Friday, December 28, 2018

MUHYIDDIN PERLU FOKUS JANJI MANIFESTO DEMI KEBERUNTUNGAN RAKYAT, BUKANNYA SEBOK DENGAN JANJI KURANG PENTING ANWAR GANTI TUN...

Blog ini berulangkali nyatakan sebahagian besar yang menyokong PH hingga berjaya tawan Puterajaya bukanlah kerana manifesto panjang PH tetapi lebih kepada mahu Najib berundur, umno tewas.

Penghijrahan orang Melayu sokong kerana ada nilai tambah iaitu Tun akan jadi PM, kalau bukan Tun, sorry to say..kami tak akan undi PH. 

# ITU faktor utama kemenangan, faktor penghijrahan undi melayu tegar umno kepada PH

Lain² faktor adalah kebersamaan yang ditunjukan oleh komponen parti menjadikan faktor Tun bertambah kukuh.

Tanpa kebersamaan, faktor Tun juga akan runtuh.
Kebersamaan tetapi tanpa faktor Tun, Hari ini PH KEKAL pembangkang.

Kajian menunjukan tiada perubahan ketara sokongan MAJORITI rakyat ke atas kerajaan malah dasar kewangan sekarang menjadikan rating guan eng meningkat..

ITU bererti beberapa janji PH ditangguhkan yang semuanya melibatkan kewangan disokong dan popular..

Yang bising? ITU royan pembangkang yang semulajadi..dari asal pun tak undi PH, yang kata kesal undi PH  pun hanya drama pecacai...

Sebagai pengundi PH, aku tidak kesal.. aku akan terus sokong, tangguh janji manifesto bukan satu dosa..tangguh janji bukan munafik.. 

Hanya dosa dan munafik..
Alasan PENANGGUHAN adalah  auta, tipu dan bohong..
Ada niat tidak tunaikan semasa berjanji/bermanifesto..

PH AKAN runtuh jika Ada Dua perkara InI. TUN JUGA akan ditimpa kebinasaan.

Anwar GANTI Tun adakah manifesto? Atau sekadar janji dalaman PH? Di mana fokus KEBERUNTUNGAN RAKYAT?

KALAU Anwar bagus - lantik sebagai TPM. InI masa uruskan agenda rakyat bukan sebok dengan strategi dan agenda politik.
Hilangkah ketokohan Anwar KALAU bekerja bawah Tun sebagai TPM?
Malukah Rafizi KALAU Anwar sebagai TPM di peringkat awal?
Sekurang kurangnya Nurul mungkin Tak loya MUAL Dan MUAK?

PRU15, rakyat sudah tidak fokus kepada faktor Tun atau faktor Anwar, tetapi rakyat Tanya APA yang telah kerajaan buat keseluruhan kepada kebaikan RAKYAT..

Masa TU, ikrar berkobar  janji akan dan kalau,  berjubah berserban, bermuka muka manis sudah tidak berkesan - kamu sudah diberi peluang..



Janji dicapati makan diri - PH jangan leka..


47 comments:

  1. Setuju. Power transfer least important or irrelevant.

    Try to make rakyat happy by taking forward actions to increase their livelihood

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala nak kasik geng2 budin, joe bedol, dollah sani semua happy2.
      Jgn tembak kaki kawan sendiri lagi.

      Nnt semua dh lega, dh ade isu nasional lain yg jadi perhatian, mari lg satu group keluar umno.

      KD harus konsisten menyerang kerajaan jgn bg kuasa pada anwar. Konon2 muhyidin serius. Ini penting utk meyakinkan bdk2 sesumpah bertenang sambil menikmati projek yg sblm ini hanya mampu dilihat.

      Delete
    2. Mamak mader penipu besaq...putaqbelit...DKK saja yg sokong mamak mader...

