Monday, December 3, 2018

MACAI JANGAN LAGI KUTUK DAP, UMNO SUDAH SEDIA BEKERJASAMA..

Apakah umno sudah sedia jadi barua DAP seperti AMANAH? yang sebelum ini sakan dituduh oleh PAS.

http://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/03/umno-keeping-options-open-may-even-work-with-arch-rival-dap-says-annuar-musa/


Saya ulang lagi sekali, amaran keras kepada pecacai umno, jangan kutuk² lagi DAP, sayang dan sanjung seperti lakukan pada jho low dan jho jib.


22 comments:

  1. Bang Brahen dah kena dgn Umno.
    Dap pun mungkin dicomolot Umno.
    Eddy Pope, mung jgn lebih2
    RBA PisPus Umpas,kentut tu jaga skek...
    Akristokarat Elitus Umno hnya mau lepas dari undang2.
    Bab nk tutn KL ni pun kerahan x3 dari Taekiyudin sj...umno sudah outsource sama lobaanat.
    Ingak , Mung jago mulok mung skek...

    ReplyDelete
  2. maka dengan ini diumumkan sejarah 13 mei dap yang menjadi punca akan dihapuskan dalam sejarah umno.. sama macam gerakan dulu

    umno selalu tuduh parti lain yang sanggup jual bangsa bila kerja sama dengan dap

    kini umno sedang menjual bangsa.. marilah kita orang melayu sama sama masuk perkasa

    kah kah kah..

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah macam budak budak 2 tahun, amok bila tak dapat gula gula. Hahaha

    ReplyDelete
  4. Selepas hilang kuasa tetiba aje Dap jadi suci, tak lagi anti Melayu. KahkKahkah... Sementara macai pula boleh terus hidup dalam cocoon kebodohan yg dicipta oleh pemimpin mereka.... Hidup Melayu cocoon....

    ReplyDelete
  5. Macai bodooh makan upah umno....kena melalak ikut skrip umno...

    Dulu kutuk pas kerana arahan pay master...sekarang puji pas ..

    ReplyDelete
  6. Dlm politik serba mungkin ikut keadaan dan kepentingan....jadi tak perlu terlalu taksub kpd parti dan seseorang...

    ReplyDelete
  7. Dalam keadaan sekarang umno amat tertekan...nak terajang parti persatuan cina MCA pon takut...

    Orang lemas tahi pon dicapainye...

    ReplyDelete
  8. KIKI.. INILAH KJAAN FITNAH JIJIK KENCING KUAT
    DULU MAAK AII.. FABOLUS SUMA IDEAL SESANGAT
    LAGI RENTA AUTA PEMBOHONG LIDAH BCABANG LAGI LIGAT
    MACAI KONYITOMATO JUGA TERKINJA RIANG BANGAT


    KIKIKIKIKI....KALAU BUSH 94 AGAK AGAK LAH KAN LIDAH SI RENTA BERCABANG BAPE PULA 94 ATAU 93 CERTEKA...!! CERTEKA...!!


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kena tipu dgn umno jeer sampai mereng otak....berapi kutuk dap...

      Kikikikik..

      Delete
    2. Macai cocoon dah kematian hujah. Kahkahkah... Hidup UMNO DAP.

      Delete
  9. Laporan audit: BN umum bina 4,000 rumah, tapi tak pernah beri peruntukan

    3 Dis 2018, 7:15 malam (Dikemaskini 3 Dis 2018, 7:15 malam)

    A A
    Menurut Laporan Ketua Audit 2017 Siri 2, pentadbiran lama di bawah BN sebelum ini mengumumkan pembinaan 4,000 rumah bagi generasi kedua penduduk di bawah program Felcra dan Risda namun tidak pernah menyediakan dana.

    "Sepanjang Belanjawan 2016, pembinaan 2,000 rumah oleh Risda dan 2,000 rumah oleh Felcra diluluskan tanpa peruntukan," kata laporan itu.

    Pengumuman berhubung pembinaan rumah itu dibuat Najib Razak ketika membentangkan Belanjawan 2016 sebagai menteri kewangan Di Dewan Rakyat.

    Pada tahun berikutnya, Belanjawan 2017 ang dibentangkan Najib juga menyatakan RM100 juta diperuntukkan masing-masing untuk Risda dan Felcra.

    Bagaimanapun, kurang daripada separuh jumlah sasaran rumah yang berjaya dibina.

    Laporan itu juga menyebutkan sasaran bagi 2016 dan 2017 adalah untuk Risda membina 500 rumah sementara Felcra membina 540 rumah, dengan kesemuanya berjumlah 1,040 unit rumah.

