Wednesday, December 19, 2018

KALAU BUKAN RAKYAT (ORANG MELAYU), NASIHAT SIAPA YANG TUN AKAN DENGAR...

Pengajaran kepada Tun M bahawa pilihan dan kepercayaannya terhadap seseorang kali ini meleset juga dan sejarah telah menunjukan berkali kali.

Wayta WAJIB dipecat kerana seekor kerbau membawa lumpur semuanya akan terpalit.

Kerana Najib umno runtuh dan kerana wayta (malah ada beberapa Menteri lain) boleh membawa  Tun, BERSATU dan PH sangat rendah dan hina di mata rakyat.

Kerajaan yang baik bukan setakat anti rasuah tetapi mempunyai Menteri yang bertanggungjawab kepada semua rakyat. Tiada kezaliman memecat Wayta malah itulah keadilan, khusus yang sudah hilang nyawa.

Majlis Presiden perlu dirujuk dan nasihat rakyat perlu didengar.

Jangan tambah kekecewaan rakyat kerana PH tidak tunaikan janji manifesto dengan alasan kerajaan tidak mampu.

Apakah memecat seorang Menteri pun, PM tidak mampu.


40 comments:

  1. What is holding Tun from taking action the rakyat (especially the malays) want to see?

    Why Tun unperturbed about W. Moorthy?

    Who would Tun listen to?

    My answer is simple. He is the PM for Malaysia and he looks after a nation and its subjects

    Tun unperturbed till today probably he knows something which we the masses do not know.

    I believe the SBs are advising him on holistic situation and overall security health of the country.

    A doctor first examines a patient
    Different patient different treatment. The need of treatment depends on type of medocal prpblem. Once he sets his mind a decision would be taken including amputating hands or legs.....

    Against accusation of popularity drops, Tun"s balls clamped by DAP, power game between anwar and tun's factions etc etc....tun is looking at overall solution to prevent prolonging of treatment and giving correct treatment....

    To me give Tun space and time rather than making rash decisions....

    Tun has always something in his sleeves....insyaAllah





    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..
      Keluang mmg kita tahu mudah terpancing emosi.
      Sedikit hasutan hilang pertimbangan.
      Tidak mampu berfikir diluar kotak dan melihat dlm konteks yg lbh luas.

      Dulu sblm pru bukan main puji lg tun m. Dlm usia 93 tahun masih cekal berusaha dan bkerja demi negara.
      Hanya kerana seorg menteri cap ayam korang merengek kpd tun. Siap ugut lg kalau xnk pecat kami akan buat itu ini.
      Tiada rasa malukah?

      Kamu yg muda yg masih bertenga masih gagah merengek mengugut org tua?
      Tiada ras malukah?

      Apa tindakanmu?
      Apa usahamu?
      Apa strategimu?
      Apa yg kamu perlakukan semasa usia mudamu?

      Oh melayu ku.
      Masih berperangai kebudak-budakan mengharap kasih dan ihsan org tuanya.

      Delete
    2. Sokong kamu Annynamus ukul 3.00PM. Tun sudah jadi PM 22 tahun+1=23 tahun. Usia dia going on 94. Kerjayanya sudah tercapai. Takda apa lagi dia nak kejar. Biar dia buat kerjanya. Jangan ugut-ugut dia. Kalau kamu rasa PH tak bahus, Pru15, sila pangkah PAS atau umno balik. Orang mcm Tun Mahadir takkan buat kerja terburu-buru berdasarkan ugutan atau hasil kajian Invok. Dia bukan cari POPULARITY mcm Rafizi. Dia mentadbir sebuah negara. Segala keputusan yg nak dibuat kena timbang dgn teliti. Terlajak perahu, boleh diundur. Silap tindakan, negara yg terima akibat.

      Delete
    3. Saya bersetuju 100% dengan komen sahabat-sahabat di atas.

      Memetik rangkap sajak Tun :-

      Biarkan bertatih...
      Asalakan langkah itu yakin dan cermat...

