Friday, December 21, 2018

JIKA MAHATHIR TAK MAKAN SAMAN DI MAJLIS PRESIDEN PH ATAU TIDAK BERKESAN DI MESYUARAT KABINET, SERANGLAH MAHATHIR HABIS²AN DEMI RAKYAT..


Keluarlah PH..
Keluar dari Malaysia..
Undi tidak percaya di parlimen..
Boleh mulakan dengan Pembubaran DUN Perlis, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Selangor..

Serang secara berdepan, serang secara bertindak..

Demi rakyat, bukan kerana demi tak dapat jawatan..bertindaklah sebelum lewat.

https://4.bp.blogspot.com/-xw5wT1-VF2A/XBzu6w9yaUI/AAAAAAAByQs/j-Ktd3qbC78NwDxxMKhhrtV_0rwMcg03QCLcBGAs/s1600/1.jpg

Yang tiada jawatan, sewajarnya serang pembangkang yang asyik hasut rakyat. Bukan serang kawan sendiri yang ada jawatan dan tugas...

https://bankami.blogspot.com/2018/12/amaran-syed-saddiq-terhadap-ramasamy.html


https://www.nst.com.my/news/nation/2018/12/442815/dr-m-takes-dig-rafizi-over-approval-ratings-claim

42 comments:

  1. ya setuju..

    hater sila mulakan serangan.. sebab tun akan buat apa yang dia akan buat.. cepat atau lambat jadi atau tidak ia diluar kekuasaan manusia hanya Allah yang tentukan

    yang nak keluar sila keluar .. mari kita tamat "malaysia baru" malaysia fantasi puak reporbasi puak rasis.

    sila nyatakan stand anda sekaran masih mahu bersama majukan negara selepas kejatuhan rejim klepet atau terus ngok ngek depan belakang.

    ReplyDelete
  2. Saya tengah tunggu DSAI tunjuk jantan. Kalau rasa dah gah kuat, takkan ngan atok tua tak berani tunjuk handal.
    Asyik ulur balaci ke depan je berkokok...

    ReplyDelete
  3. kd laknatullah macai madey dah habis modal maki najib?
    makilah lagi. aku seronok tengok perangai ko kd
    biar Allah tunjuk sebesar2 balasan kepada madey dan konco2 jahatnya mcm kd laknatullah ini

    biar dia merana dihujung hayat

    tak payah susah2 Allah takdirkan semua ini.

    Yang pasti DSN orang baik, dan dia pasti akan terbela.

    Allah SWT takkan uji hamba2NYA melainkan ditingkatkan darjat jika ia sabar

    Inshaa Allah, jangan terkejut jika ditakdirkan Allah Najib dan UMNO-PAS akan menerajui semula negara
    tangkap madey kit sial gone eng untuk dibicarakan. Menteri2 korup PH terutama india paria jangan dilepaskan lagi kali ini

    Inshaa Allah doa mudah2an Allah makbulkan

    mahafiraun mahadey akan tumbang tak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak ayat kluangman...

      Masa kau dah temui titik noktah!!

      Kluangman ingat hujan sampai ke petang, rupa rupa, hujan banjir di tongoh hari...,

      Siap sedia lah kau kluangman..

      Masa depan kau subgguh kelam!!!

      Delete
    2. Dah kena cabar TU Cari le ayatnya..

      Nak TANGKAP Tun?
      Kahkahkah..geli aku dengar. Kau masih pakai ayat lama TU..

      Delete
    3. 11:43, cepatlah tunjukkan ayat KD maki najib. Jangan main petik aje. Kang masa depan KD tak kelam kau yg hidup tunggang langgang. Cepatlah tunjuk... KAMI CABAR...

      Delete
    4. Muncul pun hanya beranon. Sembang deras...

      Spesis tak malu dan tak tau ukur baju di badan sendiri.