      Delete
  2. Jika Abam Nuar bagus, lantiklah dia ganti Tun. .....hmmmm


    Abam Nuar memang bagus. Dia bersikap telus dan terbuka. Walaupun ramai yang percaya dan sebahagian lagi mengesyaki bahawa abam suka membontoti lelaki- lelaki jambu....abam masih di lihat di khalayak ramai bersama budak- budak cun...semasa kempen di PD dan di tempat- tempat lain. Bukankah itu suatu sikap keterbukaan... or its just simply he couldn't help it as the old habit die hard...
    Abam Nuar juga dilihat mendampingi notorious gengsters, berkawan dengan tycoon china, meminjam private jet, pinjam pejabat dari tokey china.... bukanksah itu suatu kelebihan kepada Abam untuk menjadi PM yang baik....membina kekuatan dan kroni yang mempunyai sumber kewangan yang kukuh Lagi pun, walau abam tak pernah berkata bahawa cash is king, tak ada duit susah juga nak bermain politik.

    ReplyDelete
  3. Sidetrack sikit....sorry KD

    Bravo Azmin.....u did the right thing. See below:

    PETALING JAYA: PKR deputy president Datuk Seri Mohamed Azmin Ali has urged President Datuk Seri Anwar Ibrahim to review the appointment of party's central leadership council (MPP) line-up.

    He said the fresh appointments do not reflect the member's principle of "fair and just representation" and will not help the party to move forward.

    "Some of the named individuals were directly involved in the non-transparent election process and caused divisions in the party," he said in a statement on Saturday (Dec 29).


    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/29/azmin-ali-calls-for-review-of-pkr-central-leadership-council-appointments/#iZH0urWJOlqXtcmL.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar memaklumkan perkara itu menerusi satu kenyataan di Facebook (FB) rasmi PKR, hari ini.

      Menurutnya, Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN bermesyuarat hari ini dan antara lain turut membincangkan pelantikan jawatan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) selepas pemilihan MPP dan pelantikan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) sebelum ini.

      "Pelantikan ini melambangkan gandingan pimpinan dari seluruh pelusuk negara yang pelbagai kaum, merangkumi tua dan muda, lelaki dan wanita yang merupakan kekuatan KEADILAN.

      "Diharapkan mereka dapat memikul amanah besar untuk menunaikan harapan rakyat dalam era Malaysia Baharu ini," katanya dalam kenyataan itu malam ini.

      Delete
    2. Azmin ketakutan bila diapit oleh 3 naib presiden dan pemegang jawatan yg lantik...suara azmin akan tenggelam....ape pon timbalan presiden kena akur kpd presiden...jika tak setuju boleh blaah...

      Delete
    3. Azmin takut? Kah kah kah lawak betul 910. Orang tu steady je. Yang dilantik seperti fizi dan pudin adalah mereka yang terang2 ditolak oleh ahli2 pkr sendiri. Level naib presiden pun dibawah secgen, kira level ke-4 lah. Anak nasution pun lega. Dah la tu, level lagi bawah dari makcik zuraida dan uncle tian chua. Dulu pun dia naib, cuma dulu memang dia dipilih. Sekarang hanya lantikan politik. Berkat tonggeng bontot membolehkan dia dilantik. Adoi si humpty dumpty ni. Syok sendiri jugak rupenya. Kalau ada maruah sila tolak pelantikan ini. Ataupun sila buat kajian invoke samada ahli parti setuju atau tidak dengan semua pelantikan anwar. Ada berani ke?

      Delete
    4. Dah tengok video anak ikan jambu, model minyak wangi yang tular di media.....?
      Cun sungguh.
      Nampak gaya, apa yg diramalkan bomoh Siam, pak Sheikh takkan jadi PM ke 8, berkemungkinan betul.
      Jangan salahkan Tun M pulak di atas kejambuan anak ikan ini....Hehehe.
      Elok Rafizi buat kajian Invoke samada video ini fitnah atau tohmah.

      Delete
  4. Sdra John Doe

    The final countdown????

    ReplyDelete
  5. Penghijrahan orang Melayu sokong kerana ada nilai tambah iaitu Tun akan jadi PM, kalau bukan Tun, sorry to say..kami tak akan undi PH.