      In shaa Allah Tun tahu apa yang sedang dilakukannya, dan apabila hasilnya muncul, kesemua orang akan mengakui bahawa keputusan yang Tun ambil tersebut adalah keputusan yang betul mengambil kira segala fakta semasa keputusan tersebut dibuat.

      Delete
    4. Kerana menteri India tu sorang, riuh satu negara.
      Rakyat cuma seorang menteri yg bertanggungjawab
      Lebih-lebih lagi dia tu menteri perpaduan
      Rakyat bukan ugut nak bunuh, cincang dan bakar
      Rakyat yg majoriti cuma menteri tu dilucutkan jawatan
      Tapi biasalah... kalau melayu yg kena tak ada apa pun...
      Tapi masa s.kugan mati dlm tahanan dulu apa tindakan org India?

      John doe, cik minah dll mangkuk jamban jenis apa kamu ni?

      Delete
    5. 9.24
      Kalau waytha dilucutkan jawatan hanya kerana desakan org melayu, tidakkah terfikir apa kesannya kpd mahathir dgn parti minoriti dlm PH?

      Kalau tun m biarkah shj waytha dgn kebodohannya smp semua bangsa meluat, waytha yg menguburkan karier politiknya sendiri bukan tun.
      Tidakkah kau terfikir akan hal itu?

      Kau pun tergolong dlm melayu perangai kebudak budakkan mahu dibelai mahu diberi apa yg dipinta.
      Hanya mampu melihat dan berfikir didlm ruang hidupnya shj.
      "Berfikir diluar kotak" hanya wujud di lidah tapi bukan di otak.

      Apabila manusia mcm tun m sudah pergi manusia mcm kau lah yg saban hari berckp bila lg manusia mcm mahathir akan lahir di msia ni.
      Sementara dia masih hidup bukan kau nk belajar dan hargai.

      Delete
    6. Kau ingat kat Malaysia ni, mahadey sorang je ke yg ada talent jd PM? Org lain tak ada kredibel?
      Ok, biarkanlah menteri keling tu buat sesuka hati dia. Dia akan mereput sendiri setelah berlaku rusuhan kaum dan agama. Tak gitu tuan? Mcm tu gaya menteri perpaduan idaman kau rupanya. Memang paria kau ni.

      Delete
    7. Kalau diri rasa hebat sangat,,berhenti jadi blogger dan ambil alih kepimpinan dari Tun M,, confirm 300% setelah 2 bulan terlumkup Negara ini.!!

      Delete
    8. 10.39.

      Malaysia akan riot hanya kerana seekor menteri keling?

      Kah kah kah kah..
      Kecilnya mindamu sekecil jiwamu.

      Sebelum ini tiada menteri perpaduan pun dan msia tidak ada riot kecuali kes tahun 1969.

      Hanya kerana PH baru wujudkan kementerian perpaduan dan menterunya xberapa pandai msia akan riot?

      Komen mcm otak bdk2 umno penyokong kuat sikleptokrat..
      Nah, sila cuba lain kali ye cai

      Delete
  2. 2 down 3 to go and its you?

    ReplyDelete
  3. sepatutnya tak perlu tun pecat dia sendiri kena letak jawatan.. kalau vote dekat 300k yang mintak letak jawatan dia sendiri patut malu..

    takyah la menyusahkan orang dan pakatan...

    kata malaysia baru... kang pecatvkang kata tun m diktator pulak..

