Wednesday, December 26, 2018

ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA


https://makeameme.org/meme/scaramucci-to-media-597e2f






22 comments:

  1. Sapa makan cili dia rasa pedasnya...

    Nak tunjuk kuasa dan darjat tapi tak bertempat.....but i was lucky beibg born as ordinary malay muslim.... alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. Tahniah PDRM kerana tangkap ASWANDDIN..
    biar dia berealiti berfakta dan berkebenaran...rasakan kebodohan sendiri uang memalukan bangsa kita sendir melayu yang beragama islam dan bertuanku najob cash is king.....

    ReplyDelete
  3. Buat pertama kali semua pihak yang bertelagah masing-masing tidak boleh mematahkan hujahan masing-masing kerana semua pihak adalah benar.

    1. Warkah YB menteri agama itu adalah keterlaluan, bersifat angau dan tidak kelihatan profesional adalah benar. Saya sendiri secara peribadi merasakan penggunaan bahasa oleh YB Mujahid tersebut adalah tidak sesuai dengan kedudukannya sbg Menteri Agama. Sekiranya YB Syed Saddiq yang muda bujang dan menjaga belia menulis sebegitu pun dilihat memalukan, apatah lagi bagi seorang YB yang telah berusia, telah berkeluarga dan menjaga agama.

    2. Keterlaluan menyerang warkah tersebut dan memainkan isu mengenainya menunjukkan pembangkang ketandusan isu yang konkrit. Ulasan tentangnya sudah out of proportion. Bak kata sdr KD, itulah skandal terhebat yang boleh dijadikan isu oleh pembangkang.

    Habis siapa yang menang dalam isu ini? Jawabnya kedua-dua pihak menang. Pembangkang menang kerana akhirnya mereka berjaya membongkarkan 'skandal' seorang Menteri PH. Kerajaan PH juga menang kerana serangan keterlaluan ini benar-benar membuktikan pembangkang ketandusan isu sehingga warkah tersebut pun dijadikan isu melebihi kadar yang sepatutnya.

    Apabila kedua-dua pihak menang, itu bermakna kedua-dua pihak juga telah tewas daripada satu sudut walaupun menang daripada sudut yang lain.

    Yang kekal tidak ditewaskan oleh isu ini adalah orang yang sama iaitu Pengerusi Eksekutif kerajaan PH sendiri.

    Sedar atau tidak ia benar-benar sama dengan perhimpunan anti ICERD anjuran UmNo-PAS tempohari.

    Di dalam perhimpunan tersebut, daripada satu sudut, UmNo dan PAS telah menewaskan DAP dan PKR yang kelihatan pro ICERD apabila menunjukkan mereka masih mampu mengumpulkan penyokong apabila isunya ialah 'agama dan bangsa'.

    Daripada sudut yang lain pula, kelihatan PKR dan DAP menang ke atas UmNo dan PAS kerana walaupun UmNo dan PAS telah berhimpun, kerajaan PH pimpinan Tun M daripada PPBM di mana PKR dan DAP adalah sekutu di dalam gabungan PH ini tetap kekal memerintah dan tidak pula tumbang.

    Kali ini dengan isu warkah yang memang benar ia kelihatan memualkan, tetapi tidaklah sampai ke peringkat menyusahkan sesiapa pun yang berpunca daripada seorang menteri PAN, tetapi telah mendapat perhatian luar biasa kesemua pihak, sehinggakan ketiga-tiga blog popular Shahbudin, KD dan CG telah menjadikannya tajuk entry selama dua hari berturut-turut, yang pastinya ialah yang kekal tidak tewas apa-apa di dalam isu ini ialah Tun M sendiri dan PPBM pimpinannya.

    Siapa lagi yang mampu menafikan kata-kata saya bahawa Tun M ialah ketua pasukan yang tidak pernah tewas?

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra John Doe

      They are paid to comment adversely...so no issue at all

      I was in KL for a week. Wud hv appreciated if i cud hv met u....

      Delete
    2. Boleh tubuhkan kelab DKK...

      Delete
    3. Jon doo...tun mahathir ketua pasukan yg menumpang kekuatan orang lain...

      Bersatu sudah tewas ditangan umno....Bersatu 13 Umno 54.... Ini fakta yg sudah jadi sejarah...tak boleh dipinda lagi dgn ape ayat sekali pon....terimalah kenyataan hakikat fakta sejarah..

