Monday, December 24, 2018

PRESTASI MAHATHIR DIKATAKAN MENURUN - SETAKAT MANA MEREKA KECEWA ATAU SEBENARNYA PAKAT² TEPUK TANGAN?

Pertama, kena tahu, kena lihat, kena dengar pihak mana yang memberi kenyataan tersebut..

Kemungkinan ia berlawanan dengan apa yang dimaksudkan..

( Sudah tentu pandangan pecacai di sini tidak akan diambil kira kerana tahap ketaksuban menutup sel akal untuk berhubung ).

PRESTASI menaik dan tinggi, APA yang mereka mahu SEBENARNYA dari Tun?

Suka diingat kepada golongan ini, jika PRESTASI Tun memuncak, rakyat akan bangkit mahukan Tun KEKAL selagi hayat berkemampuan..
InI bukan Berita BAIK bagi sesetengah pihak..

Adalah penting cari SETIAP ISU  dari Perlis, Sungai Petani, Permatang Pauh sampailah ke Sabah dan hingga ke lubang cacing ...

UMNO sudah tidak mampu lakukan tugas kamikaze ini!!!
Kena tukar cara..

Sudah MUAK Dan MUAL KALAU diungkit lagi tentang kleptokrasi, itu tidak lagi menjadi musuh, bola kempis.. sasaran sekarang yang menghalang adalah APA SaHAja tentang BERSATU dan Tun.

Siapa kata cash is King sudah berakhir?




Dulu mamat ni tinggi darjat ampusana ampusini, sekarang merudum - buat lawak hilang akal...
Bongap..bukan aku kata, puak dia (Kj) kata..





30 comments:

  1. Ini wawancara syok sendiri...sapa2 termakan mmg bodo laa...lebih2 lagi geng2 IQ mcm lobak ni. Paling bingai pasal UMNO nie ialah pemimpin2 dah jadi mcm dewa dgn pengikut2 mcm zombie2 yg tau nak cekik kaum sendiri. Jasa besar Mahathir ialah bina cyberjaya dan mencelikkan org melayu melalui ICT supaya tak selamanya bodoh di bawah pemimpin2 pengkhianat melayu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pemimpin UMNO dianggap sbg dewa oleh penyokong mereka, takkan UMNO boleh kalah teruk PRU 14 dulu.

      Apalah bodoh punya komen kau ni. Sebab org bodoo mcm kau ni, kerajaan yg ada sekarang buat kerja mcm orang bodoo, kenyataan menteri pun bodooo. Dapat pulak pengikut bodoo mcm kau.
      Maka jadi Malaysia baru ini Malaysia bodo sbb ada pengikut bodoo mcm kau.

      Delete
    2. Malas cakap banyak² kt orang malas dan tak cerdik. Apa yg nak dibanggakan sgt dgn prestasi tun madey dan kabinet dapurnya tu? Kementerian mana yg hebat sgt dpt menyelesaikan permasalahan rakyat? Pertanian? Ekonomi? Perpaduan? Agama? Semuanya hampir atau dah gagalpun. Bnyk ckp dari buat kerja.... Masing² guna mulut lps tu baru guna akal. Utk berlaku adil, kena la puji jugak. Buat kecoh konon felda, khazanah, tabung haji rugi. Tak tunggu lama dh dpt jalan penyelesaian. Jual aset! Lagi bnyk aset berkaitan bumiputera dan Islam dpt dijual lagi bagus. Itu patut dipuji sebenarnya. Cekap dan berkesan. So, kat mana lagi yg belum dipuji agaknya? Setakat gelar orang lain macai dan sebagainya tidak mengangkat darjat kerajaan ph sebenarnya malah org akan berfikir knp kerajaan yg ada perlu digambarkan seolah hebat? Tidak lain tidak bukan utk mengaburi pandangan rakyat tentang kegagalan kerajaan yg dapat dikesan oleh rakyat. Mudah cerita, kalau rakyat tak makin senang dan selesa maknanya kerajaan baru hanya berperanan spt HAMPAS, nampak spt ada santan pekat tp sebenarnya kosong tiada makna. Jgn marah la sebab tak puji kerajaan 7 bulan ph sbb makin celaru dan haru biru.

