Wednesday, December 5, 2018

DEMI ICERD, KELANTAN CUTI PERISTIWA AHAD, TERPEDAYA BISIKAN SYAITAN..

CUTI tersebut adalah satu galakan kepada kerja membazir kos dan tenaga, tidak produktif, risiko keselamatan - bisikan SYAITAN.

PADA MASA MEREKA MENJERIT TENTANG KOS SARA HIDUP YANG TINGGI PADA MASA YANG SAMALAH JUGA MEREKA ANJUR AKTIVITI MEMBAZIR DI ULIT DEMI BANGSA UGAMA - HIPOKRIK BENAR PEMIMPIN KAMU.

RAKYAT MAKIN PAPA KEDANA DENGAN GELAGAT PEMIMPIN YANG SALAH ARAH.

Di seluruh Kelantan hujan berterusan sudah melebihi 7 hari dan tiada tanda henti.. malapetaka dan bencana alam sebagai ujian, itu yg patut difokuskan.

Kenapa kerajaan negeri kelantan yang mendapat jolokan darulsampah tidak berjihad kepada kecekapan pentadbiran, tingkatkan kebersihan dari timbunan sampah sarap setiap perbandaran dan majlis kerajaan tempatan.
Haroknya mendangor sampai ke siak..

Penjawat Awam dipergunakannya untuk maksud parti dan POLITIK?


46 comments:

  1. Isle ke islam

    Musle ke muslim

    ReplyDelete
  2. Kelemahan orang melayu beragama islam adalah ketidakupayaan ber fikir, kemalasan berfikiran, sikap acuh tak acuh atas penggunaan otak.

    Kelemahan orang melayu islam do malaysia suka menghukum sesuatu itu FITNAH walaupun fakta dan bukti menggunung. Apabila terbukti mulalah salahkan otang lain....guna isu bangsa agama dan raja......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan org islam mcm kamu ialah pandai melihat dan menelek org lain namun lupa sesekali kena tengok cermin. Patutnya cerminkan muka tu dulu, baru menelek org lain.

      Delete
    2. Dah telek orang bodoh bersyukur dgn melalak di padang...

      Delete
    3. 5.53

      Saya dah telek dah lihat dalam cermin dah buat analisis....semua dah

      Kesimpulan crystal clear

      Melayu umno yg muslim dn agamaean dalam parti pas dan juga umno memang berfantasi berauta fan berkepalsuan

      .....wallahuaklam

      Delete
    4. 5:53, menelek itu haram dan merupakan amalan syaitan. Nak lebih jelas sila bukak Quran.

      Delete
    5. Menelek tu kerja john doe, di telek ko hilang telo baru ko tau langit tu tinggi rendah.

      Delete
  3. Replies
    1. KD tak pernah buat pun kerja jubur menjubur, knpa pulak KD harus bertaubat.

      Delete
  4. Cuti yg tidak berfaedah. Harap tiada kerahan jentera kerajaan

    ReplyDelete
  5. Selamat berhimpun PAS dan UmNo... Dan selamat bersekutu... Dan selamat bertemu di KLIMAKS kelak...

    Cuma nak habaq pi kat hangpa ni.. Hangpa akan tewas mutlak di KLIMAKS nanti...

    Maka hangpa dipersilakan merancang dan terus menjual agama dan bangsa untuk kepentingan peribadi hangpa semua... Sebab yang tu la yang akan bawa PERTEMPURAN di antara hangpa dan pasukan Ta-Mim ke KLIMAKS...

    Untuk VIRGO dan GN, hangpa berdua juga bakal masuk senarai orang-orang yang ditewaskan secara mutlak oleh Pembawa Panji Hitam... Terkena tulah karamah Pembawa Panji Hitam..

    Oooops, lupa plak, hero yang sentiasa tewas si Kejora, bro pun akan tewas mutlak nanti bro, cuma kalau bro juga adalah VIRGO, maka bro akan tewas mutlak lebih awal sebelum PAS dan UmNo, sama halnya dengan sdr GN.

    Jangan cakap John Doe tak payung no...

    In shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payungkan makhluk pembawa panji hitam telahan kau tu jondo. Aku tak tolak adanya pemuda bani tamim yg bakal membawa panji hitam tp menolak manusia tersebut ialah org yg kau canangkan. Terlalu bnyk sisi negatif utk beliau layak menjadi pemuda bani tamim. Fail yg dipegang dan dlm simpanan rakan ph juga menjadi saksi beliau bukan orgnya...

