Sunday, December 9, 2018

MINORITI MELAYU GOPOH (SEMALAM) DIPERSOALKAN KECERDIKAN MEREKA..



22 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aebenar-benarnya Ameno dan Pas Hardy sudah tiada isu lain dan mencari kesempatan ini untuk survival politik mereka dan bukan membela nasib Melayu dan islam,, mengapakah dalam kes 1MDB, SRC,Felda,Mara dan sebagainya tiada demo apatah lagi bersuara di Parlimen

      Delete
    2. Agak2 hang kalau ada suara2 Ameno dan PAS dalam Parlimen hantam Pee Eche dlam isu berkait ada disiarkan dalam TV3 tak?

      Delete
  2. Buat malu je dgn org cina. Pm,dpm,raja2,igp,army....semua org melayu tapi melayu tolak icerd ckp jgn ganggu bangsa dan ugama kami. Ish yg telan duit 1mdb,duit tabung haji, felda, duit gst, duit kwap semuanya melayu.

    Yg taknak bayar hutang ptptn pun melayu juga. Rm60 sebulan berapa puluh tahun nak habis bayar tu? Lps tu nak tambah hutang beli kereta, hutang kahwin, hutang rumah. Akhirnya dah mati pun hutang tak habis bayar lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu yg gatal pelir sangat buat janji nak hapuskan hutang PTPTN sebelum pilihanraya dulu siapa suruh?
      Orang UMNO dan PAS paksa ke?
      Salah satu sebab PH mng pru dulu sbb janji ni lah. Apalah bodoo punya statement.

      Delete
    2. Hello...dahlah fakta ke laut, mencarut saja pandai.
      Manifesto pakatan utk ptptn adalah melanjutkan pembayaran sehingga income rm4000. Tiada penghapusan ptptn. Kasi hadam ya....phuii. Sendiri yg bodohhhh!

      Delete
    3. Ok, ikut janji asal, gaji 4000 baru bayar.
      Kalau dah janji gitu, tunaikan
      Mungkir janji munafik
      Suruh menteri bodoo kau tu tunai janji

      Ulang

      Suruh menteri bodoo kau tunai janji.

      Delete
    4. Duit tabung ptptn dah habis ngok. Nak tunggu gaji rm4000 nanti anak2 ko tak dapat pinjam ptptn dan tak masuk univ....bodoh mcm ko juga.
      Dah hutang tu bayar jelah. Lambat laun pun kena bayar juga.

      Delete
    5. Suruh menteri bodoo kau tu tunai janji. Masa berjanji dulu tak check dulu duit ada berapa ringgit?

      Bodoo pun boleh jadi menteri.

      Delete
    6. Masa berjanjikan belom ambil alih so tak tahu agaknya wang da tinggal berapa je.so kita harap semoga semuanya berakhir dgn kebaikan untuk kerajaan dan sepeminjam.bak kata orang putih win win situation.

      Delete
  3. Suruh juga menteri bodoo kau tunaikan janji hapuskan tol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi hutang negara mencecah 1 TRILLIUUUNNNNNNN!!

      Delete
  4. Ok la...bagitau bekas2 menteri umno supaya pulangkan duit curi terutama bekas kepala menteri yg samun bilion2..jugak penyamun2 kenit cawangan...pulangkan duit2 curi..pastu kalau gatal2 pelir cari ubat kurap. Jgn pasang 2-3 bini dgn duit rakyat terutama yg disumbang melalui tin milo. Haaa lepas tu baru la kerajaan boleh tunaikan manifesto...hapuskan tol...hapuskan ptpn...mcm2 boleh buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit rompak tu dah di kapor cina jho lo..cai dapat habuk ajee..

      Delete
    2. Cai dapat habuk dan hore hore...yang penting ada demo,dapat la duit rokok sehari dua.

      Delete
  5. Pas dan umno menyatakan mereka sangat lemah sekarang...mereka perlu api2 kan semangat melayu dgn sentimen agama dan bangsa untuk tarik semula sokomgan melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau PAS & UMNO lemah, kenapa kau sibuk dan susah hati sangat? Buat kenduri sembelih babi laa

      Delete
    2. Puak RBA haram jadah ne lobang jubo Kit Sial pun dia ciom, ni kan pulak takat bagi anak bini makan babi. Janji fulus masyuk. Isu Halal Haram biar puak Ameno dgn Pas pakat gomo.

      Delete
  6. Peguam negara tomato kan ada.
    Pendakwaan telah dibuat, ikut saluran undang-undang lah bahlol. Kalau Najib bersalah sumbat je dlm jel, aku nak tepuk kuat-kuat.

    Tapi tolong beritahu menteri bodoo kau tu, suruh tunai janji.
    Berapa ekor menteri bodoo dlm PH? Cer teka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo la ko..setakat dakwa tapi duit dh lesap buat apa?? Suruh bekas2 menteri ko pulang duit curi dulu terutama ketua penyamun laki bini baru bleh cerita tunai janji. Ko ingat nak sumbat penyamun2 tarbus tu tak makan duit ke?? Ko ingat qunoa tu sekilo singgit ke nak kasi najib laki bini makan?? Macai2 mcm ko takpe la...bagi dedak dah cukup...tepuk sakan bila najib tabur dedak. Cer teka berapa agak2 jumlah duit umno dah samun drp org melayu???

      Delete
    2. Kalau gitu suruh mahkamah bebaskan ajelah Najib Zahid Rosmah tu sbb duit dah lesap.
      Apa punya mangkuk jamban kau ni. Buat apa nak dakwa dgn berpuluh kes kalau duit pun dah tak dapat.
      Bodoo duduk diam laa.

      Delete
  7. Cai sibuk pasal janji...bila janji dgn pembangkang?....hihihi..buat ape janji dgn penentang?...

    ReplyDelete

KENAPA MESTI SPEAKER DAN TIMBALAN DATANG DARI PARTI POLITIK - AKAN UJUDKAH KEPUTUSAN YANG TIADA KEPENTINGAN PARTI???

Dasar dan setting awal pun dah ke arah kerosakan...  Dan sekarang Timbalan Speaker mesti  dari UMNO???? Koyak juga pemikiran kita