Wednesday, December 19, 2018

RATING TUN JATUH 20%


Satu kajian dan angka yang masuk akal, malah dijangka akan jatuh murudum apalagi kalau blog Budin pun sudah mengikut jejak Celah Gelegar!!??

Jatuh rating, tidak popular, akan ditolak rakyat adalah perkara biasa dalam politik lebih² lagi ketika sedang mencaturkan strategi..

Dari PKR dan DAP sendiri majoriti sudah tidak menyokong lagi, penyokong tegar umno kekal menolak Tun termasuk PAS..

Tidak ada pertambahan sokongan setakat ini tetapi kemasukan beberapa bekas pemimpin umno bagi Tun sangat penting bagi menambah sokongan dan kekuatan.

Walaupun mendapat kritikan hebat dari komponen terutama DAP dan PKR tetapi semua itu bukan satu alasan untuk menghentikan kemasukan mereka yang melalui tapisan.

Inilah risiko tetapi inilah strategi, malah PAS juga sarankan umno dibubar dan sertai PAS.

POPULARITI MEROSOT, STRATEGI KE DEPAN.

36 comments:

  1. Biar rating jatuh kerana melakukan tindakan yg sepatutnya.

    Kalau sekadar ingin popular anwarlah orgnya.
    Boleh jadi islam konservatif smp lentok abim.
    Boleh jadik liberal bersama puak plural.
    Boleh jadik melayu ultra salam cium tangan sultan sambil berikrar mempertahankn org melayu dan raja2.
    Boleh jdk melayu moderate anak cina anak saya anak india anak saya anak iban anak saya.

    Pemimpin yg baik adlh pemimpin yg berani mempertahankan prinsipnya walaupun berada dlm situasi sukar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajian Rafizi?

      Hehehe.. Biarkanlah dia terus membuat kajian demi kajian untuk menghiburkan hatinya yang gundah gulana disebabkan kekalahan kepada Azmin...

      Ular lidi tak akan jadi naga hanya semata-mata dengan memperlekehkan naga..

      Naga juga tidak akan menjadi ular lidi hanya kerana diperlekehkan oleh ular lidi...

      Maka biarlah...

      Delete
    2. Bubar UMNO, perkasa BERSATU adalah jawapan yg tepat dan padu kpd provokasi parti rasis dan parti future PM.

      Matlamat yang utama adalah tambah jumlah MP dan ADUN BERSATU di parlimen dan di Dewan2 Undangan Negeri melebihi parti rasis dan parti future PM.

      Kedua, transform cawangan2 dan bahagian2 UMNO yg ada skrg ini kpd BERSATU.

      Ketiga, peruntukan tenaga dan dana utk tambah ahli2 baru di kalangan mereka yg belum lagi menjadi ahli mana parti2.

      keempat, sokong usul dp Syed Saddiq (dan PPBM) untuk menurunkan umur kelayakan menjadi pengundi dp 21 tahun ke 18 tahun dan pendaftaran secara automatik. Parti rasis hanya mengusulkan penurunan umur tetapi tidak utk pendaftaran automatik.

      Delete
  2. rating rapuzi naik ..100%. sebab tu menang timbalan presiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...

      Pastu pergi bersantai bersama dengan orang yang menuduh bossnya 'main belakang', siap bawa anak si boss lagi tu.

      Peeeergh...

      Delete
  3. blog budin nampak sangat kena dedak... uturn 180°.. asalnya dia kata dia cakap kat nuar jangan gelojoh.. lepas nuar menang prk lain pulak bola yang disepaknya..

    kempis tu alasan je..

    kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada satu bola itu setiap orang yang menendangnya, kaki sendiri yang akan sakit, sedang bola kekal tak terusik.

      Ramai yang telah cuba menendang dan hasilnya, bukan saja bola tidak terusik sebaliknya mereka sendiri yang tertendang.

      Masih ada yang mahu cuba menendang bola itu? Silakan, asal kelak jangan kata John Doe tak payung.

      Delete
  4. Budin memang penyokong tegar Rear Admiral. Sehati sejiws.

    ReplyDelete
  5. Aku tak berminat dengan apa jugak kajian rafizi ni.
    Dia boleh kaji sepuas-puas nya dan terus melalak dengan hasil kajian dia sampai kucing keluar tanduk, tapi sistem undi pun bersepah..kaji la apa pasal dan umum la sebab sebenar.

