Saturday, December 29, 2018

PKR PERLU SEGERA PECAH DUA..

Itulah solusi terbaik, pantas dan jelas. Tak sesuai nak berpolemik, kuntau dan berdrama panjang.

Anwar tidak perlu namakan sesiapa sebagai orang Azmin seolah dia mengaku dirinya Presiden yang tidak disegani, tidak di iktiraf dan tidak layak sepenuhnya.

Mesyuarat Agung Khas, Azmin bertanding lawan Anwar untuk jawatan Presiden.

Yang kalah perlu tinggalkan PKR.


77 comments:

  1. Dengan izin tuan blog,

    Mohon untuk menampalkan komen saya di blog Shahbudindot.com di dalam entry terkininya yang berikut :-

    --------------

    Sunday, 30 December 2018

    TUN MAHATHIR TAK PERLU JADI PM SAMPAI DUA TAHUN, JUN 2019 PALING SESUAI MENGUNDURKAN DIRI

    -----------

    Komen saya di sana untuk ditampalkan di sini:-.

    john doe30 December 2018 at 13:07

    Hahahaha... Kan saya dah cakap... Alasan demi alasan, akhirnya terbukalah hakikat dan kebenaran.

    Mereka bukan sahaja telah memulakan gerakan untuk melanggar Tun dengan alasan pre-epmtive kononnya, malah mereka juga telah meletakkan ultimatum kepada tempoh untuk Tun berundur iaitu Jun 2019.

    Siapa yang sebenarnya sedang mungkir janji sudah jelas sejelas matahari di siang hari yang terang. 

    Sahabat-sahabat semua, bersedialah...

    PERTEMPURAN KLIMAKS yang selalu saya sebut-sebut itu kini telah diberikan due date oleh orang yang bercadang mahu membawanya. Due datenya ialah Jun 2019. 

    Ingat, Shahbudindotcom adalah suara kehendak hati DSAI. Kini kehendak hati DSAI telah terbuka oleh ultimatum tuan Shahbudin. 

    Ia masih lagi di dalam tempoh formula saya bahawa "Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku ketika Pembawa Panji Hitam menjadi penguasa di Bandaraya Akhir Zaman" yang bermaksud "PERTEMPURAN KLIMAKS akan berlaku ketika Tun M menjadi penguasa di Seri Perdana, Putrajaya".

    Mereka mahu melanggar Tun M sebelum tempoh 2 tahun Tun M dilengkapkan. 

    Ayuh sahabat-sahabat Pro-Tun semua terutama sahabat Pak Othman Ahmad, sdr Fan Tun dan sdr Putrasinggora. Marilah kita benar-benar bersedia untuk bersama-sama Tun M mengirinya daripada Istana Kehakiman ke Seri Perdana berhadapan dengan YDPA sendiri dan berkata kepada baginda "Tun M adalah PM yang sah, maka kekalkannya di Seri Perdana".

    Saya telah 'melihat' perisitwa ini di dalam firasat dan melihat juga kemenangan pasukan Tun M yang ditandakan dengan berkibarnya Panji Hitam di seluruh negara. Apabila melihat karamah Pasukan Panji Hitam ini, YDPA akan memberikan laluan, in shaa Allah. 

    Kepada pak rahman 2 yang pernah bertanya kepada saya tentang count down, maka countdownnya telah diberikan oleh Tn Budin sendiri. 

    Kepada Pak Sheikh dan Tn Budin:- "Kami ON, dengan izin Allah kami akan menang dan kalian akan tewas".

    Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung. 

    Kepada haters, mockers, disbelievers dan doubters, tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah sahaja untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya. 

    "Iyyaka na'budu wa iyyaka nasta'in".

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekonomi dah teruk...tun tak mampu tingkatkan ekonomi...pelabor asing tak suka kpd tun...Tun madey angkat sumpah pelabor asing terus cabut....ringgit merudum tak mau naik hingga sekarang....fakta...

      Tabong Harapan pon hanye kutip 200 juta...nak buat ape dgn 200 juta?...boleh kurangkan huta g 1 triliun?..


      PM perlu digantikan segera seperti pasukan man united gantikan pengurus dgn orang baru yg terus selamatkan man united dari turun division..

      Delete
    2. Firasat jon doo firasat temberang seperti firasat prk PD...jon doo bukan wali yg sokong pembelit boleh lihat musyrik dan maghrib...

      Delete
    3. Jon Do

      Mimpi celah kangkang kut...wakakaka

      Delete
    4. Tabong Harapan 200 juta jeer?...harta tun madey dan anak2 tun pon berbiliyun biliyun... Dari mana dan bagaimana datangnye harta berkarun2 tun mader anak beranak?...berniaga di negeri hindustan?..khazakstan?...atau di isketambola?...

      Delete
    5. Alhamdulillah. Terima kasih sdr Bob Hamzah Ismail di 14:13.