    ----------------------------------

    Kalo undi kerana tun kenape Bersatu tewas kpd umno?...hanye sedikit melayu yg sokong tun mamak mader....fakta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal mamak mader terhegeh2 harapkan puak umno lompat...kerana dia telah ditewaskan oleh umno dlm pru lepas walau dibantu oleh 3 parti lagi..

      Delete
    2. Kalo Bersatu Bertanding sendirian macam Pas tak sirang pon muka Bersatu dlm parlimen...

      Pas masih mampu dapat 18 kerusi...

      Kerana tun mader PH tewas semua kerusi parlimen dan negeri di kelantan dan terengganu...

      Tun mader dilarang berkempen di sabah bimbang hilang semua kerusi..

      Delete
    3. Kalau BERSATU bertanding sendirian PRU14, kau fikir orang nak ke pangkah PKR....??
      Semasa prk Port Dicksen, kenapa Anwar gubra dan mintak Tun M turun berkempen.....?
      LU FIKIR SENDIRIlah....huhuhu

      Delete
  6. 'Saya lebih percaya lembaga zakat dari Ustaz KJ'

    29 Dec 2018, 12:15 pm (Dikemaskini 29 Dec 2018, 12:15 pm)

    A A
    Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) Wan Saiful Wan Jan berkata pembayaran zakat yang dibuat oleh institusi itu selepas mendapat nasihat lembaga zakat.

    Beliau menjawab kritikan Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin bahawa pembayaran tersebut tidak perlu dibuat memandangkan PTPTN bukan sebuah perniagaan dan malah kini menanggung hutang.

    Khairy juga mempersoalkan pembayaran itu di saat PTPTN masih bergelut dalam isu kutipan hutang daripada peminjam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PTPTN mampu keluarkan zakat kerana keuntungan perniagaannye dan masih mampu bagi pinjaman kpd peminjam baru...

      Kenape kenyataan seblm ni PTPTN tidak mampu bagi pinjaman lagi jika tidak bayar hutang jika laksanakan tanggoh bayaran hutang?...ditambah plak kerana hutang 1 triliun...

      Jadi memang benarlah tun mamak madey sengaja tak mahu tunai janji tanggoh bayar hutang PTPTn kpd yg berpendapatan bawah 4000 kerana kununye hutang 1 triliyun....

      Memang sah mamak ni kuat putaqbelit...

      Delete
  7. Kenyataan nak sedap kan hati sendiri. pH menang bkn sbb manifesto.. Kikiki kah kah kah Hahaha lancauuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ph menang kerana majoriti benci kan najib dan prompak2 dlm umno...trend dari 2008 kerusi BN merudum...kalo kerana manipesto pru13 BN sudah tumbang...

      Faktor tun dlm PH hanye kebetulan...

      Delete
    2. Penyataan kurang tepat

      'Ph menang kerana majoriti benci kan najib dan prompak2 dlm umno'.

      Penyataan yang betul

      PH menang kerana majoriti termakan dengan fitnah terhadap najib dan perompak2 dlm umno.

      Delete
    3. Pernyataan 10:00, mengarut dan jauh tersasar. Pernyataan yg betul PH menang kerana kami nak tengok macai2 UMNO betul2 mkn dedak. Dan sekarang dah terbukti. Kikikiki

      Delete
  8. Syed Saddiq: Ambil iktibar, jatuhnya Umno kerana abai anak muda

    Anne Muhammad
    29 Dec 2018, 10:53 am (Dikemaskini 29 Dec 2018, 11:43 am)

    A A
    AGM BERSATU | Pemimpin tertinggi Bersatu diingatkan untuk mengambil iktibar daripada kesilapan Umno yang mengabaikan suara golongan muda sehingga menyebabkan kejatuhannya pada PRU lalu.

    Peringatan itu disampaikan Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dalam ucapan di Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu di Putrajaya, hari ini.

    Katanya, Bersatu perlu meletakkan sayap pemuda di tempat yang betul.

    ReplyDelete
  9. Kalau betul takut kalah pru15 kerana anak muda jangan tipu anak muda...