    keparat betul menteri perpaduan ni

    ReplyDelete
  4. Tak pasti apa yg ada dlm kotak akal tun. Apa yg penting dan bagus sgt w.moorthy tu di mata tun. Utk portfolio perpaduan kaum, aku rasa w.moorthy jelas gagal kerana dia hanya berjuang utk kaum dia je. Peranan² lain juga jelas gagal. Icerd yg menjadikan melayu Islam dan bumiputera lain marah juga adalah hasil buah tangan dia. So, apa sebab tun masih bertahan dan mempertahankan w.moorthy? Adakah kerana tun memang manusia dlm kategori SGT degil hingga setiap apa yg dilakukan adalah atas pemikiran sendiri dan bukan nasihat org lain? Seorang yg gagal berperanan dlm portfolio kementerian yg diamanahkan masih mendapat kepercayaan tun selaku pm? Siapa makan dedak siapa ni? Adakah mempertahankan w.moorthy tidak memudaratkan kerajaan secara jangka pendek dan jangka panjang? Agaknya tun dah penat berfikir dan sel² otaknya semakin gagal berhubung. Moga tun kekal sihat utk mencorak kehidupan rakyat malaysia ke arah yg sgt baik.

    ReplyDelete
  5. THE BALLS IS CLAMPING BY TOPDOG DAP
    WHATS THE HACK ABOUT PANJI PANJI SAKTI
    SYUHADA JALIL IBRAHIM HAVEN INTERNITY
    93/94 KRISMAS TENGOK LA RAYA PERDAN NTI
    SIA2 UMO PANJANG DOSA FITNAH BAWA MATI



    ADIOS AMINGOS.... KIKIKIKI.. PANJI PANJI KU WETTING BY NOTY SCNDALICIOUS LAGI...

    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  6. Pecat Wartya ambik Lokman Adam pakaikan kain kuning dan calit kapul 3 line kat dahi angkat jadikan pengganti...barangkali orang Melayu boleh tenang....

    Pecat Morty dan gantikan dengan orang lain tidak akan menyelesaikan persoalan pokok. Isunya, Keling ni masih kekal dengan tabiat buruk mereka iaitu mendirikan kuil di merata tempat tidak kira tanah milik siapa, tepi longkang, bawah pokok besar, atas busut, bawah talian pencawang...di mana saja syaitan iblis menjelmakan diri maka di situlah tuhan mereka mahu kuil didirikan. Sejak zaman Sammy Vellu isu ini gagal ditangani. Keling mana pun jadi menteri masalah ini akan berlarutan melainkan suatu garis panduan yang ketat dilaksanakan dalam kes pembinaan rumah ibadat, terutamanya yang didirikan secara haram.

    Dan jika hari itu tiada orang yang mengupah budak-budak samseng Melayu pergi buat kacau, kemungkinan besar kejadian buruk ini tidak akan berlaku dan ajal Adin mungkin belum tiba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, soalnya ialah menteri ini gagal jaga portfolio kementeriannya. Itu yg jd pokok cerita. Dia hanya jaga hal kaum india dan hindu sedangkan dia kena jaga semua. Bila gagal, resign la atau dipecat kalau degil tak malu.

      Delete
    2. Anon 5.26
      Mana tahu dia tak jaga semua? Mungkin pada masa tu meredakan kemarahan satu kaum dapat menyelamatkan situasi yg lebih buruk.

      Delete
  7. Bagi bekas ahli umno, dah tahu perkara ini akan berlaku, apa yg pemimpin umno dulu2 kata ada yg betul..tun mahu org melayu lihat sendiri apabila tunggak melayu hilang kuasa..kerana rasuah..tun sedang menyuntik vaksin.

    ReplyDelete
  8. Inilah hasilnya bila melayu dari satu rumpun yang besar berpecah. Akhirnya satu pihak yang hanya mewakili kumpulan yang kecil dari kaum minoriti mendapat tempat.
    Walaupun mewakili kumpulan yang kecil tetapi mampu memainkan peranan dalam menentukan jumlah undi dalam pilihan raya.
    Sebab itu semasa najib jadi pm, wathiya mendapat tempat dalam kerajaan kemudian dikutip semula oleh tun.
    Mereka hanya menangok diair yang keroh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila bersatu dgn kuat dah kukuh jadi penyamun pintu depan ato pintu belakang...

