Thursday, December 27, 2018

SETAKAT MANA PAS KETINGGALAN DARI AMANAH..


14 comments:

  1. Setakat bersekongkol dgn kafir dap apa yg dibanggakn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi balaci tukang provoke org melayu Islam.

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Kafir mca relek je kwn. Xde mslh pun.

      Kah kah kah..
      Duit 1mdb bagi kt kafir kawan anak tiri najib. Relek je xde isu pun.

      Kah kah kah..
      Patrick badawi bina masjid yg xboleh solat jumaat. Relek je kwn.

      Kah kah kah..
      Pinjam duit kafir goldman sach. Dah la tu kena byr komisen 10% lg. xde pun suara kau muncul.

      Kah kah kah..
      Si pelacur melayu mcm biasa melacurkan melayunya

      Delete
  2. Anak Pendita Ku NoBawang nk cari publisiti murah kt Sogo (sambil bini #6 nk nyoping).
    Derita Hit Run apatah pulops.
    Kalo budak bangang tu nk tunjuk ekk, buat lah kt KB atau KT.
    Kan kt serambi maksiiat tu paling ramai rakyat derita miskin?
    Gaji pun asyik nk advance kt Pusat sj.
    Apa la sel otak dipenuhi budu expired berkulat sungguh.
    Tak makan tegur dh puak perasan pandai ni. Ekonomi Tin Milo hnya kayakan Sami Labai Rabal lah katakan....

    Jualan Kunci Syurga tak ada kah hujung tahun dah ni. Clear stock.
    Dptkan baucer bidadari ketat bawah unur utk 1000.pengunjung pertama.

    Sebarang pertanyaan sial dial 1300-Nik -Budu
    Rabai Zion caw Wakaf Cik Pok Yeyeah Agogo. KB

    **Tertakluk pada syarat2

    Selamat Eidul Rasul Isa

    ReplyDelete
  3. Amanah blm berjaya lemahkan Pas seperti Dap berjaya lemahkan MCA dan gerakan...

    Bersatu jugak blm berjaya lemahkan umno....nasib baik menumpang Pakatan rakyat....kalo bertanding sendiri melawan umno Bersatu sudah tinggal nama saja...

    ReplyDelete
  4. Pemimpin2 Amanah perlu lebih cergas menarik penyokong Pas...

    Pendirian pemimpin pas tidak tetap...minggu lepas hina umno kapal bocor tak bleh bersama minggu ni akui masih hormati dan mau bersama dgn umno..

    ReplyDelete
  5. Amanah perlu tumpukan kelantan untuk merebut pengaruh dan lemahkan pas...bawak peruntukan untuk bina projek dikawasan yg Amanah ade pengaruh....

    Umno tidak bersungguh untuk kalahkan pas dan umno banyak skendel yg mudahkan Pas yakinkan orang kelantan walopon kelantan tidak maju...

    Amanah perlu ambik pluang ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru 14 pas berjaya kalahkan Amanah kerana Pas yakinkan orang kelantan PH pimpinan tun madey ade skendel...22 tahun dgn umno orang kelantan sudah kenal skendel tun madey dgn kroni dan anak branak......

      Delete
  6. Lelaki nafi dakwaan hubungan intim dengan Anwar

    FMT Reporters - December 28, 2018 4:50 PM
    4.9k
    Shares

    Adrielle Iman menepis dakwaan dia mempunyai hubungan intim dengan Anwar Ibrahim. (Gambar Facebook)
    PETALING JAYA: Seorang ahli perniagaan kosmestik mengancam tindakan undang-undang terhadap sebarang kenyataan yang mendakwa dia mempunyai hubungan intim dengan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Adrielle Iman berkata demikian selepas gambarnya menghadiri majlis semasa pilihan raya kecil Port Dickson dan satu klip video tular di media sosial.

    Beliau berkata kehadirannya di majlis tersebut adalah sebagai ketua pegawai eksekutif AV Perfume dan duta Quantum Metal, penaja 5 majlis yang disertai presiden PKR itu ketika berkempen.

    “Saya sokong dan memainkan peranan saya sebagai duta sahaja tidak ada apa-apa yang peribadi,” katanya di Instagram.




    Adrielle berkata tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka yang menyebarkan berita tidak benar tentang dirinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ade cobaan main kotor nak jatuhkan anwar ibrahim...

      Beberape bulan lepas lokeman adam buat fitnah liwat kpd anwar...

      Delete
  7. TINJAUAN BETUL ATAU TINJAUAN BODEK?

    Jika kita jujur, kita pasti dapat melihat dan merasakan rungutan rakyat terhadap kerajaan dan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad terhampar di mana-mana sekarang ini.

    Selain terlalu banyak isu melibatkan kerajaan tidak ditangani dengan baik dan janji manifesto tidak lebih umpama "janji bulan madu", malah janji 100 hari yang digegak-gempitakan selama ini pun seakan-akan sudah dilupakan oleh mereka yang baru mendapat kuasa.

    Janji PTPTN dan menghapuskan hutang peneroka Felda misalnya, masih lagi tiada penyelesaian setelah lebih tujuh bulan berlalu, meskipun golongan muda dan peneroka Felda telah memberi undi yang jelas memihak kepada Pakatan Harapan.

    Dalam konteks peneroka Felda misalnya, di sebalik jumlah kerusi Parlimen yang disumbangkan oleh pengundi kawasan tersebut kepada Pakatan Harapan melonjak kepada 19 kerusi, lebih berbanding jumlah kerusi yang dimenangi Bersatu sendiri iaitu hanya 13, tetapi nasib mereka masih lagi tidak dibela dengan sewajarnya.

    Selain itu, isu kos sara hidup dan kenaikan harga barang masih lagi membelenggu kehidupan rakyat. Di mana-mana kita boleh mendengar rungutan rakyat mengenainya.