      Delete
    4. Tun madey tewas ditangan umno?...Bersatu bertanding lawan umno di lebih 50 kerusi...tapi hanye menang tipis dgn 13 kerusi walopun dibantu oleh Dap Amanah dan PKR.....

      Delete
    5. Do you think PH menang tanpa leadership by Tun Mahathir?

      Put anwar or azixah to lead PH in pru14...i can bet with my last dollar PH wud lose miserably. We voted not for the thd promises but quality of leadership....wallahuaklam

      Delete
    6. Tun madey dah tahu BN akan tumbang ...jadi dia pon cabut...kalo umno boleh menang tun madey takkan berani lawan najib....dia pon anyak kes..

      Trend dari 2008 kerusi BN menurun...

      Delete
    7. PR2, so sorry for that. In shaa Allah one day.

      Korang semua cakaplah apa pun. Lagi banyak korang bercakap begitu dan begini, korang hanya mengesahkan kata-kata saya bahawa Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Tun M adalah de facto leader PH di dalam PRU14. Leader kepada gabungan kesemua parti di dalam PH. Maka kaedah yang betul mengira menang dan kalah di dalam PRU bukanlah dengan melihat kerusi setiap parti secara berasingan tetapi kerusi PH secara keseluruhan.

      Saya sendiri misalnya adalah pendokong PPBM, tetapi calon PH di tempat saya kedua-duanya adalah dari PKR. Saya telah mengundi kedua-duanya di atas nama PH dan bukan di atas nama PKR.

      Jelas, korang mengubah faktor di dalam setiap keadaan. Itu menunjukkan sikap busuk hati tidak dapat menerima kebenaran bahawa Tun M telah menang di dalam semua keadaan.

      Hakikatnya, walau apapun faktor yang cuba diubah ataupun walau dari sudut mana pun korang mahu mengubah tiang gol, hakikatnya ialah korang sendiri mengakui kata-kata saya bahawa Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Ahli di dalam pasukannya tidak pernah tetap. Malah ada ketika ahli pasukan lawan sebelum PERTEMPURAN tertentu menjadi ahli pasukannya di dalam PERTEMPURAN berikutnya.

      Begitu juga adakalanya ahli pasukannya di dalam PERTEMPURAN terdahulu menjadi ahli pasukan lawan di dalam PERTEMPURAN kemudian.

      Walau apapun analogi yang dibuat dan walau siapa pun yang menjadi ahli di dalam pasukannya mahupun pasukan lawannya, hakikatnya ialah kesimpulannya hanya satu sahaja iaitu: "Di dalam setiap keadaan dan di dalam setiap PERTEMPURAN, tanpa mengira siapakah ahli pasukannya dan siapa pula ketua mahupun ahli di dalam pasukan lawan, Tun M kekal menjadi ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Hahaha... Menanah lah hati korang dengan kebenaran ini, ia tetap tak akan dapat diubah.

      Delete
  4. Naib presiden PAS saran Umno dibubarkan kerana tiada masa depan

    Bernama - December 26, 2018 3:46 PM
    651
    Shares

    Mohd Amar Nik Abdullah mempersoalkan apa lagi yang mampu ditawarkan Umno kepada rakyat kerana parti itu sudah diberikan peluang selama 60 tahun. (Gambar Bernama)
    KOTA BHARU: Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mengulangi pendapat peribadinya Umno sudah tidak mempunyai masa depan dalam politik dan mencadangkan parti itu dibubarkan.

    Amar berkata, cadangan itu sudah lama disuarakannya dan diulang dalam ceramahnya selepas pelbagai kemelut dalaman melanda parti itu.

    “Secara realistiknya, dari segi masa depan, apa lagi yang Umno mampu tawarkan kepada rakyat. Mereka sudah diberikan peluang selama 60 tahun.

    “Saya rasa dari segi politik, masa depan Umno sudah tiada dan sebab itu saya cadangkan ia dibubarkan,” katanya selepas merasmikan Majlis Letak Kerja dan Pelancaran Logo Pusat Belia Kelantan di Medan Usahawan Kota Bharu hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno...Insaflah dan ikutlah nasihat rakan karib ketuanan melayu...sama2 bwrdemo....sama2 kencingkan RUU 355...

      Delete
    2. Kencingkan RUU 355?

      ICERD/KUFFAR YANG PATUT DIKENCINGKAN?

      Delete
  5. Elok UMNgOk dibubarkan, kalau nak join MahaKUTTY PPBM, biarkan!

