Tuesday, December 18, 2018

SELEPAS MAT HASSAN DIBERI KEPERCAYAAN MENJALANKAN TUGAS PRESIDEN, BOLEH KE TIDAK MAT HASSAN SERAHKAN TUGAS ITU PULA KEPADA HISHAMUDDIN ATAU KJ (?)

Mat Hassan juga sudah tentu boleh mengarahkan Setiausaha Agung memanggil EGM untuk membuat beberapa keputusan penting termasuk melucut Presiden.

Mat Hassan juga boleh membuat keputusan melalui Majlis Tertinggi atau Lembaga Disiplin untuk memecat Najib dan Zahid.

UMNO juga wajar saman dan TUNTUT GANTIRUGI ke atas Najib Dan Zahid kerana sikap dan tindakan mereka menyebabkan integriti umno terjejas dan hilang kuasa KERAJAAN di PRU14.

Lompat parti bukan satu jenayah http://feedproxy.google.com/~r/celahgelegarblogspotcom/~3/gR1OgWMbhAM/umno-saman-wakil-rakyat-keluar-parti.html

Tindakan itu boleh diambilkira sebagai halatuju dan membersihkan imej umno.

Pinjam istilah Budin - zahid kini sudah jadi bola kempis.

54 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju... lantak kat depa la.. hal parti depa. Blogger ni udah tak dah isu dah... hehehe

      Delete
    2. Dah tu kau kenapa pulak? Blog JD, suka hati dialah nak tulis apa pun. Yg kau sakit hati kenaoa?

      Delete
  2. Hebat KD.. Ada Yang panas.

    ReplyDelete
  3. UmNo semakin caca marba dan tenggelam punca.

    Presiden serah kuasa kepada Timbalan Presiden yang sedang bergelut mahu pertahankan kerusi DUN Rantau yang diperolehi secara main tipu.

    Najib Razak telah menyebabkan UmNo nazak... Zahid Hamidi kemudiannya telah menyebabkan UmNo separuh mati... Kini Tok Mat Hassan bakal sebabkan UmNo pengsan... Sedikit hari lagi sahaja sebelum ia benar-benar mati dan ditalkinkan.

    Lenyapnya UmNo dan jemaah-jemaah kaum Muslimin yang bakal bersekutu dengannya kelak, bakal memulakan proses untuk zaman fitnah ditinggalkan dan umat melangkah ke zaman baru, zaman khilafah manhaj nubuwwah, zaman terakhir umat ini sebelum berlakunya kiamat kecil ke atas kaum Muslimin.

    Di zaman baru kelak, UmNo dan parti-parti sekutunya bakal tinggal di dalam buku sejarah.

    Jangan cakap John Doe tak payung.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pd pandangan aku, next pru mana² parti yg ada kerjasama dgn parti dap akan menerima musibah. Rakyat yg dulunya muak dan bosan dgn bn kini beransur-ansur meluat dan benci dgn tindak tanduk pemimpin dap yg jadi menteri. Org melayu dah mula syak bahawa dap memang berniat utk menjual aset² negara dan Islam. Felda, petronas, lapangan terbang, tabung haji dan bnyk lagi satu² dijual dgn pelbagai alasan bodoh dan cuba membodohkan rakyat. Blogger pro kerajaan aku pasti tahu perkara ini tp memilih utk membisu dan bisingkan perkara yg tidak menguntungkan rakyat. Najiblah, zahidlah, umnolah, paslah dsb. Padahal isu² tu dh tak relevan sbb mereka bukan kerajaan dan pasukan yg kalah. Aku rasalah, ianya tak lama. Lagi pulak kematian PB Adib dgn tidak melucutkan jawatan w.murthy menambah meluatnya rakyat kpd kerajaan dan tm.

      Delete
  4. Camana Mat Hassan nak panggil EGM sedangkan dia CUMA diarahkan untuk menjalankan tugas2 Presiden (sebab Presiden malas nak buat kerja?).