      Delete
    2. BINI ORANG SKANDAL UNTUK PERTEMPURAN KLIMAKS
      SKANDAL TERBAIK SQUIRT YANG DICARI CARI
      BUKAN MACAM RENTA LIDAH BERCABANG KIMAKS
      PANJI KLIMAKS SUDAH BASAH SQUIRT BERKALI KALI


      KIKIKIKI... PANJI PANJI DAH KIBAR KE BELOMM

      Delete
    3. Tak apa wahai sahabat2. Teruskan menafikan.. Pembawa Panji Hitam tetap akan muncul dan terbukti siapa orangnya.

      Saya telah pun mengatakan ia adalah Tun Mahathir.

      Kelak apabila pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu sedang menghadapi ketewasan mutlak, dan mereka sedar bahawa mereka tidak boleh berpatah balik ataupun lari dari medan PERTEMPURAN, mereka tidak lagi boleh beralasan; "sesungguhnya kami tidak tahu bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya kami tahu dia adalah orangnya sudah tentu kami tidak akan menentangnya sehingga ke KLIMAKS".

      John Doe telah pun berkongsi dengan semua di alam maya penemuannya bahawa Tun Mahathir adalah orangnya.

      Sesiapa yang tidak mahu percaya, tiada paksaan mahupun desakan untuk percaya. Memadai untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya.

      Dan jangan lupa, ketidakpercayaan mereka itulah kelak yang akan menjadikan mereka kehilangan alasan pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS itu kelak.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Betul. Pembawa panji hitam tetap akn muncul tpi pembawa panji hitam tu adalah Pemudi bani TangTingTong, seorang amoi yg dilindungi oleh roh & semangat naga dn singa. Ini bukan cubaaaann, ini betul2 punya.

      Delete
  6. Ini lah cara pas mengajar penyokong bersyukur....bersyukur dgn melalak dan bawak sepanduk....

    Orang iselam lain bersyujur di masjid...

    Tahun lepas pas kencingkan penyokong di padang merbuk dgn isu RUU 355 yg akhirnye ghaib entah dimana...

    Tahun ni Pas kencingkan penyokong yg bodoh dengan melalak pasal ICERD yg tak pernah diluluskan oleh kerjaan...

    Pon begitu umno yg bersepakat dgn pas dah umumkan nak kerjasama dgn Dap musuh ketat Pas...

    Pas pin dikencing oleh umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lolongan kau tak jd kuman kudispun utk program anti icerd pd 8.12.18 ni. Pas, umno dan ngo² yg terlibat dh standby, korang tak pyh la berlagak bagai anjing menyalak tak sudah². Baik diam dan fikir knp hati kau dengki sgt dgn kerja org.

      Delete
  7. Dlm sibok2 kerah dan bagi cuti orang kuat pas nak cabut lari ke mekah..

    ReplyDelete
  8. Dari cabut g disco baik ke mekah, terima hakikat pmimpin melayu dari parti manapun takde bezanya,yg berbeza cuma parti tp sikap sbnr semuanya sama, jgn kecewa sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huk aloh... Kata nak tegakkan islam? Nak bela Melayu? Tangguhkanlah dulu nak gi Mekah tu. Mari pakat2 himpun kat Kuala Lumpur. Kita ramaikan umat. Biar org PH tahu kita dok main2.

      Delete
    2. Anon 6:57

      Sdr jangan tak tau, Mekkah tu hanya tahun ni saja dia boleh hadir, khusus lagi hanya pada 812 saja dia leh hadir. Kalau tarikh lain dia tak boleh dah.

      Himpunan ICERD plak boleh dibuat lagi pada bila-bila masa yang lain. Kalau lepas ni depa tak buat perhimpunan lagi dia tetap akan berhimpun seorang diri demi menunjukkan solidariti kepada agama dan bangsa.

      Dia hanya mendahulukan yang lebih penting berbanding keduanya.

      Ahaks..

      Delete
    3. Lagipun, sebagai naib presiden parti, dia dah wakilkan sebanyak 1000 biji tin milo untuk turut serta. Tujuan utama tak akan dilupakan. Duit dah nak habih ni...

