saya baca) tetapi jelas sekali ia hanya memahami yang kasar tetapi tidak memahami yang halus iaitu kefahaman secara hikmah. Perbandingan ini membenarkan ayat 44 surah Fussilat, yang mengatakan bahawa hikmah Al-Quran boleh dirasai oleh orang-orang yang mempunyai hikmah sekalipun mereka tidak memahami Al-Quran di dalam bahasa asalnya. 

      Secara konstraktif ia juga mengatakan bahawa sekalipun seseorang itu memahami AlQuran di dalam bahasa asalnya dan bahkan sekalipun sekiranya ia bergelar agamawan belum tentu ia dapat memahami hikmah AlQuran itu. Kelakuannya boleh dilihat. 

      Ilmu hikmah adalah ilmu rasa dan hanya yang memilikinya sahaja yang tahu rasanya. Ia adalah ilmu halus, dan tidak dapat dilihat mahupun disentuh tetapi boleh dirasai oleh yang memilikinya. Kini saya telah mengetahui dan dapat merasai bahawa Tun M adalah salah seorang hamba-hamba Allah yang diberi anugerah memiliki ilmu rasa @ ilmu halus @ ilmu hikmah ini. Ia adalah jawapan kepada persoalan bagaimana Tun M boleh kekal melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan dan bagaimana ia sentiasa kekal menjadi ketua kepada pasukan yang sentiasa menang. 

      Itu adalah jawapan kepada soalan adakah Tun M maksum. Ia membawa kepada satu perkara yang lain pula. 

      Saya telah mengatakan bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Saya hanya menemui jawapan ini pada Jamadilakhir 1439H selepas 17 tahun saya tertanya-tanya siapakah Pembawa Panji Hitam. 

      Apabila saya mengatakan bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam ia bermakna saya mengatakan bahawa Tun M adalah seorang wali. Seorang wali selain dimuliakan dengan sifat mahfuz sebagai sifat ganti kepada sifat maksum para Nabi, ia juga akan dimuliakan dengan karamah sebagai ganti kepada mukjizat para Nabi. Karamah adalah rahsia bagaimana umat Nabi Muhammad saw boleh kekal selamat sekalipun selepas tamatnya zaman nubuwwah . Karamah juga adalah kekuatan kepada semua para mujaddid agama Islam yang diutuskan setiap tamat 100 tahun. 

      Orang Melayu terbiasa dengan kisah terkena tulah akibat daulat seorang raja tetapi amat jarang kita mendengar orang Melayu berbicara tentang tulah akibat karamah seorang wali. Kali ini biar saya bicara tentangnya. 

      Daulat raja datangnya dari doa dan baiah thaifah kaum Muslimin kepada seorang ketua di kalangan mereka, ia boleh hilang apabila ada perkara yang dilanggar, sedang karamah seorang wali pula berasal dari keakraban hubungan rohaninya dengan Allah. Ia tiada kaitan dengan orang lain selain tuan punya badan. 

      Seorang watak benar alam maya bergelar VIRGO LARA dahulunya sering melaknat Tun M di alam maya. Sama juga dgn saudara GENG NAJIB yang telah mencerca Tun M dengan ungkapan 'madeymatijadibabi'. Kedua-dua mereka adalah watak yang benar yang mewakili manusia yang benar sekalipun identiti mereka tidak dikenali. 

      Daripada telahan saya, kedua-dua mereka kelak akan ditimpa tulah karamah yang dimiliki Tun M. Mereka akan ditimpa apa yang mereka cerca ke atas Tun M. 

      Saya telah pun menyampaikan kepada kedua-dua mereka telahan ini tetapi kedua-duanya kelihatan langsung tidak percaya. Saya percaya ia benar-benar akan berlaku kerana daripada bacaan saya Tun M adalah Pembawa Panji Hitam.

      Kedua-duanya telah pun diberikan nasihat dan peringatan. 