      Saya telah yakin bahawa jumlah 314 yang dikhabarkan sebagai anggota akhir Pasukan Panji Hitam yang memenangi PERTEMPURAN KLIMAKS mereka telah pun ditetapkan. Sebahagian mereka tidak pernah muncul di alam maya sekalipun. Walaupun demikian, mereka akan diberi firasat untuk menyahut seruan Pembawa Panji Hitam apabila beliau benar-benar membuat seruan tersebut.

      Walaubagaimanapun hanya sebagai amaran awal kepada Pak Sheikh dan Tn Budin, maka saya akan senaraikan semula sahabat-sahabat yang saya ingat telah memberikan komitmen untuk bersama-sama pasukan Tun M di KLIMAKS kelak.

      Mereka yang mahu mengisi nama, mereka tidak perlu pun untuk mempercayai telahan saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Memadai untuk meletakkan nama anda di bawah nama-nama kami yang lain sekiranya anda percaya Tun M sememangnya sedang berjuang pada jalan yang benar.

      Pembuktian melampaui apa-apa keraguan munasabah bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam yang telah menang kesemua PERTEMPURANnya sebelum itu, dan demikian ia bakal menang mutlak di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut hanya akan berlaku dan dibuktikan pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu sendiri.

      Persediaan untuk turun padang pada hari itu amatlah mudah. Hanya sediakan sepasang Baju Melayu sut penuh dengan songkok bagi kaum Adam dan sepasang seluar, baju hitam dan tudung hitam bagi kaum Hawa. Persis pakaian Ayahanda Tun sendiri ketika mengangkat sumpah jawatan sebagai PM tempoh hari.

      Pakaian serba hitam yang lengkap lelaki dan wanita adalah simbol yang jelas kepada anggota Pasukan Panji Hitam. Sediakan juga pakaian serba putih ataupun berwarna sebagai 'simpanan', manalah tahu ada orang yang akan paranoid dengan warna serba hitam. Sekiranya ada orang-orang Melayu yang paranoid juga dengan songkok dan tudung hitam, maka dia tak layak memanggil dirinya anak bangsa Mim, walau apapun pangkatnya.

      Hitam sebagai warna songkok adalah warna penyatuan bangsa Mim daripada raja kepada rakyat, dari Perlis ke Sabah, dari Sabang ke Merauke, dari Bangkok ke Singgora (Songkhla), dan dari Champa ke Temasek ke Mindanao. Tidak patut ada seorang pun anak bangsa Mim yang paranoid kepada songkok.

      Tidak lupa ialah belajar untuk mencekalkan hati untuk berada di dalam pasukan ini kerana bak kata sajak Tun M :-

      Perjuangan kita belum selesai...
      Kerana hanya yang cekal dan tabah...
      Dapat membina mercu tanda...
      Bangsanya yang berjaya...

      Kepada dia yang bukan 'team-player' dan gemar menembak rakan sepasukan, tidak perlu mengisi nama. PERTEMPURAN KLIMAKS adalah tentang kualiti dan bukan kuantiti.

      Ayuhlah para mujahid...
      Ayuhlah para mujahidah...
      Kita tinggalkan zaman fitnah...
      Agar tertegak kalimah Allah....
      Agar terbangun...
      Dunia baru Islam...


      Wallahu a'lam.
      ------------------------

      Senarai Pro-Tun yang sedia turun padang pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS :-

      1. John Doe
      2. Othman Ahmad
      3. Fan Tun
      4. Putrasinggora
      5. Bob Hamzah Ismail.

      Delete
    6. Anon 9.23 PM...memang benar john doe bukan wali ,tetapi apa yang john doe tulis/telahan selama ini kebanyakannya betul2 berlaku.Saya bukan pentaksub john doe tetapi saya menghormati beliau sebagai seorang sahabat seperjuangan yang jujur dan ikhlas serta cerdek pandai.

      Delete
    7. Saya juga menghormati tuan KD kerana perjuangan beliau selama ini menyokong Tun tidak pernah berubah.Walau pun ada beberapa bloger2 lain yang telah berpaling tadah setelah apa yang mereka hajati tidak dapat ditunaikan oleh Tun seperti Budin bangang dan CG. Sebaliknya tuan KD tetap teguh setia sebagaimana kami semua yang tidak pernah berubah menyokong Tun.InshaAllah kami akan tetap istiqamah selagi hayat kami masih ada.

      Delete
    8. Bacalah firasat undi prk PD oleh jon doo...jauh tersasar...jadi temberang jon doo...jon doo menulis firasatnye berasaskan kebencian semata2...tuhan dan nabi suka ker urang yg benci orang mcm jon doo ni?....dan memang betul2 berlaku...saya tak bohong...jon doo panji hitam tak ohsem langsung ..berlagak pandai jer lebih2....

      Delete
    9. 11.10..

      Anda patut merujuk komen kluangman dlm blog celah gelegar entri bulan lepas.....bila ade komen yg menyatakan kluangman penyokong tun mader kluangman menapikannye...