      Delete
    5. Najib & umno kembali menerajui negara......?
      Anon 8.56AM - selisih malikat 44......over my dead body.

      Delete
  4. Relaks la brader2...sejak mahathir bawak masuk internet kt msia nie berdegar2 blogger2 bagi kupasan2 politik tapi rata2 bias...separuh masak. Agaknya kalau korang berada kt tempat mahathir dah lama negara kena jual. Org melayu nie gah je lebih...tong kosong jer. Sblom merdeka semua sultan kena main dgn british...melayu berapa ketul je yg berani lawan. British bawak masuk cina..india..british free2 je bagi tanah sebab sultan2 semua ok jer..pendekata pegang kepala dh cukup utk kawal melayu. Skrg jgn la marah kalau melayu kena main dgn cina atau india...kalau mahathir nak ajar melayu yg tak tau untung ni...pemimpin2 melayu perasan bagus kononnya nak bela melayu. Aku cukup puas hati nengok sekor2 lahanat pencuri melayu kena keluar masuk sprm...yg curi melayu...yg tangkap melayu...yg hukum bukan melayu. Lain kali jgn bodoh sgt smpai kan nak jatuhkan pemimpin2 korup pon nak pikir 2-3 kali. Ingat ni zaman feudal ke?? UMNO dh hangus skrg ni...padan muka semua org. Apa lagi...pegi la amuk ramai2...takbir satu msia...try halau cina india keluar nengok. Psl kuil anak melayu jadi arwah pon tak terbela...setakat anuar anak beranak..pak lebai2..cakap je lebih. Korang sorak tapi hakikatnya kampung tergadai. Mahafiraun ke...mahazalim ke...peliwat ke...yg bodo org melayu ler sokong pemimpin sebab nak semua free...nak kaya cepat...meluat btol la aku nengok. Pigidaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii babi.. ckp byk tp bongok. Zmn umno zaman Najib dulu ko jd barua ph. Zmn tu ko koma ke ape..ade ko tgk keadaan negara gilebabi mcm ni ke?

      Sbb ko dh telan air kencing lahanat tua mader jadi itu pasap ko meroyan skg ni..nak salahkan umno jg, punye laa ni jd pengampu mader.. ape kate si kwn kd.. pemegang panji2 hitam? Kah kah kah tksub gilebabi mcm ayah pin..

      Sudahhla berok.. gi siap lah tnggu ph rebah..

      Delete
    2. Oink..oink...species babi hutan sudah mari..kakakakaka...cuit skit je sudah giler menyodok mcm ekor babi kena bakar...amendaaaa laaa berok2 umno ni. Lain kali kalau ada penyamun dlm umno kasi tendang keluar cepat2...jgn asyik nak hisap pelir pemimpin bugis dan jawa ponorogol suci ko sampai jadi bebal..kononnya mcm penyelamat umat. Skrg semua melayu dh susah gara2 penyokong bebal mcm ko..padan muka..org tua madey jugak yg boleh diharap kasi tangkap itu penyamun2 umno.

      Delete
    3. Kalau PH rebah, BN ke memerintah semula? Cukup ke kerusi? APA??????? Tak cukup???? Eee... Tak malunya dia. Kikikikiki

      Delete
  5. pokerV terbaik dan pernah JP 10jt. sampai sekarang juga sering JP besar
    website : www.dompetQQ dot com
    no WA : +855885621626
    oia CS nya baik banget loh, kita yang gak ngerti poker bisa diajarin sampai mahir.
    worthed deh

    ReplyDelete
  6. MEMUNGKIRI JANJI KEPADA ANWAR HANYA MENCEMAR NAMA TUN M SEBAGAI NEGARAWAN


    Janji wajib ditepati dan di dalam Islam, mereka yang mungkir janji tergolong sebagai munafik.



    Dalam pepatah Melayu pula selalu disebut - lembu dipegang pada tali, manusia dipegang pada janji.



