Saturday, December 22, 2018

KERANA MULUT TIDOR TAK LENA, MASA DEPAN BINASA - ELOK SEMUA PILIH JALAN SELAMAT..

https://faktatv.wordpress.com/2018/12/22/saya-tidak-teragak-agak-untuk-buang-dap-daripada-pakatan-harapan-jikalau-lim-kit-siang-pentingkan-diri/





KENYATAAN YANG MAKAN DIRI DAN PARTINYA..... MUAL MUAK MENYAMPAH TAKUT PADA BAYANGAN...

Nurul terkorban sia-sia kerana tiada siapa yang bangkit  kerana ramai yang melihat itu agenda peribadi....





Kenyataan ini membolehkan Tun mendapat sokongan Melayu 99.9%.


44 comments:

  1. ..silap cara yang dikendong tak dapat yang dikejar keciciran baik.. rakyat kebanyakan masih pecaya dan masih kuat sokong PM. cuma anjing rasis dan reporbasi masih duk dalam fantasi malaysia baru.. duk merapuzi sana sini pun tak guna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi marah Bersatu terima bekas UMNO.
      Tapi xde pulak kondem manusia anugerah tuhan apabila berjanji itu dan ini ketika berjumpa dgn nazri.

      Bukankah dulu manifesto dia bertanding timb presiden parti kerana ingin memastikan anwar jdk pm. Tidakkan dia terasa bodoh berkata demikian. Berjuang demi individu bukan parti atau pun negara.
      Lepas kalah ulang balik ayat reformasi.

      Anak, ayah dan ibu ahli parlimen.
      Ayah presiden parti, ibu timb perdana menteri dan anak naib presiden parti.
      Lagi pasang kiri kanan depan dan balakang balaci supaya manusia ITU jadi perdana menteri.
      Tanpa rasa malu jerit lagi demi reformasi.

      Rafizi serang tun.
      Dollah sani serang tun.
      Joe bedol serang tun.
      Punya takot nk berckp sendiri kena hantar cicak kobeng dgn mengkarong pergi menyerang.

      Baru balaci tun serang blk tanpa sebut nama, tiba2 manusia anugerah tuhan minta pemimpin PH semua bawa bertenang.
      Kau punya politik begitu mudah dihidu dan dibaca.
      Berbincang dgn nazri abes 1 malaysia pecah rahsia.

      Oh reformasi ku...

      Delete
    2. 13 kerusi dapat kuat sokongan?...ko belajar ilmu salah tu..

      Delete
    3. 13 kerusi dan makin bertambah. 54 kerusi dan makin berkurangan. Kukikukikukikuikuikuikuikui

      Delete
    4. Kuat xkuat la kan smp kena anta org pergi serang.
      Kalau lemah mcm PAN tu duduk shj dipinggir stay safe.

      2 presiden dh berlalu dlm tempoh xsmp setahun.
      Ko ingt mat hassan naik umno bleh tenang?
      Mat hassan bukan warlord.
      Umno selagi xbuang tradisi warlord selagi itu akan berpecah dan jikalau warlord dibuang umno sendiri akan rebah dilantai.
      Diluah mati mak ditelan mati bapak dikemam mati bini. Hakikatnya DAP dan PKR sendiri pun mengamalkan warlord tapi marahkan PPBM bila membawa budaya warlord umno.

      Siapa lg warlord paling besar dlm msia kalau bukan tun.
      Dgn 13 kerusi shj umno menangis.
      Dgn 13 kerusi shj dap melalak.
      Dgn 13 kerusi shj pkr merengek.
      Tunggu shj bila dh reda sket akan keluar lg mp umno.

      Manakala cacai najis masih mewiridkan zikir fitnah sambil mencari2 siapa shj yg boleh menumbangkan tun demi dendam kesumat dan menyelamatkan warlordnya yg paling teruk dibelasah saat ini.

      Delete
  2. mampus kau blogger cilaka

    ReplyDelete
  3. yang awak sebok ni apahal ?