      Tak tahulah kalo blogger kluang man tiada pendirian tetap...

      Tapi aku perhatikan kluangman
      Peminat KJ...

      Delete
    10. 10.57

      LETAK KAN SENAEAI NAMA AKO NO 6
      AKO PON NK KIBA PANJI HITAM JUGA
      BOLE MASUK JONDOE LIST KAN KAN..
      TAK KIBA BOLE MASUK NURAKA..!!

      KIKIKIKI..

      Delete
    11. Anon 11.10 adalah pendusta.

      Pokok firasat saya ialah Anwar akan masuk ke Parlimen melalui PRK PD di dalam keadaan legitimasinya dipersoalkan. Ia benar-benar berlaku apabila selepas sahaja ia menjadi calon, Tun Hamid Omar mantan Ketua Hakim Negara telah mengeluarkan pendapat pengampunan penuh Anwar tidak melayakkannya utk bertanding di dalam pilihanraya.

      Yang meleset ialah pada rantingnya dan itupun saya telah mengatakan ia hanya telahan ranting dan barangkali ia tidak berlaku sedemikian sedang telahan pokoknya memang benar-benar telah berlaku.

      Apakah telahan pokoknya; -
      Iaitu Anwar akan masuk ke Parlimen melalui PRK PD di dalam keadaan legitimasinya dipersoalkan.

      Apakah telahan ranting itu? Saya menyangka Anwar akan menang undi terbanyak tetapi tidak mencecah 50% dan demikian kemenangannya akan menjadi persoalan di kalangan hakim dan pengamal undang-undang.

      Sebaliknya yang berlaku adalah jauh lebih baik dari itu. Ia adalah statement bekas Ketua Hakim Negara sendiri bahawa Anwar tidak layak bertanding di dalam PRK PD.

      Mengapa ia lebih baik? Sebab isu yang menjadi sangkaan saya tidak bersifat batal dari permulaannya dan demikian sekiranya ia mahu dicabar ia mestilah dibuat di dalam tempoh tertentu mengikut undang-undang berkenaan petisyen ke atas keputusan pilihanraya.

      Ada pula isu yang dibangkitkan oleh Tun Hamid ialah isu batal sejak mula (undang-undang menyebutnya sebagai void ab initio), maka ia tidak mempunyai sebarang had masa untuk dibawa ke mahkamah.

      Anon 11.10 hanyalah seorang pendusta yang memusingkan kata-kata saya.

      Hakikatnya, ia takut telahan saya betul kerana sekiranya ia betul, dirinya akan tewas dan binasa.

      Ia boleh memutarbelit dan konar baring 180 darjah tetapi ia tidak akan dapat menghalang Panji Hitam daripada benar-benar dikibarkan.

      Berkibarnya panji-panji hitam di sebelah Timur adalah satu khabar nubuwwah. Membenci dan memutarbelit tentangnya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    12. jon do pernah kata berulang ulang bahawa tun m akn menyerahkan panji hitam ciptaannya kpd Imam Mahadi pada bulan feb 2019 kira2 2 bulan dari skrng. Kalau sekiranya benar2 terjadi baru jon do boleh dipercayai TETAPI...jeng3...kalau tidak terjadi seperti yg jon do yakinkan sudah terang lgi bersuluh bahawa jon do adalah PENDUSTA sekelian alam.

      Delete
    13. Itupun telah dijawab.

      Jangan dilihat pada rantingnya tapi lihatlah pada pokoknya.

      Pokok telahan saya ialah pada dua formula iaitu:-

      PERTAMA

      'Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku ketika Pembawa Panji Hitam sedang memegang kekuasaan di Bandaraya Akhir Zaman' yang bermaksud 'PERTEMPURAN KLIMAKS akan berlaku ketika Tun M memegang kekuasaan di Seri Perdana'.

      KEDUA

      Hadith Allah akan mengirimkan seorang mujadid di atas kepala setiap 100 tahun.

      Hasil daripada formula pertama ialah ia akan berlaku tidak lewat daripada Mei 2020 ketika Tun M adalah PM yang sah yang tidak boleh diganggu-gugat oleh sesiapapun.

      Hasil daripada formula kedua pula ialah Mujadid terakhir zaman menggigit ialah Sultan Abdul Hamid 2 yang meninggal dunia pada Februari 1918, maka Imam Mahdi akan muncul pada Februari 2019 apabila tempohnya genap 101 tahun. Sekiranya bukan Februari 2019 pun lihatlah kembali kepada formulanya iaitu 'a'la ra'si' yang bermaksud di atas kepala 100 tahun. Bermaksud ia akan berlaku benar-benar tidak lama selepas Februari 2018.

      Memandangkan kemunculan Imam Mahdi adalah serentak dengan kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam, maka itulah saya mengatakan Pasukan Panji Hitam akan menang pada masa tersebut.

      Saya juga telah menceritakan bahawa telahan saya ia adalah Februari 2019 adalah daripada keadaan semasa yang berlaku mengambil kira dua formula di atas, tetapi ia bukan tarikh yang tepat.