    Aku faham sebab Tun buat apa dia buat sekarang. Jatuh rating from sources kajian rafizi ? Biarkan la.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog ini tidak membenarkan komen dalam huruf besar.

      satu delete aku dapat RM100.

      b.p KD

      Delete
  7. Tun Mahathir adalah sebuah pemikiran buat Rafizi. Rafizi sudah pun menjalankan tugas dan peranan menggeggar politik Tun Mahathir supaya kerusi PM Pakatan Harapan utk orang PKR!
    Rafizi diakui seorang intelligent, slalu menggunakan stastitik dan angka demi membuktikan beliau bukan seorang bomoh politik. Tanpa berselindung Tun Mahathir pula adalah monster politik Malaysia, seorang ahli politik yang kental diperingkat antarabangsa dan sangat berpengaruh di dunia Islam dan rantau Asia.
    Aneh bila Rafizi tidak ada tempat dalam radar kerajaan PH. Sebenarnya bukan Rafizi tak hebat, tapi seharusnya Rafizi sedar Tun Mahathir tidak perlu komentar Rafizi terhadapnya berterusan kumandang walaupun terpaksa...kerana barangkali itu secara langsung Rafizi sengaja meletakkan rating bakal PM ke 8 berdepan dengan risiko ....di label tak sabar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memikirkan tentang Tun M membuatkan Rafizi gundah gulana.. Sedang Tun M tidak pula menjadikan Rafizi sebagai faktor di dalam apa-apa pun tindakan mahupun keputusannya.

      Siapa yang sebenarnya hebat?

      Delete
  8. Kita bangsa Melayu&Bumiputera mesti melupakan persengketaan berasaskan kepartian. Keutamaan kita kini adalah BERSATU di bawah naungan BERSATU tambahan pula pisau kini berada ditangan BERSATU. Maka kita seharusnya menguatkan tangan yg memegang pisau itu bukannya menggigit tangan tersebut utk melemahkannya seperti kemahuan parti rasis dan parti future PM.

    Rating utk Tun merosot memang sudah dijangkakan dp penyokong2 parti rasis dan parti future PM kerana Tun dan BERSATU teguh mempertahankan insitusi2 Melayu&Bumiputera yg menjadi matlamat perjuangan. Kekecewaan mereka2 inilah yg diterjemahkan oleh badan kajian parti future PM yg diketuai oleh calon timbalan presiden yg kalah dlm pertandingan tempohari. Mamat ini semakin tenggelam dalam arus politik negara tanpa jawatan, tanpa gelaran YB, siapalah dia! Malu beb!

    Kpd Tun dan PPBM, teruskan perjuangan menyatukan Melayu&Bumiputera utk agama, bangsa dan negara.



    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah.. Kekal bersama Tun sehingga ke KLIMAKS.. Dan sehingga sama-sama melangkah meninggalkan zaman fitnah..

      Delete
  9. Tun mahdir ade strategi putarbelit...hanye yg ade tujuan jangka panjang yg masuk Bersatu...itu pon tak berapa kerat...ramai lagi yg tak suka tun mahdir...tun hanye tumpukan kpd mp umno...

    Hutang 1 triliun beb...peminjam ptptn peneroka felda nelayan tak gemar cara tun mahdir ...anak muda masih menunggu pluang kerja yg dijanjikan..

    Tun mahdir bukan sehebat dulu lagi...dulu harga minyak tinggi...banyak hasil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Whatever...

      Hakikatnya Tun sentiasa kekal di dalam kemenangan..

      Delete
    2. Menumpang kekuatan orang lainn untuk menang..kalo tanding sendiri dah kojoll

      Delete
  10. Rafizi semakin bengo semenjak kena pelengkong atas kepala oleh orang Sabah.Padan dengan muka....sakit pun boleh,malu pun boleh ,tapi masih tak sedar diri...asyik dok buat kajian tu,kajian ni...nampak sangat sisotong ni punya hati yang sangat jahat dan busok.Tetapi sesungguhnya Allah itu maha adil dan saksama dalam membuat pembalasan....tengok saja apa yang berlaku kepada Rafizi...dari seorang berjawatan MP yang dihormati kepada seorang penganggor yang dihina.Insaf2lah kamu wahai Rafizi bahawa langit itu tidak selalu cerah.Dan yang lebih penting lagi bila dikehandakinya pembalasan dari Allah itu maha dahsyat!!...

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Rating jatuh kerana tindakan yg wajar?
    Mengekalkan menteri sial tu sesuatu yg wajar?
    Nak jd macai pun agak-agaklah sikit

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. mampus lah kau SYAITAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  15. TUN, SEMUA AHLI PARLIMEN UMNO ADALAH PENYOKONG KUAT NAJIB!!

