Friday, December 28, 2018

INI SIKIT ADA LOGIK



Ada kredibiliti
Kajian dari kebebasan minda, bukan agenda ..

Tidak ada siapapun letak jawatan selepas kajian sebagai tanda protes....tiada MUAK Dan MUAL..

Lim GUAN eng meningkat... Kepercayaan dan kerajinan...

Yang Palin WIN..menepati pemahaman awal bahawa PH MENANG bukan atas faktor janji² manifesto  kecuali lebih kepada rakyat sangat MUAK Dan MUAL dengan Najib Dan umno

Faktor manifesto lebih tertumpu kepada janji Tun sebagai PM Dan Anwar akan dibebaskan.... Ini telahpun ditunaikan..
PH mendapat bonus Dan kekuatan sokongan tambahan apabila Lim GUAN eng DILANTIK menjadi Menteri Kewangan.

Kerajaan perlu tumpu kepada tambah peluang pekerjaan Dan dana perniagaan untuk merancakan ekonomi Dan sekaligus kos Sara HIDUP menjadi mampu.

Kajian seterusnya, SIAPA pengganti Tun yang lebih diperlukan rakyat?
Setakat mana (peratus) rakyat mahu Tun dikekalkan?
Rafizi dicabar buat...


# Perkembangan laun Rafizi dilantuk Naib Presiden, Anwar tentunya memerlukan orang kanan selepas Nurul berkorban..

Apakah Rafizi akan tolak perlantikan tersebut. Macam tak logik soalan tu?


37 comments:

  1. ADRIE IMAN KLU TAK ADA TAK PAYAH GABRA
    CUKUPLAH KATA BERANI KERANA BENAR SAJA
    KLU MELENTING TAK TENTU HALA MCM2 ADA
    INI KERAJAAN PH FITNAH JIJIK SEADANYA


    KIKIKIKI... RELEX BROOO RAKYAT DAH MEMILIH KERAJAAN YG DIASASKAN PERSEPSI FITNAH JIJIK ... HADAP LAA...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko berani nak kena saman sila cakap laa kpd budak tu.......tak guna bebel...

      Delete
    2. Fitnah?
      Siapa yg kena fitnah?

      Delete
  2. Dah 7 bulan...ekonomi tak meningkat....pentadbiran PH merapu bawah tun madey...

    Najib zahid dan pencuri sudah diseret ke mahkamah...

    Umno mesti diberi pluang semula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mader masih mencari rentak nak tingkatkan ekonomi walopun ade penasihat ekonomi yg bisa...

      Petro ringgit kurang tun mader tak boleh buat ape2...pelabor asing tak suka kpd si tua ni kerana rekod lampau seperti orang pantai timor tak suka tun mader.......

      Nampaknye orang lain pon boleh jadi pm...tak lah hebat sangat tun mader yg diagong2 kan...

      Delete
  3. Saya rasa yang paling sesuai ganti Tun adalah Rafizi.Al-maklum sajalah kan ke Rafizi selalu berperasan yang dia terlalu cerdek,kalau setakat Tun tu kacang jelah....jadi elok benarlah kalau Rafizi dilantik ganti Tun sebagai PM.

    ReplyDelete
  4. Hahahaha...Mangkuk Syok Sendiri...

    POOODAH!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doo pembuat panji tengkorak hitam paling sesuai...

      Delete
  5. Ekonomi Malaysia Dijangka Merosot – Kata Bank Dunia

    Eza
    October 9, 2018 8:17 am
    2.3K
    SHARES
    Facebook
    WhatsApp

    Baru-baru ini, Bank Dunia ada mengeluarkan laporan yang bertajuk World Bank East Asia and Pacific Economic Update, October 2018 : Navigating Uncertainty. Boleh muat turun fail PDF tersebut yang setebal 160 mukasurat di sini.

    Berikut merupakan ringkasan oleh Bank Dunia terhadap Malaysia.

    Malaysia’s economic growth moderated in the first half of 2018. Growth continued to be supported by strong private consumption. While poverty rates are low, the rising cost of living, especially food and housing, remains a challenge for low- and even middle-income households and was a key point of contention leading up to the May 2018 general election. Going forward, the economy is forecast to expand by 4.9 percent in 2018, with lower public spending expected to impinge on growth.

    Faham ke tak faham apa yang ingin disampaikan?

    Pertumbuhan ekonomi Malaysia adalah steady untuk 6 bulan pertama 2018 ini. Pertumbuhan adalah disokong oleh pihak swasta yang kuat. Walaupun kadar kemiskinan adalah rendah, peningkatan kos sara hidup terutamanya makanan dan perumahan, kekal sebagai suatu cabaran untuk isirumah berpendapatan rendah dan pertengahan yang turut merupakan isu hangat sewaktu Pilihanraya Umum Ke-14 pada Mei yang lalu. Melangkah ke hadapan, ekonomi kita dijangka akan tumbuh pada kadar 4.9% pada tahun 2018, dengan pengurangan perbelanjaan dijangka mengekang pertumbuhan.