      Saya juga telah menceritakan sebabnya iaitulah ia disebabkan di dalam apa-apa khabar nubuwwah, tarikh tidak pernah diberikan. Yang diberikan ialah petunjuk daripada kejadian semasa.

      Saya telah pun menyatakan bahawa masa yang tepat bukanlah pada tarikh sebaliknya pada kejadian dan dua kejadian berikut adalah petunjuknya yang tepat iaitu :-

      1. Di Mekkah, mangkatnya Raja Penjaga Baitullah dan diikuti perebutan takhta 3 orang Putera Bani Saud di mana tiada seorang pun yang berhasil menjadi raja. Petunjuk bahawa Raja Akhir Zaman akan muncul dan meredakan keadaan.

      2. Di Malaysia, YDPA mengisytiharkan darurat akibat kekacauan politik yang berpunca daripada pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

      Adakah saya seorang pendusta? Sekiranya menelah khabar akhir zaman itu dusta, maka ustaz Auni dan Sheikh Imran juga adalah pendusta sekiranya telahan mereka meleset.

      Salah membuat telahan bukan satu pendustaan.

      Walaubagaimanapun saya tidak kisah dengan tuduhan itu kerana saya yakin dengan telahan saya bhw Tun M adalah orangnya.

      Bilakah telahan saya akan dibuktikan sebagai meleset atau mengikut anon ini sebagai 'pendustaan'? Iaitu apabila Imam Mahdi benar-benar muncul dan menujukkan kepada seorang lain selain Tun M sebagai Pembawa Panji Hitam.

      Selagi perkara tersebut tidak berlaku, maka tiada siapa boleh menuduh telahan saya meleset atau mengikut kata-kata anon ini saya adalah pendusta.

      Sekiranya ia berlaku maka anon inilah hakikatnya adalah Pendusta Semesta Alam. Dan sebagai Pendusta Semesta Alam kebinasaan adalah selayaknya bagi dirinya.

      Boleh camtu anon? Barulah adil sekiranya 'sesiapa di antara kita yang berdusta, maka dialah yang binasa'.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Berani azmin tanding lawan anwar?...azmin boleh propose untuk tempah maut....kalo tewas kemana azmin nak bawak diri?...tak mungkin nak duduk bawah ketiak boboi...hihihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mungkin jugak duduk bawak kelengkang najib. Nanti terkepit. Hihihihihi

      Delete
    2. PKR adalah anwar dan anwar adalah pkr.....diawal penubuhanye lagi pkr telah menempoh pelbagai badai.....ramai pemimpin besarnye cabut lari seperti zahrain ezam ruslan kassim lokeman adam chandra muzaffar dll...terbaru penyokong nye yg berpaling tadah Isyam kepala sosilis gila...pelbagai fitnah yg dilemparkan oleh bekas pemimpin ini untuk hancurkan PKR...otai2 reformasi masih ramai bersama anwar...

      PKR tetap utuh walopon anwar di penjara... Azmin belum sekuat anwar...

      Delete
    3. Anwar dgn erdogan senasib..sama2 dipenjarakan...

      Erdogan jemput anwar setelah bebas dari penjara...Erdogan berjaya jinakkan trump yg gagal dibuat oleh tun mader...

      Delete
    4. Erdogan pulihkan ekonomi dan matawang turki yg di serang oleh US dgn cepat hingga trump tunduk dgn kehendak Erdogan..

      Tun madey gagal dan tak sehebat Erdogan......

      Delete
    5. Kah kah kah..
      Cacai najis nk sembang politik dunia..

      Kah kah kah..
      Trump tunduk kpd erdogan. Ni hikayat mana kau baca ni cai.

      Kah kah kah..
      Tapi baik jgk compare erdogan dgn mahathir. Kalau compare dgn najib si pundekar bugis kaki kepit, mana melayu nk letak muka oiiii.

      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Ekonomi negara2 disekeliling malaysia terus berkembang lebih baik dari ekonomi kita yg makin mengecil...vietnam bertambah maju...hasil bumi malaysia dgn minyak lebih banyak dari vietnam...

    Riyal saudi lebih mahal dari ringgit...harga getah dan sawit segan kpd tun mader nak naik....

    Tun mader terpaksa tunduk kpd geely syarikat pembuat kereta proton dari china yg dia benci seblm pru......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mader bercita2 besar tak sepadan dgn kemampuan dirinye dan negara...7 bulan makin mengundur...

      petro ringgit sudah hilang kuasa...tun tak ade magis untuk pulihkan kuasa sakti petro ringgit...20 tahun dulu petro ringgit ade kuasa sakti boleh bina mcm2 tapi ramai orang melayu tetap miskin hingga sekarang....malas katanye...

      Peliknye anak2 dia dan kroni2 nye rajin sangat ker hingga berbliyun2 harta...

