Wednesday, December 12, 2018

PENYATUAN PARTI² MELAYU WAJIB SOKONG..

Sebaiknya secara terangan dan lebih penting dari itu, penyatuan bukan bermotif untuk lindung dan lari dari perbuatan jenayah yang telah dilakukan.

Tidak juga "kuasa dan jawatan" menjadi penyebab utama.

Kalau penyatuan masih atas kepentingan perebutan kuasa dan bukannya keinsafan atas nama ugama bangsa dan negara, maka ia juga tidak bertahan.

http://celahgelegar.blogspot.com/2018/12/zahid-anwar-dap-akar-umbi-umno-bantah.html?m=1

Penyatuan umno+pkr juga di alu²kan.


14 comments:

  1. penyatuan bukan lah untuk mengkayakan "najib" dan pemakan dedaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka sangat jika semua parti berasas Melayu Islam bersatu.. lagi suka jika pemimpin2 era Najib dah tak pegang apa2 jawatan parti.

      Delete
    2. 11:04 tak payahlah sebut nama Najib lagi. Biar dia jawab di mahkamah atas segala tuduhan. Zaman dia telah berlalu. Zaman UMNO juga telah berlalu. Pemakan dedak yg tak berapa kerat tu tak payah diambil kira. Kena pikir yg majoriti yg tak berparti.
      Do something, bukan do nothing

      Delete
    3. najib tu perumpamaan ..macam si kitol yang dijadikan rujukan kejatuhan kerjaan melaka dulu

      kah kah kah

      Delete
  2. UMNO NO HAL BUBAR SAJA
    PAS ADE PLAT FORM BARU
    PEMIMPIN BERAMBOS SAJA
    AKAR UMBI TAK RASA MALU

    BERAMBOS DAN BUBAR KAN SAJA
    NO HAL BUAT AOA SAJA YG SUKA
    UMNO BARU UMNO LAMA NO HAL PUNYA
    ASAL ISLAM DI MALAYSIA TERBELA


    JANGAN LENGAHKAN PEMBUBARAN UMNO...
    BUBAR KAN UMNO....!!!


    ACT NOW...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat apa nak bubarkan UmNo. Biarlah UmNo terus wujud pada sisa-sisa zaman fitnah yang ada ni.

      Pada zaman baru, UmNo sebagai kaum yang berpaling hanya bakal tinggal sejarah.

      Sejarah kaum yang berpaling, akhirnya dilenyapkan disebabkan dosa-dosa dan kejahatan mereka sendiri.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam

      Delete
    2. Buat apa nak bubarkan parti KERAmat itu? Kalau ianya lenyap, siapa yg nak menjual bangsa dan harta benda org Melayu selepas ni. Sedihhhhhh.... Jadi sebelum terlambat, marilah kita bersama-sama berganding bahu, bersatu hati, memeperkasakan partiiiii keraaaaaamat org Melayu. Sekian, terima kasih. Kikikikikiki

      Delete
  3. Nak satukan melayu?...bila mesia diserang mcm ww2 dulu baru boleh melayu bersatu....

    Dlm keadaan aman dan bebas melayu2 ade agenda sendiri...isi tembolok dan perut yg diutamakan....lobai2 yg berjuang untuk agama pon nak isi tembolok dan perut...

    ReplyDelete
  4. PH yg dan menang pon PM nye ade agenda sendiri...tak mau meringankan beban rakyat..tol blm dihapuskan...ptptn kelam kabut..harga minyak tidak diturunkan ikut harga minyak dunia...

    mcm ni nak bersatu sokong pm ni?...sori lah...gaji dan elaunnye berpuluh ribu sebulan..

    ReplyDelete
  5. Certot Lucu Lembu Punya Susu, Sapi Punya Nama

    2017, Tun Dr Mahathir marahkan kerjasama di antara Proton & Geely.

    2018, Tun Dr Mahathir puji kerjasama di antara Proton & Geely.


    Namun, melihat kepada komen-komen pengunjung laman sosial Facebook beliau, baca di sini, Rakyat masih tidak melupakan jasa-jasa DS Najib Tun Razak dan menganggp certot Tun Dr Mahathir sebagai lembu punya susu, sapi dapat nama. Berikut adalah sebahagian daripada komen-komen Rakyat...

    Boleh lihat komen hentaman dlm fb dr mahathir b mohamad..

    Reputasi tun mahathir makin menurun kerana sikapnye sembunyikan yg tersirat dari yg tersurat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH boleh tumbang jika tun mahathir kekal pm hingga akhir penggal...citarasa dan pemikiran orang sekarang sudah berubah...

      Delete
  6. KUALA LUMPUR: PKR said today former leaders of Sabah Umno had offered to cross over to the party but PKR decided not to take them in for the sake of Pakatan Harapan’s reform agenda.

    Party president Anwar Ibrahim said PKR also had sufficient majority in Parliament.

    “I told them it would be difficult at this juncture for PKR to accept them because the general mood of the public is to support PH and our reform agenda.

    ReplyDelete
  7. Kebaikan Umno..Pemimpin yg korupsi get lost

    ReplyDelete
  8. Org melayu punya kepala agak pelik. Susah membuat keputusan bagaimana utk memilih. Bila sebut penyatuan melayu maka akan adalah dlm kepala, aku tak suka org itu, aku tak suka org ini. Parti ini dulu pernah itu ini begitu begini. Sebab itu bila sebut penyatuan melayu, pelbagai isu dan perkara akan diungkit. Org pas masih dendam dgn umno yg kononnya mengkhianat mereka. Org umno sendiri masih tak lupa tentang amanat hj hadi. Benda dah berlalu, tp hati melayu begitulah. Tak mcm cina, mereka terus buat conclusion apa yg perlu dipilih. Antara mca dan dap, mana lebih dominan membawa semangat cina. Ye, dap lebih bagus utk cina dan cina tak teragak-agak pilih dap. Itu survival cina. So, apa yg melayu kena buat? Dlm situasi melayu dipecahbelahkan, diadudombakan dan dilaga-lagakan, melayu kena cpt berfikir dan bertindak. Pilih penyatuan sebagai keutamaan. Adakah penyatuan umno dan pas itu baik bagi melayu Islam? Jika baik, buat keputusan segera. Jika tidak, masih ada pilihan. Pilih bersatu. Adakah bersatu akan berketuakan tun madey sampai bila²? Itu tak mungkin. Tun madey akan mati dan kepimpinan akan berganti dgn org lain. So melayu, jgn bodoh sombong dan hati berkerak. Contohi cina dlm survival politik. Pilihlah antara pas + umno atau bersatu. Lupakan hal² remeh temeh yg tidak membawa faedah kpd melayu & Islam. Melayu kena belajar jd cerdik.

    ReplyDelete