    Oleh itu, kita agak musykil dengan hasil kajian terbaru oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia atau UIAM yang mendapati rakyat kononnya kekal berpuas hati dengan kepimpinan Tun Mahathir.

    Puas hati celah mana sebenarnya hasil dapatan UIAM itu?

    Dalam hal ini, jika kita masih ingat pada 2011 dahulu di mana ketika itu penolakan rakyat sudah bermula terhadap kepimpinan Najib Razak, khususnya berkaitan kelemahan kerajaan, pembaziran dan kemewahan yang tampak berleluasa, UIAM juga ada membuat tinjauan umum yang mendapati kononnya tahap populariti Perdana Menteri melonjak dengan mantap.

    Hasilnya, meskipun Najib kekal lagi berkuasa selepas pilihanraya 2013, tetapi jumlah kerusi Parlimen yang dimenang BN telah berkurang lapan kerusi berbanding pilihanraya 2008 serta kalah dari segi undi popular.

    Ia menunjukkan rakyat memang ingin menukar kerajaan pada pilihanraya 2013 itu, kekuatannya tidak cukup ampuh pada waktu itu.

    Kini, di mana ketika kerajaan baru Pakatan Harapan mula dipertikaikan ramai, UIAM sekali lagi tampil dengan kajian atau tinjauan umumnya yang mendapati rakyat dikatakan kekal berpuas hati dengan kepimpinan Tun Mahathir.

    Yang nyata, hasil dapatan kedua-dua tinjauan oleh UIAM itu, satu di era Najib dan satu lagi di era Tun Mahathir kini, nampaknya menunjukkan satu corak keputusan yang hampir sama.

    Satu melonjak dengan mantap dan satu lagi kekal berpuas hati.

    Yang menariknya, tinjauan UIAM ini muncul hanya kira-kira seminggu selepas hasil kajian Rafizi Ramli dan Invoke yang mendapati rating Tun Mahathir telah menurun sebanyak 20 peratus.

    Berdasarkan kedua-dua hasil dapatan UIA itu, ia sebenarnya tinjauan betul atau tinjauan nak membodek? (ShahbudinHusin 28/12/2018).

    ReplyDelete
  8. Massive coverup likely to hide Mahathir’s true popularity rating???

    Following is an article published by NST Online complete with responses by RJR:

    KUALA LUMPUR: There is no tangible change in public satisfaction with Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad as a political leader and support for Pakatan Harapan (PH) as the ruling party since August.

    RJR: Actually, when you find the government of the day harping on the Prime Minister’s ratings day in day out, you know that his ratings have dropped.

    It’s a typical case of “siapa makan cili dia rasa pedas.”
    A week ago, Rafizi pointed to a 20 per cent plunge in Mahathir’s ratings across the board since the 14th general election concluded.

    In response, the Prime Minister got some people in IIUM to conduct a survey comprising a mere 1,469 respondents.

    The respondents reportedly returned him a mandate that resembled the one he received during the 14th general election.

    However, the fact that the IIUM survey could have been biased gets very clear when one considers that Rafizi was near spot on with predictions prior to GE14.

    Besides, in this day and time, you can easily conduct random polls with as many as 10,000 to 100,000 respondents per poll through Facebook pages dedicated to completely random audiences.

    It gets even better when you consider that a popular Facebook page dedicated to fans of the Prime Minister polled him at 17 per cent compared to the 83 per cent score they gave Najib.

    Can you imagine what the score would have been if it had it not been a Mahathir fan page?

    Is it not likely that the Prime Minister would have far polled below the 10 per cent mark?
    And they say he’s a popular Prime Minister…

    This is the outcome of a nationwide survey conducted in December by Prof Datuk Seri Syed Arabi Idid and his assistant Azrul Hisyam Wakichan of the Electoral Studies Unit, International Islamic University of Malaysia.

    It is the continuation of the first study conducted in August 2018 on national current issues.

    RJR: Can Prof Datuk Seri Syed Arabi Idid publish the exact methods he employed and statistical tools he used?
    Can he reveal the socioeconomic and sociopolitical factors he used when selecting respondents?

    The December survey also found public satisfaction with other leaders – Deputy Prime Minister Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, and former prime minister Datuk Seri Najib Tun Razak – going up or down by one per cent or remaining the same compared with the outcome in August 2018.

    RJR: I can’t believe a damn thing unless a Facebook page belonging to the Prime Minister’s Office conducts a poll like the one conducted by the Mahathir fan page I spoke of.

    ReplyDelete
    Replies
    1. However, only DAP secretary-general Lim Guan Eng, who is also Finance Minister, recorded a notable increase in public satisfaction from 36 per cent to 45 per cent during the same period.

      RJR: Really?

      With all the blunders and lies and the polls conducted via Facebook which shows him to be among the most unpopular of men in Malaysia today?

      With practically the entire Malaysian-Muslim community being against him and the DAP after his ministry stole assets belonging to Malay-Muslims?
      Really?

      When respondents were asked which party they would vote for if elections were held today, 55 per cent chose Pakatan Harapan (including Warisan), Barisan Nasional (24 per cent) and PAS (16 per cent).

      RJR: With Barisan Nasional being virtually non existent?
      Really?

      In the earlier study in August , 56 per cent said they preferred voting for PH, as against BN (24 per cent) and PAS (14 per cent).

      Like in the earlier study, the highest support for PH came from the Chinese community (73 per cent) followed by Indians (56 per cent), and Malays and Bumiputeras at 42 per cent, the same percentage as August.

      Dr Mahathir still commands the respect of the masses, regardless of race, income, education and gender, with 62 per cent of the respondents expressing their satisfaction with him both in August and December.

      Delete