      Delete
  5. By hook or by crook azmin dah takde pilihan. Diludah jadi syirik ditelan jadi kapir..hahaha
    Ada 2 ramalan sebenarnya non compliance observer,

    1- Anwar akan bagi April fool kat Mader sebelum 1.1.2019, tapi nampaknya takde apapun yang gersang dan teransang. Cuma anak ikan anwar keluar berita jer Adrieele Aiman....tak strong lagi impaknya tu....
    2- 30hb April 2019, sekiranya Anwar gagal mengambil tempat sbg PM pada tarikh ini, membawa maksud Anwar akan masuk semula ke teratak rindu Sg Buloh. jadi within this 4months Azmin m Mader akan Bom PKR dari luar dan dalam. Luar Mader dan belah dalam Azmin. Alang2 tersepit biar bom satu kali tgk, lepas ok tak lepas pun takpe.

    So apapun, byk aku beljar dari pengkhianat2 ni semua. Semuanya tak boleh pakai. Selagi namanya POLITIK usahlah korang percaya sbb dorang antara dorang pun x percaya satu sama lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin ade bom asap aje...hihihi...banyak dah teori kluar...

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman teknoloji sekarang bukan gambar pegun aje boleh edit muka ko...vedeo pon boleh edit letak muka ko tengah senggama...

      Delete
  7. Kalau dah kuat, keluar Dan bentuk parti sendiri loh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tubuh tapi jadi mcm parti zahid....

      Delete
    2. Yg penting kote mesti kuat kalau tak kuat, keras, besar dn panjang tajam jngn nak berangan nak jdi pemimpin. Ada faham.

      Delete
  8. BERSATU lindungi kepentingan orang Melayu?

    Pada pendapat kami, nak dengar cakap Tun Mahathir boleh, tapi nak percaya baik jangan. Manifesto pun boleh Mahathir tipu, ini pula hendak jaga kepentingan orang Melayu konon tapi kerusi Parlimen cuma ada 13...ini tandanye Tun Mahadey tak lagi disukai oleh melayu..

    Kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sebagai parti Melayu adalah kerana orang Melayu di negara ini masih percaya mereka memerlukan parti Melayu untuk melindungi mereka dan kepentingan masyarakat itu, kata Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Tun mahadey yg perlukan perlindongan melayu...

    ReplyDelete
  9. Sewajarnya tun undur diri sebagai pm atas faktor usia.
    Pilihlah penganti dari parti gabongan PH yang berbangsa melayu dan beragama idlam. Namun BUKAN anwar ibrahim. Minta simpang la dari makhluk ni...
    Kalau lantik juga terpaksa la beralih undi dipru15... sayonara PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo engko 2 3 ekor saja yg lari tak bagi kesan kpd PH pon...

      Delete
    2. Selepas pru keahlian parti PKR bertambah dgn mendadak...PKR bukan parti rasis...

      Lagi banyak fitnah kpd anwar lagi bertambah sokongan kpd anwar...

      Delete
  10. Tidakah rakyat malaysia merasa pelik kejatuhan ekonomi negara bukan di sebabkan faktor luaran kerana ekonomi negara2 lain di sekeliling malaysia boleh berkembang?....ini ikut laporan ekonomi bank dunia...

    nilai matawang negara kita juga jatuh tidak sama dengan nilai kejatuhan matawang negara lain...

    Ape puncanye?....tun mahathir....
    Zaman untuk tun mahathir sudah berakhir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matawang jatuh bagus. Nanti pelancong byk dtg. Tak caya tanya menteri BN.. Malangnya zaman menteri BN dah pun berakhir... Kikikikikiki

      Delete
    2. Benar sekali bro...tu pasal najib jual aset dan hutang dgn cina kominis...

      Delete
    3. Keadaan ekonomi tahun depan serupa dgn tahun ni....malaysia ade hasil untuk bertahan....tapi pluang pekerjaan baru untuk budak2 lepasan IPT yg terhad kerana ekonomi tak berkembang...pengangguran yg bertambah...harga barang mungkin meningkat...

      Delete
  11. Jon doo kaki temberang kuat berangan ade karamah ker?...jon doo temberang aje tun madey pemoda bani tamim pengibar panji hitam...kebetulan tun madey berada di sebelah timor mekah...setahu aku orang yg di anugerahkan karamah orang soleh yg beramal ilmu tasawuf/ahli sufi...kaki temberang ada ilmu sesat dan ilmu sihir saja..

    Tun mader kibar panji hitam yg di buat oleh jon doo kaki temberang jeer...

    ReplyDelete
  12. ANOK DAYAK ANOK SAYA
    ANOK SAYA ANOK MALAYSIA
    ANOK MALAYSIA UNTUK SEMUA
    ANOK IKAN ANOK SIAPA PUNYA...??


    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anok bewok anok buguih anok ko lah...

      Delete
  13. Aku ingat bila tun mahathir jadi Pm tun mahathir is savior seperti kempen PH dulu....kehidupan bertambah lebih baik tapi meleset...kalau kurangkan tol sikit turunkan harga minyak sikit boleh juga kurangkan beban...adik aku kerja bukan ikut kelulusan gaji ciput aje kena paksa bayar ptptn...