    Mat Hassan bukan dilantik secara rasmi sebagai Pemangku Presiden (macam Zahid selepas Najib letak jawatan pada 10 Mei 2018).

    Mat Hassan cuma terpaksa buat kerja extra.

    Takde kuasa apa pun, cuma beban kerja bertambah.

    Saya yakin, segala kerja yang memerlukan tandatangan atau persetujuan Presiden masih lagi akan ditandatangani oleh Zahid dan persetujuan Zahid sebab selagi Zahid tidak letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payah ni kalau mat hasan take over bukan apa takut lebih kerap pulak time meeting ada meja yang terbalik...

      Delete
  5. Hoi Polloi jadi pemimpin..
    - SyedOutsidebox

    ReplyDelete
  6. HUKUM QISAS SUDAH BERJALAN!!!

    SIAP SEDIALAH WAHAI MUSUH ISLAM!!

    ReplyDelete
  7. Remove saki baki Geng Najib & Zahid. Sokongan UMNO akan meningkat kembali.

    ReplyDelete
  8. Najib masokkan Umno dalam mangkok jamban.
    Zahid tukang flush.
    Mat pun masuk kumbahan.

    Semua tindakan2 ini dalah perbuatan sendiri Umno.

    Yg Kasihan Pas, terjun selam dalam kumbah,gelumang ....dalam usaha mencari habuan cinta nya.

    ReplyDelete
  9. Dengan izin tuan blog,

    Mohon untuk menampal komen jawapan saya di blog lain.

    ------------------------

    Bukankah telah aku terangkan bahawa Panji Hitam hanya akan dikibarkan apabila masanya telah sampai, dan kini masanya masih belum sampai, dan ahli-ahli parti-parti bathil tersebut masih diberi peluang untuk balik ke jalan yang lurus sementara masih berpeluang.

    Segala petunjuk menunjukkan mereka bukan sahaja tidak akan balik ke jalan yang lurus, sebaliknya mereka masih meneruskan usaha-usaha fitnah mereka dan usaha-usaha inilah yang bakal membawa kepada berkibarnya Panji-panji Hitam.

    Bilakah Panji Hitam akan dikibarkan?

    Ia akan dikibarkan pada HARI PEMBUKAAN itu berlaku. Saya menyebutnya sebagai HARI PEMBUKAAN adalah disebabkan pada hari itu kebenaran akan menewaskan secara mutlak kebathilan dan kemenangan mutlak ini bakal ditandakan dengan berkibarnya Panji-panji Hitam.

    Bilakah hari PEMBUKAAN itu akan berlaku?

    Ia akan berlaku pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu selepas sahaja pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu ditewaskan secara mutlak oleh Pasukan Panji Hitam.

    Bilakah PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku?

    Saya tidak boleh memberikan tarikh yang tepat kerana dalil tidak memberikan apa-apa tarikh, hanya petua dan tanda-tanda daripada keadaan semasa.

    Apakah tanda-tandanya?

    Tanda-tanda bahawa ia adalah PERTEMPURAN KLIMAKS ialah apabila pasukan-pasukan bathil di kalangan umat Melayu Muslim Malaysia bersekutu sesama mereka untuk merentap Tun Mahathir daripada kekuasaannya sebagai Perdana Menteri yang sah.

    Formulanya begini :-

    Al-Malhamah Al-Kubra bakal berlaku ketika Pembawa Panji Hitam sedang memegang kekuasaan di Bandaraya Akhir Zaman. Bandaraya akhir zaman ini mestilah terletak di sebuah negeri Islam di Timur yang terletak di hadapan sebuah sungai (disebut ma wara an-nahr).

    Al-Malhamah Al-Kubra = PERTEMPURAN KLIMAKS.