      Delete
  9. ICERD memang idea 'bernas' dari puak pemuja syaitan, kafir harbi dan Munafiq!

    ReplyDelete
  10. Nmpaknya sikap rasis telah sebati bg sesetengah orang yg komen. Terlalu mnyalahkan umno dan pas mnjukkan sikap terlalu rasis sdgkan pihak yg dipuja tak jauh bezanya cuma topeng sebenar belum terbuka lg,sedarlah org2 yg bodoh kdua2 pihak lahir dari acuan yg sama jgn harap ph lebih baik dari bn atau sebaliknya

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman kini makin hebat berlakunya perang fitnah sedangkan pm ke 7 makin uzur dimamah usia. Bagaimana beliau mampu memegang peranan pemuda bani tamim yg tentunya gagah, muda, dan bijaksana. Adakah pemuda bani tamim yg kau maksudkan itu ialah individu yg pernah mencerca bahawa dahulu nabi berjanggut sbb zaman itu tiada pisau cukur. Saja tanya je...kalau² beliau sudah bertaubat nasuha.

      Delete


    2. Kelantan juga wujud secara khusus di dalam khabar-khabar akhir zaman. Ramai yang langsung tidak menyedarinya.

      Nabi Isa a.s telah mengkhabarkan bahawa PERANG BESAR akhir zaman bakal berlaku di sebuah Kingdom yang padanya terdapat perbuatan blasphemy atau mengatakan sesuatu yang tidak wajar terhadap Allah.

      Kingdom itu telah dikenalpasti. Ia adalah United Kingdoms of Malaysia.

      Ia juga sama dengan khabar Baginda pada ketika yang lain iaitu di Kingdom yang dimaksudkan itu terdapat banyaknya istana Raja. Bukankah Malaysia memiliki banyak sekali istana raja?

      Punca asal di mana blaspehmy itu berlaku juga telah dikenalpasti. Ia berlaku di Kingdom of Kelantan yang diperintah PAS, yang berdegar-degar canangkan mereka adalah negeri Islam.

      Kali pertama ia berlaku 20 tahun dulu apabila Menteri Besarnya berkata dengan terang di hadapan ribuan manusia "terlalu banyak ayat-ayat mencarut dan sumpah seranah yang terdapat di dalam Al-quran".

      Astaghfirullah al-azim. Sampai begitu sekali mereka sanggup memfitnah Allah demi membela penulis buku SHT@PM@**KIMAK.

      Perbuatan mengatakan Allah mencarut, memaki hamun dan menyumpah seranah adalah perbuatan menyamakan Allah dengan makhluk. Ia adalah blasphemy.

      Kali kedua pula baru berlaku kurang dua tahun yang lampau. Begini kisahnya:-

      Putera sulung Sultan negeri ini telah melakukan sesuatu yang tidak pernah dilakukan di dalam sejarah ribuan tahun sistem monarki iaitulah merampas takhta daripada bapa sendiri, dan menjadi 'Sultan' ketika bapanya masih lagi hidup. Si bapa kini digelar 'bekas Sultan'.

      Tidakkah perbuatan ini menepati khabar baginda Nabi Muhammad saw bahawa di akhir zaman kelak, bapa akan melahirkan tuannya? Kini di negeri Kelantan, seorang bapa telah 'dipaksa bersultankan' anaknya sendiri. Bukankah panggilan kepada Sultan ialah 'Tuanku' dan kini si bapa perlu memanggil anaknya 'Tuanku'. Tidakkah ini telah menepati khabar Nabi Muhammad saw tentang bapa yang melahirkan tuannya sendiri dan menjadi KLIMAKS kepada khabar ini?

      Kurang 10 sebelum hari ini, si anak yang telah menjadi 'Sultan' ditabalkan menjadi Raja Terulung di negara ini. Keadaan ini memerlukannya untuk berada di ibu negara pada kebanyakannya masanya dan demikian si anak ini telah melantik adiknya menjadi Pemangku Sultan Kelantan.