    Menurut kata Tun Mahathir Mohamad, permohonan bekas pemimpin UMNO khususnya Ahli Parlimen untuk menyertai Bersatu akan diteliti dan disaring dengan ketat sebelum penyertaan mereka dapat diterima.

    Katanya, Bersatu hanya mengalu-alukan kemasukan mereka yang bebas daripada sebarang salah laku atau mereka yang bukan penyokong kuas bekas Perdana Menteri, Najib Razak.

    Dalam erti kata lain, berdasarkan kenyataan Tun Mahathir ini, mereka yang merupakan penyokong kuat Najib ketika dalam UMNO dahulu tidak akan diterima sama sekali untuk menyertai Bersatu.

    Hmmmm...betulkah?

    Tidakkah Tun Mahathir sedar semua mereka yang bertanding atas tiket UMNO dalam pilihanraya lalu adalah merupakan penyokong kuat Najib belaka?

    Malah, salah satu sebab mereka dipilih bertanding adalah kerana dikenalpasti sebagai penyokong kuat kepada bekas Perdana Menteri itu

    ReplyDelete
  16. Harap tun memujuk ahmad maslan sertai BERSATU sebagai penguat semangat jati diri ahli2 parlimen bersatu yang kelihatan begitu lemah apabila sanggup terima musuh2 dari UMNOngok tanpa usul periksa!

    PERCAYALAH.. RAKYAT AKAN MENOLAK parti bersatu di PRU15 jika tun masih terus menerima ahli2 parlimen bn yg tidak segan silu terhegeh2 untuk tidak lg menjadi pembangkang.. MALU katanya duk kat barisan sama2 lebai bodo tu..6

    ReplyDelete
  17. Menghina Tun nak buat apa
    Tun ibarat seorang bapa
    Hebat sepertinya belum terjumpa
    Seluruh dunia hormat menyapa!

    Dua kali jawatan Perdana
    Walau dikeji walau dihina
    Semua lawannya entah ke mana
    Sentiasa menang..bijak laksana!

    'Akan kekal dalam kemenangan'
    Para pencabar usah berangan
    Pertempuran akhir jadi kenangan
    Kemenangan Tun kekal di tangan!

    Seluruh dunia hormatkan diri
    Buat lawan merasa iri
    Dua kali Perdana Menteri
    Tak boleh lawan jasa diberi!

    Ada yg kata tunduk DAP
    Di biar orang menampar pipi
    Strategi Tun teramat rapi
    Yang mencela..teruskan mimpi..!

    Dulu masa nak lawan Dacing
    Tak pernah menang hanya terkencing
    Masuk Tun lengan di kancing
    Dacing tertimbus berkawan cacing!

    Bila menang sudah kecapi
    Rasa gagah berlagak sapi
    Tun pulak nak tolak tepi
    Rasa tak sabar nak bawak keretapi!

    Bro John tolong masukkan
    Nama saya dalam pasukkan
    Di belakang Tun bersama rakan
    Panji kemenangan kita raikan!

    Si pendek akal akan berkata
    Tun Mahathir,'penyangak,diktator'
    Disuruh lapor ketar anggota
    Macam first time bawak kereta!

    Angin berlalu beralih arah
    Tendang bola sekarang marah
    Mungkin bukit tak dapat tarah
    Ada ke benda lawan dah serah?









    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dgn jon do sama jer, dua2 taik.
      Kah kah kah.

      Delete
    2. Bro John tolong masukkan
      Nama saya dalam pasukkan
      Di belakang Tun bersama rakan
      Panji kemenangan kita raikan!

      ------------------

      Sdr Fan Tun,

      Terima kasih di atas sokongan sdr selama ini.

      Selepas 3 sahabat alam maya, kini giliran sdr Fan Tun pula menyatakan komitmen untuk bersama-sama mengibarkan panji kemenangan pasukan Tun M pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS, sekiranya benar telahan saya bahawa Tun M adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam adalah telahan yang betul. In shaa Allah ia adalah betul.

      Saya telah kongsikan telahan saya tentang tanda-tanda ia adalah PERTEMPURAN KLIMAKS iaitu :-

      1. Perebutan takhta di antara 3 orang putera bani Saud selepas kemangkatan raja penjaga Baitullah (ia mungkin Raja Salman dan mungkin juga adiknya, sekarang masih bergelar Putera Mohamed) di mana tiada seorang pun yang berhasil memperolehi takhta tersebut, sebagai tanda bahawa sistem monarki di kalangan kaum Muslimin zaman fitnah telah mencapai KLIMAKSnya.