    Aku kena istiharkan hentikan sokongan kepada tun mahathir kerana bimbang ekonomi bertambah parah...aku pon ade anak branak dan adik bradik...semua perlu sorrow mcm orang lain...

    ReplyDelete
  14. Perasaan Anwar, isteri perlu ditinjau - Rais Yatim

    Wartawan Malaysiakini
    30 Dec 2018, 4:24 pm (Dikemaskini 30 Dec 2018, 4:24 pm)

    A A
    Cadangan agar Dr Mahathir Mohamad kekal sebagai perdana menteri sehingga penggal seterusnya perlu mempertimbangkan pandangan parti komponen Pakatan Harapan (PH) yang lain, kata Pengerusi Bersatu Negeri Sembilan, Dr Rais Yatim.

    Katanya, biarpun cadangan tersebut dilihat sebagai satu pandangan yang baik, namun ia juga harus mengambil kira perasaan Presiden PKR, Anwar Ibrahim dan isterinya, yang juga timbalan perdana menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    “Penerimaan terhadap Tun adalah sangat munasabah. Dan personaliti beliau dapat menaungi banyak hal dan membaiki prestasi kenegaraan.

    “Namun apa yang disuarakan mungkin tidak dapat diterima oleh parti komponen PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatoo ni dah diterima menumpang kerusi sikit besar kapla plak daah...

      Delete
  15. bila yg nafsu beraja pn nk berbicara soal perjuangan/survival melayu

    kpd John Doe dan rakan fighter.. teruskan.

    kalian menyampaiakn.. yg beri HIDAYAH adalah tuhan. Sebijak2 perancangan Oriyentalis, Tuhan adalah sebaik2 perancang. Tiada ketakutan bagi mereka yg MENGIKUTI jalan nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidayah untuk kaki temberang?...hidayah untuk tidak buat temberang lagi tau..

      Delete
  16. Saya ulang semula komen / naluri saya sebelum² ini dalam blog KD.

    1. Matinya seorang pemimpin "sayap kiri"
    2. Matinya seorang lagenda
    3. Khazanah negara jadi rebutan
    4. Islam Nasrani menjadi pertembungan.
    Ada melayu sokong Nasrani dan satu puak sokong Islam. Ada satu puak pengecut mendiamkan diri. Agama dipijak buat tak reti.
    5. Sangat sulit tapi bagusnya, menyemarakkan roh Islam di jiwa² orang melayu nanti.
    6. Muncul pemimpin kurang dikenali (rakyat) memimpin.
    7. 2025 nusantara (ASEAN) + negara Asia timur (mgkn japan? Korea utara selatan?) akan jadi musuh politik dan ekonomi kpd Zionist Israel.

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..

      Saya masih ingat..

      Rupanya sdr unknown adalah nama baru kepada kerengge.

      Delete
  17. Jo dododo wildo,
    Teruskan temberang, ko sibuk dgn panji hitam mader, orang lain tgh sibuk siap2 nak hadap 17hari gelap 2019 , ko sibuk canang teori ko. saya yg sahkan teori ko ni.......

    Hari tu ko tulis Pak Jahit Komedi akan berarak di Putrajaya, NI pak Jahit dah merajuk hati, bila masa pulak dia nak berarak tu..... ko ni tulis kona kona lah..... Hidayah mendenya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doo ni kuat berangan ingat dirinye pandai sangat membaca hadis nabi dan buat firasat.....ulamak besar tak berani cakap siapa pengibar panji hitam sebenar ...ianye dlm ilmu Allah saja...

      Delete
    2. Jangkaan aku bila tun madey kojol atau serah jawatan secara terhormat seblm pru 15 jon doo akan bisu buat selama2 nye...panji hitam yg dah dibuat oleh jon doo serah kpd rumah anak yatim buat selimut hitam..

      Delete
    3. Bilalah pula aku menulis Pak Jahid akan berarak di Putrajaya. Siapa pak Jahid ni? Dia bukan ahli pasukan Tun pun.

      Temberang kuat kamu ni. Dah mula takut sampai mereka-reka kononnya aku tulis begitu dan begini.

      Apapun whatever lah, kamu hanya pencacai bawahan yang muncul pun hanya beranon.

      Delete
    4. JON DOE MASUK NAMA AKU DLM LIST PANJI ITAM MU
      TAK MASUK LIST MASUK NURAKA JAHANAM KATANYA
      TAKOOOTNYE AKU TAK KIBA PANJI HITAMNYA
      PANJI HITAM SILIDAH BERCABANG PULA


      KIKIKIKI..

      Delete
  18. Tak kiralah siapa pon pemimpin yg jadi PM....asalkan ekonomi dan kehidupan aku bertambah baik...tak guna sokong pemimpin yg susahkan aku tapi dia kaye kerana sokongan aku.....