      Si adik yang kini menjadi 'Pemangku Sultan' pula telah menggunakan gelaran Yang Maha Mulia dengan membuang kalimah 'Duli' pada pangkalnya sebagaimana gelaran Raja-raja yang lainnya di United Kingdoms ini iaitu "Duli Yang Maha Mulia". Tanpa meletakkan 'Duli' pada pangkal gelarannya, maka berlakulah sekali lagi perbuatan blasphemy terhadap Allah. Kali ini ia berlaku melalui jalan menyamakan gelaran seorang manusia dengan gelaran yang khusus bagi Allah.

      Adakah ia satu kebetulan bahawa PM-7 negara ini juga bernama 'MAHA-thir'?

      Persoalan ini bakal terjawab dengan tuntas apabila umat ini telah pun meninggalkan zaman fitnah dan melangkah ke zaman baru.

      Jawapan akan diperolehi pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS yang selalu saya sebutkan itu, in shaa Allah. Ia bakal menggabungkan kebenaran khabar nubuwwah 3 orang Nabi Allah, Daniel a.s, Isa a.s dan Muhammad saw, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete

    3. Anon 6:50

      Pembenci Tun M memang sangat-sangat berharap ia bukan Tun M sebab mereka takut ditumpaskan secara mutlak.

      Walaubagaimanapun saya sebagai penyokong Tun M tidak takutkan apa-apa sekiranya ia bukan Tun M disebabkan saya tidak mempunyai apa-apa pangkat mahupun jawatan di bawah pentadbiran Tun M sebagai PM. Saya hanya berkongsi penemuan saya tanpa sebarang upah.

      Pembenci Tun M dipersilakan menafikan ia adalah Tun M. Kalian takkan boleh menghentikan apa yang bakal berlaku.

      Mark my words :-

      "Pembenci Tun M bakal terbungkam pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS".

      Jangan cakap John Doe tak payung ok..

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adminpun dh naik loya dgn panji hitam jondo

      Delete
    2. Hehe..

      Jangan jual nama orang lain lah. Nampak sangat terdesaknya.

      Oooops..

      Yang di atas tu saya sendiri yang delete sebab salah letak, nak letak di atas sana tu, di bawah komen anon 6:50 tapi tersalah letak di sini.

      Tak faham Bahasa Inggeris ke bro?

      Komen telah pun ditampal semula di atas sana pada 7:12

      Delete
    3. Sekolah pondok takde belajar english bro. Tu yang bodoh sombong tu. Patut dia pun delete komen dia yang stupid tu. Terserlah kebodohan. Tahniah sedara. Huhu

      Delete
  13. Agak² kau la kd, kerajaan mengerah 1.6 juta kakitangan awam utk berhimpun pro icerd pd tarikh yg sama tu atas bisikan setan ke iblis ke ifrit? Cuba tengok update oleh pendedak kau tu, mustahil tak tahu.

    ReplyDelete
  14. Untuk ketuanan melayu Pas dan Umno. Dah kalah tu kalah la. Tak payah bising bising lagi.

    Sila baca ni. Tak faham faham lagi keh? Ini melayu tulis ya. Saya pick up post sini. Baca dengan hati lapang.

    Orang Melayu yg bodoh tu disebabkan malas membaca. Tapi article di bawah ni korang kena baca jugak klu tak nk terus di perbodohkan oleh pemimpin parti politik yang hanya pentingkan kuasa.

    Dalam isu ICERD ni.. Yang bising Zahid Hamidi.. Tapi Najib diam jer.. Memang lah dia Diam, Jawatankuasa ICERD ni dah ditubuh sejak Julai 2011, setahun selepas Najib jadi PM..

    Jawatankuasa Itu sekali lagi ditubuhkan untuk kajian Lanjut pada tahun 2015.. maksudnya ia sudah masuk ke Peringkat ke 2.. Cuma Najib Nafikan ia diluluskan.. Memang belum lulus.. sebab nak luluspun ia makan Kajian bertahun.. Itu proses Biasa.. Kerajaan perlu penuhi Syarat mereka.. hakikatnya ia sudah dalam Kajian..

    Sebenarnya Apa yg dituntut ICERD sudah dilaksanakan Najib.. tapi ramai yang tak perasan.. Apa yg dituntut ICERD dah dilaksanakan Pentadbiran Najib.. Iaitu dasar Diskriminasi Ekonomi.. Liberalisasi Ekonomi telah pun dilaksanakan.. Apa yg jadi kehendak ICERD ditunaikan Najib..