    ReplyDelete
  4. Jangan main2 dgn bayangan mamak DKK tu...sudah ade rekod 22 tahun licik membelit melayu...

    Dia cakap A tapi dia maksudkan dan buat B...inilah mamak DKK ...tak ade gaung pon dia konar baring...

    ReplyDelete
  5. Kalo mamak ni cakap dia tidak teragak2 maksudnye dia takut...

    Tengok lah nanti...mamak ni tak sayangkan jawatan PM ker?...22 tahub DAP jadi bahan untuk mamak DKK kekalkan sokongan melayu...

    Dalam kabinet mamak berkuasa tapi dlm PH mamak tak ade kuasa...nak buang Dap mesti dapat persetujuan semua parti dlm majlis presiden...mamak ni hanye tunjuk lagak buat Dap dan kit siang senyum kambing...

    ReplyDelete
  6. Anwar: Henti berbalah, tumpu isu kos sara hidup

    22 Dis 2018, 10:12 malam (Dikemaskini 22 Dis 2018, 10:12 malam)

    A A
    Ketika pemimpin Pakatan Harapan dilihat saling mengkritik sesama sendiri secara terbuka, ketua umumnya, Anwar Ibrahim tampil menggesa perbalahan dihentikan.

    "Pemimpin-pemimpin perlu meredakan suasana dan mengelak dari kenyataan-kenyataan negatif.

    "Perbalahan terbuka sama ada di antara atau di dalam parti perlu dihentikan segera.

    "Pada masa yang sama, saya gesa agar muafakat PH perkukuh melalui saluran parti," katanya dalam kenyataan media malam ini.

    Jelas presiden PKR itu, pemimpin PH perlu memberikan tumpuan ke pada isu kos sara hidup.

    "Memahami keadaan kos sara hidup yang terus membelenggu rakyat, saya menggesa agar semua pemimpin PH memberikan tumpuan khusus ke arah menjana pertumbuhan ekonomi dan meningkatkan keselesaan rakyat," katanya.

    Anwar dalam kenyataannya turut mengingatkan bahawa rakyat sentiasa memerhati mereka.

    "Kita punyai ruang dan peluang yang sedikit sahaja untuk membuktikan PH benar-benar mampu merubah nasib rakyat dan negara," katanya.

    Sejak minggu lalu, beberapa pemimpin PH dilihat sering berbalas kritikan dan yang terbaru melibatkan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P Ramasamy dan Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

    ReplyDelete
  7. Ape yg dikatakan oleh najib mengenai harga minyak adalah tepat dan betul...

    Kenape tun madey enggan turunkan harga minyak?...kalau penurunan 10 sen pon sudah memberi kesan yg besar kpd golongan melayu marhaen yg menggunakan motosikal...

    Tun madey memang kurang peduli dgn nasib melayu marhaen kerana darahnye bukan darah melayu tulin...dia hanye menggunakan melayu untuk dapatkan kuasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur... Sejak PH memerintah harga ron95 tak pernah melebihi 2.20. Dan yang lebih penting harga minyak di Malaysia masih murah berbanding negara serantau. Oleh itu, jadilah rakyat yg berterimakasih. Kikikikikiki

      Delete
    2. Ekonomi negara serantau sudah meningkat mengatasi malaysia...kdnk malaysia menurun..

      Delete
    3. Buah sawit jatuh..getah jatuh....bskl jatuh...ringgit jatuh...dividen ASB jatuh...kasut hitam dan baju sekolah naik...tun madey kena dijatuhkan ...

      Delete
    4. Walau haega sawit jatuh, getah jatuh, bskl jatuh, ringgit jatug, tapi Malaysia masih aman. Jadi bersyukurlah. Kikikikikikiki...

      Delete
  8. Daim sudah dapat rasakan rakyat mula meyampah dan mual dgn gelagat tun madey yg kuat konar baring sana sini.....tun madey pon sudah paham rating jatuh...

    Bantuan Yg tak ade dlm bajet 2019 dan yg dia berkeras seblm ni tiba2 tun madey u turn dan luluskan...