    Laksanakan tanggoh bayaran prptn kpd golongan bawah 4000 dan sediakan pluang kerja 1 juta dgn segera...tak usah konar sana konar sini ....

    Kalau anak muda dah benci kpd tun mader tiada pilihan lain lagi mader kena berundur seblm PH punah teruk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ sedang kumpulkan strategi menarik sokongan anak muda yg merupakan undi yg besar dlm pru 15... Saddiq akan kempunan ...jadi menteri sepenggal saja..

      Delete
    2. Tak payah ugut-ugut setakat KJ yg melenyapkan rm100 juta tak sampai sepenggal di Kementerian Belia dan sukan. Bolehksh diharspkan dia menyrfiakan 100 juta pekerjaan...????
      Nak undi Umno atau PAS, silakan - what choice anak-anak muda ada.....?
      Ingat, Rome tak boleh dibina dalam sehari tapi boleh musnah dalam semalam. It took Tun M 22 yrs untuk membina Malaysia MAJU bukan dalam tempoh hanya 7 bulan. Tak tahulh kalau KJ boleh......???

      Delete
    3. Maju kepala bapak hg tonperompak majukan 4 ekor anknya sj rkyt kena kenching. Rompak duit lagak suci tuduh najib

      Pundekk laa

      Delete
    4. KJ lenyapkan 100 juta?...mana boktinye?....cerita dah lama tapi sprm tak tangkap pon...cerita dongeng puak Bersatu ajee...

      Malaysia dah lama terbina...dah ade hasilnye...kenape ekonomi tak meningkat selepas 7 bulan?...berapa lama lagi?
      ..kalau asyik tipu hutang 1 triliun untuk tutup kelemahan bila akan bertambah maju?...rome tak maju dgn tipu helah..

      Delete
    5. Anak2 mader maju ade boktinye...beratus syarikat..melayu majoriti mundur dari zaman tun 22 tahun hingga sekarang...mungkin cik minah salah seorang yg sudah maju...

      Delete
  10. Tambahan: Najib pulak jadi PM 8 tahun dari 2010-2018 habis musna kerja Tun M 22 tahun - semua tergadai kpd Cina PRC. Jadi, kalsu tak puas hati kerana Tun M gagal memenuhi janji manifesto Pru14,.sila undi Umno atau Pas. Ini pilihan ansk muda sendiri. Tak perlu ugut-ugut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gilebabi punye jiilat tonpundek
      Panji2 setan

      Delete
    2. Cik minah tak mau ph menang lagi?...tun nak boboi jadi pm...macammana ni?...cik minah dah gila gaknye..

      Delete
  11. Blogger isim kd gile ni pantang tgk org x jiilat tonpundek.. kacau bilau jiwanya
    Anwar naik jd pm mampos le ko kd.

    I bet u

    kikiki

    ReplyDelete
  12. Ringgit dijangka diniagakan berhati-hati minggu depan

    Bernama - December 29, 2018 11:14 AM
    13
    Shares

    Dengan data perdagangan terkini dijadual dikeluarkan pada 4 Jan, minggu depan menjadi minggu dagangan yang penuh dengan pengumuman menarik bagi ringgit.
    KUALA LUMPUR: Ringgit dijangka diniagakan dalam keadaan berhati-hati pada minggu pertama dagangan 2019 memandangkan pelabur masih bergelut dengan faktor risiko geopolitik yang mempengaruhi sentimen global, kata penganalisis.

    Penganalisis FXTM Research, Lukman Otunuga berkata, perkembangan perdagangan Amerika Syarikat (AS)-China yang berterusan, ketidaktentuan berkaitan Brexit, peningkatan risiko politik di Eropah, kebimbangan terhadap pertumbuhan global yang perlahan dan penutupan separa kerajaan AS telah menunjukkan kesediaan pelabur menghindari risiko.