    1- Pada Tahun 2009, Najib memansuhkan dasar DEB (Dasar Ekonomi BumiPutera) Syarat pemilikan Ekuiti Bumiputera sebanyak 30% dalam IPO dan Syarikat disenarai awam...

    2- Selepas itu dalam Rombakan Kabinet, Pada Tahun 2009.. Najib Menghapuskan Kementerian pembagunan Usahawan dan Bumiputera (MECD) yang wujud di zaman Ds Anwar, mahathir dan Paklah.. dimansuh zaman Najib.. hari Ini Kerajaan PH mewujudkan kembali Kementerian Khas Bumiputera (MECD)

    3- Bukan Setakat itu, Pemansuhan Syarat Pembagunan dan Hartanah milik Bumiputera, penghapusan pelbagai Bentuk Subsidi, Memperkenalkan liberalisasi cukai seperti GST adalah kehendak regim ekonomi antarabangsa Termasuk menandatangani TPPA..

    Itu sebab selepas itu banyak dari Projek Perumahan, Pembangun hartanah dari China bebas membangunkan Hartanah di Malaysia seperti di Wilayah Iskandar, Forest City.. inilah dasar leberalisasi Ekonomi..

    Itu belum dikira bagaimana Najib sanggup menggadaikan Kepentingan negara seperti Tanah KTMB Tanjung Pagar.. Tanah TUDM Sg Besi apa lagi meruntuhkan Penjara Pudu yang menguntungkan Pemaju pemaju dari China..

    bila Tentera terpaksa meniupkan semboyan keluar dari Kem mereka, menurunkan Panji Panji Negara untuk diserah kepada China.. Kenapa ketika itu kita tak terasa terhina ? tidak ada yang nak bermandi Darah ?

    Tak hairan lah yang terakhir.. najib melepaskan dasar perlindungan syarikat automotif negara dan melepaskan pegangan dalam Proton.. Akirnya Syarikat China menguasai Saham dan pemilikan Proton..

    Ketika ini kenapa takda sapa bangkit ? Kenapa haji Hadi Diam.. ? PAS boleh bertaawwun dengan Najib ? Kenapa takda yang asah parang dan buat Demo.. ?

    Sebenarnya dikalangan Pak haji dan Lebai PAS ini Dangkal dan Bodoh dalam pemerintahan.. mereka tak faham pun soal dasar dan pemerintahan.. mereka umpama Jihadist atau kelompok ISIS yg tak sedar menjadi Boneka Israel dan US..

    yang penting rakan taawwun depa mampu pakai Jubah dan lebai, dan beryahanana, Berselawat bersama.. Imej mereka disucikan lebai lebai PAS walaupun hakikatnya, Najib dan UMNO lah yang gadai hak Ketuanan, Tanah dan pemilikan Bumiputera..apalagi hak melayu..

    Najib dan UMNO memang Jahat.. Tapi Yang lebih Bahaya dari jahat adalah Jahil (Bodoh).. Itulah gambaran Nabi kepada kelompok Khawarij yang akan datang pada satu zaman dengan Gelaran

    سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُوْلُوْنَ قَوْلَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ ..

    Mereka yang sedikit akalnya (Bodoh), dan bercakap dan Mereka Berkata Sebaik Sebaik Manusia (Bercakap tentang Agama)...

    awasi Bahaya kelompok Ashbiyah, Khawarij dan Takfri.. :)

    C&P tak tau sape pya

    ADA FAHAM KEH SIAPA YANG MULA BUAT ISU ICERD NI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik tulisan ni.

      Walaubagaimanapun hadith yang di hujung tulisan tersebut sebenarnya ditujukan kepada satu golongan di zaman fitnah yang digelar 'ruwaibidhah'.

      Ruwaibidhah adalah segolongan manusia yang jahil, bodoh, dan bodoh sombong, dan bingung, sehingga tidak mampu menilai mana yang benar dan mana yang bathil. Mereka sendiri bukanlah ahli fitnah mahupun pendusta akhir zaman. Mereka sendiri pun adalah mangsa kepada fitnah tersebut tanpa mereka sedarinya.

      Walaubagaimanapun disebabkan sokongan mereka kepada para pendusta dan ahli fitnah, maka para pendusta dan ahli-ahli fitnah ini memperolehi kekuatan mereka.