    ReplyDelete
  19. Sudah terang lagi bersuluh.. Ladang kunyit yg diusahakan. Namun mezhab DANGKAL masih lagi memilih pengusaga Ladang kunyit sebagai ketua negara.. SAH.. tuhan dah buta kan mata hati mereka....

    atau mungkin mereka pengusaha Landang Kunyit..

    ReplyDelete
  20. Lepas kemanisn...datang pedih perit buat UmPas.
    Hadiah tahun baharu.
    https://m.malaysiakini.com/news/458238

    KD, ni ta up satu artikel berkait muslim of the year...kasik melajews harbi bangun sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia juga menyifatkan beliau sebagai satu dalam sejuta yang membawa Malaysia menjadi negara utama dalam ekonomi Asia Timur ketika pertama kali memimpin negara.


      Itu dulu masa petro ringgit ade kuasa sakti...sekarang petro ringgit sudah kurang kuasa saktinye...tun madey tak boleh buat ape2 pon...jadi harimau kertas jeer laa..

      Delete
  21. TULAR Gambar Azmin-Hishammuddin di Maghribi cetus khabar angin

    SEKEPING gambar telah membuatkan khabar angin konspirasi politik bertiup kencang apabila keluarga Azmin Ali dan Hishamuddin Hussein dirakamkan sedang bercuti bersama-sama di Maghribi.

    Anak sulung Azmin, Ameer Azmin telah menghantar gambar tersebut melalui akaun Twitter dengan caption "Keluarga kami Bersatu".

    Mereka berada di sebuah resort di Marrakesh.

    Bagaimanapun, sekitar jam 2 petang tadi, tweet tersebut sudah dipadam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hisamudin napi mau kluar umno..azmin berani angkat muka dgn anwar....

      Jeng...jeng...pertemporan klimaks kata jon dooo?....ato dua2 tempah nahas?...

      Delete
    2. Kalo masuk bersatu 2 dua duduk bawah ketiak boboi...

      Mana boleh potong boboi...

      Atau dua orang ni pakat nak tubuh parti baru?....hihihi..

      Delete
  22. Syed Saddiq berang perwakilan guna pentas minta kontrak

    Lu Wei Hoong
    30 Dec 2018, 5:15 pm (Dikemaskini 30 Dec 2018, 5:15 pm)

    A A
    Berucap di pentas Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu ke-2 yang diadakan di Putrajaya hari ini, Ketua Pemuda Parti Bersatu Malaysia (Bersatu) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengakui terpaksa lari dari teks ucapan asalnya.

    Ini demikian kerana beliau tidak selesa mendengar beberapa perwakilan yang bercakap isu jawatan dan kontrak.

    Syed Saddiq tidak menyebut perwakilan-perwakilan yang dimaksudkan, namun secara spesifik menyebut perwakilan Wilayah Persekutuan yang menurutnya membangkitkan isu kontrak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyakit yg runtuhkan umno dibawa kedlm Bersatu oleh bekas2 umno...dna umno ke bulan pon bawak bersama..

      Delete
  23. Dr Mahathir: I will keep to my promise of being temporary PM
    NATION
    Sunday, 30 Dec 2018

    6:56 PM MYT
    by zakiah koya


    PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad said that he will keep to his promise of holding the prime minister's position on a temporary basis, despite calls made for him to keep the post until the next General Election.

    "There is a plea for this old PM to continue (the whole tenure). When we were the opposition, and we wanted to get rid of the kleptocrats, we knew we could not do it with only the Malay votes.

    "Without others parties, we would not succeed. We only won (GE14) because we had a coalition (Pakatan Harapan) and to have this coalition, we discussed with our partners (DAP, PKR and Amanah) and one of the conditions then was that the PM who was their enemy can only be temporary.

    "At that point of time, the main thing was to get rid of Datuk Seri Najib Tun Razak. I had to accept the condition to get rid of Najib and we could not do anything as long Najib was in power.

    "That is why sometimes we hugged our sworn enemies and sat together. It was weird to see me with my old enemies but because we were willing to accept that small condition, we won. I did not think we would win.


    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok lah tunai semua janji seblm nyawa dihujung halkom...yg tak tunai janji di panggil munafiq.....mati tiada sape yg tahu tibanye...

      Betul tak john doo?...

      Delete
    2. Aku agak lah tun madey dah sedar dia tak mampu lagi bawa malaysia ke tahap yg lebih baik sekali lagi seperti diimpikanye....

      Usahanye dgn putaqbelit sia2 saja...

      Delete
  24. Dlm blog Budin John Doe dipanggil pemilik nama kristian...hihiji..

    Nasib baik tak panggil ostaz kristian...

    ReplyDelete
  25. Ape pon tindakan bodoh azmin tak untongkan diri sendiri kerana tun madey sudah umum akan undur diri...keadaan semasa tak beri pluang yg baik kpd tun untuk kekal sebagai PM...