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. JON DIE DOLU KO BAGI DATE LINE
    DATE LINE BERTEMPOR KLIMAKS LAGI
    DATE LINE NGAN SKANDAL SLLU ONLINE
    KLIMAKS SKANDAL BINI ORG BERKALI KALI


    KIKIKIKIKI....

    BILA NAK TEMPOOOR NI YEOPPPPP ... PANJI MANA ... PANJIIIII...!! KRISMAS KA RAYA PERDANA...???


    KIKIKIKI... KO YG BAGI DATELINE KO YANG U TURN... PUIIIIIII...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgh tempur. Satu demi satu panglima umno tumbang. Sekarang tinggal 44 org aje kat parlimen. Dan dengarnya akan terus mengecut mcm telor. Nasib badan. Disebabkan seorang panglima bugis, ranap terus parti terbesar org Melayu. Tahniah macai.

      Delete
    2. Panglima KJ mohon berambos cepat... lagi cepat berambos lagi bagus...

      Delete
  3. Awat dok dengki dengan KJ?....dengki la tu ya sebab KJ tu kan ramai peminat!!...engkau apa ado??...ashyik dok dengki la sampai mampos...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengki ni kan sebati dgn sifat orang melayu so biasala...

      Delete
  4. Engkorg ni x sedar2 ke..? Engkorg gaduh sesama sendiri..cina komunis tu sdg tepuk tgn...Jgn lah jd bengong..Sedih..aku tengok bangsa aku ni..patutnya bersatupadu brksh syg...Ya Allah..Ampunkan lah bangsa ni...Bimbing & kasihanilah kami semua..Amin...

    ReplyDelete
  5. Live update.
    Umno hanya tinggal 43.

    Buktinya. Pasir yg Salak sudahpun lompat menjadi Ultra India.
    Dia sudah lafaz salak dlm dewan yg mulia.

    ReplyDelete
  6. Maa Laa Uun UmPas buat2 dalih buka topik "angel". apa pulak nehh.
    Geng LobaiPedo Tin Milo ni, kalau bab "Bidadari bawah umur lagi ketat" subjek cemerlang lah pulak? Meme dasar kotey kecik dan gatal betul lah korang nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payah betul Bebi ni nak mampus.

      Delete
    2. Puak babi dah sentap...tak mampu berhujjah lagi..terpaksa guna kata Babi..

      Delete
    3. Nak berhujah apa pulak dgn puak-puak babi ni.

      Delete
    4. Ko cakap lah ape saje...ko puak yg kalah..kikikikik..

      Delete
  7. PM sudah buat keputusan tiada local council election...

    Bagaimanapon Dap masih berpeluang berunding sebagai rakan dlm PH dan wakil kaum cina...kementrian perumahan blm siapkan kajian..

    Tak patut dilihat dap kepanasan seolah2 sudah menggertak tun madey....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sah memang kau ni talibarut DAP laknatullah. Dr. M dah jelas tolak tapi kau masih memberi peluang. Memang perangai babi betul kau ni. Apa hujah yg kau nak?
      Nanti kau mampus elok cincang je lempar ke dalam kandang babi.

      Delete
    2. Hahahaha...marah bebenor cai...ko memang suka PH berpecah....tapi umno tak de peluang nak ambik alih....umno sabah baru saja berkubor....hihihi..

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Kehandalan menipu adalah satu ‘kejayaan’

    Timmy Say - December 10, 2018 10:24 AM
    20k
    Shares
    Bertahun-tahun lamanya sebelum berlaku pertukaran kuasa, para pelajar di menara gading diajar dan diberi harapan bahawa hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak perlu dibayar sekiranya berlaku perubahan kuasa. Malah, rakyat disemaikan kepercayaan bahawa pendidikan negara sepatutnya percuma.

    Rakyat juga dieritahu bagaimana harga minyak dapat diturunkan sekiranya berlaku pertukaran kuasa. Di Youtube, ada ahli politik menunjukkan betapa hebatnya kemahiran matematik mereka untuk menurunkan harga minyak negara dalam sekelip mata sambil mempersendakan lawan.