    Pembawa Panji Hitam = Tun Mahathir

    Bandaraya Akhir Zaman = Putrajaya

    Negeri yang terletak berhadapan sungai = Tanah Melayu yang berhadapan dengan sebuah sungai air masih yang sangat panjang dan lebar iaitulah Selat Melaka.

    Negeri Islam di Timur = Malaysia yang jika diterbalikkan berbunyi Aisyalam yang bermaksud 'selamatlah'.

    Berdasarkan formula di atas maka PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku ketika Tun Mahathir masih menjadi Perdana Menteri yang sah dan demikian ia merupakan penguasa Bandaraya Akhir Zaman iaitulah Putrajaya. pasukan Tun Mahathir bakal menang mutlak dan kemenangan ini ditandakan dengan berkibarnya Panji-panji Hitam di seluruh negara.

    Berdasarkan fakta semasa, dan kewujudan perjanjian di antara PPBM dan PKR yang memperuntukkan tempoh untuk Tun M menjadi PM ialah sehingga Mei 2020, maka PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku di dalam tempoh tersebut. Telahan saya daripada keadaan semasa ialah ia bakal berlaku pada tahun 2019. Walau apa pun tarikhnya ia pasti tidak akan melebihi Mei 2020.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Apakah tanda lain kepada PERTEMPURAN KLIMAKS?

      Terdapat dua tanda besar iaitu tanda muktamad bahawa ia adalah PERTEMPURAN KLIMAKS.

      Pertama, di Malaysia, akibat perbuatan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu ini, YDPA mengisytiharkan darurat akibat kekacauan politik yang ditimbulkan.

      Kedua, bumi Mekkah menyaksikan perebutan takhta di antara 3 orang putera Bani Saud selepas kemangkatan raja penjaga Baitullah yang terakhir dari kalangan Bani Saud. Ketiga-tiga putera berkenaan gagal memperolehi takhta berkenaan, menandakan penjaga berikutnya adalah seorang lelaki lain, iaitulah khalifah akhir zaman yang bakal dimasyhurkan kekhalifannya oleh Pembawa Panji Hitam, seorang pemimpin dari Timur yang pasukannya tidak pernah tewas di dalam mana-mana PERTEMPURAN ketika zaman fitnah masih berlangsung, dan bakal menang di dalam PERTEMPURAN KLIMAKSnya di sebuah negeri di Timur.

      Apabila kedua-dua perkara ini telah berlaku, maka ketahuilah bahawasanya masa untuk Panji Hitam itu dikibarkan sudah teramat dekat. Bersedialah untuk menyaksikan berlakunya The 'Great Battle of End of Times' yang menyaksikan kemenangan mutlak pasukan yang benar iaitulah pasukan Panji Hitam yang panji-panji mereka telah pun dibawa oleh seorang lelaki melebih separuh abad ketika zaman fitnah berlangsung.

      Ingatlah, The Final Battle ini tidak akan berlaku di dalam Parlimen sebaliknya ia bakal berlaku di Putrajaya di antara Istana Kehakiman ke Seri Perdana, ketika 313/314 anak-anak bangsa Mim mengiringi Pembawa Panji Hitam untuk berhadapan dengan YDPA dan berkata kepada baginda 'Tun M adalah PM yang sah, maka kekalkanlah ia di Seri Pedana'. YDPA bakal memberikan laluan selepas diperlihatkan karamahnya Pasukan Panji Hitam ini.

      Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila kebathilan itu telah lenyap ia tidak akan kembali lagi.

      Jangan cakap John Doe tak payung.

      "Aisyalam Malaysia"

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Darurat dan pertemporan Klimaks dlm kain BINI jon doo...

      Delete
    3. Panji hitam tu ialah bontot hitam dan kote hitam lembik jon do...pendusta dan penipu.

      Delete
    4. Mereka2 yg menentang MP2 and ADUN2 UMNO dp menyertai dan memperkasakan BERSATU, menyokong Tun utk menyatukan bangsa Melayu&Bumiputera dgn mengekalkan beliau sebagai PM adalah sebenarnya petualang bangsa dan mereka itu merupakan anxxxg kpd parti rasis.