    ReplyDelete
  26. Naib presiden Bersatu: Bodoh kalau TIDAK guna sumber kerajaan

    AGM BERSATU | "Pandangan bodoh" - kata Naib Presiden Bersatu Ab Rashid Ab Rahman terhadap pihak yang membantah gesaan perwakilan agar kerajaan memberikan jawatan dan kontrak agar parti itu dapat mengekalkan kuasa.
    Rashid berkata demikian ketika sesi penggulungan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu ke-2 hari ini, dan disambut dengan tepukan gemuruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapu lah sebanyak mungkin semasa berkuasa..billa terlungkup nanti terlopong laa mcm puak umno yg cedik...

      Delete
  27. KD,
    SPECIAL REQUEST.

    Mi ta Up satu artikel berkaitan Tun M dianegerah Muslim of the Year.
    Seluruh dunia iktiraf tokoh nugerah Illahi kita ini dalam segala bidang.
    Tapi, mlangnya masih ad Melajews Harbist yg mahu menhina beliau.
    Kita akn dapat lihat bentuk komen2 dn hujah hampas UmPas. Elok mereka bentangkan kepelikan dan kebodohan merka utk tuntunan umum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anugerah kerana kejayaan 20 tahun yg lampaumasa wang minyak berkuasa
      ...untuk masa sekarang tak ade kejsyaan ape2 pon...kerana tun madey ekonomi merudum ringgit jatuh komoditi jatuh..

      Delete
    2. 643,
      terasa pahit pedih dalam manisnya kenyataan ko tu. Dengki mmg ciri dlm tulang org2 Melajews Harbi. Dah agak daah.

      Delete
  28. LANTIK ANOK IKAN JADI PA BARUNYA
    SOTONG KALAH PUN KIRA PEMENANG
    APA KEJADAH DARAH KOYAK KULIT PALA
    YANG KALAH DILANTIK SEMULA JDI MENANG


    ... KORANG YANG RABAK KULIT PALA YG KALAH LANTIK SEMULA SEBARIS PEMENANG..

    KIKIKIKI.. ANAK IKAN JUGAK YG UNTUNG DAN CHAMPION...

    ReplyDelete
  29. KETUA BAH NAK PROJEK KASI LICIN
    CAP BUNGA BOLE BELI UNDI PERWAKILAN
    PENOREH ORG KG GAK YANG MISKIN
    NGATA ORANG KAU YG LEBIH MENCIPAN


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  30. Nak nafi sejarah memang tak boleh
    Jasa Tun jangan dikalih
    Kenangkan jasa jangan sembelih
    Bukan mudah negara dipulih!

    Jika Tun tidak bersama
    Jadilah pembangkang selama lama
    Sedikit saja yang bergema
    Tun Mahathir dunia terima!

    Jika rumah ditinggal rosak
    Berlalang, kotor..nafas pun sesak
    Susun dapur, baru nak masak
    Sabar dulu jangan diasak!

    Jika usia di awal puluhan
    90an tak wajar dilawan
    Apa lagi taraf negarawan
    Hanya pendengki hatinya rawan!

    "Sekarang takde kejayaan apa pun"
    Teringat sejarah tentera Jepun
    British dihina dalam berhimpun
    Menjaja buruk guna telefon!

    Tanah Melayu Britishlah rakan
    Buat perancangan, bina bangunan
    22 tahun Mahathir majukan
    'Jepun' kat sini tidak berkenan!

    Macam pakar ekonomi pulak
    Konon ekonomi Tun yang rosak
    Air liur bolehlah loklak
    Disuruh buat..nafas pun sesak!

    'Muslim Man of The Year'
    Tun Mahathir diiktiraf dunia
    Kerana Tun orang percaya
    No one else can get that near!








    ReplyDelete
  31. Salam kepada semua warganegara Malaysia, indonesia dan semua ASIA, nama saya adalah Puan Kim Wani, sila, saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang kehidupan di sini di platform ini untuk semua warga Indonesia, Malaysia dan semua warga Asia, terutamanya warganegara Malaysia saya berhati-hati dengan peminjam pinjaman di internet, Allah telah benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik Puan Ivana Pedro

     Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM 3,500 dengan pemberi pinjaman yang berbeza selepas membayar beberapa yuran dan tidak mendapat pinjaman .

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Ivana, yang merupakan Pengarah sebuah syarikat LoanMe, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Ivana, jadi saya berkumpul berani dan hubungi Puan Ivana.

    Saya memohon pinjaman sebanyak RM 150,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman saya hanya diperintahkan untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak RM 150,000. Saya sangat gembira bahawa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

    Semoga ALLAH memberkati Puan Ivana Pedro untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Ivana melalui e-mel: ivanapedro85@gmail.com untuk pinjaman anda

    Terdapat syarikat palsu lain dalam talian menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan mementingkan diri mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, sila berhati-hati terhadap orang-orang ini.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian yang benar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Sekali lagi nama saya ialah Kim Wani, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: kimwani305@gmail.com

    ReplyDelete