    “Melihat kepada pelabur menghindari aset berisiko ketika keadaan pasaran tidak menggalakkan, aset selamat seperti emas dan yen Jepun akan mendapat permintaan tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.15 Malaysian Ringgit to 1 US Dollar...sejak 7 bulan ringgit mengempis...

      Tapi Rating Guan Eng meningkat...rating tak ikut merit...

      kerana tun mader ekonomi dan ringgit mengecil...

      Delete
    2. Bila jose maurinho kluar dari man united diambik alih oleh oleg sebagai peneraju baru prestasi man united meningkat...

      Bila yg lama tak berkemampuan lagi kena gantikan dgn yg baru laah ...baru ade peningkatan kembali...tak guna pertahankan yg lama jika prestasi merudum...

      Simple formulae...

      Delete
  13. Kenapa Aset Berprestasi Baik TH Pula Yang Dipindahkan Ke SPV, Soal Isham Jalil

    Presiden Pertubuhan Jalinan Sukarelawan Malaysia, Isham Jalil mendakwa majoriti aset-aset yang dipindahkan keluar daripada Tabung Haji (TH) kepada syarikat tujuan khas (SPV), Urusharta Jamaah Sdn Bhd, merupakan aset yang berprestasi baik dan berdaya maju.
    “Kebiasaannya, antara sebab utama SPV diwujudkan adalah untuk memberikan perlindungan undang-undang dan risiko kewangan kepada syarikat asal sekiranya aset yang diasingkan dalam SPV itu ada risiko bankrupsi yang boleh memberikan kesan negatif kepada syarikat asal.

    “Namun dalam kes Tabung Haji ini, mengapakah aset-aset atau syarikat-syarikat yang baik dan menguntungkan pula dipilih dan dikeluarkan daripada Tabung Haji?,” soalnya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.
    Lembaga Tabung Haji (TH) semalam mula memindahkan aset yang dikenalpasti tidak berprestasi baik daripada portfolio pelaburan ekuitinya kepada syarikat SPV, Urusharta Jamaah Sdn Bhd.
    Pemindahan aset kepada syarikat SPV yang dimiliki Kementerian Kewangan itu adalah sebagai langkah untuk menstabilkan kedudukan kewangannya.
    Dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia, TH bukan lagi menjadi pemegang saham utama dalam beberapa syarikat senaraian susulan pemindahan saham berkenaan, termasuk Malakoff Corporation Bhd (500 juta saham dipindahkan), UEM Sunrise Bhd (348.87 juta saham), IJM Corporation Bhd (227.31 juta saham), Hap Seng Plantations Holdings Bhd (66.07 juta saham), Dayang Enterprise Holdings Bhd (76.37 juta saham) dan Pintaras Jaya Bhd (11.35 juta saham).
    Syarikat lain pula ialah Naim Holdings Bhd (24.83 juta saham dipindahkan), Integrated Logistics Bhd (20.58 juta saham), Eastern & Oriental Bhd (94.25 juta saham), Pelikan International Corporation Bhd (157.19 juta saham), Icon Offshore Bhd (103.61 juta saham) and TH Heavy Engineering Bhd (334.16 juta saham).
    Dalam pada itu dakwa Isham, apabila aset-aset baik ini dikeluarkan, mereka tidak lagi perlu membayar dividen kepada Tabung Haji dan pendapatan Tabung Haji mungkin akan berkurangan.
    “Mengapa tidak ambil syarikat-syarikat atau aset yang tidak berdaya maju untuk dipulihkan?
    “Ini sudah terbalik. Syarikat yang baik pula dikeluarkan dan ini meningkatkan lagi risiko kewangan Tabung Haji dan bukan sebaliknya.
    “Mungkin ada orang yang dapat untung besar daripada urusniaga di atas. Yang saya pasti ianya bukan Tabung Haji dan bukan rakyat,” kata beliau. -SuaraTv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adekah sakit tempat lain di ubatkan tempat lain kerana ade tujuan tertentu?...

      KD ko boleh buat kajian sejauh mana betulnye dakwaan ni?....ini boleh lingkopkan TH dan kurangkan dividen seperti zaman tun mahadir dan Daim dulu..