      Delete
  10. Zahid hanye serahkan tugas presiden bukan serah kuasa....

    Setakat buat ucapan bagi pihak presiden..keputusan perkara dasar tak boleh buat...punat kuasa masih di tangan Zahid...zahid pon tak bodooh biarkan mat hassan pecat dia...

    ReplyDelete
  11. PM: Saya tak suka majoriti dua pertiga, saya mahu pembangkang yang kuat

    Zikri Kamarulzaman
    19 Dis 2018, 8:50 pagi (Dikemaskini 19 Dis 2018, 10:13 pagi)


    A A
    WAWANCARA | Berbeza daripada kenyataannya tiga minggu lalu, Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak gemar mempunyai majoriti dua pertiga di Parlimen.

    "Secara peribadi, saya tidak suka majoriti dua pertiga. Saya mahu pembangkang yang kuat, " kata Mahathir ketika ditanya sama ada langkah Bersatu mengalu-alukan mereka yang meningglkan Umno adalah satu usaha untuk meningkatkan bilangan MP Pakatan Harapan di Dewan Rakyat.

    Bagaimanapun, katanya, kemasukan Ahli Parlimen Umno yang telah ditapis ke dalam Bersatu akan mengukuhkan parti itu dan Pakatan Harapan.

    Pada 28 Nov, ketika Ahli Parlimen Bagan Serai Noor Azmi Ghazali dan empat bekas senator Umno menyertai Bersatu, Mahathir berkata mereka diterima kerana kerajaan tidak mempunyai majoriti dua pertiga, dan tidak dapat menunaikan beberapa janjinya.

    "Jadi dengan kemasukan mereka, kita mungkin mendapat angka yang kita perlukan," kata Mahathir ketika itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar konar baring bersoara untuk tunjukkan kepakaran putarbelit...laGi lama tun mahdey dibiarkan berkoasa lagi banyak putarbelitnye..

      Delete
    2. Biarlah dia berkuasa lama2. Itu sepuluh kali lebih baik dari geng penyamunnnnnn... Kikikikiki

      Delete
    3. Ini penyamun ikut pintu belakang...anak2 billionaire..

      Delete
    4. Paling bnyk kona baring dan u-turn. Beringatlah tun, jgn sampai mati tertelan lidah sendiri.

      Delete
  12. Elok Bubar UMNgOk, semua akar umbi ahli masuk PAS! Manakala MP & ADUN UMNgOk dipersilakan masuk PPBM, PAN Imayam, PKR, DAPig dan PSM!

    ReplyDelete
  13. Dr M beri jaminan Umno tidak akan ambil alih Bersatu

    Zikri Kamarulzaman
    19 Dis 2018, 9:26 pagi (Dikemaskini 19 Dis 2018, 9:26 pagi)

    A A


    WAWANCARA | Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan bahawa partinya, Bersatu, tidak akan diambil alih oleh mereka yang melompat dari Umno.

    "Kami juga prihatin (dengan tindakan mereka meninggalkan Umno). Kami tidak mahu memberi gambaran bahawa Umno mengambil alih Bersatu.

    "Kami sangat serius tentang menapis orang-orang ini," katanya dalam temu bual di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya.

    Mahathir menjawab soalan sama ada pemimpin Pakatan Harapan menemuinya untuk menyuarakan keimbangan terhadap mereka yang melompat dari Umno yang mahu menyertai partinya.

    Terbaru ialah bekas Ketua Menteri Melaka, Rahim Thamby Chik, yang menyerahkan permohonannya untuk menyertai Bersatu pada hari Ahad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mahdir ade kuasa magic ke?...jaminan dgn air lior...

      Tun mahdir boleh buat undang2 halang bekas umno pegang jawatan...sape yg nak masuk Bersatu?..

