Sunday, December 2, 2018

MCA PATUT DIBUBARKAN, BUKAN MASIH CAKAP BESAR...


https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/02/mca-wants-to-dissolve-barisan/

Dengan hanya satu kerusi parlimen, mca sudah tidak relevan, sudah tidak dipandang oleh manusia.


19 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tendang saja MCA dan MIC dari BN kalo ade tulur....tulur zahid kena clamp...

      Delete
  2. BN yg patut tendang MCA kluar...tapi kelihatan umno takut...ahli MCA sudah bersuara supaya BN di bubarkan...

    Kenape umno diam menikus?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tahu sebabnye mca berani bersuara dan umno menikus...fulus mca masih relevan kpd umno...

      Fulus mca jugak yg membantu DAP...mca parti tokey2 cina...

      Delete
  3. Orang cina cedik berpolitik....MCA masih relevan kpd orang cina..PH menang orang cina ade dlm kerajaan....BN menang orang cina tetap ade dlm kerajaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement mabuk ke NI, bangang.

      Cins sokong dap walau di Mana dap berada.

      Mca kaput, cina pun tolak parti tu

      Delete
  4. Syarikat Utusan Melayu (M) Bhd Jumaat lalu telah membuat majlis perpisahan kepada 800 pekerja mereka yang diberhentikan secara skim pemisahan sukarela (VSS) kepada lebih separuh daripada kakitangannya...

    Akhbar cina mca tak ade plak buang pekerja...

    Berita akhbar mca lebih bernilai berita dari akhbar umno yg banyak berita fitnah...

    ReplyDelete
  5. Akkbar cina mca membantu orang cina menambah info dan pengetahuan....akhbar melayu meosakkan minda melayu...

    ReplyDelete
  6. Buat kali pertama gua SETUJU BENOR dengan KD!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mca kalah tapi tak ade hilang deposit seperti pas...ini maknanye mca masih ade sokongan...

      Delete
    2. Macai2 dah namanya demokrasi,bebas siapa yg nk bertanding, bercakap org bodoh aja

      Delete
  7. Laporan: Tabung haji didakwa palsukan buku akaun

    2 Dis 2018, 9:36 malam (Dikemaskini 2 Dis 2018, 11:00 malam)


    A A
    Lembaga Tabung Haji didakwa memalsukan buku akaun untuk menunjukkan prestasi yang baik untuk mewajarkan pembayaran dividen 6.25 peratus yang diumumkan menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-14 sudah dibuat, lapor Singapura Straits Times.

    Laporan itu memetik pegawai kanan yang berkata Tabung Haji "memalsukan akaun tahun lalu untuk menunjukkan bayaran dividen".

    Dividen berjumlah RM2.7 bilion - dari keuntungan bersih RM2.8 bilion - dibayar tiga bulan sebelum PRU pada 9 Mei lalu.

    Laporan itu juga menyatakan bahawa kerajaan Pakatan Harapan (PH) sedang mempertimbangkan cara untuk menguruskan dana simpanan berkenaan.

    ReplyDelete
  8. MCA lulus resolusi bubar BN, tubuh pakatan baru

    Kow Gah Chie & Wong Kai Hui
    2 Dis 2018, 9:02 malam (Dikemaskini 2 Dis 2018, 9:12 malam)

    A A
    MCA meluluskan resolusi untuk menggesa pembubaran BN dan membentuk pakatan baru di perhimpunan agung parti itu hari ini.

    Menurut Presiden MCA Wee Ka Siong dalam sidang medianya, pakatan baru itu akan ditubuhkan pada masa yang sesuai.

    Tambah Wee, hampir semua perwakilan pusat MCA yang menghadiri mesyuarat tertutup mengangkat tangan sebagai tanda bersetuju dengan resolusi itu selepas berbahas.

    Jelas Wee lagi, hanya seorang perwakilan yang membantah resolusi itu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid perlu dgn segera dan berani tendang mca...kenape takut sangat dgn mca?...

      Delete
    2. Kikiki, apa kejadah nak tendang2 kau ingat bola ke, kalau mca nak hak dia takde siapa yg paksa, yg mca nk bubarkan bn lg tak logik, nk keluar takut tp duk berputar belit

      Delete
  9. “TH tidak pernah memanggil saya untuk membela diri, semua duit ini dimasukkan ke dalam akaun YTH oleh Umno, Kerajaan Persekutuan dan syarikat penyumbang yang berikan kepercayaan kepada YTH. Bahkan saya percaya ada rekodnya

    **********************************

    Azeez kling tak yakin ade rekod kemasukan wang ke dlm akaun yayasan tabong haji...