    ReplyDelete
  9. Saya mahu kekal menjadi ahli pasukan yang sentiasa menang.

    Saya telah menemui kaedah paling mudah, tidak perlu bersusah-payah untuk saya kekal menang kerana ada individu istimewa dan pendokong-pendokong utamanya yang akan melakukan apa yang perlu.

    Saya sendiri tidak perlu berbuat apa-apa yang sukar pun kecuali untuk 'kekal menyokong dan menjadi ahli pasukan seorang ketua pasukan yang tidak pernah tewas'. Siapa orangnya yang memiliki ciri ini sudah pun jelas. Hanya yang buta sahaja yang tidak mengetahui siapa orangnya.

    Saya telah mula menjadi penyokongnya ketika ia dicabar oleh naib presidennya untuk menjadi ketua pasukan, dan kemenangannya ke atas pencabarnya telah menjadikan saya seorang ahli pasukan yang telah menang.

    Ketika ia menjadi pencabar kepada ketua pasukannya dan ia menang di dalam PERTEMPURAN itu dan naik menjadi ketua pasukan, saya masih belum mumayyiz. Maka saya tidak akan membuat apa-apa dakwaan bahawa pada ketika itu pun saya telah menjadi ahli pasukannya.

    Sejak dari itu saya tidak pernah berganjak daripada pendirian saya untuk menyokong dan mendokongnya di dalam apa-apa PERTEMPURAN pun yang ia ketuai. Bukan kerana saya diberikan ganjaran mahupun dijanjikan apa-apa ganjaran tetapi semata-mata kerana saya melihat dan menilai di dalam setiap keadaan dia sentiasa memilih untuk melakukan apa yang betul.

    Apabila ia bermufaraqah daripada kaum yang berpaling, dan menubuhkan jemaah baru, saya telah mengikut jejak langkahnya tanpa teragak-agak lagi bahawa ia adalah perkara yang betul untuk dibuat. Kekal di dalam jemaah yang telah berpaling dan menjadi kaum yang berpaling adalah pilihan yang salah.

    Apabila ia memilih untuk membawa jemaah yang saya anggotai bersekutu dengan 3 jemaah lain, 1 jemaah Melayu Muslim, 1 jemaah plural dengan Melayu Muslim menjadi tonggaknya dan 1 jemaah plural dengan kaum bukan Melayu Muslim menjadi tunggaknya, saya melihat ia perkara yang betul untuk dibuat pada masa itu dan kekal menyokongnya.

    Hasilnya, sehingga ke hari ini saya kekal menjadi ahli pasukan yang sentiasa menang.

    Kini ia masih lagi menerima cabaran demi cabaran dari luar mahupun dari dalam pasukannya sendiri, dan masih ada pihak yang mahu mengajaknya bertempur sekalipun mereka semua sedar mereka tidak pernah menang apabila bertempur dengannya dan sentiasa menang apabila bertempur bersama-samanya.

    Selepas 4 dekad bersamanya, saya telah pun tahu dan yakin bahawa dirinya adalah seorang manusia yang benar dan demikian ia sentiasa diberi pertolongan. Pasukan yang ia ketuai adalah sebuah pasukan yang sentiasa diberikan pertolongan untuk kekal menang. Ia adalah thoifah mansurah.

    Melainkan ia sendiri yang berpaling daripada jalan yang lurus, saya akan setia bersamanya sehinggalah ke PERTEMPURANnya yang terakhir dan KLIMAKS kerana saya mahu kekal menang dan in shaa Allah KAMI BENAR-BENAR AKAN MENANG.

    Pembencinya dipersilakan mencercanya mahupun mencerca saya, mahupun memutarbelit apa yang saya sampaikan di dalam coretan kali ini.

    Ia hanya menjadi bukti bahawa kalian sendiri telah menyedari kalian tidak mampu menang apabila bertempur dengan pasukannya dan demikian kalian ubati sakit kalian itu dengan cercaan, dan cuba menjustifikasikannya dengan memutarbelit.