    Bermakna, dalam apa keadaan sekali pun, janji mesti ditepati dan bukan untuk dikhianati.



    Dalam carta politik negara sekarang ini, janji yang paling ditunggu oleh rakyat ialah janji manifesto pilihanraya dan janji untuk menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ke-8 selepas Tun Mahathir Mohamad.

    Janji peralihan kuasa, setelah Tun Mahathir berjaya menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, kalau masih juga cuba dimungkiri, ia hanya akan mencemarkan nama beliau sebagai seorang negarawan saja.



    Selepas berjaya menyingkirkan Najib dan dalam usia 93 tahun sekarang ini, tetapi jika masih mahu menjadi Perdana Menteri lebih daripada dua tahun, apa lagi sebenarnya yang Tun Mahathir kejar dalam sisa-sisa hidupnya? (ShahbudinHusin 21/12/2018)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji2 DKK mahdey ni selama ni bukan kitab suci...

      Manipesto DKK boleh putarbelit kunun hutang 1 triliun janji lain pon dia boleh capatikan...
      Aku tak pernah percaya DKK ni sejak pegang PM 22 tahun dulu...banyak belit kelingnye...

      Delete
    2. Kau tak percaya mahdey, itu kau punya pasal. Kami majoriti rakyat percaya kat dia berbanding macai cam kau. Kikikkikiki

      Delete
    3. Majoriti kapla hotak ko..13 kerusi minoriti daa.

      Delete
    4. Majoriti rakyat, bukan kerusi. Beruk pun tak sebodoh kau daa... Podahhhhh.

      Delete
    5. Madey boleh lantik anwar sebagai penganti, itu hak dia sebagai pm, boleh lantik sesiapa pun.

      Namun sebagai pengundi saya juga ada hak untuk tentukan siapa bakal pm dan dari parti mana.

      Jika untuk anwar jadi pm, saya terpaksa undi parti lain pulak yang tak ada nama anwar ibrahim.

      Ini namanya demokrasi 😁😁😁

      Delete
  7. Kat mana KD jumpa vedeo lawak Nik Amar?..Pas yg telah berpecah selepas pemilihan di muktamar 2015 setelah pemilihan menggunakan chai seperti umno...akibatnye pas hilang banyak kerusi dan sokongan...

    PKR hanye di war warkan akan berpecah...tetapi bila dijolok azmin dan 20 mp pkr akan lompat ke Bersatu cepat2 wakil kem azmin menapikan...takut jugak hilang pengaruh...

    ReplyDelete
  8. Dulu mahadey berkuasa penuh dlm BN dan umno...semua orang mesti patuh..sekarang berbeza... tun mahdey tentu takut perpecahan PH akan sebabkan tun mahdey hilang jawatan PM...mp umno blm ramai masuk Bersatu...bagi Dap jika kluar dari PH mereka tak rugi ape2...

    kalau tun mahdey nak berunding dgn umno dan pas pon tun mahdey blm tentu dipersetujui jadi pm kerana kerusi Bersatu ciput...tun mahdey dan bersatu jadi the real melukut tepi gantang laa...

    Ini yg buat penyokong Bersatu gelisah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika benuh yang baik letak dekat tanah mana pun tetap akan tumbuh.

      Masalahnya bila benih tak elok, hari hari nak kena siram itu pun tak tumbuh-tumbuh..

      Ada yang tumbuh sekejap lepas tu mati terus.