      Rakyat marhaen kekal dlm kesempitan..

      Delete
    2. #BubarUMNOPerkasaBERSATU ialah jawapan kpd parti rasis itu dan anxxxg2nya.

      Delete
  9. Aku percaya Tun sudah analisa perkara ini sebaik mungkin sebab tu dia kata dia ok dgn performance withya.

    Pada org india withya seorang hero dan penyelamat kaum dia yg sudah lama ketinggalan dan tidak diberi perhatian oleh pemimpim mereka sendiri.

    Banding saja withya dengan pemimpin umno yg rompak sakan duit tabung haji.

    Hidup Tun.

    ReplyDelete
  10. Dengan hanya 16 MP, Tun menghadapi kekangan dlm keputusan dan tindakan beliau. Parti rasis and parti future PM mempunyai MP yg lebih berganda jumlahnya. Merekalah kingmaker sebenarnya. Tidak mustahil membiarkan rakyat marah ialah strategi mereka utk menjatuhkan Tun dan mengekang PPBM dp menjadi parti dominan dlm kerajaan.

    Oleh sbb itulah MP2 dan ADUN2 UMNO yg melompat ke PPBM amat berguna bukan shj utk memperkasakan PPBM bahkan juga utk mempertahankan hak2 Melayu&Bumiputera secara keseluruhannya. Diharap lebih ramai MP2, ADUN2 dan ahli2 UMNO akan menyertai PPBM.

    Lupakan pengkelasan Melayu UMNO dan Melayu BERSATU. Kita ialah Melayu&Bumiputera yg sama matlamat perjuangannya melainkan Melayu itu merupakan anxxxg kpd parti rasis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi dah mulakan tekanan keatas tun..kononnya tun dah tak popular..perebutan dah pun bermula.

      Delete
    2. Rating populariti Tun M turun 20% tu Fizi dapat lepas dia bertemu 6 mata dengan KJ dan Izzah. Itulah kehebatan hasil pertemuan tersebut, dapat keluar rating sahih..hehehe..

      Fizi juga telah dicanangkan sebagai arkitek langkah Kajang dan langkah Permatang Pauh yang kecundang.

      Hanya langkah Port Dickson sahaja yang berjaya.

      Apa beza di antara ketiga-tiga langkah ini? Bezanya mudah, langkah Kajang dan langkah Permatang Pauh dibuat ketika Tun M berada di dalam pasukan lawan mereka. Ada pula langkah Port Dickson bukan saja dibuat ketika Tun M menjadi ketua pasukan mereka, bahkan juga Tun M telah memecah tradisi 22 tahunnya sebagai PM tidak turun berkempen di PRK, dan hanya Timbalan PM yang turun.

      Adakah Fizi juga arkitek di sebalik perletakan jawatan Nurul Izzah ?

      Ye lah, Nurul letak jawatan dalam parti pun dia masih ada jawatan dalam parti. Fizi? Kesiaaan dia.. Huk huk..

      Apa pun, saya kekal dengan iltizam saya, iaitu untuk bersama dengan Tun M sehingga ke akhirnya. Sesiapa yang mahu U-turn daripada berada di dalam pasukan Tun M silakan, saya mahu kekal menjadi ahli pasukan yang sentiasa menang.

      Delete
  11. DKK mamak putu mayam...7 bulan daa berape baki hutang?....masih 1 triliyun?... Bila hutang ptptn boleh tanggoh?...bila minyak boleh turun?....bila hutang felda boleh hapus?...bila tol boleh kurang?....bila bila?...

    DKK kaki putor keling...

    ReplyDelete
  12. Tun mahdey menagih belas ehsan mp umno untuk kukuhkan Bersatu yg dhaif supaya dia boleh belit melayu lebih kuat...