    ReplyDelete
  6. Melayu! Begitu taksub dgn pemimpin mereka sampai tahap gaban! Dulu org2 Umno taksub ngan najib, sampai ada yg sanggup mati walaupun satu dunia heboh dgn 1mdb. Sekarang ni Tun pulak sampai ada yg menggangap beliau pembawa panji hitam! Tapi tak hairan, sebab bersatu tu jenama baru Umno, dan pemikiran mereka tetap sama. Tidak boleh meletakkan sesuatu dalam persepektif yg betul! Harap pembaca semua tidak terpedaya dengan dakwaan karut marut ini. Banyakkan membaca dan berinteraksi dengan orang yang ahli untuk mendapatkan gambaran sebenar tentang pembawa panji hitam. Yang pasti, pembawa panji hitam berakhlak seperti para sahabat...adakah Tun berakhlak sedemikian? Lu pikirlah sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak perlu percaya apa-apa. Memadai untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya.

      Masa akan memberikan jawapan yang tepat, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Call him by whatever name he is a proven leader and statesman not a pardoned sodomite...sorry bro


    ReplyDelete
    Replies
    1. That pardoned sodomite tulah yang Tun dok pi merayu masa belum pru dulu..

      Delete
    2. ...Dan itulah yang menjadikan Tun sebagai pengasas dan ketua pasukan yang sebenar kepada PH.

      Delete
  8. 9.13

    Saya tak taksub dengan mahathir. Saya hanya pervaya pada kepimpinannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Bro,

      To me it is the other way around.

      If there is anyone out there who wanna say that I am a fanatic just because I have shared with everyone my finding that Tun M is actually the prophesized carrier of the black banners, so be it.

      I've been supporting Tun M in all the battles that he had headed since I was a mumayyiz. His first battle that I have supported was when he was challenged by Tengku Razaleigh for the post of UMNO President. That was more than 30 years ago.

      A decade after that, when I was a student, studying inter alia the fiqh and usul fiqh of Islam, contrary to numerous allegations by PAS against UMNO, I found that there is nothing wrong with the stands that UMNO had adopted back then on several issues regarding the implementation of Islamic laws in this country.

      To have a better understanding of all the conflicts that was then happening between the Malays-Muslims in Malaysia, I had conducted a deep research on the prophecies of the end of times. I 'found' something that I've never expected before then, i.e. the fact that the prophesized carrier of the black banners could only be a Malaysian Malay. However back then, I didn't have an iota of clue who might that person be, eventhough at that time Tun M was already the PM and had never lost in any of the battles that he had headed. So I just kept that 'finding' to myself.

      I have been commenting in the blogsphere since 2015 but back then I've never brought up the story of this prophesized carrier of the black banners. Why? Because at that time I still didn't have any clue who might he be.

      When did I first started sharing this 'finding' in the blogsphere? After I have got the answer to the question 'who might that man be'. And when was that? When PH announced that their candidate for premiership if they win is Tun-M. Only at that point of time that I've got the answer to the question that I've once wondered 17 years ago. It is Tun M himself, the leader that I've been supporting for 4 decades of my life.

      At that time I already 'knew' that PH was gonna win and Tun was going to be PM, again. Today, time has proven that I was right back then.

      Today, I have been telling everyone in the blogsphere that there will be a final battle between Tun M and all his enemies combined, and his team is going to win in that final battle, and in shaa Allah once the final battle is over, I would be proven right, again.

      Haters are gonna hate, mockers are gonna mock, disbelievers are not gonna believe, doubters will stay in doubts, even if they too support Tun's leadership, but until today each time I posted this one simple question, nobody has ever succeeded in giving any satisfying answer.

      May I repost the question once more in here and in Malay:-

      Selain Tun M tunjukkan kepada saya seorang lagi calon lain yang memiliki ciri-ciri berikut; seorang pemimpin Islam di Timur, ketua kepada pasukan yang telah menyertai banyak PERTEMPURAN pada zaman fitnah dan kumpulannya tidak pernah tewas kpd mana2 kumpulan pun.

      So all of you haters, mockers, disbelievers and doubters out there including 9:13, can you give me the answer?

      Someone has to be 'him' and you guys cannot just say that no one fits that description.

      I may be wrong, but until time has proven me to be wrong, I should and would have the right to assume that Tun M is the man. This is so much so when the fact remains that there is not a single person out there who could give me another name other than Tun who would really fits that description.

      Wallahu a'lam.

      Delete