      Paling sedih PAS, dah join dalam macam- macam pakatan tapi tak menang juga. Presiden silih berganti, dok tang tu juga.. ini lah contoh benih yang tak baik. Sukar untuk tumbuh dengan sendiri.
      😁😁😁

      Delete
    2. klo nak sangat tun jadi diktator ke?.. kang tak dan naik pm ke dalam dulu abam nuar berahi..

      kah kah kah

      aku tak paham dengan logik puak anjing awal kata mahazalim diktator..skang kata mahathir tak ada kuasa kena ikut cakap

      logik anjing kata mahatir parti ciput tak leh jadi pm.. skang ni sapa pm

      logik anjing selalu kelaut

      kah kah kah

      Delete
  9. Pas paling suka perpecahan PH dan mengharapkan ianye berlaku...pas akan jadi king maker....Bersatu ato PKR akan mencari umno dan pas untuk tubuh kerajaan

    Umno dan pas lebih suka Bersatu kerana tun mahdey dgn kerusi ciput tak boleh demand kerusi PM.....pas boleh demand kerusi TPM....tun mahdey jadi menteri kanan sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pon suka dgn strategi pas...akan wujud gabongan melayu...penyatuan melayu tak wijud...

      Delete
  10. FUYOO BOBOI SEMBANG LEBAT PASAL UMNO
    ANAK PADA PENGIBAR PANJI HITAM TUUU..!
    BERLEPAS KE VANCOUVER KRISMAS KATANYO..
    KIBAR PANJI KRISMAS DIRAYA SKLI LALU


    KIKIKIKI... KIKIKIKI... ANAK PENGIBAR PANJI HITAM .... SAMBUT KRISMAS SAMBIL KIBAR PANJI HITAM...

    KIKIKIKII... klu delete back up di CG yerrrr tentuan... panas montott..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tido peluk anjing anak mukhriz?....tak beza dgn orang bukan islam...geng panji hitam legam jon doo...

      Delete
    2. jon do tido peluk taek hitam.

      Delete
  11. Higher electricity bills next year?

    By AMIR HISYAM RASID - December 21, 2018 @ 2:59pm

    KUALA LUMPUR: Households may be facing higher electricity bills as the Electricity Industry Fund (EIF), which is used to absorb the increase in cost in the form of surcharge, may run out next year.

    A few analysts in the power sector, contacted by NST Business, suggested that the fund is believed to have dwindled.

    This is on top of another likely scenario in which enterprises, impacted by the higher electricity monthly surcharge of 2.55sen/kwh next year starting March until June, may pass along the extra cost to end consumers.

    The new surcharge for the first half of next year is higher than the current surcharge of 1.35sen/kwh as the Energy Commission approved Tenaga Nasional Bhd (TNB) to continue with the Imbalance Cost Pass Through (ICPT) mechanism.

    Currently, domestic consumers are not directly affected as they are being subsidised by EIF.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bil air akan naik ..bil letrik pon akan naik...ape beza tun mahdey dgn najib?..

      Delete
    2. Bezanya madey tak kepit.... Kikikikiki

      Delete
  12. TUN M Risau Sekolah kebangsaan sudah jadi sekolah agama

    Sekolah kebangsaan sudah menjadi sekolah agama, kata Tun Dr. Mahathir Mohamad.
    Perdana Menteri berkata, ini kerana sesi pembelajaran hanya memfokuskan kepada subjek agama Islam dan tidak pada subjek lain.
    "Seseorang telah menukar kurikulum sekolah kebangsaan. Ia sudah menjadi sekolah agama, mereka belajar Islam tetapi tidak belajar subjek lain.
    "Hasilnya, pelajar tidak berapa mahir dalam subjek-subjek yang akan membantu mendapatkan kerja, tetapi mereka menjadi ulama," katanya pada ucapan Majlis Makan Malam Persatuan Bekas Pelajar Kolej Sultan Abdul Hamid di Nexus, Bangsar.
    Adakah Tun Mahathir tidak mendapat maklumat yang tepat atas apa yang dia ucapan? Kerana apa yang dinyatakan itu tidak benar sama sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya agak pelik juga. Adakah karangan ucapannya dibuat oleh orang lain? Bila masa pulak sekolah kebangsaan hanya mementingkan pendidikan agama? Yang saya tahu diperkasa sebab memang majoriti budak² sekarang walaupun diperingkat rendah, tak tahu langsung membaca Qur'an, solat petah lagi sbb mak mak skrg mmg tak kesah anak dia solat ke pandai mengaji ke, sebab tu lah masa zaman Pak lah perkara ni ditekankan supaya budak² ni kalau tak terror agama pun, at least tahulah skit² ngaji dan solat.
      Tak guna anak kita dapat straight a semua subjek, tapi jiwa dia kosong, hidup serupa tak Islam dengan bukan Islam.
      Tun tak dapat memahami perkara ini sebab mungkin padanya, ORANG YANG BERJAYA DIMATANYA IALAH ORANG YANG BERJAYA SCORE A DALAM SEMUA PERINGKAT PEPERIKSAAN DARI UMUR 7 HINGGA HABIS BELAJAR DI UNIVERSITI. TAK BAGUS AGAMA PUN TAKPAAA.
      DUNIAWI DUNIAWI....