      Delete
    2. Ade magis ke boleh beri jaminan...

      Delete
  14. Dr M: Umno masih popular di kalangan sesetengah Melayu

    PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, PPBM perlu memenangi hati orang Melayu yang masih menyokong Umno bagi menguatkan parti itu dan Pakatan Harapan (PH).
    Perdana menteri berkata, ramai orang Melayu masih menyokong Umno pada pilihan raya umum 9 Mei lalu menyebabkan ia masih popular dalam kaca mata kebanyakan orang Melayu.
    “Orang Melayu ini mesti dibawa keluar kerana apabila mereka menyokong PPBM, PPBM akan kuat dan PH juga menjadi kuat,” katanya dipetik Bernama dalam temu bual dengan organisasi media terpilih di pejabatnya di sini.
    “Jadi, ini kedudukan kami,” katanya merujuk permohonan bekas ahli Parlimen dan pemimpin Umno untuk menyertai PPBM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, umno maseh popular, bukan mcm ko langsung tak popular, tak laku, kuat temberang dan kelentong..hehehe

      Delete
    2. Di sebalik kebencian penentang-penentangnya kepadanya, Tun Mahathir kekal menjadi 'ketua pasukan yang sentiasa' menang. Maka teruskanlah membencinya, kebencian kalian itu langsung tidak menggugat apa-apa.

      Memang benar, orang Melayu masih ramai yang bersama UmNo. Walaubagaimanapun di kalangan mereka hanya ada dua golongan iaitulah :-

      (1) golongan ahli fitnah (mereka ini adalah pendusta)

      (2) golongan ruwaibdihah (orang-orang yang bingung di dalam menilai di antara kebenaran dan kebathilan)

      Golongan kedua, mereka sendiri bukanlah pendusta dan ahli fitnah. Malahan mereka juga hakikatnya adalah mangsa zaman fitnah. Walaupun demikian sokongan mereka kepada golongan pertama itulah yang menjadi pemangkin kepada kekuatan para pendusta dan ahli fitnah.

      Jumlah mereka yang di dalam golongan pertama ini amatlah kecil, sekitar 1000 orang sahaja atau barangkali lebih kecil dari itu.

      Apabila golongan pertama ini ditewaskan secara mutlak, maka golongan kedua yang merupakan bahagian terbesar di dalam jemah UmNo ini bakal meninggalkan jemaah yang bathil ini dengan berbondong-bondong. Hasilnya, jemaah ini lenyap selama-lamanya.

      Sama juga halnya dengan jemaah-jemaah bathil yang lain di kalangan Umat Melayu-Muslimin di Malaysia.

      Yang bathil itu pasti akan lenyap apabila tiba masanya. Lenyapnya kebathilan itu akan menjadi HARI PEMBUKAAN, dan HARI PEMBUKAAN itu bakal berlaku selepas PERTEMPURAN KLIMAKS diselesaikan. Apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu bermula, ia tidak akan diberhentikan di pertengahan jalan, sebaliknya diselesaikan sehingga golongan ahli fitnah ditewaskan secara mutlak, in shaa Allah.

      Kebathilan itu pasti akan tewas mutlak bersama-sama para ahli fitnah yang mendokongnya.

      Jangan cakap John Doe tak payung.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ko ni tak reti tulis benda lain ke jondo? Asyik² klimaks klimaks klimaks. Meluatlah. Tulislah benda lain yg berkaitan. Balik² dgn teori kau pasal makhluk Allah yg kata malaikatpun buat silap dan ada menteri kabinet yg taraf malaikat....appa da..

      Delete
  15. Tok mat kalau nak menang prk rantau inilah masanya. Panggil perhimpunan, betulkan semula umno. Kena tunjuk power dan kebolehan memimpin. Tu pun kalau nak, kalau tak, buat bodoh mcm biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana tok mat dah berhimpon pada 8 hb lepas tolak icerd undi bukan melayu tolak tok mat...tok mat jadi bodoo laa..