      Delete
  2. bersatu tak boleh terima mp umno... bersatu tak boleh masuk sabah .. bersatu tak boleh kritik menteri..

    kalau bersatu buat x demokratik

    bersatu itu bersatu ini.. x boleh

    pkr kritik mentri ..bagus
    pkr nak mp umno ... boleh
    pkr kritik pm ... bagus


    kalau pkr buat ..demokratik malaysia baru

    kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Umno/PAS bukan isu.....dah expired....so no worry....die natural death

    PKR is the issue. Greed power crazy and internal backstabbing. Destabilise PH as main objective nak letak Anwar jadi PM ke-8

    DAP n Amanah provide balancing act albeit allegation of DAP dictating direction which is absolutely false. DAP knows it cannot and so is Amanah

    BERSATU and Tun inspite of all its/his imperfections has to provide leadeship steer the course and bring country to greater heights. Things csnnot be acted upon and or implemented immediately though could be executed slowly but surely. Adjustments made from time to time in the name of reality fact and truth.

    There have been many issues that have distracted building of a nation. Race religion seem to provide engless problems.

    The problem lies with our education system and to this i would like to wholly support Tun's wish to reduce religious studies and more emphasis on mastering english and encourage more of education to ensure graduate marketability.

    Anwar is not a leader but an orator. Lokman Adam is a joker. Zahid is a gangster. KJ is a freelancer. Muhyiddin s bystander. LGE a bulldozer. Hadi is neither there no here.

    Malaysia needs a leader...period. Now Tun is deemed a leader and a savior

    ReplyDelete
    Replies
    1. My analysis

      UmNo and PAS will not die a natural death, instead they will die a sudden death on the day of the final battle.

      They will die together with their ally who will be joining them (or should I say its the other way around) in the attempt to topple the PM of PPBM.

      Their death will mark the end of fitnah chapter and the beginning of the new chapter; the final chapter.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. john doe will die in darkness inside septic tank full of rotten stank dead shit.

      Delete
  4. Khairuddin perisik hebat kata Johari Bendol PKR, dapat hidu komplot nak jatuhkan Tun Mahadir!!!
    Hahahaha....memang bendol Johari ni. Tak perlu jadi perisik hebat nak baca apa yg tersirat bila
    awak kata, Tun tak buat kerja kecuali berjalan merata-rata dunia. Makcik bawang pun boleh faham. Shut your big mouth sudah, Johari. Semua orang bole baca, awak nak sgt jadi MB Kedah

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Muka-muka konfiden di dalam berdusta pada zaman fitnah ini kelak muka-muka inilah yang bakal menujukkan bagaimanakah rupanya seseorang yang sedang melalui tempoh berputus asa.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg berdusta hutang 1 triliun?...

      Delete
    2. Menteri kewangan dia la. Dia tukang sokong je. Walaupun tau itu dusta tp sbb ada 'barang' dh kena clamp, kena ikut cakap malaun tu. Marah? Knp nak marah? Sbb 'POJAAN HATIKU' kena kritik...hahahaha

      Delete
    3. TAK KIBAR BENDERA MASUK NERAKA KE...?

      Delete
    4. Panji hitam mengarut jon doo dah jadi panji Haru Biru.

      Kah kah kah kah kah

      Delete
  7. Lokeman adam bohong...zaman BN lagi bible sudah diedar kpd orng melayu..

    ReplyDelete
  8. Boboi MB part time?...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah kedah lembap dan masih miskin......mcm mana nak lantik boboi sebagai pm?....anak bangsawan...

      Delete
  9. Kalau di ukur dari sudut peningkatan ekonomi selepas 7 bulan tun madey memang gagal...

    Blm ade impak yg ketara kecuali penyingkiran ketua perompak berjemaah dari tampok pemerintahan...

    Bersatu masih lembap mengembangkan sayap...ditempat aku ni ketua umno yg telah disingkirkan kerana rekod buruk dilantik jadi ketua....inilah Bersatu yg tak mungkin boleh kalahkan umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksudnya orang yang disingkir tak boleh jadi ketua ... macam nuar dia kena reject dari umno.. kini dicanang jadi pm... ok pulak

      kah kah kah..

      muhyidin kena singgkir... jadi presiden umno

      safie..jadi ketua warisan


      tak ada point jelas kenapa ...ketua yang disingkir tak boleh jadi ketua kembali...

      kah kah kah...

      logik anjing selalu le laut

      Delete
    2. Anjing bodooh...nuar dianaya dipecat dari umno tubuh parti sendiri...tun madey sembah nuar ajak tumbangkan najib..