    Ucapan saya buat kalian :- sama ada kalian mengikuti kaedah saya untuk kembali menang atau 'muutuu bighaizhikum, dengan izin Allah, kalian tidak akan mampu menang ke atas kami'.

    Kalian dipersilakan untuk terus mencuba mengalahkan kami, asal kelak apabila kalian ditewaskan secara mutlak di KLIMAKS, jangan cakap John Doe tak payung.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda2 nak tewas kali ni makin jelas...u turn ....u turn kerana terdesak.....hihihihi..

      Delete
    2. Tewas ye? Kkikikikikikikikiki..
      Muahahahahahahahaha... Kuikuikuiuikuikui..........
      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... Mike ni bomoh ke?

      Delete
    3. Payung taik jo doo. Mutuu bighaizhikum haqqul mubin utk pendusta dan kaki kelentong mcm jon doo.

      Delete
    4. :)..... koner la u turn la dan macam2 istilah anda.
      TDM lagenda politik no satu di Malaysia.
      Diam dia bukan bodoh & bukan lemah
      lawan dalam diam dia buat musuh dan kawan dia teragak2.
      Nak lawan ker taknak lawan. Hahahaha... Anda sahaja rakyat marhaen buta politik tak faham taichi politik di Malaysia ni.

      Delete
  10. Rakyat Jemu Dengar Pasal Hutang.. -Daim

    xTUN-DAIMZAINUDDIN-681x454
    "Rakyat tak nak dengar pasal hutang, itu cerita lama. Tapi kerajaan perlu perbetulkan, itu soal pengurusan" kata bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.

    KUALA LUMPUR – “Rakyat tak nak dengar pasal hutang, itu cerita lama. Tapi kerajaan perlu perbetulkan, itu soal pengurusan” kata bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.
    Beliau berkata, hutang adalah soal kerajaan yang perlu diselesaikan dan rakyat tidak mahu mengetahui mengenainya.
    Yang rakyat mahu tahu hanyalah harga mesti turun dan pendapatan mesti meningkat.
    “Kalau kerajaan kata ada hutang, itu soal kerajaan (yang perlu diselesaikan). Kerajaan kena bayar. Rakyat hanya tahu harga mesti turun, pendapatan mesti meningkat. Ini tanggungjawab kerajaan,” kata Daim sambil mengulangi bahawa sesiapa sahaja akan jemu sekiranya mendengar tentang masalah yang dihadapi oleh kerajaan setiap hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daim ketua penasihat tun madey dah mula bosan dgn cara Tun madey...7 bulan tak ade peningkatan ekonomi...

      Pelabor asing dan tempatan lari bertempiaran hingga dividen ASB untuk melayu jatuh merudum....rakyat melayu makin susah...janji dicapati oleh DKK mamak tun madey dgn putarbelitnye...

      Delete
    2. Hshaha.....kesianlah engkau ni. Setiap hari putar alam, takda sapa kisah.

      Delete
  11. Yang rakyat mahu tahu hanyalah harga mesti turun dan pendapatan mesti meningkat...

    Ini DAIM yg cakap.....takkan melayu tak paham kena belit dgn mamak tun madey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu ekonomi bangang Mana kau belajar ni..

      Harga barang Tak perlu turun, Pendapatan individu Tak semestinya meningkat, yg penting adalah peluang pekerjaan bertambahbertambah ..

      Delete
    2. Bro, sila baca komen Daim dalam konteks yg lebih besar.. Dia ckp hutang adalah soal kerajaan dan kerajaan kena betulkan. Isunya siapa buat hutang kalau bukan Kerajaan klepto yg dulu. Kalau itu pun masih buat2 tak faham mmg sahih kau tu macai. Kikikikikikiki

      Delete
    3. Ko yg buat2 tak paham...daim kata hutang dulu kerajaan sekarang kena selesaikan...bukan alasan membiarkan rakyat menderita dgn putarbelit.....kerajaan hari ni yg bertanggongjawab selesaikan masalah...bukan kerana hutang yg dulu kerajaan sekarang tido makan gaji buta...tun madey nak manipulasi hutang dulu kunun 1 triliun...