      Delete
    2. Nak terbalikan meja di warong pon tak mat dah tak larat...

      Delete


  16. Kajian untuk menentukan kemakmuran sesebuah negara ni juga ambil kira status kebahagiaan, kesihatan dan kesejahteraan negara tersebut. Jadi ianya lebih menyeluruh untuk menjadikan sesebuah negara aman makmur kaya raya.

    Kajian dibuat oleh Legatum Institute, sebuah pertubuhan berasaskan kebajikan yang berpusat di London. Fokus mereka adalah untuk membebaskan manusia atas mukabumi ini keluar dari jurang kemiskinan.

    Keluar dari kemiskinan menuju kemakmuran. Punyalah baik usaha mereka ni. Supaya manusia dapat menjadi manusia yang mampu menggunakan potensi yang ada pada mereka semaksimum mungkin.

    10 negara paling makmur dunia 2018

    Carta yang sama dikeluarkan setiap tahun. Ini adalah carta terkini yang dikeluarkan pada bulan lepas. Saya senaraikan 10 negara dengan kedudukan paling baik kat bawah ni. Nanti saya berikan pautan untuk carta keseluruhan bersama dengan laporan lengkapnya di hujung posting ini.
    Norway
    New Zealand
    Finland
    Switzerland
    Denmark
    Sweden
    United Kingdom
    Kanada
    Netherland
    Ireland
    Negara kita Malaysia duduk di tangga ke-44. Jatuh dua anak tangga berbanding tahun yang lalu. Kekuatan kita paling baik adalah dari segi kualiti ekonomi. Dan pencapaian paling burik buruk negara kita adalah dalam bab kebebasan peribadi.

    Negara jiran Singapura seperti biasa lebih baik dari negara kita. Dia duduk di tangga ke-21. Masalah yang tarik Singapura ke kedudukan tak baik hanyalah dari segi kebebasan peribadi dan persekitaran alam semula jadi yang rendah.

    Yang amat menarik adalah pada satu lagi negara jiran, Indonesia. Negara itu naik 10 anak tangga dari 59 pada tahun 2017 kepada kedudukan ke-49 tahun ini. Banyak perubahan yang ketara dilakukan oleh Indonesia untuk memakmurkan negaranya.

    Negara Turki yang ramai kawan-kawan muslim kita banggakan sangat tu duduk di tangga ke-93 dari keseluruhan 149 negara lain. Turki lemah dari segi keupayaan penduduk, kebebasan peribadi dan kestabilan serta selamatan negara.

    ReplyDelete
  17. Umno sudah koyak.
    Pas sudah rabak.
    Baki lari berselerak.
    Punggong penuh Taek Berak.
    Rakyat tgk gelak.
    Biar dia org, amboi dulu berlagak.
    Melajews Islang otak senak.
    Bawah Tin Milo ada katak.
    Umpas kuat kencing berak.
    RAKYAT sudah TAK NAK.

    ReplyDelete
  18. HARGA TULUR DI PASARAN SUDAH TURUN
    HARGA CLAMPING TULUR MARUAH TERGADAI
    MACAI KUNYITOMATO TERKINJA MENCIPAN
    ATOI 93/94 KRISMAS RAYA TULUR PUN BERKECAI


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  19. Buat masa ini macam2 sedang berlaku..macam mana saudara2ku semua tiga orang manusia yang dikatakan kecewa dan merasa diri mereka telalu cerdek (Rafizi,Nurul Izah dan Khairi Jamaluddin) akan bergabong untuk menubohkan sebuah gerakan baru untuk menumpaskan kerajaan sedia ada jika tidak mengikut kehendak mereka...gerakan ini akan cuba mempengaruhi anak2 muda, kerana mereka bertiga ini berperasan yang mereka amat diminati oleh anak2 muda.