    Seblm ni tak pernah kedengaran yayasan TH...Zahid pon ade yayasan akal budi...

    Yayasan ni untuk main silap mata jeer..

    Elok polis siasat untuk putihkan Azeez...

    ReplyDelete
    Replies
    1. azeez memang hitam, mcmmna nak putihkan.

      Delete

  10. Murdered journalist Khashoggi and the 1MDB link

    FMT Reporters - December 1, 2018 4:22 PM
    10.6k
    Shares

    US-based journalist Jamal Khashoggi had interviewed Najib Razak before his visit to Saudi Arabia on Dec 12, 2009. (Reuters pic)
    PETALING JAYA: A report today revealed how murdered US-based journalist Jamal Khashoggi had gotten involved with alleged conspirators of the 1MDB scandal, who had arranged for him to interview former prime minister Najib Razak in 2009.

    According to financial weekly The Edge, the duo who had arranged the interview were fugitive businessman Low Taek Jho and Tarek Obaid, one of the shareholders of Petro Saudi International (PSI), to whom 1MDB allegedly lost US$1.8 billion.

    The report stated that Khashoggi, a Washington Post journalist, had interviewed Najib in December 2009, before his January visit to Saudi Arabia to meet King Abdullah.

    During the visit, Najib was conferred the King Abdulaziz Order of Merit, the country’s highest civilian award.




    “The interview was arranged by Jho Low and Obaid three months after 1MDB poured US$1 billion into a joint venture with PSI.

    “The interview was meant to promote Malaysia, Najib and his wife, Datin Seri Rosmah Mansor, to the people of Saudi Arabia,” the financial weekly reported today.

    The report also revealed email correspondences that took place in the run-up to the interview.

    One correspondence, dated Nov 25, 2009, showed that Low had asked Najib’s special officer, Wan Ahmad Shihab Ismail, to get in touch with Khashoggi to fix a date for him to come to Kuala Lumpur.


    In a Dec 2, 2009 email, Obaid instructed for US$100,000 (RM418,000) to be transferred to Khashoggi.

    In a subsequent email correspondence on Dec 8, 2009, Obaid sent to Low the list of questions that Khashoggi would be asking at the interview.

    Among the questions listed were how central Islam had become to Malaysia’s development and standing in the world; the best way Najib would like Malaysia, under his stewardship, to be presented to the Arab world today; how a new Saudi-Malaysian strategic relationship would help and stabilise the Muslim world; as well as his personal message to Saudis ahead of his official visit.

    Two days later, Nawaf Obaid, Tarek’s brother, sent an email to “Uncle Jamal” (Khashoggi), with a proposed “mini media plan” for the project, which included a major front page interview with Najib laying out all the messages and the ideas that the latter would like to convey to the Saudi leadership and people.

    It included the questions and pointed out that it should also be in tune with local Saudi domestic sensitivities and requirements.

    Nawaf also proposed a smaller interview with Rosmah, “to highlight all her Islamic charitable works for the poor in Malaysia and beyond”. He said this would be “very interesting to the Saudi ladies involved in charitable works all over the kingdom”.

    “Furthermore, demonstrating that the wife of the Malaysian PM is so involved in Muslim causes, will only reinforce the bonds between our two respective countries,” said Nawaf, who also proposed a series of two or three editorials to be written by Khashoggi.

    The Edge reported that the interview took place on Dec 12, 2009, with both Khashoggi and Najib posing for a photograph after the interview.

    The financial weekly further reported that Obaid was very close to Prince Turki Abdullah, one of the sons of the late King Abdullah. The prince’s standing took a hit after the death of his father in 2015.

    The report by The Edge also stated that Obaid and Turki were shareholders of PSI, where 1MDB had lost US$1.8 billion, much of which has been traced to their bank accounts, together with Low’s and another director, Patrick Mahony.

    The financial weekly also reported that Turki had been removed as governor of Riyadh through a royal decree in January 2015.

    On Oct 2, Khashoggi — who was a fierce critic of Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman — was murdered within the Saudi consulate in Turkey.

    ReplyDelete