Sunday, December 9, 2018

PERHIMPUNAN SECARA PERKAUMAN SANGAT BAHAYA UNTUK NEGARA

Perhimpunan anti ICERD 081218 sewajarnya jadi yang terakhir bagi negara dan pihak keselamatan wajar bertegas dalam hal ini.

Perhimpunan atas nama isu tetapi bermotif politik perkauman atau hanya disertai satu kaum sahaja harus tidak dibenarkan lagi sama sekali pada masa hadapan.

Ia bukan sahaja perlu dihalang di saat² akhir tetapi mana² pihak yang bersuara mahu adakan,  mahu anjurkan, awal² lagi perlu didakwa atas "hasutan".

Perhimpunan bersifat ingin menunjuk kekuatan kaum bukan penyelesaian dalam mana² isu dan tidak juga mampu menakutkan kaum lain. 

Malaysia tidak perlu ada ikutan perhimpunan jalanraya sebagai penyelesaian isu dalam era tamaddun dan teknologi sekarang.

Singapura dan Israel tidak menang di dunia walau berapa juta pun rakyatnya keluar di jalanraya tetapi mereka cukup ditakuti kerana disiplin dan kekuatan ekonomi.

Kekuatan bangsa Yahudi adalah menguasai ekonomi dan pengaruh di belakang tabir terutama di Amerika dan PBB.

Bangsa Melayu Islam di Malaysia tampak masih ada kekuatan dengan adanya susuk tubuh badan dan kelibat Tun Mahathir.
Dan Anwar mampu mewarisinya jika mempunyai keinsafan dan disiplin akhlak dan amanah yang berterusan.

Selepas itu?
Cukupkah demonstrasi jalanan jadi kekuatan Melayu Islam?

15 comments:

  1. KD meroyan selepas perhimpunan Hak Asasi Manusia hanya dihadiri beberapa ratus 'peserta' yang dapat makan free serta hiburan tarian orang asal!

    ReplyDelete
  2. Kluangman...= gila babi

    ReplyDelete
  3. Kalau org Melayu Islam berkumpul, macam-macam persepsi, tohmahan, dan sangkaan yg buruk dibuat.
    Tapi kalau org bukan Melayu yg buat tak ada pulak KD nak syor apa-apa kpd kerajaan.

    Contoh: menteri sumber manusia M, Kulasegaran yg secara terang dan terbuka menghasut kaum India menafikan orang Melayu-Islam Malaysia sebagai penduduk asal tanah Melayu dgn mengatakan org hindu India adalah penduduk asal di sini yg jelas salah dan bersifat perkauman. Apa tindakan yg telah kerajaan ambil?
    Yang lagi dua ekor tu tak payah ceritalah.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Jd lepas berhimpun apa yg korang dapat? Saja tanya...ooo rasa syukur..ok la tu..drp tak dpt apa apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhimpunan ummah tu adalah untuk membatalkan icerd, menyelamatkan org melayu dan islam. Itu pun tak tau ke.

      Delete
    2. Mufti ckp tak usah demo kenapa tak ikut?

      Delete
    3. Mufti haramkan lgbt kenapa tak ikut?

      Delete
    4. Ini lah contoh melayu bodoh..orang tonggeng tengah jalan kau pun nak tonggeng juga ke?lantak dia la kalau dia tak nak dgr kata mufti bukannya dia cakap dia pejuang islam kamu ni konon pejuang islam patut tunjukan contoh akhlak yang mulia bukan pong pang pejuang islam konon,pigidah.

      Delete
  6. Komen tunjuk sendiri bodoh, baca sebaris dah Komen.

    Aku setuju dng kd, perhimpunan ICERD should be yg terakhir.
    Pertama sebab satu kaum shj
    Keduanya kerana gagal, yg Datang MINORITI, Target 500 ribu, sebelumnya sejuta, angka Rasmi 55 ribu - ertinya umno pas tiada pengaruh, memalukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, setuju. Perhimpunan icerd should be yg terakhir for this year. Mcmana kau kira peserta sampai 55 ribu? Yang aku kira ada 18 orang je.
      For the next year Kita tengoklah mcmana.

      Delete
    2. Bukti sah PAS jaga islam.
      Bukti sah Umno jaga Melayu.
      Pa Lagi yg tak percya nii! ? ?

      https://youtu.be/Vr1VGAfyyTU

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Melayu Islam buat perhimpunan boleh...tak ada masalah...SEBAB
    ini negara kami - Tanah Melayu -cina komunis buat perhimpunan tidak boleh...

    ReplyDelete