      Delete
    2. Nampaknye sudah mula ade skendel rasuah secara halus bawah tun madey....secara halal..cara ni tak nampak ade rasuah secara langsung.....indirect power abusing...

      Delete
    3. Ini satu lagi contoh pertubuhan seangkatan dengan jmm. Dialah presiden, dialah bendahari, dia jugalah setiausaha dll. Ahli tiada. Senang je nak tipu orang. Atas kertas memang la gah, tapi masuk angin keluar asap.

      Delete
    4. Cara prinsip ini yg kayerkan anak2 tun madey....cara gelap?...

      Delete
    5. Bukan soal pertubuhan ape...isunye betul atau tidak harta TH yg okey di pindahkan untuk selamatkan TH...yg memberi ruang kpd individu bolot kekayaan mudah..

      Delete
    6. Semasa heboh SPV akan selamatkan TH tiada penjelasan detail dari TH ataupun menteri aset ape yg akan diserahkan kpd SPV....dan kenape aset itu nak diseraahkan kpd SPV....siapa yg sahkan aset ini membebankan TH...

      Delete
    7. Isu TH, rasanya diorg susun sesuatu yang baik, bukan curang atau tipu. TH terlalu penting untuk menjana sokongan orang Melayu. Tak dapat nak elak, Balik sana akan kata itu RACUN, balik sini akan kata itu UBAT..... TH dan Felda adalah denyut orang Melayu. TUN dan orang2nya insyaAllah faham sensitiviti ini.

      Delete
  14. Penjielat panji setan licin mengampu
    Tunggu mader kutty mampos nek semah gesek biola atas kubor..trtegaklah panji

    kikiki

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Aku amat berharap tun mader tidak menjadi tikus membaiki labu...
    Dia nak baikki kerosakan oleh najib tapi jadi tikus baiki labu plak..

    22 tahun sudah jadi tikus robekkan labu tapi muncul sekali lagi nak baiki labu...

    ReplyDelete
  17. Anwar jawab Azmin: Saya mahu jadi inklusif

    29 Dec 2018, 2:46 pm (Dikemaskini 29 Dec 2018, 2:46 pm)

    A A
    Membalas bantahan terbuka Mohamed Azmin Ali berhubung jawatan lantikan PKR, presiden parti itu Anwar Ibrahim berkata beliau memutuskan untuk mengambil pendekatan inklusif dalam pelantikan itu.

    "Saya mahu jadi inklusif, dia (Azmin) tak mahu sesetengah individu.

    "Saya mahu semua dalam (kepimpinan)...itu perbezaannya," katanya seperti dipetik The Star Online.

    Beliau berkata turut memilih pemimpin yang dikaitkan dengan Azmin dalam barisan jawatan lantikan yang diumumkan semalam.

    "Saya tahu dia sangat personal terhadap satu atau dua calon. Tetapi saya telah ambil semua (pihak), termasuk dari kemnya.

    "Apa yang penting anda tak boleh nafi keperluan untuk menyertakan semua pihak," katanya lagi seperti dipetik.

    Dalam kenyataan hari ini, Azmin yang merupakan timbalan presiden menggesa Anwar menilai semula pelantikan jawatan utama kepimpinan parti yang menurutnya tidak mencerminkan prinsip "perwakilan yang adil dan saksama" terhadap aspirasi anggota parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar sedar dia ada sikit sangkut, dengan kemenangan Azmin sebagai Timbalan, mengalahkan calon yang dia jelas sokong. Untuk Anwar boleh bernafas dalam PKR, boleh sembang kuat, boleh tuding sana tuding sini, boleh sergah TUN, yakni untuk dia bermaharajalela, Anwar kena letak banyak orang dia. Kalau tak buat dia KO, dengan kemaraan Azmin. Mimpi Anwar jadi PM, macam mimpi siang hari je la.

      Nurul letak jawatan la, tangan yang curangi agenda reformasi la... semua taik kucin saja. Sapa tak kenai Anwar.......

      Delete