Tuesday, December 25, 2018

HADI DISERANG: PENJELASAN



Mentaliti menyalahkan pihak lain seperti DAP masih menjadi satu escapism untuk menutup kelemahan diri.
https://www.amenoworld.org/2018/12/punca-hadi-diserang-didedahkan-identiti.html

Strategi DAP atau bukan, even strategi Yahudi sekali pun, semua pemimpin kena bersedia.

Ilmu Islam bukan sekadar Fiqh, Tauhid dan Akhlak tetapi seisi langit dan bumi.

"Serangan" ke atas Hadi di london sangat ringan kerana sekadar dia mengetuai sebuah parti pembangkang.

Bagaimana kalau menjadi sebuah ketua negara?
Takkan acapkali masih mahu mencari kambing hitam.

# Tulisan yg mengaitkan DAP dalam serangan tersebut bukan pandangan PAS tetapi penulis berkaitan.
# lokman adam juga membela Hadi dan salahkan DAP, ampu ini tidak berbaloi bila Hadi kata NO to umno.


26 comments:

  1. Kah kah ,Senang sahaja menyalahkan DAP untuk memberi penjelasan kepada orang bodoo bodoo serta menutup kelemahan diri sebdiri

    ReplyDelete
  2. Mana tak kena serang, ditanya kenapa PAS diam berkaitan 1Mdb, jawapannya sebab perwaja, forex, dll tak ditubuh RCI!!!
    HAHAHA.....kalau saya pun, boleh naik angin dgn jawapan bodoh ni. Betul-betul menghina our intelligance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu bukan jawapan bodoh
      Tu tandanya kau mmg keturunan bahlol
      Ptg cakap berlapis kau tak faham, bodoo
      Sama mcm yg dr Mahathir jawab dlm parlimen kes arahan kpd jabatan polis oleh pm supaya berkomunikasi dlm English.
      Bodoh duduk diam laa.

      Delete
    2. Tubuh RCI?
      Laporan demi laporan.
      Pendedahan demi pendedahan.
      Pertuduhan demi pertuduhan.
      Perbicaraan demi perbicaraan.

      Jawaban seorang tuan guru tubuh RCI.
      Apa sebenarnya kualiti utk dipanggil tuan guru?
      Adakah ianya spt anugerah dari sultan?
      Atau gelaran sbg presiden parti?

      Delete
  3. jadi tok mudim je yang sesuai untuk orang tua ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok hina orang, nanti bila kau mampus suruh Guan eng sembahyangkan, lepas tu campak dlm kandang babi.

      Delete
    2. jadi tok mudin bukan hina..
      tak banyak dosa tak fitnah..tak rasuah, tak subahat..

      guan eng masuk Islam boleh solatkan kau, jangan sombong dengan hidayah Allah, kun fayakun..

      Delete
    3. Bahasa menghina kau ingat orang tak faham?

      Delete

    4. anon 709 memang layak disunatkan lagi sekali, tak matang.

      Delete
    5. 8:40 memang patut masuk kelas pemulihan utk melaraskan kembali otak yg biul dan belajar membaca semula.

      Delete
    6. hanya sibodoh je ingat hanya melayu je islam kat dunia ni dan si dunggu tu je la yang boleh hantar dia gy syorga.

      Delete
  4. Kekadang kesian dgn hj hadi. Lupa pas juga pernah bocor bila terbentuk amanah. Kekadang sifat sombong tak cerdik ni payah nk luput dari jiwa seorang pemimpin utama parti spt hj hadi. Kalau umno bocor terukpun, kerusi parlimen masih lebih bnyk dpd pas. Apa yg nk disombongkan sgt? Kalau umno skrg jd pembangkang, paspun sama. Yg jd kerajaan adalah amanah...hahaha. Kesian sekali lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg sombongnya?
      BN trg jatuh ke tangan PAS?
      PAS di Kelantan kekal sejak 1990.
      Kesian kau, nanti dpt PM peliwat.