      Daim suruh kerajaan sekarang jangan beretorik...buat kerja untuk tingkatkan ekonomi...ekonomi makin merudum....kalo tak mau dan tak reti buat kerja serahkan jawatan PM kpd orang lain plak..

      Delete
  12. Kalau Daim kita patut ambil perhatian. Cakap Daim pasal ekonomi bukan politik. Tapi, kalau Rafizi, Johari sembap atau Saripuddin, elok masuk telinga kanan keluar telinga kiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daim haramjadah tu kepala perompak no2 lepas maderrr

      Delete
    2. Daim pon terpanggil dengan ape yg rafizi dan johari cakap...Daim selalu berhubung dgn masyarakat bawahan...Dia tahu ape yg yg Rafizi cakap betol atao salah....Dia jugak bimbang sokongan kpd tun madey oleh masyarakat bawahan yg merupakan kumpulan majoriti sudah mulai susut...tun madey terpaksa luluskan bantuan segera kpd peneroka felda budak sekolah dan penoreh getah yg dia tak suka....

      Delete
  13. Gilebabi ph.

    Ph tkkn kekal perintah negara, menang dgn cara kotor, tkkn tenteram mereka, mcm anai2 sdg mkn kayu..runtuhlah ph
    Dulu menyalak tuduh najib mcm2. Harga petrol diapung tapi rakyat mewah.
    Bantuan mcm2 sbb rkyat bukan minum petrol.
    Tapi skrg atok cilaka tktentu hala. Petrol mahal, hrga brg mhl, kos sara hidup tinggi, bantuan dh lesap, gaji tak naik. Bonus pun mkn hasil krjn Najib dulu.

    Ada macai taknmalu duk jilat tontahik lg? Please la mahathir laknatullah pasti tumbang dengam hina!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH..Pakatan Hangus..Pakatan Hancur.

      Delete
    2. PH masih kekal relevan kpd rakyat malaysia kerana umno blm ade pemimpin yg boleh diharapkan...PH ramai pemimpin yg berkaliber...cuma rakyat kurang menyukai tun madey yg kurang berjiwa melayu marhaen dan islam...

      Delete
    3. Syukur ada bantuan segera. Itu petunjuk kerajaan prihatin. Terimakasih PH. Bagi yg tak puashati, ingatlah walaupun keadaan hidup anda semakin mendesak tp Malaysia masih aman. Bersyukurlah...

      Delete
    4. Sudah 7 bulan tun madey masih gagal tingkatkan ekonomi malaysia...

      Hampir 2 bulan balik dari london dan new york blm nampak batang hidong mat salleh yg tun cakap sanggup melabor di mesia...pelabor jepun jugak masih segan...pelabor sedia ade dah cabut lari....

      Tun klentong?...mcm tak berkeupayaan kemudikan ekonomi negara...jadi harimau tua tak bertaring patah kuku dan belang yg makin lusuh...mesia perlukan pemimpin baru yg lebih di yakini oleh pelabor asing...

      Delete
  14. Ini SN pakar ekonomi bengong yg cakap..

    Harga barang Tak perlu turun, Pendapatan individu Tak semestinya meningkat, yg penting adalah peluang pekerjaan bertambahbertambah .

    Pendapatan individu tak bertambah tapi harga barang naik... SN nak mampos...

    Mana pluang kerja yg bertambah2...dlm seluar kocik ko ker?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bengong SN ni lebih bijak ekonomi dari DAIM?....

      Hihihihi...tunjuk bangang plak si bengong ni...

      Delete
    2. Kerana nak bela situa DKK putarbelit yg nak belit melayu bodooh.... SN sama kumpulan darah dgn mamak DKK...hihihi..

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu saya dah komen sebelum ini, DSAI ++++ sultan bla bla bla vs TDM bla bla bla...
      Kita tengok sultan ke TDM yang lebih berdolat.
      Hahahahaha

      Delete