    Saya rasa gerakan ini amat sesuai jadikan Shahbuddin.com sebagai bloger pro mereka, dan mereka tentu mampu untuk mengikut kehandak Budin dan kebutulan Budin pun nampak ghairah sungguh menyokong Anuar semenjak dua menjak nih..

    Sudah tentu Budin akan menyanggah dan menerajang Tun habis2an....itulah janji Budin kepada kita semua!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 orang ini berpengalaman dlm politik...boleh mengatur gerak kerja dan strategi....

      Anak2 zaman baru suka dgn yg baru...kalo yg lama masih dgn idea lama yg baru takkan ikut...kehendak orang zaman sekarang berbeza dgn citarasa orang lama...mereka mahu kehudupan berkualiti...bukan retorik hutang 1 triliyun...mereka mau perubahan..

      KD pon penyokong KJ...

      Delete
  20. NURUL DAH DAPAT MENGESAN
    APAKNYE TAK RASA JADI PM KANNN..!!
    JADI DEPA BERTIGA MULA GERAKAN
    GERAKAN MENCIPAN TUBUH PARTI LAWAN

    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  21. Cium mulut umno busuk. Kawen Miachee mic terbongkar, perangkap khalwat cameron.
    Ada hati nk telan saki taek Umno polops. Apa nk jadi dgn Islang nee, Otok Mu sihat ker Awe Weiii?


    Nik Amar: Dissolve Umno and join PAS
    It’s time for Umno to dissolve and its members to join PAS, said party vice-president Mohd Amar Nik Abdullah (above).

    “After the 14th general election, Umno no longer has a political future. Its time is over.

    “We have always asked Umno to be with us, and now the time is ripe for them to leave Umno and join PAS,” he told the media in Kota Bharu today.
    Nik Amar: Larutkan Umno dan sertai PAS
    Sudah tiba masanya untuk dibubarkan dan ahli-ahlinya menyertai PAS, kata Naib Presiden parti Mohd Amar Nik Abdullah (di atas).

    "Selepas pilihan raya umum ke-14, Umno tidak lagi mempunyai masa depan politik. Masanya selesai.

    "Kami selalu meminta Umno untuk bersama kami, dan kini sudah tiba masanya untuk mereka meninggalkan Umno dan menyertai PAS," katanya kepada media di Kota Bharu hari ini.

    Tadok sapo nok joing Parti Kapir Sesat Pas doh weiii

    ReplyDelete
  22. Diharapkan Tok Mat akan mengemudi majoriti ahli2 UMNO termasuk ADUN2 and MP2 untuk keluar dp UMNO dan memperkasakan PPBM di bawah pimpinan Tun demi agama, bangsa dan negara. Kini parti rasis yg anti-Islam and anti-Melayu Bumiputera sudah berani menjadi kaduk naik ke junjung dan cacing naik ke mata hasil dokongan hampir keseluruhan puak2 mereka dan segelintir puak Melayu mudah lupa.

    Setakat ini Tun dan PPBM menjadi batu penghalang bagi mereka menjarah dan melenyapkan kepentingan2 Melayu Bumiputera. Oleh itu mereka melaksanakan percubaan demi percubaan utk menjatuhkan Tun dan PPBM antaranya adalah percubaan menjatuhkan MB Perak, MB Johor dan mengaitkan Tun dengan dgn isu perkauman tetapi setakat ini Alhamdulillah ianya tidak berhasil tetapi itu tidak bermakna mereka berputus asa yg diterjemahkan pula dgn isu puteri reformasi.

    Orang Melayu harus sedar UMNO yang ditubuhkan pada 1946 sudah berakhir pada tahun 1987. UMNO yang ada skrg ini adalah UMNO Baru yang ditubuhkan oleh Tun pada 1988. Disebabkan UMNO Baru telah menyeleweng dp matlamat perjuangan parti, Tun telah menubuhkan PPBM pada 2017 sebagai ganti kpd UMNO Baru.