    ReplyDelete
  13. walaunta sedang meronta pedih hati diguris.
    Dlm bersimpang siur MP Umno melompat nk madok Ppbm dan PAN, belum ada satu yg nk sudi masok PAS.
    Yg Pas take cover pegi jumpa Tun lg ada...
    Baki PAS lebih selesa terperup dibawah donia bawah Tin Milonya.
    Fartwa Nikhul Budu Al Liberfool-Rabbi Islang Ziunis.

    "Makin kalah makin manis.
    Makin manis makin ronta royan"

    ReplyDelete
  14. Sebelum 1980, kelompok yang menyokong Harun dengan dibantu oleh Dr. Mahathir menekan kuat Hussein. Selepas Harun dipenjarakan kerana kesalahan rasuah, muncul pula Sulaiman Palestin yang menentang Hussein sebagai Presiden UMNO.

    Sulaiman yang dikatakan proksi Dr. Mahathir dikatakan diminta untuk membuat gerakan beliau terhadap Hussein. Pada masa sama Dr. Mahathir memberitahu Hussein yang UMNO mahu Harun diampunkan dan dibebaskan dari penjara. Ini mengganggu Perdana Menteri (Hussein) yang sebelum ini mendesak UMNO untuk memilih antara Harun dan dia. Ini adalah apa yang telah dilaporkan pada masa itu.

    Ketika itu Hussein hanya pemangku Presiden UMNO. UMNO Bahagian Sungai Besi satu-satunya bahagian UMNO yang mencalonkan Sulaiman bertanding menentangnya. Cabaran ini bukanlah cabaran yang ‘credible’ namun ia memecahkan tradisi UMNO.

    Ramai yang hairan sebab apa Sulaiman sanggup menentang Hussein dalam keghairahan ­merebut jawatan presiden parti sedangkan Sulaiman adalah ­Ketua Penerangan UMNO, jawatan yang diberikan oleh Hussein. Siapa yang menjadi Wak Wira Karma di belakang tabir?

    Ekoran cabaran dari ‘maverick’ itu, Hussein melepaskan jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri pada 16 Julai 1981 kepada Dr. Mahathir. Jadi, apa yang Dr. Mahathir meramalkan enam bulan sebelum itu menjadi kenyataan. Dengan muslihat, beliau berjaya membuatkan Hussein meletakkan jawatan.

    Jika ada pihak mengkaji cara Dr. Mahathir menurunkan Hussein, dengan menggunakan Sulaiman sebagai proksi untuk menentang Perdana Menteri, memang itulah kaedah sama digunakannya untuk menggulingkan Perdana Menteri - dengan menggunakan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai proksi untuk menentang Najib.

    Tujuh tahun selepas pengundurannya iaitu pada 1987, Hussein menyertai Tunku bersama-sama menyokong Team B yang menentang Dr. Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan sejarah membuktikan bahawa di dalam apa juga PERTEMPURAN yang melibatkan pasukan yang diketuai Tun M, hasilnya ialah pasukan yang diketuai oleh Tun M itulah yang kekal menang.

      Ahli pasukan boleh sahaja bertukar dan melompat-lompat, tetapi sekiranya ketua pasukan ialah Tun M, pasukan inilah yang menang. Sejarah sendiri telah mengesahkannya.

      Pasukan Tun M bakal menang kesemua PERTEMPURAN2 lain yang bakal mereka sertai sehinggalah mereka menang mutlak di PERTEMPURAN KLIMAKS, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Kau ni tak habis-habis dgn pertempuran klimaks.
      Kau patut pergi jumpa bekas ketua srikandi PPBM yg klimaks 4 kali dlm satu pertempuran.

      Jangan cakap aku tak payung.

      Delete
    3. Oooh, bekas ketua srikandi yang telah tewas sebaik melangkah keluar daripada pasukan Tun M tu? Dia pun tak mampu berbuat apa-apa.

      Apa yang kamu tak payungnya? Susun ayat pun tiada hujung dan pangkal. Kamu nak cerita pasal KLIMAKS ka pasal payung?