      Ahli PAS hampir sejuta, ahli UmNo hampir 3juta, majoriti adalah ruwaibidhah. Yang menjadi pendusta dan ahli fitnah adalah para pemimpin kedua-dua parti ini.

      Apabila para pendusta dan ahli fitnah ditumpaskan secara mutlak, maka para ruwaibidhah ini akan menjadi ibarat 'keluar dari kegelapan dan masuk ke dalam cahaya'. Hanya ketika itu sahaja mereka akan sedar mereka menyokong pasukan yang bathil pada zaman fitnah.

      Pada zaman baru kelak golongan asabiyah, khawarij dan takfiri tidak lagi akan wujud disebabkan para pemimpin mereka telah ditumpaskan secara mutlak pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung, dan para pengikut mereka daripada golongan ruwaibidhah ini telah melihat 'cahaya kebenaran' dan mengikutinya.

      2019M / 1440H - tahun perubahan zaman daripada zaman fitnah ke zaman baru, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Sudah2 john dol, cerita2 merapu simpan saja dolam kocek, berpijak dibumi yg nyata, usah berlebih2 mmberi pendapat yg semua org tahu terlalu sedikit yg betul

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Sdr Joo,

      Adakah saya mendesak sesiapapun termasuk sdr untuk percaya?

      Kalau tak tahan meneran makanlah julap ataupun berhentilah memakan nasi, dan bukan meminta orang lain berhenti memakan nasi.

      Sdr tidak dipaksa mahupun didesak pun untuk percaya. Maka mengapa lemas di atas daratan?

      Delete
  15. BANG NON PUN BERTEKA TEKI RUPANYA
    BUSH 94 KAWAN RENTA SEMPAT RAYA KE..?
    94 KE 93 ITU RAKYAT BER FIRASAT SAJA
    BANG NON PULAK KRISMAS KE RAYA PERDANA


    KIKIKIKIKI... SEMPAT KE PEGANG PANJI PANJI ...????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hnya org berani mati menghadapi Angel of Death shja yg dpt pegang Panji Hitam tu. Sebab sesiapa yg dpt melihat mutlak Panji Hitam tu pasti akn ketaq lutut dn kecut teloq bahkan kote2 yg selama ini tegang keras dn panjang pasti akan jdi lembik kecil dn pendek tak boleh lgi berdiri dgn sendirinya kerana ketakutan yg teramat sangat.

      Delete
  16. Jon dooo

    Kau bagi je bendera hitam tu kpd tiga ekor menteri dlm kerajaan tu.

    ReplyDelete
  17. Untuk ketuanan melayu Pas dan Umno. Dah kalah tu kalah la. Tak payah bising bising lagi.

    Sila baca ni. Tak faham faham lagi keh? Ini melayu tulis ya. Saya pick up post sini. Baca dengan hati lapang.

    Orang Melayu yg bodoh tu disebabkan malas membaca. Tapi article di bawah ni korang kena baca jugak klu tak nk terus di perbodohkan oleh pemimpin parti politik yang hanya pentingkan kuasa.

    Dalam isu ICERD ni.. Yang bising Zahid Hamidi.. Tapi Najib diam jer.. Memang lah dia Diam, Jawatankuasa ICERD ni dah ditubuh sejak Julai 2011, setahun selepas Najib jadi PM..

    Jawatankuasa Itu sekali lagi ditubuhkan untuk kajian Lanjut pada tahun 2015.. maksudnya ia sudah masuk ke Peringkat ke 2.. Cuma Najib Nafikan ia diluluskan.. Memang belum lulus.. sebab nak luluspun ia makan Kajian bertahun.. Itu proses Biasa.. Kerajaan perlu penuhi Syarat mereka.. hakikatnya ia sudah dalam Kajian..

    Sebenarnya Apa yg dituntut ICERD sudah dilaksanakan Najib.. tapi ramai yang tak perasan.. Apa yg dituntut ICERD dah dilaksanakan Pentadbiran Najib.. Iaitu dasar Diskriminasi Ekonomi.. Liberalisasi Ekonomi telah pun dilaksanakan.. Apa yg jadi kehendak ICERD ditunaikan Najib..

    1- Pada Tahun 2009, Najib memansuhkan dasar DEB (Dasar Ekonomi BumiPutera) Syarat pemilikan Ekuiti Bumiputera sebanyak 30% dalam IPO dan Syarikat disenarai awam...