    Jika dikaji matlamat penubuhan PPBM adalah sama dengan UMNO yang ditubuhkan pada 1946 dan 1988. Oleh itu, ADUN2 and MP2 UMNO yang keluar dp UMNO dan menyertai PPBM menyokong Tun BUKANLAH pengkhianat agama dan bangsa tetapi mereka ialah wira2 yg faham matlamat perjuangan seorang Islam dan Melayu Bumiputera.

    BERSATU kita Teguh...

    ReplyDelete
  23. Saki Taek Umno dan 2 Pas sudah renung peluang nk bertenggek nasib di PPBM. Dulu bukan main hamun.
    Salah tetap salah..harta mesti rampas.
    Rakyat melihat dgn penuh kuaci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh seekor anxxxg parti rasis yg ingin melihat Melayu&Bumiputera kekal berpecah-belah supaya mudah diperintah dan diperkudakan.

      Delete
    2. 140,
      contoh saki tark umpas yg gembira apabila melayu islam jafi melajews islang terus Bodoh infinit.

      Delete
    3. 230,
      Contoh kafirun laknaullah yg anti Melayu dan Islam.

      Delete
  24. Sebelum ni John Doe tulis, pertempuran klimaks akan berlaku selewatnya February 2019. Hari ni dah lain macam pulak bunyi, tulis sebelum tarikh akhir serah kuasa pd Anwar sebelum Mei 2020 pulak.

    Kalau kata sesat marah pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azab yg pedih untk nujum sesat munafik kuat berdusta suka ckp betbelit belit.

      Delete
    2. 2:39....Dia tak marah sebab dia memang golongan sesat...kikiki..

      Delete
  25. Rating Dr Mahathir jatuh 20%, kata Rafizi

    FMT Reporters - December 19, 2018 7:11 PM
    16
    Shares


    PETALING JAYA: Rating Tun Dr Mahathir Mohamad merosot dalam 6 bulan ini sejak beliau mengambil alih jawatan perdana menteri daripada Datuk Seri Najib Razak, menurut tinjauan pendapat dipetik pemimpin PKR, Rafizi Ramli hari ini yang memberi amaran euforia memihak kepada Pakatan Harapan (PH) hilang dalam kadar cepat.

    “Saya benci menjadi pembawa berita buruk, tetapi seseorang perlu memberi amaran itu,” katanya yang mengetuai badan kaji selidik dikaitkan dengan PKR, Invoke Malaysia.

    Bekas ahli Parlimen Pandan itu memberi amaran kemerosotan populariti akan bertambah teruk “jika tidak diuruskan dengan baik”.




    “Ada tanda euforia bertukar menjadi kekecewaan.”

    Beliau memetik satu tinjauan pendapat yang dijalankan awal bulan ini, di mana rating Dr Mahathir sebanyak 53%, merosot 19% daripada tinjauan sama pada Jun lalu, sejurus selepas PH memenangi pilihan raya umum Mei lalu.

    Katanya, ini menunjukkan kemerosotan populariti kerajaan PH yang ditunjukkan semua kumpulan etnik.

    “Ada penurunan secara konsisten sebanyak 20% bagi semua kaum – Melayu (daripada 66% kepada 45%), Cina (daripada 87% kepada 65%) dan India (daripada 84% kepada 64%).”

    ReplyDelete
  26. Kalau Rafizi jadi menteri, gerenti angka/peratus sokongan terhadap PH akan melambung. Semua orang athu dia sangat meluat kat Tun, jadi macam mana nak jadi anggota kabinet Tun?

    Itulah ada perancangan untuk menggugat kedudukan Tun. Good luck Rafizi!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SPEKULASI TERKINI

Banyak sangat SPEKULASI MENJELANG keputusan mahkamah rayuan besok dan kemungkinan perubahan hukuman DIBUAT keseluruhan atau sebahagian tidak...