    Bagaimanapun, hanya 351 rumah (33.7 peratus) yang berjaya dibina (88 unit di bawah Risda dan 263 unit di bawah Felcra), dan hanya 61 unit yang didiami.

    Rumah itu menyasarkan generasi kedua peneroka yang mempunyai pendapatan isi rumah di bawah RM4,000 sebulan.

    ReplyDelete

  10. Semua parti BN berhak suarakan nasib gabungan, Wee beritahu Zahid

    Nurul Azwa Aris - December 3, 2018 7:00 PM
    102
    Shares

    Wee berkata parti komponen BN berhak menyuarakan pandangan bagi menentukan masa depan gabungan itu.
    KUALA LUMPUR: Presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong mengingatkan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa setiap parti komponen berhak bercakap mengenai nasib gabungan itu tanpa mengira kerusi yang dimiliki.

    Semua parti komponen BN berhak menyuarakan pandangan bagi menentukan masa depan gabungan itu, katanya kepada pemberita di Parlimen hari ini.

    “Ia bukan mengenai kerusi tetapi konsensus parti-parti komponen. Marilah kita sentiasa hayati semangat gabungan ini.

    “Saya cuma menjalankan tugas menyampaikan keputusan dan cadangan para perwakilan,” tambahnya, merujuk kepada resolusi yang diluluskan persidangan agung tahunan MCA semalam.

    ReplyDelete
  11. Rafizi: TH sembunyi kerugian supaya nampak untung sebelum PRU14

    Mohamad Fadli - December 4, 2018 7:19 AM
    707
    Shares

    Rafizi Ramli.
    PETALING JAYA: Rafizi Ramli berkata Lembaga Tabung Haji (TH) terpaksa menukar peraturan untuk menyembunyikan kerugian dalam TH Heavy Engineering (THHE), yang akan ada kesan kepada keuntungan di peringkat kumpulan.

    Merujuk kepada laporan ketua audit negara semalam, bekas ahli Parlimen Pandan berkata tindakan itu akan mempengaruhi jumlah peratusan keuntungan yang boleh diisytiharkan kepada orang ramai.

    “Nampaknya untuk memastikan supaya TH nampak terus untung, supaya boleh isytihar yang tinggi beberapa bulan sebelum pilihan raya umum ke-14,” katanya kepada FMT.

    Beliau mengingatkan FMT bahawa keuntungan peratusan untuk pendeposit bagi tahun kewangan 2017 diisytiharkan hujung Januari 2018, iaitu beberapa bulan sebelum PRU14.

    ReplyDelete
  12. 10:43 AM
    Usah ganggu Dr Samsuri tadbir Terengganu

    Dr Samsuri perlu diberi peluang untuk beliau
    bangukan Terengganu.
    SEMASA bercuti dua tiga hari lepas di sebuah pulau terbesar di rantau ini saya ditanya sesuatu yang agak mengejutkan juga oleh seorang yang saya anggap sebagai master mind (intel) politik asal dari negeri Terengganu. Apa yang ditanya kepada saya ialah tentang kerajaan Pas Terengganu yang dikatakan bergolak. Bergolak? Terkejut saya!

    Menurutnya kedudukan MB Terengganu Dr Ahmad Samsuri Mokhtar sedang diancam. Samsui akan cuba disingkirkan dan akan diganti dengan seorang tokoh lain. Beliau ada membayangkan nama tokoh itu tetapi tidak wajar saya sebutkan di sini kerana belum absah perancangan itu?

    Berbalik kepada maksud asal catatan saya, berhubung pertanyaan isu MB Terengganu ini, saya tidak memberi reaksi dan mendengar seadanya kepada persoalan oleh intel itu. Bahkan tidak mahu mempedulikan atas sebab-sebab yang saya sebut diatas tadi. Namun setelah beliau menampakkan kesungguhan mahu mendengar pendapat saya, menjadikan saya memberi sedikit fokus.

    Tanpa saya mencungkil intel itu memberi tahu ada beberapa sebab kenapa sesetengah pihak di Terengganu tidak senang dengan Samsuri sehingga menyebabkan beliau perlu ditukar. Antara disebut ialah cara Samsuri mentadbir Terengganu secara profesional dimana cara ini tidak tergapai oleh golongan agamawan yang naif mengenai pentadbiran dan politik.

    Cara Samsuri itu juga dilihat sebagai mengabaikan orang politik. Beliau katanya memberi tumpuan kepada pembangunan negeri dan tidak begitu melayan kehendak-kehendak orang parti. Tindakan ini menyebabkan beliau tidak popular di kalangan orang parti sampai ada tuduhan mengatakan beliau tidak mempedulikan parti?