      2. Perebutan takhta Perdana Menteri di Malaysia sehingga YDPA mengisytiharkan darurat sebagai tanda sistem demokrasi di kalangan kaum Muslimin zaman fitnah telah mencapai KLIMAKSnya.

      Apabila berlaku dua perkara di atas, dan Tun M membuat seruan kepada anak bangsa Mim yang yakin dengan kebenaran dirinya di dalam perjuangan untuk turun ke Putrajaya mengiringiya masuk ke Seri Perdana dengan berhadapan dengan YDPA sendiri, maka sahutlah seruan itu dengan turun ke Putrajaya.

      Saya doakan sdr dan saya juga termasuk di kalangan 313/314 anak-anak Bani Tanah Melayu yang bakal diberikan kemuliaan memenangkan kumpulan yang benar dan menewaskan kumpulan yang bathil, sebagaimana yang pernah diberikan kepada 313 anak-anak Bani Israel ahli pasukan tentera Raja Thalut, dan 313 anak-anak Bani Ismael ahli pasukan tentera Badar.

      Jangan risau tentang keperluan untuk membunuh kerana PERTEMPURAN KLIMAKS itu bukanlah PERTEMPURAN bersenjata, sebaliknya ia adalah PERTEMPURAN ilmu dan hikmah dengan dibantu oleh karamah.

      Yang memperolok-olokkan perkongsian saya tentang penemuan saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, biarlah mereka terus memperolok-olokkan. Mereka tidak akan mampu mencapai apa-apa. In shaa Allah pasukan Tun Mahathir yang akan menang mutlak pada hari tersebut, dan mengibarkan Panji-panji Hitam sebagai tanda kemenangan.

      Saya tidak pandai berpantun, maka saya mohon untuk membawakan rangkap-rangkap akhir nasyid bertajuk Dunia Baru Islam, sebagai jawapan kepada pantun sdr di atas.

      Di celah itulah kami mengatur langkah...
      Membina sebuah thoifah...
      Di sini bara tak pernah padam...
      Digenggam kukuh sebuah azam...

      Ayuhlah para mujahid...
      Ayuhlah para mujahidah...
      Kita tinggalkan zaman fitnah...
      Agar tertegak kalimah Allah...
      Agar terbangun...
      DUNIA BARU ISLAM...

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Fan tun yg cedik jadi mangsa temberang jon doo rupanye....sama2 kena putor belit koling DKK mamak putu mayam..

      .hihihi...

      Delete
  18. Tujuh empat enam spesis jahanam
    Dalam tandas kepala terjunam
    Di atas taik dia bersenam
    Ke lubang jamban muka terbenam!

    John berfakta..dia ni auta
    Dengan Mahathir dia terbakar
    Jumpa Mahathir punggung terketar
    Terkencing..spender tak sempat tukar!

    Ko ini baghal..buta ke mata?
    Kalau bingai jangan cerita
    Mahathir PM...ko derita
    Baik terjun perigi buta!

    Tak pasal2 dia menyampuk
    Memang baghal campur berok
    Orang komen dia nak sibuk
    Ajak jumpa selalu menyorok!

    Begini agaknya jika dah kalah
    Harapkan bos..tak menyerlah
    Nak lawan Mahathir tak panjang galah
    Meroyan kuat.. tiba2 innalillah..

    Kah..kah..kah..anak luar nikah
    Sebijik kera.. buah dikokah
    Cuba mengumpan nak pasang lukah
    Ikan tak masuk ketawa berdekah!








    ReplyDelete
  19. Kalau w.moorthy tu tak dipecat, rating akan menjunam lg 20%. So, hrp tun tak pecat w.moothy supaya rating makin jatuh. Baru ada akal...

    ReplyDelete
  20. Tun mahdey menagih belas ehsan mp umno untuk kukuhkan Bersatu yg dhaif supaya dia boleh belit melayu lebih kuat...

    DKK mamak putu mayam...7 bulan daa berape baki hutang?....masih 1 triliyun?..

    ReplyDelete
  21. DKK mamak putu mayam...7 bulan daa berape baki hutang?....masih 1 triliyun?... Bila hutang ptptn boleh tanggoh?...bila minyak boleh turun?....bila hutang felda boleh hapus?...bila tol boleh kurang?....bila bila?...

    DKK kaki putor koling...

    ReplyDelete
  22. ingat judi ingat dompetQQ agen PokerV terbaik

    ReplyDelete