    2- Selepas itu dalam Rombakan Kabinet, Pada Tahun 2009.. Najib Menghapuskan Kementerian pembagunan Usahawan dan Bumiputera (MECD) yang wujud di zaman Ds Anwar, mahathir dan Paklah.. dimansuh zaman Najib.. hari Ini Kerajaan PH mewujudkan kembali Kementerian Khas Bumiputera (MECD)

    3- Bukan Setakat itu, Pemansuhan Syarat Pembagunan dan Hartanah milik Bumiputera, penghapusan pelbagai Bentuk Subsidi, Memperkenalkan liberalisasi cukai seperti GST adalah kehendak regim ekonomi antarabangsa Termasuk menandatangani TPPA..

    Itu sebab selepas itu banyak dari Projek Perumahan, Pembangun hartanah dari China bebas membangunkan Hartanah di Malaysia seperti di Wilayah Iskandar, Forest City.. inilah dasar leberalisasi Ekonomi..

    Itu belum dikira bagaimana Najib sanggup menggadaikan Kepentingan negara seperti Tanah KTMB Tanjung Pagar.. Tanah TUDM Sg Besi apa lagi meruntuhkan Penjara Pudu yang menguntungkan Pemaju pemaju dari China..

    bila Tentera terpaksa meniupkan semboyan keluar dari Kem mereka, menurunkan Panji Panji Negara untuk diserah kepada China.. Kenapa ketika itu kita tak terasa terhina ? tidak ada yang nak bermandi Darah ?

    Tak hairan lah yang terakhir.. najib melepaskan dasar perlindungan syarikat automotif negara dan melepaskan pegangan dalam Proton.. Akirnya Syarikat China menguasai Saham dan pemilikan Proton..

    Ketika ini kenapa takda sapa bangkit ? Kenapa haji Hadi Diam.. ? PAS boleh bertaawwun dengan Najib ? Kenapa takda yang asah parang dan buat Demo.. ?

    Sebenarnya dikalangan Pak haji dan Lebai PAS ini Dangkal dan Bodoh dalam pemerintahan.. mereka tak faham pun soal dasar dan pemerintahan.. mereka umpama Jihadist atau kelompok ISIS yg tak sedar menjadi Boneka Israel dan US..

    yang penting rakan taawwun depa mampu pakai Jubah dan lebai, dan beryahanana, Berselawat bersama.. Imej mereka disucikan lebai lebai PAS walaupun hakikatnya, Najib dan UMNO lah yang gadai hak Ketuanan, Tanah dan pemilikan Bumiputera..apalagi hak melayu..

    Najib dan UMNO memang Jahat.. Tapi Yang lebih Bahaya dari jahat adalah Jahil (Bodoh).. Itulah gambaran Nabi kepada kelompok Khawarij yang akan datang pada satu zaman dengan Gelaran

    سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُوْلُوْنَ قَوْلَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ ..

    Mereka yang sedikit akalnya (Bodoh), dan bercakap dan Mereka Berkata Sebaik Sebaik Manusia (Bercakap tentang Agama)...

    awasi Bahaya kelompok Ashbiyah, Khawarij dan Takfri.. :)

    C&P tak tau sape pya

    ADA FAHAM KEH SIAPA YANG MULA BUAT ISU ICERD NI?

    ReplyDelete

  18. Bismillahir Rahmanir Rahmanirahim

    https://keep.line.me/s/FBZtesmFRzXU8lAAY_0gzZCzyGsD1CyHSc8T7p9w7a0

    Salam dan renungan

    Web: almawaddah.info

    Kepada;

    Yang dihormati Para rektor universiti, para akademik dan para mufti.

    Tun, Tan Seri/Datuk Seri/Datin Seri/Datuk/Datin/tuan/puan.

    Perkara: "Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah yang bertentangan dengan al-Qur'an dan ayat-ayat al-Qur'an yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah" sebagai kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah.info

    1. Tidakkah al-Qur'an itu asas agama Islam yang diredai oleh Allah dan Rasul-Nya?

    2. Tidakkah Islam itu rahmatan lil Alamin?

    Terima kasih dan 'afwan.

    Daripada;

    Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.







    .....

    ReplyDelete