      Kisah aku semua tersusun. Iaitu nasihat dan peirngatan kepada semua bahawa mereka tak akan mampu menang ke atas pasukan Tun M dan apabila mereka merasai ketewasan itu, jangan kata John Doe tak payung yang bermaksud, 'jangan kata John Doe tak pernah beri nasihat, peringatan dan amaran'..

      Yang payung kamu berkait dengan 4x KLIMAKS satu PERTEMPURAN tu apa hal? Kamu tak mampu KLIMAKS ka? Hahaha..

      Delete
    4. Salam Sdra John Doe

      I think the much awaited final fight is very very close.

      2 key indicators

      1. Zahid's disclosure of possible 5 factions in umno was very clear

      2. Nurul's resignation viz meeting with rafizi and Khairy was another

      .....now you get deafening silence of Anwar......

      ....there is a calm before the storm.....

      Delete
    5. Tahun depan pemoda bani tamil 93 tahun di ramal sakit kuat...mungkin gol...jon doo akan jadi bisu..

      Delete
    6. Salam sdr PR2,

      Yes, you are right. They might be thinking that Tun is not aware of what they are planning to do, they may be right or may be wrong.

      But I know for sure that they are wrong in one thing i.e the thought that if they could gather enough support than they would win against Tun.

      How hard they try, I know that they wouldn't win. All they could achieve is a stalemate and that stalemate will than bring all the players to the final battle.

      At the final battle, Tun's team will emerge victorious.The truth will be hurled against the falsehood and thus destroying the falsehood for good. I have not an iota of doubt about this.

      You just mentioned 'the much awaited final fight'.

      Well, you are so right.. It is indeed 'the much awaited'.

      When King Americk of the occupied Jerusalem sends his troops out of their garison against the troops of Sultan Solahuddin Al-Ayyubi, what did the Sultan smell back then? He smelt victory.

      The same thing is happening now. I could smell the grand finale victory of Tun's team and that is why lately, I've been closing my comments with 'Jangan cakap John Doe tak payung'. Because I really could see that the Great Battle and the Great Victory is just at the corner.

      People may say that I am arrogant, but if they could see from the same angle I am currently seeing, they would know that I am merely giving them the very advice that they much needed.

      They are ignoring my advice at their own peril without even realizing it. Menyesal kemudian tidak berguna.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  15. SOALAN MUDAH PUN KO X LEH PAHAM
    X KIBAR MASUK SORGA KA NERAKA CIK ABANG..?
    SUSAH SGT LAYAN DNG SI LEMBAM
    NK ULANG MASUK NERAKA KE GAMPANG?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pendusta,

      Allah telah mengirimkan Nabi Muhammad saw kepada umat manusia.

      Nabi Muhammad saw bukan sahaja telah menyampaikan risalah Islam, bahkan juga khabar-khabar ghaib tentang apa yang bakal berlaku di akhir zaman.

      Khabar-khabar baginda tentang akhir zaman khususnya perubahan zaman fitnah kepada zaman baru kini sedang berada benar-benar di hadapan manusia.

      Sayangnya manusia bukan sahaja jahil, malah selepas diberitahu pun, mereka tidak mahu mengambil iktibar mahupun peringatan.

      Mereka akan berterusan menjual agama kononnya mereka prihatin kepada agama padahal mereka adalah pendusta yang menjual agama.

      Disebabkan mereka mengetahui bahawa diri mereka adalah pendusta maka apabila diajak bersumpah laknat mereka akan beralasan.

      Selepas itu mereka akan terus berdusta kembali. Sama seperti kamu.

      Dan mereka menganggap mereka akan terus menerus dibiarkan berdusta sehingga dunia kiamat.

      Mereka lupa bahawa selepas zaman fitnah dan sebelum dunia kiamat, akan berlaku satu zaman lagi yang dinamakan zaman khilafah manhaj nubuwwah. Ini adalah khabar nubuwwah. Adakah kamu mahu menafikannya dan menuduh ia khabar palsu?