      Ketua umno tempat aku disingkir kerana rekod buruk bukan tubuh parti sendiri...jadi ketua bersatu...haiyya ini mcm bersatu boleh minang kaa?...nama sudah busuk..

      Delete
  10. Lokeman dah tak boleh masuk ke mana2 parti lagi...terpaksalah pertahan umno yg makin lumpuh dgn serang lawan dgn pisau kontot......

    ReplyDelete
  11. ‘Surat pada PM bukan untuk lompat atau sokong pengganti Dr M’

    25 Dis 2018, 9:58 pagi (Dikemaskini 25 Dis 2018, 9:58 pagi)

    A A
    Sepucuk surat yang dilaporkan ditandatangani 36 anggota parlimen bagi menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bertujuan menjamin peruntukan dan bukan untuk mereka melompat parti.

    Memetik sumber, The Malaysian Insight (TMI) melaporkan MP BN memohon peruntukan yang sama diperolehi oleh ahli parlimen kerajaan serta meminta projek-projek era BN di kawasan mereka diteruskan pentadbiran PH.

    “Sesiapa pun kalau lihat kandungan surat itu akan setuju tandatangan kerana ia demi rakyat. Sukar untuk kami berkhidmat jika tiada peruntukan atau projek untuk rakyat seperti sekolah, hospital, jalan raya dan sebagainya tidak diteruskan.

    ReplyDelete
  12. Najib Disahkan Tidak Bersalah Scandal 1MDB Dan SRC uruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menjelaskan pelepasan pembekuan akaun bank milik bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak kerana ia tiada kaitan dengan siasatan SRC International Sdn Bhd (SRC International) dan juga 1Malaysia Development Berhad (1MDB). “Tindakan melepaskan pembekuan akaun tersebut bukan dilakukan atas desakan mana-mana pihak tetapi disebabkan siasatan terhadap akaun itu telah selesai dilaksanakan,” katanya dalam satu kenyataan di Putrajaya hari ini. Semalam, media melaporkan bahawa akaun bank peribadi milik bekas perdana menteri Najib tidak lagi dibekukan, sejak Isnin. Sementara itu, SPRM berkata akaun-akaun bank lain milik Najib yang didakwa terlibat dengan SRC International dan 1MDB tidak dibekukan kerana akaun-akaun tersebut telah ditutup sebelum siasatan bermula pada Julai 2015. “Ini bermakna, pembekuan akaun bank Najib berkaitan isu SRC International dan dana RM2.6 bilion ketika itu tidak dapat dilakukan kerana akaun berkenaan telah ditutup lebih awal sebelum siasatan dimulakan," kata SPRM. Sementara itu, SPRM menegaskan siasatan berhubung dana RM2.6 bilion masih diteruskan. Pada 2 Julai lepas, pasukan petugas khas 1MDB telah membekukan 408 akaun bank milik individu, parti politik serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang melibatkan dana RM1.1 bilion pada 26 dan 29 Jun 2018 lalu. Akaun yang dibekukan turut membabitkan 81 individu dan 55 syarikat yang dipercayai pernah menerima dana daripada 1MDB. Sementara itu, SPRM menjelaskan isu pembekuan dan pelepasan akaun bank Najib berikutan terdapat beberapa kekeliruan fakta yang dilaporkan oleh segelintir pihak menerusi media. Berhubung dakwaan bahawa suruhanjaya ini mengadakan publisiti besar-besaran mengenai pembekuan akaun Najib dan menyepi apabila pembekuan akaun ditarik balik, SPRM menegaskan bahawa isu tersebut tidak timbul kerana suruhanjaya ini tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan rasmi berkaitan pembekuan akaun.

    ReplyDelete
  13. Kd boleh sahkan berita ini. Atau dh tahu tp buat² tak tahu? Atau berita palsu? Hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm tak pernah umumkan najib tak bersalah...pembekuan dibatalkan kerana siasatan sudah selesai dan najib sudah didakwa..

      Kalo tak de bukti najib tak didakwa...