      Delete
  13. Tun mahdey sudah terbabas...jiwa islamnye sangat ciput seciput bilangan kerusi Bersatu di parlimen....penerapan islam di sekolah untuk bentukkan sahsiah murid dari kecil supaya tidak menjadi perompak ikut pintu belakang mcm tun mahdey ...

    Peperiksaan upsr ade sains matematik dan bahasa inggeris...
    Tun mahdey nak putarbelit fakta pembelajaran...

    ReplyDelete
  14. Stakat nak usul Negara Utopia Nostagia berekonomi tin milo
    baik tak payah.
    Kekuatan berasas pas masuk dan janji kunci,berbekal baucer bidadari?
    Kewangan berdasar Hibah scam sistem MLM pakmantelo, baik tak usah.
    Sejarah berpaksi nostagia orang lain, weii geli kot?

    Fahamkah, apa itu Utopia?
    Boleh capai kah utopia, yg namanya pun Utopia?
    Kalau takat nk taatun butalun bhalul, sambil mwngujudkan, memperkaya, mengangkat kasta Brahmin, Pope, Sami, Rabbi, cuma berperisa Arabika. ..baik tak payah.
    Itupun susah fikir?

    Lantaklah..mela jews la kata kan

    ReplyDelete
  15. BILA ISTERI NAK MERAJUK PULA ?

    JIKA ANWAR SENDIRI MERAJUK, SAYA PERCAYA RAMAI YG AKAN ADAKAN KENDURI KESYUKURAN.

    PD SAYA , GOOD RIDDANCE 2 'KAKI KACAU'.

    ReplyDelete
  16. Dikalangan yg berwayang kuat itulah juga yg paling jelas akan jumlah bathil dan kepincangan,
    Masyarakat busuk walau disalut gula cuma lagi bawa padah kpd konsumernya.
    Bila agama dibiar ditunggang, dijual beli. Kasta penjual dpt nikmat dunia.
    Kaum itu pun sudah terkonkek..asyik gelumang dalam ketakutan esok kiamat datang. Zaman pertumbuhan waris pun diterkulaikan. Diasyik dek jamji sungai mengalir barbican diteman bidadari2 ketat bawah unur.
    Akal anugerah Illahi dicampak utk secebis tawaran janji,bukan oleh DIA yg berhak, tapi dari wakil2 yg melantik diri sebgai broker NYA.

    Akai ada kaaa?

    ReplyDelete
  17. Sdra John Doe

    Are you based in KL? Wish i cud meet you over dinner. I am in KL now

    ReplyDelete
  18. Anua janji dah tak mau main bontot tp main blk tak pe pulak..tun jd pm belum cukup pun dua tahun dah kata mungkir janji..hipokrit la macai umno ni.

    ReplyDelete

  19. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
    homesloanss@gmail.com

    LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
    ******************************
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8) Fax Number:
    9) Occupation:
    10) Monthly Income:
    11) Salary Date:
    12) Purpose of loan:
    13) Where did you get our loan advertisement:
    homesloanss@gmail.com

    ReplyDelete