    Kejap, tahu ke tak apa itu GDP? Untuk refresh memory kita, jom baca Apa Itu Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) Yang Orang Dok Sebut Tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertumbuhan GDP Malaysia Di Belakang Kebanyakan Negara Serantau Lain

      Sumber: World Bank East Asia and Pacific Economic Update, October 2018 : Navigating Uncertainty – mukasurat 25 & 26

      Malaysia menyaksikan peningkatan yang sangat baik pada tahun 2017 dengan kadar GDP 5.9%, tetapi dijangka turun kepada 4.9% untuk tahun 2018. Ini merupakan kemerosotan sebanyak 0.5% berbanding jangkaan awal Bank Dunia.

      Nampaknya negara seperti Indonesia, Filipina, Vietnam, Kemboja, Laos, Myanmar dan Mongolia dijangka mengalami peningkatan GDP yang lebih tinggi berbanding Malaysia untuk tempoh 2018-2020.

      Hutang Isirumah Yang Sangat Tinggi

      Delete
    2. Negara yg tidak dipimpin oleh PH dan tun mader lebih baik peningkatan ekonominye...

      Delete
  6. Kalau ekonomi tidak meningkat bagaimana pluang kerja boleh bertambah untuk generasi baru?...

    Tun mader ade keupayaan ker?...dah 7 bulan ni....adekah kerana hutang masih 1 triliun atau faktor ekonomi luaran yg menjadi kambing hitam oleh pakar putarbelit?...

    ReplyDelete
  7. budin...budin... dah lahap banyak sangat dedak ni

    time rapuzi buat kajian.. diapun menyalak tun itu tun ini

    bila ada kajian lain tak berubah... dia sekali lagi menyalak bodek itu bodek ini

    padahal dia yang nak bodek nuar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati budin lah nak bodek nuar..ko pon boleh bodek tun madey yg tak reti tingkatkan ekonomi dan ringgit..

      Delete
    2. Dulu saya rajin masuk dan bagi pandangan. Skrg dah jarang masuk. Pertama, banyak sgt sampah sarap sampai buang masa nak scroll down. Artikel tulisan dia pun menyakitkan hati. Baik tak payah masukm

      Delete
    3. kalau budin boleh buat andaian kenaoa pulak aku tak boleh nak andai dia

      komen komen tu geng geng anjing dengan bayang bayang

      Delete
    4. Budin tak pernah marah ko pon kenape plak anjing kurap yg marahkan budin?....takut bayang2 ker?...terperasan lah tew....

      Delete
    5. ehh..pulak.. yang ko menyapuk apasal? ko anjing yang suka komen kat bog budin ke

      kah kah kah

      Delete
    6. Yg ko menyibok hal budin per hal plak?..

      Delete
    7. Anjing bodooh..pegi lah lepaskan geram ko kat blog budin...ko ni salah alamat ker?...

      Delete
  8. 2019 harga minyak akan menurun lagi...ape sumber lagi tun madey ade kalo pelabor asing tak mau masuk?...ato tun mader kena kluar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jual Putrajaya boleh dpt hasil segera

      Delete
    2. Rumah pm 500 juta dibina oleh madey di putrajaya dah dibiarkan kosong sejak najib lagi...

      Elok jual saja rumah ni...mader membazir wang minyak...rakyat ikat perut..

      ..

      Delete
  9. hang cacai penjeelat perompak tua mahadey mahapundek.. mmg hang cakap logik la..

    kudin pondan sibuk mengampu boss pundek hang pun dah mula ampu jeelat jugak

    xde makna le nak nama kabinet baru... 2019 ph akan terbenam

    kikikikii

    aku dah tau sape blogger kd ni..

    lokasi pon dah tauu..

    syok nyee nk tggu ph tombang..


    boleh 'melawat' kd.. kikiki

    kat lokap..

    kikikikii

    radar...radar..

    ReplyDelete
  10. tq ts mudim .. tiada lagi jerit pekit angkat bakul diri sendiri macam kepala penyamun merapuzi dalam pau

    semoga bersatu tak lama lagi boleh ganti umno sebagai tempat berteduh dan bergantung harap

    umno kalau sayangkan melayu sila bubar umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar? Hahahaha...jgn harap. Mintak maaf la dol.