      Aku tidak menyuruh kamu menghentikan segala pendustaan kamu kerana aku tiada kuasa ke atas kamu.

      Pun demikian aku sedang memberi kamu nasihat dan amaran kerana aku sedang melihat apa yang dikhabarkan oleh baginda 1400 tahun dahulu benar-benar sedang berlaku di depan mataku.

      Kamu sebagai seorang pendusta yang tidak boleh menjawab pada khabar-khabar nubuwwah ini akhirnya menuduh aku telah menjadikan hadith-hadith palsu sebagai panduanku. Padahal hadith2 yang aku jadikan panduan khususnya hadith Panji Hitam dari Timur adalah berstatus sahih.

      Kamulah sebenarnya pendusta kerana mendustakan khabar nubuwwah yang aku bawakan sebagai nasihat dan peringatan.

      Yang kamu tak sedar ialah mendustakan khabar nubuwwah bukan saja menjadikan kamu seorang pendusta nubuwwah malahan juga pendustaan kamu itu tidak akan menghalang daripada berlakunya apa yang telah dikhabarkan akan benar-benar berlaku.

      Teruskan menjual nama Allah. Kamu tidak akan dibiarkan selamanya bersukaria melakukannya sekalipun selepas kamu beralasan untuk tidak menyahut cabaranku bersumpah laknat agar laknat itu menimpa salah seorang di antara kita yang sebenarnya sedang berdusta.

      Wallahi wabillahi watallahi, aku hamba Allah yang memakai nama John Doe telah menyaksikan kamu, anon Kejora seorang pendusta yang berdusta dan menyalahgunakan nama Allah dan ayat-ayat Allah secara salah dan sewenang. Sekiranya penyaksian aku ini adalah palsu atau tidak benar semoga Allah timpakan seberat-berat azab ke atasku di dalam tempoh 24jam dari sekarang dah jadikan aku warta berita bagi orang-orang selepasku, mudah2an mereka mendapat iktibar daripadanya.

      Nah, aku telah bersumpah laknat di atas nama Allah? Bagaimana mungkin kamu boleh menuduh aku mengatakan diriku lebih baik dari Tuhan. Mengatakan sebegitu sahaja sudah menjadikan kamu menganggap menjual nama Tuhan itu sesuatu yang enteng. Tidak hairanlah kamu dengan mudah menjual ayat-ayat Allah secara sewenangnya.

      Beranikah kamu bersumpah laknat pula menafikannya?


      Kamu Kejora, diberikan nasihat dan peringatan, dan kamu hanya sedang menjalani tempoh.

      Jangan cakap John Doe tak payung wahai pendusta.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  16. ADA HAKAK KATA PANJI TIMOR TU BOHONGNYA
    HAKAK CKP KALU KIBAR MASUK SORGA KA..?
    KALU TAK KIBAR MASUK KE NERAKA PULA YA
    SUSAH NK FAHAM SI LEMBAM ORANG GILA..
    KIRA INI HAKAK KASI DAKWAH LA YA..!!



    KIKIKIKI... BODO SOAL LAIN JAWAB LAIN MENJELA JELA PULAK TU... ALAHAII

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedemikianlah kaum pendusta. Mereka akan berputar-putar di antara memperolok-olokkan, beralasan, dan memutarbelit, disebabkan mereka pada hakikatnya adalah sebenar-benarnya pendusta.

      Delete
  17. KLU ADA 100 JONDOE PENUNGGU PANJI TIBA
    GELAP GELITA MALANG NASIB BANGSA NYER
    FITNAH JIJIK PLURALIST LAWAN YG UTAMA
    BANGKIT LAWAN FITNAH SYAHID KE SYURGA



    .... KO PEGI TUNGGU PANJI KO TU DAH JUMPO TOLONG KIBAR TETINGGI...!!


    HAKAK ADA MUSUH YG NYATA KAT DEPAN MATA

    ReplyDelete