    Praktik itu menyebabkan orang politik di Terengganu yang mahu mencari projek atau mendapat ghanimah selepas menang tidak dilayan oleh Samsuri. Beliau dikatakan lebih senang dan seronok berjumpa dengan korporat atau mereka yang membawa proposal untuk membangun Terengganu. Kelulusan kawasan balak dan lombong seperti berlaku sebelum ini dan di Kelantan pada masa ini tidak diteruskan oleh Samsuri.

    Menurut intel itu, beliau sebagai warga Terengganu sendiri menyokong dengan cara Samsusi yang obses untuk mencari sumber kewangan kepada Terengganu. Katanya, sebagai MB Samsuri mempunyai tugas berat dipikulnya kini. Salah satu ialah untuk melunasi hutang yang ditanggung kerajaan Terengganu hasil peninggalan kerajaan UBN dahulu berjumlah lebih RM 1 billion.

    Menurutnya yang mengaku terlibat dan berada di belakang MB Terengganu di zaman BN, segala projek yang diluluskan dizaman kerajaan BN dahulu kini sudah pun diberhentikan atau ditangguhkan. Pembangunan di Terengganu jem, katanya. Kerajaan Terengganu perlu membayar hutang kepada kontraktor sehingga hujung bulan ini. Inilah masalah dan tanggungjawab yang terletak di bahu Samsuri.

    Seperti saya kata tadi, cerita intel itu saya tidak berminat dan menganggap ianya sebagai provokatif sahaja. Sehinggalah saya kebetulan mendengar ucapan Dr Samsuri di majlis ijtimak Pas Terengganu dua tiga hari lepas yang memberi peringatan bahaya perpecahan dalaman dan perebutan jawatan, baru saya menyedari dan teringat apa yang diceritakan oleh intel berkenaan semasa bercuti di pulau itu.

    Dalam ucapan itu Samsuri tiba-tiba membangkitkan dua peristiwa kejatuhan kerajaan Pas lampau, satu kejatuhan kerajaan Pas Terengganu pada tahun 1962, dan kedua kejatuhan kerajaan Pas Kedah tahun 2008. Menurutnya kedua-dua kejatuhan kerajaan itu disebabkan kerana berlaku krisis dalaman dan perebutan kuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas berserban tak de beza dgn umno berebut kuasa kerana harta...

      Dr samsuri tidak berserban...sepatutnye dr ssmsuri bersama Amanah....pas to ggang islam dgn berserban dan berjubah...

      Delete
  13. MENTERI NYA KATIK TELINGA NYA CAPANG
    KESUKAAN PELAKON SUAM2 KUKU WARDINA
    KASUT STOKIN ITAM DAN KOLAM RENANG
    WAWASAN GAMPANG KJAAN ATOK TUA RENTA


    KIKIKIKIKI... MALAYSIA DARUL KASUT ITAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeles ler tewwwwwww
      Tak dpt mendedak mula cemburu
      Masa berkuasa perangai cam hantu
      Duit Tabung Haji sanggup disapu

      Kikikiki..Malaysia Darul Pak Itam.

      Delete
    2. Pahlawan Bugis sudah tersungkur
      Tiada lagi dedak utk ditabur
      Macai kini semakin berterabur
      Tak ada isu kasut itam pun jadi disembur..


      Kikikiki.... Malaysia Darul Macai Kebulur.

      Delete
  14. Kenapa kau meroyan lagi pasal.umno Kluang diamond...

    Dah beli kasut stokin hitam kaa belom..

    Apa input utk matapelajaran sejarah..

    Perwaja...jeng jeng

    Bakun...jeng jeng

    Maminco...jeng jeng

    BMF Skandal...jong jap jung

    BNM Forex Skandal..kong kung kang

    Memali...pom pom pom

    PKZ..pit pot pop

    Kapal selam scorpion...ping pungnpam..

    Banyak lagi masuk kan dalam sejarah malaysia...citer hang tuah dah boring giler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita rugi tak menarik berbanding cerita songlap. Sebab tu tak layak masuk silibus. Mengantuk giler...

      Delete
  15. Ooooppppps LUPA...

    KES KIWAT...

    KES LIWAT SATU DAN DUA

    PASTI BEST.....aku pon nak belajar sejarah laaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita liwat pun tak best sgt berbanding cerita sontot lepas tu letup... Kalau ada, aku pun nak masuk kelas sejarah.

      Delete