    Selepas berkuasa, tiba-tiba semua formula matematik tidak boleh pakai.

    Janji demi janji diberitahu secara berperingkat kepada rakyat bahawa ia tidak dapat ditunaikan kerana masalah hutang dan penyelewengan kerajaan yang lepas. Apa tidaknya, asalkan segalanya dapat disalahkan kepada skandal 1MDB dan Jho Low, mereka yakin rakyat akan terima.

    Tidak percaya? Ingat kembali bagaimana Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata Jho Low adalah punca kerajaan PH gagal menunaikan janji berkaitan pembayaran balik hutang PTPTN, namun ia tidak menjadi punca negara tidak dapat membuat kereta nasional ketiga.

    Dengan adanya Jho Low sebagai “sokongan”, barangkali itu timbulnya idea berani mengutip semula hutang PTPTN secara paksa dengan pemotongan gaji mutlak sehingga RM1,200 ke atas sebulan bagi mereka bergaji RM8,000 ke atas.

    Mereka yang rajin membayar hutang dan mereka yang ingkar membayar hutang dilonggokkan bersama di dalam satu bakul dan dihukum.

    Malah sehari sebelum keputusan pembayaran balik PTPTN baru ini ditangguh, rakyat cuba diyakinkan bahawa ini sahajalah caranya untuk memastikan nasib generasi masa hadapan terjamin.

    Nasib baiklah rakyat tidak membisu, kalau tidak, mereka akan menganggap idea itu bernas dan diterima rakyat.

    Kebelakangan ini harga minyak sedunia turun mendadak, namun harga petrol RON95 negara kekal tidak berubah. Kesemua pakar matematik yang pernah menunjukkan kehebatan mengira harga petrol sebelum berkuasa terus membisu.

    Sebelum berkuasa, sekiranya harga minyak sedunia turun namun harga petrol negara tidak turun pada kadar yang sama, bukan main mereka bertempik bahawa rakyat telah ditindas oleh kerajaan.

    Hari ini, rakyat diyakinkan bahawa mereka bukan ditindas tapi mereka sedang berkorban untuk membayar hutang negara yang melarat.

    Sebelum berkuasa, rakyat juga diajar berdemonstrasi apabila adanya isu panas – bukan sekali dua, tapi berkali-kali.

    Namun selepas berkuasa, kaki demo dahulukala tiba-tiba menjadi juara memperlekehkan orang lain yang hendak berhimpun kali pertama ketika mereka berkuasa, kononnya ia aktiviti yang menghabiskan wang.

    Wahai YB, aktiviti yang membazir duit ini yang dilakukan oleh orang yang sudi berhimpun inilah yang menyebabkan kamu hari ini semua bergaji 5 angka.

    Namun, kita jangan sesekali salahkan para ahli politik.

    Itu kerja mereka. Kerja mereka adalah menyakinkan kita dengan cerita mereka, termasuklah janji dan skandal yang didedahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju....kenape nak buat projek kereta ke3 yg perlu belanja besar sedangkan masalah rakyat yg dijanjikan dlm pru lepas tidak mahu di atasi dgn pelbagaai alasan yg kabur?...

      Bagi aku jika pru masih lambat boikot saja kereta mahathir...mereka yg kuat menipu perlu diajar....

      Proton dulu telah sebabkan harga kereta lain melambong kerana dasar melindongi proton oleh mahthir....harga barang dan kos sara hidup turut melambong sedangkan mahathir kedekut nak naikkan gaji yg lebih tinggi...siapa yg kaye dgn dasar mahathir?...

      Harga minyak dunia sedang menurun...

      Ini kesilapan anwar dan PR terima mahathir yg kuat putar...

      Delete
  10. AWAS!!

    Se Lori Doa Pendek Umur , sedang membuat REVERSE menuju laju kpd Maa Laa Uun yg Aaminkan semasa Himpunan ICURI baru2 ini.

    Teet..teet...teet.teet

    ReplyDelete
  11. MahaKUTTY @ Pembawa Panji Panji DAJJAL

    ReplyDelete