      Delete
    2. lain macam orang umno jawab. kata nak melayu bersatu.. papagomo hari hari mintak melayu bersatu..

      bila suruh bubar .. jawapannya macam biar melayu berpecah asalkan bukan bersatu..

      pastu.. buat video.. melayu bersatu melayu bersatu.

      otak orang umno selamanya bebal

      Delete
    3. Bersatu yg harapkan umno ato umno yg harapkan Bersatu?...umno tak perlukan Bersatu....tak perlu terhegeh2 dgn umno lagi kalo dah rasa cukup kuat...kalo rasa blm kuat masuklah umno...

      Jadilah mcm Pas tak terhegeh2 dgn Amanah pon....

      Delete
    4. sebenarnya... bukan sapa perlukan sapa yang penting orang melayu.

      umno skang dah tak ada kuasa .. bersatu pulak tak akan kuat tanpa sokongan dari orang melayu

      sebab tu aku cakap kalau umno sayangkan melayu.. bukan kalau umno sayangkan bersatu ke tun m ke mudim ke boboi ke.

      paham tak bebal. dulu aku tak percaya bila orang kata kalau umno mesti bodo.. tapi tengokla..

      kah kah kah

      Delete
    5. Melayu jadi mangsa pejuang melayu...pencuri dlm umno sudah diseret ke mahkamah....

      Tiada isu lagi dgn umno...Bersatu kecik...elok masuk umno yg besar...

      Delete
  11. Najib lg jd mangsa sengal kau kd. Kalau kau tak kaitkan najib dlm posting agaknya kau akan tercirit. Susah kau nak lari dpd membenamkan kepala org lain utk menunjukkan dokongan kau tu hebat. Bagus jugak tu, najib sentiasa di hati kau...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dah melakukan kerosakan perlu jadi bahan rujukan sebagai panduan supaya tidak berulang kpd orang lain...

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.....tengok najib dan umno kerana kuat buat fitnah dah tertonggeng...

      Delete
  13. Apa Motif Wan Saiful Bayar Zakat Menggunakan Wang PTPTN?

    Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Wan Saiful Wan Jan kelihatan kehilangan arah mengemudi agensi berkenaan. Laporan berita Malay Mail melaporkan PTPTN menyumbang sebanyak RM1 juta kepada Pusat Zakat Kedah untuk diagihkan kepada pelajar asnaf di negeri tersebut.

    Apakah objektif sebenar PTPTN di bawah Wan Saiful? Kenapa PTPTN tidak fokus kepada objektif utama PTPTN untuk membantu pelajar di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) terutama ketika PTPTN sedang bergelut isu kelemahan kutipan balik pinjaman dari peminjam?

    Menyumbang kepada Pusat Zakat Negeri untuk membantu golongan asnaf menyambung pengajian pada ketika ini jelas menampakkan PTPTN kehilangan fokus dan tidak tahu apakah keutamaan agensi tersebut ketika ini.

    Pertama, PTPTN bukan institusi bersifat berorientasikan keuntungan di mana menjadi kewajipan PTPTN untuk berzakat. Caj yang dikenakan kepada peminjam-peminjam pun hanya bersifat untuk menmpung kos pentadbiran.

    Kedua, jika sumbangan zakat dianggap sebagai komitmen sosial, PTPTN tidak perlu menjalankan peranan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) berbentuk kewangan (monetary) pun. Ketiga. Kenapa Wan Saiful memberi tumpuan di negeri Perlis dan Kedah sahaja?

    Adakah PTPTN bercadang untuk menyumbang kepada kesemua negeri di Malaysia juga? Jika ya, berapakah peruntukan keseluruhan untuk usaha ini? Paling utama, apakah PTPTN memiliki wang yang banyak atau berlebihan untuk tujuan ini? Wan Saiful Wan Jan, wake up!

    ReplyDelete
  14. Orang Bersatu ni dah gila ker?...

    Dulu cakap kalo tak bayar hutang ptptn tak cukup wang untuk bagi pinjaman baru kerana hutang negara 1 triliun...tapi boleh bagi zakat juta kpd negeri boboi plak...

    Mlm semlm forum perdana islam tv 1 wan sefool jadi panel forum....forum mengenai bayar hutang...ostaz kata tak bayar hutang mati syahid pon tak bau surga...

    Aku tanggoh bayar hutang ptptn kerana PH janji boleh tanggoh bayar jika gaji bawah 4000 bila PH menang...

    Ostaz pon subahat menipu dgn guna tv1... Ostaz tak berani sebut munafiq orang mungkir janji...

    Puak Bersatu dgn bosnye mamak mader munafik....kaki putarbelit...

    Ape agaknye ulasan jon doo rahman jpc dan macai2 penyokong munafiqun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munafiq boleh pegang panji hitam?....jon doo rahman dan macai penggalak munafiq....

      Jon doo nampak alim sikit pasal islam...yg lain jahil sikit....kenape jon doo tak nasihat mamak mader dan Bersatu jangan jadi munafiq?...

      Delete