Monday, December 24, 2018

PH KEKAL HARMONI

Kesimpulan:

Kerajaan PH akan berjalan lancar dari masa ke semasa..
Isu kecil isu nasional dilerai dengan cara baik..
Semua parti komponen membuat pengukuhan masing²..
Anwar ganti Tun secara terhormat..

Tidak ada pergolakan jika masing² jaga akhlak, amanah dan berdisiplin.





Menjadi pemimpin bukan setakat cabaran dikampong Dan di kalangan puak sendiri SaHAja..



14 comments:

  1. Ye, patutnya mcm tu lah. Tp rakyat bukan tak nampak pada jari jemari tu. Telunjuk lurus kelingking berkait. Kau juga dh 'terpos' bnyk isu bab kelingking pemain² politik dlm ph ni. Selepas penat serang umno dan pas, tanpa rehat tembak kaki kawan sendiri. Bila nak habis berdrama?

    ReplyDelete
  2. Selagi menteri2 keling tu dikekalkan dlm kabinet, selagi itu aku anggap kerajaan yg ada sekarang adalah kerajaan bahlol.

    ReplyDelete
  3. ph boleh kekal bila puak anjing kembaialili berfikir sebagai manusia dan orang malaya

    bukan asik asik ngok ngek rasis tuntut reporbasi fantasi malaysia baru

    puak anjing sila berfikir secara logik

    kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Ye...PH kekal Harmoni..
    Tapi itu nampak diluar.
    Di dalam, tengah macam gunung berapi yg nak meletup
    Kita tunggu dan lihat....hehehe

    ReplyDelete
  5. Betul ke hitam semua tak elok?
    Masuk politik laba nak jolok
    Tabung Haji sanggup dicilok
    Jenis ini namanya goblok!

    Sorang pernah jadi menteri
    Anak PM dibuat isteri
    Seratus juta sudah dilari
    Hingga kini masih 'misteri'!

    Pak Itam ini dulu KSU
    Di tempat duit dia Pak Guru
    Gaji besar dah jadi isu
    Payung Bijan..kini dah haru!

    Pak Itam ini sangat bahaya
    Bohong sejarah kat orang dia
    Negara ini dia percaya
    Nenek moyang dia yg punya!

    Ada lagi jenis Pak Itam
    Baru lagi kuil berdentam
    Salahkan polis, bomba dihentam
    Di kutuk orang,sekarang dah pitam!

    Hitam2 si tampok manggis
    Buka kulit isi dikuis
    Diberi amanah dia menggilis
    Hitam ke putih..mengadap polis!!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak-puak ni sama je dlm parti mana pun. Mamak dlm UMNO, pas, PKR apatah lagi India dlm mana-mana gabungan parti atau pertubuhan.
      Jenis lupa asal usul dan sejarah. Kalau tidak, takkan sri Lanka boleh serang, halau dan bunuh jenis bangsa ni.

      Delete
    2. Seblm pak hitam Azeez cilok TH mamak madey dulu cilok TH..Fan tun nak putar sejarah ker?...

      Delete
  6. Sedap kan hati ke..padahal retak menanti bah.. Kikiki

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh kita semua dah kenal sangat dengan makhluk bedul ni. Masa pemilihan tempohari di cabang sendiri pun dapat tempat tercorot, tetiba dilantik pengerusi pkr kedah. Entah apa benda yang dikatakan telah berbincang dulu sebelum melantik sebagai pengerusi. Berangan lagi tu nak jadi mb kedah. Sedar la diri sikit. Syok sendiri ni sifat orang umno dan pas.

      Delete
  8. Usah kata akan jadi perdana menteri, silap2 haribulan nak jadi menteri pun tak dapat.

    ReplyDelete
  9. Lobai hadi hanye nak kawan dgn yg kuat saja....hihihi...

    Umno dah jawab... umno masih kuat seperti pas apabila terbentuk Amanah...

    ReplyDelete
  10. Pas tak mampu nak berhujjah dgn bukan islam kerana minda pemimpin pas sempit...

    ReplyDelete
  11. Pada pas kalau guna akal tu haram. Masuk pas tak dibenarkan berfikir. Ikut je ckp lebai2 membabi buta. Gelaran ulama oun bagi sendiri, sendiri declare. Payah bila serban terlalu ketat sampai darah tak mengalir sampai ke otak.

    ReplyDelete