      Delete
    2. Dapat jadi kerajaan di negeri orang Melayu pun tak pandai memerintah.... negeri jadi sengkek....nak bayar gaji pun kena tulis surat minta advance kpd Lim Guan Eng....buat malu saja....sebabnya pemimpin PAS sekarang ni bodoh bangang macam choef lebai juga.... masa TGNA dulu lain....

      Delete
    3. Berapa banyak kelantan & terengganu berhutang dgn kerajaan pusat berbanding dgn negeri lain?
      Itu pun sebab janji dlm manifesto dicapati. Masa berkempen janji 20%, dah menang konar pulak.
      Jenis munafik dan fasik.
      Cakap bohong dan menipu.
      Bakal pembawa panji-panji hitam akhir zaman yang cakap menipu, munafik dan fasik.

      Delete
    4. Manipesto PH janji dgn Pas?...janji dgn orng kelantan dan terengganu tapi depa tolak...tak mau....tak kena mengena dgn pas...depa nak manipestolpas daa...ngok betul..

      Delete
    5. Hutang pembangunan...PALING tinggi pahang

      Tapi Tak adalah Mana Negeri pun mengemis Pusat utk bayar gaji..

      Delete
  5. Dalam politik tiada yg betul2 kawan Dan tiada yg betul betul lawan. Segalanya berkemungkinan, kata headwind! Yang penting dapat kuasa, sambil sambil tu tambah bini...he2. Dulu sbelum pru, mcm mcm alasan dri Tuan guru Kita ni bagi untuk "justify" keakraban beliau dgn Umno Dan najib. Skang, bila umno dah x ada kuasa, dah nak lingkup, itu pulak alasannya! Mana pergi kesepakatan untuk memperjuangkan islam, Dan kemana pergi semangat setiakawan pas disaat Umno dlm kesusahan! Kesian Umno! Tapi dimasa Umno tengah kuat dulu, mereka pun Tak pedulikan sesiapa, sombong! Dua parti yg memperjuangkan islam! Selamat berjaya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas setiakawan kalo umno hulur wang....tarak wang tarak setiakawan laa...lobai pon ada napsu jugak....kete mewah yg beli dulu tak boleh nak maintain..

      Delete
  6. Lobai hadi dah terasa kerana tak ade sedekah wang lagi dari umno mcm najib dulu...lobai hadi wang...

    ReplyDelete
  7. Jawapan cliche' Haji Hadi kat London dipuji Harakah 'cool'. Hahahaha.....ni mesti geng PAS bodoh naik angin

    ReplyDelete
  8. PAS jangan bimbang, Umno tetap kuat'

    25 Dis 2018, 6:42 petang (Dikemaskini 25 Dis 2018, 6:44 petang)

    A A
    Ketua Penerangan Umno Shamsul Anuar Nasarah hari ini menyeru PAS tidak bimbang dengan situasi Umno ketika ini yang menyaksikan sekumpulan anggota dan wakil rakyatnya meninggalkan parti.

    Jelas Shamsul, keadaan itu lebih kurang sama ketika anggota dan wakil rakyat PAS keluar parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).

    "Biarpun Amanah wujud namun PAS tetap kuat, maka biarpun beberapa wakil rakyat Umno meninggalkan Umno kita tetap yakin Umno tetap sebagaimana biasa.

    "Umno akan terus berperanan sebagaimana ideologi yang dipegangnya malah akan terus menjadi juara membela kepentingan rakyat, dan pastinya akan merampas kembali kerusi yang hilang," katanya dalam kenyatan media hari ini.

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Haji Hadi tak kencing. Mmg itu game dia dr awal. Kuburkan umno. Cuma umno aje yg menyangka PAS nak berbaik dengan mrk kerana agama dan bangsa. Dan yang lawaknya macai2 umno bermati2an membela puak yg nak kuburkan mereka. Bodossssss....

      Delete
    2. Hadi tak kencing.
      Dia berak bapa butir taek low

      Delete