      Delete
  14. SPEKULASI HUBUNGAN TUN MAHATHIR DAN ANWAR BOLEH DIREDAKAN DENGAN DUA TINDAKAN INI

    Kecuali dirinya sendiri, tidak ada sesiapa yang lain yang betul-betul pasti apa yang ada dalam hati dan pemikiran Tun Mahathir Mohamad tentang peralihan kuasa daripada beliau kepada Anwar Ibrahim.

    Tun Siti Hasmah Mohd Ali, pegawai-pegawai Tun Mahathir atau pimpinan Bersatu, semuanya pun tidak tahu apa perancangan sebenar Tun Mahathir mengenai perkara itu.

    Cuma tidak pasti sama ada Tun Daim Zainuddin tahu apa-apa atau diberitahu sesuatu oleh Tun Mahathir mengenainya.

    Yang kita tahu, di sebalik Tun Mahathir selalu mengatakan beliau akan menunaikan janji peralihan kuasa itu kepada Anwar, kerap pula terpacul daripada mulutnya, “mungkin saya jadi Perdana Menteri kurang dua tahun dan mungkin juga lebih dua tahun.”

    Lantaran itu, teka-teki dan spekulasi terus bertebaran tentang peralihan kuasa yang sepatutnya dilakukan dalam tempoh dua tahun itu.

    Dalam waktu yang sama, Tun Mahathir seperti cuba mengukuhkan lagi kedudukannya melalui tindakan beberapa pemimpin UMNO menyertai Bersatu dan sekumpulan Ahli Parlimen BN membuat akuan bersumpah menyokong kepimpinannya.

    Semua ini dilihat oleh banyak pihak sebagai percubaannya tidak mahu menyerahkan kuasa kepada Anwar dalam tempoh dua tahun sebagaimana yang dijanjikan, meskipun luahan kata-katanya seperti akur dengan persetujuan peralihan kuasa itu.

    Logiknya ialah jika dengan Bersatu ada 13 kerusi Parlimen pun beliau boleh dipersetujui sebagai Perdana Menteri, apa perlunya lagi menambah kekuatan dengan membawa Ahli-Ahli Parlimen UMNO menyertai Bersatu?

    Jadi, apa sebenarnya yang ada dalam perkiraan dan pemikiran Tun Mahathir?

    Apa pun, jika Tun Mahathir benar-benar ikhlas dan berpegang kepada janji peralihan kuasa itu dan tiada sifat “telunjuk lurus kelingking berkait”, sekurang-kurangnya dua perkara ini perlu dilakukannya bagi meredakan keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak pernah percaya kpd mamak ni yg licik sudah ade rekod putar belit dan konar baring.....

      Kalo jumpa ular dgn keling pukul keling dulu....

      Delete
    2. kalau jumpa ular dengan madey hempok rafizi dulu... kalau tak ada rapuzi hempuh budin pun ok..

      kah kah kah

      Delete
  15. Tidak dinafikan isu ini sekarang bukan saja sudah meretakkan hubungan antara PKR dengan Bersatu, malah telah wujud sama puak-puak tertentu yang menyokong Tun Mahathir dan condong kepada Anwar dalam Pakatan Harapan sendiri.



    Untuk mengelakkan keadaan bertambah buruk dan membahayakan masa depan Pakatan Harapan sendiri, dua perkara yang harus dilakukan oleh Tun Mahathir itu ialah:-



    Pertama, beliau perlu segera mengeluarkan kenyataan yang menegaskan keakurannya tanpa berbelah bagi kepada peralihan kuasa yang sudah dipersetujui dengan Anwar itu.



    Kenyataan kali ini mesti dilihat muktamad dan tiada lagi perkataan “mungkin” seperti yang selalu disebutnya sebelum ini.



    Kedua, Tun Mahathir harus memberi suatu jawatan penting dalam kerajaan kepada Anwar yang memberi gambaran Presiden PKR itu adalah bakal penggantinya sebagai Perdana Menteri dalam tempoh setahun setengah daripada sekarang.



    Dalam keadaan sekarang, Tun Mahathir dan Anwar tidak boleh dilihat terpisah, sebaliknya mesti selalu akrab dan bersama.



    Keadaan mereka yang terpisah hanya menyebabkan “hantu raya” ada peluang menusuk jarum menghasut dan memberi pelbagai gambaran yang tidak baik tentang hubungan kedua-duanya.



    Agak-agak, sediakah Tun Mahathir melakukan dua perkara itu? (ShahbudinHusin 25/12/2018

    ReplyDelete