Saturday, December 1, 2018

KEKALAHAN AWAL ORANG MELAYU IALAH MENGAKU. SUDAH HAMPIR KALAH..

https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/02/perkasa-says-wont-remain-patient-and-threatens-to-run-amok/

Bila situasi  dan bagaimana orang bukan Melayu tahu orang Melayu sudah hampir kalah, sudah muflis idea untuk menang, sudah tidak berdaya untuk menang, pasrah!???

APABILA ADA PEMIMPIN MELAYU ISTIHAR NAK MENGAMUK!!!

Itulah kebodohan paling nyata, PALING memalukan, PALING tidak strategic APABILA membuka pekung di dada, orang Melayu sudah terdesak, sudah hampir kalah?

PALING MALANG, seolah Melayu hampir kalah Dan dunia sudah nak kiamat. Seolah di dalam dunia InI hanya Melayu terbaik, termulia?

Apakah akhlak Dan ciri mulia, Islam anjurkan MENGAMUK?
Apakah empire Islam dibina, lebih penting "DITERIMA" kerana amuk?

Persoalan Yang perlu diambikira Dan dijawab adakah MENGAMUK itu menang Dan menyelesaikan masalah? Dan jika masih kalah, apapula tindakan/next selepas MENGAMUK?

Jawapan Yang tepat adalah terus kalah, terhina Dan MATI/pupus.

Ertinya MENGAMUK bukan penyelesaian, MENGAMUK bukan langkah AWAL, bukan langkah logik atau langkah terakhir...

Perang diistiharkan jika Ada pihak lain buat perkara Yang sama, jika sekadar mereka jolok, patahkan galah mereka Dengan bijaksana, Dengan ilmu Dengan pengaruh Dan kuasa, tidak Dengan salahguna kuasa, zalim atau overuled.

BANGSA akan KEKAL Dan dipandang hormat Dan mulia.


# apakah mca akan keluar BN, tak mungkin?

11 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telo dan kote john doe kena clamp oleh panji hitam...kikiki

      Delete
  2. Bukan apa bro KD, mengamuk tu jalan terakhir bila nampak dah tak ada tapak untuk melompat.

    Macam-macam watak di akhir zaman ni daripada pedagang agama, pemimpin yang menipu rakyat, pembenci kebenaran yang memperolok-olokkan, beralasan dan memutarbelit. Ada juga watak luka' bin luka' yang muncul di Malaysia, tapi paling kelakar ialah watak badut macam Mamat tu.

    Hahahaha.. Sekurang-kurangnya ada juga watak penghibur di kala semua watak yang lain adalah watak-watak serius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pulak pemegang watak pendusta bin temberang dan juga watak penipu bin loyar buruk...hehehe

      Delete
    2. Sebagai orang Islam, (assuming Melayu tu masih berpegang kepada ajaran Islam laa), there's no such thing as "...mengamuk tu jalan terakhir bila nampak dah tak ada tapak untuk melompat.".

      Dah lupa kepada Allah?

      Islam mengajar kita supaya berikhtiar (yakni BERUSAHA) sambil bertawakal. Selemah-lemah iman ialah berdoa kepada Allah.

      Mengamuk BUKAN ajaran Islam. Kalau cara tak betul, berdoa hingga keluar air mata darah sekalipun, takkan berkat. Allah akan izinkan apa yg manusia mintak walaupun ia benda tak betul tapi Allah tidak akan memberkati usaha tersebut. Maka.... jadilah seperti pepatah nenek moyang kita... "menang sorak, kampung tergadai" ATAUPUN "menang jadi arang, kalah jadi abu".

      Dah lupa ke pada Hang Jebat? Mengamuk sakan dia kerana "menyangka" sahabatnya Tuah dah dibunuh Sultan. Kerana sangkaan... berapa ramai yg mati kerana amukannya.

      Nak ke Malaysia jadi macam tu? Tak nampak ke apa yg sedang berlaku di Syria?

      Ih dinnassiro tol mustaqiim... Tunjukkan lah kepada kami jalan yang lurus... 17 kali sehari kita duk baca tuh maka Percaya laa dgn apa yg mulut kita duk baca tu. Jangan hanya sebut tapi tak yakin laak...


      Wallahuaallam...

      Delete
  3. Nak mengamok tapi ikut undang2?? Apa la bengong kenyataan si pendek ni. Bodoh ke dah gila? Inilah pemimpin orang melayu. Menghasut tapi sendiri no balls. Cakap berdegar2, gebang sini gebang sana, tapi sudahnya apa pun tarak. Kaum majoriti tapi takdak teloq. Hobi suka buli orang lain. Terjerit2, mencarut dan menabur fitnah sememangnya sifat kekal bangsa melayu yang hipokrit. Piiiiiirah....melayu? So overated...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku selalu dengar orang kalau anak dia mengamuk..dia upah susu.

      susu lemak manis santan kelapa muda.

      kah kah kah

      Delete
  4. Braham Ali adalah tukang karut kesukaan MahaKUTTY

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Kd, amuk apa jadahnya kau ni.. Penyatuan mlayu tu amuk ka. Baru mlayu nk menyatu, kau dengki..nikmat idup ygkau ada rasa skangnipun atas usaha pnyatuan nenek moyang tanah mlayu.. Kau jgn ingat yg nk turun 812 tu kmaruk sgt ngan lbai edy atau zahid pnrogo.. Tp majoriti yg akan trun adalah mlayu yg cukup bengang dgn ph yg dh mlampau.. Menipu, menindas, membolot hak juga mmpermain sentimen islam..cukupla kau myucikan taik ph. Sdar juga yg skangni kau lebih kpada mahacai kzaliman.. Yg salah tetap salah.. Takkan menjadi suci dgn memburukkn benda yg memang buruk. Rakyat tak bangang cam lu and the gang

    ReplyDelete
    Replies
    1. loh..pemimpin kau yg ngaku nak amuk!!!!

      aku rasa nyamuk pun ketawakan perangai org melayu..

      Delete